Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST BMW 528i – Auto téměř dokonalé

90 komentářů

Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Lepší výkon má dneska R3 = nebo Camry hybrid atd. atp.

Co takhle zavzpomínat na tehdejší velikost a kvalitu = třeba televizorů? Nebo mobily? :D
topten
nebo na tehdejsi politickou kulturu
- politici odstupovali za to, ze jim nekdo pred jmeno dal titul, dnes premier nikdy, nikdy neodstupi, i kdyz to je prokazatelny StBak ve stretu zajmu.
- za presidenta jsme meli Vaclava Havla, kteryho uznaval cely civilizovany svet, narozdil od zemana, kterymu se vysmivaj i jeho spojenci rusko a china a normalni clovek se za nej stydi.
- stale pretrvavalo nadseni a euforie po padu komunistu, dnes jen zoufalstvi z toho, co vlada a president delaji.
- do riti to slo pote, co zeman z klausem dohodli opozicni smlouvu a uplne mimo meze se to dostalo pote, co se StBak stal premierem
gil54
No, alespoň já sem chodím hlavně kvůli autům. Myslím, že na čistě politicky laděné úvahy jsou jiné servery.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Kvůli recyklaci desítky let starých testů?

V roce 2011 https://www.tipcars.com/…t-stary-vuz.html pro zájemce o 15 let starou ojetinu (na specializovaném webu) budiž. Jsme o dalších DESET LET dál
webpaja
Ano, kecy o politice mě naprosto nezajímají. Stejně jako to, že ojediněle trvalo 25 let vývoje, než se pár R3 (kolik těch R3 s nutnou plicní ventilací má lepší výkon než 28i?) dostalo na nebo přes výkonové parametry lahodného R6.
O Camry ani nemluvě, po čtvrtstoletí a za pomoci elektromotoru má výkon jako stará jednotka BMW ;-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To si to trochu poplet = nejprodávanější sedan světa má v generaci od roku 2017 v hybridní verzi 160kW (528i only 142 + krouťák 280Nm vs R4 2,5 litr hybrid 221 z benzínu + 202 elektrických Nm)

Ve verzi s V6 samozřejmě historický model 528i překonává = no to i v té hybridní

Výkon téhle staré vyšší střední R6 = má dneska všechno. Dokonce i to R3 a podobnou dynamiku hybrid Corolla = ale o to nejde jde o ten nesmysl recyklovat desítky let starý testy

Viz já 9:43 = napsat po 15ti letech k autu na webu o ojetinách = budiž. Po dalších 10ti letech na největší jízdu na webu? Ne fakt NE
nope
Bez s tema japonskyma pleckama nekam a nehon machra!
Arese
Přesně tak, Hamuna dlouhodobě trpí nějakou automobilovou obsedantní kompulzivní poruchou jménem Toyota Camry! :-[] Proto nám toto synonymum pro automobilovou nudu pořád cpe! :-[] :-[] :-[]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A tobě to FURT a VŽDY = unikne podstata :-O :D

I mainstreamovej hybrid s 4válcem = má dneska vyšší výkon = teď už to chápeš?
ryccardo
Ano o celých 18 kW za optimálních podmínek, kdy má dost proudu a zatáhnou oba motory. Uniká ti ale podstata. To totiž neznamená, že je Camry lepší nebo řidičsky přijemnější ;-)
ryccardo
No co na tom, že to úžasný Camry má skoro o 60 km/h menší maximálku, takže si ho BMW na dálnici namaže na chleba ;-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Co to je NEHON MACHRA! ? :D

Jinak viz já 7:40
topten
to je pro dokresleni doby z ktere pochazi tenhle test
Avatar - _Karel_
_Karel_
Aspoň v něčem se s tebou můžu shodnout. :yes:
Avatar - donPedro
donPedro
Tož kdybychom se, jakožto lidstvo, tak nějak napříč obory, tedy i v automobilismu, neposouvali kupředu, to by bylo poněkud smutné, nemysej si? Ergo tedy jest třeba nahlížeti, na zde předmětný test, tak nějak v kontextu doby. A elektroniku ... a i politiku ... nechati k tomu specializovaným webům. Hezkou, byť zamračenou, májovou neděli ;-)
webpaja
Člověk by musel mít hangár, aby všechny hrdiny minulosti měl doma. Tento je jeden z nich. :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A ten hangár by byl viz ty výkony (a OPAK než tvrdí rohYpnol že 25 let starý auto je furt in) nesmysl. Tohle byLO zajímavý auto ale BĚŽNÝ = dnešní 5ka ho rozseká horem dolem předem zadem (nemyšleno při bouračce :-)

https://www.auto.cz/…asi-chtel-132873 + https://www.auto.cz/…t-zazaril-138185 i 2litrová nafta má lepší dynamiku https://www.auto.cz/…estivalcu-134737 a samozřejmě mraky R4 dneska už i R3 = tohle je chybná nostalgie. Prostě povedený auto = ale před čtvrt stoletím

Když už tak z 90tek něco (alespoň trochu https://sk.wikipedia.org/wiki/Subaru_SVX ) VÝJÍMEČNÝHO = ne běžnou 5ku byť tehdy to bylo povedený auto.

Televizi z 90tek = bys taky nechtěl :-!
Rozhodně ne koukat a PROČ byť jen skladovat ;-)
jiras_
Teď jsem renovoval asi 40 let starou sadu klíčů od Tony, sekačku mám 15 letou Hondu kde si dělám generálku sám, tchánovi udržuju 20 let starou Fabii. Nic z toho nemusím, peněz na nové mám dost... A znám člověka, co přesně tuhle generaci pětky dal do stavu nového, přitom si může koupit třeba i novou sedmičku. Některé staré věci za to prostě stojí.
webpaja
Ano, jsou věci, které za to stojí ;-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Popravdě VÍM jak jezdí tehdejší Ferrari = ani to za to nestojí
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Hamuno, co jsi to za člověka, to pohrdání minulostí je jako pálit knihy, protože jsou staré. Zvláště ty, antikomunista, protože tento výrobek je z doby, kdy byla na západě svoboda a kapitalismus.
Avatar - lyon667
lyon667
Použít na mladého progresivního levičáka termín "antikomunista" je, řekl bych, poněkud nepřesné. :-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je SLUŠNÁ kravina :-O :D
Názorama i bez výjímky volbou jednoznačnej pravičák nesnášející co tu rus a komunista způsobil = protože (bohužel) problematice rozumím a vím že ekonomicky to nevyrovnáme ani do konce mýho života

Proč tvoje hlava vymyslela = zhruba PŘESNÝ OPAK reality? ;-)
Ty volíš DOLEVA nebo? :-)
ryccardo
To si napsal trefne :yes: :D
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Zajímavý = když VÍŠ že volím doprava a sám se hlásíš a volíš DOLEVA :D

Vtipně NARUBY od reality = napsal to PŘESNĚ OPAČNĚ (a zajímavý že to VÍŠ = a stejně... vysvětlíš to? :-)

Nehýkat DNES nadšením z 25 let starýho auta a dát (jednoznačně) přednost dnešnímu modelu (kdy stejný dynamický schopnosti má 2litr nafta) je (ve vašich hlavách) LEVICOVÝ? :-!

Zajímavý kolik realita vyvolá odporu = každej co zejtra vedle sebe vyzkouší 25 let starou 528i a novou 540i = bude souhlasit se mnou
ryccardo
Zajímavý, že nejsem jedinej, kdo tvý názory shledává jako levicový. Mladej progresivní levičák. To je ale krásně vystižený. Že volíš doprava si jen myslíš. Každej kdo podporuje myšlenky typu rozdávat peníze zadarmo je levičák.

Hochu s přesně touhle 528 jsem jel bohužel v automatu, což to auto strašně kazí. Jízdně je to ale super kočár. Ten skvělej podvozek totiž skvělým zůstane a absence novodobých elektronických nesmyslů je supr ;-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale to vůbec NENÍ ZAJÍMAVÝ = to JE realita = tady je lidí co vaculíkovo pravidlo = docela DOST ;-)

Zpět k realitě (víš že) JÁ volím DOPRAVA
Stejně tak (víš že) TY volíš DOLEVA

Tolik k představám a FAKTŮM :-)

Hochu = proč mi říkáš co sem sám napsal? jen viz já a Dinar = dnešní ekvivalent 540i
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hele FAKT tvá hlava vnímá STEJNĚ pálení knih = a NEadorování 25 let starýho modelu vyšší střední s výkonem 142kW byť ve SVÝ době povedenýho? FAKT to vnímáš jako srovnatelný?

Fakt bys od zítřka radši jezdil touhle čtvrtstoletí starou 5kou nebo viz odkazy současnou? Já teda https://www.alpina-automobiles.com/…e/b5/highlights/
Dnešní verze starý 528i je https://www.auto.cz/…ucasnosti-103922 i pája by zcela určitě jednoznačně při volbě obě za korunu vzal tu současnou a NE čtvrt století starý auto s polovičním výkonem = teda doufám :-)

Vzhledem k fakt BORDELU co máš v hlavě viz to pálení knih nevím = myslel jsem že 99 až 100% lidí co o autech a technice něco ví = radši tou Alpinou B5 nebo alespoň dnešní 540i R6 250kW
Je to fakt jako ta televize = tehdejší povedená nebo dnešní povedená? Sakra SNADNÁ volba
Arese
Vidím, že jsi ve své hlavince stále nepochopil, že požitek z řízení není daný jen hodnotu výkonu motoru. Ale jak říká klasik: Je to marný, je to marný, je to marný!" :-[]
ryccardo
Hele na to jeho mentalni uroven nestaci.

Hamuna bere jako hlavni cenu a pak jeste vykon, ale to jen kdyz se mu to hodi. Jinak mu staci Auris a cokoliv co jede max 130 protoze vic se na cely planete nejezdi :D
Arese
:-[] :-[] :-[] :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Proč tak kecáš? VÍŠ že KECÁŠ

Těžiště a rozložení hmotnosti a zavěšení kol = tomu se vysmíváš a teď tohle? Nepřijdeš si docela HODNĚ ubohej?

Jo jezdim autem = co vymetá zatáčky právě protože fyzika = zásadně líp než tvoje = s tím kecama nic nenaděláš :-)

TY ses bránil že mnou dopouručený Toybaru co bys poznal nepoznanou úroveň podvozku ale i výkonu :-! ANI NÁHODOU ;-)

Proč TAK KECÁŠ?
ryccardo
Vždyť je to pravda. Když ohrnu nos nad autem, který jede jen 160 v případě nějakýho zdechlýho EV nebo 180 v případě hybridu, tak mi začneš vysvětlovat, že to dalece stačí, protože po světě totiž všichni jezdí max 130, takže nikdo nepotřebuje jezdit víc než 160.

Já bych tě chtěl vidět jak něco vymetáš. Možná tak na papíře :-D A GT86 bych se vůbec nebránil, tak nevymejšlej. Jenom jsem ti vysvětloval, že to není auto na vožení dětí a rodiny. To je auto pro 2 na zábavu. Zjevně si to do teď nepochopil. :D
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nikoliv 160 km/h ale 180

A jo na 99% silnic a dálnic týhle planety = jet přes 180 km/h znamená i odebrání řidičáku. V tvým kraji to znamená přes +90 km/h nad povolený limity

Zjevně si nepochopil proč ta zmínka o Toybaru a Lexu Track Edition = to fakt NEBYLO o dětech = ale jo PRÁVĚ že o zábavě ;-)

Větší děti cpát dozadu v Toybaru je stejnej TREST jako do Okty I = s tím že je DRAMATICKÝ ROZDÍL v jízdních vlastnostech těch aut = no a O TOM to bylo :-!

Takže PROČ si napsal tu blbokravinu ve 23:11?
venca_ck
Ona to není jen fyzika, ale i kinematika = to jak je udělaný zavěšení, uložení náprav a spousta dalších prvků na podvozku. A to je ten hlavní rozdíl, který já vidím. Trošku zkušeností s tím mám. :-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hele PROČ tohle píšeš?

S ryccardem sme probírali Toybaru = trapný co PAK napíše
S tebou (https://www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 neni ti trapný co PAK napíšeš?
ryccardo
De,bil je to. Na to sam neprijdes? :D
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já za to nemůžu :-(

Že sem TĚ musel už tisíckrát opravil = to je prostě potřeba uvádět věci na pravou míru :-)

Hele UŽ ti došlo = jak je to s dotováním (zvýhodňováním) nafty? ;-)
Hele UŽ ti došlo = že si s ukončení oprav D1 (NÁHODOU těsně před volbma) zase nalít na hoax? :-|
Hele UŽ ti došlo = že D8 je fakt blbě trasovaná = s výsledkem DELŠÍ trasa ale zase DRAŽŠÍ? :-!
Hele UŽ ti došlo...?
ryccardo
Prča je jak si furt myslíš, že mě opravuješ :D
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Když si stejně (většinou) NEDÁŠ poradit? Nojo no :D
Avatar - donPedro
donPedro
Tož je hezký hnát se furt dopředu, za něčím novým, neb to jest ostatně odvěká touha lidstva. Avšak není od věci, čas od času, se ohlednouti zpět, abychom měli na paměti, odkud a kam jdeme a kdože to vlastně jsme ;-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To jo = od ve svý době výborný 528i do dnešní v naší době výborný 540i

A nostalgie není na místě = všichni chceme to lepší = současnou Alpinu B5 nebo aspoň tu 540i
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To máš dobrý = drtivá většina lidí v (ekonomicky stále) postkomunistickém světě = na nový nemá (ani vzdáleně = a do konce života spíš mít nebude)

Jo některý (velmi výjimečné) věci za to stojí = z běžných aut snad možná třeba to Subaru SVX = ale ani to spíš už asi ne
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Fajn. To, že je pro tebe z nějakého důvodu přitažlivé pouze SVX už jsi tady napsal 5x. Jak je vidět na nejrůznějších příkladech, pro jiné lidi jsou přitažlivá i jiná stará auta. Spousta jiných starých aut..
Tak se s tím smiř a respektuj cizí tužby.

PS: Jestli je pro někoho F-355 nebo 550 Maranello nezajímavá tak, že "za to nestojí", pak by se takový člověk asi vůbec neměl vyjadřovat k automobilové minulosti.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
TUŽBU respektuju = kdo ho chce ať si starou 528i koupí
NErespektuju když říká že to je lepší než dnešní auta

NEbylo to o konkrétně SVX = to je příklad mainstreamovýho auta který TEHDY v 90kách bylo zajímavý = a protože nemá nástupce mít ho v tom hangáru jak píše pája BY něco do sebe mělo (i když i to je nesmysl)

Prostě DNEŠNÍ pětka = je lepší než ta stará (obě ve SVÝ době výborný). Myslim že až 100% by si po srovnání vedle sebe 25 let starý tehdy výborný 528i a dnešní verze téhož 540i = vzalo prostě to lepší (to novější ;-) ) auto

PS: to formuluješ ÚPLNĚ BLBĚ = nejde o to že tehdejší 575M V12 (měl i něco předtím, ale to už je na mě moc historie :-) co měl (ne)strejda (chtěl bych umět řídit jako on) bylo NEZAJÍMAVÝ ale že on i já ví(me) že dnešní Ferrari cabria (!) sou lepší. Nejen výkonem kdy dnešní motor 3,855 smete tehdejší V12 ale i nebo i hlavně ovládáním chováním
Prostě ta NOSTALGIE je většinou nesmysl. Dnešní modely sou přes častý kecy i profi recenzentů = lepší. Jedno jestli u Ferrari nebo v případě BMW pětadvacet let starý 528i (a nic proti ní) vs dnešní LEPŠÍ současný 540i

Bylo to DOSTATEČNĚ OSVĚTLUJÍCí? Takže v rámci nostalgie KDYŽ už tak NĚCO výjimečnýho TAK od čeho si nelze koupit dnešní lepší verzi = třeba to Subaru SVX
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
S první polovinou souhlasím. S tou druhou vůbec. Pokud mají nějaká stará auta objektivně smysl a přidanou hodnotu vůči novým, pak to jsou právě staré sportovní věci a esence starých pořádků, jako F-355 s manuálem.

Dej přede mě novou F8 a F-355 a nebudu váhat ani minutu, že sáhnu po stařence. Nová Ferrari mohou být ve všech měřitelných vlastnostech objektivně lepší, budou mnohem lépe použitelná v běžném světě, ale upřímně, vůbec nevím, co bych s těmi 720 koni dělal a ani z designu nejsem odvázán. Za to s přímočarým zážitkem, nejlépe znějící italskou V8 a s otevřenou kulisou řazení, bych asi žil rači, přestože by to znamenalo servisní trápení.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Abychom si ujasnili ty poloviny = že dnešní 528i 540i je prostě lepší auto a většina z nás by volila jednoznačně = to je ta polovina souhlas?

No nemám vlastní praxi z portfoliem Ferrari ale to že modely z 90. let nebo pak to 575M teda jen doladěný 550Maranello se ovládá HŮŘ a jezdí se s ním HŮŘ než s dnešními cabrio Ferrari = to je realita

Porovnání F8 vs F355 bych se rád zúčastnil = to je tak všechno co k tomu můžu říct. Proč u dnešních výkonů je manuál výjimkou = to je asi jasný. To mi připomnělo že bych RÁD zkusil https://www.youtube.com/watch?… ale to je fakt výjimka výjimečná (jo asi ještě Toybaru :-! ) kdy dneska manuál
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Já má zkušenost jen s 348tb... Tvrzení, že se to hůř ovládá vyplývá z čeho? Že s tím fotbalista neumí vyjet z Londýna? Naopak, lidé kterým věřím tvrdí, že např. 550 Maranello je jízdně výborné, vyvážené a skvěle ovladatelné auto.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vyplývá z toho co jsem napsal = ze zkušenosti majitele x Ferrari a dalších podobných aut. Tak nějak PŘESNÝ OPAK toho fotbalisty co neumí.. Rád bych uměl řídit jako on = a na hodně procent nikdy nebudu :-(:-)

Nejde o to že 575M není jízdně.. ale o to že to je stejné jako v případě 528i vs 540i = snad dokonce VÍC

Dokonce i dnešní nebo nedávná cabria značky s "jen" V8 jsou.. líp ovladatelný lepší podvozky i dynamika. O spotřebě nemluvě ;-)

Prostě VĚTŠINOU je ta nostalgie = spíš NEracionální = s trochou nadsázky viz moje místní motto:

ZA STARÝ DOBRÝ ČASY JE ZODPOVĚDNÁ HLAVNĚ ŠPATNÁ PAMĚŤ :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
"Nejde o to že 575M není jízdně.. ale o to že to je stejné jako v případě 528i vs 540i = snad dokonce VÍC"

Tak na pochopení této věty asi nemám...

Obecně je zrovna ovladatelnost, nebo nějaká čitelnost a práce s autem na limitu také tou věcí, která zpravidla bývá u starších aut velice v pořádku. A naopak existuje mnoho příkladů, kdy umí moderní auta být nečitelné kousavé *** (navzdory řečem "to je playstation, to uřídí každý")
Mig_35
Je dobré si ten ten přečíst a utvrdit se v tom, že jistý pokrok byl vykonán i na poli spalovacích motorů, že ty dnešní žerou míň, mají lepší výkon i dynamiku.
Jen by mě zajímalo, proč s přeplňovanými benzíny nepřišly u BMW dřív, mělo je např Volvo, Volkswagen a další...
moan78
A hlavne, chlapi, treba to brat ako nedelny film pre pamatnikov. Nic menej, nic viac.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Carmy hybrid, ježkovy zraky...
VDC_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
anticccp
Tohle bylo jedno z nejlepších aut všech dob. A vypadá dobře i dneska. Dnes je doba, kdy se vyrábí auta s různými rádoby futuristickými koninami na karosérii, které se za rok okoukají a pak už vypadají jenom staře. E39 vypadá skvěle pořád.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
https://www.auto.cz/…su-playboy-66785

Bylo to POVEDENÝ auto svý doby = bez diskuzí
Dnešní 540i je povedený auto naší doby = a je lepší = bez diskuze? ;-)
Freddka
Zajimave, ze to ma dynamicke parametry celkem presne dnesniho BMW 520d, ktere je ale o dost vetsi, tezsi a ma polovicni spotrebu. To jen tak mimochodem :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :-)
Arese
Jenže zdaleka nejde jen o dynamické parametry, třeba kultivovanost, charakter a hlavně zvukový projev baworáckách atmo benzinových řadových šestiválců je nenahraditelný! :-) :yes: :yes: :yes:
Freddka
To jo :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Fakt? KDO by to byl řek :-O :-!

No a PROTO taky 540i žejo ;-)

To ti zase unikla PODSTATA = jen že dneska ten výkon dává jedno jestli R3 nebo R4 nafta = a shodou okolností STEJNOU dynamiku jako kdysi R6 třílitr má u stejný značky stejnýho modelu ale většího a těžšího = verze 520d

Ale jinak gratulace k objevu = že bavorácký R6 byly a sou super = to nikdo krom tebe nevěděl :*)
ProchyToman
Dobry bomby jedou. A ten Havel, ten me pobavil. Mozkový průjem
Arese
Co máš proti Havlovi? Záviděl nám ho celý civilizovaný svět. :-) :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jako že se těšíš až 20ti letka s KGB soudruhy z prognostického ústavu v čele státu SKONČÍ? :-O

No vidíš že to jde :yes: :yes: :yes: :-)
Avatar - _EQS_
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :-!
Arese
Tak si se nám pěkně pochválil. Člověk na něco takového musí mít hodně odolný žaludek, ale hlavně když máš radost. :-[]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Fakt? Jako FAKT VÁŽNĚ? :-O :D
Onkel_Paul
Zajímavé... na auto.cz chodím také již hezkých pár let a zrovna v případě Hammuny si nemohu vynachválit onen hate-list :-!
Mig_35
Však si ty pochvaly taky píše sáma
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
FUJ = to fakt NE NE a NE :-)

Nevim kdo to byl = ale byla to vtipná ironie = a jak koukám našla si.. ;-)
Arese
...všech dob, prostě ještě pravý Baworák v tom nejlepším řidičském i designovém slova smyslu, a přitom již na dostatečně vysoké technické úrovni. Nadčasový krásná design, perfektní vzhled i ergonomie řidičova pracoviště, nedostižné atmosférické šestiválce s úžasným zvukem, manuální převodovka dostupná i pro M5 (!), mechanická parkovací brzda, atd. atd. Pokud by BMW ještě dnes takovýto skvost vyrábělo (nebo by jeho výroba neskončila již tak dávno), neváhal bych s jeho koupi (pravda, tak ve stáří 5 let, na nové bych neměl) ani pikosekundu! :-) :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - _EQS_
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
nope
Stara plecka.
Mig_35
To nevím. Řídil jsem pár dvanáctiválcových sedmiček z té doby a bylo to velmi svižné a pohodlné svezení. Ale žralo to jako prase. A ty auta ještě netrpěly tím, že jsi měl pocit, že řídíš tank...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A ty když řídíš současnou 5ku máš pocit že to je tank?

A ty bys DNES radši vlastnil čtvrt století starou 528i nebo novou 540i? :-)
velitel mesta bugulmy
Nejlepší zpráva je, že Hammunasakra je zpátky! A trvalo to přesně jeden příspěvek, než zmínil Camry, dva příspěvky, než zmínil Corollu hybrid, a dva příspěvky, než řekl "viz já"! Přátelé, jak říká klasik, některé věci se nemění!

Vítej zpátky, Hammuno, aspoň bude zábava jako ve starých dobrých časech!
webpaja
Je potřeba si uvědomit, že právě i díky e39 musela konkurence setsakra zapracovat na svých modelech, aby zůstala konkurenceschopná.
Srovnávat tehdy a nyní má smysl ve spoustě aspektech, některé se však již nemohou vrátit. A je samozřejmě fajn si tato auta připomenout.
Mám doma spoustu autočasopisů z devadesátek či lehce po přelomu milénia, která si občas vezmu a pročtu rád znova. Právě kvůli podobným legendám.
Avatar - Dinar
Dinar
Ignore list naštěstí funguje spolehlivě, takže jsem těch hamuních sra.ček ušetřen, ale i tak, s návratem trolla se diskuse opět znepřehlední a zaneřádí zbytečnými vlákny, kdy se někteří, projevujíc svatou trpělivost, stále dokola snaží to hamunovo blábolení nějak usměrňovat, přestože je to zbytečné.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Klidně tam dosaď JINÝ modely JINÝ značky = ale dodrž realitu = dnešní tuctovej mainstream nižších tříd = má dynamiku a parametry = vyšší střední prémie a 6tiválce 528i :-)

TO byla PODSTATA = zajímavý jak moc a kolika lidem UNIKLA

A řešili VŠECHNO OKOLO = to naprosto nedůležitý ;-)
Avatar - speedfred
speedfred
Doteraz som si myslel že on/ona/to je človek ale keď sa pozriem na víkendovú diskusiu tak to musí byť nejaký Hamuna-android.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Asi bych taky řekl, že překonal sám sebe.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jsem PROGRAM troubo :*)

hele TY bys od zítra jezdil spíš (tehdejší) 528i nebo (dnešním ekvivalentem) 540i?
Avatar - Dinar
Dinar
Protože jsem tím autem jezdil přesně v době, kdy vyšel tento test, dovolím si souhlasit, ale i nesouhlasit se zdejšími komenty. Dobové nadšení redaktora je autentické, a já ho můžu jen podepsat, prostě tehdy nebylo ve vyšší střední lepší auto než E39, a co je podstatné, rozdíl mezi ním a MBE nebo A6 byl citelně větší než je mezi akt. generacemi těchto aut. A to jsou míněny zejména jízdní vlastnosti nebo hnací řetězec. Dnešní pětka je samo jinde, je tam dvacet let vývoje, srovnání jakýchkoliv kvalit, jak jízdních vlastností, ergonomie nebo komfortu jde jednoznačně za ní, dobová nostalgie je hezká věc, ale měla by mít své hranice. Já každopádně na 528i E39 nikdy nezapomenu, bylo to moje první velké auto, skutečný kočár, každopádně dokonalosti dosáhla E39 až po faceliftu, následná 530i byla dotaženější v každém ohledu, a má-li se étřicetdevítce stavět pomník, pak rozhodně až za verzi po faceliftu. ;-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :yes:

Zrovna s Dinarem = ale PLNÁ absolutní SHODA ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
K autům vyšší střední třídy bývá zub času obzvlášť nekompromisní. Jsou to auta, která měla být uživatelsky přívětivá, pohodlná, tichá, prostorná a očekávala se odpovídající (nadprůměrná) dynamika.

To všechno jsou vlastnosti, které pokrok žene dopředu mílovými kroky a nový Golf je bude ve správné specifikaci nabízet za zlomek ceny a zlomek provozních nákladů. To, za co se kdysi muselo platit vysoko přes milion a bylo vyhrazeno jen vyšší příjmové skupině, zkrátka zlidovělo.

Je bez diskuzí, že jsou dnešní auta pro běžné užívání lepší. Jenže projeďte se zachovalou E39 (a tím myslím opravdu zachovalou, ne takovou, co se tak jen tváří) a nastane trocha fascinace. Interiér i po těch letech dokáže nadchnout zpracováním, nebo tím, jak palubní deska navazuje na výplně dveří. A ani po těch letech neztratila E39 nic ze své schopnosti konejšivě a tiše překonávat dálniční úseky a zároveň být jízdně příjemná za jakýchkoli okolností. Přistihnout se při větě "do***e, ta věc nemůže mít 20 let" je velmi jednoduché.

Mimochodem, zrovna 528i (obzvlášť ve variantě TU) uměla být i relativně úsporná a průměr 8 - 8,5 neznamenal nutně úpornou ekorally.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No s tím se DÁ souhlasit = jo

A k doplnění viz Dinar = tak to prostě je
Avatar - iudex
iudex
Súhlas, na jednej strane je pokrok citeľný a priestor, komfort či dynamiku voľakedajšej vyššej strednej dnes vie poskytnúť aj vhodne špecifikovaná nižšia stredná, a to za dramaticky nižšiu cenu.
Na druhej strane podarené kusy ako je táto 528i v zachovalom stave by nadchli aj dnes, a to nemusia mať 30 farieb podsvietenia interiéru a rozšírenú realitu v navigácii. Stačí dobre naladený podvozok, riadenie so spätnou väzbou, živý a okamžite reagujúci motor. Ja by som z tých kvalít starých áut vyzdvihol tri:
1. bezprostrednú reakciu na plyn; to, ako reagovali staré, emisnými normami nezviazané atmosféry, to dnes už žiaľ nie je; turbomotory a hlavne emisné normy vrátane filtrov pevných častíc to proste zabíjajú.
2. zvuk motora: úzko súvisí s horeuvedeným, dnes aj 375k hotsedan za 70t eur ako je M340i má horší zvuk motora ako 1er prvej generácie. Dnes človek počuje hlavne výfuk (aj ten je už od MR 2021 priškrtený) a repráky v interiéri. V minulosti to však bol čistý zvuk motora, taká 130i je zvukovo paráda, ktorú dnes neprekoná snáď ani M3.
3. Ľahkosť a ľahkonohosť. Keď ešte autá mali airbagy za príplatok a vyššia stredná vážila menej, čo dnes o dve triedy menšie auto (dnešná 128ti so štvorvalcom váži viac, ako testovaná 5er so šesťvalcom), tak sa to pozitívne prejavovalo v agilite auta; na brzdách a v zákrutách sa proste hmotnosť nedá oklamať.
Avatar - Dinar
Dinar
Obecně, nejhorší na akt. modelech jsou věci svázané s moderními prvky, tj. asistenty, digitalizace, ledky. To první pod heslem bezpečnosti je velmi často kontraproduktivní, zásahy do řízení, zvukové výstrahy, dotaženo akt. do stavu, kdy tyto prvky jsou nejen otravné, ale hlavně můžou být v urč. situacích nebezpečné. Druhé dva jsou možná pokrokem pro oko, superčitelné displeje s milionem informací, podsvětlení, která umí uvnitř vozu navodit světelnou atmosféru drahého bordelu, každopádně trpí ergonomie, ovládání digi systémů je z hlediska člověka za volantem otravnější, pozornost od řízení odvádějící.

Ty další body, které zmiňuješ jsou trochu sporné. Jakkoliv jsou auta těžší, tak např. mluvíme-li konkrétně o 5er, pak G30 není, díky technol. vývoji, hůř ovladatelná nebo ubrzditelná, než E39. Je těžší, ale má lepší brzdy i podvozek, plus věci typu natáčení zadní nápravy, akt. řízení rozhodně nedělají dojem řízení většího a těžšího auta než je E39. Nemluvě o tom, že je G30 reálně výrazně větší s větším prostorem všude, ona ta E39 nabídne uvnitř to, co dnešní kompakt.

S čím souhlasím, je zvuk, mechanický pocházející hlavně od sání je u starých atmo R6 prostě nepřekonatelný, a přesto, že se i u těch turb snaží, není to v přímém srovnání ono.

A ještě poznámka k reakci motoru na plyn, zrovna E39 v tomhle nebyla úplně přeborník, nevím, jestli to bylo první bmw s el. plynem, ale reakce na sešlápnutí pedálu je u dnešní G30 (např. 540i) lepší, než u té 528i. Nejlepší byla E60 atmo, tam už to bylo vychytané.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Sakra ZASE SHODA :yes: :yes: :-)