Opel už letos uvede dodávku Zafira na vodíkový pohon. Stejnou techniku vyvinutou německou automobilkou využijí i sourozenci se znaky Citroënu a Peugeotu.
A stačilo by , kdyby to auto jezdilo přímo na LPG a ušetřilo by se plno energie a materiálu. A ekotrubky to ví, že se dělá vodík z uhlí, ropy, plynu a pokud ne, je jeho výroba ze vzduchu tak energeticky náročná, že přímo na elektriku dojede auto 4x dál. Jediná oponentura je tlačítko mínus. Já bych takové auto na plyn hned bral, takový nepřímovstřikový motor 2,0 t, to by šlo. Jenže je problém, plyn není tak zatížený spotřební daní a kdyby byl stejně jako benzín, tak by se finanční rozdíl srovnal, takže nejde tyto auta výrábět hromadně.
Nie je mi jasné, jak sa vodík môže nevyplatiť v osobákoch a naopak vyplatiť v užitkáčoch. Pri úžitkových autách už nevadí slabá infraštruktúra, vysoká cena áut a nemalé prevádzkové náklady? O ekológii vzhľadom na nutnosť výroby vodíku ani nehovoriac.