Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8 – Návrat bez kompromisů

85 komentářů

Avatar - lamal
lamal
nie, je to citrón, som rad ze to tak je, patri to k nemu
https://newsdanciennes.com/…2016-820x534.jpg
Avatar - Emel
Emel
No protože dřív to byly vesměs čtyřstupňové automaty bez pořádného přemostění měniče, s důsledkem ztrát ve spotřebě i dynamice.
Nové automaty, měničové i dvouspojkové, už ty nevýhody nemají... navíc mají stupně navíc a tak jsou i příjemnější na dálniční plachtění.
TobeConti
mam v aute HUD na plexiskle. A uplne mi to vyhovuje. Navyse som raz dostal informaciu, ze sklo, na ktore sa premieta HUD je ovela drahsie na vymenu, takze so za to celkom rad, ze mam toto riesenie. Som zakaznik v nizsej triede a spravim celkom dost km takze kamienky na skle ma obcas dost desia. Uz som raz lepil. Nastastie nebolo treba menit. Z hladiska pouzitia je to lepsie, ale v kategorii C4 mi ani taketo riesenie nevadi.
Avatar - Machýrek
Machýrek
Měl jsem podobný názor, ale teď s tim jezdím v dodávce a přijde mi to v pohodě. Je to jiné, ale ne horší, než “skutečný” hud.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nejsem cílovka, ale vlastně to nevypadá tak zoufale, řekl bych, že se mi to i docela líbí, jen nějak nevím co já osobně bych s takovým autem dělal. Je fajn, že do SUV se pořád dá pořídit slušná a moderní nafta, k Citroenu tak nějak patří, ale asi nejvíce je škoda, že z C4 neudělá citroen hlavní model. Udělá sníženou variantu jako klasický liftback, klidně i kombík, motorizace na nižší střední solidní... proč vše musí být crossover ? :/.
zlysoused
Z pohledu mě, jako uživatele, je HDM lepší a příjemnější řešení. Ano DSG v mainstreamu dominují. Jenže to je především preference výrobců, ne kupujících.
zlysoused
použití "správného" automatu. Sice se mi na začátku vůbec nová C4 nelíbila, ale má něco do sebe. A právě ta možnost klasického 8st HDM by pro mě byla velkým lákadlem při výběru. A že je auto komfortní, je jen dobře. Komfort je to, co od Citronu očekávám, s tím nakonec souvisí i ten HDM automat.
Dixik2
Promítaný HUD bude mít DS4.
mbrzda
Opět si to po sobě nedokážete přečíst?
"držák na tablet umístěný na přístrojovce před řidičem" - držák je snad před spolujezdcem, před řidičem je volant!
Avatar - lamal
lamal
Narocni zakaznici ako Romi si nejake drahe sklo na jazdenej C4ke casom radi zaplatia.
Priateľský ľudožrút
C4, ktore som kupoval ako nove, varujem vsetkych motoristov pred kupou tejto znacky. Tragicka kvalita s akou som sa u ziadneho auta , ktore som kupoval ako nove nestretol. A to som mal tu C4 rad.
Mr.Murphy
já třeba HUD v autě nemám, nikdy jsem neměl, a vůbec mi taková věc nechybí.... je mi dokonale ukradené, jestli ho auto má....
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
XM je spíš mimo třídu, o které se mluvilo, tak jsem ho nezmiňoval. Plus se mi jako kombi strašně nelíbí. :-( Klasická XM naopak byla nádherná.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Po dlouhé době (nebo poprvé?) hnusnej Citroen.
Kontrolní otázka, poznáte, která z těchto přístrojovek je stará 35 let a která patří modernímu autu?

https://www.auto.cz/…ob-poznate-model?…
https://www.auto.cz/…t-bez-kompromisu?…
https://www.auto.cz/…la-bezprostredni?…
topten
a vyklepany na kolene v garazi ???
Avatar - Ozzman
Ozzman
Z pohledu jízdních vlastností to rozhodně neplatí
Avatar - Ozzman
Ozzman
Z pohledu dynamiky a spotřeby ne, ale mně se s tím jezdí dobře takhle na pohodu :) Pořád lepší, než po Praze cukat s manuálem :-!

To to od Areseho schytam:D
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jakože máš ve svým pažoutu a měl jsi ve svých předešlých autech omalovánky a nesmysly?
Mr.Murphy
.... ale lidi to chtějí.... nevím jestli kvůli pocitu že vyšší auto = lepší auto jakože to je prostě teréňák nebo co a nebo jestli je to kvůli tomu, že půlka lidí už dnes do normálního auta kvůli zádům ani pořádně nenastoupí.... ale z nějakého důvodu lidi tyhle auta jednoznačně preferují.....
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ctyrstupen je fajn :D jen to řadí trochu víc oldschool americky, ale zase ten motor pak má pásma otáček, kde to fakt jede. Dnes přežitek, ale z pohledu servisních nákladů určitě lepší, než dvouspojka, která vlastně není automat, ale robot, který hýbe spojkami
Avatar - wakantanka
wakantanka
Pravda, moja chyba na nevýrazný ZX aj Xsaru som zabudol.
Avatar - speedfred
speedfred
Robil som cez 100tis ročne, teraz už menej.
S dodávkami v priemysle je dodrbané hneď hlavne od prachu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Co houby? Kde jsem psal, že to jede víc, než manuál? :D, ano, jistě že to je pomalé a uzrane, ale když máš 6tikvalt a 4kvalt na stejném motoru, tak ten 4 kvalt má delší rychlosti a dokáže tak bez řazení ve spojení s atmosférou v určitých rychlostech jet ve větším spektru na jednu rychlost efektivně. Typicky to bývá nastavené aby si mohl na dvojku jet třeba 60-110, trojku 90-160 a tak.

S tím robotem, tohle mi vždy řekli pravověrni fanoušci amerik :D prostě dvouspojka není pravý automat :D prost je to robotizivany manuál :D Já sám ho mám, nemyslím to posmesne.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nejde o to co ukazuje, ale jak to ukazuje. Tohle bych čekal u elektrickýho autíčka pro děti.
Avatar - _Karel_
_Karel_
S těma jsem problém neměl.
Avatar - lamal
lamal
jak proc ? pytaj sa ludi proc to kupuju ?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
V nižší střední třídě měl ZX break a Xsaru break. Pak přišla C4, už bez kombi. BX je střední třída, kde pokračoval Xantií a C5.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Zvědavost - kolik najezdíš za tři roky, že měníš sklo? Po cca 120 tisících km bylo čelní sklo ještě v pohodě. Neříkám, že dokonalé a bez škrábanců, ale rozhodně ne na výměnu.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
než bobří BMW. Žádné hezké auto nemá hmyzí ksicht se vředy.
Avatar - Oscar_Romero
Oscar_Romero
Zkus vložky Allways.
dr.Remorey
Ty ses jeliman, že to až není možný. Co slovo, to perla
traveldrive
Kedy konečne prestaneš dokola omieľať ten tvoj otrepaný vergeľ o nekvalitných Renaultoch? Si trápny jak kýbel gitu.
TobeConti
Si si tym isty? Ja mam informaciu, ze kazde celne sklo prisposobene na HUD musi byt prisposobene.
TobeConti
To ano to mas pravdu. To je len na odporucenie. Len treba pozorne citat. Ja som len chcel povedat, ze v tejto triede aut mne osobne taketo jednoduchsie riesenie nevadi. Vo vyssej triede mozno, ale tu mi to nevadi. Obvzlast ked minula C4 nemala stahovatelne zadne skla. No tato generacia sa mne osobne paci. Ale osobne som ju videl zatial zial len zaparkovanu pri ceste.
zlysoused
Mě přijde, že PSA používá HDM u svých aut dlouhodobě.
Avatar - Emel
Emel
Trošku mě vyděsily 18" v základu pro zvýšený kompakt, co vzadu jistě nemá víceprvek... ale dle testu teda asi celkem ok. On je to taky docela balon, 195/60R18... nezvyklý rozměr.
Avatar - lamal
lamal
´´Požadavek na skutečný HUD není rozmlsanost´´ Kedze si zastanca skutocneho HUD, tak si ho raz kupis a potom si to rad kvalitne zakvakas aj v lacnom aute ako C4.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
a xsaru v kombiku si kde nechal... to bol posledny kombik od citrona v nizsej strednej... moja sefka este ked som brigadoval po skole v jednej prepravnej sluzbe mala xsaru kombi... inak docela salat auto na malych koleckach .. proste klasicky citron este ... golf 4 v tom case bol vedla toho premiovka
Avatar - xxc
xxc
Ano, vikendovu jazdu na okruhu to pravdepodobne nevyhra. Ale toto je bezne auto na bezne jazdenie.
To mi pripomenulo, ako som sa vcera nahanal na Citigu s jednym autom. Trosku ma pri 120ke smyklo cez pruhy a zena mi vravi, ze ides ako saleny, bala som sa, ze sa vyvratime. A ja som jej odpovedal, ze ja tiez :-D Vacsinou ju ubezpecujem, ze sa nevyvratime, mame tazke baterky v podvozku.
Ale podla mna by BMW, aj ked ma svetlu vysku 20 cm tu zatacku dalo aj v rychlosti cez 120. Pritom v X1ke uz celkom citit vysku. Tam vidim aj moznost, znizit trosku podvozok a dostat este lepsie jazdne vlastnosti. Ale preco to chciet od relativne nizkeho Citroenu?
Xylo
Máš pravdu. XM byla vyšší střední . Kombíky nemusím vůbec.
Avatar - speedfred
speedfred
Ani pre mňa :*)
Avatar - Anonym
Anonym
Jasně, na těch starších chybí slůvko Eco :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - Anonym
Anonym
Viď, v době, kdy se každý lekne i injekční stříkačky na letáku o očkování. Be happy, keep smiling. I like it. Pak někteří nechápou ani vážnost smrti.
Postreh
Hroza....hrozna zlátanina tvarov a materiálov....hladajú sa páni v Citroene....ani pekne, ani orginalne ani ucelne...za mnna :no:
Avatar - Emel
Emel
Houby - starej čtyřstupeň HDM není fajn :-)
chytrak1
Poprvé určitě ne. ale myslel jsem si že hnusnější auto než cactus / C3 už dělat nebudou.
Avatar - wakantanka
wakantanka
A mne sa to páči napriek tomu, že tiež niesom cieľovka. Konečne to nie je ani na druhý pohľad mierne preoblečený Peugeot. Kombík mal Citroen naposledy ako BX nie? K dokonalosti mi nielen u tohto modelu chýba hydractive, možnosť zmeny výšky od vozovky by sa práve k SUV či Crossoveru hodilo jak riť na šerbeľ. :-)
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No jo... kdysi to bylo rodinné kombi, pak MPV, teď SUV. Ty předchozí vlny byly aspoň užitečné a smysluplné, ale tohle...
Jen si tak říkám, jak je možné, že i můj čtyřiadevadesátiletý děda bez problémů zvládá nastupování a vystupování s normálním autem...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A co takhle normálních třídních 120-125 mm? Vždyť to auto je nesmyslně vysoké při normálních proporcích karoserie.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Na Cliu po 120 tisících bylo OK, nové auto má zatím necelý rok, takže na hodnocení brzy.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak za sto tisíc ročně jo, to chápu. Ale tedy... nic pro mě.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Vážnost smrti? Smrt prostě... je.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Na druhou stranu, co by měl přístrojový štít více ukazovat? Rychlost, otáčky, palivo, teplotu, kontrolky... Fakt nepotřebuju další omalovánky.
chytrak1
udělat tak zamračený, ubrečený a smutný auto? A jak to mohl někdo schválit? Nechápu. Teda chápu že to asi vyjadřuje pocity designera po transformaci citroenu na low-cost značku. Ale je to hrozný.
frite
Jako majitel C5 a následně Spacetoureru (obojí kupované jako nové) a občasný uživatel manželčinou Octavie 3 4x4 říkám zlatý Citroen.
A leaseolanu servisní náklady na onu škodovku opravdu nezávidím. (Posledně nechtěl už platit další opravy a couvnul teprve až mu autorizák vysvětlil že bez toho auto nemůže projit první STK ,)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mně by se to líbilo jako liftback klasický, takový lei Rapid a stylový :)
Avatar - SKAY
SKAY
nafoukat je He tak by měl Fantomas radost :D
Avatar - Emel
Emel
No tak to potěš... v těch 16" to musí být 215/65, to už je pořádná guma :-)
Avatar - SKAY
SKAY
za 4 tisíce guma proč vymýšlejí takové nesmyslné rozměry. menší výbavy mají 215 r16....
Cenduro
Saxo mělo převodovku v pořádku, jako celé PSA. Snad řazení by se dalo kritizovat.
ptr078
zalezi co mas, konkretne na golfe 7 je predne sklo cheap shit a ako majitel mozem potvrdit, ze sa velmi lahko poskrabe. To iste kodiak. co som mal starsi passat a avensis, tom bolo predne sklo vyborne
Mr.Murphy
hele na mě to auto výsledkem testu i cenou působí prostě jako běžný kompakt.... ten "cross" styl je takový příjemný bonus, který zákazníci oceňují.... já tohle vůbec nevyhledávám, ale evidentně tato auta na trhu bodují.... Na mě to testované auto působí sympaticky.... :-)
Avatar - SKAY
SKAY
Saxo bylo fajn až na převodovku :D :yes:
Meky
Pozerám ten štýl a veľkosti a motorizácie a vidím to tak, že C4 je v princípe francúzsky rapid.

Veľké auto zvonku, postavené na podvozku malého auta. Vnútorný priestor zodpovedá malým autam.

Vybavenie a spracovanie taktiež zodpovedá malým autam, motorová paleta detto.

Na rapid sa podobá aj cenová politika. Základ v hokobyte prijateľná cena, v lepšej výbave už atakuje cenu lepších modelov.
Avatar - xxc
xxc
Mame iny priklad na nekvalitu? Mozno ano, ale nestretol som sa osobne, tak spominam overeny Renault. Mozno Tesla kedysi tiez nebola synonymom kvality. Ale o tom sa pise casto.
Avatar - SKAY
SKAY
kdy by vní nevypadl kolik a nerozšmelcoval celý vnitřek . Řazení bylo řekněme francouské :D
Avatar - Anonym
Anonym
Mě to ukradené rozhodně není. Bez HUD s promítáním na sklo se cítím nesvůj.
Avatar - Emel
Emel
Ale houby :-)
Málokdo byl ochoten připlatit ranec za převodovku, se kterou je jeho auto pomalejší a má vyšší spotřebu.
Proč by robot, co hýbe spojkami (a taky samozřejmě posouvá kolečka) nebyl automat? Automat je prostě převodovka co řadí sama, ne?
Avatar - xxc
xxc
Zatial ano, ale nove uz budu dvojspojky.
Avatar - xxc
xxc
Aj tak za chvilu po facelifte budu dvojspojkove prevodovky aj tu. Ta 8 stupnova je ale celkom dobra.
Xylo
Myslím, že jsi opomněl XM https://cs.wikipedia.org/…/Citro%C3%ABn_XM#… . Pracoval jsem pro firmu, která v devadesátých letech sdílela patro se zastoupením Citroenu. Pan ředitel byl velký sympaťák (Francouz) a jeho sekretářka byla výjimečně pohledná slečna.
Meky
5,5 litra na dialnici?
To hovor tomu, co seno zere.


EDIT:
vo vedlajsom teste v Opel Combo si motor HDI berie cez 7 litrov na dialnici.. Ale v C4 len 5,5 litra.
V Combe je hlucny, ale v C4 je tichy.
C4 je priestranna, ale podla rozmerov vybermiauto.cz je vnutorny priestor pod urovnou Pola.

Trapny test
Ginger Kyriakos
Nádherné auto. . Tady ale frčí jiné modly, takže dostane C4 pořádně nařezáno. Venku hrany, jak když maluje auto pětiletý děcko a zevnitř čím víc tabletů, tím lepší.
Avatar - Oscar_Romero
Oscar_Romero
Já ci klasický Citroen C5 s hydropneu podvozkem!!! Málokteré auto má tak hnusný interiér i exteriér. Jde klesnout ještě níže?
Avatar - xxc
xxc
Iste, ze vyssie auto je lepsie auto. Naco si zbytocne vytvarat prekazky, ked byt nemusia. Netreba vsak nic prehanat a tych 156 mm vyzera tak akurat.
Avatar - xxc
xxc
Ale to bol nejaky stary Citroen. Novsie su snad lepsie, aj ked koluju hrozostrasne pribehy o kvalite. Horsia kvalita sa da stretnut v Renaulte, tam doteraz normalne nechapem ako dlhodoby uzivatel Peugeotov a Citroenov.
Avatar - xxc
xxc
Aku znizenu variantu? Ved to ma svetlu vysku 156 mm. Kolko maju znizit? Centimeter na 146 mm, aby to zacalo branit v normalnom pouzivani?
Avatar - SKAY
SKAY
ten přístrojový štít je celkem výsměch nato co neska umí kdejaký mobil. Ale pokrok tu je Kaktus neměl otáčkoměr vůbec.
Avatar - speedfred
speedfred
A není lepšie mať pripoistenie skla? Aj tak po 2-3 rokoch je lepšie ho vymeniť kvôli tomu aké je doškrábané.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Už zase začínáš plácat nesmysly.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Osobně v tom nevidím problém. Nejsem dítě, abych si potrpěl na omalovánky a nesmysly.
Avatar - Anonym
Anonym
Není potřeba. Můj Prius nemá speciálně upravené sklo.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No vidíš, modernizace je krásně vidět. Tam, kde Kadett a Nissan potřebovali obří plochu, zvládá to C4 na pěti palcích.
Stejně se mi nejvíc líbily přístroje na prvních C4, ty oranžové průhledové uprostřed.
chytrak1
To je zajímavý jak si místní diskuteři myslí že HD automat je výhoda. Jen pro info - aAutomatické převodovky do příchodu DSG byly v evropě pouze okrajovou záležitostí, teprve s nimi se rozšířili masově. Proč asi? A jejich výhody přetrvávají dodnes. Až na pár vyjímek HD automat do normálního auta skoro nikdo neumí dělat pořádně.
Avatar - Anonym
Anonym
Je to naprosto regulérní přání. Neumím pochopit, jak si může PSA dovolit se držet takové tragické parodie na HUD, s jakou se předvádí. Zřejmě má nenáročné zákazníky, kteří zkousnou cokoli.