VW Bratislava bude v máji 2 týždne stáť kvôli čipom.
Na analógových paneloch nie je nič zlé. Už v druhom aute mám plne LED prístrojový panel. Ale nevnímam žiadnu pridanú hodnotu.
Nietoré tie digitálne veci sú fajn (Head up displej, info o doprave v navigácii, 360st kamera), ale iné mi pripadajú ako inšpirované na TikToku nejakou súťažou o čo najviac displejov.
Aj keby vsetci tazili, je to uz len dosledok nie pricina. Problem s grafikami bol skor ako bitcoin vyletel nahor - zacalo to uz pred rokom v marci. Ja som stihol postavit zelezo zaciakom minuleho roku, o 3 mesiace neskor kamarat skladal podobne zelezo a +300€ za rovnaky HW, lebo vysoky dopyt. Problem s cipmi to len znasobil.
A čo je zle na analógových tachometroch? Ručičkový výstup? Nemožnosť zahrnúť jeho výstup do digisveta auta? Neviem, pýtam sa. Ak by preto nemohol byť v aute povedzme tempomat - tak to by bol pruser.
A není to jen nedostatek čipů. Chybí na trhu snad komplet všechno co si na tom autě umíš představit co se týče surovin potřebných na jeho výrobu. Asi bude docházet k omezování výroby možná jen některých modelů. Dovedu si představit týden dva odstávky, ale nemyslím, že by kvůli tomu měl být nedostatek nových aut. Rozhodně se ale situace nezlepší v květnu a červnu. Jestli tak o prázdninách by se to snad mohlo stabilizovat.
Čipy nejsou - to jest bohužel fakt - a jde to napříč výrobou čehokoliv, nejen automobilů. Já si chtěl kupříkladu poskládat nový PC a není z čeho, tak aby ta mašina splňovala mé požadavky včetně hlediska "value for money" :-( Myslím, že kvůli nedostaku čipů stála i výroba v Kolíně ...
Čím méně budou současná auta digitalizovaná, tím lépe pro řidiče! Ještě by automobilkám měly začínat docházet zásoby elektromotorů pro P brzdy! :-):yes::yes::yes:
Nechci se vás dotknout pane, ale z čeho budete živ? Evropská ekonomika je ohromně orientovaná na automobilismus a všechno v ní souvisí se vším. Pokud lidi nebudou kupovat evropská auta a jiné výrobky, tak to časem pocítíte i pokud jste malíř pokojů.
Chceš vedieť ako? No napríklad tak, že u našom trnavskom závode rušia zmeny a obmedzujú produkciu. Zároveň ale linka musí bežať, lebo náklady na jej úplné odstavenie o znovuspustenie sú enormné. Takže sa autá vyrábajú s chýbajúcimi súčiastkami, idú na dvor a keď prídu čipy, resp. iné chýbajúce súčiastky, tak pôjdu späť na linku. Logisticky ohromná komplikácia. Objednať 208 do výroby je nemožné.
Ked prisli prve info o nedostatku chipov, myslel som si, ze je to len forma stimuluacie kupujucich...tak som zvedavy, ako velmi tym realne bude postihnuta montaz a dodavka automobilov.