Ekonomika
Až se plně přejde na výrobu elektromobilů - tak se jich samozřejmě bude vyrábět o desítky procent méně, než vozů na vrcholu (řekněme roky 2019 - 2020) kvůli postupujícímu trendu sdílení, ale hlavně velká část zchudlé populace si nebude moci drahé el. vozidlo pořídit.
Jsem zvědavý na Maserati Grecale. Když nabídne přes 350 elektrických kobyl, možná ho vezmu 😄
Všichni budeme jezdit v "električkách" dřív, než si myslíte. To pár petrolheadů nezastaví... Ale ono to nebude tak špatné, třeba I-Pace - krom toho, že se mi nelíbí, přesto se jedná o supr auto.
Jsem zvědavý na Maserati Grecale. Když nabídne přes 350 elektrických kobyl, možná ho vezmu 😄
Všichni budeme jezdit v "električkách" dřív, než si myslíte. To pár petrolheadů nezastaví... Ale ono to nebude tak špatné, třeba I-Pace - krom toho, že se mi nelíbí, přesto se jedná o supr auto.
Supr auto na které většina lidí nemá je supr možná tak pro diskusní onanysty :-!
Není tady rovnostářská společnost (naštěstí), smiř se s tím. Třeba Taycan je určitě také výborný, ale mě německá strohá auta až tak neoslovují.
V nižší cenové hladině může být zajímavý např. el. C4, nebo od VW ta IDčka. Ale přeci jenom u takových vozů je ústupků více, zkrátka - musí se všude možně šetřit, aby to nestálo majlant.
V nižší cenové hladině může být zajímavý např. el. C4, nebo od VW ta IDčka. Ale přeci jenom u takových vozů je ústupků více, zkrátka - musí se všude možně šetřit, aby to nestálo majlant.
Nížší cenová =auto v ceně kolem 1M ???
Ok, v tom případě sesedni z tvého kumulu :-! :-!
Ok, v tom případě sesedni z tvého kumulu :-! :-!
Nevím, co se snažíš si tu nalhávat. Kdo nebude mít ono mega (spíše ale na splátky), tak pokud žije ve městě, bude moci zvolit sdílení. Vaculíkovi "vesničani" budou udržovat svoje Rapidy a Octávky. A určitá část lidí zjistí, že se bez auta obejde...
No bude hůř. Megane stál 400, teď 550 a i tak Renault 200mld ve ztrátě. Za chvíli se ten Megane bez baterek neobejde takže bude za 750 se ztrátou a nebo 1mil bez ztráty. No a za mega ho prodají tak třetinu. A tak pojďme dál, cena baterek klesne na polovinu. Takže podělíme baterku dvěma 150:2=75t kč, elektromotor stejně, celá ta výkonová elektronika bude stát taky stejně, takže ten Megane má šanci slézt na 925 tisíc. K tomu se tu s elektrem nasáčkujou číňani a ty fabriky se tu budou zavírat jedna za druhou a kupní síla obyvatel ještě víc poletí dolů. Jestli se pletu si řekneme za 5 let.
Bohužel jestli si EK a EU nevytáhnou hlavu z vlastní pr*ele tak to přesně takhle dopadne. 😲 😒 😒
Navíc Číňani jsou ve výrobě elektromobilů o světelné roky dál než EU. A jelikož dokáží ty auta produkovat za zlomkové ceny ve vyšší nebo srovnatelné kvalitě než EU, tak výsledek rovnice je znám předem.
Čínu může podceňovat už jenom hlupák. Vše kde je aspoň atom křemíku jsou technologicky před Evropou. My ty jejich čipy, které musíme do všeho kupovat neumíme ani zkopčit.
Akorát si je sami nevyrobí, protože na to jaksi nemají to hlavní - stroje. A ty umí vyrábět, kupodivu, jen Evropa.
Jinak bychom tu samozřejmě bez problémů mohli čipy vyrábět, ale bylo by to dražší, a tak se do toho nikomu nechtělo. A teď na to doplácíme.
Jinak bychom tu samozřejmě bez problémů mohli čipy vyrábět, ale bylo by to dražší, a tak se do toho nikomu nechtělo. A teď na to doplácíme.
Spíše ty mašiny budou dělat japonci, jestli to teda neumí sami.
Tenhle příspěvek odhaluje proč je snaha o elektromobilitu v EU.
Zároveň popírá všee ostatní co tu píšeš.
Je to tak, čína jede EV a jestli evropa něco neudělá tak bude zaplavena čínskými EV za nízké ceny.
Jak evropský zákazník dá na původ výrobků se můžeš inspirovat třeba u mobilů.
Zároveň popírá všee ostatní co tu píšeš.
Je to tak, čína jede EV a jestli evropa něco neudělá tak bude zaplavena čínskými EV za nízké ceny.
Jak evropský zákazník dá na původ výrobků se můžeš inspirovat třeba u mobilů.
Akorát ani ta Čína neumí dělat konkurenceschopné EV za výrazně nižší cenu vůči Evropě. Nejlíp to ukazuje ten paskvil od Dacie.
Čína se zlepšuje a není místo na její podcenění.
A vyrobit slušné EV není asi tak jednoduché a rychlé. Viz náskok Tesly v oblasti baterek a motorů které zatím evropské automobilky marně dotahují.
Nechat si utéct konkurenci může být osudné.
Vím že se furt vytahuje ne uplně stejný obor a Nokie, ale prostě tam je vidět jak chvilku zaspala a pak už se nedovedla vrátit.
A vyrobit slušné EV není asi tak jednoduché a rychlé. Viz náskok Tesly v oblasti baterek a motorů které zatím evropské automobilky marně dotahují.
Nechat si utéct konkurenci může být osudné.
Vím že se furt vytahuje ne uplně stejný obor a Nokie, ale prostě tam je vidět jak chvilku zaspala a pak už se nedovedla vrátit.
Nikdo Čínu nepodceňuje. Realita EU je taková, jaká je. Máme nějaké předpisy, bezpečnost, výbavu, lidi tu mají nějaké požadavky na auta. Jo, chápu, socka typu rohypnola, která chce auto co nejlevnější, se vzdá všeho komfortu a kvality, jen aby to stálo zase pod dvěstě tisíc, ale to není všeobecný názor v populaci. Kdyby ano, VW by nebyl jedničkou na trhu, vládla by Dacia. A ono hle, je to jinak.
Čína se na evropské vozy nechytá ani s nižšími cenami, které přitom nejsou zase o tolik nižší, aby odůvodnily horší zpracování a kvalitu. A s elektrickými auty to nebude jinak, protože to prostě technicky nejde. Na jednu stranu tak můžeme být celkem v klidu, evropské výrobce rozhodně Čína nepotopí. Na druhou stranu nejde zaspat a stále doufat, že výrobou spalovacích aut budeme něčím zajímavý, když svět se vydává jiným směrem. Pak z EU bude akorát skutečně ten kubánský skanzen.
A Nokia... to bych nevytahoval, tam bylo plno špatných rozhodnutí. Neřekl bych ani, že zaspala. Spíš je to přesně ten důkaz tvrdohlavého lpění na něčem, co nemá budoucnost. Dnes sice "Nokia" existuje, ale v oboru, kde kdysi vládla, je naprosto nezajímavou a podřadnou značkou, neschopná vrátit se aspoň na nějaká střední patra, natož mezi elitu. A není to ani kvůli zapomnění zákazníků, ale kvůli technické zoufalosti jejich telefonů.
Čína se na evropské vozy nechytá ani s nižšími cenami, které přitom nejsou zase o tolik nižší, aby odůvodnily horší zpracování a kvalitu. A s elektrickými auty to nebude jinak, protože to prostě technicky nejde. Na jednu stranu tak můžeme být celkem v klidu, evropské výrobce rozhodně Čína nepotopí. Na druhou stranu nejde zaspat a stále doufat, že výrobou spalovacích aut budeme něčím zajímavý, když svět se vydává jiným směrem. Pak z EU bude akorát skutečně ten kubánský skanzen.
A Nokia... to bych nevytahoval, tam bylo plno špatných rozhodnutí. Neřekl bych ani, že zaspala. Spíš je to přesně ten důkaz tvrdohlavého lpění na něčem, co nemá budoucnost. Dnes sice "Nokia" existuje, ale v oboru, kde kdysi vládla, je naprosto nezajímavou a podřadnou značkou, neschopná vrátit se aspoň na nějaká střední patra, natož mezi elitu. A není to ani kvůli zapomnění zákazníků, ale kvůli technické zoufalosti jejich telefonů.
Nepleteš se, tak to zkrátka bude. A je na každém, zda se bude snažit zařadit mezi ty alespoň trochu úspěšnější. Ekonom Sedláček jasně říká, že by se měl masivněji rozvíjet sektor rekvalifikací, to by byla správná cesta. Pokud někdo např. makal 20 let v uhelném dole, tak se zkrátka musí přeučit na něco perspektivního, co by ho, pokud možno, alespoň trochu bavilo. Trh práce musí být plastický, bohužel na těch nejvyšších patrech to vrchnost nevidí...
musí být = jen kecy.
Neviděl jsem jedinou rekvalifikaci, která by za něco stála :-!
Chiméra o tom být úspěšný je vhodná leda tak pro osly, kteří poběží za mrkví před nosem dokud nezhebnou. Nevím jestli má někdo pocit, že budeme žít v zemi, kde budeme mít 90% úspěšných...?!?
Neviděl jsem jedinou rekvalifikaci, která by za něco stála :-!
Chiméra o tom být úspěšný je vhodná leda tak pro osly, kteří poběží za mrkví před nosem dokud nezhebnou. Nevím jestli má někdo pocit, že budeme žít v zemi, kde budeme mít 90% úspěšných...?!?
Výroba v EU (135 tis.)
https😐/www.idnes.cz/…n-adrenalin_smls
Výroba Čína (150 tis.)
https😐/autozine.cz/…rope-ale-nebude/
Kdo si neuvědomuje rozdíl? Především politici EU :-! :-!
https😐/www.idnes.cz/…n-adrenalin_smls
Výroba Čína (150 tis.)
https😐/autozine.cz/…rope-ale-nebude/
Kdo si neuvědomuje rozdíl? Především politici EU :-! :-!
Jasně... akorát ten čínský paskvil je na takové technické neúrovni, že pro prodej v EU by úpravy vyšly na čtyřnásobek, a jsme zpátky na normálních cenách.
Ale chápu, jsi totální socka a nemáš ani na malé auto, tak ti musí automobilky vyrobit ten levný šrot podle tvých představ...
Ale chápu, jsi totální socka a nemáš ani na malé auto, tak ti musí automobilky vyrobit ten levný šrot podle tvých představ...
Poptávka po EV tady prostě není a pro většinu lidí v Evropě to bude obrovský problém. Politika to samozřejmě netrápí. Ten to má jen pár let.
Pokud by výroba běžela normálně, stejně by nebyl odbyt a neprodané vozy by se jen a jen hromadily. Konzumní a spotřební ekonomika prostě je dána spotřebou. Problémy ve výrobě nepochybně jsou, ale je to jen zástupný problém. Covid jen zastírá skutečný problém současného automobilového průmyslu, a tím je neudržitelná absurdní politika ekošílenců.