Mildhybridní pohon, to je velký trend dnešní nabídky aut. Dočkali se ho také odvěcí rivalové v podobě Fordu Focus a VW Golf. Komu se toto elektrifikované ústrojí povedlo lépe?
Vyberali sme do práce benzínové kombi, kde väčšinu času jazdí max. dvojčlenná posádka, ale potrebuje veľký kufor, nie veľké vzdialenosti a po okreskách. Z tria Golf, Octavia, Focus vyšla pomerne jednoznačne Octavia trojvalcovým mild-hybridom. Úprimne som nevedel nájsť dôvody prečo by si niekto vybral Focus. Dačo hrkotalo v prístrojovke, ďalší pazvuk išiel zozadu od roletky kufra, spracovanie také slabšie, pribrzďovanie mild-hybridu je otravné a cena vysoká na to čo sa ponúka. Podvozok bol asi jediný silnejší argument, ale to nemalo byť auto, v ktorom si treba vychutnávať zákruty. Mild-hybrid v Octavke funguje pekne hlavne vďaka tomu plachteniu, spotreba na okreskách 5,5, v meste do 8 litrov. Automat, celé auto sa tvári solídnejšie, tak neviem, Focus je pre skalných Forďákov, hlavne u nás v SR, kde tie služby a servis nič moc.
.... no vidíš, a já bych třeba koncernová auta s all-dotykovým ovládáním ani nešel vyzkoušet.... za jízdy chci řídit a odpočítat, ne matlat po dotykáči kvůli každé banalitě.... a nechci aby se mi nějaký zaměstnanec vyboural protože si chtěl zapnout výhřev sedačky a kvůli tomu 5 sekund nekoukal na cestu....
Focus 6M a Golf 7DSG a vy tam dáváte "pružnost na 4. RS a pružnost na 5. RS" . To je vypovídající hodnota asi jako Golf je šedý a Focus černý.
Redakce, to opravdu myslíte vážně? To je takový problém změřit maximální reálné zrychlení z daných rychlostí?
No vidíš a ja pre Focusa vidím dôvodov viacero. Primárne mne pri testovačke nič nehrkotalo a spracovaniu som nemal výhrady. Naopak mi veľmi sedel interiér, jednoduchý, intuitívny, ergonomický. Priestor na nižšiu strednú fantastický, vzadu aj v kufri, v podstate na úrovni o triedu väčšieho Mondea. Podvozok úplná špička, tuhší a tvrdší (jazdil som ST-line na 18kach), ale v prijateľnej miere. Manuál presný.
Motor, tam môžeš mať pravdu, ja som skúšal 1,5EB, ktorý sa už len dopredáva, ale okrem jemne trojvalcového chodu na voľnobehu žiaden problém, výkonovo i pružnosťou viac ako slušné, spotrebu na krátkej trase neviem posúdiť. Ale rozumiem, že mildhybridný liter je (napriek podobnému výkonu) iná kategória. Ak ale nepotrebujem auto do výroby podľa vlastnej špecifikácie, určite by som bral skladovku s 1,5kou.
Tiež ma prekvapuje poznámka o cene, tá je u Octavie hodne vysoká a Focus je výrazne lacnejší. Ale možno pre fleet spravia v Škode úplne inú cenu, neviem.
Ne, s tříválcovou 1.5 jsem nejezdil, jen s litrovým Ecoboostem. A proč bych měl, když si takový motor nikdy nekoupím? :-) Litrový 1.0 TSI/81 kW + 6st. manuál ve Fabii si ještě představit dovedu, ale v nižší střední jsou pro mě 3 válce vážně nepřijatelné. Z takového auta bych prostě nemohl mít žádnou radost, tak jednoduché to je. :-)
Ako fanúšik Focusu (kde kombi s 1,5EB v ST line som mal naposledy vo finálovom výbere) musím žiaľ konštatovať, že by som šiel inam. Práve tým osekaním motorov to pre mňa zabili, je pre mňa úplne neakceptovateľné mať rodinné kombi s litrovým trojvalcom (notabene za cenu vyššiu než donedávna s 1,5).
Z dôvodu motorizácie by som teda uprednostnil Golf (síce bezpohlavný motor, ale stále aspoň 1,5 a R4, kultivovaný a úsporný). Ale tam je zase neprekonateľnou prekážkou ten interiér, také ovládanie by som neprekúsol (notabene keď som bol z G7 zvyknutý na takmer dokonalú ergonómiu).
Takže reálne ani jeden z dvojice, musel by som sa poobzerať inde.
Záleží, co je to "dole"... s manuálem nemám potřebu po motoru něco chtít výrazně pod 1500... ale cca. od těch 1500 je fajn pokud už motor funguje - samozřejmě se jako řidič přizpůsobím. S automatem je pak prostě potřeba, aby automat "věděl co dělá".
Nahoře u toho turba většinou ten výkon je, jen je to u některých motorů tak "placaté", že nedává velkej smysl to točit do redline - 1.5TSI zářný příklad. Ofiko graf vypadá pro 1.5TSI takhle: https://forum.skodahome.cz/…331c0fc72e57.jpg
Tj. točit do 6000 asi smysl má, do 6500 asi už moc ne, protože při řazení na 6000 bys neměl spadnout moc pod maximum výkonu (že výkon klesá samo o sobě neznamená, že to nemá smysl točit dál, pokud je výkon stále vyšší, než by byl po přeřazení nahoru).
Každopádně... pokud to není jako 1.0VTEC s redline na 5600... tak mi nahoře u turba otáčky nechybí.
Když pominu nic neříkající porovnání pružného zrychlení na stejné rychlostní stupně ovšem u dvou zcela odlišných převodovek což už tady zaznělo poněkolikáté, tak mi trochu chybí relevantní srovnání obou motorů
Protože se třeba dozvíme, že TSI díky pomoci elektromotoru hezky táhne už od nějakých 1400 otáček. Ale nedozvíme se od jakých otáček táhne motor Fordu, jen že pod dva tisíce trochu duní. Zvláště u manuálu by byla tahle informace dost významná.
Dále - čteme že Ford s radostí táhne ještě v nějakých 5500 otáčkách a čtyřválec Volkswagenu v takové výši už začíná ztrácet dech.
Bodejť by ne když ford má maximum výkonu až v šesti tisících a VW už v pěti. Dalo se proto napsat že TSI není nutné pro maximum výkonu točit tak vysoko, jeho spektrum je laděné do trochu nižšího pásma otáček a to je určitě dobře. Podle testu mi to vyznívá naopak jako hendikep TSI
A chybí info jakýmže výkonem disponují oba startérgenerátory, i kapacita akumulátorů. Ať si můžeme udělat obrázek co to vůbec může přinést.
Jo, tohle už opravdu hlave nebere...
Kort když spousta z nás ty turbomotory zná a např. v mém současném autě je ideální "předjížděcí" rychlost 3. stupeň, v rozmezí 40-150 km/h. Pružné zrychlení na pětku je fakt o ničem (o AT nemluvě).
O kategorii "spotřeba udávaná" darmo mluvit, možná jsem to nepochopil a jedná se o letitý joke.
BTW - spotřeba na dálnici 7, resp. 8? To se mé 1.2 TCe, často označované za žravé (souhlasím), vešlo vždy k 7,5l při tempomatových 140ti a to šlo o variantu 130Hp s kratšímy převody. Něco je špatně.
Ale bych jen nehaněl - test je napsaný jako celek hezky a čtivě.
No je vidět, že jsi v novém VW skutečně ani nejel. Jinak bys věděl že vyhřívání sedaček se spouští na jeden dvouprstový klik a to ve výrazně příznivější poloze pro periferní vidění než je standard tlačítek. A to nemluvim tom, že se ti vyhřívání sedačky může zapnout automaticky podle vnější teploty, což žádný tlačítko neumí. To čumíš co?
Ale 1.5 TSI je 2-válec jen občas, jinak tam ty 4 válce pořád jsou. A předpokládám, že nějaká česká chip-tuningová firma brzy nabídne, že to odpojování dvojce válců umí vypnout. :-):yes:
Kludne sem hod foto toho obleho zadku 4koveho golfu kombi... nech vidime vsetci tie obliny... preboha chlape ved to bol na zadok hranac jak remen....pritom absolutne tam hranaty kockovity zadok nepasoval k oblemu nizkemu predku.. uplne vobec najskaredsi golfik dodnes...
Ještě je tu taky (Pro)Ceed, Civic, Mazda.
A nebo krok stranou... nějaké SUVko, Ateca apod.
A nebo krok nahoru... jestli Golf za (zvýhodněných) 688 nebo Insi za (akčních) 719 s dvoulitrem...
1,5 TSI by mělo dávat 110 kW v rozsahu 5000-6000 otáček, tj. motor by v tomto rozmezí neměl vadnout. Pokud zřetelně vadnul, ptal bych se ihned jestli nedostali k testiování vadný kus
A na tohle rozmezí by mělo být nastavené i DSG, tedy nemělo by pouštět motor výrazněji nad 6 tisíc
S tými 1,5kami si ma prekvapil, nedávno ich ešte bolo skladom dosť. Tak som to pozrel a máš pravdu, skladom sú už len 3 predvádzačky, inak samé litre. ;-\ Teda pre mňa by týmto Focus asi vypadol z hry.
Na jednej strane rozumiem, tiež jazdím väčšinu času v nízkych otáčkach a ocením pružnosť dolu, ale súčasne nechcem, aby mi pri predbiehaní motor umrel nad 5000. To nemá nič spoločné so športovosťou či jazdou na okruhu. Stačí sa pozrieť na niektoré iné turbobenzíny podobnej kategórie, napr. predošlá 1,4TSI, tiež bola plne použiteľná od nízkych otáčok, ale mala viac charakteru, dala sa vytočiť a nejakú radosť poskytnúť dokázala. Detto môj 1,6EB, ten neumieral nad 5t, ale ťahal pekne až do 6500 ot.
Takže ak mám TSI použiteľné od 1500 do 5000 a EB použiteľný od 2000 do 5500, tak radšej ten druhý.
Jop myslia to vazne a nehodlaju to menit, vypovedna hodnota ich merani pruznosti je chatrna a vobec im to nevadi. Na co by to menili ? Hlavne, ze to tam je ked to uz ludia chceju.
Kto chce dusiť motor pri 1400 otáčkach a odtiaľ zrýchľovať, nech si kúpi dízel. Mať benzín, ktorý umrie nad 5000, to skutočne benzín nemusím mať. Ja nezriedka točím motor do 7000 a práve hore je to tá ozajstná radosť.
Ja chápem, že niekomu môže vadiť eCVT, predpokladám, že máš na mysli jeho zvukový prejav. Na to si treba zvyknúť, to je fakt. Ale napríklad mne práveže vyhovuje jeho plynulý ťah a komfort, žiadne prerušenie prenosu výkonu, žiadne cukanie ani pri kickdown-ne ani v zápche, ani pri rozbehu hore kopcom. Jeho jednoduchá konštrukcia a bezkonkurenčná spoľahlivosť je bonus navyše.
Počkej, jaký 4válec pod kapotou 308? V benzínu umí výhradně 1.2 PT 81/96 kW, čímž zaostává za konkurencí. Ergonomie končící generace navíc není významně lepší než v Golfu.
EDIT: Jo aha, tys asi myslel Astru. Původně jsem myslel, že máš na mysli novou 308/Astru. Nicméně starší Astra, kromě toho, že mi přijde nudná, nenabízí jediný čtyřválec.
Chyba se stala už v koncepci. Nejel jsem s ani jedním 3válcem, se kterým bych byl spokojený. Natožpak abych z nějakého byl dokonce nadšený. A předem všem mudrolínům rovnou říkám, že to opravdu není o výkonu jako takovém.
Ani netvrdím že rozdíl není. Ale jestli mám upřednostnit skvělý motor na průměrným podvozku proti motorářské bídě na skvělým podvozku, tak nebudu moc váhat.
Focus v testovanej konfigurácii je o bratu 270 000 kč lacnejší ako Golf je v konečnom dôsledku podľa redaktora lepším autom ale z dlhodobého predaja má slabé predaje.Takže je nepochopitelne že lepšie a aj lacnejšie auto sa slabo predáva napriek tomu drahšie a horšie auto sa lepšie predáva.Tak čím to asi bude ? Podlľa mňa tým že má v ponuke aj keď možno dobrý ale predsa len trojvalcový motor.Automobilky žijú z predaja áut a nie z toho kolko testov vyhrajú.Za mňa momentálne z tejto dvojice ani jedno lebo za cca. 27 000 € mám buď Leon FR 1.5 tsi alebo Cupra Formentor 1.5 tsi.Ináč za mňa Focus je pozeraťelný len v ST-line v tých bežných verziách je dosť škaredý a na G VIII sa mi nepáči predok a prístrojovka.Čím to je že sa geniálny Focus tak slabo predáva ?Predaj v ČR za 1-3.2021 Golf 1312 ks vs Focus 223 ks.Hm
No tak to se neshodneme... Superb III i Octavia III jsou udělané výborně a ten zadek je mnohem přirozenější, než u toho Golfu 7. https://www.arval.cz/…b_sideview_1.png https://www.motorvize.cz/…he-IAA-2015-.jpg
Golf 7 Variant nejen že má ten převis na kratším rozvoru (což je výhoda Octavie III, v aktuální generaci to právě G8 srovnal), ale má tam prostě moc velkou masu plechu na konci auta.
Nikdy nezapomenu, jak VW Bora přišel s naprosto vražednými rámovými opěrkami. Byly tvrdé jak ocel, jen když si člověk představil, že se o ně má zastavit prudce zrychlená lebka pasažéra, naskakovala mi husí kůže! :-O:no:
Mazda, civic nie je kombi, proceed je nizsi, nezmesti sa mi bike v kufry na stojaka, pri i30 a ceede nemam pocit, ze je to jazdne/interierovo lepsie ako moj golf mk7.
Som rad ze aspon ty chapes a nechytas ma za slovicka... pritom aj debil vie ako som to myslel s tym slovnym spojenim kombik od golfu... ale aspon vidis aka je tu uroven... par nas je tu chapavych... zbytok len rype a chyta sa kazdej somariny .. emel palec hore... ale tak ty si tu bol vzdy najserioznejsi a pisal len vzdy k veci... to vravim uz davno...
No jasně, ale zatímco Passat vypadal vždycky v kombíku přirozeně, tak Golf v některých generacích (třeba té minulé) moc ne... protože ten silný zadní sloupek vypadá zajímavě u HB nad kolem, ale už ne tak dobře u kombíku daleko za ním. Takže to diamant asi říká tak jak to myslí - kombík od Golfu.
Ta tlama focusu s megakukadlami je nekukatelna.. celkovo strasna zvejkacka dizajn ( to uz aj pezot vie ze zvejkackami to nejde a ma dnes uz hranate vozy) ... focus je vizualne nadalej stara dobra cina spred este 10 rokov ... a pod kapotou vytuneny vibrujuci trojvalec ... a to vsetko za cenu u nas pomaly premie.. kto je tu vlastne cielovka... nejaky zbohatlik z cinskej restiky alebo.... v tomto smere zlaty golfik :yes:
Vizualne aj motoricky mam tu jasno.... navyse konecne sa aj ten kombik uz golfiku podaril.... s 4valcom 1 5tsi ideal... testovany kusok ma k tomu aj krasne sedivu farbu... zkutocne zaujimavy az skoro akoby outdooracky odtien a la alltrack... aj tie disky pasuju ... skutocne asi prvy kombik od golfu ktory vyzera... hmmm elegantne a prirodzene ... a proste moc fajn... :yes:
asi pisete o tom istom miestami, je prakticky jedno v akych otackach je koniec, ide o celkovy priebeh... ked by ti zakamuflovali otackomer aj zapchali usi nevedel by si ci ides od 2500-5500, alebo od 3500-6500, citil by si len to, ci to graduje, alebo vadne... pocit vykonovej spicky sa moze odohravat aj pri 5000 aj pri 7000 ... hlavny pocit mas z gradacie a intenzity ... tym pocitom potom pridava, alebo ubera zvuk, vibracie a reakcie na plyn
Tak ono má podobně placatej vršek i naše 2.0TSI v GTI / ORS... taky se tam žádná výkonová špička nekoná. Přesto bych neřekl, že by ten motor nahoře umřel, prostě tam stabilně dává těch 230k nebo kolik reálně má... a jede to jako ďas :-)
ciste technicky urcite, ale pocitove to prestava jet, protoze si v tom konkretnim pripade navyknes na 250Nm a pak uz se to jenom snizuje, kdezto v pripade motoru s vykonovou spickou - typicky atmosfera - vykon s otackama roste az do maxima, tocivej moment zustava nebo jen lehce klesa, takze v celym vyuzitelnym spektru otacek nemas pocit ze by to prestavalo jet
Focus Kombi s dost podivným vnějším designem, výborným podvozkem a dobrou ergonomií, ale v současnosti jen s trapnou nabídkou jediného litrévého tříválce... :-( Nebo také nepříliš lákavě stylizovaný Golf Variant chválabohu se čtyřválcem 1.5 l, ale méně zábavným podvozkem a hlavně neuvěřitedlně idiotskými ovládacími prvky, které jsou vysloveně otravné a hlavně nebezpečné... A teď babo raď, to je fakt Sophiina volba... :-O:-O:-O
Ale ten stejný výkon v nějakém pásmu otáček je furt mnohem lepší než když výkon kulminuje v jednom bodě a pak klesá, protože krouťák klesá ještě rychleji.
Takhle se v podstatě chovají i elektromotory - i když ty otáčkové pásma maxima momentu a maxima výkonu mají mnohem širší
Mňa by teda zaujimala akú máš radosť z R4 1-1.2-1.6. Uplne obyč motory, presne ako aj tie R3 ktoré majú este zaujímavejší zvuk.
Teraz som jazdil 10 dní s 1.5 tsi (2-válec) ale žiadnu radosť som z toho nepociťoval. Spotrebu to malo ale slušnú.
V spravnej farbe je Variant v pohode, dizajn zovnajsku by ma v tomto pripade neodradil, focus sa mi ale lubi viac. Ergonomicke riesenie by ma v G8 odradilo urcite, nikdy by som si to nekupil.
Za mě paradoxně co se týče designu z venku těchto dvou konkrétních konfigurací vyhrává takhle na obrázku o chlup Golf (prostě na pohled)
Jako nekupec těchto aut už se trochu ztrácím a nesleduju výbavu atd. ale když Golf 8 tak kombi na mě designem zevnějšku působí líp než Hatch přijde mi to výváženější, když už by to musel bejt Golf 8 :-)
Asi by bylo dobré ujasnit si o jakých kategoriích aut se bavíme. Pochybu že se testované hybridní kombíky používají jako sportovní nářadí. Jakou ozajstnú radosť může přinést 110 kW ??
medzi dvomi cowboymi... v tychto konfiguraciach by bol tazky vyber, ale medzi focusom 1.5 + M6 a golfom 1.5 + M6 by to bolo tazsie. Z mojho pohladu urcite Focus, ale nemat Golf tu posahanu ergonomiu nebolo by to tak jednoznacne, museli by rozhodnut pocity. Focus urcite lepsie vyzera z tejto dvojice, ale jeho interier ma okrem spravnej ergonomie moc neoslovuje. Dalo by sa s tym vsak zit.
Neviem ako v CZ, ale na SK uz vymizli 1.5 vo Focuse, kamos velmi riesil vymenu svojej MK3 1.5EB za MK4 s 1.5EB R3 a zostalo mu na vyber velmi malo casu... behom 2 tyzdnov sa vypredali takmer vsetky skladovky s 1.5... tento liter bohuzel neobstoji oproti 1.5kam nech ma na papieri vykon aky chce :-|
Nemáš pravdu. MQ350 (tříhřídlelovou) má z benzínů jen RS. 1.8 TSI má MQ250, tedy dvouhřídelovou převodovku. Ta je omezená jen na 250Nm.
Naopak spojka a dvojhmotový setrvačník je pravděpodobně stejný od 1.4 TSI 110kW až po RS245.
Takže spojka vyšší výkon a krouťák zvládne, ale převodovka ne.
Však já taky ne, možná jsem reagoval jen zbytečně tvrdě na ten současný interiér koncernu. S reklamou souhlas, podle toho co vidím okole sebe mám pocit, že Ford tlačí hlavně Pumu a Kugu.
Problem asi bude, ze megy 4 uz rezignoval na triednu spicku (okrem RS) a je to viac menej vybehova generacia, kde sa sustredili na dizajn a hlavne setrili. Najviac dali do 2gen a mozno este do 3ky.
otazka preferencii, teoreticky ano prakticky nie vzdy... na cliu by ma nebavilo, keby to funguje ako CVT, tam je ta gradacia vykonu otackami ziaduca, bavi ma to na kazdom aute, na druhej strane mi na bezne jazdenie vyhovuje aj hybridny system, ktory popisujes ;-)
Ja to vôbec nemyslím v zlom ale je fakt zaujímave že vo všetkých testoch vychádza Focus ako výborné auto ale keď som robil v robote prieskum že kto by si čo kúpil za povedzme 25 000 € v segmente C nikto ani len Focus nespomenul.Väčšinou koncern alebo Corolla.Takže to isté bude asi platiť pri väčšine kupujúcich a preto má také biedne predaje a pritom momentálne aspoň u nás dosť zlacnel takže cenovo je konkurencieschopný.Asi mu chýba reklama.
Jenže Leon i Formentor mají stejně zkur.... interiér jako ten Golf, takže pro mě jsou to nekoupitelná auta. Toho Leonu je obzvlášť škoda, z trojce Golf/Octa/Leon je to pro mě nejsympatičtější auto. Co se týče prodejů, nevím jak moc hrají roli fleety, ale u Fordu bych věřil i tomu, že část prodejů sebere Puma, Golfu T-Cross asi moc lidí nepřetáhne.
Nahoře to jede stejně a dole o něco líp :-)
Pro Passat je to podle mě úplně ideální motor, dynamikou bezpečně lepší než nafta, tichý, kultivovaný... relativně úsporný.
To si nemyslím. Octavia III pokud vím měla všude stejný manuál, tuším MQ350 - pro 2.0TDI, 1.8TSI i obě RS... takže ta by bez problémů ten krouťák 320Nm utáhla.
235/40 R18 a 225/40 R18 jsou v podstatě identické rozměry pneu. Zcela shodné asi u odlišných modelů rozdílných výrobců nebudou nikdy, resp. velmi zřídka.
A pokud nesrovnávali brzdnou dráhu kvůli rozdílnosti zimní x letní, tak proč srovnávali spotřebu zimní x letní?? Ne, tohle v testu prostě nedává smysl :-!
Je hůř odhlučněný než 1.2T. Teda byl na začátku vyroby, nevím jeslti nějaký MY to srovnal. Ale rozhodne to není nic, co by ti rvalo ušní bubínky a spouštělo krev z uši a nosu. :-[]
Mozno myslel tych 33 eur za kazdorocnu kontrolu hybridneho systemu, cim sa zaruka na neho predlzuje az na 10 rokov. :-!
Na druhej strane sa ale nieco usetri na udrzbe brzd, lebo tie sa deru menej.
Motor je odhlucneny dobre, aerodynemicky sum na dialnici je v unosnych medziach. Jedina slabina z tohto pohladu je, ze na drsnom povrchu dost pocut pneu. Inak je to v poho.
12kW je celkem slušný rekuperační výkon postačující na předvídavou jízdu. Do malých baterek s kapacitou v řádu jednotek kWh žádné velké výkony rekuperace jako mají čisté EV, které umí skutečně intenzivně rekuperovat do velkých baterek výkony klidně přes 200kW, stejně nejde cpát. To že nemá čistou jízdu na EV podle mě ničemu nevadí, když to není PHEV nebo EV tak malé baterky na čistě elektrickou jízdu jsou použitelné pouze na pár stovek metrů a pak je jedno jestli naspořenou energii projedu na půl km čistě elektrické jízdy nebo na 3 km kombinované jízdy ICE s podporou elektromotoru, obojí je ve výsledku nějaká úspora. Na druhou stranu si ta auta drží slušnou hmotnost na úrovni běžných benzínových motorů, což je určitě výhoda z hlediska jízdní dynamiky.
A je to šetření reálné? Tu rekuperaci nemá zas tak silnou na nějaké extra nabití a na zastavení stejně potřeba brzdy. Ještě k tomu, kdyz to neumi jezdit ciste v EV, tak o tue úspoře mám docela obavy. Mild hybrid je spis o tom, ze vykryje turbodíru udělených motorů aktuálními normami.
P 308 má aký štvorvalec ?Ten 1.6 Plug-in hybrid za cca od 30 000 € ?Tak za tie peniaze máš o triedu väčšie auto a nemusíš každý večer naťahovať kábel.Aká výborná ergonómia keď prakticky všetko ovládanie je na dotyk.Áno nová 308 vyzerá moderne ale mám obavy že priestorovo hlavne vzadu a nad hlavou to nebude žiadna hitparáda a to je dosť podstatný údaj /O IV,Focus alebo Leon budú o dosť priestranejší/ pretože o triedu väčší 508 je vo vnútri na danú kategóriu dosť malý a hlavne strašne drahý takže prakticky nepredajný. Takže P 308 alebo nová Astra bude predajná hlavne s trojvacovým 1.2 Pure Techom.Ak niekomu nevadí že dá za auto v segmente C povedzme 23 000 € s trojvalcom tak nech do toho ide u mňa je to nepriechodné.
Mal som 1.5EB ale este R4 a na volnobeh to slušne dízlovo rachtalo to je pravda, asi to je vlastnosť.
Teraz čo som mal TSI tak to bolo krásne tichučké oproti EB.
No to snad plyne jasně z toho co napsal topten, při každém rozjezdu se šetří palivo, protože ICE má podporu elektromotoru, který čerpá narekuperovanou energii z předchozího zpomalování.
Já bych taky hodně váhal, Renault měl vždy nějaké motorizace, které jsou a byly super, ale v běžných verzích jim nestíhaly podvozky. Já už to tady psal tenkrát po čerstvé srovnavacce Fokus ST line 1.0EB vs ten Megan Tce a asi bych nakonec vzal radši mnohem líp jezdící Fokus s mrzakem (který ale objektivně jel moc hezky a šel do otáček) než průměrné auto s gumovejsim řazením a odezvou od volantu s opravdu skvělým motorem, který má ale uplatneni akorát v přímce. Megan je takové to typické auto, co vás tlačí do té doby, než přijdou zatáčky a to na horším povrchu vyleze rozdíl ještě víc.
Nám ta 1.5 ještě jezdí :D neboj a ano, je to o dost lepší, ale já zkoušel ten první 1.5TSI tak nevím, jak moc se zlepšil... A lepší charakterem, neříkám, že je rychlejší.
1.5 EB mě právě trochu zklamal tou kultivovaností (hrubý volnoběh, dunění podtáčeného motoru). Ne že by to bylo něco dramatického, ale dovedu pochopit, že by někdo vzal radši čtyřválec.
A mimochodem je to zajimavy, protoze teoreticky by mel odchazet casteji. Konektor je pevnejsi a tudiz by se ten kabel mel vice lamat u koncovky, navic v kabelu (v koncovce) je chip - nedelam si srandu, je tam. Asi je to tim, ze je potreba ty draty od sebe lepe odstinit, takze vysledny kabel je pevnejsi nez vetsina starych USB.
Souhlas. usb-c používám už dlouho ( včetně usb-c - usb-c ) a skoro na všechno a zatím žádnej neodešel. Narozdil od micro-usb, které jsem musel měnit každou chvíli.
Ja to měl 3 roky. Hlavně ten zvukovej doprovod pod 2000ot. A nad 3000 už to moc nemělo smysl točit. Nějakého chcipani jsem si tedy nevšiml, ale měl jsem 59kw.
Co vybrat?
Focus? Výborný podvozek, ale průměrný interiér a 3válcová mizérie pod kapotou...
Golf? Slušný motor, ale ergonomická sebevražda a dál není třeba nic dodávat...
Octavia, Leon? Totéž co Golf...
Mégane? Skvělý interiér, ještě lepší motor, ale podvozkově průměr...
Astra? Morálně dost zastarala, čekáme novou generaci...
Mazda 3 Ta je úplně mimo... Jednak není kombík, ale i HB je naprosto nepraktický.
Corolla? Ano, to by byl asi nejžhavější kandidát. Jenže není levná ani na pořizovací ceně, ani na servisu...
Nový C4? Zatím pro mě víc podivín, ale stejně není kombi.
P 308? Tohle je pro mě největší naděje... A nebo vlastně ta Astra ST. Krom morálního stáří mě vlastně nenapadá jediný důvod, proč ne. Solidní interiér, skvělá sedadla, výborná ergonomie, 4válec pod kapotou, solidní jízda, zajímavé ceny... Prostě model, který neutrpěl posledním "pokrokem".
Mne to príde akoby stále išla až do limitera. 🤷♂️Teraz na tsi som zažil tú plochú krivku a to ma moc nebavilo. Do obmedzovača sa to dostalo ale bolo to treba akoby hodne tlačiť. Taký dízlový benzín (110kW 1.5).
Ja nekritizujem, len mne to je fuk R3 vs R4. V takom Jardovi GR je a hodne podarený aj R3. Väčšinu času jazdím obyč motorizácie a teraz ma to tsi vcelku rozčuľovalo s nepríjemným rámusom tam hore (od 4.000 ot).
Přiznám se bez mučení, že nejel. Ani nevím, jestli bych to chtěl zkoušet, protože tím pak přijde o tenhle, v době turbomotorové, unikátní charakter :-)
Jestli hledáš naftu na benzín, proč ne. Ale to oříznutí má za mě smysl ;-)
To není o tříválcové koncepci, prostě se někde stala chyba. Navíc, Focus má krátké převody a při dynamické jízdě mu hybrid nepomůže. Nicméně jo, člověk si říká, jaký mělo zrušení 1.5 EB smysl.
Souhlas. Hlavně pokud pod 2 000 ot. duní, tak je to fakt dost nedobrá zpráva. 2 000 je totiž opravdu celkem dost... Ale je to zkrátka daň za mizérii v podobě absence 1 válce. :-!
1) brzdná dráha... nic? Stejný rozměr pneu k tomu vyloženě vybízel...
2) do bodovací tabulky jdou body za spotřebu měřenou i tu tabulkovou... proč? Takto se reálně měřené hodnoty "ředí" a vypovídací hodnota srovnání upadá
3) zavazadelník - v bodech vítězí Focus. Vůbec nerozumím proč, když v testu zaznívá dokonce spíše opak ("Jen o objemu to ale není a v tomto směru se najednou ukazuje lepší Golf"). Tady podle mě měla být remíza :-!
4) rozdíl ve spotřebě litr až dva při dynamičtější a rychlejší jízdě má znamenat rozdíl 1 bodu? 1 litr je nějakých 15% a to je sakra rozdíl...
5) Uvádíte pneu Michelin Primacy 4 vs.ContiWinterContact TS810S ... Tohle v testu mělo zaznít!!! Znamená to navíc jediné - rozdíl ve spotřebě nejspíš bude ještě vyšší, protože Golf jezdil na zimácích...
Trochu zklamání ze zbytečných nepřesností testu... :-(
Možná... nebo prostě tím, že nerostoucí / neklesající výkon na úrovni 230k je víc, než totéž o 80k níž.
Po pravdě... taky si nevybavuju, jestli Fredova Alfa má nějakou špičku nebo nemá... prostě to jede jako ďábel pořád :-D
Active se mi taky líbí, místní dealer má zrovna volnou jednu skladovku, hatch. nafta, automat za necelých 600. Když jsem tam měl Focuse na servisu tak, tak nadhazoval, že by mi půjčili na víkend... Zatím odolávám, protože bych jim ho už asi nechtěl vrátit, ale jak jsem furt ve zkušební době, tak si zakazuju dělat blbosti :-)
Cena 598.900 Kč vs. 717.900 Kč. Spolu se záručními podmínkami jasný bod pro Focus.
Ford uvnitř vypadá laciněji. Dodávám, že i přesto, že samotný Golf není zdaleka tak přesvědčivý jak dříve. Jenže... díky infotainmentu je soužití s Focusem mnohem příjemnější. Tj. jasný bod pro Focus.
Spotřeba - dálnice Focus 8 litrů, Golf 7. Při dynamické jízdě pak sekyra Foucusu víc než dva litry!
Dynamika spolu se spotřebou je jednoznačným důkazem, že 3válcová koncepce je totální omyl a důsledek naprosto nesmyslných emisních norem a limitů. 3válce jsou omylem automobilového vývoje a tento test je jasný další důkaz.
Kufr vidím jednoznačně jako remízu. Golf sice v mnohém lepší, ale ledva o centimetry. Jenže šířka mezi podběhy je sakra vysoká karta Focusu. Tady tedy remíze.
Jízdu vidím také a remízu, ale je otázkou, jak by jezdil Golf na běžných tlumičích...
Celkově to tedy vychází za mě bodově na remízu. Jenže Golf má jasný strike za totálně zmaštěnou ergonomii. Spolu s výrazným cenovým rozdílem bych šel z těchto dvou do Focusu. A místo Golfu tam v podstatě může být klidně i Octavia nebo Leon. Výsledek by nebyl jiný.
Sečteno - vítězství Focusu. Bohužel ne proto, že by byl tak dobrý ale proto, že Golf nově v hodně důležitých aspektech propadá na plné čáře. Focus ale taky není dobrou volbou, protože drží velmi mizernou 3válcovou koncepci.
No tak to těžko. Maximálka se přece nedosahuje typicky na nejvyšší kvalt v redline.
Jestli má Focus maximálku 209, tak na šestku při ní točí 5300 otáček... a maximum výkonu je 6000.
Jestli se ti chce, najdi si poměr mezi 5 a 6... mohlo by to být, že 209 = 6000 otáček na pětku... ale spíš myslím že ne.
Přesně. Pamatuji si na mrchu Fabii 1 1,4 TDI PD. To jelo až od 2 000 a s takovým kopancem, že se s tím fakt člověk musel naučit jezdit. A třeba půjčit to na střídání někomu na dlouhý cestě dávalo jistotu že mu to minimálně dvakrát chcípne a několikrát se rozjedeme s protáčením kol. Takže zlatý plynulý zátah odspoda.
Díky za info. To je fakt na tak silný motor hodně. Pro naše okolí (od Německa dál na východ včetně jihu), kde se jezdí rychle, to teda moc není. Ta 1.5 TSI je na dálnici v pohodě, takže pro mě osobně by toto byl zásadní argument i kdyby mi výkon 1.0 EB stačil. Je to prostě nepraktické. On VW měl dálniční zpřevodování vždycky celkem dobré. Měl jsem kdysi Rapida 1.2 TSI 63kw s pětikvaltem a měl tuším lehce pod 3000. Motor slyšet nebyl a to byl lowend.
Ten zátah odspodu je dobrej pro každýho kdo chce jezdit a neřešit kdy mu auto začne tahat. nebo že se mu auto udusí.Taky se už dneska nikdo neptá jaký otáčky jsou optimální když si opřivezu nový auto. Otáýzka vždy je jaký to je, jak to jezdí.
Myslim ze v USA jej museli zmenit meno koli BORA a BORING / nudne / . Golf je Golf trosku ho osklbali a jemne mu ubrali na lesku ale v tomto segmente si ho viem predstavit pred domom ale len ako Gti alebo R. ;-)
Superba máš asi posunutýho... to čemu říkáš 1 je 2 (a to nepočítáme ten historickej).
Ok, S2 tak povedený není (i když mi tam vadí jiné věci než zadek u kombíku)... ale současníci G7 jsou právě O3 a S3.
Octavia 2 má opět ten zadek řešený hezky, úhledně, elegantně... není to žádná pecka, ale za mě dobrý https://autobible.euro.cz/…-Combi-II-18.jpg
Ma batoh, Octavia aj SuperB na to bol vzdy horsie, takze toto je u mna este OK, tu vidno viacmenej len previs a nie nejaku napuchnutu masu. Golf7 Variant ma velmi dobre vyvazenie liniek a vsetkych casti pre moje oko, pride mi fakt podareny.
on bol obly aj zo zadu, len si to musel vediet pochopit ;-) cele je to vajicko s tym, ze zadok posobil kus konzervativnejsie... paradoxne bora combi sa mi az tak nelubila
mini a mikro bylo vpodstatre jen zmenseni klasickyho usb a pridani otg, coz si nejsem jistej, jestli to naslo nejaky vetsi uplatneni.
cecko pridalo hlavne to, ze umi prenest az 100W a muzes ho otocit, ale titernost mini a mikro zustala. jestli se nepletu, tak cecko ma az 24pinu proti 4pinum u acka a becka, nebo 5 u mini a mikro.
me se pro tyhle ucely vic libi vetsi acko
Za tieto preferencie do velkej miery mozu dlhe manualne prevodovky. Ked ti raz nutia pasmo hlboko pod 2000ot, nemas moc na vyber. Mat dlhy 6kvalt s motorom, ktory nejde pod 2000ot je blbe.
Při 150 3800 ;-)
Na dnešní dobu je to hodně. Před cca. pěti lety se bral jako standard 3000@130, dneska už jde spousta motorů (i malých, i s manuálem) i pod. V době pětikvaltů to ale bývalo třeba 4500, to byl teprve masakr :-)
Tragédie to není, ale já teda fandím dlouhým šestkám a i těch 3000 (u relativně silného motoru) mě štvalo.
Tym padom skrtame leon a octu, ostava nam corolla, astra, 308 a megane. Astra, 308 su stare, megan podrazel, corolla jedine 2l hybrid s cvt a ten sa nehodi na dialnicne presuny. Takze som bez auta
Možno to bude tým, že 1,5TSI drží maximum krútiaku do 3500 ot a potom už klesá, kdežto 2,0TSI si držalo maximum krútiaku až zo 4600 ot. To je rozdiel 1100 otáčok a možno práve to vysvetľuje ten subjektívny rozdiel, že 1,5ka vyššie pocitovo umierala, kdežto 2,0 nie.
Mini a mikro se nikdy moc nepoužívaly na té straně auta nebo počítače, spíš na straně mobilu, foťáku atd. To je teďka rozdíl, céčko má ambici nahradit nejen mikro na straně mobilu, ale i to áčko na straně auta nebo počítače.
Mini i mikro už jsou dneska pomalu historie... uvidíme, jak reálně budou mizet klasické USB-A z notebooků a aut.
Pro auta je budoucnost jasná - bezdrátové nabíjení + BT na data. Do té doby si holt koupím takový kabel, jaký bude potřeba, A nebo C.
To je len vec preferencie, ci je pre teba dolezitejsia chvilkova vyssia intenzita (vyssi max krutiak), alebo pocit gradacie... zalezi to aj od rychlosti, ten chvilkovy krutiak ti vydrzi len istu chvilu vacsinou v strede, ked pak zacnes motory vytacat na max a drzat nad 5tisic tak ten motor s vyssim max krutiakom tam uz ten krutiak mat asi nebude za predpokladu, ze maju rovnaky max vykon urcite... to sa asi dostavame k jazdnemu stylu...
Ty otáčky mě taky překvapili. Je to strašně moc. Test zmiňuje, že je motor na dálnici slyšet. Já asi chápu, že litr je točivější, ale hluk od motoru ve 130km/h je dnes v této kategorii dávnou minulostí. Kolik pak točí ve 150km/h, což je relativně běžná rychlost i v ČR (a téměř nepokutovaná)? Nedej bože víc a co ten hluk? Toto 1.5 TSI zvládá výborně, s tímhle motorem (bez MHEV) jsem v Passatu najezdil hodně po dálnicích v Německu.
Taky ale když se podíváš na grafy, tak je jasně vidět, jak ta "plnotučná" verze má špičku někde nad 300k a ty verze dříve 230k dneska 240k jsou prostě uřízlé https://www.autoforum.cz/…alni_vse_089.jpg
Aspoň teoreticky, reálné grafy jsou přece jen trošku š***tější
Tak za prvé ty "stejné" rozsahy otáček jsem nevymyslel já, ale iudex
A za druhé i motor s rozsahem 2000-6200 na tom bude hůře než ten co má 1500-5000.
Pochopitelně každý motor by měl mít vhodně přizpůsobené převody
Špička je ošemetná... protože při daném výkonu čím "ostřejší" špička, tím slabší spodek.
Typický příklad je koncerní 1.8TSI 132kW. V "plnotučné" verzi měl ten motor 320Nm, v některých verzích ale byl omezený na 250Nm (primárně kvůli suché DSG, ale třeba v Octavii i Leonu měl těch 250Nm i s manuálem, zatímco Superb MT měl těch 320Nm).
Takže ta verze 250Nm má lepší špičku... za cenu toho, že má slabší spodek. Je to výhoda? No... za mě ne.
Pokud bys tu špičku udělal nahoru a motor měl třeba 140kW místo těch 110kW, no tak to by samozřejmě výhoda byla... jenže se 140kW už tam VW má (opět podladěnou) 2.0TSI.
Takže pokud chceš motory se špičkou, tak se kuriozně dostáváme kruhem k tomu, co dělá Ford - cca. 110kW holt dostaneš z litru a ne z 1.5, protože na to litr stačí a 1.5 se špičkou má 134kW.
Teoreticky ano, prakticky se pomoc elektromotoru využívá jenom v nízkých otáčkách, určitě ne na zrychlení do 100 nebo 180. Jestli si dobře vzpomínám, tak ten motorgenerátor pomáhá do nějakých 2500, nebo maximálně 3000 ot. Navíc se energie z baterky používá i pro napájení palubních spotřebičů (je tam měnič 48/12V) takže využitelnost pro čistě mechanickou práci je nižší než kapacita baterky, v zimě to může být o dost.
Ale ten rychlostní rozsah co uvádíš - to je přeci o tom, jaký to má převodový poměr - i točivější motor může mít tězší převody a pak to bude opačně. Notabene - vycházíš z premisy, že rozsah otáček bude stejný. Ale pokud se ten motor, co se sbírá níž, vyplatí mít mezi 1500-5000 (jen příklad) a ten druhý mezi 2000-6200, jsme jinde i v případě stejně těžkého převodu... (BTW viz. video p. Vaculíka, kdy konstatuje že ten 1.0 ve FoFo táhne až do omezovače a má přes 170Hp - tohle je pro mě ideální očekávání od benzínu).
Na to co uvedie redakcia sa vyprdni, v reale potrebujes reakciu na plyn vzdy, to ze niekedy to suri viac a inokedy menej podla situacie na tom nic nemeni. Reakcia na plyn je z pocitovych vlastnosti velmi dolezita.
Jestli je důležitější závisí od kokrétní jízdní situace. Někdy ano, jindy ne.
U testovaných aut asi nebyl v tomhle nějaký větší rozdíl, v testu není o rychlosti reakce ani zmínka
Tady ne, ale vycházím z toho, že minule vyhrál nad takto motorizovaným Leonem a hlavně... Vaculík říkal, že to jede fakt dobře :-[]:-!http://www.youtube.com/watch?…
No chtělo by to zkusit, ale když už, tak bych stejně radši 1.5EB.
O dynamice jsme se toho zase tolik nedočetli.
Rozdíly v pružnosti i vzhledem k zpřevodování nevypadají nijak dramaticky (cca. 10% s tím, že má Golf kratší čtyřku - a pětku nevíme), zase rozdíl v maximálce (209 vs. 224) odpovídá spíš objemu než výkonu... možná proto, že na dosažení maximálky už tomu mHEV dojde šťáva a zůstane to jen na motoru jako takovém?
Docela mě překvapují krátké kvalty u Focusu, 3300 na šestku při 130 je na dnešní dobu hodně.
V zásadě souhlasím, jen ohledně té karbonizace - kdysi jsem četl (více zdrojů), že pokud ji chci výrazně omezit, při důraznějším zrychlení bych měl začít min. na 2000 ot. Pokud má někdo aktuálnější info, budu vděčný.
Špička - jako nemusíš jít mít, ale když jí máš , je to lepší ;-)
A pak jde taky o to, co píše lamal - ta intenzita toho umdlévání. Ale jinak obecně samozřejmě ano, i u motoru, který je nahoře plochý se vyplatí vytáčet, už jen proto že jedu na lehčí převod...
Pak ale odřadíš a ono se to nezlepší... prostě naložené auto do kopce už v těch rychlostech 70-80 holt není takovej kalup. Nevím, takhle z videa těžko říct...
potiz je v tom, ze usb-c je tak titernej, ze pri castym pouzivani mechanicky nevydrzi. sice lepsi nez mini-usb nebo dokonce mikro-usb, ale ja bych preferoval klasickej humpolackej usb-a, aspon pokud se tyka nabijeni.
moc nechapu, k cemu jinym nez k nabijeni tam usb-c je, kdyz data v dostatecny rychlosti preneses pres bluetooth. sice pres usb-c nabijes rychleji kdyz to telefon umi (o cemz u vetsiny telefonu pochybuju), ale smysl moc nevidim
To už do toho mícháš další parametr. A nikde není dáno že motor co zabírá až od 2 tisíc má rychlejší reakci na plyn než ten s 1500 otáčkami.
Pokud tedy srovnáváme srovnatelné, tak při stejně rychlé reakci pojede motor který volím já výrazně líp
takze kdyz to prepocitam
kineticka energie auta = 0.5*m*v^2, tedy rychlost = (2*E/m)^0.5
z toho mi vychazi, ze auto z hmotnosti 1.5t by tech 600Wh melo rozpohybovat na vic jak 180km/h kdyz zanedbam valivy a aerodynamicky odpor, anebo 3x rozjet na stovku a jeste by v baterce neco melo zbejt na rozjeti dejme tomu na sedmdesatku i bez rekuperace pri brzdeni,
anebo by tech 600Wh melo autu velikosti oktavky dat na udrzeni rychlosti 100km/h po rovine celkych 6km ....
lenze velmi zalezi od reakcie na plyn, to je myslim este viac nez samotna sila zatahu... ty v skutocnosti nepotrebujes extra zatah na 1500ot, potrebujes reakciu na plyn... a to teraz nemusi znamenat, ze ten motor co sa prebudi na plno az nad 2000ot nebude nizsie reagovat... hlavne v dobe mildhybridov ze jo
uz som to tu pisal, ale kamosova R4 1.5EB po 50tis km ziskala hore neskutocny švih... ide jak pila fakt, ja to furt nechapem... ak sa dozije ten vas 50tis km, tak daj vediet ci si to vsimnes :D
iudex: Já to mám opačně. Pokud bych měl vybírat mezi rozsahem od 1500 - 5000 anebo od 2000 - 5500 tak jednoznačně beru ten první,. Protože je pružnější, má daleko větší rozsah použitélných otáček
Dám příklad - při určitém převodu mi ten první pojede 40 - 133, ale ten druhý jen 40-110. Tj. zvadne podstatně dřív, přestože točí víc otáček. Jsou to kupecké počty
Jo ta 16tka EB fakt tahala skvěle , akorát pak mívala tendenci chytnout :D Už se blizime 10tisicum km s 1.5R4 a taky tahá takhle vysoko :) Škoda těchto motoru
romiku, jestlize mas v 1500ot vykon 1.5tsi dejme tomu maximalne 30kW, tak tech elektrickejch 10kW navic znat je.
a jestli nejezdis jako uplnej dobytek a pri 1500ot neslapes plyn az na podlahu, tak se bavime dejme tomu o 15kW benzinovych v tehle otackach +10kW elektrickych a to uz bude sakra znat
to "vadnuti" je typicka vlastnost turbomotoru, ktery ma stejny vykon v urcitym pasmu otacek - zde 5-6tis, takze logicky mu klesa tocivej momet a auto pocitove prestava jet, i kdyz mu vykon zustava.
ja tohle znal u 1.8tsi, ktera mela stejny vykon v rozmezi otacek tusim 4500-6200ot, takze tocivej moment klesl z 250Nm ve 4.5tis ot na 180Nm a auto nad 5tis pocitove nejelo, i kdyz mu stejny vykon zustaval jeste dalsi tis otacek.
muselo se s tim pocitat pri rychlejsim predjizdeni
ked si to pozries viac krat uvidis ako nad 5500ot skokovo spomali zrychlovanie.... potom sa to uz sice sunie az do 6500ot a nejde to zle, ale to uvadnutie tam je ocividne... rovnaky pocit som mal ked som ho skusal v octavii
u Golfu uvádí v režimu generátor při rekuperaci výkon 12kW. Při podpoře v režimu motor v nízkých otáčkách se uvádí krouťák 50Nm. Kapacita aku by měla být 0,6 kWh, nevím jestli nominální nebo využitelná.
u 1.0 mHEV uvádí výkon BISG 11,5 kW. Kapacita baterky je uváděná 48V 10 Ah, takže 0,48 kWh
Srovnání dynamiky je zde https://zeperfs.com/…uel8369-8832.htm
Mechanicke zabehnutie a elektronicke su 2 velmi rozdielne veci... to prve je asi jasne a to druhe je setup riadiacej jednotky, ktora prisposobi management spalovania na ospalu jazdu v nizkych otackach... na to druhe pak staci pojazdit aspon 50-100 km vo vysokych otackach a hlavne uzivat podlahu, pak sa to preberie ;-)
Zase ten motor pak nebude dobře zajetý :D Tedy nevím, jestli to dnes ještě hraje roli, ale když jsem onehdá bral Clio po duchodci, trvalo pár týdnů, než začal motor ochotně jít nad 3 tisíce ot :D
Ten nový litrový ecoboost s mildhybridem u Fokusu musí být fakt dost dobrý, když drží tempo s 1,5TSI EVO, což ukazuje už druhý test. Ale kdyby mi někdo nutil vybrat si z těto dvou, hodně budu přemýšlet, jestli zvítězí srdce a jízdní vlastnosti (Fokus, který i z mé zkušenosti do zatáček jede fakt s chutí, Golfa sem nezkoušel) a nebo pro mne né tak lákavě vypadající Golf se vší koncernovou nudou, která v mnoha věcech nemá vlastně moc chyb a pocitvým R4 1,5 motorem.
Osobně bych z C segmentu bral Fokus, jen né tento testovaný, ale spíše 1.5EB ST line (klidně s AT), nebo 2.0 TDCi (ST line či Active - jo mne se líbí a vím, že je to FAKE a nemá 4x4 :D), případně samozřejmě vrchol ve smyslu ST kombi.
pocitove a tabulkove zalezitosti sa casto lisia a trebars aj to ako je zabehnuty motor... nad 5000ot sa surovemu motoru nikdy nechce, ale vseobecne 1.5TSI je tym vadnutim nad 5000ot znama a je klasika, ze blbe DSG ho posiela zbytocne vysoko... ono to DSG robila aj s dieslami a hnala to nad 4000 kde uz byvalo len trapenie
Selsky rozum by ti mohol napovedat tiez to, ze v nizkych otackach ide hlavne o krutiak a tam je tusim 50nm, vykon je nasobok krutiaku otackami, takze sice je nizky v nizkych otackach, ale krutiaci moment tam je... len kvoli otackam maju mildhybridne podpory nizky vykon a vysoky krutiak, viac by ten system nezvladol, ale je to urcene len na podporu v najnizsich otackach, kde este turbo netlaci... co je fakt hlboko, kedze dnes su tie turba nizkootackove. Z velkej casti pridavaju len reakciu na plyn v nizkych otackach.
Jaj to je jasne, turbo R6 s plochou krivkou az do vysokych otaciek... 2.5ka je na tom ako ? Myslim vo vyssej rychlosti trebars od 70, pri predbiehani. Vacsina benalov skusne 3ku +- uz od 40ky, ale zaujimama skor vo vyssej rychlosti ked chces rychlo predbehnut a neoplati sa ti tam davat 2ku.
Selským rozumem a kupeckými počty. Kolik asi ampér tam může protéct? Odhad 200 max je opravdu velkorysý. Krát 48V a máš tam nějakých méně než 10kW příkonu, no tak třeba 8-9kW výkonu? Maximálně. Spíše to bude tak 5-6kW.
Hlavně 1.5 TSI 110kW je příšerný motor. Hlučnější a nepříjemnější než 1.4 TSI, cuká a nejede. Po přesednutí do 1.4 TSI 92kW není znát rozdíl ve výkonu.