Srovnávací testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Ford Focus kombi vs. VW Golf Variant – Odvěcí rivalové v hybridním hávu
280 komentářů
Avantime
Vyberali sme do práce benzínové kombi, kde väčšinu času jazdí max. dvojčlenná posádka, ale potrebuje veľký kufor, nie veľké vzdialenosti a po okreskách. Z tria Golf, Octavia, Focus vyšla pomerne jednoznačne Octavia trojvalcovým mild-hybridom. Úprimne som nevedel nájsť dôvody prečo by si niekto vybral Focus. Dačo hrkotalo v prístrojovke, ďalší pazvuk išiel zozadu od roletky kufra, spracovanie také slabšie, pribrzďovanie mild-hybridu je otravné a cena vysoká na to čo sa ponúka. Podvozok bol asi jediný silnejší argument, ale to nemalo byť auto, v ktorom si treba vychutnávať zákruty. Mild-hybrid v Octavke funguje pekne hlavne vďaka tomu plachteniu, spotreba na okreskách 5,5, v meste do 8 litrov. Automat, celé auto sa tvári solídnejšie, tak neviem, Focus je pre skalných Forďákov, hlavne u nás v SR, kde tie služby a servis nič moc.
Vidíš, a u mě STline 1.0 PHEV 150Hp v rámci kombíků C segmentu vyhrál. A v projížděném voze nikde nic nevrzalo. ;-)
Jinak nevím jak u vás cena té Oktávky vs FoFo, hlavně fleetová. U nás je rozdíl, v případě nefleetového kupce, o parník.
Jinak nevím jak u vás cena té Oktávky vs FoFo, hlavně fleetová. U nás je rozdíl, v případě nefleetového kupce, o parník.
No vidíš a ja pre Focusa vidím dôvodov viacero. Primárne mne pri testovačke nič nehrkotalo a spracovaniu som nemal výhrady. Naopak mi veľmi sedel interiér, jednoduchý, intuitívny, ergonomický. Priestor na nižšiu strednú fantastický, vzadu aj v kufri, v podstate na úrovni o triedu väčšieho Mondea. Podvozok úplná špička, tuhší a tvrdší (jazdil som ST-line na 18kach), ale v prijateľnej miere. Manuál presný.
Motor, tam môžeš mať pravdu, ja som skúšal 1,5EB, ktorý sa už len dopredáva, ale okrem jemne trojvalcového chodu na voľnobehu žiaden problém, výkonovo i pružnosťou viac ako slušné, spotrebu na krátkej trase neviem posúdiť. Ale rozumiem, že mildhybridný liter je (napriek podobnému výkonu) iná kategória. Ak ale nepotrebujem auto do výroby podľa vlastnej špecifikácie, určite by som bral skladovku s 1,5kou.
Tiež ma prekvapuje poznámka o cene, tá je u Octavie hodne vysoká a Focus je výrazne lacnejší. Ale možno pre fleet spravia v Škode úplne inú cenu, neviem.
Motor, tam môžeš mať pravdu, ja som skúšal 1,5EB, ktorý sa už len dopredáva, ale okrem jemne trojvalcového chodu na voľnobehu žiaden problém, výkonovo i pružnosťou viac ako slušné, spotrebu na krátkej trase neviem posúdiť. Ale rozumiem, že mildhybridný liter je (napriek podobnému výkonu) iná kategória. Ak ale nepotrebujem auto do výroby podľa vlastnej špecifikácie, určite by som bral skladovku s 1,5kou.
Tiež ma prekvapuje poznámka o cene, tá je u Octavie hodne vysoká a Focus je výrazne lacnejší. Ale možno pre fleet spravia v Škode úplne inú cenu, neviem.
Souhlas s interiérem, taky mi sedl, možná s výjimkou toho voliče automatu, i s hodnocením 1.5 EB. :yes:
.... no vidíš, a já bych třeba koncernová auta s all-dotykovým ovládáním ani nešel vyzkoušet.... za jízdy chci řídit a odpočítat, ne matlat po dotykáči kvůli každé banalitě.... a nechci aby se mi nějaký zaměstnanec vyboural protože si chtěl zapnout výhřev sedačky a kvůli tomu 5 sekund nekoukal na cestu....
a to nemluvím o ceně těch aut....
a to nemluvím o ceně těch aut....
No je vidět, že jsi v novém VW skutečně ani nejel. Jinak bys věděl že vyhřívání sedaček se spouští na jeden dvouprstový klik a to ve výrazně příznivější poloze pro periferní vidění než je standard tlačítek. A to nemluvim tom, že se ti vyhřívání sedačky může zapnout automaticky podle vnější teploty, což žádný tlačítko neumí. To čumíš co?
To neukecas, nie je to iba o vyhrievani sedaciek. Mam mk7, sedel som v mk8 aj octe a celkovo je to pre mna krok s5 a koli tomu si koncern nekupim
.... a funguje to pokaždé a hned nebo jen když se zrovna ten infotaiment povede nastartovat ? ;-)
a testeři co si na tu ergonomii stěžují (a to vlastně všichni) jsou taky pitomci?
a testeři co si na tu ergonomii stěžují (a to vlastně všichni) jsou taky pitomci?
kari.laz
Focus 6M a Golf 7DSG a vy tam dáváte "pružnost na 4. RS a pružnost na 5. RS" . To je vypovídající hodnota asi jako Golf je šedý a Focus černý.
Redakce, to opravdu myslíte vážně? To je takový problém změřit maximální reálné zrychlení z daných rychlostí?
Redakce, to opravdu myslíte vážně? To je takový problém změřit maximální reálné zrychlení z daných rychlostí?
Jop myslia to vazne a nehodlaju to menit, vypovedna hodnota ich merani pruznosti je chatrna a vobec im to nevadi. Na co by to menili ? Hlavne, ze to tam je ked to uz ludia chceju.
Jo, tohle už opravdu hlave nebere...
Kort když spousta z nás ty turbomotory zná a např. v mém současném autě je ideální "předjížděcí" rychlost 3. stupeň, v rozmezí 40-150 km/h. Pružné zrychlení na pětku je fakt o ničem (o AT nemluvě).
O kategorii "spotřeba udávaná" darmo mluvit, možná jsem to nepochopil a jedná se o letitý joke.
BTW - spotřeba na dálnici 7, resp. 8? To se mé 1.2 TCe, často označované za žravé (souhlasím), vešlo vždy k 7,5l při tempomatových 140ti a to šlo o variantu 130Hp s kratšímy převody. Něco je špatně.
Ale bych jen nehaněl - test je napsaný jako celek hezky a čtivě.
Kort když spousta z nás ty turbomotory zná a např. v mém současném autě je ideální "předjížděcí" rychlost 3. stupeň, v rozmezí 40-150 km/h. Pružné zrychlení na pětku je fakt o ničem (o AT nemluvě).
O kategorii "spotřeba udávaná" darmo mluvit, možná jsem to nepochopil a jedná se o letitý joke.
BTW - spotřeba na dálnici 7, resp. 8? To se mé 1.2 TCe, často označované za žravé (souhlasím), vešlo vždy k 7,5l při tempomatových 140ti a to šlo o variantu 130Hp s kratšímy převody. Něco je špatně.
Ale bych jen nehaněl - test je napsaný jako celek hezky a čtivě.
Tak trojka je ideál na predbiehanie asi v každom aute, mne ťahá až do 170 kmh. :-)
to bude asi na 2.5ke ? od kolko kmh zabera dajme tomu pouzitelne ?
Na 3,0. Trojka je použiteľná od cca. 40 kmh, ale zvládne aj 35.
Jaj to je jasne, turbo R6 s plochou krivkou az do vysokych otaciek... 2.5ka je na tom ako ? Myslim vo vyssej rychlosti trebars od 70, pri predbiehani. Vacsina benalov skusne 3ku +- uz od 40ky, ale zaujimama skor vo vyssej rychlosti ked chces rychlo predbehnut a neoplati sa ti tam davat 2ku.
To neviem, 6ka je rodinné auto, nikdy ju nešoférujem sám a nejaké hľadanie limitov nemám s rodinou dovolené. :D
chacha... od teba to bude idealny kup, ked to budes predavat :D
Zase ten motor pak nebude dobře zajetý :D Tedy nevím, jestli to dnes ještě hraje roli, ale když jsem onehdá bral Clio po duchodci, trvalo pár týdnů, než začal motor ochotně jít nad 3 tisíce ot :D
Mechanicke zabehnutie a elektronicke su 2 velmi rozdielne veci... to prve je asi jasne a to druhe je setup riadiacej jednotky, ktora prisposobi management spalovania na ospalu jazdu v nizkych otackach... na to druhe pak staci pojazdit aspon 50-100 km vo vysokych otackach a hlavne uzivat podlahu, pak sa to preberie ;-)
lamal
medzi dvomi cowboymi... v tychto konfiguraciach by bol tazky vyber, ale medzi focusom 1.5 + M6 a golfom 1.5 + M6 by to bolo tazsie. Z mojho pohladu urcite Focus, ale nemat Golf tu posahanu ergonomiu nebolo by to tak jednoznacne, museli by rozhodnut pocity. Focus urcite lepsie vyzera z tejto dvojice, ale jeho interier ma okrem spravnej ergonomie moc neoslovuje. Dalo by sa s tym vsak zit.
Neviem ako v CZ, ale na SK uz vymizli 1.5 vo Focuse, kamos velmi riesil vymenu svojej MK3 1.5EB za MK4 s 1.5EB R3 a zostalo mu na vyber velmi malo casu... behom 2 tyzdnov sa vypredali takmer vsetky skladovky s 1.5... tento liter bohuzel neobstoji oproti 1.5kam nech ma na papieri vykon aky chce :-|
nieco z domova o Golfe...
https://www.youtube.com/watch?…
Neviem ako v CZ, ale na SK uz vymizli 1.5 vo Focuse, kamos velmi riesil vymenu svojej MK3 1.5EB za MK4 s 1.5EB R3 a zostalo mu na vyber velmi malo casu... behom 2 tyzdnov sa vypredali takmer vsetky skladovky s 1.5... tento liter bohuzel neobstoji oproti 1.5kam nech ma na papieri vykon aky chce :-|
nieco z domova o Golfe...
https://www.youtube.com/watch?…
S tými 1,5kami si ma prekvapil, nedávno ich ešte bolo skladom dosť. Tak som to pozrel a máš pravdu, skladom sú už len 3 predvádzačky, inak samé litre. ;-\ Teda pre mňa by týmto Focus asi vypadol z hry.
No je to tak, 1.5 is gone :-(
A to už byla tato 1.5 pouze 3válec! :-( :no:
500ccm k dobru je fakt vela, aj Triumph alebo Yamaha uziva trojvalace a su fajn... jazdil si uz s tymto 1.5 trojvalcom ? Pravdu ! :-!
Nejezdil. 3valce se obloukem vyhne a pokud by se auta dotknul, musel by si dezinfikovat ruce.
Ne, s tříválcovou 1.5 jsem nejezdil, jen s litrovým Ecoboostem. A proč bych měl, když si takový motor nikdy nekoupím? :-) Litrový 1.0 TSI/81 kW + 6st. manuál ve Fabii si ještě představit dovedu, ale v nižší střední jsou pro mě 3 válce vážně nepřijatelné. Z takového auta bych prostě nemohl mít žádnou radost, tak jednoduché to je. :-)
pretoze sa opakovane hanlivo vyjadrujes na jeho adresu a nikdy s tym nejazdil... a to je este o kus kultivovanejsi nez 1.0EB
Mňa by teda zaujimala akú máš radosť z R4 1-1.2-1.6. Uplne obyč motory, presne ako aj tie R3 ktoré majú este zaujímavejší zvuk.
Teraz som jazdil 10 dní s 1.5 tsi (2-válec) ale žiadnu radosť som z toho nepociťoval. Spotrebu to malo ale slušnú.
Teraz som jazdil 10 dní s 1.5 tsi (2-válec) ale žiadnu radosť som z toho nepociťoval. Spotrebu to malo ale slušnú.
Ale 1.5 TSI je 2-válec jen občas, jinak tam ty 4 válce pořád jsou. A předpokládám, že nějaká česká chip-tuningová firma brzy nabídne, že to odpojování dvojce válců umí vypnout. :-) :yes:
Pochopil by som keby si bol fanatický obhajca 6-8 válcov, ale 4 valec? To už je jedno či 3 alebo 4 válec. Sorry, mám na to iný názor.
Tak ty jsi myslím zvyklý na poněkud odlišné motory. Já nemám problém si užít jízdu s povedenou 1.5/1.6.
Ja nekritizujem, len mne to je fuk R3 vs R4. V takom Jardovi GR je a hodne podarený aj R3. Väčšinu času jazdím obyč motorizácie a teraz ma to tsi vcelku rozčuľovalo s nepríjemným rámusom tam hore (od 4.000 ot).
Já bych právě Focus s GR nesrovnával. V GR tě netrápí, že se motor hůř zvedá z nižších otáček, nebo že neoplývá kultivovaností.
Tak som išiel vo Fieste 1.0 EB a no problém. Tichučký motor ktorý ťahal vcelku slušne. 1.5 EB neviem ako jazdi a další ma nenapádajú takto narýchlo.
1.5 EB mě právě trochu zklamal tou kultivovaností (hrubý volnoběh, dunění podtáčeného motoru). Ne že by to bylo něco dramatického, ale dovedu pochopit, že by někdo vzal radši čtyřválec.
Mal som 1.5EB ale este R4 a na volnobeh to slušne dízlovo rachtalo to je pravda, asi to je vlastnosť.
Teraz čo som mal TSI tak to bolo krásne tichučké oproti EB.
Teraz čo som mal TSI tak to bolo krásne tichučké oproti EB.
Za mě paradoxně co se týče designu z venku těchto dvou konkrétních konfigurací vyhrává takhle na obrázku o chlup Golf (prostě na pohled)
Jako nekupec těchto aut už se trochu ztrácím a nesleduju výbavu atd. ale když Golf 8 tak kombi na mě designem zevnějšku působí líp než Hatch přijde mi to výváženější, když už by to musel bejt Golf 8 :-)
Jako nekupec těchto aut už se trochu ztrácím a nesleduju výbavu atd. ale když Golf 8 tak kombi na mě designem zevnějšku působí líp než Hatch přijde mi to výváženější, když už by to musel bejt Golf 8 :-)
V spravnej farbe je Variant v pohode, dizajn zovnajsku by ma v tomto pripade neodradil, focus sa mi ale lubi viac. Ergonomicke riesenie by ma v G8 odradilo urcite, nikdy by som si to nekupil.
Othello
Když pominu nic neříkající porovnání pružného zrychlení na stejné rychlostní stupně ovšem u dvou zcela odlišných převodovek což už tady zaznělo poněkolikáté, tak mi trochu chybí relevantní srovnání obou motorů
Protože se třeba dozvíme, že TSI díky pomoci elektromotoru hezky táhne už od nějakých 1400 otáček. Ale nedozvíme se od jakých otáček táhne motor Fordu, jen že pod dva tisíce trochu duní. Zvláště u manuálu by byla tahle informace dost významná.
Dále - čteme že Ford s radostí táhne ještě v nějakých 5500 otáčkách a čtyřválec Volkswagenu v takové výši už začíná ztrácet dech.
Bodejť by ne když ford má maximum výkonu až v šesti tisících a VW už v pěti. Dalo se proto napsat že TSI není nutné pro maximum výkonu točit tak vysoko, jeho spektrum je laděné do trochu nižšího pásma otáček a to je určitě dobře. Podle testu mi to vyznívá naopak jako hendikep TSI
A chybí info jakýmže výkonem disponují oba startérgenerátory, i kapacita akumulátorů. Ať si můžeme udělat obrázek co to vůbec může přinést.
Protože se třeba dozvíme, že TSI díky pomoci elektromotoru hezky táhne už od nějakých 1400 otáček. Ale nedozvíme se od jakých otáček táhne motor Fordu, jen že pod dva tisíce trochu duní. Zvláště u manuálu by byla tahle informace dost významná.
Dále - čteme že Ford s radostí táhne ještě v nějakých 5500 otáčkách a čtyřválec Volkswagenu v takové výši už začíná ztrácet dech.
Bodejť by ne když ford má maximum výkonu až v šesti tisících a VW už v pěti. Dalo se proto napsat že TSI není nutné pro maximum výkonu točit tak vysoko, jeho spektrum je laděné do trochu nižšího pásma otáček a to je určitě dobře. Podle testu mi to vyznívá naopak jako hendikep TSI
A chybí info jakýmže výkonem disponují oba startérgenerátory, i kapacita akumulátorů. Ať si můžeme udělat obrázek co to vůbec může přinést.
Problem trochu je, ze DSG toci 1.5TSI az do 6500ot, takze od tych 5000 vyssie to je citit vadnutie. Prevodovka tomu teda moc neodpoveda.
1,5 TSI by mělo dávat 110 kW v rozsahu 5000-6000 otáček, tj. motor by v tomto rozmezí neměl vadnout. Pokud zřetelně vadnul, ptal bych se ihned jestli nedostali k testiování vadný kus
A na tohle rozmezí by mělo být nastavené i DSG, tedy nemělo by pouštět motor výrazněji nad 6 tisíc
A na tohle rozmezí by mělo být nastavené i DSG, tedy nemělo by pouštět motor výrazněji nad 6 tisíc
pocitove a tabulkove zalezitosti sa casto lisia a trebars aj to ako je zabehnuty motor... nad 5000ot sa surovemu motoru nikdy nechce, ale vseobecne 1.5TSI je tym vadnutim nad 5000ot znama a je klasika, ze blbe DSG ho posiela zbytocne vysoko... ono to DSG robila aj s dieslami a hnala to nad 4000 kde uz byvalo len trapenie
to "vadnuti" je typicka vlastnost turbomotoru, ktery ma stejny vykon v urcitym pasmu otacek - zde 5-6tis, takze logicky mu klesa tocivej momet a auto pocitove prestava jet, i kdyz mu vykon zustava.
ja tohle znal u 1.8tsi, ktera mela stejny vykon v rozmezi otacek tusim 4500-6200ot, takze tocivej moment klesl z 250Nm ve 4.5tis ot na 180Nm a auto nad 5tis pocitove nejelo, i kdyz mu stejny vykon zustaval jeste dalsi tis otacek.
muselo se s tim pocitat pri rychlejsim predjizdeni
ja tohle znal u 1.8tsi, ktera mela stejny vykon v rozmezi otacek tusim 4500-6200ot, takze tocivej moment klesl z 250Nm ve 4.5tis ot na 180Nm a auto nad 5tis pocitove nejelo, i kdyz mu stejny vykon zustaval jeste dalsi tis otacek.
muselo se s tim pocitat pri rychlejsim predjizdeni
Ale ten stejný výkon v nějakém pásmu otáček je furt mnohem lepší než když výkon kulminuje v jednom bodě a pak klesá, protože krouťák klesá ještě rychleji.
Takhle se v podstatě chovají i elektromotory - i když ty otáčkové pásma maxima momentu a maxima výkonu mají mnohem širší
Takhle se v podstatě chovají i elektromotory - i když ty otáčkové pásma maxima momentu a maxima výkonu mají mnohem širší
Ten papierovy vykon v urcitom otackovom pasme este nemusi znamenat, ze to na 100% sedi aj s priebehom zatahu. Aspon pocitovo.
ciste technicky urcite, ale pocitove to prestava jet, protoze si v tom konkretnim pripade navyknes na 250Nm a pak uz se to jenom snizuje, kdezto v pripade motoru s vykonovou spickou - typicky atmosfera - vykon s otackama roste az do maxima, tocivej moment zustava nebo jen lehce klesa, takze v celym vyuzitelnym spektru otacek nemas pocit ze by to prestavalo jet
Jo suhlas, na rovnakom kvalte spoznas priebeh krutiaku, pokial uvada moc, otacky jeho pokles nestihaju kompenzovat a vädne to.
Tak to asi každý známe nějakou jinou 1.8 TSI ;0) nad 4 tisíci se teprve probouzí a uvadne až v 6500.
Upřímně - raději budu mít nahoře k dispozici o 800-1000 otáček víc, i když bude dole o 300 méně.
Ten zátah "vod spodu" moc nechápu, zejména když karbonizace je prevít.
Ten zátah "vod spodu" moc nechápu, zejména když karbonizace je prevít.
Záleží, co je to "dole"... s manuálem nemám potřebu po motoru něco chtít výrazně pod 1500... ale cca. od těch 1500 je fajn pokud už motor funguje - samozřejmě se jako řidič přizpůsobím. S automatem je pak prostě potřeba, aby automat "věděl co dělá".
Nahoře u toho turba většinou ten výkon je, jen je to u některých motorů tak "placaté", že nedává velkej smysl to točit do redline - 1.5TSI zářný příklad. Ofiko graf vypadá pro 1.5TSI takhle:
https://forum.skodahome.cz/…331c0fc72e57.jpg
Tj. točit do 6000 asi smysl má, do 6500 asi už moc ne, protože při řazení na 6000 bys neměl spadnout moc pod maximum výkonu (že výkon klesá samo o sobě neznamená, že to nemá smysl točit dál, pokud je výkon stále vyšší, než by byl po přeřazení nahoru).
Každopádně... pokud to není jako 1.0VTEC s redline na 5600... tak mi nahoře u turba otáčky nechybí.
Nahoře u toho turba většinou ten výkon je, jen je to u některých motorů tak "placaté", že nedává velkej smysl to točit do redline - 1.5TSI zářný příklad. Ofiko graf vypadá pro 1.5TSI takhle:
https://forum.skodahome.cz/…331c0fc72e57.jpg
Tj. točit do 6000 asi smysl má, do 6500 asi už moc ne, protože při řazení na 6000 bys neměl spadnout moc pod maximum výkonu (že výkon klesá samo o sobě neznamená, že to nemá smysl točit dál, pokud je výkon stále vyšší, než by byl po přeřazení nahoru).
Každopádně... pokud to není jako 1.0VTEC s redline na 5600... tak mi nahoře u turba otáčky nechybí.
jukni sem... https://youtu.be/PWjspwnYqeY?t=713
ked si to pozries viac krat uvidis ako nad 5500ot skokovo spomali zrychlovanie.... potom sa to uz sice sunie az do 6500ot a nejde to zle, ale to uvadnutie tam je ocividne... rovnaky pocit som mal ked som ho skusal v octavii
ked si to pozries viac krat uvidis ako nad 5500ot skokovo spomali zrychlovanie.... potom sa to uz sice sunie az do 6500ot a nejde to zle, ale to uvadnutie tam je ocividne... rovnaky pocit som mal ked som ho skusal v octavii
Pak ale odřadíš a ono se to nezlepší... prostě naložené auto do kopce už v těch rychlostech 70-80 holt není takovej kalup. Nevím, takhle z videa těžko říct...
Aj na tom grafe vidis, ze sa ten krutiak na 5tis este viac ohne smerom dolu a ma strmejsi prepad... pred 6tis sa ohne znovu smerom na dol.
idealne nech si to kazdy odskusa, v diskusii sa na to asi neda prist, kazdy cerpame zo svojich skusenosti :-)
idealne nech si to kazdy odskusa, v diskusii sa na to asi neda prist, kazdy cerpame zo svojich skusenosti :-)
Díky za graf. :yes:
V zásadě souhlasím, jen ohledně té karbonizace - kdysi jsem četl (více zdrojů), že pokud ji chci výrazně omezit, při důraznějším zrychlení bych měl začít min. na 2000 ot. Pokud má někdo aktuálnější info, budu vděčný.
Špička - jako nemusíš jít mít, ale když jí máš , je to lepší ;-)
A pak jde taky o to, co píše lamal - ta intenzita toho umdlévání. Ale jinak obecně samozřejmě ano, i u motoru, který je nahoře plochý se vyplatí vytáčet, už jen proto že jedu na lehčí převod...
V zásadě souhlasím, jen ohledně té karbonizace - kdysi jsem četl (více zdrojů), že pokud ji chci výrazně omezit, při důraznějším zrychlení bych měl začít min. na 2000 ot. Pokud má někdo aktuálnější info, budu vděčný.
Špička - jako nemusíš jít mít, ale když jí máš , je to lepší ;-)
A pak jde taky o to, co píše lamal - ta intenzita toho umdlévání. Ale jinak obecně samozřejmě ano, i u motoru, který je nahoře plochý se vyplatí vytáčet, už jen proto že jedu na lehčí převod...
Špička je ošemetná... protože při daném výkonu čím "ostřejší" špička, tím slabší spodek.
Typický příklad je koncerní 1.8TSI 132kW. V "plnotučné" verzi měl ten motor 320Nm, v některých verzích ale byl omezený na 250Nm (primárně kvůli suché DSG, ale třeba v Octavii i Leonu měl těch 250Nm i s manuálem, zatímco Superb MT měl těch 320Nm).
Takže ta verze 250Nm má lepší špičku... za cenu toho, že má slabší spodek. Je to výhoda? No... za mě ne.
Pokud bys tu špičku udělal nahoru a motor měl třeba 140kW místo těch 110kW, no tak to by samozřejmě výhoda byla... jenže se 140kW už tam VW má (opět podladěnou) 2.0TSI.
Takže pokud chceš motory se špičkou, tak se kuriozně dostáváme kruhem k tomu, co dělá Ford - cca. 110kW holt dostaneš z litru a ne z 1.5, protože na to litr stačí a 1.5 se špičkou má 134kW.
Typický příklad je koncerní 1.8TSI 132kW. V "plnotučné" verzi měl ten motor 320Nm, v některých verzích ale byl omezený na 250Nm (primárně kvůli suché DSG, ale třeba v Octavii i Leonu měl těch 250Nm i s manuálem, zatímco Superb MT měl těch 320Nm).
Takže ta verze 250Nm má lepší špičku... za cenu toho, že má slabší spodek. Je to výhoda? No... za mě ne.
Pokud bys tu špičku udělal nahoru a motor měl třeba 140kW místo těch 110kW, no tak to by samozřejmě výhoda byla... jenže se 140kW už tam VW má (opět podladěnou) 2.0TSI.
Takže pokud chceš motory se špičkou, tak se kuriozně dostáváme kruhem k tomu, co dělá Ford - cca. 110kW holt dostaneš z litru a ne z 1.5, protože na to litr stačí a 1.5 se špičkou má 134kW.
To je len vec preferencie, ci je pre teba dolezitejsia chvilkova vyssia intenzita (vyssi max krutiak), alebo pocit gradacie... zalezi to aj od rychlosti, ten chvilkovy krutiak ti vydrzi len istu chvilu vacsinou v strede, ked pak zacnes motory vytacat na max a drzat nad 5tisic tak ten motor s vyssim max krutiakom tam uz ten krutiak mat asi nebude za predpokladu, ze maju rovnaky max vykon urcite... to sa asi dostavame k jazdnemu stylu...
A za mě to je právě dobře, že má 1:8 TSI slabší spodek a výraznější špičku :0) Není to taková bída jako 1.5 TSI.
No a jel jsi tu 1.8TSI v nějakém autě, kde má těch 320Nm s manuálem? Já jo (Passat a Polo GTI)... a tomu motoru ten silnější spodek určitě neškodí.
Přiznám se bez mučení, že nejel. Ani nevím, jestli bych to chtěl zkoušet, protože tím pak přijde o tenhle, v době turbomotorové, unikátní charakter :-)
Jestli hledáš naftu na benzín, proč ne. Ale to oříznutí má za mě smysl ;-)
Jestli hledáš naftu na benzín, proč ne. Ale to oříznutí má za mě smysl ;-)
Nahoře to jede stejně a dole o něco líp :-)
Pro Passat je to podle mě úplně ideální motor, dynamikou bezpečně lepší než nafta, tichý, kultivovaný... relativně úsporný.
Pro Passat je to podle mě úplně ideální motor, dynamikou bezpečně lepší než nafta, tichý, kultivovaný... relativně úsporný.
Fakt nevím. Do težšího auta typu Passat/Superb asi jo. Do 1235kg Leonu fakt krouťák dole až tak moc nepořebuju a aspoň mě to nutí řadit :-)
V Octavii a Leonu to bylo kvůli typu manuální převodovky, Superb měl jinou.
To si nemyslím. Octavia III pokud vím měla všude stejný manuál, tuším MQ350 - pro 2.0TDI, 1.8TSI i obě RS... takže ta by bez problémů ten krouťák 320Nm utáhla.
Nemáš pravdu. MQ350 (tříhřídlelovou) má z benzínů jen RS. 1.8 TSI má MQ250, tedy dvouhřídelovou převodovku. Ta je omezená jen na 250Nm.
Naopak spojka a dvojhmotový setrvačník je pravděpodobně stejný od 1.4 TSI 110kW až po RS245.
Takže spojka vyšší výkon a krouťák zvládne, ale převodovka ne.
Naopak spojka a dvojhmotový setrvačník je pravděpodobně stejný od 1.4 TSI 110kW až po RS245.
Takže spojka vyšší výkon a krouťák zvládne, ale převodovka ne.
Ten zátah odspodu je dobrej pro každýho kdo chce jezdit a neřešit kdy mu auto začne tahat. nebo že se mu auto udusí.Taky se už dneska nikdo neptá jaký otáčky jsou optimální když si opřivezu nový auto. Otáýzka vždy je jaký to je, jak to jezdí.
Kto chce dusiť motor pri 1400 otáčkach a odtiaľ zrýchľovať, nech si kúpi dízel. Mať benzín, ktorý umrie nad 5000, to skutočne benzín nemusím mať. Ja nezriedka točím motor do 7000 a práve hore je to tá ozajstná radosť.
Asi by bylo dobré ujasnit si o jakých kategoriích aut se bavíme. Pochybu že se testované hybridní kombíky používají jako sportovní nářadí. Jakou ozajstnú radosť může přinést 110 kW ??
Na jednej strane rozumiem, tiež jazdím väčšinu času v nízkych otáčkach a ocením pružnosť dolu, ale súčasne nechcem, aby mi pri predbiehaní motor umrel nad 5000. To nemá nič spoločné so športovosťou či jazdou na okruhu. Stačí sa pozrieť na niektoré iné turbobenzíny podobnej kategórie, napr. predošlá 1,4TSI, tiež bola plne použiteľná od nízkych otáčok, ale mala viac charakteru, dala sa vytočiť a nejakú radosť poskytnúť dokázala. Detto môj 1,6EB, ten neumieral nad 5t, ale ťahal pekne až do 6500 ot.
Takže ak mám TSI použiteľné od 1500 do 5000 a EB použiteľný od 2000 do 5500, tak radšej ten druhý.
Takže ak mám TSI použiteľné od 1500 do 5000 a EB použiteľný od 2000 do 5500, tak radšej ten druhý.
Jo ta 16tka EB fakt tahala skvěle , akorát pak mívala tendenci chytnout :D Už se blizime 10tisicum km s 1.5R4 a taky tahá takhle vysoko :) Škoda těchto motoru
uz som to tu pisal, ale kamosova R4 1.5EB po 50tis km ziskala hore neskutocny švih... ide jak pila fakt, ja to furt nechapem... ak sa dozije ten vas 50tis km, tak daj vediet ci si to vsimnes :D
iudex: Já to mám opačně. Pokud bych měl vybírat mezi rozsahem od 1500 - 5000 anebo od 2000 - 5500 tak jednoznačně beru ten první,. Protože je pružnější, má daleko větší rozsah použitélných otáček
Dám příklad - při určitém převodu mi ten první pojede 40 - 133, ale ten druhý jen 40-110. Tj. zvadne podstatně dřív, přestože točí víc otáček. Jsou to kupecké počty
Dám příklad - při určitém převodu mi ten první pojede 40 - 133, ale ten druhý jen 40-110. Tj. zvadne podstatně dřív, přestože točí víc otáček. Jsou to kupecké počty
lenze velmi zalezi od reakcie na plyn, to je myslim este viac nez samotna sila zatahu... ty v skutocnosti nepotrebujes extra zatah na 1500ot, potrebujes reakciu na plyn... a to teraz nemusi znamenat, ze ten motor co sa prebudi na plno az nad 2000ot nebude nizsie reagovat... hlavne v dobe mildhybridov ze jo
To už do toho mícháš další parametr. A nikde není dáno že motor co zabírá až od 2 tisíc má rychlejší reakci na plyn než ten s 1500 otáčkami.
Pokud tedy srovnáváme srovnatelné, tak při stejně rychlé reakci pojede motor který volím já výrazně líp
Pokud tedy srovnáváme srovnatelné, tak při stejně rychlé reakci pojede motor který volím já výrazně líp
je to dalsi a este dolezitejsi parameter a netvrdim, ze motor co zabera az od 2tisic ma rychlejsiu reakciu ako ten co v 1500ot :-)
Jestli je důležitější závisí od kokrétní jízdní situace. Někdy ano, jindy ne.
U testovaných aut asi nebyl v tomhle nějaký větší rozdíl, v testu není o rychlosti reakce ani zmínka
U testovaných aut asi nebyl v tomhle nějaký větší rozdíl, v testu není o rychlosti reakce ani zmínka
Na to co uvedie redakcia sa vyprdni, v reale potrebujes reakciu na plyn vzdy, to ze niekedy to suri viac a inokedy menej podla situacie na tom nic nemeni. Reakcia na plyn je z pocitovych vlastnosti velmi dolezita.
Ale ten rychlostní rozsah co uvádíš - to je přeci o tom, jaký to má převodový poměr - i točivější motor může mít tězší převody a pak to bude opačně. Notabene - vycházíš z premisy, že rozsah otáček bude stejný. Ale pokud se ten motor, co se sbírá níž, vyplatí mít mezi 1500-5000 (jen příklad) a ten druhý mezi 2000-6200, jsme jinde i v případě stejně těžkého převodu... (BTW viz. video p. Vaculíka, kdy konstatuje že ten 1.0 ve FoFo táhne až do omezovače a má přes 170Hp - tohle je pro mě ideální očekávání od benzínu).
asi pisete o tom istom miestami, je prakticky jedno v akych otackach je koniec, ide o celkovy priebeh... ked by ti zakamuflovali otackomer aj zapchali usi nevedel by si ci ides od 2500-5500, alebo od 3500-6500, citil by si len to, ci to graduje, alebo vadne... pocit vykonovej spicky sa moze odohravat aj pri 5000 aj pri 7000 ... hlavny pocit mas z gradacie a intenzity ... tym pocitom potom pridava, alebo ubera zvuk, vibracie a reakcie na plyn
Správně. Rozhoduje POMĚR maxima a minima rozsahu otáček, ne jejich rozdíl. Když se zakryje otáčkoměr, budeme vnímat právě ten poměr
Za tieto preferencie do velkej miery mozu dlhe manualne prevodovky. Ked ti raz nutia pasmo hlboko pod 2000ot, nemas moc na vyber. Mat dlhy 6kvalt s motorom, ktory nejde pod 2000ot je blbe.
moje daily vypada takto:
https://content.invisioncic.com/…82349e59d3cc.jpg
moje daily vypada takto:
https://content.invisioncic.com/…82349e59d3cc.jpg
A není lepší mít max vykon při jakékoliv rychlosti a není třeba řešit, že se jeden motor sbírá o 500 otáček později a vadne o 1000 dřív?
otazka preferencii, teoreticky ano prakticky nie vzdy... na cliu by ma nebavilo, keby to funguje ako CVT, tam je ta gradacia vykonu otackami ziaduca, bavi ma to na kazdom aute, na druhej strane mi na bezne jazdenie vyhovuje aj hybridny system, ktory popisujes ;-)
Tak za prvé ty "stejné" rozsahy otáček jsem nevymyslel já, ale iudex
A za druhé i motor s rozsahem 2000-6200 na tom bude hůře než ten co má 1500-5000.
Pochopitelně každý motor by měl mít vhodně přizpůsobené převody
A za druhé i motor s rozsahem 2000-6200 na tom bude hůře než ten co má 1500-5000.
Pochopitelně každý motor by měl mít vhodně přizpůsobené převody
Teď nechápu - proč na tom bude hůře ten s využitelnějším rozsahem o 700 ot vyšším? Vycházím z toho hypotetického příkladu se stejným zpřevodováním...
Přesně. Pamatuji si na mrchu Fabii 1 1,4 TDI PD. To jelo až od 2 000 a s takovým kopancem, že se s tím fakt člověk musel naučit jezdit. A třeba půjčit to na střídání někomu na dlouhý cestě dávalo jistotu že mu to minimálně dvakrát chcípne a několikrát se rozjedeme s protáčením kol. Takže zlatý plynulý zátah odspoda.
Tak ono má podobně placatej vršek i naše 2.0TSI v GTI / ORS... taky se tam žádná výkonová špička nekoná. Přesto bych neřekl, že by ten motor nahoře umřel, prostě tam stabilně dává těch 230k nebo kolik reálně má... a jede to jako ďas :-)
2.0TSI je fajn motor, bez neho by to mal koncern velmi tazke :-)
Taky ale když se podíváš na grafy, tak je jasně vidět, jak ta "plnotučná" verze má špičku někde nad 300k a ty verze dříve 230k dneska 240k jsou prostě uřízlé
https://www.autoforum.cz/…alni_vse_089.jpg
Aspoň teoreticky, reálné grafy jsou přece jen trošku š***tější
https://www.autoforum.cz/…alni_vse_089.jpg
Aspoň teoreticky, reálné grafy jsou přece jen trošku š***tější
Jasne je tam rozdiel. Tie najsilnejsie verzie toho isteho agregatu byvaju tie nazjaujimavejsie, hlavne pokial ide o benzin.
Jsou uřízlé, protože mají malé turbo. 280-320k 2.0 TSI má turbo větší, proto taky ale mají větší turbodíru.
2.0 TSI 190k je takový "nafťák na benzín", 230-245k je už na tom lépe, ale špička opravdu je až u těch 280-320k verzí.
2.0 TSI 190k je takový "nafťák na benzín", 230-245k je už na tom lépe, ale špička opravdu je až u těch 280-320k verzí.
Neviem, či je 2,0TSI to isté čo 1,5TSI. Možno dvojliter nemal špičku, ale žiadne ochabovanie ťahu nad 5t sa nekonalo.
Viz výše - průběhem je to +- totéž, aspoň teoreticky.
Možno to bude tým, že 1,5TSI drží maximum krútiaku do 3500 ot a potom už klesá, kdežto 2,0TSI si držalo maximum krútiaku až zo 4600 ot. To je rozdiel 1100 otáčok a možno práve to vysvetľuje ten subjektívny rozdiel, že 1,5ka vyššie pocitovo umierala, kdežto 2,0 nie.
Možná... nebo prostě tím, že nerostoucí / neklesající výkon na úrovni 230k je víc, než totéž o 80k níž.
Po pravdě... taky si nevybavuju, jestli Fredova Alfa má nějakou špičku nebo nemá... prostě to jede jako ďábel pořád :-D
Po pravdě... taky si nevybavuju, jestli Fredova Alfa má nějakou špičku nebo nemá... prostě to jede jako ďábel pořád :-D
Mne to príde akoby stále išla až do limitera. 🤷♂️Teraz na tsi som zažil tú plochú krivku a to ma moc nebavilo. Do obmedzovača sa to dostalo ale bolo to treba akoby hodne tlačiť. Taký dízlový benzín (110kW 1.5).
Hlavně 1.5 TSI 110kW je příšerný motor. Hlučnější a nepříjemnější než 1.4 TSI, cuká a nejede. Po přesednutí do 1.4 TSI 92kW není znát rozdíl ve výkonu.
Selským rozumem a kupeckými počty. Kolik asi ampér tam může protéct? Odhad 200 max je opravdu velkorysý. Krát 48V a máš tam nějakých méně než 10kW příkonu, no tak třeba 8-9kW výkonu? Maximálně. Spíše to bude tak 5-6kW.
Selsky rozum by ti mohol napovedat tiez to, ze v nizkych otackach ide hlavne o krutiak a tam je tusim 50nm, vykon je nasobok krutiaku otackami, takze sice je nizky v nizkych otackach, ale krutiaci moment tam je... len kvoli otackam maju mildhybridne podpory nizky vykon a vysoky krutiak, viac by ten system nezvladol, ale je to urcene len na podporu v najnizsich otackach, kde este turbo netlaci... co je fakt hlboko, kedze dnes su tie turba nizkootackove. Z velkej casti pridavaju len reakciu na plyn v nizkych otackach.
Priklad: 50nm pri 1500ot = 8kW
Priklad: 50nm pri 1500ot = 8kW
romiku, jestlize mas v 1500ot vykon 1.5tsi dejme tomu maximalne 30kW, tak tech elektrickejch 10kW navic znat je.
a jestli nejezdis jako uplnej dobytek a pri 1500ot neslapes plyn az na podlahu, tak se bavime dejme tomu o 15kW benzinovych v tehle otackach +10kW elektrickych a to uz bude sakra znat
a jestli nejezdis jako uplnej dobytek a pri 1500ot neslapes plyn az na podlahu, tak se bavime dejme tomu o 15kW benzinovych v tehle otackach +10kW elektrickych a to uz bude sakra znat
u Golfu uvádí v režimu generátor při rekuperaci výkon 12kW. Při podpoře v režimu motor v nízkých otáčkách se uvádí krouťák 50Nm. Kapacita aku by měla být 0,6 kWh, nevím jestli nominální nebo využitelná.
u 1.0 mHEV uvádí výkon BISG 11,5 kW. Kapacita baterky je uváděná 48V 10 Ah, takže 0,48 kWh
Srovnání dynamiky je zde
https://zeperfs.com/…uel8369-8832.htm
u 1.0 mHEV uvádí výkon BISG 11,5 kW. Kapacita baterky je uváděná 48V 10 Ah, takže 0,48 kWh
Srovnání dynamiky je zde
https://zeperfs.com/…uel8369-8832.htm
takze kdyz to prepocitam
kineticka energie auta = 0.5*m*v^2, tedy rychlost = (2*E/m)^0.5
z toho mi vychazi, ze auto z hmotnosti 1.5t by tech 600Wh melo rozpohybovat na vic jak 180km/h kdyz zanedbam valivy a aerodynamicky odpor, anebo 3x rozjet na stovku a jeste by v baterce neco melo zbejt na rozjeti dejme tomu na sedmdesatku i bez rekuperace pri brzdeni,
anebo by tech 600Wh melo autu velikosti oktavky dat na udrzeni rychlosti 100km/h po rovine celkych 6km ....
kineticka energie auta = 0.5*m*v^2, tedy rychlost = (2*E/m)^0.5
z toho mi vychazi, ze auto z hmotnosti 1.5t by tech 600Wh melo rozpohybovat na vic jak 180km/h kdyz zanedbam valivy a aerodynamicky odpor, anebo 3x rozjet na stovku a jeste by v baterce neco melo zbejt na rozjeti dejme tomu na sedmdesatku i bez rekuperace pri brzdeni,
anebo by tech 600Wh melo autu velikosti oktavky dat na udrzeni rychlosti 100km/h po rovine celkych 6km ....
Teoreticky ano, prakticky se pomoc elektromotoru využívá jenom v nízkých otáčkách, určitě ne na zrychlení do 100 nebo 180. Jestli si dobře vzpomínám, tak ten motorgenerátor pomáhá do nějakých 2500, nebo maximálně 3000 ot. Navíc se energie z baterky používá i pro napájení palubních spotřebičů (je tam měnič 48/12V) takže využitelnost pro čistě mechanickou práci je nižší než kapacita baterky, v zimě to může být o dost.
to jen pro predstavu, kolik tech 600Wh je energie - neni to uplne zanedbatelny
tedy na nejaky posunovani v zacpe dobry
tedy na nejaky posunovani v zacpe dobry
Ano, na posunování v zácpě je to dělaný.
Mild hybrid na posunování v zácpě? A to dá jakou výhodu kromě chcipnuti motoru jako SaS?
No to snad plyne jasně z toho co napsal topten, při každém rozjezdu se šetří palivo, protože ICE má podporu elektromotoru, který čerpá narekuperovanou energii z předchozího zpomalování.
A je to šetření reálné? Tu rekuperaci nemá zas tak silnou na nějaké extra nabití a na zastavení stejně potřeba brzdy. Ještě k tomu, kdyz to neumi jezdit ciste v EV, tak o tue úspoře mám docela obavy. Mild hybrid je spis o tom, ze vykryje turbodíru udělených motorů aktuálními normami.
12kW je celkem slušný rekuperační výkon postačující na předvídavou jízdu. Do malých baterek s kapacitou v řádu jednotek kWh žádné velké výkony rekuperace jako mají čisté EV, které umí skutečně intenzivně rekuperovat do velkých baterek výkony klidně přes 200kW, stejně nejde cpát. To že nemá čistou jízdu na EV podle mě ničemu nevadí, když to není PHEV nebo EV tak malé baterky na čistě elektrickou jízdu jsou použitelné pouze na pár stovek metrů a pak je jedno jestli naspořenou energii projedu na půl km čistě elektrické jízdy nebo na 3 km kombinované jízdy ICE s podporou elektromotoru, obojí je ve výsledku nějaká úspora. Na druhou stranu si ta auta drží slušnou hmotnost na úrovni běžných benzínových motorů, což je určitě výhoda z hlediska jízdní dynamiky.
Souhlas. Hlavně pokud pod 2 000 ot. duní, tak je to fakt dost nedobrá zpráva. 2 000 je totiž opravdu celkem dost... Ale je to zkrátka daň za mizérii v podobě absence 1 válce. :-!
Ozzman
Ten nový litrový ecoboost s mildhybridem u Fokusu musí být fakt dost dobrý, když drží tempo s 1,5TSI EVO, což ukazuje už druhý test. Ale kdyby mi někdo nutil vybrat si z těto dvou, hodně budu přemýšlet, jestli zvítězí srdce a jízdní vlastnosti (Fokus, který i z mé zkušenosti do zatáček jede fakt s chutí, Golfa sem nezkoušel) a nebo pro mne né tak lákavě vypadající Golf se vší koncernovou nudou, která v mnoha věcech nemá vlastně moc chyb a pocitvým R4 1,5 motorem.
Osobně bych z C segmentu bral Fokus, jen né tento testovaný, ale spíše 1.5EB ST line (klidně s AT), nebo 2.0 TDCi (ST line či Active - jo mne se líbí a vím, že je to FAKE a nemá 4x4 :D), případně samozřejmě vrchol ve smyslu ST kombi.
Osobně bych z C segmentu bral Fokus, jen né tento testovaný, ale spíše 1.5EB ST line (klidně s AT), nebo 2.0 TDCi (ST line či Active - jo mne se líbí a vím, že je to FAKE a nemá 4x4 :D), případně samozřejmě vrchol ve smyslu ST kombi.
O dynamice jsme se toho zase tolik nedočetli.
Rozdíly v pružnosti i vzhledem k zpřevodování nevypadají nijak dramaticky (cca. 10% s tím, že má Golf kratší čtyřku - a pětku nevíme), zase rozdíl v maximálce (209 vs. 224) odpovídá spíš objemu než výkonu... možná proto, že na dosažení maximálky už tomu mHEV dojde šťáva a zůstane to jen na motoru jako takovém?
Docela mě překvapují krátké kvalty u Focusu, 3300 na šestku při 130 je na dnešní dobu hodně.
Rozdíly v pružnosti i vzhledem k zpřevodování nevypadají nijak dramaticky (cca. 10% s tím, že má Golf kratší čtyřku - a pětku nevíme), zase rozdíl v maximálce (209 vs. 224) odpovídá spíš objemu než výkonu... možná proto, že na dosažení maximálky už tomu mHEV dojde šťáva a zůstane to jen na motoru jako takovém?
Docela mě překvapují krátké kvalty u Focusu, 3300 na šestku při 130 je na dnešní dobu hodně.
Tady ne, ale vycházím z toho, že minule vyhrál nad takto motorizovaným Leonem a hlavně... Vaculík říkal, že to jede fakt dobře :-[] :-! http://www.youtube.com/watch?…
No chtělo by to zkusit, ale když už, tak bych stejně radši 1.5EB.
No chtělo by to zkusit, ale když už, tak bych stejně radši 1.5EB.
Bacha, mildhybrid s 50nm ma podporu len niekde do 2000ot, dalej sa uz odpoji, nedokaze fungovat vo vysokych otackach... to nie je hybrid.
Dole je o tom diskusia, ze tych 50nm je v 1500ot je 8kW co je uz take pomaly maximum toho systemu, to znaci, ze nad 2000ot uz urcite nic nedava.
Dole je o tom diskusia, ze tych 50nm je v 1500ot je 8kW co je uz take pomaly maximum toho systemu, to znaci, ze nad 2000ot uz urcite nic nedava.
Ty otáčky mě taky překvapili. Je to strašně moc. Test zmiňuje, že je motor na dálnici slyšet. Já asi chápu, že litr je točivější, ale hluk od motoru ve 130km/h je dnes v této kategorii dávnou minulostí. Kolik pak točí ve 150km/h, což je relativně běžná rychlost i v ČR (a téměř nepokutovaná)? Nedej bože víc a co ten hluk? Toto 1.5 TSI zvládá výborně, s tímhle motorem (bez MHEV) jsem v Passatu najezdil hodně po dálnicích v Německu.
Při 150 3800 ;-)
Na dnešní dobu je to hodně. Před cca. pěti lety se bral jako standard 3000@130, dneska už jde spousta motorů (i malých, i s manuálem) i pod. V době pětikvaltů to ale bývalo třeba 4500, to byl teprve masakr :-)
Tragédie to není, ale já teda fandím dlouhým šestkám a i těch 3000 (u relativně silného motoru) mě štvalo.
Na dnešní dobu je to hodně. Před cca. pěti lety se bral jako standard 3000@130, dneska už jde spousta motorů (i malých, i s manuálem) i pod. V době pětikvaltů to ale bývalo třeba 4500, to byl teprve masakr :-)
Tragédie to není, ale já teda fandím dlouhým šestkám a i těch 3000 (u relativně silného motoru) mě štvalo.
Díky za info. To je fakt na tak silný motor hodně. Pro naše okolí (od Německa dál na východ včetně jihu), kde se jezdí rychle, to teda moc není. Ta 1.5 TSI je na dálnici v pohodě, takže pro mě osobně by toto byl zásadní argument i kdyby mi výkon 1.0 EB stačil. Je to prostě nepraktické. On VW měl dálniční zpřevodování vždycky celkem dobré. Měl jsem kdysi Rapida 1.2 TSI 63kw s pětikvaltem a měl tuším lehce pod 3000. Motor slyšet nebyl a to byl lowend.
Ta maximálka je přece kůli těm krátkým kvaltům. Prostě tomu chybí sedmička - devítka. :-)
No tak to těžko. Maximálka se přece nedosahuje typicky na nejvyšší kvalt v redline.
Jestli má Focus maximálku 209, tak na šestku při ní točí 5300 otáček... a maximum výkonu je 6000.
Jestli se ti chce, najdi si poměr mezi 5 a 6... mohlo by to být, že 209 = 6000 otáček na pětku... ale spíš myslím že ne.
Jestli má Focus maximálku 209, tak na šestku při ní točí 5300 otáček... a maximum výkonu je 6000.
Jestli se ti chce, najdi si poměr mezi 5 a 6... mohlo by to být, že 209 = 6000 otáček na pětku... ale spíš myslím že ne.
Active se mi taky líbí, místní dealer má zrovna volnou jednu skladovku, hatch. nafta, automat za necelých 600. Když jsem tam měl Focuse na servisu tak, tak nadhazoval, že by mi půjčili na víkend... Zatím odolávám, protože bych jim ho už asi nechtěl vrátit, ale jak jsem furt ve zkušební době, tak si zakazuju dělat blbosti :-)
Ten litrový EB naopak musí být sakra špatný. Protože to je jen přefoukaný 3válcový mrzák.
Golf na zimácích se silnějším a především 4válcovým motorem je o litr až dva úspornější při jen trochu vyšší zátěži!
Golf na zimácích se silnějším a především 4válcovým motorem je o litr až dva úspornější při jen trochu vyšší zátěži!
Freddka
"Myslete ale na to, že vůz využívá modernější USB-C vstupy, a tak potřebujete poslední mobily, případně adaptér."
Oboji neni pravda. Muzete mit jakkoliv stary mobil.
Nepotrebujete ani zadny adapter.
Potrebujete jen kabel s USB-C na jedne strane a tim spravnym konektorem na druhe strane.
Oboji neni pravda. Muzete mit jakkoliv stary mobil.
Nepotrebujete ani zadny adapter.
Potrebujete jen kabel s USB-C na jedne strane a tim spravnym konektorem na druhe strane.
potiz je v tom, ze usb-c je tak titernej, ze pri castym pouzivani mechanicky nevydrzi. sice lepsi nez mini-usb nebo dokonce mikro-usb, ale ja bych preferoval klasickej humpolackej usb-a, aspon pokud se tyka nabijeni.
moc nechapu, k cemu jinym nez k nabijeni tam usb-c je, kdyz data v dostatecny rychlosti preneses pres bluetooth. sice pres usb-c nabijes rychleji kdyz to telefon umi (o cemz u vetsiny telefonu pochybuju), ale smysl moc nevidim
moc nechapu, k cemu jinym nez k nabijeni tam usb-c je, kdyz data v dostatecny rychlosti preneses pres bluetooth. sice pres usb-c nabijes rychleji kdyz to telefon umi (o cemz u vetsiny telefonu pochybuju), ale smysl moc nevidim
Mini a mikro se nikdy moc nepoužívaly na té straně auta nebo počítače, spíš na straně mobilu, foťáku atd. To je teďka rozdíl, céčko má ambici nahradit nejen mikro na straně mobilu, ale i to áčko na straně auta nebo počítače.
Mini i mikro už jsou dneska pomalu historie... uvidíme, jak reálně budou mizet klasické USB-A z notebooků a aut.
Pro auta je budoucnost jasná - bezdrátové nabíjení + BT na data. Do té doby si holt koupím takový kabel, jaký bude potřeba, A nebo C.
Mini i mikro už jsou dneska pomalu historie... uvidíme, jak reálně budou mizet klasické USB-A z notebooků a aut.
Pro auta je budoucnost jasná - bezdrátové nabíjení + BT na data. Do té doby si holt koupím takový kabel, jaký bude potřeba, A nebo C.
mini a mikro bylo vpodstatre jen zmenseni klasickyho usb a pridani otg, coz si nejsem jistej, jestli to naslo nejaky vetsi uplatneni.
cecko pridalo hlavne to, ze umi prenest az 100W a muzes ho otocit, ale titernost mini a mikro zustala. jestli se nepletu, tak cecko ma az 24pinu proti 4pinum u acka a becka, nebo 5 u mini a mikro.
me se pro tyhle ucely vic libi vetsi acko
cecko pridalo hlavne to, ze umi prenest az 100W a muzes ho otocit, ale titernost mini a mikro zustala. jestli se nepletu, tak cecko ma az 24pinu proti 4pinum u acka a becka, nebo 5 u mini a mikro.
me se pro tyhle ucely vic libi vetsi acko
Data jo, ale plnohodnotný apple car play jen po drátě. A shánět USB-C kvůli služebnímu Kamiqu, kterým jezdím párkrát za rok se mi nechce.
Pouzivam USC-C ja nevim 3 roky uplne na vsechno. A jeste mi zadny neodesel. Pocitac tim pripojuju a odpojuju v prumeru tak 5x denne, mozna spis 10x.
Souhlas. usb-c používám už dlouho ( včetně usb-c - usb-c ) a skoro na všechno a zatím žádnej neodešel. Narozdil od micro-usb, které jsem musel měnit každou chvíli.
A mimochodem je to zajimavy, protoze teoreticky by mel odchazet casteji. Konektor je pevnejsi a tudiz by se ten kabel mel vice lamat u koncovky, navic v kabelu (v koncovce) je chip - nedelam si srandu, je tam. Asi je to tim, ze je potreba ty draty od sebe lepe odstinit, takze vysledny kabel je pevnejsi nez vetsina starych USB.
Arese
Focus Kombi s dost podivným vnějším designem, výborným podvozkem a dobrou ergonomií, ale v současnosti jen s trapnou nabídkou jediného litrévého tříválce... :-( Nebo také nepříliš lákavě stylizovaný Golf Variant chválabohu se čtyřválcem 1.5 l, ale méně zábavným podvozkem a hlavně neuvěřitedlně ***skými ovládacími prvky, které jsou vysloveně otravné a hlavně nebezpečné... A teď babo raď, to je fakt Sophiina volba... :-O :-O :-O
Nelži ze má jen litrový triviálec, má ještě 1.5 a 2.3 benzin a 1.5 a 2.0 diesely , nemá jen 1.5 s manualem
Na Slovensku v konfiguratore 1.0, 1.0 mildhybrit a 1.5 diesel
Ať žije politika Fordu
Presne tak, 1,5ky skončili u nás už dávnejšie a ani ST nie je dostupné, a to už asi rok. ;-\
Ta tlama focusu s megakukadlami je nekukatelna.. celkovo strasna zvejkacka dizajn ( to uz aj pezot vie ze zvejkackami to nejde a ma dnes uz hranate vozy) ... focus je vizualne nadalej stara dobra cina spred este 10 rokov ... a pod kapotou vytuneny vibrujuci trojvalec ... a to vsetko za cenu u nas pomaly premie.. kto je tu vlastne cielovka... nejaky zbohatlik z cinskej restiky alebo.... v tomto smere zlaty golfik :yes:
Jakou baterku mas v mobilu a kam ho davas? :-!