Videa
Petice proti elektromobilitě: https😐/www.petice.com/…p_elektromobilit
To je tak stupidně napsaný, že to podepsat v podstatě nejde. Vždyť tam není žádný konkrétní požadavek! :no:
Přidávám se tak k tomu že to je ta nejhloupější petice kterou jsem četl. Za měsíc ji i podepsalo 57 těch nejlepších lidí.
Ano to jsou ti lidi o kterých se v petici mluví tedy "ta spousta" co chce smradlavý, jedovatý spalováky.
Nejlepší na tom je to , že jim nikdo ty spalováky nebere oni v nich stále můžou jezdit a chtějí zastavit pokrok.
Jsou to podobný lidi co kdysi pro spalovák v Anglii prosadili aby chodil člověk s praporkem před autem! Naštěstí tenkrát to bylo jen na mě malou chvíli.
Přesně stejné je na tom tahle petice.
Prostě stupidita na entou.....
Ano to jsou ti lidi o kterých se v petici mluví tedy "ta spousta" co chce smradlavý, jedovatý spalováky.
Nejlepší na tom je to , že jim nikdo ty spalováky nebere oni v nich stále můžou jezdit a chtějí zastavit pokrok.
Jsou to podobný lidi co kdysi pro spalovák v Anglii prosadili aby chodil člověk s praporkem před autem! Naštěstí tenkrát to bylo jen na mě malou chvíli.
Přesně stejné je na tom tahle petice.
Prostě stupidita na entou.....
To mluvite pro kolik lidi? Pro 100? My redneckove to muzem pochroupnout leda ojety a tam se bojim, ze typek tomu daval a vyuzival “tah lokomotivy” nafta na picu, korzoval po praze a panicka to dojebala v nakupaku, pes vzadu, deti nastlaly pod sebe.,,, no to pro me neni. A servisovat to nechces.
Koukal jsem na video
Tesla Model X vs Audi SQ7 - Electric vs Diesel acceleration challenge | Head2Head
od carwow a tedy ani v pruznem zrychleni se Audi nechytalo.
Nevím tedy, odkud je názor, že Audi nad 100km za h ujede o parnik Tesle. Pokud by to tak bylo, tak by ke konci, když jeli přes 160km za h, měla Audi Teslu dohnat.
Ta druhé, proč by auto se spalovacím motorem nešlo produkovat kusově? Co Caterham a podobní?
Tesla Model X vs Audi SQ7 - Electric vs Diesel acceleration challenge | Head2Head
od carwow a tedy ani v pruznem zrychleni se Audi nechytalo.
Nevím tedy, odkud je názor, že Audi nad 100km za h ujede o parnik Tesle. Pokud by to tak bylo, tak by ke konci, když jeli přes 160km za h, měla Audi Teslu dohnat.
Ta druhé, proč by auto se spalovacím motorem nešlo produkovat kusově? Co Caterham a podobní?
Nevím, školy na to nemám, ale nedělá caterham jednoduché auto, které bylo zhomologované před 50 lety? Zkus dneska (v Evropě) dělat kusově něco, na co potřebuješ novou homologaci (tj. miliardu asistentů a omezení na ochranu kdečeho).
AJ ked si veľmi vážim názory p.Vaculíka s tou teslou šlapol kúsok /dosť/ vedľa 😒a href="https😐/www.youtube.com/watch?v=5y4ZymcHOQ0" title="https😐/www.youtube.com/watch?v=5y4ZymcHOQ0" rel="nofollow" target="_blank">https😐/www.youtube.com/watch?… a to bol milosrdný test pre audi. Nový plaid by tu adinku strápnil ešte viac.
K životnosti : pri dodržiavani elementarneho slušného správania vydržia baterky v rozsahu 20-80% cca 3500 cyklov vybitia a nabitia. Čo pri aute z dojazdom 300km /rozsah 20-80% kapacity baterie/ je okolo miliona km. Pri menšich baterkach /50-70 kWh/ v menších autách bude táto životnosť na úrovni 600-700 tis km.
K životnosti : pri dodržiavani elementarneho slušného správania vydržia baterky v rozsahu 20-80% cca 3500 cyklov vybitia a nabitia. Čo pri aute z dojazdom 300km /rozsah 20-80% kapacity baterie/ je okolo miliona km. Pri menšich baterkach /50-70 kWh/ v menších autách bude táto životnosť na úrovni 600-700 tis km.
...no myslim, vy ktori jazdite autom len do prace alebo do shopping centra, kludne si kupte Teslu, alebo ine auto na baterky... ja osobne (a urcite nie som sam) si budem jazdit v osvedcenom silnom diesely a tankovat raz za 1000 km (10 min) a nemusim stracat pol zivota tym, ze kazdych 300 km cakam 4-8 hodin kym sa mi ta kraksna nabije... ked budu mat dojazd aspon 800 km a hlavne plne nabitie za 15-20 min, tak potom sa mozeme o nich bavit a porovnavat s ozajstnymi autami (a o uhlikovej stope pri vyrobe a likvidacii baterii ani nehovorim... ale to sa nesmie, lebo by cele elektromobily isli niekam do riti)... ja len chcem vidiet tu grotesku, ked na beznom sidlisku bude stat 200-300 elektrickych aut a z kazdeho okna a balkona bude visiet 100m predlzovacka... zaparkujes dalej od domu, tak nenabijes... a dnes je tych miest ozaj malo... niekto pri tych bluzneniach o elektromobiloch mysli aj na prakticke masove vyuzitie??? 😂😂😂 ...myslim, ze sa este pobavime
My co máme domu zavedený elektrický proud budeme každé rano vyjíždět z plnou baterií a za měsíc neztratime tankováním na cestě ani secundu.
Maximalne dvakrát do roka když se rozhodneme k dovolené u more s vlastní dopravou...
Maximalne dvakrát do roka když se rozhodneme k dovolené u more s vlastní dopravou...
jasne ... rodinny dom alebo panelak?... dnes ma elektrinu kazdy, ale na sidliskach parkuju stovky aut... mas aj tu nejaku “dobru” radu ako budu vsetci naraz nabijat? Neviem, ci o elektrine aj nieco vies, ale su sidliskove rozvody projektovane, aby zvladli nabijat stovky aut naraz (v noci?) to ani vo sne...a ked za den neurobis ani 300 km a mas rodinny dom nech sa ti paci... ale skus robit viackrat mesacne trasy nad 1000 a hned ta srandy (legracky) prejdu... elektromobil je stale len velka nakupna taska... najskor treba zabezpecit technicke zazemie a potom ludi tlacit do blbosti... asi tak...
Největší sranda je když někdo mluví že ví co je elektřina, tak o ní většinou neví vůbec nic 😄
Zrovna nedávno si kamarád koupil Citigo a bydlí v Praze v paneláku a světě div se s nabíjením problém nemá.
Jednou za týden nabíjí když nakupuje v nákupním centru. Takže nabíjením nestačí ani minutu co ty musíš speciálně jezdit k čerpací stanici.
No a na vzdálenost 1000 km na úplně jinou dopravu!
Jako sorry když bych měl trávit několikrát měsíčně na cestách přes 1000 km, tak nebudu jezdit autem, to může jen masochysta, co neví že tu jsou i jiné dopravní prostředky o dost rychlejší a pohodlnější.
Zrovna nedávno si kamarád koupil Citigo a bydlí v Praze v paneláku a světě div se s nabíjením problém nemá.
Jednou za týden nabíjí když nakupuje v nákupním centru. Takže nabíjením nestačí ani minutu co ty musíš speciálně jezdit k čerpací stanici.
No a na vzdálenost 1000 km na úplně jinou dopravu!
Jako sorry když bych měl trávit několikrát měsíčně na cestách přes 1000 km, tak nebudu jezdit autem, to může jen masochysta, co neví že tu jsou i jiné dopravní prostředky o dost rychlejší a pohodlnější.
My už máme Speciál koupený a přečtěný od 10.3 😄 Téměř jedinná periodika, na kterou se dá dneska těšit. Je to napsané pěkně, jsou tam zajímavé poznatky. :yes: Jenom bych řekl, že 35 aut je možná vyjmenovaných, ale 35 aut rozhodně není představených - testovaných, kde by se rozepsali. Takže zbytečné honění senzace. Nejlépe se mi četla LC150, která je i dobře sepsaná. Zajímalo mě i nové Sandero, přestože pan Káňa má trošku moc vybalancovaný styl nepřinášející tolik informací. Humor mezi žádky při odchytovém speciálu pro králíky občas Martin nemá špatný. Líbí se mi praktická témata témata, posledně např. Piliny ve vstřikování dieselů atd.
Na Benzine nebyl a svetmotoru.auto.cz o nem nema ani zminku. Jen starsi specialy nebo "bezna" vydani. Na iKiosek.cz sem v sekci Special taky nenasel nic. Nakonec mistnim vyhledavanim sem ho konecne nasel a koupil v e-forme. Jeste jedna drobnost mi vadila. Pri cteni na PC je cervene "tlacitko" s popiskem "Vice" a tremi vodorovnymi carami. Je videt nejakou dobu, pokud sem pohnul mysi a to delam pri zoomovani a posouvani celkem bezne. Problem je ta jeho opakujici se animace "zablesku", ktera me pri cteni rusila. Nakonec sem to tlacitko musel vypnout AdBlockem.
EV rozhodně nemusím, ale půjčil jsem si to a člověk má najednou pocit, jako by řídil něco víc future. Můj poslední model prémiové značky mi najednou přišel i s tím velmi čistým moderním spalovákem nějaký jako v principu zastaralý, hlučný, smradlavý... dinosaurus.. jako lokomotiva vs pantograf, telefonní budka proti smartphonu, petrolejka proti LED, železná opona proti schengenu...
Chápu, že z pohledu laika to vypadá katastroficky, ale strategické plánování automobilek určitě ví co dělá lépe, než 90% diskutujících. Taky se mi ta změna ale vůbec nelíbí, nejsem žádný příznivce EV, jenže to je holt pokrok a my si tu nekomfortní transformaci v individuální mobilitě musíme zažít. Vzpomínám si velmi dobře na tu beznaděj '08 než lehli lehman brothers, když brent letěl strmě nahoru 150USD a já nakupoval krásnej letní večer večer do mercedesu na Argentinský za 40CZK/l (o pár let později znova) a vypadalo to, že Peak oil je tady se vším všudy.. tak se všichni ptali a kde je teda *** ta alternativa, proč furt ještě jezdíme na fosilní paliva..?
Takže NE, zlevění EV se nerýsuje ani na obzoru. Můžou postavit gigafactory třeba v každé vesnici, ale pořád tam zůstanou drahé vstupy a nedostatek surovin!
Takže ano, EV časem zkrátka zlevní, nebude to hned, ale rýsuje se to na obzoru a je to zájem všech. Vstupy po transformaci a přizpůsobení na nový pohon zlevní, jako vždy zlevnila jakákoliv masová produkce. Suroviny, které se díky tomu začnou těžit v dosud nerentabilních a uzavřených lokalitách taky.
Problém je v tom, že se s tím nechceš smířit.. to je v pořádku, taky se mi to nelíbí, ale jednoho dne to prostě akceptovat budeš muset.
Právě ty legislativní pravidla jsou jen politickým výplodem!!!
Dojezd jako takový je pro běžné ježdění relativně dostatečný pro menší vozy. Zásadní je právě ta cena a rychlost nabíjení. Ani jedno se výhledově výrazně zlepšit nemůže. Solid state baterie e ukazují jako nereálné. Masové rozšíření nějakých superchargerů taktéž. Už vůbec nebudu hovořit o nějaké připravenosti eklektické distribuční soustavy, která absolutně na tohle není nastavena.
Změnit infrastrukturu v našich podmínkách je záležitost ne na roky, ani ne na desetiletí. Ale na několik desetiletí.
https😐/www.eon.com/en.html
https😐/www.eon.cz/
Jinak doporučuju přestat brát tuto problematiku z provinčního pohledu rozumu české hospody.
Takže znovu - budování distribuční soustavy je v našich podmínkách proces na několik desetiletí :-!
E.ON jsi taky tvrdil, že tu není a podívej, jak jsi se pletl... Ta infrastruktura bude narůstat adekvátně s růstem počtu EV, nemám obavy.
---------------
Jak nemůže?
Vždyť se to mění každou minutu, sekundu , měsíc, rok.
Jeden příklad za všechny: před 6 lety první VW eUP, měl baterii 18 kWh, stál 900 tis.
Po 5 letech prudká nová verze, která má 36 kWh baterii, váží celkem jen o 40kg víc, a stojí 500-600 tisíc. V ČR to byl Škoda Citigo.
To znamená zlepšení v baterii, tedy v dojezdu o plných 50% !!! Za pouhých 5 let!!
Tak mi tu nevykladejte, že se nic NEMŮŽE zlepšit.
Může a děje se to. To že to vy nevidíte je jen vaše chyba, evidentně to totiž ani vidět nechcete a hledáte ty negativní věci jak to neudělat.
Co se týká nabíjení, tak i v tomhle je tu vidět obrovské zlepšování každý rok, měsíc, den...
V Evropě právě teď stojí skoro 400 rychlonabíječek IONITY, které umí dodávat až 350 kW výkonu.
A ty nabíječky už reálné stojí (i v ČR) ne že se teprve budou stavět.
Bohužel automobily jaksi na tuhle možnost vůbec nereagují a i tento rok Nová auta nevyužívají tuhle možnost a té proto se ty auta nabíjí pomalu. Takže je to zase chyba na straně automobilek, že nejsou ochotný vyrobit auto, které by dokázalo naplno využít těchto nabíječek. Což se na 100% do několika lety znění.
Jen se dnes stále chovají tak aby lidem jako vy ukázali prostředníček a říkají tím: "chcete elektromobil, my ho vyrobit umíme, podívejte se, ale je k ničemu protože to nikam nedojde a pomalu se to nabíjí"!
Přesně tohle udělal Mercedes s jedním ze svých prvních Ev, do kterého pro jistotu nedal ani možnost "rychlofobijení DC"!
Dnešní IONITY umí trochu využít jen pár aut, myslím že je to Porsche a nový Hyundai Ioniq 5, který bude opravdu bomba auto podle parametrů a ceny. To bude obrovská konkurence. A jak známo čím víc konkurence tím se snižuje cena.
Za 5 let tu budou EV s zase o kus větší baterii a o hodně rychlejším nabíjením.
Dneska běžné využívají výkon jen 150 kW
Tímto výkonem trvá nabít 300 km dojezdu cca 30-40 minut.
Auto které využije současné IONITY na plno tedy výkon 350 kW pak nabije 300 km dojezdu za cca 15 minut !
A to je už přesně ten moment, kdy už člověk nebude odcházet od nabíječky, ale bude tam čekat. Většinou stejné bude nabíjet méně tj. Dušková jen "pár"minut.
Tohle tu ještě sice není, ale nemusím mít věšteckou kouli, nebo se ptát Jolandy, abych tohle neviděl, že to tady do "pár" let bude.
Takže sorry ale lžete, obojí se výhledově zlepší velmi zásadně a jinak se to zlepšuje pomalu a kontinuálně.
https😐/www.znesnaze21.cz/…zivot-pro-maggie
Stačí se podívat např. na VW eUP. První verze asi před 7 lety Straka 900 tis. Baterii měla 18 kWh.
Další verze po asi 5 letech stala 600 tis. a měla baterii 36 kWh!
Tak mi tu nevykladejte, že se nezlevňuje a dojezd nezvyšuje.
Jen prostě máte zavřený oči a hledáte ty negativní věci místo těch pozitivních.