Po čistokrevném, ryze benzinovém Golfu GTI se v redakci zastavila i jeho plug-in hybridní odnož se štítkem GTE. Je to také hot hatch, nebo jen sportovně se tvářící šetřílek?
Za mne jednoznačně nejhorší Golf všech dob :no:
Tragedie !
Otřesný interier , kvalita děs , tlačítka nikde , šetření všude...cena šílená !!! :no:
A navíc ani design nic moc.. ;-\
...kterou si v Evropě místo normální GTI verze koupí buď jen blázen, ekologický fanatik nebo nebohý zákazník žijící v některé z evropských zemí, která své občany znásilňuje brutálním zdanění normálnch aut. :-O:-(:no::no::no:
Železo je OK, záleží jen jakou boudu k tomu dají....
.... mě Sup iV s tou to pohonnou jednotkou vyhovuje, je to dobré auto.... specifika provozu a použití PHEV aut jsou tady 100x ohrané, není to pro každého, já dal prvních 20tkm za 3,5 litru + elektriku....
pohonná jednotka fakt funguje, akorát při snech o dynamice z té spousty kW je potřeba brát v úvahu, že ta auta jsou fakt těžká.... a i když je rozhoupete na okresce do rychla, stejně vás to v první zatáčce přestane bavit, protože hmotnost, že....
takže motoricky fakt OK, příjemné, kultivované.... záleží jen jaký zbytek k tomu dostanete. Superb je bezva - prostorný, s tlačítkovou klimou.... Octa RS je směšná, to se jinak nedá říct.... Tenhle Golf je něco mezi.... Každopádně Sup nabídne zdaleka nejlepší poměr cena výkon a asi jako poslední mohykán má úplně klasickou tlačítkovou klimu a prostě se dobře ovládá.....
Tenhle Golf by byl fajn v nějaké obyčejnější verzi, menší kola, pár kilowatt dolů, shodit cenovku.... Krátký Golf za mega, no, to je i dost, zvlášť s ohledem na funkčnost a kvalitu interiéru....
Re: Železo je OK, záleží jen jakou boudu k tomu dají....
.... hele za mě fakt super auto, jsem rád že jsem ho koupil.... akorát teda když jsem ho objednával v prosinci 2019 tak dle ceníku stál kombík ve výbavě STYLE 946.000. Dnes to samé stojí 1.081.000!!!!! to je masakr, možná tam něco málo přibylo do výbavy, ale i tak!!!! jsem rád že jsem to stihl koupit tehdy, i se slevou.... :-)
tehdy byl Sup iV o 60.000 dražší než TDI 110kW v automatu.... dnes se ten rozdíl zvětšil na 160.000.
Re: Železo je OK, záleží jen jakou boudu k tomu dají....
Díval jsem se na to u Škodovky... obyč iV oproti RS iV je rozdíl 64t, ale RS má navíc MatrixLED a senzory vpředu a větší brzdy a adaptiv a sunset a virtuální pedál, v ceně je metalíza... a ty matrixy do normálního auta vůbec neobjednáš. Naopak přijdeš o DCC. A mně se třeba líbí vnitřek u RS (palubka a dveře s alcantarou, tříramenný volant, sportovní sedačky). Takže podle mě to RS je docela dobrá nabídka, i když z toho sporťák neuděláš... pokud chceš matrixy a pár dalších věcí z příplatků, tak máš výkon navíc zdarma.
Hlavně je ta 1.4 odolnější a lépe přežije ty hromady studených startů a náhlé výlety do červeného pole se studeným motorem. Přiznali to, že je mnohem robustněji stavěná, než ta 1.5.
Re: Železo je OK, záleží jen jakou boudu k tomu dají....
jo jo, buď je po iV velká poptávka tak si mohou dovolit zdražit, nebo je naopak už nepotřebují prodávat, protože flotilové emise tak jako tak splní a tak ho zdražili aby lidi odehnali....
jinak měl jsem za to že Passat GTE je oproti Supovi o nějakých 200 tisíc dražší, tak na tu tvoji cenovku docela čumím.... to jsi vyjednal tak brutální slevu?
Re: Železo je OK, záleží jen jakou boudu k tomu dají....
hmmm tak pak není o čem, protože třeba DCC bych do PHEV aut bral skoro jako povinnost.... po městě komfortně a za městem vždy do sportu, aby ta těžká auta nějak fungovala....
mě akorát pocitově irituje ta nálepka RS a taky třeba ten simulátor zvuku nebo co za nesmysly to má.... připadal bych si v tom autě trapně.... ale jinak poměr cena výkon je jasně na jeho straně....
... tak můžeš ku*vit studenými starty a agresivní jízdou jak fosil, tak PHEV.... jediný podstatný rozdíl je že fosil je studený tak nějak logicky na začátku trasy, zatímco u PHEV se může připojit až někde v půlce takže se člověk snadněji zapomene....
Re: Železo je OK, záleží jen jakou boudu k tomu dají....
V obyčejnější verzi tenhle Golf je, jmenuje se ehybrid, má jenom150 kW, 16" kola, je o sto tyček levnější a asi dává skutečně daleko větší smysl než GTE. Podobně jako dává větší smysl Octavia iV než Octavia RS PHEV. Z hybridu stejně sporťák neuděláš, takže méně je více.
Pan Vaculík už o tom psal, protože je to jednodušší a levnější motor a běžně se používá třeba v Číně, v USA nebo v Rusku, kde také chtějí nabízet PHEV a použitím 1.5 by zbytečně Amíkům, Čímanům nebo Rusákům cpali motor s GPF. Takže jedou podle zbytku světa a ne podle EU, protože v EU 1.4 instalovaná v PHEV všechno plní na rozdíl od samostatné 1.4, která už v EU neplní současné emisní limity.
To vis, postupne odpadaji povery o hybridech (po dvou kilometrech dojde baterka a pak je to mrtva vaha, na dalnici to zere vic nez spalovak, ...) a zbyvaji uz jen exotictejsi ulety, jako desivy pocet studenych startu s otackami do cerveneho pole ;-)
Řekl bych, že právě tyto tři kategorie jsou dnes v EU nejdynamičtěji rostoucí segmenty trhu :-)
U IV RS /GTE mi vadí omezená trakce předních kol v kombinaci s prudkým nástupem 400 Nm. Jezdil jsem teď s Enyaqem a ta elektro platforma s pohonem zadní nápravy je jizdně vyšší level.
Re: Železo je OK, záleží jen jakou boudu k tomu dají....
jo v pohodě.... prostě jsou tam rozdíly v ceně a výbavě, reálný zájemce si to musí pořádně pročíst a rozhodnout.... to tady detailně pitvat nemusíme.... napsal jsi to správně, jen já to četl rychle a nepochopil.... ;-) každopádně mi přijde paradoxní že slabší Octa DCC má a v RS ho máš připlácet.... ale to je jedno.... prostě na zvážení každého soudruha :-)
Re: Železo je OK, záleží jen jakou boudu k tomu dají....
Asi jsem to nenapsal jasně... zrovna DCC je naopak - RS iV má DCC za příplatek 25 (jinak sportovní nesnížený podvozek), Style iV má DCC v sérii.
Simulátor zvuku asi jde bezbolestně vypnout, možná i v nastavení Individualu. Jinak... trojkové RSko se mi líbilo o dost víc než standard a zároveň to bylo dostatečně decentní, žádný TypeR. U O4 už to tak jednoznačné nemám... ale jo, asi se mi líbí víc RS než Style, jen teda nutně na 19" a asi v červený, protože modrá race mi úplně nepasuje k povinné černé masce a jiné barvy nejsou.
Já si to z prstu nevycucal. Někde jsem slyšel rozhovor motoristického novináře a člověka ze Škodovky. Už si nevzpomenu kde. Hádat se nebudu, je mi to jedno. Kdoví co to bylo za odborníky. Na jiném videu říkali odborníci o aditivu Eolys, že je to druhá močovina, takže ono je to asi všude podobný. A pak se má laik dobrat pravdy...
No těžko říct, jak moc odolná je 1.4 TSI v normálním provedení, ale pro PHEV udělal VW na motoru tyto úpravy:
Golf GTE 1. gen:
The 1.4 l 110 kW TSI engine is part of the EA211 engine generation and has been adapted for the plug-in hybrid drive system.
Technical features
• Torque-plate honed cylinder block with reduced cooling jacket depth
• Piston-in-cylinder clearance adapted to cylinder block to reduce noise, blow-by ***s and friction
• Main bearings and conrod bearings have a special coating to reduce wear
• Piston rings 1 and 3 have a coating to prevent wear and reduce friction
• Piston pin boss with lubrication bores
• Changes to toothed belt guard, fuel lines, activated charcoal filter lines and coolant lines due to the fitting location
a dále pro Passat GTE 1. gen ještě toto:
Adaptations compared with the Golf GTE
• Plasma-coated and torque-plate honed cylinder walls to reduce friction
• The pistons have a ring carrier made of high-strength cast iron to increase the wear-resistance of the first piston ring groove
• Sodium-filled exhaust valves for improved heat dissipation
• Upper conrod bearing shell in the form of a threematerial bearing to increase wear protection
Motor 1.4 TSI má v kombnaci s PHEV taky GPF. Resp. jeho aktuální provedení v Golfu 8, Octavii nebo Superbu iV atd. V USA se 1.4 TSI nikdy nenabízela. Ale to jen tak na okraj.
Re: Železo je OK, záleží jen jakou boudu k tomu dají....
V konfigurátoru VW i Škodovky ta slabá verze je
https://konfigurator.volkswagen.cz/cc-cz/cs_CZ_VW19/V/design/075/CD14SY04/5K5K/BD/@/@/exterior?fuel=Plug-In-Hybrid&variant=Style&GrossNetSwitch=GROSS
To je dobrá otázka, proč ten svůj jediný PHEV neodladili na "novou" 1.5 TSI, která už se jinak 4 roky prodává. Ale jen tak okem je vidět, že např. umístnění vzduchového filtru je u 1.4 TSI přímo na motoru a u 1.5 podobně jako u dieselů vlevo pod baterkou (viděno ze směru jízdy). U PHEVu tam ale na to místo není - zabírá to elektro ancábl.
A asi mají dobrý důvod zůstat u 1.4 TSI, která se mimochodem stále nabízí pro některé ROW trhy (zbytek světa mimo EU).
A ještě jedna věc - né všechno, co je nové, je skutečně lepší, že... ;-)
Ale jinak by mě taky zajímalo, proč tomu tak opravdu je. Pan Vaculík by to mohl zjistit...
... koncernoví znalci ti to asi vysvětlí víc, ale podle mě jde o to že 1.4TSi je staré železo, které se dá vyrábět levněji.... má vyšší emise, ale to vůbec nevadí pokud jej použiješ v PHEV.... takže prostě starý fosil s baterkou.... Pak jsou tam různé takové ty věci že 1.5TSi má vypínání válců (asi už ve standardu?) a různé mild-hybridní technologie, takže by se zase musel pro PHEV provoz nějak jinak upravovat.... a PHEV s 1.4TSi se dělá snad už 5 let (první Passaty GTE) tak proč to měnit když to funguje?