Inovativní technologie Skyactiv-X prošla „faceliftem“. Pořád chce kombinovat to nejlepší ze světa benzinových a naftových motorů, nově to však koření lepšími parametry.
Jo jo pre auto s väčším nájazdom je samozrejme benzínový plug-in ideálny, ideálne v pseudo SUV. Prečo by som chodil za 5 litrov nafty, keď môžem za 8 litrov benzínu. Plug-in je veľmi špecifický pohon vhodný pre ľudí, s rodinným domom, ktorí dochádzajú 20km do mesta do práce. Pre všetkých ostatných je to blbosť... Buď elektromobil na jazdenie okolo komína, alebo benzín/nafta/HEV na dlhšie trasy. Ale máš pravdu, že dúfať že v EU v tomto vyhrá rozum je naivné.
Aka je to obyc. hybridna octavka ? Ak myslis plugina, tak 100x lepsie auto pre jazdenie je lahka a slusne vykonna mazda, octavia s tazkymi a drahymi baterkami v kombinaci s priamovstrekovym turbom zas nie je cesta podla mna... nazory sa lisia :-)
Mazda ovsem nevyvija tieto motory iba pre EU, ber to tak ze ich pre EU nevyvija vobec a inde vo svete ma SkyX skvelu buducnost... smolík pre nas.
I jen letmý pohled do prodejních statistik zcela popírá konstatování pana redaktora, že "Úspěch má.
Rozhodně nemůžeme říct, že by o novou japonskou techniku nebyl zájem." 20 místo v evropských prodejích nižší střední, prodej 26,4 tis. kusů za rok 2020 je totální propadák ve třídě kompaktů. A u nás je to stejný výbuch, 17 místo v prodejích, kdy doslova kdokoliv začne něco v kompaktech prodávat, tak je úspěšnější než Ma 3.
Tohle je už hodně velká křeč.
Jedna věc je spotřeba v testech což se nedá porovnávat a druhá je realita.
S Mazdou 3 G122 Mild Hybrid mám za 2200 km průměr 5,7l (od koupě to pořád padá) až budu mít 10-15 tisíc vidím to na ustálení kolem 5,5l.
Věřím že Skyaktiv X by ve stejném módu vzal kolem 5l.
Jde o to naučit se s tím autem jezdit, vědět kdy podřadit a kdy dát vyšší kvalt a hlavně tupě nešlapat plyn až na podlahu.
Jezdím město, okresky občas dálnici. Ve městě 50 mimo město 90-120 dálnice 150.
Až bude Skyaktiv X více mezi lidmi ty spotřeby budou jiné. Sám jsem ten motor nevolil z důvodu ceny a hlavně Skyaktiv G je velmi spolehlivý i když zde je v nové generaci. Výkon je u G122 stejný jako u G150 po SW úpravě.
Mozno tomu tak bolo este pred 15 rokmi... dnes uz na bezne pouzitie bude vhodnejsi warmhatch... dnesne hothatche su uz o inom... nahanaju uz casy na ringu a aj cenovo su coraz mimo misu bezneho a neraz uz aj solventnejsieho pouzivatela... takze v tomto nesuhlas ... ich posadenie je uz proste ine ako kedysi... a uprimne... mrzi ma to kam to dospelo s nimi... takze za mna dnes maximalne este tak warmhatch... ale uz hot by som ani nechcel...
Uplne by mi tu postacil i30 fastback s 1,5tgdi a s N line paketom... a mas dokonaly voz c segmentu... krasne auto a dal by som mu urcite prednost pred touto rozplacnutou aj menej praktickou trojkou :yes:
Hothatch bude na bezne fungovanie stejne nepouzitelny... aj spotrebou pazravy .... obcas menej je viac... a tu v c segmente prave nieco ako 1,5tgdi mi pride ako uplne idealna volba na kazdy den :yes:
Mazde velmi s tym SkyX a aj tomu ze to nevzdava. Som zvedavy na dalsie evolucie, zaujimave je pomerne vyrazne znizenie kompresie... uvidime kam sa to este dostane, takych 200k by bolo zaujimavych casom. Trojka vyzera stale vyborne :-)
Ba ne, Šimpanz má pravdu. Sky-X sice relativně uspěly, ale jsou drahé a to není cesta k vyšším prodejům. Mazda v podstatě zrušila prodej dieselů, obnovuje se teď v dubnu.
Automobilka musí mít prostě v nabídce celou paletu motorizací.
U značek kde omezili maximálně nabídku motorizací a k tomu vyhodily diesely, padají na hubu (Nissan, Honda, Mitsubishi, Mazda méně ale také hodně.)
Ono je snadné škrtat a ztratit zájem potenciálních zákazníků, ale získat si znovu důvěru bude sakra těžké. Všimněte si jak širokou nabídku motorizací má Ki/Hyundai, a dieselů se nevzdává, hybridizuje, v nabídce má i malé diesely. V HMC si uvědomují že nabídka motorizací musí být široká a ne se snažit všechno řešit jediným předraženým PHEV benzínem.
Proboha, proč zanášíš diskuzi o hezkým japonským autě , korejskou šeredkou, která umí jen dobrou cenu nic víc. To je asi jako by si do diskuze o francouzské kuchyni dával odkaz na anglický porridge. :-O
A na čo mi je plug-in bez dobíjania? Všetci vieme, že v takom režime funguje výborne HEV. Ale prečo nepridať 300kg baterky.
Ako ja naozaj nemám nič proti plug-inu, sú ľudia ktorým to vyhovuje, ale ak z toho EU urobí dialničné stíhačky a my sa tu máme tľapkať po pleci akí sme ekologickí, lebo jazdíme na plug-in hybridoch ale reálne to bude presne naopak, tak je to proste absurdne.
este raz, Mazda to vyvija pre zbytok sveta a nie pre EU pochopils ? Takze je uplne sumak v tejto debate, ze tu skoncia spalovaky do r. 2030, SkyX bude na velkych = podstatnych trhoch stale live a uz pekne vychytany...
povieme si za par rokov kolko octavii s baterkami a 1.4T sa preda mimo EU :D
z clankov na ACZ je mne jasne, ze nevedia, nechceju a ani nemusia dosahovat najnizsie spotreby, majitela v diskusiach casto poupravia ich skusenosti, tj. ludi ktorym zalezi na tom aby tie nizke spotreby dosahovali... testy ACZ spotrebou vypovedaju rezimu kedy jazdis a nehladis na spotrebu... nechcem tu vsak tvrdit, ze skyX je zazracne usporny, nema ani na dobry diesel.. na svoj vykon a tocivy benzin vsak rozhodne nezerie vela a pre skutocnych setrilkov, ktory vedia jazdit usporne je to pomerne usporny motor aj vo vseobecnosti
"s tazkymi a drahymi baterkami v kombinaci s priamovstrekovym turbom zas nie je cesta podla mna"
Vždyť ten SkyativeX je motor složitý jako blázen, to z hlediska případné poruchovosti a trvanlivosti nemusí být taky žádná výhra.
Samozřejmě má přímý vstřik, nepřímým vstřikem by vůbec nedosáhli úrovně rozprášení směsi a přesného načasování, které potřebují pro kompresní vznícení směsi. Dokonce to nejsou ani běžné benzínové vstřikovače, ale speciální super vysokotlaké multipoint vstřikovače.
The SKYACTIV-X therefore features a system capable of injecting fuel at super-high pressure from a multi-hole fuel injector positioned in the center of the combustion chamber. https://news.mazdausa.com/…ress-information
v tomto musím poďakovať všetkým tým "korona-vodičom" ktorí sa zrazu objavili na cestách, brzdy u nás mávajú pravidelné záťažové skúšky, väčšinou na kruháčoch :D
hej a potom mi zatuhnu zadne strmene na brzdach :D ... tiez jazdim plynulo a rad to vypečiem, casto vsak brzdim motorom a predvidam a chudak brzdy si moc nemáknu
Naučiť sa jazdiť to krásne vystihuje. Ja to vidím priamo doma - priateľka jazdí ako slimák a dokáže mať o liter vyššiu spotrebu ako ja čo jazdím dynamicky. Pri rozbehu z obce si bežne vyhodím z kopýtka a vytočím na 4-6 tis.
Skutečnost, že Mazda 3 je propadák není třeba nijak dokazovat, 20 místo v prodejích v EU mluví samo za sebe. Ale klidně se tady dál plácejte po zádech jaký je Ma3 potažmo Ma3 se Sky-X skvělý úspěch.
No... jenže EU v tom není sama. Proč myslíš, že Honda nepočítá se spalovacími motory, snad kvůli EU? To ani náhodou, Evropa pro Hondu není až tak klíčový trh... prostě počítá s tím, že spalováky nemají budoucnost ani v JPN ani v USA.
Taky držím Mazdě palce a myslím si, že by tu spalováky ještě chvíli fungovat mohly... ale množí se indicie, že to tak nebude.
bezne atmo 2liter dosiahne na 210-215nm, takze ten kompressor tomu tak zasadne nepomaha, iste nie tak ako v pripade litra ktory ma 200nm, alebo 1.5ky s 250nm... takze v tomto je to lepsie a menej vytazene riesenie
uplne jednoduchy nie je, ale v principe nie je mechanicky zlozity, jeho vysoka kompresia nie je komplikacia, kompressor je nizkotlaky a riadenie spalovania kompresia/sviecka nestoji ziadnu extra techniku az na snimac tlaku, nema priame vstrekovanie co je obrovska vyhoda oproti karbonujucim a olejom riediacim GDI... vo vysledku mi pride jednoduhsi ako priemovstrekove turbo s malym objemom a DPF, EGR, mildhybridom, vypinanim valcov, startstopom
tak za prve - bez stlaceni vzduchu neudelas 240Nm z objemu 2 litry, kterym se motor chlubi (mozna az na nejaky specialitky).
a za druhe - predstava o relativne jednodychym motoru, kde se toho nemuze moc podelat, pada
Filozofie HH je právě bezproblémová denní použitelnost. To umí vždy velmi dobře GTI, jezdí a spotřebuje v běžných situacích příjemně a za málo. Přitom se s ním dá jezdit.
:yes: Jezdí nám občas po vesničce jedno GTI z časů, o kterých píšeš. Jezdí v tom chlapík v mém věku. Že jde o GTI poznáš tak z 5 metrů, do té vzdálenosti je to obyčejný starší golfík. Dneska jde o dojem - můžeš mít obrovské koncovky výfuků (i když je to jen nalepený kus nachromované umělé hmoty), difuzor, křídlo, přední nárazník až na zem - prostě to, co se vyrábělo po garažích, aby normální auta vypadala jako závodní.
Mazda 3 vypadá skvěle. Ta jejich červená jí sluší tak, že všechny ostatní barvy jí dělají o poznání méně atraktivní.
ked to nechapes nie je co vysvetlovat, vyberas auto ako účetní, vyber si liter lol, ten kto rad jazdi si vyberie 2liter so zanedbatelne vyssou spotrebou a omnoho vacsimi benefitmi atmosferickeho 4valca... 1.5 tsi je velmi nudny a bezpohlavny motor, to je cely problem koncernu a 2.0 tsi 140 kw nemas dostupny bezne v octavii ani v golfe, tak kde si ho vyberies ? bavime sa o malych autach typu cx30, mazdy3 ...
Zbytočná energia, on žiadnym HH v živote nejazdil.
Ja som jazdil 4 roky s jedným HH do práce, po meste, mačacích hlavách, spomaľovacích prahoch, úplne v pohode, normálne použiteľné auto.
Corolla 1,8 HSD 720Wh, 2,0 HSD 1,3kWh. Nemusis riesit energeticku hustotu, takze aj chladenie je jednoduchsie. A koli efektivite sa pohybujes v rozpeti nabitia 30-80%, takze bateria je vyuzivana v rezime, kde si udrzi kapacitu najdhsie.
Clanky su standardne v 1,8 je to 60 x 21700.
vetsina lidi jezdi mesto - okresky - dalnice a to v rezimu, ze v tydnu jede jen par km do prace a pak z prace, takze se motor nestihne ani ohrat. takze pro vetsinu lidi nema dyzl zadnej smysl.
v par testech co delali vyslo jasne, ze PHEV smysl ma i kdyz ho nenabijis, samozrejme, krome dalnice.
a jak pisu nize - na AKU pro HEV a PHEV se kladou uplne jiny pozadavky, takze hmotnost a rozmery nejsou jednoduchym pomerem jejich vyuzitelnych kapacit.
to sou souvislosti, ktery evidentne nevidis, ale v hospode budes urcite za kinga jestli je jeste nekdy otevrou
Ako každopádne to je jedno, topten sa chytá obrazných tvrdení, mne išlo o to, že plug in je zbytočný ak ho nenabíjaš a lepšiu službu za lacnejšie peniaze ti urobí diesel, ak jazdíš diaľnice, alebo HEV ak jazdíš mesto. To si myslím, že každý okrem toptena vie (a vlastne on to vie tiež, ale troluje).
Ako neviem, ale podľa auto.cz má HEV 1300kg a PHEV 1455kg (po odčítaní 75kg vodiča), teda že by baterka robila len 75kg rozdiel a ďalších 80kg bude čo? Nehovorím, že to tak nie je, len netuším v čom by mohol byť ten rozdiel, tepelné čerpadlo + silnejší elektromotor?
Japonsko chce být uhlíkově neutrální do 2050, mluví se o zákazu spalováku po 2030, např. https://europe.autonews.com/…030s-report-says
USA je asi stát od státu, Kalifornie bude něco podobného, takový Texas... no, uvidíme.
Je ale zase potřeba říct, že Mazda nedala zákazníkům úplně na výběr. Na začátku byla jen ta podladěná 122G a SkyX, teď je aspoň ta 150G... ale kdyby nechali v nabídce tu 121kW, možná by to bylo zase trošku jinak.
Já to nechci moc komentovat, protože o emisní legislativě v US nebo třeba v tom Japonsku moc nevím... jasně, zatím se v US prodávají s klidem větší motory než tady, ale asi to je taky dočasný... s Bidenem v Bílém domě a tak... a ani Čína už není k emisím lhostejná. Jestli o tom něco víš, tak klidně napiš...
EU7 snad bude mírnější, než se původně plánovalo... myslím, že to bude trošku metoda "šokuj nesmyslem a pak nabídni kompromis".
Motor má kompresor... ale jeho smysl je primárně jízda na chudou směs (hodně vzduchu, málo paliva).
Jestli je to ve výsledku přeplňovaný motor nebo atmosféra... no tak asi to je přeplňované, ale jinak než jsme zvyklí.
On má i nemá pravdu, akorát z toho důvodu, ze si to jen mysli a nezkusil nic :D Jsou HH a HH , některé jsou proste tvrdé a nebo mají jiné kompromisy (spotřeba, hluk atd..) , které pro denní použití nejsou to pravé orechove, ale to není výkonem. Takové HH byly i dříve ...pořad tu byl ten Golf GTi a pak jako protiklad mne napadá třeba Clio V6, s tím by asi jentak někdo po české rozbité okresce dojíždět denně nechtěl :D
co s tym ? mimo EU su aj 2.5ky... do konca s turbom... Mazda nasadila SkyX ako nizkoemisny motor, tam kde take prisne limity nie su ponukaju lepsie alternativy. Ta technologia je v zaciatkoch, vypada to tak, ze to posunu este o kus dalej. Stale je to alternativa, bez bateriek, bez turba... kto chce moze si vybrat male turbo v EU.
lamal má pravdu, silou mocou chceš dokázať svoju tézu, že Mazda 3 je prepadák a teda to platí na všetko. Ak ale najdrahšia a najvýkonnejšia motorizácia z troch (90, 110 a 132 kW) získa podiel 40%, tak sa to nijak inak ako úspech označiť nedá. V 90% totiž platí, že najväčší podiel majú tie (naj)slabšie motory, čo je logické, lebo sú aj najlacnejšie. Ak prvé miesto berie najdrahší a najvýkonnejší motor, je to bez debaty úspech a Tvoj zarputilý boj je zbytočný.
I když pominu absolutní množství, která jsou propadák, tak jestliže mám v nabídce dva motory a jeden získá 40% prodejů, tak kde je ten "úspěch"? Z logiky věci je Sky-G "úspěšnější" protože má 60%. Prostě Ma3 je propadák, Ma3 se Sky-X ještě větší a tohle je jenom marketing, který tady redaktor křečovitě papouškuje a ty mu/jim na to skáčeš.
Len teoreticky, ja po salaši jazdím benálom a hybridom... milované HDi aj TDi sú už preč, ovce si sťažovali. Včera si písal, že som kkt, prečo mi píšeš, cítiš sa tedy rovnako ? :D
Tvůj primer bohužel nechápu. Pokud chci srovnávat litr se zakladnim dvoulitrem, tak obojí jede podobné, jen ten litr s výrazně menší spotřebou nebo pojistkou.
Když chci něco srovnatelného se SkyX,, tak obdobnou dynamiku nabídne třeba tuctové 1.5TSi s obdobným počtem válců a opět menší spotřebou.
A když trvám objemu 2 litry a 4 válce, tak proti SkyX mám na výběr výrazně výkonnější motory, které zase nežerou o tolik víc. I třeba TSi 140kW/320Nm,, které v automatu jezdí okolo 7,7 , je dynamicky úplně jinde.
Mazda chce zostat maloobchodnou znackou, takze komentar na absolutne mnozstva predajov povazujem za trochu irelevantny. Nie som nekriticky fanusik Mazdy, tie pomerne dobre predaje SkyX funguju aj vo fleetoch v UK, tam bol na vyber v 3 motorizaciach 122 150 180k a tusim bolo este aj SkyD, ale to nie som si isty.
Myslis, ze ACZ propaguje zrovna Mazdu ? Neviem no..
podle spritmonitoru spotreba M3 skyactive-x prumer 6.87.
obycejna hybridni oktavka prumer 4.98.
tedy M3 skoro o 40% vetsi spotreba (a emise CO2) nez vetsi a vykonnejsi oct.
cistej benzinak bez baterky nema zadnou budoucnost, dyzl je odepsanej uplne.
nejblizsi budoucnost pro auto s vetsim naletem je benzinovej plug-in, od 2030 cisty elektro.
kolem komina elektro uz dnes.
Ale to já nikde netvrdím. Jen to, že dneska s obdobně dynamickým autem jezdím denně do obchodu nebo do práce. A nemám výčitky, že do něj posadim manželku, protože jde pořád o "normální' auto.
Proti tomu supersportu za zlomek pořizovací ceny, zlomek provozních nákladů, mnohem všestrannější a použitelnější.
Hm, tak si to zkus dostudovat. Do OI se někdy okolo roku 1999 montovala i 1.4 MPi 44kW. Právě to, co se tehdy (nebo o něco málo později) dávalo do první Fabie.
Jasně, kdo rád jezdí si v nižší střední vybere základní motor ... a je jedno, jestli jde o 85kw turbo v litru nebo 88/90kw v atmodvoulitru.
Tuctový a bezpohlavní 1.5TSi jede dle mnohých stejně jako "výjimečný"SkyX, k tomu s nižší spotřebou. Ostatně dynamické parametry mají oba motory velmi podobné.
A TSi 2.0 140kW byl a je běžné dostupný v OIII i v OIV. Nevím jak v Golfu, tam je poslední roky nabídka motorů divná, ale Leon těch 140kW má tajy. A to zmiňují pouze ten těžce podladeny základ, ne další výkonově varianty u Škody nebo koncernu, kterých je víc než pár.
OK, Fabia ide trochu mimo môjho záujmu, ale v minulosti táto silnejšia motorizácia bola. Teraz vlastne sú len dve, 1,0MPI a 1,0TSI, takže byť najpredávanejší z dvoch nie je až také umenie, notabene keď ten druhý motorček je len pre cenu od... a motoricky je to ostuda, oproti ktorej je HTP super živý motor.
ano Mazda tvrdila -20-30% spotreby oproti skyG to uplne nevyslo, ale trebars v tejto aktualizacii bude o krok blizsie... ked sa na to pozries celkovo, mat motor toho objemu 4valec s takou spotrebou, je oproti tomu litru nebe a dudy... pre znalejsich pochopitelne, nie pre tych, ktori su schopny do benalu natanknovat diesel
I tady na ACZ najdeš články, kde mělo u SkyX dojít k poklesu spotřeby o 20-30%. Realita vůči předchozí G165 je v jednotkách procent (4,5%). To je asi tak na spodní hranici běžné mezigenerační evoluce, kde samozřejmě vstupují i jiné zásadní faktory mimo motor - gumy a valivý odpor, aerodynamika (Cx), odpory v celé hnací soustavě atd.
To při zásadních konstrukčních změnách (kompresor, mildhybrid, 2 systémy vznícení směsi) jako nějaký úspěch ohledně snížení spotřeby nevidím. A když srovnáváš s Golfem, tak porovnej ten TSi litr s G120/G122 ...
Jenže reálnou spotřebu jaxi lépe odráží ten Spritmonitor, kde je x desítek nebo stovek uživatelů, kteří v těch velkých číslecjh jezdí průměrně, průměrné trasy i cesty.A to ještě jde pravděpodobně o vzorek, který má větší potřebu tu spotřebu řešit a sledovat.
A podle Spritmonitoru nejsou dvoulitry od G120 po SkyX nic výjimečného ani na jednu stranu.
Sorry, ale zase jen plane teoretizujes. Jezdil jsi někdy s takovým autem? Já ke dnešku 18 let. Denně.
HH jsou dnes cenově i výkonově postaveny v relativním poměru vůči "normálním" motorizacim podobně, jako před lety. Na běžné používání jsou mnohem příjemnější než ty staré třeba 15 let. A spotřeba? Jestli tě trápí 3EUR/100km navíc proti nějaké tuctové průměrné motorizací, tak jo, jsou pazrave. Třeba ten muj aktuální bere asi o 3 litry min, než ještě nedávno kámošovi BMW s "poctivým" atmo šestihrnkem a polovičním výkonem.
A kouzlo je v tom, že díky dynamice supersportu před 20 lety můžeš klidně nahánět ty časy na ringu, stejně jako jet 3 kilaky do obchodu, 30 do práce nebo 1.000 na dovolenou.
Dřív než v Kalifornii má být zákaz ve Washingtonu, 2030. Což vzhledem k současným preferencím nevím, jak chtějí realizovat a je možné, že se to nebude týkat trucků.
Ty si ideš slepo svoju cestu celkových predajov, kde je na tom 3ka zle, čo je nesporné. My sa ale bavíme o podiele SkyX a ten je prekvapivo vysoký, teda z pohľadu tej motorizácie je to úspech; opakujem, ktoré auto má najpredávanejšiu najsilnejšiu a najdrahšiu motorizáciu s podielom 40%. Kľudne mi daj aspoň jediného konkurenta.
Prosímtě zkus to nechat na zákaznících. PHEV je mi k hovnu, nemám to kde nabíjet a jezdím i 150km trasy. A když ho využíváš na plno, tak do 10 let odrovnáš baterii.
Hlavne robiť rezolútne závery na základe skúsenosti s jedným HH sa nedá (a Topper obávam sa nemá skúsenosť ani s tým jedným). Dokonca aj v rámci toho jedného modelu vedia byť značné rozdiely, napr. Megane RS sa dosť líšila verzia Sport od Cup. Cup mal tvrdší podvozok zameraný viac na okruhy a na 19kach už to mohol byť trochu hardcore, základná verzia Sport bola úplne v pohode, až som bol prekvapený, čakal som tvrdšie a uskákanejšie auto a bolo to úplne použiteľné (a to som jazdil na 19", na základných 18kach to muselo byť úplne komfortné).
Dnes keď je viac verzií aj jedného hotheču tak treba byť veľmi špecifický, o čom hovorím. Golf GTI na základných 17kach bude úplne iná liga ako GTI Clubsport so zníženým podvozkom na 19kach, takže nemôžem paušálne vyhlásiť, že GTI je tvrdé alebo naoopak komfortné.
Takže ten motor je úsporný. Keď slabší 110 kW motor má priemer 7,0 a základný 90 kW motor má 6,74 l. Teda oproti základu +42 kW/58k, ale len +0,1 l spotreby. A oproti strednému motoru + 22 kW/31k, ale v spotrebe -0,1 l.
Porovnaj to s Golfom 1,0 vs 1,5, rozdiel vo výkone 29 kW/41k, ale v spotrebe +0,8 l.
Tak donedávna mal SkyX len 224 Nm, čo je len zanedbateľne viac ako čisto atmosférické SkyG. Bežné turbomotory majú od 300 do 400 Nm, takže SkyX je z v tomto kontexte skôr atmosférická. Ako píše lamal, ten kompresor tam síce je, ale má primárne inú úlohu ako maximalizovať výkon a krútiak.
Zbytok sveta si na emisie tak prisne nepotrpi, a napr. v USA to ani neponukaju - tam kupia 2.5 liter od mazdy a nie drahsi SkyX.
Akurat ten benzinovy sestvalec bude zaujimavy - mozno sa im podari vyrobit najuspornejsi bezninovy sestvalec na trhu?
Dieslovy sestvalec nebudu mat komu predavat
Aj tak je ale taky 2.0 HSD od toyoty spolahlivejsie, uspornejsie, jednoducho lepsie riesenie ako tento e-Skyactiv dvojliter. Velka nevyhoda SkyX je, ze sviecky treba menit 2x castejsie a servisovat, ak nie si dobrodruh, sa to da len v mazde = na "udrzbe" zaplatis viac ako usetris na palive...
nemusí to je pravda, ale nema 200kg navyse aspon... zlozity ako blazon je jeho princip, ale nie konstrukcia, dnesny priamovstrekovy motor je +- to iste, akurat ten plugin s 1.4t ma iste nevyhody v podobe spustania studeneho motora na max vykon, co mazde napr. nehrozi kedze motor bezi furt... uz sa tu o tom napisali tony papieru, kazdy ma svoje preferencie, ja by som radsej SkyX ako Plugin od VW... osobna volba preferencii :-)
Za ten cas sa naslo dost elektrikarov co tie baterie spolahlivo zoservisuju, zmeraju a odtestuju vsetky clanky, spatne vymenia, tym dobrym daju este refresh aby obnovili ich kapacitu na vyssie cisla.
Netvrdim, ze by som to dal uplne hocikomu zoservisovat, ale tym lepsim bez obav, kupa novej baterie by bola posledna moznost.
Já jich moc nejezdil, ale umím si představit, že nějaké ostřejší "okruhové" verze budou třeba horší, ale tak, jsou lidi co denně dojíždí třeba Oktávkou s tyčí.... :-[]:-[]:-!
jj suhlas tu vetu som prehliadol, je to ista indicia...
mne na tom celom vadi skor to, ze ekologia siaha na nieco co platia danovi poplatnici a participianti kapitalizmu a chyba focus a rovnaka vehemencia na ostatne ekologicke problemy... osobna doprava mala byt posledna, ktora mala schytat taketo postihy, hlavne v dobe EU6d noriem
system funguje tak, ze ti bude prezentovat co mu vyhovuje tj, ze nove spalovaky v osobakoch su eko pohroma, ale neunuva sa preukazat alternativu, ze je omnoho ekologickejsia... takze ti naseru na hlavu pyčo... ale co by si cakal
tuscon HEV ma kapacitu aku 1.5kWh, PHEV 13.8kWh.
to ale neznamena, za aku to HEV je 9x mensi a lehci nez do PHEV a uz vubec ne, ze cely hybridni system do HEV je 9x lehci nez do PHEV, jak si evidentne nekteri mysli
Mazda chce zostat maloobchodnou znackou, takze komentar na absolutne mnozstva predajov povazujem za trochu irelevantny. Nie som nekriticky fanusik Mazdy, tie pomerne dobre predaje SkyX funguju aj vo fleetoch v UK, tam bol na vyber v 3 motorizaciach 122 150 180k a tusim bolo este aj SkyD, ale to nie som si isty.
Myslis, ze ACZ propaguje zrovna Mazdu ? Neviem no..
hlavne je potreba si uvedomit, ze na aku HEV a PHEV se kladou uplne jiny pozadavky
zatimco PHEV aku se nabije/vybije treba 1x za 100km, tak HEV aku treba 10x/100km.
a zatimco PHEV AKU jsi schopny vybit dejme tomu v radu 10min, tak HEV AKU vybijes v radu minuty, tedy proud/kapacita (vyuzitelna) je mnohem vetsi.
tedy konstrukce a tim i hmotnost a velikost PHEV a HEV aku nemuzes jednoduse odvijet od kapacity ve smyslu 10x mensi kapacita = 10lehci a 10x mensi.
zjednodusene jde rict, ze HEV aku ma mnohem vetsi rezervu kapacity nez PHEV aku
Taky ale píšou "Many territories say they plan to ban new sales of gasoline-powered cars beginning in 2030 and instead promote those of electric cars."
No nic, jen jsem chtěl říct, že možná vidíme z našeho pohledu zlou EU, ale že to ve vyspělém světě asi nebude o moc jiné... v přelidněném a bohatém Japonsku to možná dává větší smysl než... než třeba v Bulharsku.
Pisali tam o 55% prepoklade EV v r. 2030, to myslim nehovori o 100% EV... Nissan je trochu ina story kvoli Sunderlandu... Ale uvidime, co mna este zaujalo:
´´Globally, "the speed of expansion of the share of electric vehicles will accelerate due to the fact that battery prices are falling more rapidly than previously expected," Boston Consulting said in the report.´´
Zrovna vcera sa v diskusii o Renaulte nechal pocut Ronault, ze ceny baterii uz nemaju kam klesat a ze lacnejsie nebudu... a to iste tvrdil o cisto EV platformach. :-)
Nemam informaciu o tom, ze niekde okrem EU dali od isteho roku zavaznu stop predaju spalovakov... Britaniu neratam.
EU7 nema na vyber, taky masaker na spotrebitelov a ekonomiku by vyustil v este vacsiu politicku a obciansku krizu ako momentalne je... co by EU este viac uskodilo.
No ne, v EU se diskutuje o konci spalováku 2035, což zase tak velký rozdíl není.
2025 bude Euro 7, což možná bude stopka pro nehybridy, ale pro spalováky jako takové zřejmě ne.
Ale budou, Mazda zabodovala s dieselem v Japonsku a Austrálii, a proto je bude nabízet i nadále v Evropě. Sky-X bodují v celém světě. Takže spalováky jsou a budou OK.
Všichni chtějí škodu?? A to jsi slyšel kde? Dokonce když budeš mít známého na jejich salonu, tak ti přizná že kromě firem tam maximálně čas od času zavítá důchodce pro tu svojí vysněnou Fabii, pak nějaký operáky, ale koupit si novou??? Proč by to kdo dělal?
Ježe ten "úspěch" je z velké části odrazem nestandardní cenové politiky, kdy jen blázen by šetřil a kupoval tu nejslabší motorizaci G122 (dle mne dnes na hraně použitelnosti u takového auta a navíc s tragickým "turbo" průběhem křivek), když G150 je ve stejné výbavě o pouhých 25k dražší a nejvýkonnější SkyX o 52k. Tudíž ta nejvýkonnější motorizace ze tří je o necelých 10% dražší než ta základní a přitom ještě nabízí největší množství kombinací pohonu.
Podobně v Německu, kde základní ceny jsou 24k, 25k a 26,5k.
A to, že nejslabší motory mají největší podíl, to taky neplatí obecně. Jde o poměr cena/výkon/užitná hodnota. Jako extrém uvedu třeba Fabiu Junior (37kW) nebo Oktu s 1.4 (44kW). Nejslabší z řady, ale úplně okrajové rarity. Protože ta první motorizace, obvykle se social výbavou, je pro ty extrémní šetřílky. A M3 je přesně opačný extrém ... mít za 10% navíc motor o 50% výkonnější, ok, pokud bych o tomto autu někdy uvažoval, tak jiné motory neřeším ...
Kúzelná väčšina ľudí... Ja neviem, odkiaľ sa potom berú tie autá s nájazdom 200 000km za 3-4 roky. Moja najčastejšia cesta je 450km z toho 350 po diaľnici, a som si celkom istý, že tak nejazdím sám.
Proste uznaj, že PHEV je blbosť, keď nenabíjaš a lepšie je pre ten prípad HEV. A takisto je lepší diesel keď jazdíš väčšinou po diaľnici (aj keď niektoré hybridy sú v legálnych rýchlostiach už celkom blízko).
Hej to je presnejsie, otazka je kolko tych spalovakov v EU7 na trhu skutocne zostane, ale je fakt ze to nebude uplny stop predajov pre spalovaky. V tomto pripade suhlasim, 2040 je bohuzel blizko... ono to povodne bolo 2050 pri Honde, ale naposledy to znizili... vypada to tak, ze strategiu pre spalovacie motory upravia aj inde vo svete v priebehu najblizsich rokov.
EU tu spravi masaker a ostatni sa poucia z toho :-)
Honda sa chce stat 100% elektrickou v roku 2040, to je oproti 2025-2027 trochu rozdiel :-) Mazda myslim nic take nehlasa, takze to snad bude podobne. Na inych trhoch ziadne sialene obmedzenia este neprisli.
Urcite si nemyslim, ze spalovaky tu budu navzdy... skoda :-(
Chacha, uz mam nove pruziny - seriove, takze je to o kus komfortnejsie ;-) ... pohodlnym autom by som to nenazyval, ovsem dnes HH su omnoho viac na komfort a o tych je reč... GTi, Polo a spol boli aj v starsich gen. pohodlnejsie.
Na animaciach od Mazdy som nevidel vstrekovac vo valci, vseobecne vstrekovanie chudobnej zmesi by priamemu vstrekovaniu nerobilo dobre, vstrekovace by to nevydrzali....
Ale trebars sa mylim, najdi clanok o tom, kde sa uvadza GDI, rad sa poucim.
Diverzita v ponuke je vzdy vyhoda proti tomu nejde namietat a tiez vidim, ze H/K to buduje popularitu... uz dlhsie tvrdim, ze je to jeden z mala koncernov, ktory skutocne prinasa to co si zakaznici ziadaju a to nie len na poli pohonnych sustav, ale aj kvality, ergonomie, a vybavy.
Text tohto clanku bol ovsem o tom, co som pisal Šimpimu...
Mazda teď pár let extrémně podporovala Sky-X. Časy se mění, mezi tím zjistili že deklarovanou úsporu nedosáhnou a že pro reálné měření skutečné spotřeby jsou diesely nejlepší.
A tak bude nový diesel a k k tomu 6-válec. A prodeje dieselů umožní Mazdě prodeje benzínů 6-válců, takže všichni budou spokojeni.
Mazda :yes:
Jedna sa o zhodnotenie u zakaznikov Mazdy, preco tomu nerozumies ? V texte je to jasne napisane, iba zbytocne davas najavo, ze ta nekontrolovane irituje spojenie uspech + Mazda... Zaujatost a hate voci japonskym autam tu vidim u teba pravidelne.
Evolucí je dieselový šestiválec, ke koupení již v lednu 2022 :-) Benzíny, jakkoli pokročilé, jsou cesta do nikam, jakmile se začne měřit reálně, skutečnou spotřebu, budou muset vykazovat o minimálně 20 gramů CO2 vícnež nejnovější diesely. Diesel :yes:
Kreč je tvoja analyza, nedoslo ti, ze je to 40% volba agregatov SkyX v pripade Mazdy ? Ano to uspech je, pretoze tu je to v prospech SkyX 15%... nikto netvrdi, ze celkovo Mazda ma obrovske predaje, samotna automobilka sa prilisnemu rastu vyhyba.
povime si to uz za par let, kolik se bude prodavat benzinaku bez baterky a kolik benzinaku s baterkou.
cistej benzinak sanci v horizontu 5 roku nema az na nejaky vyjimky. a tema vyjimkama nebude obycejny auto jako M3 nebo oct.