Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jak probíhají kontroly emisí přímo na silnici? Přínos je mizivý

Stát nakoupil za drahé peníze techniku k odhalování vykuchaných filtrů pevných částic, výsledky jsou přesto mizivé. Kdy se víc vyplatí Čechům auta opravovat než flikovat s tím, že na to beztak nikdo nepřijde?
Zpět na článek
Avatar - pradeda777
3. 4. 2021 11:19
Re: České řešení neřešení
Nechápeš? Ale to je přece prosté. Armáda policajtů (vnitro) se potřebuje seberealizovat a utratit všechny peníze v rozpočtu, protože by jinak mohli příští finanční rok rok dostat míň. Už tomu rozumíš?
Avatar - rohYpnol
3. 4. 2021 10:31
Re: Sazomet jede
Ekoterorista promluvil. Howgh!
Avatar - rohYpnol
3. 4. 2021 13:24
Re: Sazomet jede
Ano. Jsem odpůrce. Ale odpůrce POLITICKÉHO EKOFAŠISMU A FANATISMU.

Nemám nic proti EV mobilitě. Ale vždy budu tvrdě vystupovat proti všem, co EV mobilitu ostatním nařizují, diktují a nutí, což má likvidační dopady na všechny ostatní. A vždy budu odsuzovat všechny zkratomozky, kteří nevidí dopady a především souvislosti. V naší zemi NEJSOU dostatečné zdroje čisté elektrické energie a není zde ani dostatečný potenciál na plnou náhradu. Proto EV mobilita u nás NIKDY NEMŮŽE BÝT DLOUHODOBĚ UDRŽITELNÝM ŘEŠENÍM ZA SOUČASNÉHO STAVU TECHNOLOGICKÉHO POKROKU A MOŽNOSTÍ ANI VE STŘEDNĚDOBÉM HORIZONTU.

Navíc je ta EV mobilita naprosto odtržena od reality a společenské poptávky chudších zemí EU. Místo toho, aby se šlo cestou náhrady starých neekologických vozů za novější a vesměs čisté euro6 pro střední vrstvu obyvatel, tak se jde cestou POLITICKÉ VIZE PRO HORNÍCH DESET TISÍC. To je úplně špatně. Bohatým se rozdává zatímco chudým bere. Naprosto asociální chování EU!!!
3. 4. 2021 12:21
Re: České řešení neřešení
Co se týče vytáčení dieselu, stěžuj si výrobci svého auta. To on si nastavuje podmínky, za jakých se mají emise měřit. Na stanicích ME postupují podle pokynů výrobce, to není jejich zlomyslnost. Je fakt teda, že když vidím třeba u Fabie RS 1.9 TDI uváděné přeběhové otáčky dle výrobce 4900 až 5300, to už asi bude fakt hukot :-) dieselů je principiální problém v tom, že kouří při zátěži. Jenže na ME auto stojí a motor je zatížený minimálně. Vytočení motoru je asi jediný způsob, jak mu tu zátěž dát. Je možné, že s nástupem mild-hybridů se bude moci to zatížení udělat zapnutím maximální rekuperace.
Co se týče STK, to je uzavřený kartel, který dlouhodobě brání jakékoliv konkurenci. Proto ty vysoké ceny.
3. 4. 2021 12:16
Re: V posledních letech se to hodně zlepšilo
je to opravdu mnohem lepsi a mozna proto si vic vsimame kazdy takovy smradlavy vrany tankujici naftu.
to je podobny jako s trabantama, driv jsem ten smrad nevnimal, dnes nos nasmeruju za kazdym trabantem, kteryho potkam...
... ta lahodna vune spalenyho benzinu smichanyho s olejem.
pochybuju, ze tohle budu nekdy rikat o naftacich
Avatar - rohYpnol
3. 4. 2021 11:45
Re: Sazomet jede
Věta krásný energický den mluví za vše. Bohapustý fanatismus ve šlépějích electro dad :-! :no: :no: :no:
3. 4. 2021 11:35
Re: České řešení neřešení
ja byl na STK osobne tak max 3x a nikdy me neprislo, ze by to vytaceli nejak moc, podle me se nikdy nepriblizili ani k 6tis, pritom posledni auto s kterym jsem byl osobne na STK davalo bez problemu 7tis, i kdyz to v realu nemelo zadnej valnej smysl krome vyhnani pavouku, coz jsem obcas praktikoval ...
Avatar - pradeda777
3. 4. 2021 11:16
Další nástroj
na posílení policejního státu....... :-[] :-[] :-[] FUJ!
Avatar - rohYpnol
3. 4. 2021 10:44
České řešení neřešení
Nechápu, proč se stát zaměřuje na kontrolu tímto způsobem. Ale odpovídá to naší (de)mentalitě. Jenže to jsme prostě my - problém odstraníme tak, že si vytvoříme další dva nové problémy... Za mě je řešení velmi, velmi prosté - systematická a mnohem častější kontrola aut ihned po výstupu z kontroly STK/SME. Žádné nesmyslné focení, databáze, byrokracie. Fyzická kontrola toho, co právě prolezlo! Ihned. Bez výmluv. Zjistí se pochybení, pokuta. Zjistí se opakované závažné pochybení stanice STK/SME, okamžité sebrání koncese. Tečka, Ale jednoduchá a efektní řešení nikdo nehledá a nikdo nechce.

Při posledním měření emisí jsem měl dojem, že jde o likvidaci mého vozu před mýma očima. Vytáčení dieselu do nesmyslných otáček, navíc opakovaně po sobě... Absurdní. Šílené. Při běžném provozu takhle nikdo normální nejede. Je to asi stejné jako kdyby někdo stanovoval emise EV zkratomobilů na základě spotřeby elektrické energie při maximální akceleraci!!!

Navíc při pohledu na měřicí protokol jsem vůbec nechápal. Z toho co a jak je popsáno, tak mi přijde že měří pouze rozptyl kouřivosti, který se nesmí lišit. Absolutní hodnota není porovnávána. Prostě je jedno jak moc to kouří, ale musí to kouřit vždycky stejně!!! Nevím, jestli to tak je, ale protokol obsahoval právě takovéto data.

Navíc jsem měl dojem, že u STK snad fotili už i zavazadlový prostor, nechápu proč... Naprosto absurdní jaké byrokratické požadavky jsou stanovovány... Ale efekt žádný. Jen neustálý nárůst byrokracie. A tím i ceny za STK/SME. Dva litry za STK+SME je opravdu hodně a je to nepřiměřený poplatek za odvedenou práci. Dva litry jsou DVĚ HODINY PRÁCE V AUTORIZOVANÉM SERVISE pro běžný vůz!!! O neautorizovaném ani nebudu hovořit, tam je to cena práce za 3/4 dne!!! Většina z poplatku nepochybně jde jen na byrokratické náklady. Tak je to u nás se vším :-!
Avatar - _GTE_
3. 4. 2021 09:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 4. 2021 08:58
Následky
Stát napřed znevýhodní benzín daní o tři koruny vyšší. Pak svěří kontrolu soukromým subjektům. A pak se diví, že je výhodné jezdit ve starém smrdutém dýzlu a že kontrola nefunguje.
3. 4. 2021 17:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 4. 2021 13:04
Re: V posledních letech se to hodně zlepšilo
Jo, bude to tak. Já mám to samé se Škodovkami 120, i když to zrovna nevoní, tak to vzbuzuje vzpomínky na starší auta, na mládí. Na druhou stranu ta generace, která vyrostla na čipnutých Oktávkách, tak třeba bude mít ty hezké vzpomínky na mládí, když uvidí v budoucnu velmi vzácného kouřícího diesela.
3. 4. 2021 12:10
V posledních letech se to hodně zlepšilo
Ještě před takovými 5-10 lety se dala na silnici potkat opravdu "zajímavá auta". Alfa, která kouřila tak, že jela za mnou a já jsem ten dým viděl ve zpětném zrcátku. Zánovně vypadající Mercedes třídy B, jehož bílý lak byl na nárazníku a kufru doslova oblepen černými sazemi a mastnotou. Nissan Primera s polskou poznávací značkou, který se na dálnici pokoušel přívstřikem nafty regenerovat filtr pevných částic, který byl ale i s katalyzátorem vykuchán, takže se z auta vycházel dým nespálené nafty. 10 let staré Citroeny a Peugeoty či Fory kouřily skoro všechny, ale ke cti je je nutno dodat, že jen při akceleraci a poměrně málo.
Dnes už kouřicí auta vidívám opravdu sporadicky, tu a tam ještě nějaká čipnutá nebo zanedbávaná jedničková Oktávka zavázející v levém pruhu dálnice. Ale třeba trojkovou Oktávku jsem nikdy kouřit neviděl.
Avatar - rohYpnol
3. 4. 2021 11:29
Re: České řešení neřešení
Jediný potenciální smysl vidím v tom, že toto může odhalovat vozy, které na STK/SME jedou s DPF a po provedené kontrole DPF dají pryč. Ale kolik takových vozů je... Takto se většinou budou chovat max. "tuneři" a tam ty auta stejně obvykle stejně mají i jiné úpravy, pro které by nikdy neměly prolézt přes STK/SME.
3. 4. 2021 09:41
Re: mašinkou trojkou
Placas nesmysly. Zkus si neco zjistit. Kdyz zvednes limec u bundy, mel by se snad policista vyholit do pulky hlavy? Ty jsi takovej vseznalek, ze to svet nevidel. A napovim ti - zkus hledat jen u uniformovane policie, abys nebyl za vola. 😉
3. 4. 2021 08:43
mašinkou trojkou
Hlavne by se mel ten cop ostříhat. Vlasy nesmí bejt přes límec bundy. A kdyz pisou ze nesmi, tak nesmi. Jako kdyz treba nemuzes jet rychle, tak nemuzes a nebo pokuta a zaznam.
Avatar - Oscar_Romero
5. 4. 2021 09:33
Děkujme EU
Vzpomínám na doby, kdy jen servisáci a všímaví lidé věděli, jak moc špatně jsou nastavené emisní limity u dieselů, protože benzíňák ze stejné euronormy smrděl výrazně méně. Nebál bych se srovnat ani EU2 benzín (moje stará Laguna - budiž ji země lehká) s Euro 4 dieselem, přičemž bych se vsadil, že ten benzín bude mít v reálu nižší emise než modernější diesel. Vemte si hybridní Prius z roku 1997 - při srovnání s dieselem splňujícím dokonce EU5 (platící o víc jak 10 let později po Priusu) by měl nižší emise, ale eurobyrokrati tohle před dieselgate nechtěli vidět. Teď zase nechtějí vidět, že jejich elektromobilní strategie poškozuje zejména evropské výrobce, kteří už jsou navíc poškozeni z minulosti, kvůli přílišnému soustředění se na diesely.

Aby už vůbec nikdo nepochyboval o eurounijní debilitě, tak pevné částice vdechujeme i od 1. a 2. generace přímovstřikových benzínů, kterým EU filtr taky odpustila, přitom u té druhé (např. Octa II) bylo už úplně všem jasné, že ten problém existuje a musí být řešen ihned a ne až u 3. generace (té dnešní). Chápu majitele starých TDI i těch nových co podvádějí s močovinou, že jim osobně je to jedno a třeba ani na to nemají peníze. Evropa díky chybám EU chudne - za chyby se platí a žádný jiný novodobý systém neudělal těch chyb víc než EU.
3. 4. 2021 23:38
Re: Sazomet jede
Skvěle shrnuto, bravo! :yes: :yes: :yes:
Avatar - rohYpnol
3. 4. 2021 13:37
Re: tady to mas kundilízku
Jak víš že to není žena? Ha?!? Nakopej hlavně sám sebe :-!
Avatar - rohYpnol
3. 4. 2021 13:17
Re: České řešení neřešení
MAX kolem. Tj. na 3 tis. max řadím výš.
3. 4. 2021 13:11
tady to mas kundilízku
Policista ve služebním stejnokroji musí mít vlasy upravené konvenčním způsobem. Vlasy nesmějí na čele vyčnívat zpod pokrývky hlavy. Na zátylku hlavy nesmějí vlasy přesahovat límec košile a na skráních zakrývat ušní boltce, kotlety nesmějí přesahovat střed ušního boltce; vlasy nelze stahovat sponkami, čelenkami, mašlemi ani síťkou na vlasy. Ustanovení předchozí věty se nevztahuje
na policistku. “ no a kdyz sunda bundu, ma to přes límec polotrička. “ mlask další kopačka pro hovnivála 😂
3. 4. 2021 13:07
Futurista
Najdi si ZPPP ( zavazny pokyn policejniho prezidenta) jak ma vypadat sestrih vlasu, vousu u uniformovane policie. A nebo vis co? Prijed, kopnu te do ucha. Mlask 😂
3. 4. 2021 12:11
Re: České řešení neřešení
z dyslem 3tis?
tolik netocim ani s benzinakem
3tis+ jezdim tak tretinu casu a to jeste kdyz mam vetsi podil dalnice
Avatar - rohYpnol
3. 4. 2021 11:47
Re: České řešení neřešení
Reálně 95% času jsem max kolem 3 tis. otáček. Proč mají opakovaně měřit kouřivost nad 4 tis.ot. ??? Absolutní nesmysl.
3. 4. 2021 11:28
cidlo PM2.5 + PM10 stoji cca $20 v kusovce
pribastlit k tomu procesor s displejem a zavrit do krabicky je dohromady vyrobni naklad do 1000kc.
se standardni marzi koncova cena 5tis bez DPH.
pri vetsim odberu bych se dostal na polovinu. a muze to byt v kazdym policejnim aute.
jde o orientacni mereni a funguje i v jedoucim aute.
Avatar - _GTE_
3. 4. 2021 12:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _GTE_
3. 4. 2021 11:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.