Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Fiat Panda 4x4 1.3 JTD Cross – Malý šplhoun

24 komentářů

Othello
Jestli čtu správně, dle testu by v klasické Pandě 4x4 měla standardně být uzávěrka zadního diferenciálu a provedení Panda 4×4 Cross přidává ještě uzávěrku mezinápravového diferenciálu, snad elektronickou.

No, jsem si dost jistý, že Pandě žádný mezinápravový diferenciál není a nikdy nebyl. Takže těžko může mít závěrku. A kdoví, jestli má Panda 4×4 Cross nějakou závěrku nápravovou, informační materiály Stellantisu - které jsou ovšem taky kvalitně zmatené - ji nezmiňují. Píšou pouze o přibrzďování protáčejících se kol, což je u aut už mnoho let běžně používaný systém
Tipnul bych si proto, že žádná závěrka nápravového diferenciálu v téhle Pandě není a mezi nápravami je jen elektronicky řízená spojka, podobně jak má i hromada jiných aut

Ale třeba se mýlím, tak bych rád věděl jak to je správně (redakce se ani neptám)

EDIT: teď koukám že to je článek z roku 2006, uff to nemůžete nějak zvýraznit že řešíme veterány, ať člověk neztrácí čas ?
henry.prta
@Othello Článek je z 12. června 2006, takže asi píšou o něčem starém, ne o novém autě.
Othello
@henry.prta
jo to jsem už zjistil taky. Nicméně bláboly psali už tehdy
admin badgeAvatar - Honza Mička
Honza Mička
@Othello Takové to "Spletl jsem se, hejt byl zbytečný, tak to přiznám. No ale do redakce, která tady byla před 20 lety, si i tak kopnu"

Když tak můžu něco vyřídit kolegovi Čermákovi, který mimochodem psal tento retrotest, když ještě nebyl retro. Pořád je to aktivní novinář.

😁

Honza
Avantime
@Othello Rozumiem, pri Fiate si človek ani nevšimne, že už majú odvtedy o dve generácie novší model.
vencelín
@Othello
Nejsem si jist, ale první panda (ta hranatá z 80 a 90 let) myslím že měla i nějakou uzávěrku.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Othello Ano, takze blbosti psali uz tehdy.

Je to uplne jiny system nez v puvodni Pande, to jim budiz trochu omluvou.

No, jednalo se skutecne o elektronickou uzaveru zadniho diferencialu... protoze uprostred to nemelo diferencial, ale viskozni spojku.

Diky tomu to projelo veci, o ktere se vetsine SUV ani nezda.

Takze ipasaz o tom, jak domenou tohoto auta je silnice je proste blbost.
To auto vzniklo pro ty, co potrebuji dojet i tam, kam by pesky nevylezli... ale nepotrebuji u toho vezt tunu nakladu Defendrem.

Ano, 1.3 jtd byla v tom malem auticku velmi slyset. I citit - prekvapive to, ac jtd, pri zatizeni v nizkych otackach dosty vibrovalo.
A decibely se pridaly vzdy ve vyssich.

I proto je dodnes nejlepsi verze Pandy 4x4 s benzinovym dvouvalcem 0.9.
Othello
@Ja Prvni 123
@ vencelín
souhlasím akorát si myslím že ta stará Panda měla závěrku zadního difu mechanickou
Jako elektronická se označuje jen pouhé přibrzďování kol brzdama
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Othello Vzdyt to pisu, stara meka zplne jiny system.
Mela mezinapravovy diferencial, a ten mohl mit uzaverku.

Myslim, ze vzdycky za priplatek, ale to uz nevim jiste.
Byl to rakouskej Steyer.
Othello
@Ja Prvni 123 mezinápravový diferenciál neměla podle mě nikdy. Jen viskospojku. Závěrka byla na zadním
vencelín
@Othello
Původní panda byla čistě poctivě železo. Pribrzdovani kol nelze označovat jako uzávěrku diferenciálu ale jako jeden ze způsobu (módu) asr (regulace prokluzuje kol při rozjezdu).
gil54
@Othello

Nic ve zlém, ale jaksi dost dobře nechápu, že řešíš nějaké uzávěrky a při tom nepoznáš 20 let staré auto.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@gil54 A jtere auto melo pripojitelnej pohon zadku provedene nejbrutalnejsim zpusobem?

Ano, byla to prvni Alfa 33.

Nemela zadnej mezinapravovej diferencial, ani viskozni spojku!

Zadek se proste pripojil, pakou na podlaze, natvrdo, pres zubovou spojku.
Takovym pricnym madlem. Auto muselo uplne stat, pochopitelne.

Jako vyprostovaci pohon to fungovalo!
Jen se nesmelo zapomenout zase to odpojit.
Na palubce svitilo oranzovy ozubený kolo jako krava.
😄
vencelín
@Ja Prvni 123
Fakt 33 neměla spojku ani mezinapravove dif? Nebyl ten dif schovaný v rozdělovači prevodovce?
Othello
@gil54 zajímalo mě uspořádáni toho pohonu. Věk auta na tom nic nemění, systémy jako měla ta panda se používají naprosto běžně dodnes
topten
smradlavej dyzl v pidiaute
to byla strasna doba
jakej to melo smysl ?
kolik lidi kvuli tomu zemrelo na rakovinu ??
PavelK_
@topten ani jeden člověk.
vencelín
@topten
A víte že vznetove motory se dávají i do výrazně menších vozitek? Třebas ti drbajzlici s max 45 jsou dost často se Vznětový motorem, což prostě nad tím musím kroutit hlavou. Je pravda že i auta Panda, Clio, Fabie, Fiesta atd moc smysl se Vznětový motorem nedávají. Vznětový motor bych viděl rozumně v autech Octavie, megane a výše.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@vencelín Jsou proste ucinnejsi.

Vite, ze i vetsina motoru pro modely letadel jsou vznetove?

Jasne, tam nejedou na naftu, ale taky jsou "detonacni"...
vencelín
@Ja Prvni 123
Jo účinnost je vyšší, prakticky ale u malých aut rozdíl ve spotřebě je zanedbatelný a menší auta mají i menší nájezdy. Tedy ve finále se Vznětový motor v takových vozech nevyplatí když vážíme vyšší nákupní a servisní náklady a Složitost v kombinaci s hlučnější projevem
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@topten Ani jeden, ale nabizelo to tocivy moment, ktery benzinova 1.2 nemela.

Reseni prinesla az turbo 0.9 dvouvalec.
vencelín
Sympatické vozitko.
Jen ta 1,3 jtd nebyla úplně blbuvzdorny motor (malá olejová náplň).
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@vencelín To zase takmoc nevadilo, jen to chtelo hlidat olej.
A vcas menit.

Horsi byly prvni "dvouhmoty", nefungovaly 100% a brzo a draho se menily.

Plati univerzalne, ne jen pro Fiata, nerku-li Pandu, ale cim mensi auto tim vic to vadilo...
vencelín
@Ja Prvni 123
Jo to je další fakt, zvlášť u Vznětový h motory dvozhmoty dostávaly vcelku zabrat