Testy
Mám k sériovému hybridu celkem nedůvěru a nemyslím, že by mi vyhovoval. Monotónně hučící motor bez vazby na kola, cena vysoká a spotřeba nijak zvlášť nízká, zvlášť na dálnici, kde žere minimálně jako benzín. Průměrná spotřeba vyšla stejná jako v případě Foresteru s mild hybridem. No ještě jsem zvědavý, jak si se sériovým hybridem poradil Nissan, ale ten neumí AWD.
Ja by som prave rad uz vyskusal aj nejaky hybrid ... podla mna je to technologicky dobra nahrada za dizel vzhladom k coraz prisnejsim normam ... paci sa mi niro.. aj honda jazz.. ta vyvysena oplastovana verzia... len skoda tej ceny... lebo v cene oplastovaneho jazzu moze mat clovek defakto dve i20tky 1,2ky..
Náhrada za diesel to podle mě není, protože tam, kde diesel nejvíc šetří, hybrid jede za podobnou spotřebu jako benzín.
Rádi to proklamují ale žádný hybrid není náhradou za diesel.
Většinou jsou dražší a PHEV pekelně dražší.
Na dálnici myjí všechny vyšší spotřebu - mnohokrát dokázáno v testech.
Průměrná spotřeba není nikdy lepší než u dieselu, maximálně ve městech.
Jsou opravdu auta vytvořena hlavně pro město? Ne.
Většinou jsou dražší a PHEV pekelně dražší.
Na dálnici myjí všechny vyšší spotřebu - mnohokrát dokázáno v testech.
Průměrná spotřeba není nikdy lepší než u dieselu, maximálně ve městech.
Jsou opravdu auta vytvořena hlavně pro město? Ne.
Průměrná spotřeba je lepší než u dieselu všude, kromě dalnice. Až budeš s D segmentem jezdit mimo obec za 3.2-3.5 normalnim tempem ( jízda na hranici povolených limitů) tak dej vedet
"I proto moje průměrná spotřeba na dálnici činila 9,1 l/100 km. Ve městě byla realita mnohem radostnější, po Praze jsem jezdil za 7,1 l/100 km, a ještě uspokojivější byla při klidném přesunu mimo dálnici a s průjezdem přes několik obcí a měst, to jsem dosáhl na 5,7 l/100 km. Po týdnu užívání jsem auto vracel s průměrnou spotřebou 8 l/100 km."
6 let starý test CR-V s 1,6d😒br /> "Rychlejší tempo a maximální využívání potenciálu motoru na výjezdech ze zatáček vyžene spotřebu k osmi litrům na sto kilometrů, po zvolnění ale odběr velmi rychle padá až o dva litry. Problém není ani na dálnici – při 130 km/h jsme na šestý rychlostní stupeň odečetli 2.500 -1 a pětilitrovou okamžitou spotřebu. Na konci testování (po zhruba 1200 km) ukazoval palubní počítač 6,6 l na 100 km, za nás tedy jednoznačně palec nahoru!"
6 let starý test CR-V s 1,6d😒br /> "Rychlejší tempo a maximální využívání potenciálu motoru na výjezdech ze zatáček vyžene spotřebu k osmi litrům na sto kilometrů, po zvolnění ale odběr velmi rychle padá až o dva litry. Problém není ani na dálnici – při 130 km/h jsme na šestý rychlostní stupeň odečetli 2.500 -1 a pětilitrovou okamžitou spotřebu. Na konci testování (po zhruba 1200 km) ukazoval palubní počítač 6,6 l na 100 km, za nás tedy jednoznačně palec nahoru!"
Jo jo, jak jde o hanění hybridů, najednou jsou všeobecně kritizované spotřeby z místních testů v pořádku.
Stejně jako platí, že není dýzl jako dýzl, platí také, není hybrid jako hybrid. Tohle prostě není konkurenceschopné, jak z hlediska dynamických, resp. rychlostních parametrů, tak z hlediska projevu nebo spotřeby. Jsou tu dnes lepší hybridy i v dané cenové kategorii. A že tu "modernu" pod kapotou crv poráží ve spotřebě i vlastní stará dýzlová jednašestka... co dodat.
Je to přesně tak, že Camry zvládne jet za tyto spotřeby je pravda (jak uvádí Mikesus), ale to neznamená, že to dokáže každé auto a hlavně každý řidič, protože i ten nejlepší hybrid v rukou někoho, kdo to neumí a jak řekl kdysi Webpaja, má na noze cihlu 😁 (já) nebude mimo města úspornější, než srovnatelný diesel 😉 Vlastní zkušenost. Holt se to CRV tak moc nepovedlo, to se stává.
Nicméně pája porovnává dva zdejší testy, takže jestli mají testeři obecně +20%, tak je to asi jedno, ne?
Souhlasím, tohle srovnání je ferove. I když třeba úplně na jiných trasách, ale to je úplně jedno. Ale na druhou stranu hybrid je náchylnější na styl jízdy než diesel. S dieselem nepojedeš za extra málo ani za extra hodně, s hybridem můžeš oboje.
Kdyz porovnám třeba Ozzmanovo Mondeo a Corollu. S Mondeem se pod 5 nedostanu a nad 7 taky ne. S Corollou se dostanu pod 4 v pohodě, ale taky nad 10 kdyz budu chtít, a nebude to nijak složité.
Kdyz porovnám třeba Ozzmanovo Mondeo a Corollu. S Mondeem se pod 5 nedostanu a nad 7 taky ne. S Corollou se dostanu pod 4 v pohodě, ale taky nad 10 kdyz budu chtít, a nebude to nijak složité.
Nojo, ale Mondeo je AWD AT střední třída... třeba s tou (hodně povedenou) 1.6d v Civicu by ses pod 4 taky dostal... konec konců, průměr na spritmonitoru je pod 5.
https😐/www.spritmonitor.de/…a/168-Civic.html?…
Ale - do města si naftu nekoupím, čistej benzín bude žrát víc... takže asi hlavní problém je, že jsou na trhu lepší hybridy. Zajímalo by mě, kolik procent globálních prodejů je hybrid...
https😐/www.spritmonitor.de/…a/168-Civic.html?…
Ale - do města si naftu nekoupím, čistej benzín bude žrát víc... takže asi hlavní problém je, že jsou na trhu lepší hybridy. Zajímalo by mě, kolik procent globálních prodejů je hybrid...
Někde jsem četl, že SUV není ideální kategorie aut pro zástavbu hybridních pohonů. Velká a těžká karoserie, mizerná aerodynamika a do toho se dá slabý motor a k tomu elektromotor. A pak je obtížné dosáhnout úspornější provoz než s dieselem.
V klasické karoserii naopak hybridní pohon funguje velice dobře a jak tu bylo výše zmíněno, je celkem snadné s ním dosahovat nízkých spotřeb.
Když se podíváš na testy nového Sorenta HEV, tak úplně všude dali testeři přednost naftě (má více síly) a všichni kritizovali hodně vysokou spotřebu na dálnici.
Při současném stavu techniky mi přijde nafta vhodnější do SUV a PickUp.
V klasické karoserii naopak hybridní pohon funguje velice dobře a jak tu bylo výše zmíněno, je celkem snadné s ním dosahovat nízkých spotřeb.
Když se podíváš na testy nového Sorenta HEV, tak úplně všude dali testeři přednost naftě (má více síly) a všichni kritizovali hodně vysokou spotřebu na dálnici.
Při současném stavu techniky mi přijde nafta vhodnější do SUV a PickUp.
Jakmile dají do HEV maloobjemový foukaný motor, na dálnici to bude žrát jak prokopnutý. Když tam dají větší objem, není nárůst spotřeby tak velký. A ono obecně SUV nejsou ideální karoserie s ohledem na spotřebu, to platí i pro čistý benzín a diesel.
To souhlas, ale u toho hybridu to vynikne vůbec.
A u Hondy podle mne sáhli úplně vedle. Velice slabá atmosféra s jedním převodem, to je záruka mizerné dynamiky a vysoké spotřeby.
Stejný pohon v civiku bude OK.
To Toyota má v RAVce lepší pohon, alespoň je tam 2,5 motor s planetovou převodovkou. Takže i na té dálnici se dá dostat na 8l.
A u Hondy podle mne sáhli úplně vedle. Velice slabá atmosféra s jedním převodem, to je záruka mizerné dynamiky a vysoké spotřeby.
Stejný pohon v civiku bude OK.
To Toyota má v RAVce lepší pohon, alespoň je tam 2,5 motor s planetovou převodovkou. Takže i na té dálnici se dá dostat na 8l.
Mno, ale ak žiješ v meste a gro kilometrov najazdis práve v meste alebo jeho blízkom okolí tak si so spotrebou ale že úplne inde, nižšie ako s hociakym dieslom. A tých pár ciest v roku po diaľnici s vyššou spotrebou prežiješ. A to píšem ako majiteľ veľkého diesla vo veľkom aute. A to ešte schválne nerypem do údržby či poruchovosti diesla uzivaneho prevažne v meste.
Mám jí v garáži a jako nákupní taška a okresní cestovadlo je to ideální, výrazně lepší než diesel. Ve všech režimech je to výrazně tišší, než jakákoli nafta. Motor téměř není slyšet, kromě plné akcelerace, kdy jde do otáček dělá vysavač. Po městě to má i lepší spotřebu a díky elektromotoru je to příjemně svižné. Vysloveně příjemně se i řídí, podovzek mě hodně překvapil, ve sport módu, to po okreskách drandí, že se dá užít i zábava.
Na dálnici se už citelně trápí, často (třeba v kopci) vytočí motor do slyšitelných otáček, zrychlení na těch 140 mizerné, spotřeba vysoká. Jako dálniční křižník je rozhodně nafta vhodnější.
Na dálnici se už citelně trápí, často (třeba v kopci) vytočí motor do slyšitelných otáček, zrychlení na těch 140 mizerné, spotřeba vysoká. Jako dálniční křižník je rozhodně nafta vhodnější.
Jestli se moc nepletu, tak tenhle seriovy system Hondy ma ve vysokych rychlostech ten problem, z mu ten primy prevod nestaci a pak ho musi odpojit a pohanet auto pres elektromotor, coz neni uplne efektivni. Aspon tak to bylo u Jazzu s velmi podobnym ustrojim. Ale nevim, jestli to tady neni naladene jinak a kdy presne uz to ten primy mechanicky prevod musi prerusit.
CRV to ma stejně jestli se nepletu. Má výhodu v nižších rychlostech, ve vyšších, cca nad 80 už je problém s dynamikou
Přímý převod zapojuje jen když jedeš stálou rychlostí, jak trochu přidáš plyn, odpojuje a motor jde do otáček a vyrábí elektriku pro elektromotor.
Stylovější hrouda plechu na kolech? Viz titulní foto.
Jj, ta černá vyloženě podthla "sportovnost". Mám Hondu moc rád, ale tohle je strašná ošklivka, minimálně v té černé.
Přesně, a jeden z odstavců má nadpis, "černá stylovka", to už mě úplně rozesmálo. To auto vypadá jako pomačkaná maringotka, naprostá absence jakéhokoliv stylu z hlediska designu, není to elegantní, není to sportovní, luxusní nebo konzervativní, nic...
Vozík 600kg nebržděný, 750kg bržděný - co je to za chujovinu? Už jste někdo viděl bržděný vozík na 750kg??
Sice to tu nemůžu najít, ale pamatuju srovnávák s RAV4, kde tahle Honda měla spotřebu okolo 5l, v testech to tu ale není, že bych měl vlčí mlhu?
Ten hybridní systém se mi moc zajímavý nezdá, když neumí použít sílu spalováku+elektromotru současně (pokud to chápu správně).
Sice to tu nemůžu najít, ale pamatuju srovnávák s RAV4, kde tahle Honda měla spotřebu okolo 5l, v testech to tu ale není, že bych měl vlčí mlhu?
Ten hybridní systém se mi moc zajímavý nezdá, když neumí použít sílu spalováku+elektromotru současně (pokud to chápu správně).
No neviděl, ale CR-V prostě víc neutáhne, takže zapřáhnout můžeš maximálně nebrzděný dětský kočárek.
Chápeš to správně, je to sériový hybrid, takže elektronika volí podle podmínek tři režimy pohonu.
1. elektromotor bere šťávu z baterky a pohání kola, spalovák stojí
2. spalovák běží a pohání generátor, který vyrábí el. energii pro baterky a z nich se napájí elektromotor a ten pohání kola
3. spalovák běží a připojí se spojkou přímo na kola, elektromotor přejde do režimu generátor aby když dáš nohu z plynu byla rekuperována energie do baterek.
https😐/hondanews.eu/image/cars/low/153407/1_1/5?v=2
Chápeš to správně, je to sériový hybrid, takže elektronika volí podle podmínek tři režimy pohonu.
1. elektromotor bere šťávu z baterky a pohání kola, spalovák stojí
2. spalovák běží a pohání generátor, který vyrábí el. energii pro baterky a z nich se napájí elektromotor a ten pohání kola
3. spalovák běží a připojí se spojkou přímo na kola, elektromotor přejde do režimu generátor aby když dáš nohu z plynu byla rekuperována energie do baterek.
https😐/hondanews.eu/image/cars/low/153407/1_1/5?v=2
Ona ale přece utáhne 750, jen se zdá, že neubrzdí, což mi přijde komický - 600 ubrzdí, 750 už ne.
Že nechtějí za hybrid zapřáhnout víc, než 750kg, to chápu, budiž.
Že nechtějí za hybrid zapřáhnout víc, než 750kg, to chápu, budiž.
Chtěl jsem koupit Hondu CRV s 1.5T a manuální převodovkou, bohužel už od začátku roku ji nebylo možné zadat do výroby a Honda doprodávala jen skladové vozy. A všechny skladovky měly pouze cvt převodovku.
Osobně si myslím, že vyřazením motoru 1.5T se Honda o pár zákazníků připravila, ten hybrid není pro každého.
Osobně si myslím, že vyřazením motoru 1.5T se Honda o pár zákazníků připravila, ten hybrid není pro každého.
Ten motor ale není zrovna ideální volba ne? Dost často se tedy diskutovala jeho spolehlivost, jinak do Civica to musí být slušná volba co do dynamiky.
par případu z milionu v Usa a už není spolehlivý 😁 to máš jak stím 1,0 ecobostem zadřeny vtestu a už to je šrooooot.... Ktery motor neska př.t. trošku neředí olej při poskakování..
Z USA? Já byl v loňském roce ze zajímavosti v Hondě v ČR a prodejce mi varoval jak před 1.5, tak i před 1.0 , že se jim vracejí na reklamacích, takže nevim nevim... to od Ecoboostů ani prodejci neodrazují 😁
Když jsem se na tohle ptal v Hondě, tak mi říkali, že tady v ČR na to reklamace nebyly. Ale v ČR se za rok prodá hodně málo CRV. A přitom to auto je za rozumné peníze, prostorné, komfortní, velký kufr,... tak tomu nerozumím.
Měl jsem předchozí model s 2.0i a velká spokojenost (jasně, mohlo to mít klidně více koní).
Měl jsem předchozí model s 2.0i a velká spokojenost (jasně, mohlo to mít klidně více koní).
Kde su tie casy, ked sa dalo jazdit s 2.0 v nafte trvalo 150kmh za 7 litrov...
Ekologia nam priniesla vyssie ceny, vyssie naklady na servis, vyssi hluk a vyssiu spotrebu.
Fakt super.
Ekologia nam priniesla vyssie ceny, vyssie naklady na servis, vyssi hluk a vyssiu spotrebu.
Fakt super.
Jako někdo, kdo s tímto autem má najeto cca 30t km jsem si dovolil napsat svůj pohled na věc.
https😐/moje.auto.cz/…G/hasicak-1.html
https😐/moje.auto.cz/…G/hasicak-1.html
Toyota sice nenabízí diesel ale nějaký výběr tam je. Dost na to, že jsou lidi u Japonců nuceni do pár specifikací, teď ještě nebudou mít na výběr motorizaci.
AutoCz může vykouzlit třeba 5 hvězd ale na bídné prodejnosti to nic nezmění.
Navíc ty HEV a PHEV nejsou určeny pro lidi, co ročně najíždí hodně kilometrů, pro ně jsou ideální diesely.
Navíc jsem teď někde četl, že se na baterky zaměřili zloději a dokáží rychle ukrást baterku z auta. Ale berou jen ty, co unesou (takže ne z elektromobilů a asi ne z PHEV - ty budou hodně těžký).
Jak často odchází dvouhmota, jak často je potřeba dělat rozvody? A kolik tedy stojí výměna rozvodů a dvouhmoty?
Na baterku u Toyoty máš 10 let záruku ( pokud jezdíš na garančky do autorizáku ).
Ne na všechno je druhovýroba. Já chci fungující auto, ne aby mi ho rozebíral garážník, který kouknul občas do nějakého manuálu. Ať klidně mění spotřebák, ale ne polovinu motoru.
A k těm cenám baterek.
http😐/www.toyota.co.uk/hybrid/hybrid-ownership
Píšeš
Tady to zatím není rozšířené, jezdí tu málo hybridů.
Jo a jakou kapacitu baterky ti Toyota garantuje po 10 letech provozu?
Já tedy raději jednodušší auto s konvenčním motorem, které s sebou nevláčí 100+kg navíc, většinou zbytečně (dálniční provoz - a tenhle test Hondy to prokázal).
Ja také beru radši jednodušší auto, takže predpokladam že ty taky preferuješ hybrid. Baterka 30-50kg, žádné turbo, dvouhmota, alternátor, startér, SCR, start/stop, inteligentní dobíjení, mechatronika, spojka,...
Jasně, tohle nemůže být důvod proto, aby sis nekoupil hybrid. Krádeže jsou všude a všeho. Kdysi to byly rádia, pak navigace, pak airbagy, teď to jsou baterky, za pár let se bude krást zase něco jiného 😄
hej fakt lacné, to radsej tu baterku, ktora strati podstatnu cast kapacity tak po 200-300tis km aj vtedy bude auto plne pojazdne, nepostoji...
Pokud by nekdo mel nejaka cisla z CR, tak by me to samozrejme zajimalo.
A ta tvoje posledni veta o tahani 100+ kil navic "vetsinou zbytecne" je uz par let prekonana. Vetsina lidi, co tomu chce venovat aspon chvili pozornost, tak nejak vi, ze to neni pravda. Ale uz jsme to tady vyvraceli tolikrat, ze to stacilo.
Pro mě je hybrid v tomhle ohledu problém, na dálnici se pohybuji rychlostí 149km/h na tempomat a to fakt hybridům nedělá dobře.
Neberu, že pro někoho může být hybrid OK, já ale asi pro něho nejsem vhodný zákazník.
Ja jezdim po dalnici tak, abych se tesne vesel do legalniho limitu. Viz treba https😐/blog.auto.cz/…brid-po-dalnici/ V tehle rychosti ten hybrid nema zadny problem.
A jestli mas cas a chut, precti si https😐/blog.auto.cz/…pokracuje-horce/ - mozna te to prekvapi.
Klidně si jezdi po dálnici do 130, tvoje volba. Já také jezdím tak, abych neměl problém s policií, tedy do 150.
O PHEV vůbec neuvažuji, není to kde nabíjet. A pokud to nemáš kde nabíjet, tak je to o ničem.
Co se týče váhy navíc, tak zatím když se vezme CO2 stopa obyčejného auta a PHEV/elektro auta, hádej, kdo je na tom lépe? A to do toho nezapočítávají těžbu lithia a likvidace baterií (ty lithiové nelze recyklovat).
Já ti nevím, ale mě tyhle auta nepřijdou jako posun k větší ekologii.
PHEV je jen ukazka. HEV jezdi na dalnici stejne. Kdyz nemas kde nabijet tak je PHEV samorejme nesmysl, ae dobre HEV by mozna stalo za uvahu. Pro tebe asi bez CVT 😊
Co se tyka CO2, tak je PHEV a EV narocnejsi na vyrobu a lepsi na provoz. Karta celkoveho CO2 se otaci nekde mezi 60 a 150 tisici najetych km, podle typu auta a zdroje dat (co zahrne do vypoctu nebo odhadu).
Kazdy kupuje auta kvuli necemu jinemu. Ja primarne kvuli spolehlivosti a tomu, abych nesmrdel vlastni rodine a sousedum pod okny. Celkove CO2 me zajima, ale ne natolik, abych podle toho vybiral auto.
Pro mě asi ani HEV neni vhodné. Jezdím jako prase, hodně dynamicky, rychle (dost přes limity). Leda až zestárnu a zklidním se, pak možná 😁
Já jen potřebuji více času, než si zvyknu na fakt, že brzy už klasická auta nebudou.
Když se dívám na firemní Car Policy, tak ten Kodiaq asi bude moje poslední normální auto 😒
Zatím ne, ale brzy bude a to mě vadí.
Druhy blog je Ozzmanuv, jako ukazka, ze hybrid nemusi byt nutne pomaly a nudny. Ozzman tam celkem jasne pise, ze se Corolla 2.0 hybrid do rychlosti 180 km/h na dalnici neztrati ani mezi diesely.
Ještě že to HKMC pochopil a Sorent👋SantaFe dostaly k hybridu standardní HDM.
Co se týče baterky a výměny. No zde bych řekl, že je na tom paradoxně hybrid lépe. Ano, baterka není levná záležitost, nicméně je to jeden náklad, u kterého se navíc dá podle zbývající kapacity docela dobře odhadnout, kdy přijde. To u součástek naftových motorů jsou to často nepříjemná překvapení jedno po druhém za cenu podobnou, ne-li vyšší.
V Evropě je aktuálně pro ně lepší prodávat méně aut se ziskem, než více se ztrátou. Proč nabízet motorizaci, která jen způsobí, že budou mít více nákladů? Na to by museli mít úplně jiné obraty, než které mají a i měli.
v EU nebude na výběr, v USA je na výběr a to je podstatný rozdíl. A navíc ten čistý benzín bude VÝRAZNĚ levnější.
A wo tom to je. 2 jsou výběr, jeden je vnucování.