El. ruční brzda má, podle mě, jen jednu nevýhodu. Při poruše, ke které dojde v zabrzděném stavu (zpravidla), nelze laikem ani poloodborníkem vyřešit na místě "šroubovákem", jen odtahovka a servis.
Z okruhu mých známých jsem zažil 2x, podotýkám ne v zimě, auta obě řádně servisovaná, žádné staré vraky. V servisech na četnost závady řekli, že občas se to stává.....
Asi však by to nebyl u mě zásadní argument proti při výběru auta. Jako třeba přímý vstřik u benzínu, pokud nemá již nepřímé přivstřikování.
To bys nepochopil, je to otázka principu a řidičských emocí a psychologie. :D
P. S. Teď vážně - u mechanické ručky můžu dle vlastních potřeb měnit rychlost a míru jejího zatažení. El. P brzda umí jen tupě měnit krajní polohy zabržděno/zcela uvolněno. A ještě je přitom pomalá a vydává příšerné zvuky a do budoucna je její elektromotor a elektronika zbytečným zdrojem potenciálních drahých závad. Navíc její samočinná aktivace u moderních aut není třeba, při rozjezdu do stoupání totiž auto 2 s přidrží provozní brzdy za pomocí čidel ABS. :-):yes: Tak už chápeš, proč si poctivé ručky tak cením? :-)
...vypadá to docela dobře, zaplaťbůh tam zůstaly aspoň pořádné ovladače topení (byť jen 2) a normální bezpečná tlačítka. ;-):yes::yes::yes: Na ten podivný dvouramenný volant si holt zákazníci škodovky budou muset zvyknout (příplatkový tříramenný má zase debilně zkosený spodek věnce, což je snad ještě horší). Ale největší pochvalu zasluhuje zachování poctivé mechanické ručky! :D:D:D:yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes:
A k čomu ti potom je, že je mechanická? Na parkovanie máš úplne fuk, či ju zatiahneš rukou alebo sa po zhasnutí motora aktivuje sama. S elektrickou aspoň nezabudneš.
Ak budú tie okrúhle výduchy plne otočné a plne uzatvárateľnými mriežkami, je to to najlepšie, čo tam môžu dať. V mnohých autách je tento prvok dizajnovo krajší, ale s obmedzenou funkčnosťou, čo sa týka rozsahu nastavenia. Za mňa určite :yes: .
Je fajn vidět, že alespoň na klimu tam nechají klasické čudlíky. Jen by mě zajímalo, jestli si spočítali, že nějaké dotykové tahové lišty nevyjdou zase o tolik levněji, než pár fyzických kroutítek a čudlíků, nebo někdo rozumně uvažující dokázal přeřvat ořezávače nákladů.
Automatickou převodovku? To asi aby s tím odjel i neřidič... A pod kapotou zase jen bendzínový nemotor? Alespoň, že ta ruční brzda tam zůstala. Zatím...
Pomalá nie je.
Možnosť meniť mieru zatiahnutia parkovačky nemá opodstatnenie
Zvuk elektromotoru príde príšerný asi iba tebe, mňa ničím neirituje. Je tichý a krátky.
Mám druhé auto s týmto systémom, závadu som nezaznamenal.
Aktiváciu si nepochopil, zabrzdí sama po odstavení auta - odbrzdí sa pri rozbehu. Nechcípne to ako tebe, keď zabudneš odbrzdiť. Ani mi auto nezbehne v klesaní, ako tebe, keď ručku zabudneš zatiahnuť.
Asistenta rozbehu do kopca v aute mám a používam ho (je to pohodlné), aj keď ho nepotrebujem. Rozbeh do kopca bez neho by mal poctivý šofér ako si ty vpohode zvládať. Že ti zrovna taká fičúra v aute nevadí, ale elektrická ručka áno...?
Mechanická ručka emá žiadnu pridanú hodnotu. Funguje - ale to aj tá elektrická, a podstatne lepšie. ;-)
P.S: Prečo sa pýtaš, či chápem, prečo si poctivú ručku tak ceníš, keď v úvode tvrdíš, že by som to nepochopil?
Ja už ten most taky vidím. Display na středu, kulatej volant, dokonce s náznakem 3.ramene, které má Prius. Má to místo pro spolujezdce, před ním přihrádka. Ty to v tom nevidíš? Most jak vyšitej
Včera cestou z Krkonoš jsem potkal malou kolonu - 5x Fabii polepenou, 2x zcela bez polepů a na konci F-kovej Kodiaq. Mám záznam z palubní kamery, pokud by někdo stál o to, vidět to bez fólie.
Jen škoda, že není v nabídce atmosférický čtyřválec. :-(
Třeba se jim povedl ten tříválec, ale nikdy to nebude úplně "ono".
Jako mně nevadí nabídka všech těch přetechnizovaných vymyšleností! Kdo je chce, ať si je koupí a já mu to přeju.
Jen mi vadí, že mizí nabídka toho jednoduššího...
OK tak díky za osvětu, nýbrž když mi něco nevyhovuje nemám potřebu o tom hned načítat články, Yaris není vysviceny, po třetí opakuji ze mi u toho auta nejde o to, ze je digitální, ale o umístění, nerozporuji měřena data, ale jsem na něco zvyklý léta a jak jistě víš , zlozvyk se preucit je někdy těžké a proto preferuji to, na co jsem zvyklý . Osobně i nerad koukám na navigaci, která je umístěna tam, kde má Prius / Yaris a tvá C4 tachometr . A o těch navi u kolen ani nemluvě .
S Led světly souhlasím a posadil bych všechny ty “in” lidi do obyčejného auta, které nemá zatmavovaci zrcátka a podobné vychytávky alespoň na jednu noční jízdu ideálně za deště , kdy se všude vše odráží . Takový světelný smog co je dnes kolem velkých měst už i mne, mladého cucaka (nejsme stejně staří ?:D) dokáže rozhodit a unavit. Jezdím mimo LED s autem s dobrými halogeny a vůbec netrpim na to, ze bych viděl méně .
Na to nemusíš být doktor, stačí používat google. Jestli jedeš letitým Yarisem s vysvíceným malým displeyem uprostřed, tak se není co divit.
Periferní vidění a celkově vidění má větší rozsah v rovině horizontální než vertikální, protože máme oči vedle sebe a ne nad sebou, proto se ty ukazatele dávají doprostřed (kdyby se dávaly doleva, tak by více omezovaly výhled), stejně tak Head upy jsou bočně a ne dole, mimo těch výsuvných, které taky nejsou ideální.
A dávají se nejblíže ke sklu, protože tím se zmenšuje rozdíl ve změně "tvaru" čočky, kterou musí oko udělat při každém prostření ("zoomu"). Při krátké jízdě mladého (měkkého) oka ten rozdíl nemusí být velký, ale při delší cestě a častému přeostřování bude oko podstatně unavenější a pokud bude řidič nad 40 let a ještě navíc krátkozraký, tak bude dlouho na budíky pod volantem přeostřovat a nebo nepřeostří vůbec!
Takže to není o tom, co tobě vyhovuje, protože si mladý cucák, ale o fyziologii a ergonomii, věcech které ty teď nevnímas a nebo ani nevíš z čeho je oko unavené.
Bohužel takoví to lidé pak deformují prodeje.
To je jako se tu nedávno řešily LED světla, která jsou moc "bílá" a ve skutečnosti více unavují oči, ale lidi tu bílou chtějí, protože je in a přece nebude mít nové auto žluté světla jak nějaká halogenokova stará Oktávka
Ale ty mi celou dobu říkáš rozdíl mezi digi a analogem. Včera jsem jel zase Yarisem s přístroji uprostřed a proste mi to nesedí a ne neříká, nejsem doktor jako ty a to moc dobře víš, protože mne znáš :D
Súhlas. Popri množstve vecí, ktoré na aute doma už proste neopravíš, mi zrovna toto už nevadí. Tak či tak dnes málokto opravuje auto doma, aj veci, ktoré by šli, nechávame na servis. A pravda tiež je, že autá sú dnes spoľahlivejšie ako kedysi.
Tak u HUD je to snad jasne, ne? Kdyz ho muzes mit na skle (nebo v horsim pripade na stitku), tak ho das primo pred ridice. Take jsem si na nej hodne rychle zvykl.
Problem je v okamziku, kdy HUD nemas a ridic musi koukat jinam nez pred sebe skrz sklo. Pak je lepsi (ciste z hlediska bezpecnosti, pomijim zvyky a prani ricidu) mit budiky co nejbliz sklu, klidne i trochu po strane. Periferni videni funguje lepe "bokem" nez "nahoru".
...je velmi smutný fakt, že vrcholný čtyřválec 1.5 TSI nenabídnou s manuální převodovkou. :'-(:'-(:'-(:-O:no::no::no: Zatímco v případě Rapidu u vrchoné motorizace 1.4 TSI mohli povinné DSG zdůvodňovat úzkou platformou, u nové Fabie už to nejde. Důvod je totiž jedině marketingový - nahnat alespoň zájemce o tuto motorizaci ke špatně prodejné Scale. Ta se totiž spoustě lidí po designové stránce příliš nelíbí (hlavně předek a zadek) a navíc Čechům připadá předražená. Z téhož důvodu je pravděpodobně uměle opožděna i nová Fabia Combi. Pokud by přišla už nyní, nebo třeba do roka, náklady na vývoj a zavedení výroby Scaly by se škodovce už vůbec nerentovaly....
Proč mi vnucujes svůj názor jediný správný a ještě jsi si to špatně přečetl :D ? Ja psal, ze se mi s tím jezdí hůře, než najdu display na středové konzoli (neřeším digi Vs analog, ale umístění, cti rone :D ) a ano, jasné ze poznám 50tku plus minus , na tachometr koukám akorat když si chci hlídat přesnou rychlost a head up display přeci bývá před řidičem , třeba zrovna u Toyoty (Yaris, Corolla).
Kvůli tomu, že poslouchají remcani těch, co ta auta kupují a řídí se svým subjektivním pocitem, že to tak vždycky bylo a ne reálnými výsledky měření.
A už vůbec tu netvrď, že rychleji oko odečte přesný údaj z ručičky než z digitálního ukazatele. A jestli se ty díváš na tachometr jestli jedeš padesát nebo sto, tak za volant nepatříš, to snad poznáš bez pohledu na tachometr, na tachometr se díváš proto, jestli ještě jedeš v předepsaném limitu nebo jsi ho překročil, tam už musíš přeostřovat a hledat ručičku déle než na digitálním ukazateli.
Ať je Roman cvok, tak tady jsi úplně vedle.
To rovnou popři head up display :no:
Pak vidíš, jak tihle zarytí konzervativci, co musí mít budíky, protože display je hrozná věc, jezdí pořád s maxidotem nastavenym na ukazatel rychlosti a nebo se dívají místo na tachometr na navigaci přilepenou na okně, protože pro jejich oko a mozek to je méně unavující a evidentně jejich podvědomí je chytřejší než vědomí...
Tak mě s tím prosím tě ty ne.ser, s takovým nesmyslem 8-s
Nadšení to není, spíš spokojenost. Teplota mi stačí, taky teď ty rychlosti foukání a tak na čudlík nemám... a nechávám to na automatice.
Vypadá to, že tam budou klasicky čudlíky pro výhřev sedaček, zadního okna, pak odmlžování předního...
Mám oči v pořádku, takže jen během okamžiku vidím kde mam ručičku tachometru a jelikož nejsem senilní, poznám hned, jestli je na 50tce či stovce... Proč od tohoto ty značky opustily, když je to tak skvěle bezpečné ?
Malůvka je pěkná, výrazně lepší, než skutečnost, zatím sice trochu zalepená a zřejmě předprodukční. Na malůvce jsou ty kulaté výdechy dokonce šik, protože jsou jakoby promyšlenou náhodou opticky propojeny středem probíhajícím leskem, bleskem, odleskem korespondujícím i barevně s tóny celé malůvky. To se však v reálu jaksi nekoná a mám vážné obavy, že se ani v produkční verzi konat nebude.
A tak to asi zůstane jen nehezké.
Mně se to taky líbí, jen je otázka, jak dopadne reál, tyhle malůvky jsou vždycky fajn, ale ve 3D vyrobeno z konkrétních materiálů to pak může vyznít třeba docela nevýrazně.
Jinak ty kulaté výdechy můžou být brány jako retro s odvoláním se na stodvacítku. ;-)
Trochu bych mírnil nadšení z klimy, protože se zřejmě jedná o řešení ze Scaly, kde je nutné pro rychlost ventilátoru nebo směr foukání do infotainmentu, který ovšem zamrzá. Ale já tyhle věci moc nenastavuji, takže je to pořád lepší než co je v Octavii a Golfu.
Interiér slušný... klima s kolečkama, celkem přijatelný tablet.
Nepřekvapí (a nepotěší) dvouramenný volant... ale takhle na malůvce to vypadá docela ok.
Naopak kulaté výdechy jsou pro Škodovku dost netypické.
Najezdil jsem docela dost s Yarisem 2 s tímto bezpečnějším řešením a ne, u mne to funguje naopak :D Asi nebude náhoda, že to v dalších generací Toyota i Renault či PSA (ti to mívali všichni taky jeden čas) už pro velký úspěch neopakovali :D