Technický expert Světa motorů si tentokrát posvítil na plug-in hybridy. Odpovídá na otázku čtenáře, zdali v jistých situacích spalovací motor takového vozu netrpí.
No ale to přeci vidím na budících, že je studený, vidím teplotu oleje, vidím otáčky a podle toho se chovám nebo nechovám. A je úplně jedno jestli je to v intervalu 0-10 km u klasického spalováku nebo v intervalu 50-60 km u PHEV.
Jak u toho starého spalováku, tak u toho PHEV je to přeci hlavně o mozku a pravé noze řidiče. V obou případech má řidič dvě možnosti, buď dá studenému motoru záhul tím, že dá podlahu nebo tu podlahu prostě nedá a nechá motor nejprve prohřát. U PHEV se přece mohu chovat úplně stejně, když mi po nějaké době naskočí motor, tak jej nejprve zahřeji rozumnou jízdou a teprve pak jdu na plný výkon, jaký je rozdíl (vyjma časového posunu této fáze) od běžného spalováku? Vůbec žádný.
Ja tuto hybridnu motorizaciu mam, spravanie spalovaku je take, ze pri prvom zopnuti benzinaku naskoci ale nevypne sa ako v pripade hybridu, az do zohriatiu chladiacej kvapaliny na priblizne 80 stupnov celzia. Dovtedy sa sprava ako cisty benzinak (samozrejme so start-stop systemom). Potom po ohriati sa uz prepina do klasickeho hybridneho rezimu, takze nie je to take hrozne, kedze v pripade ze viem, ze pojdem na dlhu trasu kde pouzijem aj spalovak, tak hned na zaciatok si to prepnem do hybridneho rezimu a na kratko stlacim plyn silnejsie aby doslo k tomu prvotnemu startu, potom sa k tomu uz spravam ako k regulernemu studenemu motoru.
Proč bys to proboha držel v hlavě, to že ti po EV jízdě naskočí spalovák si všimne každý jouda a záleží jen na něm, jak se zachová. To jako když jedeš 100 km, tak zapomeneš na to jak se jezdí na semaforu a jezdíš na červenou?
1) PHEV auto těch studených startů za celou životnost bude mít zlomkově proti klasickým fosilům.... logicky, většinu pojížděk zvládá na elektřinu, takže se prostě nestartuje.... čili oproti klasice ten fosilní motor šetřím.
2) kdykoliv si můžu stiskem jednoho tlačítka (pánbůh za to tlačítko zaplať) fosil aktivovat.... pokud tedy vím, že za 10 minut budu chtít jet rychleji, zahřeju si motor předem
3) jediná kritická situace je ta, že jedu s tím, že fosil nebudu potřebovat, ale v nějaké krizovce musím dát prostě plný a použít maximální výkon. Ano, tam pak ten motor dostane zabrat víc, než předehřátý běžný fosil. Mě se to za prvních 20tkm stalo JEDNOU.... a to se mi ten motor zapnul, vlítlo tam cca 3000 otáček, dokončil jsem předjetí to bylo celé
Takže ano, pokud s tím budu jezdit jak bezmozek, ujedu 20km na elektriku a pak na to při předjíždění dupnu, prošlápnu pojistku pod plynovým pedálem a zapnu si tím fosil, tak si ten motor budu nadměrně opotřebovávat. Ale normální, příčetný řidič, který ví, jak to auto funguje, se to takové situace dostane zcela minimálně....
Vsadím se že fosil z PHEV auta po 200tkm, z nichž půlku ujede na elektřinu, bude vypadat podstatně líp, než klasika co těch 200tkm najela prostě na benzín....
Taky on nic nepíše o tom, že by se fosil v EV módu předehříval... zkus se víc soustředit....
on píše že si při delší trase zapne fosil rovnou sám, aby si ho zahřál.... ujede prvních 20km na fosil, pak třeba vypráská baterku a pak zase jede na fosil, ale ten už je zahřáty....
Dělám to tak taky - dlouhé trasy jedu rovnou v hybridním režimu, krátké samozřejmě čistě na elektriku..... nic na tom není....
Asi tak. Jenom doplním, že Superbem iV jsem jezdil rok a najel jsem s ním cca 30tkm (měl jsem dva) a za studena jsem dal plnej plyn pouze jednou a to proto, že jsem se jinak nebyl schopen vyhrabat z bláta. Sup totiž snižuje i při vypnutý trakční kontrole výkon při prokluzu až do téměř úplnýho zastavení kol.
K tomu předjetí to při studeným motoru stejně nedá plnej výkon spalováku a dožene to plným výkonem elektromotoru, těch 160kw výkonu to umí složit různejma způsobama a za studena se to chová jinak než za tepla (dokládal jsem to i videama).
Jinak jezdím s PHEV už něco jako 40tkm a nemám žádný problém používat to tak, jak píšeš. Prostě když jedu dlouho, tak třeba vyjedu z města a pak nechám zahřát spalovák, ten už pak chladne pouze minimálně. V X5 se po víc než 30km na elektřinu v mínus 12 stupních celsia ochladí olej z 90 na cca 70 stupňů, voda drží déle.
Jinak jak píšeš, já teď mám z cca 5 tis. km cca 2700 na elektřinu. Mimochodem shodou okolností mám půjčené 320xd a řeknu ti, že mojí testovací trasu 160km jezdí X5 za 7,5l + cca 45kč na elektřinu na 100km a ta 320d i s celým mhev a já nevím čím dalším jezdí za 7,7. A v městských rychlostech než se ten zatracenej diesel pohne do otáček (auto bežně vyřazuje) tak je X5 i s 83kW reálně svižnější. Navíc to ani nijak extra nejede. O tom že je to mrtvý dole a úplně nahoře ani nemluvě. Ani by mě nenapadlo si ten zázrak koupit. Když už naftu, tak aspoň šestiválec.
.... nebudu hledat jakou má olej pro Supa iV specifikaci, jestli je stejná nebo jiná jak třeba pro 1.5TSi... každopádně v té PHEV variantě se mění ve fixním interval 15tkm bez ohledu na to, kolik z toho jsi najel čistě v E-módu..... takže pokud dodržuješ předepsané instrukce, tak ten olej bude pořád v perfektním stavu....
Myslím, že to dole dobře shrnul Mr.Murphy.
1. Pokud bydlím třeba na okraji Prahy a jedu do práce do centra, tak všechno zvládnu v EV modu i to předjíždění (i v EV modu klidně lze přijít o papíry). Když říkáš dojezd 100 km tak elektromotor nebude asi nějaký pápěrka jako v normálních HEV, ale něco kolem 100 kW a předpokládám, že 200 km/h a více po městě jezdit nechceš. A motor maximálně šetříš, protože když budeš jenom popojíždět po městě, tak jej za celý den nenastartuješ, ani nezatížíš ve studem stavu prostě nic, nirvána pro motor. Naopak čistě spalovací verze bude v zácpách neustále start-stopovat a bude muset za jednu jízdu absolvovat třeba 30 startů v podstatě studeného motoru.
2. Pokud z toho okraje Prahy pojedeš na služebku do Mnichova, tak automaticky nahodíš hybridní režim jízdy s udržováním baterky na stejné úrovni jako při startu (nemá smysl mastit po dálnici v EV módu 100km, na druhou stranu když to máš do centra 10 km po dálnici, tak klidně ujedeš i těch 10km v EV módu, pokud nepotřebuješ zrovna jet 200, 130-140 zvládají snad všechny PHEV a nestartují ICE) a tudíž se spalovák nastartuje hned po začátku jízdy a záleží jenom na řidiči, jestli motor bude šetřit než se zahřeje nebo po 200m najede na dálnici a dá mu plný, žádný rozdíl od čistého spalováku (z hlediska chování se k motoru).
Shrnuto, k PHEV se lze chovat jako dobytek stejně jako ke spalováku a nebo projevit nějakou míru ohleduplnosti k technice. U obojího to lze a u obojího je dostatek informací aby řidič mohl přizpůsobit tlak pravé nohy na plyn, když vidí, že teplota oleje v motoru není dostatečná. V nedávných mrazech jsem čistý spalovák na 5 km ucpané dálnice a 20 km po Praze (mám to ráno z kopce) nedokázal ani po hodině zahřát tak aby byl připravený na plný záhul, teplota vody sice ukazuje obligátních 90, ale olej měl problém dostat se na 50 a to není určitě hodnota při které bych dával motoru za uši (a to je po nějaké hodině jízdy a s vypnutým start-stopem).
Do passatu GTE předface stojí náhradní baterka něco kolem 60 tis. včetně daně. Jinak řečeno pokud bude někdo po 200tkm měnit baterii, měnit půl motoru a já nevím co ještě, bude to rozhodně levnější, než repas rozsypanýho BiTdi..
A pak se výrobci ať už je to VW s 1,4TSI nebo BMW s podladěnou a ještě dost posílenou R6 snaží použít do PHEV co nejodolnější techniku.
Čau Šimpanz. Zvažuji pořízení phev do rodiny mamce, kdy to auto bude jezdit kromě pár výjmek v roce do 100km denně což je u toho konkrétního modelu dojezd na baterku. Těch 100km za den se nenajede najednou, většinou je to poskakování mezi obcí a městem atd. A teď co mi vrtá hlavou a proč to není dle mě nesmyslnej dotaz:
Pokud po třeba 5km ráno od výjezdu čistě na EV bude chtít cokoliv předjet tak zahřátí neexistuje, prostě se využije výkon na maximum. Pletu se? Fakt mi to vrtá hlavou, čas výměny auta se blíží a phev by se u nás využilo a mělo smysl. Ale auto bude doma dalších třeba 4-5 let a nerad bych řešil něco výjmečnýho i když záruka tak je to voser a přemýšlet i nad zůstatkovou hodnotou takového auta do budoucna taky není od věci.
Spalovak se pripoji jen v pripade, ze proslapnes plyn uplne na podlahu. Ten PHEV ktery uvazujes, nebude zadne orezavatko (uz kvuli dojezdu na baterku), takze pri proslapnuti plynu nekam do dvou tretin v pohode predjedes normalni provoz, viz zrychlovani elektromobilu. Navic trochu predpokladam, ze mati nebude zadna zavodnice.
Co tak sleduju, tak majitele PHEV tady v diskusich (vcetne mne) se do situace "musim proslapnout plyn na podlahu pri studenem motoru" dostavaji jen velmi vyjimecne, v jednodkach pripadu za dohu historie auta. Mne se to za 50 tisic najetych km stalo asi dvakrat nebo trikrat.
Mohli tam dát 1.5 TSI Evo bez vložek válců a variabilní interval výměny oleje, tak jako do běžných verzí, a krmit zákazníky pohádkami, že plug-in hybrid neklade vyšší nároky než jako obyčejné auto.
Ale dali tam starší motor 1.4 TSI s vložkami válců a interval výměny oleje 15 tkm. Už tímto jde vidět, že k tomu přistupují poměrně odpovědně.
A taky nezapomeň na to, že plug-in hybridy budou sloužit zejména ve firemních flotilách. Při vysoké poruchovosti by jim to leasingovky otřískaly o hlavu.
.... přeložím ti to: "pokud ráno nastartuju spalovák, jede jako klasický full-benzín dokud se nezahřeje a až potom se začne chovat hybridně".... jinými slovy - studený motor se neprasí tím, že by sám sebe odstavoval z kopce atd.
To v žádném případě, mluvím o poskakování po městě a mezi obcemi, ve finále to pokreje to EV a nebude se trápit diesel. Jedinej háček je kickdown při předjíždění a nebudu ji učit předjíždět na půl plynu aby se nesepnul studenej motor, jednak to není bezpečný a na těch okreskách tady zase tolik času na to předjetí kamionu atd není tolik.
Btw aktuální situace (tiguan 2.0tdi) a jednak se to jenom trápí a hlavně věčně nějakej problém s elektronikou. Dneska už VW nechceme doma vidět nikdo bohužel. Jedinej háček je kickdown při předjíždění nebudu ji přece učit předjíždět na půl plynu aby se nesepnul studenej motor 🤷🏻♂️
Pochop uz konecne, ze PHEV si mimo nouzove situace muze davkovat, kolik sily pouzije z ktereho motoru. Takze kdyz uz dochazi baterka a musi se pripojit spalovak, tak pro auto neni problem nahodit spalovak na volnobeh a postupne zvysovat otacky tak, jak se prohriva motor a olej. A teprve az kdyz se spalovak dostatecne zahreje, tak se pripoji na plny vykon.
Takze ten spalovak v PHEV v realu zazije mnohem min "narocnych" startu, nez ten bezny, kdy ridic sedne a za par vterin zene do otacek jednicku, pak dvojku, ...
Většina těch aut bude sloužit ve firemních flotilách, kde body 1) 2) 3) nikdo řešit nebude. Kdyby se ty motory hodně kazily, tak by to leasingovky Škodovce či VW otřískaly o hlavu. Výrobce tomu jde naproti montáží staršího a jednoduššího mtooru 1.4 TSI a zkrácením intervalu výměny oleje na 15 tkm. Jak bude vypadat realita ojetých firemnch aut, na to si musíme pár let počkat.
Já osobně bych se bál spíše komplikovanosti celého auta a ceně náhradního Li-ion akumulátoru.
tak ano, záleží na použití. pro PHEV pilota je samozřejmě ideální aby dojezd do práce byl v limitu baterky..... ale i když není, tak prostě ráno vyjedeš rovnou na fosil, zatopíš si fosilem aby sis tím zbytečně nevytřískal baterku a až se dostaneš na vzdálenost elektrického dojezdu, tak prostě zapneš full EV režim a dojedeš to na baterku. Studených startů máš tedy stejně, akorát spotřebu poloviční....
a jestli denně lítáš 200km po dálnicích tak PHEV není vhodné vůbec.... abychom předešli dalším deb*lním argumentům.
NIKDO z majitelů a zastánců PHEV ti tady nepíše, že to je ideální technologie pro jakoukoliv situaci.
Hele na předjíždění kolem 80kmh je elektrika OK.... ve vyšších rychlostech už si to musíš rozmyslet.... aspoň tedy u mého Supa když 85kw elektromotor tahá 1700kg..... já to většinou řeším tak že na elektriku jedu defenzivněji.... ono tak nějak k tomu ta auta vybízejí....
ale jako jinak jestli s tím má jezdit na elektriku po silnicích první třídy nebo velkých kopcích, tak tam už to úplně ideální nebude a musí se trochu přizpůsobit....
a nebo rovnou jezdit v hybridním režimu.... ono to tu baterku stejně postupně vycucá a spotřebu bude mít 2-3 litry.... a furt zahřátý fosil....
Abych byl konkrétní v merku mám nové C class které by mělo mít tento dojezd na ev podle výrobce, uvidíme až budou nějaké testy. Prostě se jí líbí a mě to dává velkej smysl při režimu ve kterém to bude jezdit (50-100km denně nabíjení přes noc doma) jedinej háček pro mě byly ty situace předjíždění a potřeby využít ten výkon v krizovkách. Ale jak píšeš a já nad tím přemýšlím tak je fakt, že ten výkon v kombinaci s motorem je přes 300ps takže asi to pojede hezky i na ev :yes:
Edit: Sranda bude až budu po roce měnit olej, na kterej se ve výsledku najelo 2tis.km, takové plýtvání olejem :D
Ne. Rozdíl tam je obrovský! Protože s tím PHEV ujedeš třeba 50 km a máš motor furt studený!!! Těžko se nějak myšlenkově uhlídáš, že po 50 km jízdy nemáš dávat plný (i když budeš znalý a uvědomělý, natožpak BFU) ... :-!
Jo to je právě to dilema jednak by to bylo zase levnější na pořízení (klasika mild benzín) a míň komplikovaná technika.
Na druhou stranu neznám ideálnější podmínky a důvody pro phev..
Ne. Zvlášť bod 1). Jednoznačně totiž záleží na použití. Pokud totiž jezdím třeba 30 km denně do práce po dálnici, tak benzin zažije naprosto stejný počet studených startů jak u ICE, tak u PHEV. Zásadní rozdíl naopak je v tom, že u ICE ten motor prohřeju a voda se z motoru odpaří, zatímco u PHEV dost možná ne. Co je pro životnost asi tak lepší? Ha?
Takže ono to vůbec není jen o bezmozkovitosti. Ono dost záleží na režimu, v jakým motor bude jezdit. :-!
Oni to mají tak dobře vyzkoušené, že to ty motory vydrží... BRAVO!!! :-O:-[]:-[]:-[]:-[]:-[]
Vážený a milý pane Vaculíku, vy těmhle teoretickým laboratorním pohádkám vážně věříte i s tolikaletou praxí??? :-O:-O:-O:-O Neuvěřitelné... Žasnu.
Zajímavé, že mají skvělé inženýrství, tvrdé testy... A pak do výroby dají něco takového jako TSI EA 111... A to opravdu není dávná historie!
A už jen to, jestli někdo po 50-ti cyklech měří nějaké opotřebení, mi přijde směšné. 50 cyklů, byť náročných, je nic proti běžnému provozu. Kdyby těch cyklů bylo aspoň 500, tak možná to může mít alespoň nějakou váhu.
Pro pomalejší raději zdůrazním, že nezpochybňuji že motor těmi testy VE VÝVOJI projde. Jen říkám, že laboratorní testy jsou krásná věc, ale realita je o něčem jiném. NAVÍC TU JE JEDNA ZÁSADNÍ VĚC PŘEHLÍŽENA - jedna věc je co projde vývojem a dostane se do výroby, A DRUHÁ VĚC JE, JAKÁ KVALITA REÁLNĚ PŘIJDE OD DODAVATELŮ A JAKOU KVALITU JSOU SCHOPNI UDRŽET VE VÝROBĚ!!
A na závěr - už třeba jen ona letitá pravda, kterou autor myslím nedávno zmínil v jiném videu - dokud motor je studený, tak v motoru prší!!!... :-!
S pozitkem z rizeni souhlas, hybrid je v prvni rade presouvadlo (cest vyjimkam). I kdyz v "normalnich" aut by se o tom u piva dalo diskutovat. Ale s tou slozitou technikou pravdu nemas, dobre udelany hybrid je jednodussi, nez spalovak s automatickou prevodovkou.
Myslel jsem to tak, že příplatek za složitou hybridní techniku se ti v úspoře peněz za menší spotřebu paliva vrátí až po strašně dlouhé době. Nemluvě o tom, že hybridy většinou nikdy nepřinesou takový požitek z řízení, jako normální auta. :-(
pokud je ta "krátká trasa" se spalovákem dost dlouhá na to, aby se prohřál (kolik to je třeba u té 1.4TSi - 10km / 10 minut? možná i méně) tak pak už je úplně jedno, jestli potom v ideální provozní teplotě najede dalších 100km nebo ne....
samozřejmě, je problém, pokud ten spalovák celou zimu bude každý den startovat kvůli 5km.....
na druhou stranu, dřív jsem dojížděl do práce s fosilem (nafta, benzín, cng) a dlouhé roky to auto jezdilo 3km do práce a zpět a pak nějaké jiné trasy.... a NIKDY z toho žádný fosil neměl problém, ač v takovém režimu fungoval 5 let a déle.... takže občasné krátké pojížďky se studeným motorem ho fakt neodpálí.....
prostě se tady řeší problém, který reálně NEEXISTUJE a nebude mít žádné důsledky..... 10 let staré PHEV auta budou mít úplně jiné problémy než zničené fosilní motory kvůli studeným startům....
Tak dům si kvůli PHEV stavět nebudeš, ale třeba já jsem kvůli PHEV koupil nějakou činskou krabičku za 140 euro, zásuvku za cca 1000kč a dal tomu možná dvě hodiny práce. Na chalupě pak 3x16A zásuvku venku (tzn stokoruny). A za to jsem jezdil rok s přepočtenou spotřebou na 100km kolem 6l, 140kW nafta jezdila za 7,5-8 a 200kw benzín za 10-11l. A auto mě stálo měsíčně stejně. U X5 to už nebudu řešit vůbec, protože úspora i oproti 30d je fakt velká. O 40i ani nemluvím.
O tom, že se silný PHEV chová prostě líp než nafta asi není nutný polemizovat.
Ale každej to má jinak, pokud každej den jedeš 300km, tak bych PHEV ani neřešil. A na nějaký motání kolem komína bych vzal elektro. Jenže tam prostě nefunguje pořád cena. Zatímco sup iV stojí reálně stejně jako 140kW TSI nebo TDI. X5 45e vs 40d vs 40i nemluvě.
Jasně že chápu, PHEV vyhoví pro zlomek uživatelů, respektive jenom těm, kteří to mají kde nabíjet. Na druhou stranu jsou to neuvěřitelně univerzální povozy...
Tak na falešné chlácholení místních eurohujerů a elektrofašonů nedej, teď už jde opravdu do tuhého. :-O:-( Ti šílenci skutečně chtějí od roku 2025 zakázat výrobu a prodej normálních aut!!! :-O:-O:-O:no::no::no:
...prosím všechny zdejší automobilisty dobré vůle a zdravého rozumu o totéž. Je to zcela zdarma a výsledek bude adresován ekoteroristickým zločincům v Evropské komisi, kteří touží prostřednictvím stanovení zcela nesplnitelných emisních limitů včleněných do nové normy Euro 7 nepřímo zakázat výrobu a prodej normálních vozů se spalovacími motory!!!!!
https://www.openpetition.eu/petition/online/euro-7-norm-stoppen-benziner-und-diesel-retten
Šiřte prosím odkaz na výše uvedenou stránku i v okruhu svých příbuzných a známých, kolegů v práci atd. Vysvětlete jim, že nyní jde o ubránění budoucí individuální mobility dostupné pro široké vrstvy občanů před levičáckými euromarxisty a tím i o ubránění práce pro miliony evropských zaměstnanců oboru automotive (mnoho desitek tisíc jich máme i v ČR) a ubránění naší svobody!!!
A co vzít klasický spalovák, s mnohem jednodušší technikou, nižší hmotností a lepší prognózou při dalším prodeji? V současném ultračistém provedení s filtrem pevných částic u něj rozhodně nemusíš mít při městském provozu nějaké "černé svědomí"! :-)
No a přávě při té služe do Mmichova je takové auto naprosto absurdní, protože s sebou to auto ty tisíce km táhá už jen zbytečný těžké elektrický balast... :-(:no:
tak pro auto neni problem nahodit spalovak na volnobeh a postupne zvysovat otacky tak, jak se prohriva motor a olej.
= VŮBEC NIC TO NEMĚNÍ NA TOM CO JSEM NAPSAL ŽE. MOTOR ZAŽIJE V TOM REŽIMU NAPROSTO STEJNÝ POČET STUDENÝCH STARTŮ NAVÍC SE U PHEV OPRAVDU NEMUSÍ PROHŘÁT, ZATÍMCO U ICE SE KONDENZÁTY ODPAŘÍ A MOTOR JE V CAJKU:-!
Čekal jsem nějaké takové "moudro". Takže znovu - 30 km DÁLNICE.
=na plnou baterii bych dal stěží jednu cestu, vzhledem k dálnici určitě NE. Takže počet studených startů u PHEV bude naprosto stejný jako u ICE :-!:-!
(pokud bys měl problém 30 KM DÁLNICE pochopit, tak si místo 30 km dej 50 km... Nebydlím pod dálničním mostem a ani pod dálničním mostem nepracuji :-! )
Popravdě, v tom je ten problém... tím, jak drsně je prosazují, tak právě tvrdí, že je elektrifikované auto jediné správné pro jakoukoliv situaci.
A o tom to celé je.
Já vlastně ani nezpochybňuji, že jsou lidé, pro které, při jejich způsobu použítí auta, hybrid, a nebo v krajním případě EV, vyhovují lépe.
Mě vytáčí, že mi je vnucují, i když se pro mě nehodí.
Treba tady - jde o provoz pri teplote zhruba -8C. Prvni dve minuty videa je provoz auta na baterku, na zacatku treti minuty se nastartuje benzin. Jsou tam ukazane teploty chladice a motoru (netusim, jestli jde o blok motoru, nebo olej, ale dokazal bych to dohledat).
Je tam videt, ze od zapnuti spalovaku mu trva cca 3 mile vzdalenosti a 4 minuty casu, nez se system dostane do stavu S2, coz je "spalovak je dost zahraty na to, aby se mohl podle potreby vypinat a zase zapinat".
Tech videi je na tom uctu spousta. Schvalne jsem ti vybral jedno z mrazu. Najdes tam i letni provoz, ktery samozrejme vychazi prizniveji pro auto.
Moje starsi auto je take hybrid. Je ted 13 let stary, takze ma za sebou tech startu motoru mnohem vic, nez bezny spalovak (neni to PHEV, takze se benzin nastartuje klidne 3x za minutu). Podle tve definice ma studenych startu stejne jako spalovak (a tady to bude asi i pravda). Navic jsem ho kupoval jako rok starou predvadecku. Presto na nem neni nic spatne, motor funguje jako novy, nikdy na nem nebylo nic opravovano.
Uznavam, ze to je statisticky nevyznamny vzorek. Ale hybridy jsou s nami uz skoro 25 let a PHEV nejakych osm. Zatim to vypada, ze ve statistikach spolehlivosti jsou spis lepsi, nez horsi.
Ten problém tu samozřejmě visí. Ale určitě ano, celkem věřím tomu, že první majitel a prvních 5 let bude nejspíš ok. Jenže já se na auta dívám z pohledu celkové životnosti a ne z pohledu prvního majitele. To je asi ten rozdíl.
Průměrný stáří u nás je 15 let. A jestli PHEV má jít po 5ti letech do šrotu, tak to je ekologická katastrofa, nic víc nic míň.
Hele, co jsem napsal byla jen myšlenková zkratka s nadsázkou. Ale bylo to myšleno tak, že většina najede =větší polovina = cca 51% :D:D. polovina bydlí v bytech, polovina v RD, takže polovina má kde nabíjet. Podíly budou cca stejné a nepředpokládal jsem rozdílnost v délce dojíždění u těch co bydlí v RD a u těch co bydlí v bytech. To máš tu polovinu z poloviny, což je 1/4. Je to s nadsázkou, prostě jen rychlá úvaha.
Ono jak se to vezme. V práci jsme měli Fabie 1.2 TSI hned z počátku výroby a nebyl s nimi problém. Protože dostávaly "zabrat". Většinu problémů s 1.2 TSI (natahování řetězů, přibývání oleje) si "vyžrali" soukromí zákazníci, kteří motor šetřili a jezdili krátké trasy.
Tím chci říct, že automobilky testují auta před zahájením výroby intenzivně, ale krátce. Což se kryje se stylem používání ve fleetech. Soukromí zákazníci mají smůlu, jejich styl používání nikdo netestuje.
Jasně, tu a tam je průšvih, který je opravdu kolosální a postihuje všechny, i fleet. Pak to koncern v tichosti řeší kulancemi a zařazením některých komponent do svolávaček. Klasicky u 1.8 TSI nebo 2.0 TDI Piezo-PD, které vznikly v době totálního kvalitativního dna koncernu VW.
Promin, prumer a median jsem do toho zamotal rano ja - cetl jsem v tve vete vic, nez tam bylo.
Muzes mi tedy (bez emoci) vysvetlit, jak jsi dosel k te jedne ctvrtine? Tohle je tvuj original: " Statisticky asi většina najede do 50 km/den... A kde nabíjet má teoreticky u nás 50%. To je polovina z poloviny, takže 1/4"
Hele ja verim tomu, ze toho o motorech vic mnohem vic, nez ja. Ale neverim, ze toho vis vic nez vyrobci.
Otazka je, co povazujes za "dostatecne prohraty motor". U meho auta trva cca 3-5 km, nez se motor zahreje natolik, aby se zacal za provozu vypinat. Kdysi jsem daval odkaz na video, kde jsou vsechny hodnoty vcetne teplot motoru, teplot oleje apod. Nebylo to z primo z meho auta, stejneho modelu. Muzu ho dohledat. I tam se ukazalo, ze se motor prohreje hodne rychle, rozhodne to bylo pod 10km.
Proč na tom bude hůř? Ok. Jednoduše proto, že moderní spalovací motory krátké trasy extrémně ničí, nejsou na to stavěny. A hlavně tento režim nesvědčí žádnému spalovacímu motoru. Když pojedeš krátkou trasu na spalovák, tak se ti neohřeje, tj motor běž ve studeným režimu. Neodpaří se pořádně kondenzáty vody atp. Když pojedeš 60 km na spalovák, tak se krásně dostane do provozního režimu a 5/6 času funguje v režimu, v jakým má.
Moderní spalovací motory pokud jezdí delší trasy, tak jsou v mnohem lepším stavu než ty, co jezdí krátké. A 60 km, ze kterého jedu jen 10 km na spalovák a 50 km na EV není z hlediska spalováku nic jinýho, než krátká a naprosto nevhodná trasa.
Sup iV mě stál měsíčně stejně jako 140kW TDI nebo 200kW TSI. Cena na krámě tomu sice neodpovídá, ale měl jsem to tak nastavené. Hrály do toho různé slevy a pokud vím, podpora produktů iV je minimální.
X5 stojí v 45e stejně jako 40i nebo 40d. Jde o to, že 45e je v základu na vzduchu a má nezávislý topení. Nakonec odskok i od 30d jsou desetitisíce.
Takže u tědlech dvou příkladů to tak je. V prémii ten rozdíl nějak velkej není. Mimochodem GLE 350d vychází stejně jako 350e. Ikdyž do toho r4 by se mi v těžkým hybridu nechtělo. Mezi 540i a 545e je po započtení vyšší výbavy u 45e cca 110 tis včetně daně v ceníku u auta za 2,4 mil. Kč. Mimochodem ta 545e se i s řidičem vejde do 2t, což není daleko třeba od 540d (tuším 1900kg EU mhev).
Jenže pak jsou tu různé Grandlandy, variace na téma PSA atd, kde PHEV stojí prostě o hodně víc a nedává to ekonomicky smysl. A totéž u RAV PHEV, která se zespodu blíží právě tomu GLE.
A co vzít klasický full hybrid? Je levnější, dostaneš většinu výhod benzínovej motoru při poskakovani a díky elektromotorům to bude jezdit za polovic, než by jezdil cistej benzín. Jestli jede 5km tam a zase za chvíli 5 km jinam, diesel asi není nejlepší volba, zvláště po městě. Já sám už na takové trasy radši jezdím Benzinakem, co bere 2x tolik, než trápit diesel.
Proc "Pokud pojedu 10 km od startu na spalovák a dalších 50 km na EV, tak ti garantuji že motor na tom bude výrazně hůř než když pojedu celých 60 km na spalovák" ?
Ano, mas pravdu. Pokud dostatecne dobre nastavis vstupni podminky, tak se pocet studenych startu PHEV muze hodne priblizit poctu studenych startu u bezneho spalovaku.
jo tak 130 elektrických koní by mohlo stačit, navíc to "C" bude lehčí než ten můj Sup.... akorát pozor - ty tři litry myslím tak že jedeš v hybridním režimu ale zároveň jsi vyrazil s nabitou baterkou, kterou si to postupně odcucá.... když vyjedeš s prázdnout, bude to samozřejmě o něco víc....
mimochodem v PHEV C-class té dosluhující generace jsem jel a moc příjemný auto.... pro ženskou ideál :-)
Ale jo. Proč ne. Já proti PHEV nic nemám. Funkčně to může dávat smysl. Tak jak to má Sup iV to vidím ok.
Akorát ekonomicky to je úplně o ničem a když člověk vnímá co všecko musí splnit, aby pak reálný přínos v podstatě žádný nebyl... Tak prostě proč ANO... PROČ? :-[]
A k tomu ještě musíš být ochoten řešit zásuvku u parkovacího stání a to ideálně doma, v práci a na chalupě.
A pak pokud chceš opravdu plnohodnotný PHEV bez kompromisů (4x4, dojezd na baterku, slušný spalovací motor..) tak nakonec vybíráš z pár modelů, který jsou mimo prémii hodně cenově odskočený od konvenční motorizace.
Na druhou stranu jsou to auta, který ve městě jezdí jako plnohodnotný elektromobil, dovezou tě bez kompromisů na druhou stranu Evropy za den a navíc třeba utáhnou plaťák.
Nemyslím že úplný zlomek. Statisticky asi většina najede do 50 km/den... A kde nabíjet má teoreticky u nás 50%. To je polovina z poloviny, takže 1/4. Z toho možná horních 10% si bude moct PHEV dovolit. Takže ... vlastně ano. Zlomek uživatelů :-[]:-[]:yes:
Elektromotor by v Céčku měl mít 129ps a benzínovej 204ps, takže i když roviny tu zrovna nejsou tak si myslím, že by to mělo bejt v pohodě, ale váhu jsem ještě nedohledal. A když je předjíždění kolem 80km/h ok tak je to dobrá zpráva a v hybridním režimu jezdit za 2-3litry? To je teda za mě vážně pecka :yes:
ANO, já moc dobře vím co myslíš. VŮBEC NIC TO ALE NEMĚNÍ na tom co jsem uvedl. PRVNÍ START prostě JE STUDENÝ a pokud jej necháš na dobu, kdy potřebuješ max výkon tak motor dostává sodu :-!:-!
to nevím jestli 15 nebo rok.... já najel dřív těch 15.... každopádně i kdybys to celé najel na elektriku, tak auto i serviska prostě budou vyžadovat výměnu oleje....
Jasně, ale i ta dynamika a rozměry jsou hodně znát. Počítám, že se svým benzinovým turbem bych to zajel někde mezi 5,5 a 6,5 litry, podle toho, jak bych jel dálnici...
Těch 15 tisíc je docela zajímavé číslo. Vím, že jsi to tu psal už víckrát, ale není to třeba "15 tisíc nebo 1 rok", jak bývá běžné u spalováků? Tedy že se olej po roce mění bez ohledu na najeté kilometry?
To je otázka, pokud dovybavíš ten benzin na stejny výkon a automat, což někdo, kdo jezdí po městě a okolí asi uvítá (předpokládám, že ano, když kouká po PHEV), tak to už moc rozdíl není, to byla nedávno diskuze u Yarisu hybrid, který stojí +/- stejně, jako benzinová konkurence. Hele tohle je přesně režim, kam ten hybrid patří, nějaké zachranování planety je mi fuk, ale ekonomika provozu bude prostě výhodnější.
To myslíš vážně? Měl jsem tě za celkem rozumného. Ale tohle???
Já nikde nenapsal o průměru ani mediánu. Já uvedl 50%., 1/4, 10% ... to nejsou ani průměry, ani mediálny. To jsou naprosto jednoduché vyjádření dílů z celku!!!!
kesumb všude píše jak to má on. To ti nevadí. Ale když něco napíšu já tak hned remcáš... Tj. nejde ti o věcnost, ale o to kdo to napsal. Takže debata s tebou je o ničem.
Znovu - psal jsem, že Jednoznačně totiž záleží na použití.
Ty jsi vytáhl spotřebu, ale řeč tu je primárně o životnosti. Pokud pojedu 10 km od startu na spalovák a dalších 50 km na EV, tak ti garantuji že motor na tom bude výrazně hůř než když pojedu celých 60 km na spalovák :-!:-!
Prostě PHEV dává (alespoň teoretický) smysl jen pokud se pohybuješ v rámci dojezdu EV. A ten nemůže být moc velký, aby auto nevážilo jak náklaďák naložený ingotama.
Není na 100 km denně a jen výjimečně něco dál lepší koupit rovnou čisté elektro? Pak takové věci člověk vůbec nemusí řešit.
Pravda je, že výběr je omezenější.
Ono je rozdiel aj to, ci ten plny plyn v PHEV schyta nezahriaty benzinovy turbo motor, alebo vacsia atmosfera.
Nie celkom sa viem stotoznit s tym, co tu autor hovori, ze riedky olej maze dobre aj nezahriaty.
Ne. Pokud si pamatuji, tak diskusní kolega co má Sup iV tvrdil pravý opak než ty. A nejen on, i ti co testovali Sup iV. Sup iV motor vždy na EV mód nijak neohřívá :-!
má právo zde psát jen majitel Toyoty Prius PHEV. Všichni ostatní buď nemáte hybrid vůbec a blábolíte to co jste pochytili od hospodských znalců a nebo máte parodii na PHEV.