Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Martin Vaculík: Neničí se motor plug-in hybridu, když se musí připojit studený za jízdy?

Technický expert Světa motorů si tentokrát posvítil na plug-in hybridy. Odpovídá na otázku čtenáře, zdali v jistých situacích spalovací motor takového vozu netrpí.
Zpět na článek
12. 3. 2021 18:45
Re: Nesmyslný dotaz
No ale to přeci vidím na budících, že je studený, vidím teplotu oleje, vidím otáčky a podle toho se chovám nebo nechovám. A je úplně jedno jestli je to v intervalu 0-10 km u klasického spalováku nebo v intervalu 50-60 km u PHEV.
12. 3. 2021 18:41
Nesmyslný dotaz
Jak u toho starého spalováku, tak u toho PHEV je to přeci hlavně o mozku a pravé noze řidiče. V obou případech má řidič dvě možnosti, buď dá studenému motoru záhul tím, že dá podlahu nebo tu podlahu prostě nedá a nechá motor nejprve prohřát. U PHEV se přece mohu chovat úplně stejně, když mi po nějaké době naskočí motor, tak jej nejprve zahřeji rozumnou jízdou a teprve pak jdu na plný výkon, jaký je rozdíl (vyjma časového posunu této fáze) od běžného spalováku? Vůbec žádný.
Avatar - JirkaVejrazka
12. 3. 2021 21:38
Re: O plugin hybridu
To je opravdu hloupy prispevek :(
12. 3. 2021 18:45
Prvy start spalovaku
Ja tuto hybridnu motorizaciu mam, spravanie spalovaku je take, ze pri prvom zopnuti benzinaku naskoci ale nevypne sa ako v pripade hybridu, az do zohriatiu chladiacej kvapaliny na priblizne 80 stupnov celzia. Dovtedy sa sprava ako cisty benzinak (samozrejme so start-stop systemom). Potom po ohriati sa uz prepina do klasickeho hybridneho rezimu, takze nie je to take hrozne, kedze v pripade ze viem, ze pojdem na dlhu trasu kde pouzijem aj spalovak, tak hned na zaciatok si to prepnem do hybridneho rezimu a na kratko stlacim plyn silnejsie aby doslo k tomu prvotnemu startu, potom sa k tomu uz spravam ako k regulernemu studenemu motoru.
12. 3. 2021 19:30
Re: Nesmyslný dotaz
Hádám, že si s PHEV najel asi stejně kilometrů jako Vaculík...
12. 3. 2021 18:56
Re: Nesmyslný dotaz
Proč bys to proboha držel v hlavě, to že ti po EV jízdě naskočí spalovák si všimne každý jouda a záleží jen na něm, jak se zachová. To jako když jedeš 100 km, tak zapomeneš na to jak se jezdí na semaforu a jezdíš na červenou?
12. 3. 2021 18:56
100x ohrané téma.....
..... ale budu se tedy ještě jednou obtěžovat....

1) PHEV auto těch studených startů za celou životnost bude mít zlomkově proti klasickým fosilům.... logicky, většinu pojížděk zvládá na elektřinu, takže se prostě nestartuje.... čili oproti klasice ten fosilní motor šetřím.
2) kdykoliv si můžu stiskem jednoho tlačítka (pánbůh za to tlačítko zaplať) fosil aktivovat.... pokud tedy vím, že za 10 minut budu chtít jet rychleji, zahřeju si motor předem
3) jediná kritická situace je ta, že jedu s tím, že fosil nebudu potřebovat, ale v nějaké krizovce musím dát prostě plný a použít maximální výkon. Ano, tam pak ten motor dostane zabrat víc, než předehřátý běžný fosil. Mě se to za prvních 20tkm stalo JEDNOU.... a to se mi ten motor zapnul, vlítlo tam cca 3000 otáček, dokončil jsem předjetí to bylo celé

Takže ano, pokud s tím budu jezdit jak bezmozek, ujedu 20km na elektriku a pak na to při předjíždění dupnu, prošlápnu pojistku pod plynovým pedálem a zapnu si tím fosil, tak si ten motor budu nadměrně opotřebovávat. Ale normální, příčetný řidič, který ví, jak to auto funguje, se to takové situace dostane zcela minimálně....

Vsadím se že fosil z PHEV auta po 200tkm, z nichž půlku ujede na elektřinu, bude vypadat podstatně líp, než klasika co těch 200tkm najela prostě na benzín....
12. 3. 2021 18:59
Re: Prvy start spalovaku
Taky on nic nepíše o tom, že by se fosil v EV módu předehříval... zkus se víc soustředit....

on píše že si při delší trase zapne fosil rovnou sám, aby si ho zahřál.... ujede prvních 20km na fosil, pak třeba vypráská baterku a pak zase jede na fosil, ale ten už je zahřáty....

Dělám to tak taky - dlouhé trasy jedu rovnou v hybridním režimu, krátké samozřejmě čistě na elektriku..... nic na tom není....
12. 3. 2021 19:42
Re: 100x ohrané téma.....
Asi tak. Jenom doplním, že Superbem iV jsem jezdil rok a najel jsem s ním cca 30tkm (měl jsem dva) a za studena jsem dal plnej plyn pouze jednou a to proto, že jsem se jinak nebyl schopen vyhrabat z bláta. Sup totiž snižuje i při vypnutý trakční kontrole výkon při prokluzu až do téměř úplnýho zastavení kol.

K tomu předjetí to při studeným motoru stejně nedá plnej výkon spalováku a dožene to plným výkonem elektromotoru, těch 160kw výkonu to umí složit různejma způsobama a za studena se to chová jinak než za tepla (dokládal jsem to i videama).

Jinak jezdím s PHEV už něco jako 40tkm a nemám žádný problém používat to tak, jak píšeš. Prostě když jedu dlouho, tak třeba vyjedu z města a pak nechám zahřát spalovák, ten už pak chladne pouze minimálně. V X5 se po víc než 30km na elektřinu v mínus 12 stupních celsia ochladí olej z 90 na cca 70 stupňů, voda drží déle.

Jinak jak píšeš, já teď mám z cca 5 tis. km cca 2700 na elektřinu. Mimochodem shodou okolností mám půjčené 320xd a řeknu ti, že mojí testovací trasu 160km jezdí X5 za 7,5l + cca 45kč na elektřinu na 100km a ta 320d i s celým mhev a já nevím čím dalším jezdí za 7,7. A v městských rychlostech než se ten zatracenej diesel pohne do otáček (auto bežně vyřazuje) tak je X5 i s 83kW reálně svižnější. Navíc to ani nijak extra nejede. O tom že je to mrtvý dole a úplně nahoře ani nemluvě. Ani by mě nenapadlo si ten zázrak koupit. Když už naftu, tak aspoň šestiválec.
12. 3. 2021 18:48
Ještě k tomu oleji....
.... nebudu hledat jakou má olej pro Supa iV specifikaci, jestli je stejná nebo jiná jak třeba pro 1.5TSi... každopádně v té PHEV variantě se mění ve fixním interval 15tkm bez ohledu na to, kolik z toho jsi najel čistě v E-módu..... takže pokud dodržuješ předepsané instrukce, tak ten olej bude pořád v perfektním stavu....
12. 3. 2021 20:37
Re: Nesmyslný dotaz
Myslím, že to dole dobře shrnul Mr.Murphy.
1. Pokud bydlím třeba na okraji Prahy a jedu do práce do centra, tak všechno zvládnu v EV modu i to předjíždění (i v EV modu klidně lze přijít o papíry). Když říkáš dojezd 100 km tak elektromotor nebude asi nějaký pápěrka jako v normálních HEV, ale něco kolem 100 kW a předpokládám, že 200 km/h a více po městě jezdit nechceš. A motor maximálně šetříš, protože když budeš jenom popojíždět po městě, tak jej za celý den nenastartuješ, ani nezatížíš ve studem stavu prostě nic, nirvána pro motor. Naopak čistě spalovací verze bude v zácpách neustále start-stopovat a bude muset za jednu jízdu absolvovat třeba 30 startů v podstatě studeného motoru.
2. Pokud z toho okraje Prahy pojedeš na služebku do Mnichova, tak automaticky nahodíš hybridní režim jízdy s udržováním baterky na stejné úrovni jako při startu (nemá smysl mastit po dálnici v EV módu 100km, na druhou stranu když to máš do centra 10 km po dálnici, tak klidně ujedeš i těch 10km v EV módu, pokud nepotřebuješ zrovna jet 200, 130-140 zvládají snad všechny PHEV a nestartují ICE) a tudíž se spalovák nastartuje hned po začátku jízdy a záleží jenom na řidiči, jestli motor bude šetřit než se zahřeje nebo po 200m najede na dálnici a dá mu plný, žádný rozdíl od čistého spalováku (z hlediska chování se k motoru).
Shrnuto, k PHEV se lze chovat jako dobytek stejně jako ke spalováku a nebo projevit nějakou míru ohleduplnosti k technice. U obojího to lze a u obojího je dostatek informací aby řidič mohl přizpůsobit tlak pravé nohy na plyn, když vidí, že teplota oleje v motoru není dostatečná. V nedávných mrazech jsem čistý spalovák na 5 km ucpané dálnice a 20 km po Praze (mám to ráno z kopce) nedokázal ani po hodině zahřát tak aby byl připravený na plný záhul, teplota vody sice ukazuje obligátních 90, ale olej měl problém dostat se na 50 a to není určitě hodnota při které bych dával motoru za uši (a to je po nějaké hodině jízdy a s vypnutým start-stopem).
12. 3. 2021 19:45
Re: 100x ohrané téma.....
Do passatu GTE předface stojí náhradní baterka něco kolem 60 tis. včetně daně. Jinak řečeno pokud bude někdo po 200tkm měnit baterii, měnit půl motoru a já nevím co ještě, bude to rozhodně levnější, než repas rozsypanýho BiTdi..
A pak se výrobci ať už je to VW s 1,4TSI nebo BMW s podladěnou a ještě dost posílenou R6 snaží použít do PHEV co nejodolnější techniku.
Avatar - Alf1k
12. 3. 2021 19:40
Re: Nesmyslný dotaz
Čau Šimpanz. Zvažuji pořízení phev do rodiny mamce, kdy to auto bude jezdit kromě pár výjmek v roce do 100km denně což je u toho konkrétního modelu dojezd na baterku. Těch 100km za den se nenajede najednou, většinou je to poskakování mezi obcí a městem atd. A teď co mi vrtá hlavou a proč to není dle mě nesmyslnej dotaz:
Pokud po třeba 5km ráno od výjezdu čistě na EV bude chtít cokoliv předjet tak zahřátí neexistuje, prostě se využije výkon na maximum. Pletu se? Fakt mi to vrtá hlavou, čas výměny auta se blíží a phev by se u nás využilo a mělo smysl. Ale auto bude doma dalších třeba 4-5 let a nerad bych řešil něco výjmečnýho i když záruka tak je to voser a přemýšlet i nad zůstatkovou hodnotou takového auta do budoucna taky není od věci.
Avatar - JirkaVejrazka
12. 3. 2021 19:49
Re: Nesmyslný dotaz
Spalovak se pripoji jen v pripade, ze proslapnes plyn uplne na podlahu. Ten PHEV ktery uvazujes, nebude zadne orezavatko (uz kvuli dojezdu na baterku), takze pri proslapnuti plynu nekam do dvou tretin v pohode predjedes normalni provoz, viz zrychlovani elektromobilu. Navic trochu predpokladam, ze mati nebude zadna zavodnice.

Co tak sleduju, tak majitele PHEV tady v diskusich (vcetne mne) se do situace "musim proslapnout plyn na podlahu pri studenem motoru" dostavaji jen velmi vyjimecne, v jednodkach pripadu za dohu historie auta. Mne se to za 50 tisic najetych km stalo asi dvakrat nebo trikrat.
12. 3. 2021 19:02
Re: Hahaha
Mohli tam dát 1.5 TSI Evo bez vložek válců a variabilní interval výměny oleje, tak jako do běžných verzí, a krmit zákazníky pohádkami, že plug-in hybrid neklade vyšší nároky než jako obyčejné auto.
Ale dali tam starší motor 1.4 TSI s vložkami válců a interval výměny oleje 15 tkm. Už tímto jde vidět, že k tomu přistupují poměrně odpovědně.
A taky nezapomeň na to, že plug-in hybridy budou sloužit zejména ve firemních flotilách. Při vysoké poruchovosti by jim to leasingovky otřískaly o hlavu.
Avatar - JirkaVejrazka
12. 3. 2021 20:02
Re: Nesmyslný dotaz
Bojis se zbytecne. Fakt je ten problem mnohem mensi, nez se zda.
Avatar - JirkaVejrazka
12. 3. 2021 19:43
Re: Nesmyslný dotaz
Na predjeti ti v 99% pripadu staci EV rezim, takze problem neexistuje.
Avatar - _GTE_
13. 3. 2021 09:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 3. 2021 21:10
Re: Prvy start spalovaku
.... přeložím ti to: "pokud ráno nastartuju spalovák, jede jako klasický full-benzín dokud se nezahřeje a až potom se začne chovat hybridně".... jinými slovy - studený motor se neprasí tím, že by sám sebe odstavoval z kopce atd.

už fakt nevím jak jinak ti to vysvětlit....
12. 3. 2021 20:36
Re: 100x ohrané téma.....
Abych byl fér, totéž dala Oktávka 85kW TDI evo za 5,1. Při jiný dynamice..

Jinak je to zklamání. Ve výsledku za něco jako 8,5 to jezdí 3,0 TDI A6.

Pro porovnání:
Sup iV 6,4 + 25kč/100km
Kodiaq 2,0 TSI 10,5l
Touareg 3,0 TDI 10l
DS7 phev cca 7,5 plus něco jako 25kč
Tesla X 30kWh

Ale je to svižná jízda dálničních cca 80km, 20 město, 20 okresky 1. třídy a zbytek 2. třída.
12. 3. 2021 20:39
Re: 100x ohrané téma.....
Pokud jezdíš 30km do práce, tak ujedeš jednu cestu na elektřinu a druhou na benzín. Počet startů bude u PHEV poloviční...
Avatar - Alf1k
12. 3. 2021 19:59
Re: Nesmyslný dotaz
To v žádném případě, mluvím o poskakování po městě a mezi obcemi, ve finále to pokreje to EV a nebude se trápit diesel. Jedinej háček je kickdown při předjíždění a nebudu ji učit předjíždět na půl plynu aby se nesepnul studenej motor, jednak to není bezpečný a na těch okreskách tady zase tolik času na to předjetí kamionu atd není tolik.
Btw aktuální situace (tiguan 2.0tdi) a jednak se to jenom trápí a hlavně věčně nějakej problém s elektronikou. Dneska už VW nechceme doma vidět nikdo bohužel. Jedinej háček je kickdown při předjíždění nebudu ji přece učit předjíždět na půl plynu aby se nesepnul studenej motor 🤷🏻‍♂️
Avatar - JirkaVejrazka
12. 3. 2021 20:09
Re: 100x ohrané téma.....
Pochop uz konecne, ze PHEV si mimo nouzove situace muze davkovat, kolik sily pouzije z ktereho motoru. Takze kdyz uz dochazi baterka a musi se pripojit spalovak, tak pro auto neni problem nahodit spalovak na volnobeh a postupne zvysovat otacky tak, jak se prohriva motor a olej. A teprve az kdyz se spalovak dostatecne zahreje, tak se pripoji na plny vykon.

Takze ten spalovak v PHEV v realu zazije mnohem min "narocnych" startu, nez ten bezny, kdy ridic sedne a za par vterin zene do otacek jednicku, pak dvojku, ...
12. 3. 2021 19:09
Re: 100x ohrané téma.....
Většina těch aut bude sloužit ve firemních flotilách, kde body 1) 2) 3) nikdo řešit nebude. Kdyby se ty motory hodně kazily, tak by to leasingovky Škodovce či VW otřískaly o hlavu. Výrobce tomu jde naproti montáží staršího a jednoduššího mtooru 1.4 TSI a zkrácením intervalu výměny oleje na 15 tkm. Jak bude vypadat realita ojetých firemnch aut, na to si musíme pár let počkat.
Já osobně bych se bál spíše komplikovanosti celého auta a ceně náhradního Li-ion akumulátoru.
Avatar - speedfred
12. 3. 2021 21:24
Re: 100x ohrané téma.....
Prečo sa chceš hádať s reálnymi užívateľmi? Alebo jazdíš nejaký hybrid ?
12. 3. 2021 21:19
Re: 100x ohrané téma.....
tak ano, záleží na použití. pro PHEV pilota je samozřejmě ideální aby dojezd do práce byl v limitu baterky..... ale i když není, tak prostě ráno vyjedeš rovnou na fosil, zatopíš si fosilem aby sis tím zbytečně nevytřískal baterku a až se dostaneš na vzdálenost elektrického dojezdu, tak prostě zapneš full EV režim a dojedeš to na baterku. Studených startů máš tedy stejně, akorát spotřebu poloviční....

a jestli denně lítáš 200km po dálnicích tak PHEV není vhodné vůbec.... abychom předešli dalším deb*lním argumentům.

NIKDO z majitelů a zastánců PHEV ti tady nepíše, že to je ideální technologie pro jakoukoliv situaci.
12. 3. 2021 21:06
Re: Nesmyslný dotaz
Hele na předjíždění kolem 80kmh je elektrika OK.... ve vyšších rychlostech už si to musíš rozmyslet.... aspoň tedy u mého Supa když 85kw elektromotor tahá 1700kg..... já to většinou řeším tak že na elektriku jedu defenzivněji.... ono tak nějak k tomu ta auta vybízejí....

ale jako jinak jestli s tím má jezdit na elektriku po silnicích první třídy nebo velkých kopcích, tak tam už to úplně ideální nebude a musí se trochu přizpůsobit....

a nebo rovnou jezdit v hybridním režimu.... ono to tu baterku stejně postupně vycucá a spotřebu bude mít 2-3 litry.... a furt zahřátý fosil....
Avatar - Alf1k
12. 3. 2021 20:06
Re: Nesmyslný dotaz
Abych byl konkrétní v merku mám nové C class které by mělo mít tento dojezd na ev podle výrobce, uvidíme až budou nějaké testy. Prostě se jí líbí a mě to dává velkej smysl při režimu ve kterém to bude jezdit (50-100km denně nabíjení přes noc doma) jedinej háček pro mě byly ty situace předjíždění a potřeby využít ten výkon v krizovkách. Ale jak píšeš a já nad tím přemýšlím tak je fakt, že ten výkon v kombinaci s motorem je přes 300ps takže asi to pojede hezky i na ev :yes:
Edit: Sranda bude až budu po roce měnit olej, na kterej se ve výsledku najelo 2tis.km, takové plýtvání olejem :D
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2021 18:42
Re: Nesmyslný dotaz
Ne. Rozdíl tam je obrovský! Protože s tím PHEV ujedeš třeba 50 km a máš motor furt studený!!! Těžko se nějak myšlenkově uhlídáš, že po 50 km jízdy nemáš dávat plný (i když budeš znalý a uvědomělý, natožpak BFU) ... :-!
13. 3. 2021 15:28
Re: Nesmyslný dotaz
Já tedy ale potom vůbec nechápu, proč při cenách takto drahých a luxusních aut řešíš o pár litříků nižší spotřebu! To je směšné. :-)
Avatar - JirkaVejrazka
13. 3. 2021 11:48
Re: Nesmyslný dotaz
Ano, pokud nekdo jezdi do Mnichova (nebo obdobne vzdalenosti) casto (nekolikrat mesicne), mel by si koupit diesel. To nikdo nezpochybnuje.

Pokud tam jede vyjimecne, tak se PHEV toho ukolu zhosti se cti a zvladne ho s o neco mensi spotrebou, nez by mel obdobny benzinak.

Je to takhle srozumitelne?
Avatar - speedfred
12. 3. 2021 21:38
Re: 100x ohrané téma.....
K hybridu treba asi trochu prispôsobiť štýl jazdy alebo ho úplne zmeniť.
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2021 20:05
Re: 100x ohrané téma.....
To je dost krutá rána pro tu 320xd, když ji na spotřebě porazí benzinová stodola na chůdách.
Avatar - Alf1k
12. 3. 2021 19:46
Re: Nesmyslný dotaz
Netuším nemám zkušenost tak snad bude normální diskuze a opět se dovzdělám ;-)
13. 3. 2021 12:23
Re: Nesmyslný dotaz
ON popisuje předpokládanou realitu. Ty jen teorii, které se skoro nikdo držet nebude.
13. 3. 2021 12:19
Re: Nesmyslný dotaz
Při ustálené rychlost na dálnici je hmotnost jedno, při potřebě brzdění budeš ukládat do baterky a Mnichov si budeš poskakovat se spotřebou 0
12. 3. 2021 20:58
Re: 100x ohrané téma.....
i těch 30km dálničních 130km/h a 20 okresek před tím moje PHEV na elektřinu dá...
Avatar - Alf1k
12. 3. 2021 20:12
Re: Nesmyslný dotaz
Jo to je právě to dilema jednak by to bylo zase levnější na pořízení (klasika mild benzín) a míň komplikovaná technika.
Na druhou stranu neznám ideálnější podmínky a důvody pro phev..
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2021 20:04
Re: 100x ohrané téma.....
Ne. Zvlášť bod 1). Jednoznačně totiž záleží na použití. Pokud totiž jezdím třeba 30 km denně do práce po dálnici, tak benzin zažije naprosto stejný počet studených startů jak u ICE, tak u PHEV. Zásadní rozdíl naopak je v tom, že u ICE ten motor prohřeju a voda se z motoru odpaří, zatímco u PHEV dost možná ne. Co je pro životnost asi tak lepší? Ha?

Takže ono to vůbec není jen o bezmozkovitosti. Ono dost záleží na režimu, v jakým motor bude jezdit. :-!
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2021 19:45
Re: Hahaha
otřískaly o hlavu? Stejně jako 2,0 TDI-PD...? Stejně jako 1,2/1,4/1,8 TSI? ...
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2021 20:08
Re: Nesmyslný dotaz
Jo souhlas.

Tak pokud na poskakování, tak benzin a je klid. Za mě do města ideál CNG.
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2021 18:52
Re: Nesmyslný dotaz
Znovu - prvních pár km se ti uvědomělí a slušní k autu dokáží chovat tak že je studené. PO najetí 50 km to těžko kdo v hlavě udrží.
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2021 18:34
Hahaha
Oni to mají tak dobře vyzkoušené, že to ty motory vydrží... BRAVO!!! :-O :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]

Vážený a milý pane Vaculíku, vy těmhle teoretickým laboratorním pohádkám vážně věříte i s tolikaletou praxí??? :-O :-O :-O :-O Neuvěřitelné... Žasnu.

Zajímavé, že mají skvělé inženýrství, tvrdé testy... A pak do výroby dají něco takového jako TSI EA 111... A to opravdu není dávná historie!

A už jen to, jestli někdo po 50-ti cyklech měří nějaké opotřebení, mi přijde směšné. 50 cyklů, byť náročných, je nic proti běžnému provozu. Kdyby těch cyklů bylo aspoň 500, tak možná to může mít alespoň nějakou váhu.

Pro pomalejší raději zdůrazním, že nezpochybňuji že motor těmi testy VE VÝVOJI projde. Jen říkám, že laboratorní testy jsou krásná věc, ale realita je o něčem jiném. NAVÍC TU JE JEDNA ZÁSADNÍ VĚC PŘEHLÍŽENA - jedna věc je co projde vývojem a dostane se do výroby, A DRUHÁ VĚC JE, JAKÁ KVALITA REÁLNĚ PŘIJDE OD DODAVATELŮ A JAKOU KVALITU JSOU SCHOPNI UDRŽET VE VÝROBĚ!!

A na závěr - už třeba jen ona letitá pravda, kterou autor myslím nedávno zmínil v jiném videu - dokud motor je studený, tak v motoru prší!!!... :-!
Avatar - Ozzman
13. 3. 2021 19:48
Re: Nesmyslný dotaz
Je to auto pro matku diskutera, pochybuji, že bude hledat zábavu za volantem, ale ano, je to jen presoudvadlo, jenže to od auta čeká dost lidí :)
Avatar - _GTE_
13. 3. 2021 18:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JirkaVejrazka
13. 3. 2021 17:04
Re: Nesmyslný dotaz
S pozitkem z rizeni souhlas, hybrid je v prvni rade presouvadlo (cest vyjimkam). I kdyz v "normalnich" aut by se o tom u piva dalo diskutovat. Ale s tou slozitou technikou pravdu nemas, dobre udelany hybrid je jednodussi, nez spalovak s automatickou prevodovkou.
13. 3. 2021 16:58
Re: Nesmyslný dotaz
Myslel jsem to tak, že příplatek za složitou hybridní techniku se ti v úspoře peněz za menší spotřebu paliva vrátí až po strašně dlouhé době. Nemluvě o tom, že hybridy většinou nikdy nepřinesou takový požitek z řízení, jako normální auta. :-(
Avatar - Roman Horký
13. 3. 2021 16:22
Hehe
bojíš se. Nevím čeho, mě tady bylo od znalců vysvětleno, že Euro 7 vůbec neznamená konec spalováků :-) Protože já jsem hloupý Roman.
13. 3. 2021 13:15
Re: Nesmyslný dotaz
Ale ani nižší, ne? A na pořízení jsou podstatně dražší. :-(
13. 3. 2021 12:14
Re: 100x ohrané téma.....
pokud je ta "krátká trasa" se spalovákem dost dlouhá na to, aby se prohřál (kolik to je třeba u té 1.4TSi - 10km / 10 minut? možná i méně) tak pak už je úplně jedno, jestli potom v ideální provozní teplotě najede dalších 100km nebo ne....

samozřejmě, je problém, pokud ten spalovák celou zimu bude každý den startovat kvůli 5km.....

na druhou stranu, dřív jsem dojížděl do práce s fosilem (nafta, benzín, cng) a dlouhé roky to auto jezdilo 3km do práce a zpět a pak nějaké jiné trasy.... a NIKDY z toho žádný fosil neměl problém, ač v takovém režimu fungoval 5 let a déle.... takže občasné krátké pojížďky se studeným motorem ho fakt neodpálí.....

prostě se tady řeší problém, který reálně NEEXISTUJE a nebude mít žádné důsledky..... 10 let staré PHEV auta budou mít úplně jiné problémy než zničené fosilní motory kvůli studeným startům....
13. 3. 2021 08:17
Re: 100x ohrané téma.....
celá tato diskuse začla tím že jsi napsal "pokud třeba jezdím 30k do práce"..... takže začal jsi to ty.... kolovrátku natvrdlej.....
Avatar - JirkaVejrazka
13. 3. 2021 06:45
Re: 100x ohrané téma.....
Ten vypocet mas sice moc pekny, bohuzel neodpovida ani realite, ani vstupnim udajum. Ale uzij si to, nemam zapotrebi te "obracet na viru"

EDIT: Nastuduj si rozdil mezi pojmy "prumer" a "median"
12. 3. 2021 23:52
Re: 100x ohrané téma.....
Tak dům si kvůli PHEV stavět nebudeš, ale třeba já jsem kvůli PHEV koupil nějakou činskou krabičku za 140 euro, zásuvku za cca 1000kč a dal tomu možná dvě hodiny práce. Na chalupě pak 3x16A zásuvku venku (tzn stokoruny). A za to jsem jezdil rok s přepočtenou spotřebou na 100km kolem 6l, 140kW nafta jezdila za 7,5-8 a 200kw benzín za 10-11l. A auto mě stálo měsíčně stejně. U X5 to už nebudu řešit vůbec, protože úspora i oproti 30d je fakt velká. O 40i ani nemluvím.
O tom, že se silný PHEV chová prostě líp než nafta asi není nutný polemizovat.
Ale každej to má jinak, pokud každej den jedeš 300km, tak bych PHEV ani neřešil. A na nějaký motání kolem komína bych vzal elektro. Jenže tam prostě nefunguje pořád cena. Zatímco sup iV stojí reálně stejně jako 140kW TSI nebo TDI. X5 45e vs 40d vs 40i nemluvě.
12. 3. 2021 23:51
Re: 100x ohrané téma.....
a já zas jezdím do práce 3 kilometry a taky nepíšu pod každý test dieselu že to je technologie na ho*vo, protože nesedí mému stylu.... OMFG....
12. 3. 2021 21:56
Re: 100x ohrané téma.....
Jasně že chápu, PHEV vyhoví pro zlomek uživatelů, respektive jenom těm, kteří to mají kde nabíjet. Na druhou stranu jsou to neuvěřitelně univerzální povozy...
14. 3. 2021 12:36
Re: Hehe
Zakazuje Už se konečně prober a přestaň s tím lhaním.
13. 3. 2021 17:00
Re: Hehe
Tak na falešné chlácholení místních eurohujerů a elektrofašonů nedej, teď už jde opravdu do tuhého. :-O :-( Ti šílenci skutečně chtějí od roku 2025 zakázat výrobu a prodej normálních aut!!! :-O :-O :-O :no: :no: :no:
13. 3. 2021 15:59
Nejvyšší čas začít něco dělat!
...prosím všechny zdejší automobilisty dobré vůle a zdravého rozumu o totéž. Je to zcela zdarma a výsledek bude adresován ekoteroristickým zločincům v Evropské komisi, kteří touží prostřednictvím stanovení zcela nesplnitelných emisních limitů včleněných do nové normy Euro 7 nepřímo zakázat výrobu a prodej normálních vozů se spalovacími motory!!!!!
https://www.openpetition.eu/petition/online/euro-7-norm-stoppen-benziner-und-diesel-retten
Šiřte prosím odkaz na výše uvedenou stránku i v okruhu svých příbuzných a známých, kolegů v práci atd. Vysvětlete jim, že nyní jde o ubránění budoucí individuální mobility dostupné pro široké vrstvy občanů před levičáckými euromarxisty a tím i o ubránění práce pro miliony evropských zaměstnanců oboru automotive (mnoho desitek tisíc jich máme i v ČR) a ubránění naší svobody!!!
13. 3. 2021 12:42
Re: 100x ohrané téma.....
Ty už konečně pochop, že to skoro nikdo nenabíjí.
13. 3. 2021 11:26
Re: Nesmyslný dotaz
A co vzít klasický spalovák, s mnohem jednodušší technikou, nižší hmotností a lepší prognózou při dalším prodeji? V současném ultračistém provedení s filtrem pevných částic u něj rozhodně nemusíš mít při městském provozu nějaké "černé svědomí"! :-)
Avatar - _Karel_
12. 3. 2021 22:16
Re: 100x ohrané téma.....
"Pochop uz konecne.." - to je něco, čeho tu za roky nebyl schopen, ať se to týká čehokoliv. Marná snaha.
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2021 20:19
Re: Nesmyslný dotaz
Taky záleží jak dlouho bude auto doma... Po PHEV moc velká sháňka v bazarech nebude...
13. 3. 2021 11:27
Re: Nesmyslný dotaz
No a přávě při té služe do Mmichova je takové auto naprosto absurdní, protože s sebou to auto ty tisíce km táhá už jen zbytečný těžké elektrický balast... :-( :no:
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2021 20:14
Re: 100x ohrané téma.....
tak pro auto neni problem nahodit spalovak na volnobeh a postupne zvysovat otacky tak, jak se prohriva motor a olej.

= VŮBEC NIC TO NEMĚNÍ NA TOM CO JSEM NAPSAL ŽE. MOTOR ZAŽIJE V TOM REŽIMU NAPROSTO STEJNÝ POČET STUDENÝCH STARTŮ NAVÍC SE U PHEV OPRAVDU NEMUSÍ PROHŘÁT, ZATÍMCO U ICE SE KONDENZÁTY ODPAŘÍ A MOTOR JE V CAJKU:-!
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2021 20:48
Re: 100x ohrané téma.....
Čekal jsem nějaké takové "moudro". Takže znovu - 30 km DÁLNICE.

=na plnou baterii bych dal stěží jednu cestu, vzhledem k dálnici určitě NE. Takže počet studených startů u PHEV bude naprosto stejný jako u ICE :-! :-!

(pokud bys měl problém 30 KM DÁLNICE pochopit, tak si místo 30 km dej 50 km... Nebydlím pod dálničním mostem a ani pod dálničním mostem nepracuji :-! )
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2021 19:47
Re: Nesmyslný dotaz
Kup diesel. 2,0 TDI EVO je fakt povedený. Na 100 km denně nedává PHEV smysl.
Avatar - Blue Sun
15. 3. 2021 09:52
Re: Hehe
Ne, nezakazuje. Už je to fakt nuda, jak se tu snažíte pořád lživě manipulovat.
Avatar - Ja Prvni 123
13. 3. 2021 22:03
Re: 100x ohrané téma.....
Popravdě, v tom je ten problém... tím, jak drsně je prosazují, tak právě tvrdí, že je elektrifikované auto jediné správné pro jakoukoliv situaci.

A o tom to celé je.
Já vlastně ani nezpochybňuji, že jsou lidé, pro které, při jejich způsobu použítí auta, hybrid, a nebo v krajním případě EV, vyhovují lépe.
Mě vytáčí, že mi je vnucují, i když se pro mě nehodí.
Avatar - Ja Prvni 123
13. 3. 2021 17:36
No jasně, že se ničí...
ale to přece všechny "moderní" motory.
On ani přímovstřikový tříválec s turbem není ten motor, co by zahřívání zvládal s elegancí.
Avatar - JirkaVejrazka
13. 3. 2021 15:39
Re: 100x ohrané téma.....
Treba tady - jde o provoz pri teplote zhruba -8C. Prvni dve minuty videa je provoz auta na baterku, na zacatku treti minuty se nastartuje benzin. Jsou tam ukazane teploty chladice a motoru (netusim, jestli jde o blok motoru, nebo olej, ale dokazal bych to dohledat).

https://www.youtube.com/watch?…

Je tam videt, ze od zapnuti spalovaku mu trva cca 3 mile vzdalenosti a 4 minuty casu, nez se system dostane do stavu S2, coz je "spalovak je dost zahraty na to, aby se mohl podle potreby vypinat a zase zapinat".

Tech videi je na tom uctu spousta. Schvalne jsem ti vybral jedno z mrazu. Najdes tam i letni provoz, ktery samozrejme vychazi prizniveji pro auto.
Avatar - _GTE_
13. 3. 2021 14:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JirkaVejrazka
13. 3. 2021 14:31
Re: 100x ohrané téma.....
Moje starsi auto je take hybrid. Je ted 13 let stary, takze ma za sebou tech startu motoru mnohem vic, nez bezny spalovak (neni to PHEV, takze se benzin nastartuje klidne 3x za minutu). Podle tve definice ma studenych startu stejne jako spalovak (a tady to bude asi i pravda). Navic jsem ho kupoval jako rok starou predvadecku. Presto na nem neni nic spatne, motor funguje jako novy, nikdy na nem nebylo nic opravovano.

Uznavam, ze to je statisticky nevyznamny vzorek. Ale hybridy jsou s nami uz skoro 25 let a PHEV nejakych osm. Zatim to vypada, ze ve statistikach spolehlivosti jsou spis lepsi, nez horsi.
Avatar - Blue Sun
13. 3. 2021 14:18
Re: 100x ohrané téma.....
Budeš se opakovat a budeš se opět mýlit.
Avatar - rohYpnol
13. 3. 2021 13:47
Re: 100x ohrané téma.....
Ten problém tu samozřejmě visí. Ale určitě ano, celkem věřím tomu, že první majitel a prvních 5 let bude nejspíš ok. Jenže já se na auta dívám z pohledu celkové životnosti a ne z pohledu prvního majitele. To je asi ten rozdíl.

Průměrný stáří u nás je 15 let. A jestli PHEV má jít po 5ti letech do šrotu, tak to je ekologická katastrofa, nic víc nic míň.
Avatar - rohYpnol
13. 3. 2021 13:44
Re: 100x ohrané téma.....
Jenže máš teplotu chladicí kapaliny na budíkách, nikoliv teplotu oleje. Maže olej. Klidně dej odkaz, rád se podívám.
Avatar - rohYpnol
13. 3. 2021 13:40
Re: 100x ohrané téma.....
Ok :yes:

Hele, co jsem napsal byla jen myšlenková zkratka s nadsázkou. Ale bylo to myšleno tak, že většina najede =větší polovina = cca 51% :D :D. polovina bydlí v bytech, polovina v RD, takže polovina má kde nabíjet. Podíly budou cca stejné a nepředpokládal jsem rozdílnost v délce dojíždění u těch co bydlí v RD a u těch co bydlí v bytech. To máš tu polovinu z poloviny, což je 1/4. Je to s nadsázkou, prostě jen rychlá úvaha.
13. 3. 2021 12:04
Re: 100x ohrané téma.....
60 tisíc není likvidační částka, to ještě jde. Ale i tak bych u ojetiny rozhodně volil klasickou benzínovou verzi.
13. 3. 2021 11:57
Re: Hahaha
Ono jak se to vezme. V práci jsme měli Fabie 1.2 TSI hned z počátku výroby a nebyl s nimi problém. Protože dostávaly "zabrat". Většinu problémů s 1.2 TSI (natahování řetězů, přibývání oleje) si "vyžrali" soukromí zákazníci, kteří motor šetřili a jezdili krátké trasy.
Tím chci říct, že automobilky testují auta před zahájením výroby intenzivně, ale krátce. Což se kryje se stylem používání ve fleetech. Soukromí zákazníci mají smůlu, jejich styl používání nikdo netestuje.
Jasně, tu a tam je průšvih, který je opravdu kolosální a postihuje všechny, i fleet. Pak to koncern v tichosti řeší kulancemi a zařazením některých komponent do svolávaček. Klasicky u 1.8 TSI nebo 2.0 TDI Piezo-PD, které vznikly v době totálního kvalitativního dna koncernu VW.
Avatar - JirkaVejrazka
13. 3. 2021 10:43
Re: 100x ohrané téma.....
Promin, prumer a median jsem do toho zamotal rano ja - cetl jsem v tve vete vic, nez tam bylo.

Muzes mi tedy (bez emoci) vysvetlit, jak jsi dosel k te jedne ctvrtine? Tohle je tvuj original: " Statisticky asi většina najede do 50 km/den... A kde nabíjet má teoreticky u nás 50%. To je polovina z poloviny, takže 1/4"
Avatar - JirkaVejrazka
13. 3. 2021 10:42
Re: 100x ohrané téma.....
Hele ja verim tomu, ze toho o motorech vic mnohem vic, nez ja. Ale neverim, ze toho vis vic nez vyrobci.

Otazka je, co povazujes za "dostatecne prohraty motor". U meho auta trva cca 3-5 km, nez se motor zahreje natolik, aby se zacal za provozu vypinat. Kdysi jsem daval odkaz na video, kde jsou vsechny hodnoty vcetne teplot motoru, teplot oleje apod. Nebylo to z primo z meho auta, stejneho modelu. Muzu ho dohledat. I tam se ukazalo, ze se motor prohreje hodne rychle, rozhodne to bylo pod 10km.
Avatar - rohYpnol
13. 3. 2021 10:27
Re: 100x ohrané téma.....
Ok, pokud jsi to měl za stejný prachy, tak to celkem i chápu.
Avatar - rohYpnol
13. 3. 2021 10:24
Re: 100x ohrané téma.....
Proč na tom bude hůř? Ok. Jednoduše proto, že moderní spalovací motory krátké trasy extrémně ničí, nejsou na to stavěny. A hlavně tento režim nesvědčí žádnému spalovacímu motoru. Když pojedeš krátkou trasu na spalovák, tak se ti neohřeje, tj motor běž ve studeným režimu. Neodpaří se pořádně kondenzáty vody atp. Když pojedeš 60 km na spalovák, tak se krásně dostane do provozního režimu a 5/6 času funguje v režimu, v jakým má.

Moderní spalovací motory pokud jezdí delší trasy, tak jsou v mnohem lepším stavu než ty, co jezdí krátké. A 60 km, ze kterého jedu jen 10 km na spalovák a 50 km na EV není z hlediska spalováku nic jinýho, než krátká a naprosto nevhodná trasa.
13. 3. 2021 08:44
Re: 100x ohrané téma.....
Asi jsem se nevyjádřil jednoznačně, takže:

Sup iV mě stál měsíčně stejně jako 140kW TDI nebo 200kW TSI. Cena na krámě tomu sice neodpovídá, ale měl jsem to tak nastavené. Hrály do toho různé slevy a pokud vím, podpora produktů iV je minimální.

X5 stojí v 45e stejně jako 40i nebo 40d. Jde o to, že 45e je v základu na vzduchu a má nezávislý topení. Nakonec odskok i od 30d jsou desetitisíce.

Takže u tědlech dvou příkladů to tak je. V prémii ten rozdíl nějak velkej není. Mimochodem GLE 350d vychází stejně jako 350e. Ikdyž do toho r4 by se mi v těžkým hybridu nechtělo. Mezi 540i a 545e je po započtení vyšší výbavy u 45e cca 110 tis včetně daně v ceníku u auta za 2,4 mil. Kč. Mimochodem ta 545e se i s řidičem vejde do 2t, což není daleko třeba od 540d (tuším 1900kg EU mhev).

Jenže pak jsou tu různé Grandlandy, variace na téma PSA atd, kde PHEV stojí prostě o hodně víc a nedává to ekonomicky smysl. A totéž u RAV PHEV, která se zespodu blíží právě tomu GLE.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2021 07:57
Re: Nesmyslný dotaz
A co vzít klasický full hybrid? Je levnější, dostaneš většinu výhod benzínovej motoru při poskakovani a díky elektromotorům to bude jezdit za polovic, než by jezdil cistej benzín. Jestli jede 5km tam a zase za chvíli 5 km jinam, diesel asi není nejlepší volba, zvláště po městě. Já sám už na takové trasy radši jezdím Benzinakem, co bere 2x tolik, než trápit diesel.
Avatar - JirkaVejrazka
13. 3. 2021 06:56
Re: 100x ohrané téma.....
Ne, staci vedet, jak daleko je najezd na dalnici. To je jediny pripad, kdy to resim.
Avatar - JirkaVejrazka
13. 3. 2021 06:53
Re: 100x ohrané téma.....
Proc "Pokud pojedu 10 km od startu na spalovák a dalších 50 km na EV, tak ti garantuji že motor na tom bude výrazně hůř než když pojedu celých 60 km na spalovák" ?
Avatar - JirkaVejrazka
13. 3. 2021 06:48
Re: 100x ohrané téma.....
Ano, mas pravdu. Pokud dostatecne dobre nastavis vstupni podminky, tak se pocet studenych startu PHEV muze hodne priblizit poctu studenych startu u bezneho spalovaku.
Avatar - 3_diamanty
13. 3. 2021 06:35
Re: 100x ohrané téma.....
Dokonale napisane :yes:
Avatar - rohYpnol
13. 3. 2021 00:00
Re: 100x ohrané téma.....
Tak počkej... Tady něco nesedí. Sám jsi psal, že cenový odstup PHEV od ICE je značný... A teď píšeš že tě to stálo stejně...

(tak nakonec vybíráš z pár modelů, který jsou mimo prémii hodně cenově odskočený od konvenční motorizace)

Tak si prosím vyber co platí :D ;-)
12. 3. 2021 23:55
Re: Nesmyslný dotaz
jo tak 130 elektrických koní by mohlo stačit, navíc to "C" bude lehčí než ten můj Sup.... akorát pozor - ty tři litry myslím tak že jedeš v hybridním režimu ale zároveň jsi vyrazil s nabitou baterkou, kterou si to postupně odcucá.... když vyjedeš s prázdnout, bude to samozřejmě o něco víc....

mimochodem v PHEV C-class té dosluhující generace jsem jel a moc příjemný auto.... pro ženskou ideál :-)
12. 3. 2021 23:52
Re: 100x ohrané téma.....
přesně.... to je jak se furt vztekat že prase nelítá.... tak to prostě je a je potřeba to brát jako zcela holý fakt....
12. 3. 2021 23:49
Re: 100x ohrané téma.....
.... a nebo raději nic....
12. 3. 2021 23:46
Re: 100x ohrané téma.....
... jako třeba že vyjedu z města, blížím se k dálnici, pojedu někam do kopců.... ;-)
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2021 23:40
Re: 100x ohrané téma.....
Ale jo. Proč ne. Já proti PHEV nic nemám. Funkčně to může dávat smysl. Tak jak to má Sup iV to vidím ok.

Akorát ekonomicky to je úplně o ničem a když člověk vnímá co všecko musí splnit, aby pak reálný přínos v podstatě žádný nebyl... Tak prostě proč ANO... PROČ? :-[]
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2021 23:36
Re: 100x ohrané téma.....
zapomněli dodat, že si k vozu máš pořídit křišťálovou kouli :D :D
Avatar - curwasportiva
12. 3. 2021 23:13
Re: 100x ohrané téma.....
“ pokud tedy vím, že za 10 minut budu chtít jet rychleji, zahřeju si motor předem” :D :D :D
Rada nad zlato
12. 3. 2021 23:10
Re: 100x ohrané téma.....
A k tomu ještě musíš být ochoten řešit zásuvku u parkovacího stání a to ideálně doma, v práci a na chalupě.
A pak pokud chceš opravdu plnohodnotný PHEV bez kompromisů (4x4, dojezd na baterku, slušný spalovací motor..) tak nakonec vybíráš z pár modelů, který jsou mimo prémii hodně cenově odskočený od konvenční motorizace.
Na druhou stranu jsou to auta, který ve městě jezdí jako plnohodnotný elektromobil, dovezou tě bez kompromisů na druhou stranu Evropy za den a navíc třeba utáhnou plaťák.
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2021 22:44
Re: 100x ohrané téma.....
Nemyslím že úplný zlomek. Statisticky asi většina najede do 50 km/den... A kde nabíjet má teoreticky u nás 50%. To je polovina z poloviny, takže 1/4. Z toho možná horních 10% si bude moct PHEV dovolit. Takže ... vlastně ano. Zlomek uživatelů :-[] :-[] :yes:
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2021 22:19
Re: 100x ohrané téma.....
CO na tom mám probůh chápat, když to na věci vůbec nic nemění???
Avatar - Alf1k
12. 3. 2021 22:10
Re: Nesmyslný dotaz
Elektromotor by v Céčku měl mít 129ps a benzínovej 204ps, takže i když roviny tu zrovna nejsou tak si myslím, že by to mělo bejt v pohodě, ale váhu jsem ještě nedohledal. A když je předjíždění kolem 80km/h ok tak je to dobrá zpráva a v hybridním režimu jezdit za 2-3litry? To je teda za mě vážně pecka :yes:
Avatar - speedfred
12. 3. 2021 21:20
Re: Ještě k tomu oleji....
Aby som bol moderný tak to není EKOlogické ale EKOnomické a rozumné k spaľováku.
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2021 21:20
Re: Prvy start spalovaku
ANO, já moc dobře vím co myslíš. VŮBEC NIC TO ALE NEMĚNÍ na tom co jsem uvedl. PRVNÍ START prostě JE STUDENÝ a pokud jej necháš na dobu, kdy potřebuješ max výkon tak motor dostává sodu :-! :-!
12. 3. 2021 21:12
Re: Ještě k tomu oleji....
to nevím jestli 15 nebo rok.... já najel dřív těch 15.... každopádně i kdybys to celé najel na elektriku, tak auto i serviska prostě budou vyžadovat výměnu oleje....
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2021 21:08
Re: 100x ohrané téma.....
Jasně, ale i ta dynamika a rozměry jsou hodně znát. Počítám, že se svým benzinovým turbem bych to zajel někde mezi 5,5 a 6,5 litry, podle toho, jak bych jel dálnici...
Avatar - twistedTSD
12. 3. 2021 20:11
Re: Nesmyslný dotaz
Záleží, jakého výkonu je dané auto schopné v EV režimu dosáhnout.
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2021 19:34
Re: Ještě k tomu oleji....
Těch 15 tisíc je docela zajímavé číslo. Vím, že jsi to tu psal už víckrát, ale není to třeba "15 tisíc nebo 1 rok", jak bývá běžné u spalováků? Tedy že se olej po roce mění bez ohledu na najeté kilometry?
12. 3. 2021 19:31
Čištění spalin
Ještě mi chybí informace jak účinné je čištění spalin u takhle provozovaných motorů
Avatar - Blue Sun
14. 3. 2021 12:28
Re: Hehe
Nikdo nic nezakazuje, panejo. Tak už konečně přestaň s tím ubohým lhaním, jestli na to ještě máš koule.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2021 16:34
Re: Nesmyslný dotaz
Auto B či Csegmentu je luxusni? :D Hele vsadí boty, že spotřebu řeší i kupec 7er či Sklasse
13. 3. 2021 14:22
Re: 100x ohrané téma.....
Podle mě to stejně moc lidí nesleduje.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2021 14:15
Re: Nesmyslný dotaz
To je otázka, pokud dovybavíš ten benzin na stejny výkon a automat, což někdo, kdo jezdí po městě a okolí asi uvítá (předpokládám, že ano, když kouká po PHEV), tak to už moc rozdíl není, to byla nedávno diskuze u Yarisu hybrid, který stojí +/- stejně, jako benzinová konkurence. Hele tohle je přesně režim, kam ten hybrid patří, nějaké zachranování planety je mi fuk, ale ekonomika provozu bude prostě výhodnější.
13. 3. 2021 13:42
Re: 100x ohrané téma.....
Já myslím, že každý pochopil, že šlo jen o rychlou úvahu.
13. 3. 2021 12:27
Re: Nesmyslný dotaz
Teď jde jen o to jestli opravdu bude nabíjet.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2021 12:08
Re: Nesmyslný dotaz
Co je na klasickém hybridu složitější? Podívej na dlouhodobé statistiky spolehlivosti, hybridy rozhodně nemají vyšší poruchovost
Avatar - rohYpnol
13. 3. 2021 10:32
Re: 100x ohrané téma.....
Beru to jako (byť velmi neochotné) uznání toho, co jsem napsal ;-)
Avatar - rohYpnol
13. 3. 2021 10:29
Re: 100x ohrané téma.....
To myslíš vážně? Měl jsem tě za celkem rozumného. Ale tohle???

Já nikde nenapsal o průměru ani mediánu. Já uvedl 50%., 1/4, 10% ... to nejsou ani průměry, ani mediálny. To jsou naprosto jednoduché vyjádření dílů z celku!!!!
Avatar - rohYpnol
13. 3. 2021 10:16
Re: 100x ohrané téma.....
Ne a opět NE. Neumíš číst.

Začal jsem tímhle a to je to o co běží : JEDNOZNAČNĚ TOTIŽ ZÁLEŽÍ NA POUŽITÍ. POKUD totiž jezdím TŘEBA 30 km denně do práce... To není nic o mě.
Avatar - rohYpnol
13. 3. 2021 00:04
Re: 100x ohrané téma.....
kesumb všude píše jak to má on. To ti nevadí. Ale když něco napíšu já tak hned remcáš... Tj. nejde ti o věcnost, ale o to kdo to napsal. Takže debata s tebou je o ničem.
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2021 21:44
Re: 100x ohrané téma.....
Ale samozřejmě. Jenže i přesto - PHEV prostě někomu může sednout, ale pro mnohé smysl nedává a dávat ani nemůže vzhledem k jejich způsobu využití.
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2021 21:24
Re: 100x ohrané téma.....
Bravo, konečně normální příspěvek :yes:

Znovu - psal jsem, že Jednoznačně totiž záleží na použití.

Ty jsi vytáhl spotřebu, ale řeč tu je primárně o životnosti. Pokud pojedu 10 km od startu na spalovák a dalších 50 km na EV, tak ti garantuji že motor na tom bude výrazně hůř než když pojedu celých 60 km na spalovák :-! :-!

Prostě PHEV dává (alespoň teoretický) smysl jen pokud se pohybuješ v rámci dojezdu EV. A ten nemůže být moc velký, aby auto nevážilo jak náklaďák naložený ingotama.
13. 3. 2021 12:36
Re: 100x ohrané téma.....
Budu se opakovat, ale většina PHEV nebude nabitých.
13. 3. 2021 04:47
Re: Nesmyslný dotaz
Není na 100 km denně a jen výjimečně něco dál lepší koupit rovnou čisté elektro? Pak takové věci člověk vůbec nemusí řešit.
Pravda je, že výběr je omezenější.
12. 3. 2021 22:51
Turbo
Ono je rozdiel aj to, ci ten plny plyn v PHEV schyta nezahriaty benzinovy turbo motor, alebo vacsia atmosfera.
Nie celkom sa viem stotoznit s tym, co tu autor hovori, ze riedky olej maze dobre aj nezahriaty.
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2021 21:29
Re: 100x ohrané téma.....
Protože on vidí jen to, jak to vychází jemu!

Ok, já mu to neberu ani nevyvracím že jemu to na jeho užití sedí. Já jen říkám, že hrozně záleží na způsobu použití. A o tom se hádat klidně budu :-!
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2021 21:11
Re: 100x ohrané téma.....
Ano, u tebe to možná vystačí u mě a u spousty jiných už ne. Copak to nechápeš??

Znovu zopakuji co jsem napsal - Jednoznačně totiž záleží na použití.
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2021 19:47
Re: Prvy start spalovaku
"spravanie spalovaku je take, ze pri prvom zopnuti benzinaku naskoci ale nevypne sa"
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2021 18:50
Re: Prvy start spalovaku
Ne. Pokud si pamatuji, tak diskusní kolega co má Sup iV tvrdil pravý opak než ty. A nejen on, i ti co testovali Sup iV. Sup iV motor vždy na EV mód nijak neohřívá :-!
12. 3. 2021 19:42
Mr. Vaculik
Vaculik, show must go on! 😂 Redneckové bacha, tohle ti dvacet let do duchodaku nevydrzi! Blbe, koupim v8 ne, mlask na rypak.
Avatar - Roman Horký
12. 3. 2021 21:31
O plugin hybridu
má právo zde psát jen majitel Toyoty Prius PHEV. Všichni ostatní buď nemáte hybrid vůbec a blábolíte to co jste pochytili od hospodských znalců a nebo máte parodii na PHEV.