Testy
...kterou si v Evropě místo normální GTI verze koupí buď jen blázen, ekologický fanatik nebo nebohý zákazník žijící v některé z evropských zemí, která své občany znásilňuje brutálním zdanění normálnch aut. 😲 😒 :no: :no: :no:
A zase ty hromady studenych startu s autem, ktere vlastne fosil nemusi tyden startovat pokud se pohybuje v EV dojezdu.... ale tak co uz....
.... mě Sup iV s tou to pohonnou jednotkou vyhovuje, je to dobré auto.... specifika provozu a použití PHEV aut jsou tady 100x ohrané, není to pro každého, já dal prvních 20tkm za 3,5 litru + elektriku....
pohonná jednotka fakt funguje, akorát při snech o dynamice z té spousty kW je potřeba brát v úvahu, že ta auta jsou fakt těžká.... a i když je rozhoupete na okresce do rychla, stejně vás to v první zatáčce přestane bavit, protože hmotnost, že....
takže motoricky fakt OK, příjemné, kultivované.... záleží jen jaký zbytek k tomu dostanete. Superb je bezva - prostorný, s tlačítkovou klimou.... Octa RS je směšná, to se jinak nedá říct.... Tenhle Golf je něco mezi.... Každopádně Sup nabídne zdaleka nejlepší poměr cena výkon a asi jako poslední mohykán má úplně klasickou tlačítkovou klimu a prostě se dobře ovládá.....
Tenhle Golf by byl fajn v nějaké obyčejnější verzi, menší kola, pár kilowatt dolů, shodit cenovku.... Krátký Golf za mega, no, to je i dost, zvlášť s ohledem na funkčnost a kvalitu interiéru....
pohonná jednotka fakt funguje, akorát při snech o dynamice z té spousty kW je potřeba brát v úvahu, že ta auta jsou fakt těžká.... a i když je rozhoupete na okresce do rychla, stejně vás to v první zatáčce přestane bavit, protože hmotnost, že....
takže motoricky fakt OK, příjemné, kultivované.... záleží jen jaký zbytek k tomu dostanete. Superb je bezva - prostorný, s tlačítkovou klimou.... Octa RS je směšná, to se jinak nedá říct.... Tenhle Golf je něco mezi.... Každopádně Sup nabídne zdaleka nejlepší poměr cena výkon a asi jako poslední mohykán má úplně klasickou tlačítkovou klimu a prostě se dobře ovládá.....
Tenhle Golf by byl fajn v nějaké obyčejnější verzi, menší kola, pár kilowatt dolů, shodit cenovku.... Krátký Golf za mega, no, to je i dost, zvlášť s ohledem na funkčnost a kvalitu interiéru....
.... hele za mě fakt super auto, jsem rád že jsem ho koupil.... akorát teda když jsem ho objednával v prosinci 2019 tak dle ceníku stál kombík ve výbavě STYLE 946.000. Dnes to samé stojí 1.081.000!!!!! to je masakr, možná tam něco málo přibylo do výbavy, ale i tak!!!! jsem rád že jsem to stihl koupit tehdy, i se slevou.... 😄
tehdy byl Sup iV o 60.000 dražší než TDI 110kW v automatu.... dnes se ten rozdíl zvětšil na 160.000.
to ten parametr cena/výkon posílá hodně dolů....
tehdy byl Sup iV o 60.000 dražší než TDI 110kW v automatu.... dnes se ten rozdíl zvětšil na 160.000.
to ten parametr cena/výkon posílá hodně dolů....
Díval jsem se na to u Škodovky... obyč iV oproti RS iV je rozdíl 64t, ale RS má navíc MatrixLED a senzory vpředu a větší brzdy a adaptiv a sunset a virtuální pedál, v ceně je metalíza... a ty matrixy do normálního auta vůbec neobjednáš. Naopak přijdeš o DCC. A mně se třeba líbí vnitřek u RS (palubka a dveře s alcantarou, tříramenný volant, sportovní sedačky). Takže podle mě to RS je docela dobrá nabídka, i když z toho sporťák neuděláš... pokud chceš matrixy a pár dalších věcí z příplatků, tak máš výkon navíc zdarma.
Hlavně je ta 1.4 odolnější a lépe přežije ty hromady studených startů a náhlé výlety do červeného pole se studeným motorem. Přiznali to, že je mnohem robustněji stavěná, než ta 1.5.
Ono je to taky tak, že loni se bezemisní auto počítalo jako 2, letos už jen jako 1,66... takže možná to reflektuje tuhle změnu.
jo jo, buď je po iV velká poptávka tak si mohou dovolit zdražit, nebo je naopak už nepotřebují prodávat, protože flotilové emise tak jako tak splní a tak ho zdražili aby lidi odehnali....
jinak měl jsem za to že Passat GTE je oproti Supovi o nějakých 200 tisíc dražší, tak na tu tvoji cenovku docela čumím.... to jsi vyjednal tak brutální slevu?
jinak měl jsem za to že Passat GTE je oproti Supovi o nějakých 200 tisíc dražší, tak na tu tvoji cenovku docela čumím.... to jsi vyjednal tak brutální slevu?
To jsou takovy ty hospodsky moudra jak je 1.4 strasne robustnejsi nez 1.5. Prd leda, je to to samy.
Jednoho dne se probudis a bude tam 1.5 PHEV a bude to uplne stejne spolehlivy jako 1.4. To je temer jiste.
Jednoho dne se probudis a bude tam 1.5 PHEV a bude to uplne stejne spolehlivy jako 1.4. To je temer jiste.
hmmm tak pak není o čem, protože třeba DCC bych do PHEV aut bral skoro jako povinnost.... po městě komfortně a za městem vždy do sportu, aby ta těžká auta nějak fungovala....
mě akorát pocitově irituje ta nálepka RS a taky třeba ten simulátor zvuku nebo co za nesmysly to má.... připadal bych si v tom autě trapně.... ale jinak poměr cena výkon je jasně na jeho straně....
mě akorát pocitově irituje ta nálepka RS a taky třeba ten simulátor zvuku nebo co za nesmysly to má.... připadal bych si v tom autě trapně.... ale jinak poměr cena výkon je jasně na jeho straně....
Něco jako ekologické , sportovní, pro eko lidi. Či ty co si myslí ,žeto bude jezdit za málo a státy kde jsou šílené daně ?
... tak můžeš ku*vit studenými starty a agresivní jízdou jak fosil, tak PHEV.... jediný podstatný rozdíl je že fosil je studený tak nějak logicky na začátku trasy, zatímco u PHEV se může připojit až někde v půlce takže se člověk snadněji zapomene....
V obyčejnější verzi tenhle Golf je, jmenuje se ehybrid, má jenom150 kW, 16" kola, je o sto tyček levnější a asi dává skutečně daleko větší smysl než GTE. Podobně jako dává větší smysl Octavia iV než Octavia RS PHEV. Z hybridu stejně sporťák neuděláš, takže méně je více.
VW do vývoje neinvestuje, když nemusí, takže proč by se snažili? Čtrnáctistovka je už hotová, odladěná kombinace.
Pan Vaculík už o tom psal, protože je to jednodušší a levnější motor a běžně se používá třeba v Číně, v USA nebo v Rusku, kde také chtějí nabízet PHEV a použitím 1.5 by zbytečně Amíkům, Čímanům nebo Rusákům cpali motor s GPF. Takže jedou podle zbytku světa a ne podle EU, protože v EU 1.4 instalovaná v PHEV všechno plní na rozdíl od samostatné 1.4, která už v EU neplní současné emisní limity.
To vis, postupne odpadaji povery o hybridech (po dvou kilometrech dojde baterka a pak je to mrtva vaha, na dalnici to zere vic nez spalovak, ...) a zbyvaji uz jen exotictejsi ulety, jako desivy pocet studenych startu s otackami do cerveneho pole 😉
Řekl bych, že právě tyto tři kategorie jsou dnes v EU nejdynamičtěji rostoucí segmenty trhu 😄
U IV RS /GTE mi vadí omezená trakce předních kol v kombinaci s prudkým nástupem 400 Nm. Jezdil jsem teď s Enyaqem a ta elektro platforma s pohonem zadní nápravy je jizdně vyšší level.
U IV RS /GTE mi vadí omezená trakce předních kol v kombinaci s prudkým nástupem 400 Nm. Jezdil jsem teď s Enyaqem a ta elektro platforma s pohonem zadní nápravy je jizdně vyšší level.
_GTE_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
_GTE_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
_GTE_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
jo v pohodě.... prostě jsou tam rozdíly v ceně a výbavě, reálný zájemce si to musí pořádně pročíst a rozhodnout.... to tady detailně pitvat nemusíme.... napsal jsi to správně, jen já to četl rychle a nepochopil.... 😉 každopádně mi přijde paradoxní že slabší Octa DCC má a v RS ho máš připlácet.... ale to je jedno.... prostě na zvážení každého soudruha 😄
_GTE_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Asi jsem to nenapsal jasně... zrovna DCC je naopak - RS iV má DCC za příplatek 25 (jinak sportovní nesnížený podvozek), Style iV má DCC v sérii.
Simulátor zvuku asi jde bezbolestně vypnout, možná i v nastavení Individualu. Jinak... trojkové RSko se mi líbilo o dost víc než standard a zároveň to bylo dostatečně decentní, žádný TypeR. U O4 už to tak jednoznačné nemám... ale jo, asi se mi líbí víc RS než Style, jen teda nutně na 19" a asi v červený, protože modrá race mi úplně nepasuje k povinné černé masce a jiné barvy nejsou.
Simulátor zvuku asi jde bezbolestně vypnout, možná i v nastavení Individualu. Jinak... trojkové RSko se mi líbilo o dost víc než standard a zároveň to bylo dostatečně decentní, žádný TypeR. U O4 už to tak jednoznačné nemám... ale jo, asi se mi líbí víc RS než Style, jen teda nutně na 19" a asi v červený, protože modrá race mi úplně nepasuje k povinné černé masce a jiné barvy nejsou.
Já si to z prstu nevycucal. Někde jsem slyšel rozhovor motoristického novináře a člověka ze Škodovky. Už si nevzpomenu kde. Hádat se nebudu, je mi to jedno. Kdoví co to bylo za odborníky. Na jiném videu říkali odborníci o aditivu Eolys, že je to druhá močovina, takže ono je to asi všude podobný. A pak se má laik dobrat pravdy...
ja i pres tu kritiku co na supa iV mam to porad povazuju za nejzajimavejsi motorizaci. Respektive vybiral bych z iV a 206kw tsi.
No těžko říct, jak moc odolná je 1.4 TSI v normálním provedení, ale pro PHEV udělal VW na motoru tyto úpravy😒br />
Golf GTE 1. gen😒br /> The 1.4 l 110 kW TSI engine is part of the EA211 engine generation and has been adapted for the plug-in hybrid drive system.
Technical features
• Torque-plate honed cylinder block with reduced cooling jacket depth
• Piston-in-cylinder clearance adapted to cylinder block to reduce noise, blow-by ***s and friction
• Main bearings and conrod bearings have a special coating to reduce wear
• Piston rings 1 and 3 have a coating to prevent wear and reduce friction
• Piston pin boss with lubrication bores
• Changes to toothed belt guard, fuel lines, activated charcoal filter lines and coolant lines due to the fitting location
a dále pro Passat GTE 1. gen ještě toto😒br />
Adaptations compared with the Golf GTE
• Plasma-coated and torque-plate honed cylinder walls to reduce friction
• The pistons have a ring carrier made of high-strength cast iron to increase the wear-resistance of the first piston ring groove
• Sodium-filled exhaust valves for improved heat dissipation
• Upper conrod bearing shell in the form of a threematerial bearing to increase wear protection
Golf GTE 1. gen😒br /> The 1.4 l 110 kW TSI engine is part of the EA211 engine generation and has been adapted for the plug-in hybrid drive system.
Technical features
• Torque-plate honed cylinder block with reduced cooling jacket depth
• Piston-in-cylinder clearance adapted to cylinder block to reduce noise, blow-by ***s and friction
• Main bearings and conrod bearings have a special coating to reduce wear
• Piston rings 1 and 3 have a coating to prevent wear and reduce friction
• Piston pin boss with lubrication bores
• Changes to toothed belt guard, fuel lines, activated charcoal filter lines and coolant lines due to the fitting location
a dále pro Passat GTE 1. gen ještě toto😒br />
Adaptations compared with the Golf GTE
• Plasma-coated and torque-plate honed cylinder walls to reduce friction
• The pistons have a ring carrier made of high-strength cast iron to increase the wear-resistance of the first piston ring groove
• Sodium-filled exhaust valves for improved heat dissipation
• Upper conrod bearing shell in the form of a threematerial bearing to increase wear protection
Tak to velká omlouva. Žil jsem v domění, že se tyhle maloobjemové motory v USA vůbec nenabízí.
https😐/audimediacenter-a.akamaihd.net/system/production/car_motorizations/1125/file_de/745e988131fb9490711f426d4f1d74581b3c34b8/Technische_Daten_Audi_A3_Sportback_40_TFSIe_S_tronic_150kW.pdf?1611827729&disposition=attachment
https😐/audimediacenter-a.akamaihd.net/system/production/car_motorizations/1125/file_de/745e988131fb9490711f426d4f1d74581b3c34b8/Technische_Daten_Audi_A3_Sportback_40_TFSIe_S_tronic_150kW.pdf?1611827729&disposition=attachment
1.4 se v USA nabízí a už několik let
https😐/www.caranddriver.com/…ual-test-review/
Na to GPF v 1.4 dej prosím odkaz.
https😐/www.caranddriver.com/…ual-test-review/
Na to GPF v 1.4 dej prosím odkaz.
Motor 1.4 TSI má v kombnaci s PHEV taky GPF. Resp. jeho aktuální provedení v Golfu 8, Octavii nebo Superbu iV atd. V USA se 1.4 TSI nikdy nenabízela. Ale to jen tak na okraj.
V konfigurátoru VW i Škodovky ta slabá verze je
https😐/konfigurator.volkswagen.cz/cc-cz/cs_CZ_VW19/V/design/075/CD14SY04/5K5K/BD/@/@/exterior?fuel=Plug-In-Hybrid&variant=Style&GrossNetSwitch=GROSS
https😐/konfigurator.volkswagen.cz/cc-cz/cs_CZ_VW19/V/design/075/CD14SY04/5K5K/BD/@/@/exterior?fuel=Plug-In-Hybrid&variant=Style&GrossNetSwitch=GROSS
Jj, vim ze delaji i "podladenou" verzi.... v ceskem konfuguratoru jsem ji zatim nevidel, ale asi casem bude....
To je dobrá otázka, proč ten svůj jediný PHEV neodladili na "novou" 1.5 TSI, která už se jinak 4 roky prodává. Ale jen tak okem je vidět, že např. umístnění vzduchového filtru je u 1.4 TSI přímo na motoru a u 1.5 podobně jako u dieselů vlevo pod baterkou (viděno ze směru jízdy). U PHEVu tam ale na to místo není - zabírá to elektro ancábl.
A asi mají dobrý důvod zůstat u 1.4 TSI, která se mimochodem stále nabízí pro některé ROW trhy (zbytek světa mimo EU).
A ještě jedna věc - né všechno, co je nové, je skutečně lepší, že... 😉
Ale jinak by mě taky zajímalo, proč tomu tak opravdu je. Pan Vaculík by to mohl zjistit...
A asi mají dobrý důvod zůstat u 1.4 TSI, která se mimochodem stále nabízí pro některé ROW trhy (zbytek světa mimo EU).
A ještě jedna věc - né všechno, co je nové, je skutečně lepší, že... 😉
Ale jinak by mě taky zajímalo, proč tomu tak opravdu je. Pan Vaculík by to mohl zjistit...
... koncernoví znalci ti to asi vysvětlí víc, ale podle mě jde o to že 1.4TSi je staré železo, které se dá vyrábět levněji.... má vyšší emise, ale to vůbec nevadí pokud jej použiješ v PHEV.... takže prostě starý fosil s baterkou.... Pak jsou tam různé takové ty věci že 1.5TSi má vypínání válců (asi už ve standardu?) a různé mild-hybridní technologie, takže by se zase musel pro PHEV provoz nějak jinak upravovat.... a PHEV s 1.4TSi se dělá snad už 5 let (první Passaty GTE) tak proč to měnit když to funguje?
Tragedie !
Otřesný interier , kvalita děs , tlačítka nikde , šetření všude...cena šílená !!! :no:
A navíc ani design nic moc.. ;-\