i3 je skutecne po technicke strance jedna z nejvetsich inovaci v automobilovem prumyslu za poslednich 30 let, ktera se zaroven masove vyrabi.
Karbon komponenty. Zeleny materialy. Karoserie neni samonosna, je to podvozek a na tom kabina. No proste vsechno jinak a presto toho produkuji hromady a jeste ziskove.
Co ma bejt tohle: “což je s ohledem na pozici technologického inovátora”. Vw inovátor? Co je potom treba BMW s jeho 10 let starou i3 komplet (90 procent) vyrobenou zeleně? Ano, vizionáři.
i3 byla tak fjůčr napřed, že když to kkotům z vedení docvaklo tak stopli další vývoj a celej tým co stvořil i3 a i8 okamžitě z BMW odešel. Dizanér po Faraday zakotvil v naprosto revolučním Canoo a ostatni rozjeli čínskej Byton. Jeho šéf, ale nejvydejchal vměšování čínskej komoušů a znechucenej šel zachraňovat krachující Farday. No a Herbert Diess, kterej taky makal na i3 se právě snaží zachránit VW a dokopat je ke změně dřív než dopadnou jako Nokia nebo Kodak. U WV se o žádném futurismu nedá hovořit. Jsou 10 let pozadu a v softwaru je to toal průs3r a to nejen u EV, ale i Golfa 8, Ochcáfky i Seatu. VW software neumí a neumí si ho ani zadat. ;-):-!
Btw. Canoo pomáhá Hjůndaji a Kia s novou EV platformou.
VW, Porsche i Seat šli s prosíkem ke klukům do garáže k Rimacu aby jim zachránil pldel. Za to mu daj celý Bugatti za 1 €uro. :D:D:D
Tam kde Tesla láká geniální geeky ze Silikon Valley na osobnost Elona Muska a super dynamickej startup s okamžitým rozhodováním, láká dinosaur Volkswagen na těžkopádnou zastydlou strukturu molocha s zoufale neakčním rozhodování, koulí podvodného Dízlgejtu na noze a armádu neochotnejch zaměstnanců co se brání jákekoliv změně. Do Vlkohradu nikdo z první ligy nepáchne ani když 2x přeplatěj. O tom už se přesvědčilo i Porsche. Už jim do ty zlatý klece teče voda. :D
Taky názor, Já pro změnu vidím BMW spící na vavřínech i3, ostatní evropský automobilky dělající EV jako doplněk normálních modelů, to pro jistotu kdyby se náhodou rozjel prodej a pouze VW do elektriky šlape co to dá + mercedes se tomu taky věnuje. Z mimoevropských pouze Hyundai je na podobný úrovni jako VW. O tesle nemluvím, ta dělá pokrokový elektrický pohony zabalený do něčeho co se podobá autu, ale moc to auto není. Shrnuto a podtrženo, koncern VW je skutečně na špičce vývoje. Taycan, etrony a ID rodina to potvrzují. Takový rozsah ev aut nemá žádný jiný výrobce A tím pádem taky nikdo nemá porodní bolesti, podle hesla, kdo nic nedělá nic nezkazí.