Honda se do roku 2021 pustila s upravenou nabídkou modelu CR-V. Ta zahrnuje dvě hlavní novinky - konec verze s klasickým spalovacím motorem a nástup stylového provedení Sport Line.
Kdyz jsem pred par lety nechal delat test baterky u meho hybridu, byl tehdy bylo 9 nebo 10 let stary. Baterka byla nekde na 93% kapacity, presne si to nepamatuju.
A ta tvoje posledni veta o tahani 100+ kil navic "vetsinou zbytecne" je uz par let prekonana. Vetsina lidi, co tomu chce venovat aspon chvili pozornost, tak nejak vi, ze to neni pravda. Ale uz jsme to tady vyvraceli tolikrat, ze to stacilo.
Tvůj argument trošku pokulhává. Např. v USA nabízí v CR-V jen 2 motory, hybrid a benzin. A přesto je jedno z nejprodávanějších aut.
V Evropě je aktuálně pro ně lepší prodávat méně aut se ziskem, než více se ztrátou. Proč nabízet motorizaci, která jen způsobí, že budou mít více nákladů? Na to by museli mít úplně jiné obraty, než které mají a i měli.
........ nejsou prodeje, že? Mazdo, Nissane, Mitsubishi. Lidi nesnáší když jsou nuceni do jediné specifikace.
Toyota sice nenabízí diesel ale nějaký výběr tam je. Dost na to, že jsou lidi u Japonců nuceni do pár specifikací, teď ještě nebudou mít na výběr motorizaci.
AutoCz může vykouzlit třeba 5 hvězd ale na bídné prodejnosti to nic nezmění.
Kde su tie casy, ked sa dalo jazdit s 2.0 v nafte trvalo 150kmh za 7 litrov...
Ekologia nam priniesla vyssie ceny, vyssie naklady na servis, vyssi hluk a vyssiu spotrebu.
Fakt super.
"I proto moje průměrná spotřeba na dálnici činila 9,1 l/100 km. Ve městě byla realita mnohem radostnější, po Praze jsem jezdil za 7,1 l/100 km, a ještě uspokojivější byla při klidném přesunu mimo dálnici a s průjezdem přes několik obcí a měst, to jsem dosáhl na 5,7 l/100 km. Po týdnu užívání jsem auto vracel s průměrnou spotřebou 8 l/100 km."
6 let starý test CR-V s 1,6d:
"Rychlejší tempo a maximální využívání potenciálu motoru na výjezdech ze zatáček vyžene spotřebu k osmi litrům na sto kilometrů, po zvolnění ale odběr velmi rychle padá až o dva litry. Problém není ani na dálnici – při 130 km/h jsme na šestý rychlostní stupeň odečetli 2.500 -1 a pětilitrovou okamžitou spotřebu. Na konci testování (po zhruba 1200 km) ukazoval palubní počítač 6,6 l na 100 km, za nás tedy jednoznačně palec nahoru!"
Průměrná spotřeba je lepší než u dieselu všude, kromě dalnice. Až budeš s D segmentem jezdit mimo obec za 3.2-3.5 normalnim tempem ( jízda na hranici povolených limitů) tak dej vedet
Myslim, ze cena už se moc nesrovna. A jinak souhlasím, ze lepší hybrid než diesel. Jako nové možná ne, ale za pár let ten diesel bude opotřebením vypouštět takový jedy...
Mám jí v garáži a jako nákupní taška a okresní cestovadlo je to ideální, výrazně lepší než diesel. Ve všech režimech je to výrazně tišší, než jakákoli nafta. Motor téměř není slyšet, kromě plné akcelerace, kdy jde do otáček dělá vysavač. Po městě to má i lepší spotřebu a díky elektromotoru je to příjemně svižné. Vysloveně příjemně se i řídí, podovzek mě hodně překvapil, ve sport módu, to po okreskách drandí, že se dá užít i zábava.
Na dálnici se už citelně trápí, často (třeba v kopci) vytočí motor do slyšitelných otáček, zrychlení na těch 140 mizerné, spotřeba vysoká. Jako dálniční křižník je rozhodně nafta vhodnější.
V poradku, nikdo te do koupi hybridu nenuti. Jenom se prosim oprosti od tech nesmyslu o slozitejsim pohonnem ustroji a tahani zbytecne vahy navic.
Ja jezdim po dalnici tak, abych se tesne vesel do legalniho limitu. Viz treba https://blog.auto.cz/…brid-po-dalnici/ V tehle rychosti ten hybrid nema zadny problem.
Honda CR-V je globální model. V roce 2020 třetí nejprodávanější auto na světě: https://www.auto.cz/…-vyrabene-137725 ( tabulka na konci článku ) I v předchozích - ne covid letech to bylo podobné. Nemyslím si, že by se Honda řídila podle požadavků českého zákazníka :-)
Můžeš dát odkaz na krádeže baterek? Kdyz tvrdíš že tomu tak je. Bez toho je to jen tvůj výmysl. Rád si počtu, jakej to je byznys.
Ja také beru radši jednodušší auto, takže predpokladam že ty taky preferuješ hybrid. Baterka 30-50kg, žádné turbo, dvouhmota, alternátor, startér, SCR, start/stop, inteligentní dobíjení, mechatronika, spojka,...
tak to je dobrej nesmysl. Tahat 50kg baterku z auta, nejprve rozebrat zadní sedačky, pak popřemýšlet, jak to dostat ven při těch rozměrech. To není jako vyříznout DPF z dieselu, který je snadno dostupný v porovnání s baterkou HEV.
Jak často odchází dvouhmota, jak často je potřeba dělat rozvody? A kolik tedy stojí výměna rozvodů a dvouhmoty?
Na baterku u Toyoty máš 10 let záruku ( pokud jezdíš na garančky do autorizáku ).
Ne na všechno je druhovýroba. Já chci fungující auto, ne aby mi ho rozebíral garážník, který kouknul občas do nějakého manuálu. Ať klidně mění spotřebák, ale ne polovinu motoru.
A k těm cenám baterek.
http://www.toyota.co.uk/hybrid/hybrid-ownership
Mno, ale ak žiješ v meste a gro kilometrov najazdis práve v meste alebo jeho blízkom okolí tak si so spotrebou ale že úplne inde, nižšie ako s hociakym dieslom. A tých pár ciest v roku po diaľnici s vyššou spotrebou prežiješ. A to píšem ako majiteľ veľkého diesla vo veľkom aute. A to ešte schválne nerypem do údržby či poruchovosti diesla uzivaneho prevažne v meste.
To, že se kradou baterky, není můj výmysl, to je fakt. Je po tom poptávka, druhovýroba chybí, tak se toho někdo chytnul jako "dobrý podnikatelský nápad".
Tady to zatím není rozšířené, jezdí tu málo hybridů.
Jo a jakou kapacitu baterky ti Toyota garantuje po 10 letech provozu?
Já tedy raději jednodušší auto s konvenčním motorem, které s sebou nevláčí 100+kg navíc, většinou zbytečně (dálniční provoz - a tenhle test Hondy to prokázal).
Jj, napsal jsem to blbě, neubrzdí. Ono je to asi nakonec jedno, protože to auto je podle mě stejně vhodné jenom do města jako mamacar a tam jsou tažné schopnosti celkem vedlejší vlastnost.
No neviděl, ale CR-V prostě víc neutáhne, takže zapřáhnout můžeš maximálně nebrzděný dětský kočárek.
Chápeš to správně, je to sériový hybrid, takže elektronika volí podle podmínek tři režimy pohonu.
1. elektromotor bere šťávu z baterky a pohání kola, spalovák stojí
2. spalovák běží a pohání generátor, který vyrábí el. energii pro baterky a z nich se napájí elektromotor a ten pohání kola
3. spalovák běží a připojí se spojkou přímo na kola, elektromotor přejde do režimu generátor aby když dáš nohu z plynu byla rekuperována energie do baterek.
https://hondanews.eu/image/cars/low/153407/1_1/5?v=2
Vozík 600kg nebržděný, 750kg bržděný - co je to za chujovinu? Už jste někdo viděl bržděný vozík na 750kg??
Sice to tu nemůžu najít, ale pamatuju srovnávák s RAV4, kde tahle Honda měla spotřebu okolo 5l, v testech to tu ale není, že bych měl vlčí mlhu?
Ten hybridní systém se mi moc zajímavý nezdá, když neumí použít sílu spalováku+elektromotru současně (pokud to chápu správně).
Tys mne nečetl,
v EU nebude na výběr, v USA je na výběr a to je podstatný rozdíl. A navíc ten čistý benzín bude VÝRAZNĚ levnější.
A wo tom to je. 2 jsou výběr, jeden je vnucování.
Mám k sériovému hybridu celkem nedůvěru a nemyslím, že by mi vyhovoval. Monotónně hučící motor bez vazby na kola, cena vysoká a spotřeba nijak zvlášť nízká, zvlášť na dálnici, kde žere minimálně jako benzín. Průměrná spotřeba vyšla stejná jako v případě Foresteru s mild hybridem. No ještě jsem zvědavý, jak si se sériovým hybridem poradil Nissan, ale ten neumí AWD.
Predajnost nikdy nesla ruka v ruke s tym ze cim lepsie auto tym musia byt aj lepsie predaje... kazdy trh ma navyse svoje specifika... vid seat v rakusku... dacia vo francuzsku... alebo toyota v estonsku a pod.... za mna ale tato hybridna honda je urcite lepsia volba ako ta predosla dvoma turbami dopovana dizlova 1,6tka... len samozrejme cenovka uz je kusok inde... ale casom sa to dufajme zrovna :yes:
Přesně, a jeden z odstavců má nadpis, "černá stylovka", to už mě úplně rozesmálo. To auto vypadá jako pomačkaná maringotka, naprostá absence jakéhokoliv stylu z hlediska designu, není to elegantní, není to sportovní, luxusní nebo konzervativní, nic...
Do Civicu se to právě nehodí. Nějak to pojede a možná si to na dálnici vezme 7 litrů, ale zážitek z jízdy s dosavadním 1.5 T MT bude fuč a Corolla 2.0 HSD bude určitě fungovat lépe.
A u Hondy podle mne sáhli úplně vedle. Velice slabá atmosféra s jedním převodem, to je záruka mizerné dynamiky a vysoké spotřeby.
Stejný pohon v civiku bude OK.
To Toyota má v RAVce lepší pohon, alespoň je tam 2,5 motor s planetovou převodovkou. Takže i na té dálnici se dá dostat na 8l.
Jakmile dají do HEV maloobjemový foukaný motor, na dálnici to bude žrát jak prokopnutý. Když tam dají větší objem, není nárůst spotřeby tak velký. A ono obecně SUV nejsou ideální karoserie s ohledem na spotřebu, to platí i pro čistý benzín a diesel.
Někde jsem četl, že SUV není ideální kategorie aut pro zástavbu hybridních pohonů. Velká a těžká karoserie, mizerná aerodynamika a do toho se dá slabý motor a k tomu elektromotor. A pak je obtížné dosáhnout úspornější provoz než s dieselem.
V klasické karoserii naopak hybridní pohon funguje velice dobře a jak tu bylo výše zmíněno, je celkem snadné s ním dosahovat nízkých spotřeb.
Když se podíváš na testy nového Sorenta HEV, tak úplně všude dali testeři přednost naftě (má více síly) a všichni kritizovali hodně vysokou spotřebu na dálnici.
Při současném stavu techniky mi přijde nafta vhodnější do SUV a PickUp.
Když jsem se na tohle ptal v Hondě, tak mi říkali, že tady v ČR na to reklamace nebyly. Ale v ČR se za rok prodá hodně málo CRV. A přitom to auto je za rozumné peníze, prostorné, komfortní, velký kufr,... tak tomu nerozumím.
Měl jsem předchozí model s 2.0i a velká spokojenost (jasně, mohlo to mít klidně více koní).
Tak si ho zatim uzij, dokud to jde (uprimne). Znam par lidi, co uz pred lety dostali v Praze firemni elektromobil a byli nuceni s tim jet do Ostravy :( Vcetne historek o tom, jak musela jedna znama zebrat na recepci hotelu, aby ji nechali natahnout z okna prodluzovacku k dobiti auta :/
Neboj, já si ho vnutit nenechám :D
Já jen potřebuji více času, než si zvyknu na fakt, že brzy už klasická auta nebudou.
Když se dívám na firemní Car Policy, tak ten Kodiaq asi bude moje poslední normální auto :-(
Tak nějak hybrid, už nema s autem snad krom volantu a 4 kol nic společneho. Žadna vazba od ovladacich prvku včetně toho "plynoveho" pedalu, hučici pohon pod zatěži jak v tramvaji...to raději prachy hodit do kanalu než je utratit za takovou parodii na auto.
To si troufnu říct, že zvládne v tomto režimu většina dvoulitrů, spíše když bude provoz a neustálně budeš akcelerovat/brzdit 100-150-100-150, tak to poleze nahoru.
Ano, tím že kupuji auto s benzínovým motorem, tak mám jednodušší pohon. Motor jako v Hondě, ale bez baterky a elektromotoru. Ale nemyslím konstrukčně jednodušší, jednodušší je v tom, že se pohon skládá z méně prvků.
Pro mě asi ani HEV neni vhodné. Jezdím jako prase, hodně dynamicky, rychle (dost přes limity). Leda až zestárnu a zklidním se, pak možná :D
Koukal jsem na to - je to jedna zprava z roku 2015 zkopirovana na mnoho dalsich webu, vcetne autofora a obdobneho webu nekde v Malajsii. Zadna cisla, zadne konkretni udaje. Co jsem tak nasel, tak vsichni odvozuji "kradeze baterek na vzestupu" podle tehle jedne letite reportaze z USA.
Pokud by nekdo mel nejaka cisla z CR, tak by me to samozrejme zajimalo.
Myslis dvojhmotu, turbo, 4x vstrekovac (á 7-12 000 kč), vstrekovacie cerpadlo, EGR, DPF dnes uz pomaly 2x ? K tomu este dieslovy mildhybrid, takze baterka, starter generator, pripadne riadiaca EL...
hej fakt lacné, to radsej tu baterku, ktora strati podstatnu cast kapacity tak po 200-300tis km aj vtedy bude auto plne pojazdne, nepostoji...
Z USA? Já byl v loňském roce ze zajímavosti v Hondě v ČR a prodejce mi varoval jak před 1.5, tak i před 1.0 , že se jim vracejí na reklamacích, takže nevim nevim... to od Ecoboostů ani prodejci neodrazují :D
Nojo, ale Mondeo je AWD AT střední třída... třeba s tou (hodně povedenou) 1.6d v Civicu by ses pod 4 taky dostal... konec konců, průměr na spritmonitoru je pod 5. https://www.spritmonitor.de/…a/168-Civic.html?…
Ale - do města si naftu nekoupím, čistej benzín bude žrát víc... takže asi hlavní problém je, že jsou na trhu lepší hybridy. Zajímalo by mě, kolik procent globálních prodejů je hybrid...
Asi ne. Nicméně pokud se rozhodneš nejezdit do autorizovaného servisu, nebo si auto necháš déle, mohl by nastat problém. Upřímně by mě zajímala životnost li-ion v HEV. Bude to hodně závislé na tom, jak je používána, jestli je vybíjena do nuly, atd.
Souhlasím, tohle srovnání je ferove. I když třeba úplně na jiných trasách, ale to je úplně jedno. Ale na druhou stranu hybrid je náchylnější na styl jízdy než diesel. S dieselem nepojedeš za extra málo ani za extra hodně, s hybridem můžeš oboje.
Kdyz porovnám třeba Ozzmanovo Mondeo a Corollu. S Mondeem se pod 5 nedostanu a nad 7 taky ne. S Corollou se dostanu pod 4 v pohodě, ale taky nad 10 kdyz budu chtít, a nebude to nijak složité.
Cekal bych od tohoto hybridu lepší výsledky. V téhle době jsem ještě neměl možnost vyzkoušet. Ale pokud jezdi nějaký hybrid téhle velikosti v Praze za 7, je to tragédie.
Tady kousek od nás v jedné dříve hodně slavné továrně partička občanů snědší pleti rozmontovávala halu (samozřejmě uplně legálně :D) tak, že podřezala všechny 4 nosné sloupy naráz a co čert nechtěl ze 7mi montérů snad zbyl jeden :D Takže... nemám iluze, proč nezkusit vyndat baterku z hybridu :D Jen to asi nebude běžné.
V tom prvnim jsem jen popsal, jak jezdi hybridy po dalnici. Spousta lidi to nevi a ma zkreslene predstavy. Jsou tam fotky z realne jizdy po D11 a ukazatel toho, jak auto vyuziva baterku i tam. Navic je tam fotka spotreby, jako protiargument klasicke diskusni vete "na dalnici s sebou taha baterku zbytecne a zere vic, nez benzin".
Druhy blog je Ozzmanuv, jako ukazka, ze hybrid nemusi byt nutne pomaly a nudny. Ozzman tam celkem jasne pise, ze se Corolla 2.0 hybrid do rychlosti 180 km/h na dalnici neztrati ani mezi diesely.
par případu z milionu v Usa a už není spolehlivý :D to máš jak stím 1,0 ecobostem zadřeny vtestu a už to je šrooooot.... Ktery motor neska př.t. trošku neředí olej při poskakování..
Je to přesně tak, že Camry zvládne jet za tyto spotřeby je pravda (jak uvádí Mikesus), ale to neznamená, že to dokáže každé auto a hlavně každý řidič, protože i ten nejlepší hybrid v rukou někoho, kdo to neumí a jak řekl kdysi Webpaja, má na noze cihlu :D (já) nebude mimo města úspornější, než srovnatelný diesel ;) Vlastní zkušenost. Holt se to CRV tak moc nepovedlo, to se stává.
Už sem slyšel ,že se krade ledasco, ale ukrást z auta baterku, ještě z hybridu? :D:D To musí být nenápadné, když tam začnou rozebírat celé auto... jako pochopim, že nám z Tranzita vyřízli katalyzátor, je z venku, ale tohle.. :D
Hmotnost. Je zajímavé, že nikomu nevadí, že diesel s sebou vláčí 100 kg navíc, ale u hybridu to vadí. Pro zajímavost, co jsem se teď koukal na údaje, naftová CR-V byla o 90-140 kg těžší benzínová. Takže hmotnost je jako argument poněkud mimo. To, že na dálnici se to moc nehodí, je nicméně fakt a tam bude lepší tahat těch 100 kg navíc v dieselu než hybridu.
Co se týče baterky a výměny. No zde bych řekl, že je na tom paradoxně hybrid lépe. Ano, baterka není levná záležitost, nicméně je to jeden náklad, u kterého se navíc dá podle zbývající kapacity docela dobře odhadnout, kdy přijde. To u součástek naftových motorů jsou to často nepříjemná překvapení jedno po druhém za cenu podobnou, ne-li vyšší.
Stejně jako platí, že není dýzl jako dýzl, platí také, není hybrid jako hybrid. Tohle prostě není konkurenceschopné, jak z hlediska dynamických, resp. rychlostních parametrů, tak z hlediska projevu nebo spotřeby. Jsou tu dnes lepší hybridy i v dané cenové kategorii. A že tu "modernu" pod kapotou crv poráží ve spotřebě i vlastní stará dýzlová jednašestka... co dodat.
PHEV je jen ukazka. HEV jezdi na dalnici stejne. Kdyz nemas kde nabijet tak je PHEV samorejme nesmysl, ae dobre HEV by mozna stalo za uvahu. Pro tebe asi bez CVT :)
Co se tyka CO2, tak je PHEV a EV narocnejsi na vyrobu a lepsi na provoz. Karta celkoveho CO2 se otaci nekde mezi 60 a 150 tisici najetych km, podle typu auta a zdroje dat (co zahrne do vypoctu nebo odhadu).
Kazdy kupuje auta kvuli necemu jinemu. Ja primarne kvuli spolehlivosti a tomu, abych nesmrdel vlastni rodine a sousedum pod okny. Celkove CO2 me zajima, ale ne natolik, abych podle toho vybiral auto.
Možná by bylo lepší, kdyby systém déle nechal zařazený stálý převod a nepřepínal na elektromotor pouze proto, že se motor vzdálil maximální účinnosti, nebo se řidič dotkl plynu.
Taky mě to překvapilo, když jsem to četl. Nečekal bych, že se někomu bude chtít lézt pod zadní sedadla. Ale s ohledem na ceny baterií se to asi vyplácí.
Jasně, tohle nemůže být důvod proto, aby sis nekoupil hybrid. Krádeže jsou všude a všeho. Kdysi to byly rádia, pak navigace, pak airbagy, teď to jsou baterky, za pár let se bude krást zase něco jiného :-)
Jestli se moc nepletu, tak tenhle seriovy system Hondy ma ve vysokych rychlostech ten problem, z mu ten primy prevod nestaci a pak ho musi odpojit a pohanet auto pres elektromotor, coz neni uplne efektivni. Aspon tak to bylo u Jazzu s velmi podobnym ustrojim. Ale nevim, jestli to tady neni naladene jinak a kdy presne uz to ten primy mechanicky prevod musi prerusit.
Chtěl jsem koupit Hondu CRV s 1.5T a manuální převodovkou, bohužel už od začátku roku ji nebylo možné zadat do výroby a Honda doprodávala jen skladové vozy. A všechny skladovky měly pouze cvt převodovku.
Osobně si myslím, že vyřazením motoru 1.5T se Honda o pár zákazníků připravila, ten hybrid není pro každého.
Ona ale přece utáhne 750, jen se zdá, že neubrzdí, což mi přijde komický - 600 ubrzdí, 750 už ne.
Že nechtějí za hybrid zapřáhnout víc, než 750kg, to chápu, budiž.
Co mi ještě vadí je spojení hybridu s cvt převodovkou (Toyota, Honda, Ford, Subaru). To je peklo. Jel jsem s tím a fakt, to pro mě není, hluk vytočeného motoru v maximálních otáčkách. Děkuji, nechci.
Ještě že to HKMC pochopil a Sorento/SantaFe dostaly k hybridu standardní HDM.
Ja by som prave rad uz vyskusal aj nejaky hybrid ... podla mna je to technologicky dobra nahrada za dizel vzhladom k coraz prisnejsim normam ... paci sa mi niro.. aj honda jazz.. ta vyvysena oplastovana verzia... len skoda tej ceny... lebo v cene oplastovaneho jazzu moze mat clovek defakto dve i20tky 1,2ky..
O složitějším pohonném ústrojí jsem nic nepsal, to si vyčetl kde?
Klidně si jezdi po dálnici do 130, tvoje volba. Já také jezdím tak, abych neměl problém s policií, tedy do 150.
O PHEV vůbec neuvažuji, není to kde nabíjet. A pokud to nemáš kde nabíjet, tak je to o ničem.
Co se týče váhy navíc, tak zatím když se vezme CO2 stopa obyčejného auta a PHEV/elektro auta, hádej, kdo je na tom lépe? A to do toho nezapočítávají těžbu lithia a likvidace baterií (ty lithiové nelze recyklovat).
Já ti nevím, ale mě tyhle auta nepřijdou jako posun k větší ekologii.
Máš na mysli provoz hybridu na dálnici?
Pro mě je hybrid v tomhle ohledu problém, na dálnici se pohybuji rychlostí 149km/h na tempomat a to fakt hybridům nedělá dobře.
Neberu, že pro někoho může být hybrid OK, já ale asi pro něho nejsem vhodný zákazník.
Já bych řekl, že jako ojetina budou ty HEV a PHEV hůře prodejné jak nafta a to z důvodu, že nového majitele bude čekat výměna baterie, což není zrovna levný špás.
Navíc ty HEV a PHEV nejsou určeny pro lidi, co ročně najíždí hodně kilometrů, pro ně jsou ideální diesely.
U té dvojhmoty a rozvodů existuje druhovýroba a udělá ti to každý garážník. Což u baterek asi nebude možné. Stojí vyšší desítky tisíc.
Navíc jsem teď někde četl, že se na baterky zaměřili zloději a dokáží rychle ukrást baterku z auta. Ale berou jen ty, co unesou (takže ne z elektromobilů a asi ne z PHEV - ty budou hodně těžký).
Rádi to proklamují ale žádný hybrid není náhradou za diesel.
Většinou jsou dražší a PHEV pekelně dražší.
Na dálnici myjí všechny vyšší spotřebu - mnohokrát dokázáno v testech.
Průměrná spotřeba není nikdy lepší než u dieselu, maximálně ve městech.