A prakticky vždycky se vokázalo, že zkrato-wágen je bez dotační podpory a stále narůstajících restrikcí vůči automobilům prodejný v nejlepším případě mizerně. Prostě je to tak, (bateriové) elektromobily jsou na howno, smiřte se s tím. A dokud do kostky cca 40 x 40 x 40 cm za 10 minut nedokážete našlapat dostatek energie pro jízdu na vzdálenost dalších 1.000 km, na howno i vždycky budou
Až tobě bude, pionýre, třicet let... https://www.cesky-dialog.net/clanek/1368-z-casopisu-abc-rok-1960/
A zase neekologické kyseliny.
Lidé velice rychle procitnou, když po nějakých sedmi létech budou muset za předražený vůz platit předražený poplatek za ekologickou likvidaci díky odkrádlovaným bateriím.
To já jsem tolerantní, stačili by mi i 500km!
Pokud by se doplnila do těch 10 minut... to je maximum.
A pokud by takových nabíjecích cyklů vydržela ta kostka aspoň takových 4 až 5 tisíc, bez ztráty toho dojezdu.
Pak už by vadila jen ta ukrutně neekologická výroba, ale to už by se třeba dalo nějak vyřešit. :-)
Prostě z neznámých důvodů došli k závěru, že lidi jsou úplná banda pitomců a když ten nesmyslnej pohon nacpou do "starýho"auta, které kdysi fungovalo, tak si toho nevšimnou!
Svým příspěvkem jsem chtěl poznamenat, že recyklace baterií už probíhá delší dobu a nezdá se, že by se to řešilo vysypáním baterek do moře nebo jejich uskladnění 100 metrů pod zemí ala vyhořelé palivo z jaderek. Tesla má zrovna (pokud se nemýlím) svůj battery pack složený z jednotlivých baterek, které vypadají jako "tužkové" baterie http://mikromasch.net/tesla-introduces-third-generation-battery-pack-technology/ .
pro spoustu lidí do města, jezdících třeba do práce apod je na výběr mezi turbo-dieselem /špatně/, turbo-benzínem /špatně o trochu míň/, full nebo mild-hybridem - a to už je mnohem lepší, ideálně s atmosférickým benzínem - nebo elektromobilem. tam navíc nemusí řešit vůbec žádný servis... tedy téměř žádný.
no a pak je tady ideální řešení v podobě příměstské hromadné dopravy:)
Asi jsem to napsal špatně - je to tam 4 km a zpátky taky 4 km nebo tam 8 km a zpátky 8 km, takže asi 100 km za měsíc, což je přibližně stejně jako za měsíc naběhám. Na kole najedu cca 300 km za měsíc, ale občas prostě auto potřebuju/ chci a smysl mi dává elektromobil. Ještě čekám na cenu Dacie Spring a pokud nebude pod 300 tisíc, tak už mám vybraného dvouletého Smart ForTwo EQ. Pokud by tady někdo byl, kdo by byl schopen mi ho přivézt z Mnichova k Č.Krumlovu, rád mu "dám vydělat".
Pokud (podle toho, co píšeš) potřebuješ auto maximálně 2x týdně na průměrnou trasu 6 km - to máme 12 km týdně čili 624 km za rok, tak sa vysör na auto a kup si kolobrndu
Asi nechceš úplně srovnávat 50 g baterii do mobilu s 500 kg baterií do BEV, že ne? Zkus si spočítat, kolikrát by člověk za celý život musel vyměnit baterku v "ajfounu", aby se dostal na ekvivalent jediné baterie Tesly.
JJ, turbo dízl a turbo benzín jsou špatné, protože jsi to ty právě napsal. Tož to ja :D
Už jsi s tím byl u lékaře? ;-);-);-)
U elektromobilu "nemusíš řešit" servis, ale musíš řešit (pro běžného člověka zatím stále astronomické) náklady na pořízení + problém nabíjení, pokud parkuješ jinde, než ve vlastní garáži a u vlastního domu. Přičemž lze s úspěchem předpokládat, že cena "nabíjecího proudu" pro elektrovehikly časem dozajista poroste
V tom případě proč ne.
Každý chlap je schopen do svého koníčka nasypat jakékoli volné množství peněz (kamarád se mi kdysi v roce 2004 chlubil, že sehnal "kliky na kolo" (velociped) za 20.000 Kč jednu) - a je to tak správně. Nemůžeme vydělávat jenom na manželky a děti, musíme si občas udělat radost. A když Ti radost udělá tohle... proč ne :yes::yes::yes:
Každý to má nějak. Mně osobně stačí i pod 100 km. Je mi docela líto mého auta, když ho vytáhnu maximálně 2x týdně pro nákup, což je buď 4 km tam a zpět nebo 8 km tam a zpět. Absolutně vůbec nestojím o nějaké delší výlety, těch jsem si užil dost.
Na krátké jízdy POUZE po městě (do 10-15-20 minut, s častým zastavováním, neustálými rozjezdy a semafory... atd) je nejméně špatným řešením fungující MHD
Pro naprostou většinu řidičů a naprostou většinu tras je nejlepším řešením auto se spalovacím motorem - a nikoli nějaká drahá elektro-mrdka.
Což nakonec dokazuješ i ty sám, protože jako své vlastní auto uvádíš jenom benzínového baworáka.
Takže si prosím buďto kup elektromobil (a nebudeš za trapného aktivistickébo bIba) - a nebo přestaň tady valit ty své srance ( (R) Fostek ) o výhodnosti elektromobility, když ji sám nemáš
Děkuji předem
Se srdečným pozdravem
polib si nabíjecí šlauch
J.G.