Dacia se dlouhodobě zaměřuje na cenově dostupná auta. Platilo to i před Loganem, který zahájil její novou éru. Pamatujete si třeba model Solenza, který kdysi býval nejlevnější auto v Česku?
...pripomínať si šrot, ktorý sa rozpadával už na predajni? Nebol zaujímavý absolútne ničím. "Kvalita" sa podpísala pod to, že ich už roky na cestách nevidieť. Proste sa to rozpadlo.
...bych doporučil jen svému největšímu nepříteli! :-[] S oběma těmito Rumuny jsem měl tu "čest" se svézt a bylo to opravdové automobilové peklo. Solenza už ale přece jen byla o něco lepší. :D:D:D To pak teprve člověk zpětně plně docenil, jak parádně již od roku 1988 jezdil Favorit! :-)
Alebo učil z toho ako z hlboko podriemernej automobilky sa dá za pár rokov vybudovať niečo životaschopné. Mimochodom, pamätáš aké šroty predával pred 10-15 rokmi Hyundai? Aj keď to je samozrejme iná liga
Moc nechápu tuhle diskuzi. Pro Dacii byl revoluční model Logan. Naše Felicia si myslím že není o nic lepší než taková Solenza. Hnije, ale je jednoduchá, spolehlivá a motor vydřží věčně. Argument že zmizely ze silnic? Vždyť až Logan byl hojně rozšířený na našich cestách a jezdí jich fakt spousty, tak jak někdo může psát že zmizely ze sinlic, když tady hojně nejezdily. Solenza byla prodána v pár stovkách KS. V Rumunsku jsou to jedny z nejrozšířenějších aut. A na Dacia pikniku jsem byl ze svým modrým Loganem první gen. A bylo jich tam spousty, Supernova pouze jedna a Solenzy dvě.
Dacia byla vzdy vyrabena s ohledem na cenu. Srot to urcite neni a rozhodne preferuji novou Dacii pred 15ti letou jezdenkou. Vzdyt to auto ma na trhu sve misto. Spousta lidí ma najezdy treba jen kolem 10tis za rok a nekdy ani to ne.Tak proc by si na to dojizdeni do prace meli kupovat 15let stare mene spolehlive auto, byt hodnotnejsi znacky.. Kazde auto je vyrabeno za nejakym učelem. Urcite si nekoupim Dacii, kdyz bude denne pendlovat Praha-Brno. Naopak, proc kupovat Passata, kdyz jezdim 8km pres mesto do prace..
Pritom prvé Oltcity, ktoré boli vyrobené z francúzskych dielov a pod francúzskou taktovkou neboli zlé autá. Ale že sa ti skoro prevrátil v zákrute nebola chyba auta, ale chyba majiteľa, že ho mal v takom stave.
Mno, ale ono ich nebolo u nás vidieť ani v dobe keď boli nové. Stále to bolo o pár kusoch. V samotnom Rumunsku bola a je situácia iná. Prirovnal by som ju k výskytu novodobej Felície. Svojho času jej bolo u nás hafo, dnes už je to viacmenej zriedkavý výskyt. Veľa ich zožrala hrdza, veľa skončili v šrote po haváriách. Ale fakt je ten, že Nova, SuperNova či Solenza boli črepy, ktoré primárne boli určené pre domáci a iný nesolvetný zahraničný trh.
Jeden červený rumunský zázrak parkuje v Stupave na hlavnej, ale teda áno, už aj tých pár čo tu bolo, väčšinou dojazdilo.
Pred dvoma rokmi som sa bol pozrieť na slovenskom Dacia Pikniku pri Liptovskej Mare, lebo som bol práve kúsok odtiaľ. Nejak naivne som si myslel, že na zraze uvidím aj naleštené Dacie 1300, nebodaj rumunský Renault 8 alebo aspoň nejakú Solenzu a SuperNovu v peknom stave.
Nič také, Najstaršie auto tam bola prvá generácia Loganu s hnijúcimi blatníkmi. Akcia ako taká to však bola milá.
Nemal som cest vyskusat tieto exoticke modely, ale kedysi som musel prejst kratsi usek na Oltcite, a myslim ze horsie auto na svete neexistuje. Ten rumunsky bazmek sa skoro so mnou prevratil v prvej zakrute...
To já taky ne, naposled jsem tam byl v 2015. 2010 až 2012 jsem tam pracoval. Je fakt, že se Bukurešť mění. Já tam ještě potkával toulavé psy a ti jsou už myslím pryč. Taky docela rychle opravili většinu paneláků.
Moře je tam fakt děs. Jediný slušný kousek je Vama Veche a to je hned u hranic s Bulharskem. Jezdí se třeba do Balchiku, tam jsou i hezká golfová hřiště, ale kdo je zvyklý na Řecko nebo Španělsko, tak by tuhle oblast asi měl nechal lidem, kterým nedělá problém se vykoupat v žumpě :-[]
No neviem, mňa by tam nikto nedostal, stačilo mi čo som videl, keď som po pobreží prechádzal. Doslova milión ľudí na cca 50 km pobrežia. Však aj preto hafo rumunov jazdí radšej do Bulharska.
v roce 2005 jsem byl služebně v Bukurešti s spoustou těchhle v té době nových aut jsem se svezl jako pasažér místních taxislužeb. Ty auta byly v otřesným stavu, prostě katastrofální. Upadávaly jim madla, tapecíra, dveře a kufr nešly často zavřít, dost často to nebrzdilo (křižovatky na červenou s nohou taxikáře na nadoraz sešlápnutém brzdovém pedálu mě děsí dodnes)... opravdu šílené křápy, dozvuk agónie socialistické éry a Renault tu automobilku zachránil fakt za pět dvanáct.
Dnešná Dacia a Solenza alebo Nova nemajú okrem miesta vzniku nič spoločné. Mimochodom, aj na 8 km do práce chcem spoľahlivé a bezpečné auto, a to Dacie neboli.
Duster je taký malý zázrak. Už to nie je primárne lacné auto, a je to na ňom vidieť. Ak je dostatočne ošetrený výrobný proces, kvalita sa môže produkovať skoro hocikde na svete.
To je pravda a platí to i pro Bukurešť. Asi není divu, protože v době kdy jsem tam pracoval, byl tarif pro taxíky 1,3 lei, což je necelých 7 Kč za kilometr (s tím se i na Logana vydělává dost dlouho). Úplně úžasně kvalitní a chutné jsou v Rumunsku potraviny (v normálních super/hypermarketech), o víně a ženách vůbec nemluvím :-! .
Licenčné Renaulty by dnes už boli pekne staré, a okrem nekvalitného materiálu zrejme doplatili aj na logo Dacia a do dneška neprežili. Nakoniec, kto by o ne stál, keď sú tu originály? Na zrazy chodí dosť R8 aj R12, videl som dokoca aj pár fakt škaredýcha nesympatických R10, ale Dacia z tej doby skrátka nič neznamená.
Aký argument? Konštatovanie. Predávali sa tu, aj tu jazdili. Neboli ich plné cesty, to je pravda. Dnes ich vidíš iba ak náhodou. Ale pokiaľ je Dacia tvoja srdcovka, jasne, vidíš to inak.