Elektromobily
Arcturus1
9
Je to auto do města nebo na příměstský provoz. Nebo v redakci jste si to auto chtěli snad koupit na závodění na Nürburgringu?
SoudceTi
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jako blamáž to je, ne že ne. Na druhou stranu více než 80 km/h s tím asi nikdo jezdit nebude.
Ve městě stejně jezdíme převážně do 60 tak to bohatě stačí (obzvlášť pokud jsou hodnoty zrychlení do 50 uspokojivé). Mimo město jet s tím je o ústa už kvůli pasivní bezpečnosti. Jinak přece občas i na dálnici není problém jezdit trabantem, hadimrškou... jen prostě pojedem za tím kamionem no... Stejně by se to akorát vybilo při větší rychlosti.
SoudceTi
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tak nějak přemýšlím, komu je to auto určeno. Pro rodinu v produktivním věku ani jako 3. auto asi ne. Napadlo mě, že by snad pro seniory 75+ na cestu do Kauflandu, těm by absence dynamiky nemusela vadit. Vadit jim ale bude malý kufr. Kam složí měsíční nákup včetně 20 kartónů UHT-mlíka?
Je evidentní, že je to auto pouze do města, páč z Brna do Prahy po D1 to na jeden zátah nezvládne.
P.S.: velmi mi vadí, když se z marketingových důvodů dozvídáme, jakou ujede auto maximální vzdálenost při PLNĚ nabité baterce a pak uvedou, za jak dlouho se nabije baterka na 80% z hypotetického zdroje. A jakou maximální vzdálenost auto ujede, pokud bude baterka nabitá na 80%? A jaká je maximální vzdálenost, pokud pojedu 100 km/hod.?
A má vůbec toto auto nějaký smysl? Kde je nějaký příspěvek ke zlepšení životního prostředí?Je mi z toho smutno...
Je evidentní, že je to auto pouze do města, páč z Brna do Prahy po D1 to na jeden zátah nezvládne.
P.S.: velmi mi vadí, když se z marketingových důvodů dozvídáme, jakou ujede auto maximální vzdálenost při PLNĚ nabité baterce a pak uvedou, za jak dlouho se nabije baterka na 80% z hypotetického zdroje. A jakou maximální vzdálenost auto ujede, pokud bude baterka nabitá na 80%? A jaká je maximální vzdálenost, pokud pojedu 100 km/hod.?
A má vůbec toto auto nějaký smysl? Kde je nějaký příspěvek ke zlepšení životního prostředí?Je mi z toho smutno...
Ja bych si to koupil na ježdění do prace. Docela teď lituju, ze jsem nekoupil eCitigo, dokud ještě bylo.
Litovat nemusis, da se jich jeste par najit 😉
https😐/www.sauto.cz/…bni/skoda/citigo?…
Fakt je, ze Citigo je snad o tridu vys...
Minimalne tim zrychlenim.
https😐/www.sauto.cz/…bni/skoda/citigo?…
Fakt je, ze Citigo je snad o tridu vys...
Minimalne tim zrychlenim.
SoudceTi
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Heleď, já nejsem žádnej milovník koncernu.
Ale za aktuální směr VW v elektromobilitě dávám jednoznačně :yes:
Dlouho jsem si myslel, zda to nejsou (opět) jen proklamace.
Ale vypadá to, že to myslí vážně.
A tím se VW může dostat do výhody oproti výrobcům, kteří se nechtějí vzdát spalovacích motorů.
Především Mercedes a BMW.
Ale za aktuální směr VW v elektromobilitě dávám jednoznačně :yes:
Dlouho jsem si myslel, zda to nejsou (opět) jen proklamace.
Ale vypadá to, že to myslí vážně.
A tím se VW může dostat do výhody oproti výrobcům, kteří se nechtějí vzdát spalovacích motorů.
Především Mercedes a BMW.
Zrychlení, to jste si našel nějakou mantru. Zrychlení je pro jízdní komfort druhořadý atribut. Ještě jsem snad neviděl jediného zákazníka Dacia který by se při nákupu nového auta libovolného typu ptal jaké má zrychlení. Pochopíte, že určité skupině prakticky zaměřených řidičů na tom zkrátka nesejde.
Jestli jezdíš do práce jen po městě, pak by to nemuselo vadit. Já bych tohle na svých 10 km tam a 10 zpět tedy ani omylem nevzal.
právě na takové pojíždky je to ale ideální. Jen musíš holt zapomenout na slovíčka jako předjíždět nebo spěchat 😁
Jo to souhlasím, je otázka jak velká bude množina potenciálních zákazníků reálně. Asi ti co by jinak koupili Smarta.
Alebo tí, čo kupujú Aixam alebo Ligier.
Oproti těm křápům bude Dacia na silnici přeci jen o trochu méně překážet.
Smart nemá zrychlení za 19 s, jeden sem měl, zas kecáš z hladu jako obvykle 😄 😄 😄
Píše se o Aixamu a Ligieru, ty tupá špíno. Vrať se do školy a zopakuj si první třídu, tam se učí číst.
Tam se vrat ty zoufalče. Tvoje reakce byla oprti křápům, pokud si chtěl konretizovat Aixam a Ligier, měl si to napsat, takhle je to rekace na oba příspěvky vč. Smarta, zelený bolševiku
------------------------------------------------------------------------------------------
Jo to souhlasím, je otázka jak velká bude množina potenciálních zákazníků reálně. Asi ti co by jinak koupili Smarta.
Alebo tí, čo kupujú Aixam alebo Ligier.
Oproti těm křápům bude Dacia na silnici přeci jen o trochu méně překážet.
------------------------------------------------------------------------------------------
Jo to souhlasím, je otázka jak velká bude množina potenciálních zákazníků reálně. Asi ti co by jinak koupili Smarta.
Alebo tí, čo kupujú Aixam alebo Ligier.
Oproti těm křápům bude Dacia na silnici přeci jen o trochu méně překážet.
Nemyslím si, že jde o stejné zákazníky jako u Smartu. Pokud bys napsal ojetého Smarta, tak asi jo (vzhledem k velikosti). Hodně bude záležet na ceně. Pokud bude jak někteří předpokládají někde okolo 400 tisíc tak těch zájemců moc nebude. Pokud by slezli (až slezou) někde k 300 už to bude lepší. Když ne Dacia tak někdo jiný určitě, není žádný spěch.
SoudceTi
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Na EV mě štvou hlavně dvě věci:
- V zimě nikdy nevíš, jak dlouho budeš nabíjet. Respektive jaký výkon baterie zvládne.
- Normovaný dojezd ti říká, jak často budeš nabíjet, ale ne jak daleko dojedeš po dálnici na jeden zátah.
- V zimě nikdy nevíš, jak dlouho budeš nabíjet. Respektive jaký výkon baterie zvládne.
- Normovaný dojezd ti říká, jak často budeš nabíjet, ale ne jak daleko dojedeš po dálnici na jeden zátah.
Doma to vzdy nabija rovnakym vykonom, alebo len o trochu nizsim. Aj vo velkych mrazoch. A daleko dojde tak, ako bude chciet a ako mu dovolia moznosti.
SoudceTi
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Chtěl bych 800 km na jeden zátah, realita je běžně čtvrtinová a pak, když je zima, můžu akorát koukat na 30kW nabíjení.
800km na zatah 😲
Ty jezdis Dakar a mocis do pytliku?
30kW nabijeni 😲
Kde beres tyhle informace?
O jakem aute mluvis?
Ty jezdis Dakar a mocis do pytliku?
30kW nabijeni 😲
Kde beres tyhle informace?
O jakem aute mluvis?
xxc psal, co bych chtěl. Já bych chtěl řešit dobíjení stejně často jako tankování, ale s dálničními 400 km bych se spokojil.
Ioniq a id3. Tam teda 40 kW, ať nekecám.
Ioniq a id3. Tam teda 40 kW, ať nekecám.
Takze twistedTSDe.
Nabijeci vykon id.3 zacina okolo 100kW!
To je o 150% :no: :no: :no: vic nez uvadis ty.
😲
A konci u 49kW pri 80%. Vys se obycejne (kdyz chvatas) nenabiji, zdrzuje to a nesvedci baterce.
Proc pises o necem, o cem nic nevis??
https😐/insideevs.com/…ng-test-results/
Ioniq 5 nabijes za 16 minut.
Az prijde VW se solid state baterii, bude to 12 minut.
Ano idealni doba tankovani je HNED. 😁
Ale 12 minut jako pauza po 300km mi neprijde tragicky.
Do ty doby nez tohle nastane bude pravdepodobne mozne pouzivat moderni spalovaci auta jen s minimalnim omezenim (centrum Londyna atp.).
Takze porad nechapu ten flame a hejty.
Az bude elektromobilita "povinna" bude state of art uplne jinde.
Budoucnost NELZE posuzovat podle aktualniho stavu.
Ale bylo by fajn alespon znat ten aktualni stav, chyba okolo 100% je uz pomerne vyznamna.
😉
Nabijeci vykon id.3 zacina okolo 100kW!
To je o 150% :no: :no: :no: vic nez uvadis ty.
😲
A konci u 49kW pri 80%. Vys se obycejne (kdyz chvatas) nenabiji, zdrzuje to a nesvedci baterce.
Proc pises o necem, o cem nic nevis??
https😐/insideevs.com/…ng-test-results/
Ioniq 5 nabijes za 16 minut.
Az prijde VW se solid state baterii, bude to 12 minut.
Ano idealni doba tankovani je HNED. 😁
Ale 12 minut jako pauza po 300km mi neprijde tragicky.
Do ty doby nez tohle nastane bude pravdepodobne mozne pouzivat moderni spalovaci auta jen s minimalnim omezenim (centrum Londyna atp.).
Takze porad nechapu ten flame a hejty.
Az bude elektromobilita "povinna" bude state of art uplne jinde.
Budoucnost NELZE posuzovat podle aktualniho stavu.
Ale bylo by fajn alespon znat ten aktualni stav, chyba okolo 100% je uz pomerne vyznamna.
😉
Ježkovy zraky, mě tyhle teoretické údaje z katalogu nezajímají. Pusť si Bjornova videa a podívej se, jakým výkonem v zimě nabíjí. 100 kW opravdu ne.
Teoreticky je to 100kw.
Tohle je prakticky i s videem ty troubo.
40kw je krome dobijeni mezi 80%-100% u kazdyho normalniho EV nesmysl.
Tak prestan sirit dezinformace.
:no😒br />
https😐/youtu.be/qdkcqIZ5c9U
Tohle je prakticky i s videem ty troubo.
40kw je krome dobijeni mezi 80%-100% u kazdyho normalniho EV nesmysl.
Tak prestan sirit dezinformace.
:no😒br />
https😐/youtu.be/qdkcqIZ5c9U
Dezinformace šíříš ty, já psal o zimních podmínkách.
https😐/youtu.be/VBY1KxmqjP8?t=724
Ioniq na tom byl ještě hůř.
https😐/youtu.be/VBY1KxmqjP8?t=724
Ioniq na tom byl ještě hůř.
Ok
Samozrejme je mozny, ze kdyz bude baterka studena, tak vykon bude nizsi.
Ale to budou spis extremni pripady (jako treba ty, ze ti zamrzne nafta...).
Ale tohle je u EV resitelny termomanagementem.
A hlavne kdyz cestujes (rychle) nemas problem s chladnou baterkou.
PS Proc uvadis nabijeni zrovna pri - 25°C??? Vazne je to pro nas tak dulezity?
A ke vsemu je to resitelny OTA updatem, kdy termomanagement bude baterku intenzivneji ohrivat... ID.3 je novy neodladeny model. Verim tomu, ze pristi zimu bude nabijet skoro stejnou rychlosti jako normalne. Jak jsi k tomuhle videu proboha prisel?
Samozrejme je mozny, ze kdyz bude baterka studena, tak vykon bude nizsi.
Ale to budou spis extremni pripady (jako treba ty, ze ti zamrzne nafta...).
Ale tohle je u EV resitelny termomanagementem.
A hlavne kdyz cestujes (rychle) nemas problem s chladnou baterkou.
PS Proc uvadis nabijeni zrovna pri - 25°C??? Vazne je to pro nas tak dulezity?
A ke vsemu je to resitelny OTA updatem, kdy termomanagement bude baterku intenzivneji ohrivat... ID.3 je novy neodladeny model. Verim tomu, ze pristi zimu bude nabijet skoro stejnou rychlosti jako normalne. Jak jsi k tomuhle videu proboha prisel?
No to nevím, u nějakého auta popisoval, že se baterie dostatečně nezahřívá, protože není zespoda izolovaná.
Je to -8.5 °C, podívej se na infotainment. Intenzivněji ohřívat a zkrátit už tak mizerný zimní dojezd? To určitě, jedině po zadání nabíjení do navi.
K videu jsem přišel tak, že mě zajímá fungování EV v praxi, ne nesmyslné teoretické údaje dojezdu a superrychlého nabíjení.
Je to -8.5 °C, podívej se na infotainment. Intenzivněji ohřívat a zkrátit už tak mizerný zimní dojezd? To určitě, jedině po zadání nabíjení do navi.
K videu jsem přišel tak, že mě zajímá fungování EV v praxi, ne nesmyslné teoretické údaje dojezdu a superrychlého nabíjení.
Co topení v zimě a klima v létě? Co plně naložené auto? Co nějaká rezerva v dojezdu pro nenadálé situace?
Je to ideální auto pro ženskou na zajištění baby logistiky. Sice to je tak do 100-110 km/h, ale to stačí. Jasně že to nejede, ale to u městskýho auta není ani potřeba a v obchoďáku si to na rychlejší nabíječce dobije za hodinku nakupování. Mě to auto dává celkem smysl jako druhý do rodiny. Elektromobil do velkých aut, u kterých je předpoklad, že se s tím někdo vypraví 200-300 km mi moc smyslu nedává, ale tady to je ideální využití EV. Auto do města a okolí s akčním rádiusem do 100 km. A hlavně za normální peníze!!! Tyhle EV a PHEV krámy od konkurence za milion se prodávat nebudou. Jestli od toho očekáváš ale zlepšení životního prostředí, tak to je asi naivní.
Kouknul jsem na cenu plně vybaveného nového Sandera Stepway, i když tam dám automat, tak budu pořád odhadem o desítky tisíc níž než u Springu. Tohle elektro auto si v rámci vlastní konkurence cenu neobhájí.
Před časem jsem měl nutkání koupit jako druhé auto do rodiny elektrické Citigo. Bylo za 500tis, ale vedle stálo se spalovacím motorem za polovic. Čtvrt milionu za ekologii?
Malá auta, která by umožnila masový přechod na elektromobilitu jsou zatím nesmyslně drahá. To je smutný fakt.
Když už je řeč o ekologii, zjistil jsem sám u sebe, že spousta služebních cest jde nahradit online konferencí. Jediný ekologický kilometr je totiž ten, který vůbec neujedete...
Před časem jsem měl nutkání koupit jako druhé auto do rodiny elektrické Citigo. Bylo za 500tis, ale vedle stálo se spalovacím motorem za polovic. Čtvrt milionu za ekologii?
Malá auta, která by umožnila masový přechod na elektromobilitu jsou zatím nesmyslně drahá. To je smutný fakt.
Když už je řeč o ekologii, zjistil jsem sám u sebe, že spousta služebních cest jde nahradit online konferencí. Jediný ekologický kilometr je totiž ten, který vůbec neujedete...
Online konference tedy osobní setkání rozhodně nenahradí. Za ten rok jsem jich už absolvoval plno a stojí to za houby.
To ne, obzvlast kdyz se jedna o soukromou schuzku...
😁
Jinak samozrejme neni nad osobni setkani.
Ale v pripadech, ze schuzka trva hodinu a cesta tam a zpet ctyri uz to stoji za vetsi snahu o on-line.
😁
Jinak samozrejme neni nad osobni setkani.
Ale v pripadech, ze schuzka trva hodinu a cesta tam a zpet ctyri uz to stoji za vetsi snahu o on-line.
Tak pokud by to byla pracovní schůzka dvou, tří lidí, pak jo. Ale třeba v pátek jsme měli videokonferenci mezi osmi lidmi o docela zajímavém projektu a tam už bych radši měl osobní kontakt a přímou diskusi. Vůbec všechny tyhle diskuse a jednání, kde jsou více jak dva lidi, mám radši v osobní podobě.
:yes: Jo, zvláště pak následující afterparty.... po tom je mi taky smutno 😁
Kruci, jak mně chybí odborná shromáždění. 😁 Osmdesát lidí, totální pohoda...
My tomu říkali konference 😁 Zítra sem měl žrát čabajku v Budapešti a zapíjet ji jejich pálenko a budu sedět doma na webce... 😁
Hraješ si na odborníka a přijedeš se jen nažrat.
Konference jsou trošku něco jiného, OSka jsou spíš o odborném řízení a seznámení lidí s novinkami přímo v organizaci. A naopak i seznámení s problémy z jejich strany, které mohou (a nemusí) být systémové. A pak samozřejmě neoficiální program, plno lidí zase rád uvidím, jakmile to začne.
No, příští týden jsem měl být v Capellenu, zase kulové. 😒
No, příští týden jsem měl být v Capellenu, zase kulové. 😒
Osobně už se těším, až se vrátíme trochu do normálu a osobní setkání se stane zase běžnou částí našich životů. Už se těším až zahodím sluchátka a ikonu Meetu odstraním z plochy.
Jo bohuzel to tak zatim jeste je.
Bez dotaci to v nizsich tridach nedava uplne ekonomicky smysl.
K tomu poslednimu odstavci: alespon k necemu je covid dobry.
Bez dotaci to v nizsich tridach nedava uplne ekonomicky smysl.
K tomu poslednimu odstavci: alespon k necemu je covid dobry.
Proč "bohužel"? Vždyť celá myšlenka EV je úplně zcestná, jak po ekonomické, tak i po uživatelské a ekologické stránce! 😄
Chápeš, že dřív nebo později přijde okamžik, kdy EV ekonomicky i v této třídě smysl dávat začne?
A že od toho okamžiku při započtení nákladů na palivo nejsme daleko, resp. tohle možná DÁVÁ ekonomicky smysl už teď?
I bez dotací.
😲
Víš, ''ekonomický smysl'' neznamená jen pořizovací náklady.
😉
O uživatelské ani o ekologické stránce se s tebou vůbec nemá smysl bavit.
To jsi ty ten uživatel, co vyžaduje ruční brzdu a řazení?
😁 😁 😁
PS Nějak si nedokážu představit v čem má problém s ekologií v porovnání se spalovákem tohle elektrické miniauto s minibaterkou, 33kW a hmotností pod jednu tunu...
Ale hlavně mi to proboha nevysvětluj.
PPS Skutečně vím, že EV nejezdí za nulu...
Tohle jezdí v přepočtu za 1,3l na sto. :yes:
A že od toho okamžiku při započtení nákladů na palivo nejsme daleko, resp. tohle možná DÁVÁ ekonomicky smysl už teď?
I bez dotací.
😲
Víš, ''ekonomický smysl'' neznamená jen pořizovací náklady.
😉
O uživatelské ani o ekologické stránce se s tebou vůbec nemá smysl bavit.
To jsi ty ten uživatel, co vyžaduje ruční brzdu a řazení?
😁 😁 😁
PS Nějak si nedokážu představit v čem má problém s ekologií v porovnání se spalovákem tohle elektrické miniauto s minibaterkou, 33kW a hmotností pod jednu tunu...
Ale hlavně mi to proboha nevysvětluj.
PPS Skutečně vím, že EV nejezdí za nulu...
Tohle jezdí v přepočtu za 1,3l na sto. :yes:
Nechápe a hlavně nechce chápat. Zaslepeného fanatika nemá cenu přesvědčovat rozumnými argumenty.
Nebudem tu rozoberať "otrepané" klišé o výrobe batérii či emisiach atď. Len by som ťa oboznámil s tým čo "objavili" vo Forde a to veľkú obavu z toho, že EV po cca 8. rokoch budú v podstate smetie ako tvoj trojročný mobil. 8 rokov odhadujú ako +/- životnosť batérie no a nakoľko cena novej (ako náhradný diel + výmena) je na úrovni 70-80% ceny nového auta (!) je výmena v podstate hovadina. A to je kua problém, pretože len minimum ľudí zainvestuje toľko peňazí (a že EV niečo stoja) do 8 ročného auta keď medzitým prišiel napr. nový model ktorý už má napr. vyšší dojazd, lepšiu výbavu, vyššiu bezpečnosť atď... Takže z veľkolepých a ušľachtilých cieľov vlastne dosiahneme iba to, že budeme produkovať ešte viac odpadu ako teraz nakoľko spaľovák pri dobrom serivse môže šľapať koľko, 20, 30 rokov?
Až na to, že údaj o ceně baterie 70-80% ceny nového auta (!) je vycucaný z prstu. Nissan Leaf 40 kWh stojí 900 tisíc a výměna baterie stojí 160 tisíc. Je to pořád dost, ale je to 18% ceny nového auta. Navíc možnost recyklace starých baterií se nadále zlepšuje a cena nových baterií naopak snižuje, takže výměna bude pořád levnější a levnější.
Navíc kolik peněz a starostí vyžaduje spalovák, aby mohl jezdit 20-30 let?
Navíc kolik peněz a starostí vyžaduje spalovák, aby mohl jezdit 20-30 let?
Ten článok som čítal dávnejšie, konkrétne čísla tam neboli no asi to nebolo 70-80% ceny nového ale zostatkovej ceny vozidla... Tak by tie čísla sedeli a dávali zmysel. Neber to, že som nejaká konzerva čo sa bráni pokroku, vlastním Corollu Hybrida no plná elektrika pre mňa a moje potreby nepriechodná. Skôr upínam zrak k vodíku, ak by sa do toho "vrhali" automobilky a Brusel tak ako do elektriny mohli byť na trhu viaceré alternatívy k spaľovákom a trh (zákazník) by rozhodol....
To objevili teď ve Fordu? Hm, to se není čemu divit, že se v EV nechytají, když jsou deset let technicky pozadu.
Provoz elektrických aut už mnohokrát ukázal, že životnost baterií je mnohem delší a cena naopak mnohem nižší.
A hlavně, že teď se všechna auta dojíždí do těch 20-30 let, že?
Provoz elektrických aut už mnohokrát ukázal, že životnost baterií je mnohem delší a cena naopak mnohem nižší.
A hlavně, že teď se všechna auta dojíždí do těch 20-30 let, že?
Všetky samozrejme nie, ale 8-10 ročné autá sú úplne bežná vec, veď aký je vekový priemer vozového parku v CZ či SK? 8-10 ročné auto (spaľovací motor) má stále svoju hodnotu, máš ich plné autobazáre, 8-10 ročné EV je smetie bez hodnoty (pokiaľ pôvodný majiteľ nevymenil baterku ale bol by blázon keby to potom šiel predať)...
Ne, u osmiletých EV se opravdu nemusí měnit baterka.
Nemusí... ale ich dojazd pôjde rapídne dole a jedného dňa sa ani nepohneš z parkoviska.
Tady mas par osmiletych "srotu".
Nektere se drzi nad milionem kc.
😲
https😐/www.sauto.cz/…ni/tesla/model-s?…
Nektere se drzi nad milionem kc.
😲
https😐/www.sauto.cz/…ni/tesla/model-s?…
A sou v inzerci rok 😄 😄 😄
V listopadu bylo registrováno víc ojetých Rollsů než Tesel , takže asi takhle. Nikdo to nechce 😄
Máš blbý že nás neopiješ rohlíkem, mam čísla SDA v malíku 😄
V listopadu bylo registrováno víc ojetých Rollsů než Tesel , takže asi takhle. Nikdo to nechce 😄
Máš blbý že nás neopiješ rohlíkem, mam čísla SDA v malíku 😄
Prave jsem na tu nejstarsi za milion ("smeti bez hodnoty" 😁 😁 😁 ) volal a uz je prodana.
😲 😲 😲
Tady pro porovnani ceny konkurence.
https😐/www.sauto.cz/…sobni/bmw/rada-7?…
Zajimavy ze "srot" se prodava draz.
😁
PS O cem vypovidaji cisla SDA netusim. A rozhodne nechci znat tvy stupidni vysvetleni.
😲 😲 😲
Tady pro porovnani ceny konkurence.
https😐/www.sauto.cz/…sobni/bmw/rada-7?…
Zajimavy ze "srot" se prodava draz.
😁
PS O cem vypovidaji cisla SDA netusim. A rozhodne nechci znat tvy stupidni vysvetleni.
Kolik stála ta S nová? 2,5 mega? 😄
Propad 1,5 mega za těch 8 let, slušný.
nejstarší je tahle a ta už tam hnije hoodně dlouho https😐/www.sauto.cz/…model-s/18332325?…
Propad 1,5 mega za těch 8 let, slušný.
nejstarší je tahle a ta už tam hnije hoodně dlouho https😐/www.sauto.cz/…model-s/18332325?…
To je ona. 😉
Je prodana.
Jaky pokles hodnoty maji ty 7er z meho odkazu?
Kdybys sis to vyjadril pomerne, tak zjistis, ze je to slusna zustatkova hodnota.
Ale na to ty nemas. Ty to nejsi schopny ani pochopit i kdyz ti to nekdo spocita.
https😐/cleantechnica.com/…ps-38-in-1-year/
Tesla Model 3 Value Drops 5.5% In 1 Year, BMW 3 Series Value Drops 38% In 1 Year
Je prodana.
Jaky pokles hodnoty maji ty 7er z meho odkazu?
Kdybys sis to vyjadril pomerne, tak zjistis, ze je to slusna zustatkova hodnota.
Ale na to ty nemas. Ty to nejsi schopny ani pochopit i kdyz ti to nekdo spocita.
https😐/cleantechnica.com/…ps-38-in-1-year/
Tesla Model 3 Value Drops 5.5% In 1 Year, BMW 3 Series Value Drops 38% In 1 Year
O tom že to nikdo nechce a nevozí se to jako oejtiny do ČR.
Hodím ty číslíčka. Jo já vím že nechceš znát pravdu, nehodí se ti do krámu, klasická bolševická rétorika.
1/2021 - 7 ks
2/2021 - 8 ks
Celý rok 2020 - 83 ks
Celý rok 2019 - 81 ks
Celý rok 2018 - 43 ks
To je zájem o ojeté Tesly vid.Celá republika se o ně rve, proč to nekupujete olizovačí plakátů?
Mam ti sem hodit čísla Dodge, Chevroletu nebo Chrysleru? Abys viděl kolik se dováží ojetých fosilů a to i přímo z USA/Kanady nejen z EU 😄 😄
Hodím ty číslíčka. Jo já vím že nechceš znát pravdu, nehodí se ti do krámu, klasická bolševická rétorika.
1/2021 - 7 ks
2/2021 - 8 ks
Celý rok 2020 - 83 ks
Celý rok 2019 - 81 ks
Celý rok 2018 - 43 ks
To je zájem o ojeté Tesly vid.Celá republika se o ně rve, proč to nekupujete olizovačí plakátů?
Mam ti sem hodit čísla Dodge, Chevroletu nebo Chrysleru? Abys viděl kolik se dováží ojetých fosilů a to i přímo z USA/Kanady nejen z EU 😄 😄
12:06
PS O cem vypovidaji cisla SDA netusim. A rozhodne nechci znat tvy stupidni vysvetleni.
PS O cem vypovidaji cisla SDA netusim. A rozhodne nechci znat tvy stupidni vysvetleni.
Klasická reakce demagocikého zeleného bolševika.
Takže ještě jednou pro ostatní, at se taky zasmějou
11/2020
Tesla - 5
Rolls Royce 6
Lincoln 5
Cadillac 9
Ferrari 10
Lancia 9
Tak tyhle masové značky konkurují Tesle
Je smutný že se najde víc lidí co chce Ferrari a Rolls nebo Cadillac než Teslu vid. To se ti do krámu nehodí vid marixstický manipulátore 😄 😄
Takže ještě jednou pro ostatní, at se taky zasmějou
11/2020
Tesla - 5
Rolls Royce 6
Lincoln 5
Cadillac 9
Ferrari 10
Lancia 9
Tak tyhle masové značky konkurují Tesle
Je smutný že se najde víc lidí co chce Ferrari a Rolls nebo Cadillac než Teslu vid. To se ti do krámu nehodí vid marixstický manipulátore 😄 😄
Len blázon dá za 8 ročný elektrický vehikel toľko peňazí... Skrátka, kúpiť za takú cenu auto v ktorom mi môže za rok dva tri odísť najdôležitejšia súčiastka a výmena ma bude stáť státisíce (CZK) tak ďakujem pekne.
Fanatici do elektra co olizujou plalkát Tesly ale nemaj na ní kupují tyhle plečky https😐/www.sauto.cz/…an/leaf/19040208?…
To má po 8-9 letech nájezd 200-250 km max, v zimě i hluboko pod 200, baterky sou zralý pomalu na výměnu a zajímavý sou ty směšný nájezdy, je vidět že s tím lidi radši moc nejezdili, nebo kolem komína protože dál je to absolutně nepoužitelný, tolik realita https😐/www.sauto.cz/…an/leaf/18979152?…
To má po 8-9 letech nájezd 200-250 km max, v zimě i hluboko pod 200, baterky sou zralý pomalu na výměnu a zajímavý sou ty směšný nájezdy, je vidět že s tím lidi radši moc nejezdili, nebo kolem komína protože dál je to absolutně nepoužitelný, tolik realita https😐/www.sauto.cz/…an/leaf/18979152?…
Aktualne olizuju plakat Dacie Spring.
😁 😁 😁
Ale vcera to byla KIA EV6...
😁 😁 😁
Ale vcera to byla KIA EV6...
Tak co, pořád není konkrétní datum kdy se to chystaj zakázat?
https😐/www.idnes.cz/…aut😲jetiny_fdv
že to zatím neschválili neznamená že to udělaj, spíš na 99% to udělaj, protože sou tam všude pomatení ekomarxisti
https😐/www.idnes.cz/…aut😲jetiny_fdv
že to zatím neschválili neznamená že to udělaj, spíš na 99% to udělaj, protože sou tam všude pomatení ekomarxisti
To je pomerne za dlouho.
V ty dobe uz stejne zadny soudny clovek nebude ICE chtit...
Za pet let se bude nabijet 12 minut.
Jak se asi bude nabijet za 14 let?
:-!
V roce 2035 uz budou spalovaci jen veterany.
V ty dobe uz stejne zadny soudny clovek nebude ICE chtit...
Za pet let se bude nabijet 12 minut.
Jak se asi bude nabijet za 14 let?
:-!
V roce 2035 uz budou spalovaci jen veterany.
😲 😁
Co to čteš?.) To je fake web😊 Autor článku píše i o čipování lidí a další perly. Tomu taky věříš?
Co to čteš?.) To je fake web😊 Autor článku píše i o čipování lidí a další perly. Tomu taky věříš?
v USA je dan z nemovitsti až 2% z odhadní ceny nemovitosti, ta se aktualizuje každých 10 let. Seš si 100% jistej, že to místní neobolševici typu piráti nezavedou, kor když po covidu budou prázndé pokladny?
A kolik lidí na to nebude mít platit ročně 100-200 tis za dan 😄
A kolik lidí na to nebude mít platit ročně 100-200 tis za dan 😄
😁
Když čerpáš info z fakewebů tak to je pak možný všechno😊
Když čerpáš info z fakewebů tak to je pak možný všechno😊
Myslíš že jiným odkazem vymažeš to, že tu dávaš odkazy na fekeweb? 😄
Když čerpáš informace z fakewebu můžeš (a vypadá to tak) nabýt falešného pocitu strachu😊
Proč čteš takový stránky?
Když čerpáš informace z fakewebu můžeš (a vypadá to tak) nabýt falešného pocitu strachu😊
Proč čteš takový stránky?
Na každým šprochu pravdy trochu.
Daně se určitě zvyšovat budou, jaké a do jaké míry je otázka. Každopádně ti chudší budou naprostými žebráky a střední třída se stane chudými s tím počítej.
Ale taky počítej, že spousta lidí z EU bude emigrovat až tyhle zelené vychytávky začnou zavádět 😄
Daně se určitě zvyšovat budou, jaké a do jaké míry je otázka. Každopádně ti chudší budou naprostými žebráky a střední třída se stane chudými s tím počítej.
Ale taky počítej, že spousta lidí z EU bude emigrovat až tyhle zelené vychytávky začnou zavádět 😄
Je to městské a příměstské vozidlo za dobrou cenu,co v této ceně nabízí škodovka na elektřinu 😂
Mám veterána s 37kW, který váží 1360kg. Jezdit se v tom sice dá, ale hodně spoléhám na to, že mi ostatní řidiči rádi odpustí to, že se prostě vleču, do křižovatek vjíždím s rozmyslem, čekám na vhodnou mezeru (tj. propásnu tak 5 mezer, kam bych se nacpal s normálním autem), případně že na dálnici jedu v pruhu pro kamiony a když už nějaký předjíždím, tak to chvíli trvá, protože snesitelná Vmax je tak kolem 110.
Ale tohle? Tam ten faktor "to je roztomilá stará kraksna" chybí, takže řidiči za touhle Dáčkou budou nervní, budou troubit, budou riskantně předjíždět.
Fakt nechápu, proč to neosadili aspoň 50kW motorem.
Ale tohle? Tam ten faktor "to je roztomilá stará kraksna" chybí, takže řidiči za touhle Dáčkou budou nervní, budou troubit, budou riskantně předjíždět.
Fakt nechápu, proč to neosadili aspoň 50kW motorem.
Lebo cena? :-!
Motor zase nemá takový vliv na cenu. Spíš se jim nechtělo moc měnit masově vyráběnou specifikaci z Číny.
Motor nie, skôr cena batérie...
Baterie by se nemusela měnit, na dojezd by to mělo minimální vliv. Na bezpečnost obrovský.
Tak ja ti neviem, podľa mňa je medzi kapacitou batérie vs dojazdom a pružnosťou (takmer) priama úmera.
Dynamické parametry mají menší vliv, protože zrychlování využíváš minimum času. Ono je to hezky vidět u různých výkonových verzí, kdy dojezdy se liší při stejné kapacitě aku jen o pár kilometrů.
Zrýchľovanie využívaš minimum času? Všetci tvrdia, že doménou EV sú mestá, súhlas. Tam ale bratu nerobíš nič iné ako brzdíš a pridávaš od jedného semaforu k druhému...
Ne... elektrická auta vyhání do města jen jejich odpůrci, jako jediné smysluplné využití. My ostatní, kteří vidíme i dál do světa, tvrdíme, že jsou použitelná všeobecně. Takže v reálném provozu fakt nepočítáme jen město. Ale klidně si dál žij v bublině ignorace, tvá chyba.
Co se týká tvého komentáře dole, přečti si pořádně, co jsem ti psal. Při stejné kapacitě akumulátoru se liší dojezd v kilometrech U ROZDÍLNĚ VÝKONNÝCH VERZÍ. Proto stále tvrdím, že o 10-15 kW výkonnější motor by měl na dojezd Dacie minimální vliv.
Co se týká tvého komentáře dole, přečti si pořádně, co jsem ti psal. Při stejné kapacitě akumulátoru se liší dojezd v kilometrech U ROZDÍLNĚ VÝKONNÝCH VERZÍ. Proto stále tvrdím, že o 10-15 kW výkonnější motor by měl na dojezd Dacie minimální vliv.
Baterie muzou byt s nizsim vykonem "mensi" (jak kapacitou tak chlazenim) a budou mit vyssi zivotnost.
Je rozdil, jestli baterku vybijis cca max 1C (v pripade 33kW), nebo jestli je to 60kW...
33kW kazdopadne snizuje cenu - motoru, vykonovy elektroniky, baterky i termomanagementu.
Je rozdil, jestli baterku vybijis cca max 1C (v pripade 33kW), nebo jestli je to 60kW...
33kW kazdopadne snizuje cenu - motoru, vykonovy elektroniky, baterky i termomanagementu.
Jak dlouho asi pojedeš na plný výkon s motorem o 60 kW a nebo o 33 kW, třeba při tom zrychlení z města? Ty prostě nechceš pochopit, že tohle auto opravdu není dobrá reklama pro elektromobilitu. Občas jsi stejně fanatický jako Arese, jen z druhé strany.
Ja tu pisu neco takovyho?
Wtf
Pisu, ze to urcite nebude brzda na jizni spojce!
Projed se nekdy v elektromobilu a pak to snad pochopis.
Vis jak dlouho trva rozjet se normalnim starym autem normalnim stylem na 50km/h?
Myslis si, ze to je min nez 5,8s???
Vezmi si nekdy svy auto a stopni si svuj cas, kdyz budes radit jako normalni clovek dejme tomu ve 3.000.
A pak mi dej vedet.
Myslim, ze by ti Spring ujel...
Ty brzdo.
Wtf
Pisu, ze to urcite nebude brzda na jizni spojce!
Projed se nekdy v elektromobilu a pak to snad pochopis.
Vis jak dlouho trva rozjet se normalnim starym autem normalnim stylem na 50km/h?
Myslis si, ze to je min nez 5,8s???
Vezmi si nekdy svy auto a stopni si svuj cas, kdyz budes radit jako normalni clovek dejme tomu ve 3.000.
A pak mi dej vedet.
Myslim, ze by ti Spring ujel...
Ty brzdo.
Definuj pojem normální auto
Starý auto za 50 je třeba https😐/www.sauto.cz/…me👋166/16475057?…
Tomu to 6 s na 50ku ale faakt netrvá, aneb co si kdo vybere, to má 😄
Starý auto za 50 je třeba https😐/www.sauto.cz/…me👋166/16475057?…
Tomu to 6 s na 50ku ale faakt netrvá, aneb co si kdo vybere, to má 😄
BlueSunovo 206.
A ty se do toho vubec neplet.
BlueSun napsal😒br /> "Už na městském okruhu, kde se jezdí 70 - 80 km/h to bude problémové vozidlo."
To je proste hloupost.
A ty se do toho vubec neplet.
BlueSun napsal😒br /> "Už na městském okruhu, kde se jezdí 70 - 80 km/h to bude problémové vozidlo."
To je proste hloupost.
Dementku, ta 206 dávno prošla vysokou pecí, mně se akorát nechce psát o dalších svých autech do veřejného prostoru. A i s tou 206 bych Spring v městském provozu sesekal jako nic.
Done, vykašli se na to. Teď už fakt jen škodíš a to je dost ubohé. Jestli jsi doteď nepochopil, v čem je problém té Dacie, pak to fakt s tebou nemá dál cenu.
Provoz ve městě není vždycky jen o 0-50, už to konečně pochop. Fakt je mi u pi*i, že Spring bude na 50 km/h o sekundu dřív, když na osmdesátce už budu já o pět sekund dřív.
Nebo máš zrychlování jako prostředek aby se ti postavil, že nad tím pořád tak onanuješ?
Provoz ve městě není vždycky jen o 0-50, už to konečně pochop. Fakt je mi u pi*i, že Spring bude na 50 km/h o sekundu dřív, když na osmdesátce už budu já o pět sekund dřív.
Nebo máš zrychlování jako prostředek aby se ti postavil, že nad tím pořád tak onanuješ?
Kdyby se mi tak libilo zrychlovani, asi by me Spring neuspokojil.
😁
Heled, napsal jsi hloupost s tim, ze to bude brzda pri 70-80km/h.
Ok.
Zivot jde dal.
Ve vetsine nazoru s tebou souhlasim.
A je uplne jedno, jestli tva 206 jeste jezdi nebo ne.
Myslim si, ze to bylo normalne pouzitelny auto, ktery do 80km/h jelo obdobne jako Spring.
Dokonce bych rekl, ze u Peugeotu bez podrazovani (v 70i na petku) muze jet ten Spring lip.
Take it easy, dude
😉
PS Nezbyva nez to vyzkouset na dalsim srazu. 😄
PPS Az pojedu na nakup, tak ti asi zmerim, za kolik se tak bezne rozjidim a nikoho nebrzdim.
Klidne 0-50, 0-80...
😁
Heled, napsal jsi hloupost s tim, ze to bude brzda pri 70-80km/h.
Ok.
Zivot jde dal.
Ve vetsine nazoru s tebou souhlasim.
A je uplne jedno, jestli tva 206 jeste jezdi nebo ne.
Myslim si, ze to bylo normalne pouzitelny auto, ktery do 80km/h jelo obdobne jako Spring.
Dokonce bych rekl, ze u Peugeotu bez podrazovani (v 70i na petku) muze jet ten Spring lip.
Take it easy, dude
😉
PS Nezbyva nez to vyzkouset na dalsim srazu. 😄
PPS Az pojedu na nakup, tak ti asi zmerim, za kolik se tak bezne rozjidim a nikoho nebrzdim.
Klidne 0-50, 0-80...
Napsal jsem pravdu, která ti kazí elektricky idealistické vidění světa, a ty se s ní neumíš srovnat. A tak kolem sebe dál jen zoufale kopeš.
A stále jsi nepochopil, že městský provoz není opravdu jen o 0-50. Dál to nemá cenu, sbohem.
A stále jsi nepochopil, že městský provoz není opravdu jen o 0-50. Dál to nemá cenu, sbohem.
možná to fakt cenově tlačili co nejníže, ale občas je zapotřebí pro dosažení nejlepších výsledků udělat krok zpátky. Kolik může stát elektromotor o pár kW silnější? 10-20t Kč. Možná by jej měli nabízet jako příplatkový.
najvtipnejsie (smutne) na tom je, ze sami francuzi uz roku 2011 vyrabali mestske elektro auto s o triedu lepsimi parametrami.
https😐/auto.sme.sk/…-k-ekologii.html
Nechapem co robila dacia 10 rokov, ked vyrukovala s takymito parametrami, ktore su vhodne tak do mopedu alebo micro auta pre deti od 15 r, alebo do vozikov pre dochodcov.
Stacilo by im prepouzit uz vyvinutu technologiu a mohli mat lacnejsie auto s lepsimi parametrami 😞
https😐/auto.sme.sk/…-k-ekologii.html
Nechapem co robila dacia 10 rokov, ked vyrukovala s takymito parametrami, ktore su vhodne tak do mopedu alebo micro auta pre deti od 15 r, alebo do vozikov pre dochodcov.
Stacilo by im prepouzit uz vyvinutu technologiu a mohli mat lacnejsie auto s lepsimi parametrami 😞
Jeste do podzimu jsem denně jezdil autem, které mělo jen o 10kw více (43), ale necelou 1t. Do stovky to bylo naprosto dostatečné auto v příměstském provozu, když si přemýšlel, i ten kamion na okresce si předjel, dokonce i osobák. Na dálnici to už nebylo, byl tam hluk, ale když si měl dost odvahy, jelo to i 172 kmh😁
Mne by to na nákup a do prace fakt stačilo...
Mne by to na nákup a do prace fakt stačilo...
Myslím že to nebude vzhledem k charakteru elektromotoru žádná tragédie.
HTP s 44kW jezdí mraky a to těch 44kW má v 5000ot. Kdo z těch co tím běžně jezdí to takhle točí?
HTP s 44kW jezdí mraky a to těch 44kW má v 5000ot. Kdo z těch co tím běžně jezdí to takhle točí?
Elektromotor nemá konstantní výkon a točivý moment v celém rozsahu otáček. A dynamické parametry jasně ukazují, že mimo městské rychlosti už opravdu nestačí. Z 80 na 120 za dvojnásobek času toho HTP, to je prostě tragédie.
Jednou z výhod spalovacích aut je taková věc, které se říká převodovka.
Jednou z výhod spalovacích aut je taková věc, které se říká převodovka.
Absence převodovky je i jednou z výhod😊
Elektromotor se chová jinak než spalovací motor a proto přímé srovnání výkonu může být zavádějící. 80-120 je opravdu špatný, ale ve městě to nebude žádná brzda provozu. Spíše naopak.
Celkově bych se toho nebál.)
Elektromotor se chová jinak než spalovací motor a proto přímé srovnání výkonu může být zavádějící. 80-120 je opravdu špatný, ale ve městě to nebude žádná brzda provozu. Spíše naopak.
Celkově bych se toho nebál.)
A tak jim zakážeme opouštět města, nebo co? Už na městském okruhu, kde se jezdí 70 - 80 km/h to bude problémové vozidlo.
80 to v klidu udělá. Problémové auto, neřekl bych. Vždyť tam jezdí v klidu i nákladní doprava.
I ten kamión bude v akceleraci třeba z 50 na 80 rychlejší.
No prazdnej mozna jo.
😁
Jaka je akcelerace Springu 50 - 80?
A jakou akceleraci ma kamion?
Posledne tady lamal varil z vody o aerodynamice.
A ted ty o zrychleni.
Kluci, nejdriv si o tom aute neco zjistete.
A kdyz nevite, tak nehadejte.
😄
😁
Jaka je akcelerace Springu 50 - 80?
A jakou akceleraci ma kamion?
Posledne tady lamal varil z vody o aerodynamice.
A ted ty o zrychleni.
Kluci, nejdriv si o tom aute neco zjistete.
A kdyz nevite, tak nehadejte.
😄
Já, ale byl to 4válec a fakt v otáčkách jel, do 50tky i svižně, protože váha a otáčky 😁
O kolik to melo min nez 970kg?
Spring ma 0-50 za 5,8.
Je to mestsky predator!
😄
Spring ma 0-50 za 5,8.
Je to mestsky predator!
😄
Fakt nevím, si to dohledej 😁 Clio 2 1.2 43 kw manuál 3dv
Tos psal ty, jak mas hmotnostni vyhodu...
https😐/www.driveto.cz/…predni-manualni/
Koukam ze ta vyhoda dela asi 20kg.
😁 😁 😁
Tak zase Clio je nejmin o tridu vejs.
😄
https😐/www.driveto.cz/…predni-manualni/
Koukam ze ta vyhoda dela asi 20kg.
😁 😁 😁
Tak zase Clio je nejmin o tridu vejs.
😄
Počkej, proti tomu eLzyxovu autu s 33kw a 1360kg je tam dost znatelná výhoda, s čím to srovnáváš ty ?
No s Cliem
No vždyť jo, on psal o autě 33kw a 1360, já o autě 43kw a 955kg, takže proti tomu je prostě lehčí a živější a dá se s tím normálně jezdit 😊 S čím srovnáváš ty ?
VDC_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Žádný motor nemá výkon hned. Musí se napřed roztočit
Ano hned ma tocivy moment.
Od nuly!
Spalovaci motor ma v nule tocivy moment zaporny. 😁
Od nuly!
Spalovaci motor ma v nule tocivy moment zaporny. 😁
Autem nehýbe moment ale výkon. A ten mají oba motory v nulových otáčkách taky nulový
Moment motoru stejně nemá pro zrychlení auta zásadní význam, rozhodující jsou až hodnoty na hnacích kolech
Moment motoru stejně nemá pro zrychlení auta zásadní význam, rozhodující jsou až hodnoty na hnacích kolech
Napis mi, jak se rozjizdi nulovym vykonem. 😁 😁 😁
Autem pri rozjezdu (kazdopadne u EV) hybe moment.
Ano, ten na kolech. 😁
Kdyby to bylo jak pises, tak by se auto nikdy ani nerozjelo.
Jelikoz auto kdyz stoji, tak je vykon nula, jak pises... 😉
A (max) moment elektromotoru v nule skutecne neni nulovy!!!
Je to presne naopak nez pises. Moment motoru je pro rozjezd rozhodujici.
A ano, je treba ho vynasobit prevodem...
Autem pri rozjezdu (kazdopadne u EV) hybe moment.
Ano, ten na kolech. 😁
Kdyby to bylo jak pises, tak by se auto nikdy ani nerozjelo.
Jelikoz auto kdyz stoji, tak je vykon nula, jak pises... 😉
A (max) moment elektromotoru v nule skutecne neni nulovy!!!
Je to presne naopak nez pises. Moment motoru je pro rozjezd rozhodujici.
A ano, je treba ho vynasobit prevodem...
Ať mi někdo vysvětlí následující.
Všichni se tu ohání "levným" autem do města. Minimálně 90% názorů je, že tohle má smysl ve městě (s těmi parametry tomu ujede mimo město asi i JonhDeere) a že si to koupí ti, co mají hlouběji do kapsy. Kde to ti lidé, co nemají velké peníze, budou nabíjet? Popisovaná skupina lidí bude v tom městě s největší pravděpodobností v bytě a bez garáže. Pokud by jen 5% lidí v tom městě si to pořídilo, tak budou tahat prodlužovák z "11. patra" ? Nebo budou boje u marketu, kde bude nabíječka?
Krásně se hlásá, jak dává smysl Elektro do města (a to nepopírám) , ale nikdo mi nevysvětlil, kde to právě v tom městě mají lidé z bytů nabíjet.
Všichni se tu ohání "levným" autem do města. Minimálně 90% názorů je, že tohle má smysl ve městě (s těmi parametry tomu ujede mimo město asi i JonhDeere) a že si to koupí ti, co mají hlouběji do kapsy. Kde to ti lidé, co nemají velké peníze, budou nabíjet? Popisovaná skupina lidí bude v tom městě s největší pravděpodobností v bytě a bez garáže. Pokud by jen 5% lidí v tom městě si to pořídilo, tak budou tahat prodlužovák z "11. patra" ? Nebo budou boje u marketu, kde bude nabíječka?
Krásně se hlásá, jak dává smysl Elektro do města (a to nepopírám) , ale nikdo mi nevysvětlil, kde to právě v tom městě mají lidé z bytů nabíjet.
A myslíš, že optika ČR je ta správná?
Máme jedno větší město.
Máme jedno větší město.
Takže nemáš žádné vysvětlení. Tušil jsem to.
Tohle auto není z důvodu, aby nahradilo všechny ostatní. Pro tohle auto je nejen v evropě obrovský trh a Dacia ho chce využít. Asi jich neprodá milióny, ale dost zákazníků nejspíš najde.
A teď proč si já myslím, že pro ně trh existuje. Nejen v evropě je spousta měst které mají obrovské předměstí kde žijí lidé v malých domcích, řadovkách atd. Pro ně je tohle ideální druhé auto. Mají kde nabíjet a ekonomická situace je taky jiná.
Ne všichni a všude bydlí na sídlišti. Asi nelze předpokládat, že svět se bude přizpůsobovat způsobu žití v ČR.
A teď proč si já myslím, že pro ně trh existuje. Nejen v evropě je spousta měst které mají obrovské předměstí kde žijí lidé v malých domcích, řadovkách atd. Pro ně je tohle ideální druhé auto. Mají kde nabíjet a ekonomická situace je taky jiná.
Ne všichni a všude bydlí na sídlišti. Asi nelze předpokládat, že svět se bude přizpůsobovat způsobu žití v ČR.
Ale my žijeme a řešíme problémy v ČR, ne ve světě.
To jasně, ale představa zastavení globálního rozvoje EV z důvodu, že v ČR říkají že na to nemají podmínky je trochu úsměvná😊
Takže jako nekritický zastánce elektromobily priznáváš, že sice elektro je do města vhodné, ale vlastně nereálné a stejně bude určené jen pro převážně majetnější, co mají ve městě barák, nebo jak říkáš, na periferii a drtivá většina lidí žijících v bytech bude stejně jezdit ve spalovacím autě, pokud nebudou mít k bytu parkovací stání v garáži.
Navíc vy zastánci elektromobility tvrdíte, že s ní prakticky není problém a že za pár let bude všude a povinná, jak ukazují některá prohlášení o zastavení prodeje spalovacích motorů, což se trochu rozchází s tím, co tvrdíš.
Navíc vy zastánci elektromobility tvrdíte, že s ní prakticky není problém a že za pár let bude všude a povinná, jak ukazují některá prohlášení o zastavení prodeje spalovacích motorů, což se trochu rozchází s tím, co tvrdíš.
Tak nevím proč mi dáváš takové nálepky.
Chtěl jsi něco vysvětlit, já píšu svůj názor.
Města nejsou jen paneláky a svět není jen ČR. Je tu auto do městského provozu které může mít své zákazníky.
Nějak jsme nenašel prohlášení, že elektromobilita není problém. Má spoustu problémů, ale ukazuje se, že ne tak neřešitelné. Klesá cena, zvyšuje se dojezd a řeší se nabíjení. Doba kdy lze očekávat nějaké větší procento EV na sídlišti je ještě dost daleko i při teoretickém rychlém rozvoji.
Nabíjení z lamp atd už se taky rozbíhá.
Chtěl jsi něco vysvětlit, já píšu svůj názor.
Města nejsou jen paneláky a svět není jen ČR. Je tu auto do městského provozu které může mít své zákazníky.
Nějak jsme nenašel prohlášení, že elektromobilita není problém. Má spoustu problémů, ale ukazuje se, že ne tak neřešitelné. Klesá cena, zvyšuje se dojezd a řeší se nabíjení. Doba kdy lze očekávat nějaké větší procento EV na sídlišti je ještě dost daleko i při teoretickém rychlém rozvoji.
Nabíjení z lamp atd už se taky rozbíhá.
Je dobře, že se elektroauta přestěhovala z laboratoří vědců do běžného provozu. Ale až po čase a hodně penězích do dalšího vývoje se ukáže, jestli je to použitelné i pro normální lidi - jak auta samotná tak infrastruktura a cena - nebo jestli se dojde k závěru že tudy cesta nevede.
Vítáme pana yardu po probuzení z umělého spánku po patnácti letech.
Co tím chce básník říci? Co chceš naznačit těmi patnácti lety?
Myslíš, že už je všechno vyřešené a elektroauta mohou ta na benzín nebo naftu plnohodnotně nahradit? Já si to nemyslím.
Jaké máš elektroauto a jak jsi s ním spokojený?
Já nemám žádné a kdybych si nějaké chtěl pořídit, moje šrajtofle by mi to rázně zamítla.
Myslíš, že už je všechno vyřešené a elektroauta mohou ta na benzín nebo naftu plnohodnotně nahradit? Já si to nemyslím.
Jaké máš elektroauto a jak jsi s ním spokojený?
Já nemám žádné a kdybych si nějaké chtěl pořídit, moje šrajtofle by mi to rázně zamítla.
Chci tím říci přesně to, co jsem tím řekl.
Chlapče. Jestli patříš k těm co o těch elektroautech rozhodují, tak tím se leccos vysvětluje.
😁
😁
Nemá žádný, je to klasický olizovač plakátu jako všichni ostatní tady, prodej Tesly tady v čr za měsíc o tom jasně vypovídá, všichni o ní básní, ale prodá se jí měně než fosilních Dodge a RAM s 3 dealery 😄 😄 😄
Sranda je diskuze u Elektrodědka pod videem že JE se nevyplatí, dislajků má víc než ljaků a všeichni mu tam dávaj do těla, holt ideologie se s realitou nestřetávaj 😄 😄 😄
Sranda je diskuze u Elektrodědka pod videem že JE se nevyplatí, dislajků má víc než ljaků a všeichni mu tam dávaj do těla, holt ideologie se s realitou nestřetávaj 😄 😄 😄
Samozřejmě, elektrická auta jsou jen Tesla. Baričku, tak omezený rozhled bych u tebe nečekal.
Teslu tu všichni plakátoví olyzovači vyzdvihujete, zatímco se tu elektofans smějí VW a spol. Takže bych čekal, že si půjdete koupit tu Teslu, novou nebo jetou. Ale kde nic, tu nic 😄 😄 😄
Olyzovat plakát tesly a jít si koupit Renault Zoe nebo ECitigo, je jako olyzovat plakát Ferrari a jít si koupit Fiat Spyder 😄 😄 😄
Takže asi tak.
Krásný fosilní den a ropě zdar!
Olyzovat plakát tesly a jít si koupit Renault Zoe nebo ECitigo, je jako olyzovat plakát Ferrari a jít si koupit Fiat Spyder 😄 😄 😄
Takže asi tak.
Krásný fosilní den a ropě zdar!
Tahle dačka v žádném případě nemíří na hlavní auto do rodiny. Chlapci si zpracovali kvalitní marketingový průzkum a z toho jim vyšlo, že se jejich Sandera kupují hlavně jako druhé nebo třetí auto do rodiny. Tak dali dohromady relativně levný elektropekáč, který bude zajišťovat příměstskou dopravu. Děcka do školky, na nákup, k doktorovi.
Díky "eko" nálepce nižší daně, nižší sazba na elektriku. A zároveň přístup do centra německých, belgických a rakouských měst, kde jsou omezení pro smraďochy. Levnější parkování a řada dalších výhod.
Na závodění, status nebo užívání si technologických vychytávek, případně snahu o použití elektriky pro roli hlavního rodinného vozu je na trhu spousta dalších aspirantů. Zaměření Dacie ale celkem rozumím a budoucnost ukáže, jak silná tahle nika na trhu je.
Díky "eko" nálepce nižší daně, nižší sazba na elektriku. A zároveň přístup do centra německých, belgických a rakouských měst, kde jsou omezení pro smraďochy. Levnější parkování a řada dalších výhod.
Na závodění, status nebo užívání si technologických vychytávek, případně snahu o použití elektriky pro roli hlavního rodinného vozu je na trhu spousta dalších aspirantů. Zaměření Dacie ale celkem rozumím a budoucnost ukáže, jak silná tahle nika na trhu je.
Jako by nestačili majitelé hybridů, kteří totálně brzdí provoz, teď se k tomu budou přidávat ještě elektrická vozítka s naprosto nesmyslnou dynamikou.
Už teď je to opruz narazit na vozidlo s nápisem PHEV na zadku, po městě 40, mimo město 65-70, brzdí půl kilometru předem ... v podstatě překážka v silničním provozu. To auto sice může jet výrazně rychleji, ale díky řidiči nemůže, protože majitel prostě chce dosáhnout té nesmyslné spotřeby, kterou mu inzerovali při prodeji. Teď na silnici přibudou "levné" elektrovozy, které ani rychleji jet nedokážou, nic nepředjedou a budou brzdit i kamiony.
Navíc opravdu někdo věří tomu dojezdu s 27kWh baterií? Když reálná spotřeba podobných vozidel je kolem 14kWh a více pokud je třeba topit nebo chladit? Samozřejmě dálniční provoz u toho nemá smysl zmiňovat. To by na dálnici byla vyloženě překážka.
Už teď je to opruz narazit na vozidlo s nápisem PHEV na zadku, po městě 40, mimo město 65-70, brzdí půl kilometru předem ... v podstatě překážka v silničním provozu. To auto sice může jet výrazně rychleji, ale díky řidiči nemůže, protože majitel prostě chce dosáhnout té nesmyslné spotřeby, kterou mu inzerovali při prodeji. Teď na silnici přibudou "levné" elektrovozy, které ani rychleji jet nedokážou, nic nepředjedou a budou brzdit i kamiony.
Navíc opravdu někdo věří tomu dojezdu s 27kWh baterií? Když reálná spotřeba podobných vozidel je kolem 14kWh a více pokud je třeba topit nebo chladit? Samozřejmě dálniční provoz u toho nemá smysl zmiňovat. To by na dálnici byla vyloženě překážka.
U elektroauta je jedno, kolik má koní. Když už potkáš někde na dálnici Teslu, která všude hlásá, jaké je to zrychlovací žihadlo, tak jede 110 a to jsem jsem ještě milosrdný.
Nedávno jsem potkal iD4 na hlavní široké přehledné rovné silnici a jel 70 a za ním kolona jak za fekálním vozem.
Nedávno jsem potkal iD4 na hlavní široké přehledné rovné silnici a jel 70 a za ním kolona jak za fekálním vozem.
Proběhl test elektroaut po dálnici z Prahy do Brna (nebo snad do Ostravy) a zpátky z hlediska výdrže a nabíjení baterek. Údajně jim vyšla optimální rychlost 110km/h. Takže další dálniční zdržovači (pokud s tím elektroautem chce někdo normálně jezdit a nemá ho jen na předvádění).
Taky jsem četl článek jak kdosi předváděl někomu, jak jeho elektroauto dokáže akcelerovat. Ale hned dodal: "Jenže tohle udělám tak čtyřikrát a musím nabíjet. Pokud mám kde.".
https😐/www.autojournal.cz/…emnich-garazich/
http😐/www.ebastlirna.cz/modules.php?…
Ještě jsem si vzpomněl😒br /> Někde na diskusi bylo, jak ke známým přijel někdo v elektromobilu a požádal, aby si ho u nich mohl dobít. Že se kroutili než mu to dovolili a pak mu povídali, že ho zase rádi uvidí, ale ať příště přijede normálním autem.
Taky jsem četl článek jak kdosi předváděl někomu, jak jeho elektroauto dokáže akcelerovat. Ale hned dodal: "Jenže tohle udělám tak čtyřikrát a musím nabíjet. Pokud mám kde.".
https😐/www.autojournal.cz/…emnich-garazich/
http😐/www.ebastlirna.cz/modules.php?…
Ještě jsem si vzpomněl😒br /> Někde na diskusi bylo, jak ke známým přijel někdo v elektromobilu a požádal, aby si ho u nich mohl dobít. Že se kroutili než mu to dovolili a pak mu povídali, že ho zase rádi uvidí, ale ať příště přijede normálním autem.
Asi bych doporučoval spíše osobní zkušenost než věřit "mám kámoše a ten..."
PS: při jízdě EV mě spíše zdržují spalovací auta. Najendou je strašně vidět jak musí spalovák točit, kde musí řadit atd. Ale je fakt, že dálnice je pro EV z hlediska spotřeby nevýhodná. Tam těch 110 je ideál, ale rozhodně není problém jet Praha Brno i přes dovolených 130.
PS: při jízdě EV mě spíše zdržují spalovací auta. Najendou je strašně vidět jak musí spalovák točit, kde musí řadit atd. Ale je fakt, že dálnice je pro EV z hlediska spotřeby nevýhodná. Tam těch 110 je ideál, ale rozhodně není problém jet Praha Brno i přes dovolených 130.