Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen možná oživí další retro-modely, ovšem s elektrickým pohonem

Volkswagen e-Karmann
Volkswagen e-Safari
Volkswagen Karmann Ghia (Typ 14) (1955–1960)
Volkswagen Karmann Ghia (Typ 14) (1955–1960)
39 Fotogalerie
Diskuze (32)

Elektrická modulární platforma MEB by se mohla stát základem pro nástupce modelů Karmann Ghia a Kurierwagen.

Automobilka Volkswagen již několikrát zopakovala, že na své modulární elektrické platformě MEB vybuduje celou modelovou rodinu elektromobilů s označením ID. Prozatím automobilka představila hatchback ID.3 a crossover ID.4, brzy by se však mělo představit SUV ID.6 a minibus ID. Buzz, který bude odkazovat na první generaci ikonického busíku.

Podle dřívějších informací by přitom Buzz nemusel být jediným moderním elektromobilem z dílny Volkswagenu, který bude odkazovat na historicky úspěšný model. Již v roce 2017 se totiž objevily spekulace, podle kterých by platforma MEB měla být použita pro vícero retro-inspirovaných elektromobilů.

Všichni jsme doufali, že jedním z nich bude produkční verze konceptu ID. Buggy, který ztvárňoval moderní podobu ikonické buggy Meyers-Manx. Po zrušení tohoto projektu se však objevují noví kandidáti. A to jak na evropské, tak na americké půdě.

Německá automobilka si totiž měla již v roce 2020 registrovat u Evropského úřadu pro ochranu duševního vlastnictví několik názvů klasických modelů, ovšem s  písmenkem „e“ na začátku. A dvě tato jména, konkrétně e-Karmann a e-Safari, se prý nedávno měla objevit v registru Amerického úřadu pro ochranu duševního vlastnictví.

Samotná registrace jména ještě nemusí nic znamenat, zvlášť když bylo zapsáno s možností uplatnění pro různé typy vozidel. Všeobecně se však předpokládá, že by mohlo jít o nové typy elektromobilů, které budou navazovat na historické kousky.

V případě modelu e-Karmann by mohlo jít o nástupce modelu Karmann Ghia, který se prodával mezi lety 1955 až 1975. Základem vozu byla platforma VW Beetle, na kterou italská karosárna Carozzeria Ghia naroubovala nádhernou karoserii kupé 2+2 nebo kabrioletu.

Současný CEO Volkswagenu Ralf Brandstätter přitom v minulosti naznačil, že bychom se mohli dočkat i kabrioletu postaveného na základě modelu ID.3. Právě ID.3 je přitom označován za moderního brouka, takže se nabízí krásná historická paralela. Navíc ID.3 bez střechy by nejspíš nevypadal moc dobře.

Model e-Safari by pak mohl být dobrodružně laděným elektromobilem, o kterém automobilka také v minulosti mluvila. Svou filosofií by pak navazoval na VW Type 181, tedy vozidlo západoněmecké armády, které se na civilních trzích prodávalo pod označením Kurierwagen, Trekker, Thing nebo také Safari.

Vstoupit do diskuze (32)