Tyhle řeči jsou jen PR řečmi pro valné hromady a výroční zprávy. Klíčový je pokles prodejů. Prodeje budou padat dál a nezastaví se, dokud politici nepochopí že EV mobilita není cestou. Toto je ten zásadní rozdíl mezi krizí z roku 2009 a současnou krizí. Tenkrát automobilky mohly reagovat na propadající se trh a řešením byly levnější modely typu Cactus, Rapid atp. ... Zatímco dnes se místo toho, aby průmysl šel ruku v ruce s poptávkou stále tlačí politický nesmysl zvaný elektromobilita. Výroba naprosto neodráží kvůli emisní politice a dotacím poptávku trhu. To je ten největší průšvih a důvod, proč to skončí neblaze.
Pokud by výroba běžela normálně, stejně by nebyl odbyt a neprodané vozy by se jen a jen hromadily. Konzumní a spotřební ekonomika prostě je dána spotřebou. Problémy ve výrobě nepochybně jsou, ale je to jen zástupný problém. Covid jen zastírá skutečný problém současného automobilového průmyslu, a tím je neudržitelná absurdní politika ekošílenců.
Problém je zásadní, politici jsou pouze ekobyrokraté a je vidět jak selhali při prvním problému a nebyli schopni se domluvit na vakcínách. A čím dál více lidí žije mimo realitu a nedá si dohromady jednoduché fakta a ani netuší, že si dělají úsudek na základě zfalšovaných, ale korektních údajů. Ani jeden EVčkář ti nepopíše jak si představuje budoucnost nabíjení po kompletní elektrifikaci.
Pánové, mluvíte mi z duše (i ze srdce). Nakonec to ti zelenorudí magoři stejně budou muset odpískat, protože by byli smetení hněvem normálních lidí (kterých je snad ještě pořád většina - doufám), ale ještě předtím napáchají v ekonomice (a zvláště evropském automotive) miliardové škody... :-O:-(:no:
Až se plně přejde na výrobu elektromobilů - tak se jich samozřejmě bude vyrábět o desítky procent méně, než vozů na vrcholu (řekněme roky 2019 - 2020) kvůli postupujícímu trendu sdílení, ale hlavně velká část zchudlé populace si nebude moci drahé el. vozidlo pořídit.
Jsem zvědavý na Maserati Grecale. Když nabídne přes 350 elektrických kobyl, možná ho vezmu :-)
Všichni budeme jezdit v "električkách" dřív, než si myslíte. To pár petrolheadů nezastaví... Ale ono to nebude tak špatné, třeba I-Pace - krom toho, že se mi nelíbí, přesto se jedná o supr auto.
Není tady rovnostářská společnost (naštěstí), smiř se s tím. Třeba Taycan je určitě také výborný, ale mě německá strohá auta až tak neoslovují.
V nižší cenové hladině může být zajímavý např. el. C4, nebo od VW ta IDčka. Ale přeci jenom u takových vozů je ústupků více, zkrátka - musí se všude možně šetřit, aby to nestálo majlant.
Nevím, co se snažíš si tu nalhávat. Kdo nebude mít ono mega (spíše ale na splátky), tak pokud žije ve městě, bude moci zvolit sdílení. Vaculíkovi "vesničani" budou udržovat svoje Rapidy a Octávky. A určitá část lidí zjistí, že se bez auta obejde...
No bude hůř. Megane stál 400, teď 550 a i tak Renault 200mld ve ztrátě. Za chvíli se ten Megane bez baterek neobejde takže bude za 750 se ztrátou a nebo 1mil bez ztráty. No a za mega ho prodají tak třetinu. A tak pojďme dál, cena baterek klesne na polovinu. Takže podělíme baterku dvěma 150:2=75t kč, elektromotor stejně, celá ta výkonová elektronika bude stát taky stejně, takže ten Megane má šanci slézt na 925 tisíc. K tomu se tu s elektrem nasáčkujou číňani a ty fabriky se tu budou zavírat jedna za druhou a kupní síla obyvatel ještě víc poletí dolů. Jestli se pletu si řekneme za 5 let.
Navíc Číňani jsou ve výrobě elektromobilů o světelné roky dál než EU. A jelikož dokáží ty auta produkovat za zlomkové ceny ve vyšší nebo srovnatelné kvalitě než EU, tak výsledek rovnice je znám předem.
Čínu může podceňovat už jenom hlupák. Vše kde je aspoň atom křemíku jsou technologicky před Evropou. My ty jejich čipy, které musíme do všeho kupovat neumíme ani zkopčit.
Akorát si je sami nevyrobí, protože na to jaksi nemají to hlavní - stroje. A ty umí vyrábět, kupodivu, jen Evropa.
Jinak bychom tu samozřejmě bez problémů mohli čipy vyrábět, ale bylo by to dražší, a tak se do toho nikomu nechtělo. A teď na to doplácíme.
Bohužel, jediným dodavatelem strojů pro EUV výrobu čipů je holandská ASML. Což je teď pro Čínu zatraceně obří problém, protože ASML jim nechce dodávat právě kvůli americkým sankcím.
Tenhle příspěvek odhaluje proč je snaha o elektromobilitu v EU.
Zároveň popírá všee ostatní co tu píšeš.
Je to tak, čína jede EV a jestli evropa něco neudělá tak bude zaplavena čínskými EV za nízké ceny.
Jak evropský zákazník dá na původ výrobků se můžeš inspirovat třeba u mobilů.
Čína se zlepšuje a není místo na její podcenění.
A vyrobit slušné EV není asi tak jednoduché a rychlé. Viz náskok Tesly v oblasti baterek a motorů které zatím evropské automobilky marně dotahují.
Nechat si utéct konkurenci může být osudné.
Vím že se furt vytahuje ne uplně stejný obor a Nokie, ale prostě tam je vidět jak chvilku zaspala a pak už se nedovedla vrátit.
Nikdo Čínu nepodceňuje. Realita EU je taková, jaká je. Máme nějaké předpisy, bezpečnost, výbavu, lidi tu mají nějaké požadavky na auta. Jo, chápu, socka typu rohypnola, která chce auto co nejlevnější, se vzdá všeho komfortu a kvality, jen aby to stálo zase pod dvěstě tisíc, ale to není všeobecný názor v populaci. Kdyby ano, VW by nebyl jedničkou na trhu, vládla by Dacia. A ono hle, je to jinak.
Čína se na evropské vozy nechytá ani s nižšími cenami, které přitom nejsou zase o tolik nižší, aby odůvodnily horší zpracování a kvalitu. A s elektrickými auty to nebude jinak, protože to prostě technicky nejde. Na jednu stranu tak můžeme být celkem v klidu, evropské výrobce rozhodně Čína nepotopí. Na druhou stranu nejde zaspat a stále doufat, že výrobou spalovacích aut budeme něčím zajímavý, když svět se vydává jiným směrem. Pak z EU bude akorát skutečně ten kubánský skanzen.
A Nokia... to bych nevytahoval, tam bylo plno špatných rozhodnutí. Neřekl bych ani, že zaspala. Spíš je to přesně ten důkaz tvrdohlavého lpění na něčem, co nemá budoucnost. Dnes sice "Nokia" existuje, ale v oboru, kde kdysi vládla, je naprosto nezajímavou a podřadnou značkou, neschopná vrátit se aspoň na nějaká střední patra, natož mezi elitu. A není to ani kvůli zapomnění zákazníků, ale kvůli technické zoufalosti jejich telefonů.
Akym inym smerom sa vydava svet? EV nuti iba EU, Cina vsadza na pestrost - podporuje vsetky technologie a mnoho krajin sveta ma uplne ine problemy ako nejake EV resp. kupyschopnost ziadne EV nedovoluje
Nepleteš se, tak to zkrátka bude. A je na každém, zda se bude snažit zařadit mezi ty alespoň trochu úspěšnější. Ekonom Sedláček jasně říká, že by se měl masivněji rozvíjet sektor rekvalifikací, to by byla správná cesta. Pokud někdo např. makal 20 let v uhelném dole, tak se zkrátka musí přeučit na něco perspektivního, co by ho, pokud možno, alespoň trochu bavilo. Trh práce musí být plastický, bohužel na těch nejvyšších patrech to vrchnost nevidí...
Neviděl jsem jedinou rekvalifikaci, která by za něco stála :-!
Chiméra o tom být úspěšný je vhodná leda tak pro osly, kteří poběží za mrkví před nosem dokud nezhebnou. Nevím jestli má někdo pocit, že budeme žít v zemi, kde budeme mít 90% úspěšných...?!?
V dolech makali už jen poláci a lidi před důchodem a v důchodě, perspektivních je jen hrstka. Namísto fabrik se v česku staví samé překladiště dovezeného zboží a jen se to překládá a certifikuje.
Jasně... akorát ten čínský paskvil je na takové technické neúrovni, že pro prodej v EU by úpravy vyšly na čtyřnásobek, a jsme zpátky na normálních cenách.
Ale chápu, jsi totální socka a nemáš ani na malé auto, tak ti musí automobilky vyrobit ten levný šrot podle tvých představ...
Naštěstí tu máme parlamentní volby, takže až se ti zelenorudí magoři totálně zdriskreditují, tak už je snad ti naivní západoevropané nebudou volit! :-O