Chystané další zpřísnění emisních norem označované jako Euro 7 od roku 2025 může znamenat zánik velké části aut se spalovacím motorem i snížení zájmu o nové vozy.
Nějaké ekologie ve skutečnosti nikomu neleží amni v patě, jde omezení svobody pohybu velké části lidí
Prostě se vracíme do středověku a ranného novověku, kdy páni směli vše, cokoli si jen zamanuli - a "plebs" bez svolení pána nesměl odjet ani do vedlejšího okresu :no::no::no:
Je to tak, Euro5 bylo nesplnitelné, tak museli chudáčci podvodničit proti zlé EU, stačilo provalení Dieselgate a najednou to šlo, dokonce i Euro6. Asi se ty fyzikální zákony mezitím změnily...
Ale tak dramaticky bych to neviděl. Konec konců můžeš jet vlakem nebo busem nebo svým starým autem, na který se tyhle dementní nápady soudruhů z EU nebudou vztahovat. Hamuna ale říkalo, že žádný konec spalováků s EURO7 nepřijde. To je jen ruskej hoax. EURO7 bude norma, kterou spalovací motory prý běžně splní. Specielně Toyotí spalovací motory to splní určitě. Toyota totiž umí vyrábět spalováky, který popírají i fyzikální zákony. VW spíš ne, protože to jsou zloději a podvodníci. No když to říkalo Hamuna, tak to bude pravda nemyslíš :D
Zatím je to taková hra a kecy kolem jako vždy, každý si hřeje svou polívčičku. Změna může nastat jedině pokud se to z oblasti výhrůžek dostane do stádia propouštění. I dělník od pásu je volič s rodinou a Němců nebo Francouzů je v automobilkách dost. Živit EV trh na dotacích nejde moc ani teď a to je to jen okrajový segment. Na druhou stranu -- automobilky mají dost velkou moc a nepřijde mi, že by to opravdu chtěly zastavit, spíš toho chtějí využít. Jestli eura přitečou od zákazníka nebo z dotace je jim jedno.
Zdejším čtenářům nejde o realitu, ale pouze o vyjádření politického názoru.
Automobilky nikdo padnout nenechá, a norma se ještě upraví.
Co se týče mého názoru, do 2025 se to nestihne (za 3,5 roku)..
Já bych odsunul Euro 7 postupně až do roku 2029,
Prostě potřebujeme více informací, které dnes nemáme. V roce 2025 bych to znovu vyhodnotil podle situace se solid state baterkama, podle poklesu cen EV, ... .
No já jsem zvědavej jak to bude pokračovat. Bolševici v Bruselu zakrátko zjistí, že jejich restrikce týkající se emisí se míjí účinkem, protože ti "blbí" lidé jezdí dál svými EURO4-6 auty a nechtějí je házet do šrotu. Takže očekávám v následujících letech (tak 2025) poměrně ostrou kampaň proti autům a teď je otázka jak agresivně nastaví tu laťku. Jestli bude fuj všechno do EURO 6 nebo budou tak progresivní, že za viníka všeho zla na planetě označí i nový auta splňující EURO6 ve všech mutacích. A začnou tě penalizovat, že jsi hovado a jezdíš v 5 let starým autě a zamořuješ ovzduší a ničíš planetu. Já jen nevím kam pak budeme z tohodle bordelu (míněno EU) moct emigrovat. Tajně doufám, že se země V4 trochu semknou a hodí do toho těm debilům z Bruselu vidle. Tj. přestanou kývat a hrát poslušný a začne troška rebelie proti takovým nesmyslům. Prostě dát jasný postoj. Ne my se tímhle směrem ubírat nebudeme. Takhle přísná pravidla si stanovovat nebudeme a tohle respektovat nemíníme. Dělejte si to hoši sami nebo to přehodnoťte do realizovatelnější podoby. Jen jsem zvědav, kdy bude za nepřítele lidu označen i člověk co si doma topí dřevem a produkuje tudíž CO2 a další škodlivny. To určitě taky přijde na řadu za pár let.
Jak pravíš,
koneckonců můžeš (ZATÍM MŮŽEŠ, tedy SMÍŠ) jet svým autem nebo busem...
Schválně, jak dlouho myslíš, že bude trvat, nežli EU začne vůči svým podřízeným guberniím zavádět podobný systém sociálního kreditu, jako se nyní úspěšně implementuje v Číně? https://www.businessinfo.cz/…m-co-to-znamena/
Á konto Hamůňo - kdybych dostal 1 korunu za každý idiotský příspěvek, který zde hamůňo vyplodilo, byl bych VELMI bohatý muž
A tak tu máme opakované...již sedmé drama.
Jednou je to o tom, že úředníci jdou za hranu fyzikálních zákonů...ano už zase.
Jindy, že budou automobilky krachovat.
A na ihned se objeví rozhovor s Martinem Jahnem a ten tvrdí něco úplně jiného.
Škoda bude dále vyrábět auta s benzínovými motory...a to ještě minimálně 10 let.
A dokonce už mají i vyčísleno, kolik je bude přechod na Euro 7 stát na jedno auto...asi 30 000.
Oni na těch technologiích pro splnění nadcházejících norem...byť ještě nejsou ve finální podobě, dávno pracují. ;-)
Vždyť jsou ti pánové a odborníci z univerzit a fakultních nemocnic na nás tak hodní :*) . Všem jde jen o naše zdraví a tak si notují, ať jsou z té strany nebo jiné protistrany.
Tady to pán už pochopil : "Má práci i byt, ale nejlépe se cítí ve své zemljance v lesích nad Osekem"
Zase sa tu uplne zbytocne pisu litanie okolo neexistujuceho zakazu spalovacich motorov, preto ze nejaky Zdeňek Petzl nepochopil Euro 7? Je to iba jeho mylna interpretacia normy. Nestane sa nic ine iba ze sa posunie hodnota emisii nad ktoru sa bude platit emisna pokuta/dan. S tymto tempom rastu predaja EV to mozno bude mensi problem ako pri Euro 6. Mam pocit ze vacsina diskutujucich neovlada jednoduchu matematiku priemerovania s nulou..
No pokud v DE vyhrají volby Zelený, tak tenhle scénář je možný (škoda, že nemám zvracejícího smajlíka)... Btw ani tam nízkopřijmouvý zaměstanci na nový autoelektrospotřebič prostě nedosáhnou a tak nějak asi ani nevidí důvod vyměnit třeba spolehlivě fungují Golf VI za iD3 ;-) Kam se ten svět řítí...
Jestli by ale nebylo dobrý nastavovat si ty požadavky, tak aby byly reálně plnitelné, nemuselo se při nich fixlovat a ohýbat čísla, aby to vyšlo. Stejně je to jen pro homologaci. Na STK je pak už realita úplně jiná.
přesný postřeh - automobilkám je jedno odkud přitečou peníze - a nějakou dobu bylo jednodušší vyrobit e-zkrat a dostávat bonusy a dotace než poctivě vyrábět a soutěžit v prodeji standardních modelů.
Tak šejkové tam zase tak moc nemají (tady jsou údaje 2018) - viz https://ec.europa.eu/eurostat/cache/infographs/energy/bloc-2c.html
Rusko 30 %
Irák 9 %
Saudská Arábie 7,4 %
Norsko, Kazachstán, Nigerie 7 %
Libye 6 %
Azerbajdžán 5 %
Írán 4 %
UK 4 %
USA 2,4 %
To si myslím, že je každému rozumnému jasné :yes: . Brečíme, jsme chudáčci musíme zvyšovat ceny kvůli ošklivé Evropské komisi. Už nebudou žádné slevy, dealer dostane buřta s horčicí za předaný kus a šmitec :-[]
Bojíme se moc : "ale do hry vstupují rovněž přísnější metody či dokonce sjednocení limitů pro měření v laboratořích i v reálném provozu" . Když umějí STK nechat projít občas dost podivné vraky, tak i laboratoře si s takovou nepřízní legislativy snad poradí, zejména když jejich zákazníci nemají zrovna hluboko do kapsy a díky tomu mají vlivné příznivce :-[] . Tyhle normy jsou samozřejmě výborné na to, aby se nám na hřišťátko netlačila nějaká nekalá konkurence z Horní Lhoty.
Nikdy nic nedje do nekonečna.....pokud zas nevymyslí nějaký podfuk ala Diesel gate, všechno má určité limity za které už se bud jít nedá anebo to stojí tolik, že by to bylo rázem neprodejné :-)
Jojo,dělníci od pásu se hned přeškolí na špičkové programátory, tak to chci ty elektrom*dky vidět, to nedojede od Vás domů ani do místní hospody :-):-):-)
... ale samozřejmě automobilky pořád brečí. Euro 7 se vyřešit dá, problém to bude spíše pro e-zkraty, dotace se snižují, CO2 bonusy pro automobilky se snižují ... :yes: Tak zase musí využít diesely, benzíny jsou v reálu o opravdu vysoké spotřebě, PHEV mají taky problém s reálnou spotřebou.
V novejch elektrofabrikách je práce spousta a hlavně budou chybět tisíce programátorů. Zvláště Němci jsou v softwéru neschopný a ani si ho neuměj zadat. :-!