Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Česká výroba aut klesá. Mohou za to výpadky dílů i situace na trhu práce

36 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tyhle řeči jsou jen PR řečmi pro valné hromady a výroční zprávy. Klíčový je pokles prodejů. Prodeje budou padat dál a nezastaví se, dokud politici nepochopí že EV mobilita není cestou. Toto je ten zásadní rozdíl mezi krizí z roku 2009 a současnou krizí. Tenkrát automobilky mohly reagovat na propadající se trh a řešením byly levnější modely typu Cactus, Rapid atp. ... Zatímco dnes se místo toho, aby průmysl šel ruku v ruce s poptávkou stále tlačí politický nesmysl zvaný elektromobilita. Výroba naprosto neodráží kvůli emisní politice a dotacím poptávku trhu. To je ten největší průšvih a důvod, proč to skončí neblaze.

Pokud by výroba běžela normálně, stejně by nebyl odbyt a neprodané vozy by se jen a jen hromadily. Konzumní a spotřební ekonomika prostě je dána spotřebou. Problémy ve výrobě nepochybně jsou, ale je to jen zástupný problém. Covid jen zastírá skutečný problém současného automobilového průmyslu, a tím je neudržitelná absurdní politika ekošílenců.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Problém je zásadní, politici jsou pouze ekobyrokraté a je vidět jak selhali při prvním problému a nebyli schopni se domluvit na vakcínách. A čím dál více lidí žije mimo realitu a nedá si dohromady jednoduché fakta a ani netuší, že si dělají úsudek na základě zfalšovaných, ale korektních údajů. Ani jeden EVčkář ti nepopíše jak si představuje budoucnost nabíjení po kompletní elektrifikaci.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přesně tak. Navíc žijí ve svém zkratomozku s myšlenou, že elektřina je všude... Což je absolutní blábol. Odběr je totiž značný.
pogo26
Takhle to bohužel je, Teď se jen hledá a bude hledat nějaký viník. Momentálně se jim hodí covid. Co si najdou pak uvidíme.
Arese
Pánové, mluvíte mi z duše (i ze srdce). Nakonec to ti zelenorudí magoři stejně budou muset odpískat, protože by byli smetení hněvem normálních lidí (kterých je snad ještě pořád většina - doufám), ale ještě předtím napáchají v ekonomice (a zvláště evropském automotive) miliardové škody... 😲 😒 :no:
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Až se plně přejde na výrobu elektromobilů - tak se jich samozřejmě bude vyrábět o desítky procent méně, než vozů na vrcholu (řekněme roky 2019 - 2020) kvůli postupujícímu trendu sdílení, ale hlavně velká část zchudlé populace si nebude moci drahé el. vozidlo pořídit.

Jsem zvědavý na Maserati Grecale. Když nabídne přes 350 elektrických kobyl, možná ho vezmu 😄
Všichni budeme jezdit v "električkách" dřív, než si myslíte. To pár petrolheadů nezastaví... Ale ono to nebude tak špatné, třeba I-Pace - krom toho, že se mi nelíbí, přesto se jedná o supr auto.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Supr auto na které většina lidí nemá je supr možná tak pro diskusní onanysty :-!
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Není tady rovnostářská společnost (naštěstí), smiř se s tím. Třeba Taycan je určitě také výborný, ale mě německá strohá auta až tak neoslovují.
V nižší cenové hladině může být zajímavý např. el. C4, nebo od VW ta IDčka. Ale přeci jenom u takových vozů je ústupků více, zkrátka - musí se všude možně šetřit, aby to nestálo majlant.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nížší cenová =auto v ceně kolem 1M ???

Ok, v tom případě sesedni z tvého kumulu :-! :-!
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Nevím, co se snažíš si tu nalhávat. Kdo nebude mít ono mega (spíše ale na splátky), tak pokud žije ve městě, bude moci zvolit sdílení. Vaculíkovi "vesničani" budou udržovat svoje Rapidy a Octávky. A určitá část lidí zjistí, že se bez auta obejde...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ti Vaculíkovi vesničani je přinejmenším 8 milionů obyvatel téhle země :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Včetně petrolheadů, kde někteří maj třeba 3-20 spalováků určitě 😄
Arese
Jseš exemplární příklad elektrohujera, zcela odtrženého od reality! 😲 😲 😲 :no:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jo jo, takže Audi, BMW, Mercedesy... jsou pro diskusní "onanysty" (ani tohle neumíš napsat správně, hňupe)...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
No bude hůř. Megane stál 400, teď 550 a i tak Renault 200mld ve ztrátě. Za chvíli se ten Megane bez baterek neobejde takže bude za 750 se ztrátou a nebo 1mil bez ztráty. No a za mega ho prodají tak třetinu. A tak pojďme dál, cena baterek klesne na polovinu. Takže podělíme baterku dvěma 150:2=75t kč, elektromotor stejně, celá ta výkonová elektronika bude stát taky stejně, takže ten Megane má šanci slézt na 925 tisíc. K tomu se tu s elektrem nasáčkujou číňani a ty fabriky se tu budou zavírat jedna za druhou a kupní síla obyvatel ještě víc poletí dolů. Jestli se pletu si řekneme za 5 let.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Bohužel jestli si EK a EU nevytáhnou hlavu z vlastní pr*ele tak to přesně takhle dopadne. 😲 😒 😒
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Navíc Číňani jsou ve výrobě elektromobilů o světelné roky dál než EU. A jelikož dokáží ty auta produkovat za zlomkové ceny ve vyšší nebo srovnatelné kvalitě než EU, tak výsledek rovnice je znám předem.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Čínu může podceňovat už jenom hlupák. Vše kde je aspoň atom křemíku jsou technologicky před Evropou. My ty jejich čipy, které musíme do všeho kupovat neumíme ani zkopčit.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Akorát si je sami nevyrobí, protože na to jaksi nemají to hlavní - stroje. A ty umí vyrábět, kupodivu, jen Evropa.
Jinak bychom tu samozřejmě bez problémů mohli čipy vyrábět, ale bylo by to dražší, a tak se do toho nikomu nechtělo. A teď na to doplácíme.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Spíše ty mašiny budou dělat japonci, jestli to teda neumí sami.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Bohužel, jediným dodavatelem strojů pro EUV výrobu čipů je holandská ASML. Což je teď pro Čínu zatraceně obří problém, protože ASML jim nechce dodávat právě kvůli americkým sankcím.
Arese
A dobře dělá! 😄 :yes: :yes: :yes:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Za zlomkové ceny, už zase tahle pohádka... 😁 😁
Hendly
Tenhle příspěvek odhaluje proč je snaha o elektromobilitu v EU.
Zároveň popírá všee ostatní co tu píšeš.
Je to tak, čína jede EV a jestli evropa něco neudělá tak bude zaplavena čínskými EV za nízké ceny.

Jak evropský zákazník dá na původ výrobků se můžeš inspirovat třeba u mobilů.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Akorát ani ta Čína neumí dělat konkurenceschopné EV za výrazně nižší cenu vůči Evropě. Nejlíp to ukazuje ten paskvil od Dacie.
Hendly
Čína se zlepšuje a není místo na její podcenění.
A vyrobit slušné EV není asi tak jednoduché a rychlé. Viz náskok Tesly v oblasti baterek a motorů které zatím evropské automobilky marně dotahují.
Nechat si utéct konkurenci může být osudné.
Vím že se furt vytahuje ne uplně stejný obor a Nokie, ale prostě tam je vidět jak chvilku zaspala a pak už se nedovedla vrátit.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nikdo Čínu nepodceňuje. Realita EU je taková, jaká je. Máme nějaké předpisy, bezpečnost, výbavu, lidi tu mají nějaké požadavky na auta. Jo, chápu, socka typu rohypnola, která chce auto co nejlevnější, se vzdá všeho komfortu a kvality, jen aby to stálo zase pod dvěstě tisíc, ale to není všeobecný názor v populaci. Kdyby ano, VW by nebyl jedničkou na trhu, vládla by Dacia. A ono hle, je to jinak.
Čína se na evropské vozy nechytá ani s nižšími cenami, které přitom nejsou zase o tolik nižší, aby odůvodnily horší zpracování a kvalitu. A s elektrickými auty to nebude jinak, protože to prostě technicky nejde. Na jednu stranu tak můžeme být celkem v klidu, evropské výrobce rozhodně Čína nepotopí. Na druhou stranu nejde zaspat a stále doufat, že výrobou spalovacích aut budeme něčím zajímavý, když svět se vydává jiným směrem. Pak z EU bude akorát skutečně ten kubánský skanzen.
A Nokia... to bych nevytahoval, tam bylo plno špatných rozhodnutí. Neřekl bych ani, že zaspala. Spíš je to přesně ten důkaz tvrdohlavého lpění na něčem, co nemá budoucnost. Dnes sice "Nokia" existuje, ale v oboru, kde kdysi vládla, je naprosto nezajímavou a podřadnou značkou, neschopná vrátit se aspoň na nějaká střední patra, natož mezi elitu. A není to ani kvůli zapomnění zákazníků, ale kvůli technické zoufalosti jejich telefonů.
cudzinec111
Akym inym smerom sa vydava svet? EV nuti iba EU, Cina vsadza na pestrost - podporuje vsetky technologie a mnoho krajin sveta ma uplne ine problemy ako nejake EV resp. kupyschopnost ziadne EV nedovoluje
pogo26
Tesla neumí udělat auto se spalovákem. Je to moc složité. Stejně tak Čína. Proto to zkouší s primitivním EV.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Nepleteš se, tak to zkrátka bude. A je na každém, zda se bude snažit zařadit mezi ty alespoň trochu úspěšnější. Ekonom Sedláček jasně říká, že by se měl masivněji rozvíjet sektor rekvalifikací, to by byla správná cesta. Pokud někdo např. makal 20 let v uhelném dole, tak se zkrátka musí přeučit na něco perspektivního, co by ho, pokud možno, alespoň trochu bavilo. Trh práce musí být plastický, bohužel na těch nejvyšších patrech to vrchnost nevidí...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
musí být = jen kecy.

Neviděl jsem jedinou rekvalifikaci, která by za něco stála :-!

Chiméra o tom být úspěšný je vhodná leda tak pro osly, kteří poběží za mrkví před nosem dokud nezhebnou. Nevím jestli má někdo pocit, že budeme žít v zemi, kde budeme mít 90% úspěšných...?!?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
V dolech makali už jen poláci a lidi před důchodem a v důchodě, perspektivních je jen hrstka. Namísto fabrik se v česku staví samé překladiště dovezeného zboží a jen se to překládá a certifikuje.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Výroba v EU (135 tis.)
https😐/www.idnes.cz/…n-adrenalin_smls


Výroba Čína (150 tis.)
https😐/autozine.cz/…rope-ale-nebude/

Kdo si neuvědomuje rozdíl? Především politici EU :-! :-!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jasně... akorát ten čínský paskvil je na takové technické neúrovni, že pro prodej v EU by úpravy vyšly na čtyřnásobek, a jsme zpátky na normálních cenách.
Ale chápu, jsi totální socka a nemáš ani na malé auto, tak ti musí automobilky vyrobit ten levný šrot podle tvých představ...
pogo26
Poptávka po EV tady prostě není a pro většinu lidí v Evropě to bude obrovský problém. Politika to samozřejmě netrápí. Ten to má jen pár let.
Arese
Naštěstí tu máme parlamentní volby, takže až se ti zelenorudí magoři totálně zdriskreditují, tak už je snad ti naivní západoevropané nebudou volit! 😲