Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Focus kombi vs. VW Golf Variant – Odvěcí rivalové v hybridním hávu

Mildhybridní pohon, to je velký trend dnešní nabídky aut. Dočkali se ho také odvěcí rivalové v podobě Fordu Focus a VW Golf. Komu se toto elektrifikované ústrojí povedlo lépe?
Zpět na článek
30. 4. 2021 08:32
30. 4. 2021 08:42
30. 4. 2021 08:49
30. 4. 2021 09:01
30. 4. 2021 09:05
30. 4. 2021 09:11
30. 4. 2021 09:16
30. 4. 2021 09:30
30. 4. 2021 09:36
30. 4. 2021 09:50
30. 4. 2021 09:53
30. 4. 2021 09:14
30. 4. 2021 08:40
30. 4. 2021 10:25
30. 4. 2021 10:39
30. 4. 2021 11:59
30. 4. 2021 12:22
30. 4. 2021 17:18
30. 4. 2021 22:27
30. 4. 2021 23:42
30. 4. 2021 23:51
30. 4. 2021 12:08
30. 4. 2021 12:17
30. 4. 2021 12:23
30. 4. 2021 12:28
30. 4. 2021 12:35
30. 4. 2021 12:42
30. 4. 2021 12:49
30. 4. 2021 12:51
30. 4. 2021 12:55
30. 4. 2021 13:01
30. 4. 2021 12:39
30. 4. 2021 12:40
30. 4. 2021 12:38
30. 4. 2021 12:39
30. 4. 2021 12:43
30. 4. 2021 13:02
30. 4. 2021 13:27
30. 4. 2021 12:29
30. 4. 2021 12:44
30. 4. 2021 12:49
30. 4. 2021 12:51
30. 4. 2021 12:52
30. 4. 2021 12:48
30. 4. 2021 13:27
30. 4. 2021 14:47
30. 4. 2021 15:01
30. 4. 2021 20:15
30. 4. 2021 20:23
1. 5. 2021 15:28
Avatar - Roman Horký
30. 4. 2021 08:28
Píšu si ta jména
Kdybych tím měl náhodou jet jako spolujezdec. Na Lionce se mi sedět fakt nechce.
Rozbalit vlákno
6
30. 4. 2021 10:39
Re: Píšu si ta jména
Co prosim?
Jakou baterku mas v mobilu a kam ho davas? :-!
Avatar - Mikesus
30. 4. 2021 10:58
Re: Píšu si ta jména
A kde myslíš, že máš baterku v Priusu? Taky pod sedačkou, jen tou zadní.
30. 4. 2021 11:04
Re: Píšu si ta jména
Stary Prius ma Ni-MH
Avatar - JirkaVejrazka
30. 4. 2021 12:55
Re: Píšu si ta jména
NiMH hori trochu hur, ne?
Avatar - Mikesus
30. 4. 2021 22:47
Re: Píšu si ta jména
Kdyz začne hořet, je jedno kde sedis zrovna. Navíc ta pidi baterka opravdu moc hořet nebude.
30. 4. 2021 08:31
Pre Focusa nie je dôvod
Vyberali sme do práce benzínové kombi, kde väčšinu času jazdí max. dvojčlenná posádka, ale potrebuje veľký kufor, nie veľké vzdialenosti a po okreskách. Z tria Golf, Octavia, Focus vyšla pomerne jednoznačne Octavia trojvalcovým mild-hybridom. Úprimne som nevedel nájsť dôvody prečo by si niekto vybral Focus. Dačo hrkotalo v prístrojovke, ďalší pazvuk išiel zozadu od roletky kufra, spracovanie také slabšie, pribrzďovanie mild-hybridu je otravné a cena vysoká na to čo sa ponúka. Podvozok bol asi jediný silnejší argument, ale to nemalo byť auto, v ktorom si treba vychutnávať zákruty. Mild-hybrid v Octavke funguje pekne hlavne vďaka tomu plachteniu, spotreba na okreskách 5,5, v meste do 8 litrov. Automat, celé auto sa tvári solídnejšie, tak neviem, Focus je pre skalných Forďákov, hlavne u nás v SR, kde tie služby a servis nič moc.
Rozbalit vlákno
13
30. 4. 2021 08:57
Re: Pre Focusa nie je dôvod
Vidíš, a u mě STline 1.0 PHEV 150Hp v rámci kombíků C segmentu vyhrál. A v projížděném voze nikde nic nevrzalo. ;-)

Jinak nevím jak u vás cena té Oktávky vs FoFo, hlavně fleetová. U nás je rozdíl, v případě nefleetového kupce, o parník.
Avatar - Mikesus
30. 4. 2021 22:49
Re: Pre Focusa nie je dôvod
Není to náhodou mHEV a ne PHEV?
1. 5. 2021 10:17
Re: Pre Focusa nie je dôvod
Jo, díky za upozornění.
Avatar - Mikesus
1. 5. 2021 10:32
Re: Pre Focusa nie je dôvod
Ja jen jestli náhodou už nedali i PHEV do focus a něco mi neuteklo.
Avatar - iudex
30. 4. 2021 09:00
Re: Pre Focusa nie je dôvod
No vidíš a ja pre Focusa vidím dôvodov viacero. Primárne mne pri testovačke nič nehrkotalo a spracovaniu som nemal výhrady. Naopak mi veľmi sedel interiér, jednoduchý, intuitívny, ergonomický. Priestor na nižšiu strednú fantastický, vzadu aj v kufri, v podstate na úrovni o triedu väčšieho Mondea. Podvozok úplná špička, tuhší a tvrdší (jazdil som ST-line na 18kach), ale v prijateľnej miere. Manuál presný.
Motor, tam môžeš mať pravdu, ja som skúšal 1,5EB, ktorý sa už len dopredáva, ale okrem jemne trojvalcového chodu na voľnobehu žiaden problém, výkonovo i pružnosťou viac ako slušné, spotrebu na krátkej trase neviem posúdiť. Ale rozumiem, že mildhybridný liter je (napriek podobnému výkonu) iná kategória. Ak ale nepotrebujem auto do výroby podľa vlastnej špecifikácie, určite by som bral skladovku s 1,5kou.
Tiež ma prekvapuje poznámka o cene, tá je u Octavie hodne vysoká a Focus je výrazne lacnejší. Ale možno pre fleet spravia v Škode úplne inú cenu, neviem.
Avatar - twistedTSD
30. 4. 2021 17:41
Re: Pre Focusa nie je dôvod
Souhlas s interiérem, taky mi sedl, možná s výjimkou toho voliče automatu, i s hodnocením 1.5 EB. :yes:
30. 4. 2021 09:23
Re: Pre Focusa nie je dôvod
.... no vidíš, a já bych třeba koncernová auta s all-dotykovým ovládáním ani nešel vyzkoušet.... za jízdy chci řídit a odpočítat, ne matlat po dotykáči kvůli každé banalitě.... a nechci aby se mi nějaký zaměstnanec vyboural protože si chtěl zapnout výhřev sedačky a kvůli tomu 5 sekund nekoukal na cestu....

a to nemluvím o ceně těch aut....
30. 4. 2021 10:20
Re: Pre Focusa nie je dôvod
:-) :yes: :yes: :yes:
30. 4. 2021 13:29
Re: Pre Focusa nie je dôvod
No je vidět, že jsi v novém VW skutečně ani nejel. Jinak bys věděl že vyhřívání sedaček se spouští na jeden dvouprstový klik a to ve výrazně příznivější poloze pro periferní vidění než je standard tlačítek. A to nemluvim tom, že se ti vyhřívání sedačky může zapnout automaticky podle vnější teploty, což žádný tlačítko neumí. To čumíš co?
30. 4. 2021 13:54
Re: Re: Pre Focusa nie je dôvod
To neukecas, nie je to iba o vyhrievani sedaciek. Mam mk7, sedel som v mk8 aj octe a celkovo je to pre mna krok s5 a koli tomu si koncern nekupim
30. 4. 2021 16:20
Re: Pre Focusa nie je dôvod
.... a funguje to pokaždé a hned nebo jen když se zrovna ten infotaiment povede nastartovat ? ;-)

a testeři co si na tu ergonomii stěžují (a to vlastně všichni) jsou taky pitomci?
2. 5. 2021 02:38
Re: Re: Pre Focusa nie je dôvod
Zkuste nějakou normální výbavu a zjistíte, že tam ovládání všeho dotykem není. 😉 Mimochodem, koncern VW znamená také Audi aj.
Avatar - Mikesus
2. 5. 2021 08:17
Re: Re: Pre Focusa nie je dôvod
Normální výbava je co? Holobyt? U Škody se musí priplatit i za rameno na volantu.
Avatar - kari.laz
30. 4. 2021 08:32
Pružnost
Focus 6M a Golf 7DSG a vy tam dáváte "pružnost na 4. RS a pružnost na 5. RS" . To je vypovídající hodnota asi jako Golf je šedý a Focus černý.
Redakce, to opravdu myslíte vážně? To je takový problém změřit maximální reálné zrychlení z daných rychlostí?
Rozbalit vlákno
11
Avatar - lamal
30. 4. 2021 08:42
Re: Pružnost
Jop myslia to vazne a nehodlaju to menit, vypovedna hodnota ich merani pruznosti je chatrna a vobec im to nevadi. Na co by to menili ? Hlavne, ze to tam je ked to uz ludia chceju.
30. 4. 2021 08:49
Re: Pružnost
Jo, tohle už opravdu hlave nebere...
Kort když spousta z nás ty turbomotory zná a např. v mém současném autě je ideální "předjížděcí" rychlost 3. stupeň, v rozmezí 40-150 km/h. Pružné zrychlení na pětku je fakt o ničem (o AT nemluvě).

O kategorii "spotřeba udávaná" darmo mluvit, možná jsem to nepochopil a jedná se o letitý joke.

BTW - spotřeba na dálnici 7, resp. 8? To se mé 1.2 TCe, často označované za žravé (souhlasím), vešlo vždy k 7,5l při tempomatových 140ti a to šlo o variantu 130Hp s kratšímy převody. Něco je špatně.

Ale bych jen nehaněl - test je napsaný jako celek hezky a čtivě.
Avatar - iudex
30. 4. 2021 09:01
Re: Pružnost
Tak trojka je ideál na predbiehanie asi v každom aute, mne ťahá až do 170 kmh. :-)
Avatar - lamal
30. 4. 2021 09:05
Re: Pružnost
to bude asi na 2.5ke ? od kolko kmh zabera dajme tomu pouzitelne ?
Avatar - iudex
30. 4. 2021 09:11
Re: Pružnost
Na 3,0. Trojka je použiteľná od cca. 40 kmh, ale zvládne aj 35.
Avatar - lamal
30. 4. 2021 09:16
Re: Pružnost
Jaj to je jasne, turbo R6 s plochou krivkou az do vysokych otaciek... 2.5ka je na tom ako ? Myslim vo vyssej rychlosti trebars od 70, pri predbiehani. Vacsina benalov skusne 3ku +- uz od 40ky, ale zaujimama skor vo vyssej rychlosti ked chces rychlo predbehnut a neoplati sa ti tam davat 2ku.
Avatar - iudex
30. 4. 2021 09:30
Re: Pružnost
To neviem, 6ka je rodinné auto, nikdy ju nešoférujem sám a nejaké hľadanie limitov nemám s rodinou dovolené. :D
Avatar - lamal
30. 4. 2021 09:36
Re: Pružnost
chacha... od teba to bude idealny kup, ked to budes predavat :D
Avatar - Ozzman
30. 4. 2021 09:50
Re: Pružnost
Zase ten motor pak nebude dobře zajetý :D Tedy nevím, jestli to dnes ještě hraje roli, ale když jsem onehdá bral Clio po duchodci, trvalo pár týdnů, než začal motor ochotně jít nad 3 tisíce ot :D
Avatar - lamal
30. 4. 2021 09:53
Re: Pružnost
Mechanicke zabehnutie a elektronicke su 2 velmi rozdielne veci... to prve je asi jasne a to druhe je setup riadiacej jednotky, ktora prisposobi management spalovania na ospalu jazdu v nizkych otackach... na to druhe pak staci pojazdit aspon 50-100 km vo vysokych otackach a hlavne uzivat podlahu, pak sa to preberie ;-)
30. 4. 2021 09:14
Re: Pružnost
Hezký ;-)

Právě u té 1.2 TCe se při startovních 80ti už vyplatila čtyřka.
Avatar - lamal
30. 4. 2021 08:40
Prestrelka...
medzi dvomi cowboymi... v tychto konfiguraciach by bol tazky vyber, ale medzi focusom 1.5 + M6 a golfom 1.5 + M6 by to bolo tazsie. Z mojho pohladu urcite Focus, ale nemat Golf tu posahanu ergonomiu nebolo by to tak jednoznacne, museli by rozhodnut pocity. Focus urcite lepsie vyzera z tejto dvojice, ale jeho interier ma okrem spravnej ergonomie moc neoslovuje. Dalo by sa s tym vsak zit.

Neviem ako v CZ, ale na SK uz vymizli 1.5 vo Focuse, kamos velmi riesil vymenu svojej MK3 1.5EB za MK4 s 1.5EB R3 a zostalo mu na vyber velmi malo casu... behom 2 tyzdnov sa vypredali takmer vsetky skladovky s 1.5... tento liter bohuzel neobstoji oproti 1.5kam nech ma na papieri vykon aky chce :-|

nieco z domova o Golfe...
https://www.youtube.com/watch?…
Rozbalit vlákno
27
Avatar - iudex
30. 4. 2021 09:06
Re: Prestrelka...
S tými 1,5kami si ma prekvapil, nedávno ich ešte bolo skladom dosť. Tak som to pozrel a máš pravdu, skladom sú už len 3 predvádzačky, inak samé litre. ;-\ Teda pre mňa by týmto Focus asi vypadol z hry.
Avatar - lamal
30. 4. 2021 09:11
Re: Prestrelka...
No je to tak, 1.5 is gone :-(
30. 4. 2021 10:21
Re: Prestrelka...
A to už byla tato 1.5 pouze 3válec! :-( :no:
Avatar - lamal
30. 4. 2021 10:28
Re: Prestrelka...
500ccm k dobru je fakt vela, aj Triumph alebo Yamaha uziva trojvalace a su fajn... jazdil si uz s tymto 1.5 trojvalcom ? Pravdu ! :-!
Avatar - Mikesus
30. 4. 2021 11:28
Re: Prestrelka...
Nejezdil. 3valce se obloukem vyhne a pokud by se auta dotknul, musel by si dezinfikovat ruce.
Avatar - lamal
30. 4. 2021 11:35
Re: Prestrelka...
bohuzel toto je dan tych predsudkov... v dnesnej dobe je to zase v kurze :-( :-)
30. 4. 2021 13:19
Re: Prestrelka...
Ne, s tříválcovou 1.5 jsem nejezdil, jen s litrovým Ecoboostem. A proč bych měl, když si takový motor nikdy nekoupím? :-) Litrový 1.0 TSI/81 kW + 6st. manuál ve Fabii si ještě představit dovedu, ale v nižší střední jsou pro mě 3 válce vážně nepřijatelné. Z takového auta bych prostě nemohl mít žádnou radost, tak jednoduché to je. :-)
Avatar - lamal
30. 4. 2021 13:30
Re: Prestrelka...
pretoze sa opakovane hanlivo vyjadrujes na jeho adresu a nikdy s tym nejazdil... a to je este o kus kultivovanejsi nez 1.0EB
Avatar - twistedTSD
30. 4. 2021 17:47
Re: Prestrelka...
Zase tak kultivovaný není.
Avatar - speedfred
30. 4. 2021 13:39
Re: Prestrelka...
Mňa by teda zaujimala akú máš radosť z R4 1-1.2-1.6. Uplne obyč motory, presne ako aj tie R3 ktoré majú este zaujímavejší zvuk.
Teraz som jazdil 10 dní s 1.5 tsi (2-válec) ale žiadnu radosť som z toho nepociťoval. Spotrebu to malo ale slušnú.
30. 4. 2021 14:42
Re: Prestrelka...
Ale 1.5 TSI je 2-válec jen občas, jinak tam ty 4 válce pořád jsou. A předpokládám, že nějaká česká chip-tuningová firma brzy nabídne, že to odpojování dvojce válců umí vypnout. :-) :yes:
Avatar - speedfred
30. 4. 2021 15:00
Re: Prestrelka...
Pochopil by som keby si bol fanatický obhajca 6-8 válcov, ale 4 valec? To už je jedno či 3 alebo 4 válec. Sorry, mám na to iný názor.
Avatar - twistedTSD
30. 4. 2021 17:49
Re: Prestrelka...
Tak ty jsi myslím zvyklý na poněkud odlišné motory. Já nemám problém si užít jízdu s povedenou 1.5/1.6.
Avatar - speedfred
30. 4. 2021 20:02
Re: Prestrelka...
Ja nekritizujem, len mne to je fuk R3 vs R4. V takom Jardovi GR je a hodne podarený aj R3. Väčšinu času jazdím obyč motorizácie a teraz ma to tsi vcelku rozčuľovalo s nepríjemným rámusom tam hore (od 4.000 ot).
Avatar - twistedTSD
30. 4. 2021 21:38
Re: Prestrelka...
Já bych právě Focus s GR nesrovnával. V GR tě netrápí, že se motor hůř zvedá z nižších otáček, nebo že neoplývá kultivovaností.
30. 4. 2021 23:01
Re: Prestrelka...
Přesně. :yes:
Avatar - speedfred
30. 4. 2021 23:37
Re: Prestrelka...
Tak som išiel vo Fieste 1.0 EB a no problém. Tichučký motor ktorý ťahal vcelku slušne. 1.5 EB neviem ako jazdi a další ma nenapádajú takto narýchlo.
Avatar - twistedTSD
30. 4. 2021 23:57
Re: Prestrelka...
1.5 EB mě právě trochu zklamal tou kultivovaností (hrubý volnoběh, dunění podtáčeného motoru). Ne že by to bylo něco dramatického, ale dovedu pochopit, že by někdo vzal radši čtyřválec.
Avatar - Ozzman
1. 5. 2021 08:46
Re: Prestrelka...
Zkus to s automatem
Avatar - twistedTSD
1. 5. 2021 13:15
Re: Prestrelka...
Zkoušel jsem automat.
Avatar - speedfred
1. 5. 2021 09:23
Re: Prestrelka...
Mal som 1.5EB ale este R4 a na volnobeh to slušne dízlovo rachtalo to je pravda, asi to je vlastnosť.
Teraz čo som mal TSI tak to bolo krásne tichučké oproti EB.
Avatar - woody-alien
1. 5. 2021 10:20
Re: Prestrelka...
Ono i TSI umí řádně rachtat...zvenku. Ale neříkáme tomu pejorativně "rachtání" ale mnohem korektněji "nýtování". :-[] :-[]
Avatar - speedfred
1. 5. 2021 12:48
Re: Prestrelka...
Jasnačka, u nás to ale nituje 😉. Skrátka by som povedal že EB je hlučnejší ale ide lepšie.
Avatar - Alf1k
30. 4. 2021 09:52
Re: Prestrelka...
Za mě paradoxně co se týče designu z venku těchto dvou konkrétních konfigurací vyhrává takhle na obrázku o chlup Golf (prostě na pohled)
Jako nekupec těchto aut už se trochu ztrácím a nesleduju výbavu atd. ale když Golf 8 tak kombi na mě designem zevnějšku působí líp než Hatch přijde mi to výváženější, když už by to musel bejt Golf 8 :-)
Avatar - lamal
30. 4. 2021 10:01
Re: Prestrelka...
V spravnej farbe je Variant v pohode, dizajn zovnajsku by ma v tomto pripade neodradil, focus sa mi ale lubi viac. Ergonomicke riesenie by ma v G8 odradilo urcite, nikdy by som si to nekupil.
Avatar - Alf1k
30. 4. 2021 10:09
Re: Prestrelka...
Tak to souhlas, to je katastrofa.
30. 4. 2021 11:36
Re: Prestrelka...
Zezadu je to o 1000 chlupů, Ford zadní světla prostě neumí
30. 4. 2021 08:50
Dynamika a charakter motorů
Když pominu nic neříkající porovnání pružného zrychlení na stejné rychlostní stupně ovšem u dvou zcela odlišných převodovek což už tady zaznělo poněkolikáté, tak mi trochu chybí relevantní srovnání obou motorů
Protože se třeba dozvíme, že TSI díky pomoci elektromotoru hezky táhne už od nějakých 1400 otáček. Ale nedozvíme se od jakých otáček táhne motor Fordu, jen že pod dva tisíce trochu duní. Zvláště u manuálu by byla tahle informace dost významná.

Dále - čteme že Ford s radostí táhne ještě v nějakých 5500 otáčkách a čtyřválec Volkswagenu v takové výši už začíná ztrácet dech.
Bodejť by ne když ford má maximum výkonu až v šesti tisících a VW už v pěti. Dalo se proto napsat že TSI není nutné pro maximum výkonu točit tak vysoko, jeho spektrum je laděné do trochu nižšího pásma otáček a to je určitě dobře. Podle testu mi to vyznívá naopak jako hendikep TSI

A chybí info jakýmže výkonem disponují oba startérgenerátory, i kapacita akumulátorů. Ať si můžeme udělat obrázek co to vůbec může přinést.
Rozbalit vlákno
85
Avatar - lamal
30. 4. 2021 08:54
Re: Dynamika a charakter motorů
Problem trochu je, ze DSG toci 1.5TSI az do 6500ot, takze od tych 5000 vyssie to je citit vadnutie. Prevodovka tomu teda moc neodpoveda.
30. 4. 2021 09:13
Re: Dynamika a charakter motorů
1,5 TSI by mělo dávat 110 kW v rozsahu 5000-6000 otáček, tj. motor by v tomto rozmezí neměl vadnout. Pokud zřetelně vadnul, ptal bych se ihned jestli nedostali k testiování vadný kus

A na tohle rozmezí by mělo být nastavené i DSG, tedy nemělo by pouštět motor výrazněji nad 6 tisíc
Avatar - lamal
30. 4. 2021 09:25
Re: Dynamika a charakter motorů
pocitove a tabulkove zalezitosti sa casto lisia a trebars aj to ako je zabehnuty motor... nad 5000ot sa surovemu motoru nikdy nechce, ale vseobecne 1.5TSI je tym vadnutim nad 5000ot znama a je klasika, ze blbe DSG ho posiela zbytocne vysoko... ono to DSG robila aj s dieslami a hnala to nad 4000 kde uz byvalo len trapenie
30. 4. 2021 10:16
Re: Dynamika a charakter motorů
to "vadnuti" je typicka vlastnost turbomotoru, ktery ma stejny vykon v urcitym pasmu otacek - zde 5-6tis, takze logicky mu klesa tocivej momet a auto pocitove prestava jet, i kdyz mu vykon zustava.
ja tohle znal u 1.8tsi, ktera mela stejny vykon v rozmezi otacek tusim 4500-6200ot, takze tocivej moment klesl z 250Nm ve 4.5tis ot na 180Nm a auto nad 5tis pocitove nejelo, i kdyz mu stejny vykon zustaval jeste dalsi tis otacek.
muselo se s tim pocitat pri rychlejsim predjizdeni
30. 4. 2021 10:21
Re: Dynamika a charakter motorů
Ale ten stejný výkon v nějakém pásmu otáček je furt mnohem lepší než když výkon kulminuje v jednom bodě a pak klesá, protože krouťák klesá ještě rychleji.

Takhle se v podstatě chovají i elektromotory - i když ty otáčkové pásma maxima momentu a maxima výkonu mají mnohem širší
Avatar - lamal
30. 4. 2021 10:23
Re: Dynamika a charakter motorů
Ten papierovy vykon v urcitom otackovom pasme este nemusi znamenat, ze to na 100% sedi aj s priebehom zatahu. Aspon pocitovo.
30. 4. 2021 10:46
Re: Dynamika a charakter motorů
ciste technicky urcite, ale pocitove to prestava jet, protoze si v tom konkretnim pripade navyknes na 250Nm a pak uz se to jenom snizuje, kdezto v pripade motoru s vykonovou spickou - typicky atmosfera - vykon s otackama roste az do maxima, tocivej moment zustava nebo jen lehce klesa, takze v celym vyuzitelnym spektru otacek nemas pocit ze by to prestavalo jet
Avatar - twistedTSD
30. 4. 2021 17:56
Re: Dynamika a charakter motorů
Ano, nicméně neznamená to, že se vyplatí přeřadit.
2. 5. 2021 03:03
Re: Re: Dynamika a charakter motorů
Je to jen pocit, pokud výkon zůstává stejný, auto táhne stejně. I vzhledem k tomu, že točivý moment je jiné vyjádření výkonu při určitých otáčkách.
Avatar - lamal
30. 4. 2021 10:22
Re: Dynamika a charakter motorů
Jo suhlas, na rovnakom kvalte spoznas priebeh krutiaku, pokial uvada moc, otacky jeho pokles nestihaju kompenzovat a vädne to.
30. 4. 2021 17:17
Re: Dynamika a charakter motorů
Tak to asi každý známe nějakou jinou 1.8 TSI ;0) nad 4 tisíci se teprve probouzí a uvadne až v 6500.
30. 4. 2021 08:59
Re: Dynamika a charakter motorů
Upřímně - raději budu mít nahoře k dispozici o 800-1000 otáček víc, i když bude dole o 300 méně.

Ten zátah "vod spodu" moc nechápu, zejména když karbonizace je prevít.
Avatar - lamal
30. 4. 2021 09:01
Re: Dynamika a charakter motorů
moja reč... nie je to diesel
Avatar - Emel
30. 4. 2021 09:48
Re: Dynamika a charakter motorů
Záleží, co je to "dole"... s manuálem nemám potřebu po motoru něco chtít výrazně pod 1500... ale cca. od těch 1500 je fajn pokud už motor funguje - samozřejmě se jako řidič přizpůsobím. S automatem je pak prostě potřeba, aby automat "věděl co dělá".
Nahoře u toho turba většinou ten výkon je, jen je to u některých motorů tak "placaté", že nedává velkej smysl to točit do redline - 1.5TSI zářný příklad. Ofiko graf vypadá pro 1.5TSI takhle:
https://forum.skodahome.cz/…331c0fc72e57.jpg
Tj. točit do 6000 asi smysl má, do 6500 asi už moc ne, protože při řazení na 6000 bys neměl spadnout moc pod maximum výkonu (že výkon klesá samo o sobě neznamená, že to nemá smysl točit dál, pokud je výkon stále vyšší, než by byl po přeřazení nahoru).
Každopádně... pokud to není jako 1.0VTEC s redline na 5600... tak mi nahoře u turba otáčky nechybí.
Avatar - lamal
30. 4. 2021 09:57
Re: Dynamika a charakter motorů
jukni sem... https://youtu.be/PWjspwnYqeY?t=713

ked si to pozries viac krat uvidis ako nad 5500ot skokovo spomali zrychlovanie.... potom sa to uz sice sunie az do 6500ot a nejde to zle, ale to uvadnutie tam je ocividne... rovnaky pocit som mal ked som ho skusal v octavii
Avatar - Emel
30. 4. 2021 10:53
Re: Dynamika a charakter motorů
Pak ale odřadíš a ono se to nezlepší... prostě naložené auto do kopce už v těch rychlostech 70-80 holt není takovej kalup. Nevím, takhle z videa těžko říct...
Avatar - lamal
30. 4. 2021 11:03
Re: Dynamika a charakter motorů
Aj na tom grafe vidis, ze sa ten krutiak na 5tis este viac ohne smerom dolu a ma strmejsi prepad... pred 6tis sa ohne znovu smerom na dol.

idealne nech si to kazdy odskusa, v diskusii sa na to asi neda prist, kazdy cerpame zo svojich skusenosti :-)
30. 4. 2021 11:00
Re: Dynamika a charakter motorů
Díky za graf. :yes:

V zásadě souhlasím, jen ohledně té karbonizace - kdysi jsem četl (více zdrojů), že pokud ji chci výrazně omezit, při důraznějším zrychlení bych měl začít min. na 2000 ot. Pokud má někdo aktuálnější info, budu vděčný.

Špička - jako nemusíš jít mít, ale když jí máš , je to lepší ;-)
A pak jde taky o to, co píše lamal - ta intenzita toho umdlévání. Ale jinak obecně samozřejmě ano, i u motoru, který je nahoře plochý se vyplatí vytáčet, už jen proto že jedu na lehčí převod...
Avatar - Emel
30. 4. 2021 11:42
Re: Dynamika a charakter motorů
Špička je ošemetná... protože při daném výkonu čím "ostřejší" špička, tím slabší spodek.

Typický příklad je koncerní 1.8TSI 132kW. V "plnotučné" verzi měl ten motor 320Nm, v některých verzích ale byl omezený na 250Nm (primárně kvůli suché DSG, ale třeba v Octavii i Leonu měl těch 250Nm i s manuálem, zatímco Superb MT měl těch 320Nm).

Takže ta verze 250Nm má lepší špičku... za cenu toho, že má slabší spodek. Je to výhoda? No... za mě ne.

Pokud bys tu špičku udělal nahoru a motor měl třeba 140kW místo těch 110kW, no tak to by samozřejmě výhoda byla... jenže se 140kW už tam VW má (opět podladěnou) 2.0TSI.

Takže pokud chceš motory se špičkou, tak se kuriozně dostáváme kruhem k tomu, co dělá Ford - cca. 110kW holt dostaneš z litru a ne z 1.5, protože na to litr stačí a 1.5 se špičkou má 134kW.
Avatar - lamal
30. 4. 2021 11:47
Re: Dynamika a charakter motorů
To je len vec preferencie, ci je pre teba dolezitejsia chvilkova vyssia intenzita (vyssi max krutiak), alebo pocit gradacie... zalezi to aj od rychlosti, ten chvilkovy krutiak ti vydrzi len istu chvilu vacsinou v strede, ked pak zacnes motory vytacat na max a drzat nad 5tisic tak ten motor s vyssim max krutiakom tam uz ten krutiak mat asi nebude za predpokladu, ze maju rovnaky max vykon urcite... to sa asi dostavame k jazdnemu stylu...
Avatar - Emel
30. 4. 2021 12:03
Re: Dynamika a charakter motorů
Víc výkonu je víc výkonu :-) . Jestli mám mít 180k při 6000 a můžu si vybrat, jestli při 4000 budu mít 130 nebo 150, no tak beru 150.
Avatar - lamal
30. 4. 2021 12:11