Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW nabízí nový pohled na projekt Trinity. Jaká bude elektrická vlajková loď?

Ondřej Mára Ondřej Mára 27. 3. 2021 • 01:56
46
11
Zobrazit náhledy (46)
Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID.4 Volkswagen ID. Vizzion Volkswagen ID. Vizzion Volkswagen ID. Vizzion Volkswagen ID. Vizzion Volkswagen ID. Vizzion Volkswagen ID. Vizzion Volkswagen ID. Vizzion Volkswagen ID. Vizzion Volkswagen ID. Vizzion Volkswagen ID. Vizzion Volkswagen ID. Vizzion Volkswagen ID. Vizzion

Vlajková loď mezi elektrickými modely značky Volkswagen nabídne zcela nový designový jazyk.

Herbert Diess, šéf koncernu Volkswagen, na profesní sociální síti LinkedIn nedávno zveřejnil drobnou ukázku projektu Trinity, tedy vlajkového elektrického modelu značky Volkswagen, který by mě být představen v roce 2026. A kromě toho nabídl ještě zajímavé informace o novém autonomním tahači.

Začněme ale s projektem Trinity, o kterém toho zatím mnoho nevíme. Slušnou vypovídající hodnotu má však už samotná fotka, která poodhaluje zcela nový designový jazyk exteriéru. Můžeme vidět velice krátké převisy vpředu i vzadu, plynulou střešní linku, zdůrazněné kliky jedněch dveří po každé straně, nebo záď s naznačenou LED linkou zadních světel.

Snímek zřejmě zachycuje koncept ve velice raném stádiu vývoje, takže se jistě ještě řada věcí změní. Ostatně model Trinity by měl být novou generací elektromobilů Volkswagen po modelech ID. Vůz by měl být postaven na nové platformě a využívat by měl nové technologie, včetně baterií, jejichž dobíjení se bude časem přibližovat tankování automobilu se spalovacím motorem.

Jedním z cílů nové platformy je přitom i usnadnění, zkrácení a zlevnění výroby. Automobilka věří, že i díky nové platformě bude schopna vyrobit nový vůz kompletně za cca 10 hodin. Cena nového modelu by se přitom měla pohybovat okolo 35.000 eur, dnes v přepočtu cca 915.500 Kč, což je s ohledem na pozici technologického inovátora velice ambiciózní cíl.

Technologické inovace by se přitom měly odehrát i v kabině, které bude automobilka věnovat mimořádnou pozornost. Vůz by totiž měl nabídnout funkci semi-autonomního řízení na 4. úrovni, během které už se posádka nemusí téměř o nic starat. Stále by však měly zůstat přítomné pedály a volant pro možnost převzetí kontroly nad vozem.

Kromě toho zveřejnil Herbert Diess i ukázku zcela nového tahače MAN, který by měl postrádat tradiční kabinu pro řidiče. Koncern se totiž věnuje vývoji elektrických, autonomních a aerodynamických tahačů, které již nebudou lidskou posádku potřebovat. Zde nám ovšem chybí časový horizont, kdy by se podobné stroje mohly začít objevovat na silnicích.

Související články

Témata
Avatar - kuk
1. 4. 2021 13:58
Re: zajimave ale nechapu
A teď se podíváme co si o tom myslí petrolheadi zda je Tesla auto či není... :-!
https://youtu.be/MEtEg1i4aX8
29. 3. 2021 17:42
Re: zajimave ale nechapu
Taky názor, Já pro změnu vidím BMW spící na vavřínech i3, ostatní evropský automobilky dělající EV jako doplněk normálních modelů, to pro jistotu kdyby se náhodou rozjel prodej a pouze VW do elektriky šlape co to dá + mercedes se tomu taky věnuje. Z mimoevropských pouze Hyundai je na podobný úrovni jako VW. O tesle nemluvím, ta dělá pokrokový elektrický pohony zabalený do něčeho co se podobá autu, ale moc to auto není. Shrnuto a podtrženo, koncern VW je skutečně na špičce vývoje. Taycan, etrony a ID rodina to potvrzují. Takový rozsah ev aut nemá žádný jiný výrobce A tím pádem taky nikdo nemá porodní bolesti, podle hesla, kdo nic nedělá nic nezkazí.
Avatar - kuk
28. 3. 2021 10:19
Re: zajimave ale nechapu
i3 byla tak fjůčr napřed, že když to kkotům z vedení docvaklo tak stopli další vývoj a celej tým co stvořil i3 a i8 okamžitě z BMW odešel. Dizanér po Faraday zakotvil v naprosto revolučním Canoo a ostatni rozjeli čínskej Byton. Jeho šéf, ale nejvydejchal vměšování čínskej komoušů a znechucenej šel zachraňovat krachující Farday. No a Herbert Diess, kterej taky makal na i3 se právě snaží zachránit VW a dokopat je ke změně dřív než dopadnou jako Nokia nebo Kodak. U WV se o žádném futurismu nedá hovořit. Jsou 10 let pozadu a v softwaru je to toal průs3r a to nejen u EV, ale i Golfa 8, Ochcáfky i Seatu. VW software neumí a neumí si ho ani zadat. ;-) :-!
Btw. Canoo pomáhá Hjůndaji a Kia s novou EV platformou.
VW, Porsche i Seat šli s prosíkem ke klukům do garáže k Rimacu aby jim zachránil pldel. Za to mu daj celý Bugatti za 1 €uro. :D :D :D

Tam kde Tesla láká geniální geeky ze Silikon Valley na osobnost Elona Muska a super dynamickej startup s okamžitým rozhodováním, láká dinosaur Volkswagen na těžkopádnou zastydlou strukturu molocha s zoufale neakčním rozhodování, koulí podvodného Dízlgejtu na noze a armádu neochotnejch zaměstnanců co se brání jákekoliv změně. Do Vlkohradu nikdo z první ligy nepáchne ani když 2x přeplatěj. O tom už se přesvědčilo i Porsche. Už jim do ty zlatý klece teče voda. :D
28. 3. 2021 07:45
Green
John Deer, Fendt, Deutz-Fahr a Claas
27. 3. 2021 20:24
Re: zajimave ale nechapu
WTF ford j modrej zetor červené, fergusson táky, where is grýn? 8-s

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku