Essential TCe 100 LPG 259 900 Kč je asi jedine co dava zmysel... inac (v pripade Comfortu za 300tis) by som si radsej doplatil 15-30 tisic za konkurencne auto v podobe, i20, C3 alebo trebars Clio... Fabiu nie, kvoli 5kvaltu.
Jo... ale i20 asi musíš vzít s tím paketem Club, jinak to vypadá, že tam nebude ani rádio... a to už jsi na rozdílu 50t a pořád má Sandero navíc LEDky a mlhovky a koženej volant (a naopak do Sandera musíš připlatit zadní okna v elektrice, ale ty jsou za 2.500).
PS: u Sandera je asi potřeba vzít tu navigaci... jinak je to s tím USB kabelem u budíků opičárna. Ale za 5t...
Jiný segment ano, ale zrovna tyhle verze by mohly oslovit podobnou cílovou skupinu. Pokud jde o výbavu, neřeším povinné asistenty, v obou autech muže být sledování mrtvého úhlu, led světla, bezklíčové startování, vyhřívaná sededla, vestavená navi se zrcadlením telefonu, obě mají vlečku vzadu ale ani jedno nenabízí třeba výhřev čelního skla či volantu nebo matrix led. Dacii nemůžeš mít v naftě, Fiat zase nedodává automat.
jako takový celkem o ničem, samé vychvalování jak za nízkou cenu má ve výbavě to či ono. A jak ty věci fungují? Už má klimatizace výkon, že zvládne chladit i dozadu? Svítí LED světla jako u té konkurence? Co celkové zpracování, kvalita materiálů? Je hezké, že popíšete textilem čalouněnou desku, ale to ostatní? Ovladače, místa, kterých se člověk normálně dotýká, a tak podobně? Jak odolné jsou ty háčky, protože pokud se ulomí, mění se celý boční díl.
Nakonec celý ten test je zase jen o ceně...
Čiastočne s tebou súhlasím, ale málokto robí písané testy tak, že sa na auto pozerá z dlhodobého hľadiska, u nás sa tomu venuje možno tak Filip Garaj z Motoringu (predtým Autožurnál), aj to je skôr video test. No zase nevidím dôvod na to, aby to tak nebolo aj v písanom teste... Len či to očakávať na tomto webe..
Mně to tak, jak je to v testu, stačí. Odnesl jsem si z toho dojem, že tam sice jsou tvrdé plasty a fórově vypadající háčky a odhalené plechy v kufru, ale že jinak je to na pohled vyrobené solidně a vlastně krom slabšího odhlučnění to ničemu nevadí. Ale je fakt, že nejsem cílovka, tak mně možná stačí povrchnější pohled.
Dlouhodobé fungování se testuje blbě, maximálně na to mohli pověsit desetikilovou tašku s nákupem... a pak se omlouvat, pokud by to ruplo :-)
PS: háčky v Insignii taky nejsou žádná velká paráda
https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/dsc_7460.jpg
Pořád na první pohled působí bytelněji, než ty laciné výlisky v Dacii. Ale jinak souhlasím... taky nejsem cílová skupina. A kdybych byl, tak tenhle test by mě tedy rozhodně nepřesvědčil.
A vis proc? Protoze tohle auto je o cene. Nekdy je lepsi moc nepremyslet a nechat veci plynout. Jinak muze bouchnout špekulička a pak taháme nožičku za sebou 😂
Autor článku začal s tím, že to už není jen o ceně, a nakonec z testu vyleze, že je to zase jen o ceně. Tak bys možná mohl zkusit přemýšlet ty. No jo, ale to je asi na tebe moc, tobě už to bouchlo dávno, co?
Rozhodně chybí porovnání prostoru mezi Cliem a Sanderem.
I ten prostor může rozhodnout, zda Clio nebo Sandero. Takže pro obrovité osoby jako já 183 cm, raději Sandero.
Sandero by mělo být značně prostornější, má větší rozvor 21 mm, ale hlavně je o 59 mm vyšší, takže máte výše sedadlo a nenatahujete nohy tak před sebe.
Navíc by ani ta palubovka nemusela být tak vražená do kolen.
V nedávném testu SM naměřili na brzdě u benzínové verze 77 kW a 185 Nm. Konkurence má větší výkony, ale jen do doby, než se zakarbonují sací ventily..viz., opět Sm test 1.0 TSI v Rapidu, po 100tkm klesl výkon o 6 kW...tak asi tak.
Jo, to poklesl... z 99,5 na 93,3. Přijde ti to jako hodně?
Motor byl jinak celkově v top kondici.
Že ale nepřímovstřik má své výhody - to nic proti tomu.
.... jako cením ergonomický interiér.... vypadá to že sedneš a jedeš, takovou ergonomii může závidět spousta aut s trojnásobnou cenovkou.....
Jinak ale teda s cenovkou kolem 300 tisíc mi to přijde hodně nezajímavé, samozřejmě srovnávat to může kdo chce s čím chce..... já bych jako alternativu viděl Fiat Tipo 1.0T 100k, které je za 329 a je to o třídu větší auto, a bezpečnost a kvalita jízdy bude lepší patrně o třídy dvě.....
takže jako kolem 250 to Sandero může být zajímavé, ale pak už moc ne....
Tak já třeba široko daleko nemám žádného Fiat prodejce, navíc bych vzal minimálně druhou výbavu a to jsi 50 tisíc nad Sanderem. Myslím si, že konkurence bude pokračovat ve zdražování a tím se to zase srovná.
Bezpečnost... tam bych byl opatrný. Tipo v nárazových zkouškách nijak nezáří, mírně řečeno... a Sandero snad dostalo neodrbanou platformu Clia. Ok, Tipo je asi o kousek větší auto, což ty testy ne úplně podchycují... stejně bych ale vsadil na Sandero.
Ja mam pocit, ze právě dostalo odrbanou platformu. Tj méně lehkých materiálu, méně vysokopevnostni oceli...
Edit: https://www.youtube.com/watch?…
Tady o tom mluvi od cca 2:20
jel jsi v Tipu? já před pár lety jo a pocitově i prostorem to auto nerozeznáš od trojkové Octávie. To je úplně jiný svět než Dacia.... to nemůžeš myslet vážně že bys upřednostnil Sandero.... Jako jo, pokud je pro někoho 30 tisíc spousta peněz, ať si tu Dacii koupí, ale poměr cena/výkon je jednoznačně na straně Fiatu....
mluvím teda Dacia za 299 vs. Fiat za 329.... samozřejmě v nějakém nižším základu ta Dacia smysl má, ostatně jak jsem psal výše....
.... vždyť i v tom testu nahoře se píše o aerodynamickém hluku, ránách od podvozku.... to auto nestačí ani na průměr třídy.... jako nic proti, za tu cenu asi dobý a mezigeneračně se zlepšilo, to nepopírám....
ale Tipo dle všech starších testů (a doufám že ho teď s faceliftem nějak nezprasili) jezdí pohodlně, je to prostorné auto s výbornýma sedačkama.... o třídu výš.... a sedan stojí s 1.0T 309.000 Kč. To ať se na mě nikdo nezlobí, ale to je někde úplně jinde oproti Sanderu....
Přečti si první slovo mýho příspěvku... jen o tom píšu - bezpečnost. Tipo dopadlo blbě, pak při opáčku 2016 o něco méně blbě. Sandero uvidíme, ale já čekám lepší výsledek než u Tipa.
Value for money... pokud by ten rozdíl byl 30t tak jo, jenže není... srovnáváš holobyt u Tipa vs. top u Dacie. Seděl jsi i v tom základním Tipu, s plastovým volantem a bez loketní opěrky atd.? Pokud potřebuješ víc prostoru, třeba Tipo v kombíku, tak je samozřejmě Sandero ze hry... zase pokud chceš auto do města, tak nemusíš nutně větší rozměry Tipa ocenit.
tady vidím test TIPA https://www.euroncap.com/…/fiat/tipo/25457 a co se deformace železa týče, nevidím jediný problém.... ne že bych to nějak extra pitval.... jestli to dostalo míň hvězdiček za asistenty, budiž.... a že nový Golf a spol. budou mít lepší crashtest, o tom nepochybuju, ale dost bych se divil, kdyby nové Sandero mělo odolnější boudu než to Tipo....
jinak jo, pokud chce někdo vyloženě malé auto, tak Sandero logicky má odůvodnění. Ale furt tvrdím, že v pohldeu value for money je to Tipo výhodnější a dle mého i bezpečnější.... samozřejmě, někdo má raději volant v kůži, automatické stěrače a umlácený podvozek.... někdo oželí výbavu a má jistou a bezpečnou jízdu... každého volba, já bych měl jasno....
Není to jen za asistenty. Čelní střet s plným překrytím je skoro celej v oranžový, děti v sedačkách jsou i hnědočervený...
Když se podíváš na Clio, tak tam je jen zelená a žlutá... tak to má vypadat. I děti jsou zelený s občasnou žlutou. Clio je jednoznačně a o dost lepší... https://cdn.euroncap.com/…io-datasheet.pdf
Jestli Sandero = Clio se uvidí... o testu dětí v sedačce mám trošku pochybnosti, vzhledem k tomu, že ani nejsou schopní použít pokaždý stejnou sedačku... a Tipo by při případném střetu přece jen mělo výhodu většího auta. Ale tak jak jsi napsal že bezpečnost bude u Tipa o dvě třídy lepší s tím rozhodně nemůžu souhlasit.
Jinak - nejsem na blbinky... ale loketní opěrka, nějaké zrcadlení telefonu na navi, dobrý světla, koženej volant, tempomat - to bych v autě chtěl.