Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
VDC_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
anticccp
Tohle bylo jedno z nejlepších aut všech dob. A vypadá dobře i dneska. Dnes je doba, kdy se vyrábí auta s různými rádoby futuristickými koninami na karosérii, které se za rok okoukají a pak už vypadají jenom staře. E39 vypadá skvěle pořád.
https://www.auto.cz/…su-playboy-66785
Bylo to POVEDENÝ auto svý doby = bez diskuzí
Dnešní 540i je povedený auto naší doby = a je lepší = bez diskuze? ;-)
Bylo to POVEDENÝ auto svý doby = bez diskuzí
Dnešní 540i je povedený auto naší doby = a je lepší = bez diskuze? ;-)
Freddka
Zajimave, ze to ma dynamicke parametry celkem presne dnesniho BMW 520d, ktere je ale o dost vetsi, tezsi a ma polovicni spotrebu. To jen tak mimochodem :-!
Jenže zdaleka nejde jen o dynamické parametry, třeba kultivovanost, charakter a hlavně zvukový projev baworáckách atmo benzinových řadových šestiválců je nenahraditelný! :-) :yes: :yes: :yes:
Fakt? KDO by to byl řek :-O :-!
No a PROTO taky 540i žejo ;-)
To ti zase unikla PODSTATA = jen že dneska ten výkon dává jedno jestli R3 nebo R4 nafta = a shodou okolností STEJNOU dynamiku jako kdysi R6 třílitr má u stejný značky stejnýho modelu ale většího a těžšího = verze 520d
Ale jinak gratulace k objevu = že bavorácký R6 byly a sou super = to nikdo krom tebe nevěděl :*)
No a PROTO taky 540i žejo ;-)
To ti zase unikla PODSTATA = jen že dneska ten výkon dává jedno jestli R3 nebo R4 nafta = a shodou okolností STEJNOU dynamiku jako kdysi R6 třílitr má u stejný značky stejnýho modelu ale většího a těžšího = verze 520d
Ale jinak gratulace k objevu = že bavorácký R6 byly a sou super = to nikdo krom tebe nevěděl :*)
ProchyToman
Dobry bomby jedou. A ten Havel, ten me pobavil. Mozkový průjem
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
:yes: :-!
Arese
...všech dob, prostě ještě pravý Baworák v tom nejlepším řidičském i designovém slova smyslu, a přitom již na dostatečně vysoké technické úrovni. Nadčasový krásná design, perfektní vzhled i ergonomie řidičova pracoviště, nedostižné atmosférické šestiválce s úžasným zvukem, manuální převodovka dostupná i pro M5 (!), mechanická parkovací brzda, atd. atd. Pokud by BMW ještě dnes takovýto skvost vyrábělo (nebo by jeho výroba neskončila již tak dávno), neváhal bych s jeho koupi (pravda, tak ve stáří 5 let, na nové bych neměl) ani pikosekundu! :-) :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Stara plecka.
To nevím. Řídil jsem pár dvanáctiválcových sedmiček z té doby a bylo to velmi svižné a pohodlné svezení. Ale žralo to jako prase. A ty auta ještě netrpěly tím, že jsi měl pocit, že řídíš tank...
A ty když řídíš současnou 5ku máš pocit že to je tank?
A ty bys DNES radši vlastnil čtvrt století starou 528i nebo novou 540i? :-)
A ty bys DNES radši vlastnil čtvrt století starou 528i nebo novou 540i? :-)
velitel mesta bugulmy
Nejlepší zpráva je, že Hammunasakra je zpátky! A trvalo to přesně jeden příspěvek, než zmínil Camry, dva příspěvky, než zmínil Corollu hybrid, a dva příspěvky, než řekl "viz já"! Přátelé, jak říká klasik, některé věci se nemění!
Vítej zpátky, Hammuno, aspoň bude zábava jako ve starých dobrých časech!
Vítej zpátky, Hammuno, aspoň bude zábava jako ve starých dobrých časech!
Je potřeba si uvědomit, že právě i díky e39 musela konkurence setsakra zapracovat na svých modelech, aby zůstala konkurenceschopná.
Srovnávat tehdy a nyní má smysl ve spoustě aspektech, některé se však již nemohou vrátit. A je samozřejmě fajn si tato auta připomenout.
Mám doma spoustu autočasopisů z devadesátek či lehce po přelomu milénia, která si občas vezmu a pročtu rád znova. Právě kvůli podobným legendám.
Srovnávat tehdy a nyní má smysl ve spoustě aspektech, některé se však již nemohou vrátit. A je samozřejmě fajn si tato auta připomenout.
Mám doma spoustu autočasopisů z devadesátek či lehce po přelomu milénia, která si občas vezmu a pročtu rád znova. Právě kvůli podobným legendám.
Ignore list naštěstí funguje spolehlivě, takže jsem těch hamuních sra.ček ušetřen, ale i tak, s návratem trolla se diskuse opět znepřehlední a zaneřádí zbytečnými vlákny, kdy se někteří, projevujíc svatou trpělivost, stále dokola snaží to hamunovo blábolení nějak usměrňovat, přestože je to zbytečné.
Klidně tam dosaď JINÝ modely JINÝ značky = ale dodrž realitu = dnešní tuctovej mainstream nižších tříd = má dynamiku a parametry = vyšší střední prémie a 6tiválce 528i :-)
TO byla PODSTATA = zajímavý jak moc a kolika lidem UNIKLA
A řešili VŠECHNO OKOLO = to naprosto nedůležitý ;-)
TO byla PODSTATA = zajímavý jak moc a kolika lidem UNIKLA
A řešili VŠECHNO OKOLO = to naprosto nedůležitý ;-)
Doteraz som si myslel že on/ona/to je človek ale keď sa pozriem na víkendovú diskusiu tak to musí byť nejaký Hamuna-android.
Dinar
Protože jsem tím autem jezdil přesně v době, kdy vyšel tento test, dovolím si souhlasit, ale i nesouhlasit se zdejšími komenty. Dobové nadšení redaktora je autentické, a já ho můžu jen podepsat, prostě tehdy nebylo ve vyšší střední lepší auto než E39, a co je podstatné, rozdíl mezi ním a MBE nebo A6 byl citelně větší než je mezi akt. generacemi těchto aut. A to jsou míněny zejména jízdní vlastnosti nebo hnací řetězec. Dnešní pětka je samo jinde, je tam dvacet let vývoje, srovnání jakýchkoliv kvalit, jak jízdních vlastností, ergonomie nebo komfortu jde jednoznačně za ní, dobová nostalgie je hezká věc, ale měla by mít své hranice. Já každopádně na 528i E39 nikdy nezapomenu, bylo to moje první velké auto, skutečný kočár, každopádně dokonalosti dosáhla E39 až po faceliftu, následná 530i byla dotaženější v každém ohledu, a má-li se étřicetdevítce stavět pomník, pak rozhodně až za verzi po faceliftu. ;-)
Enthusiastic.driver
K autům vyšší střední třídy bývá zub času obzvlášť nekompromisní. Jsou to auta, která měla být uživatelsky přívětivá, pohodlná, tichá, prostorná a očekávala se odpovídající (nadprůměrná) dynamika.
To všechno jsou vlastnosti, které pokrok žene dopředu mílovými kroky a nový Golf je bude ve správné specifikaci nabízet za zlomek ceny a zlomek provozních nákladů. To, za co se kdysi muselo platit vysoko přes milion a bylo vyhrazeno jen vyšší příjmové skupině, zkrátka zlidovělo.
Je bez diskuzí, že jsou dnešní auta pro běžné užívání lepší. Jenže projeďte se zachovalou E39 (a tím myslím opravdu zachovalou, ne takovou, co se tak jen tváří) a nastane trocha fascinace. Interiér i po těch letech dokáže nadchnout zpracováním, nebo tím, jak palubní deska navazuje na výplně dveří. A ani po těch letech neztratila E39 nic ze své schopnosti konejšivě a tiše překonávat dálniční úseky a zároveň být jízdně příjemná za jakýchkoli okolností. Přistihnout se při větě "do***e, ta věc nemůže mít 20 let" je velmi jednoduché.
Mimochodem, zrovna 528i (obzvlášť ve variantě TU) uměla být i relativně úsporná a průměr 8 - 8,5 neznamenal nutně úpornou ekorally.
To všechno jsou vlastnosti, které pokrok žene dopředu mílovými kroky a nový Golf je bude ve správné specifikaci nabízet za zlomek ceny a zlomek provozních nákladů. To, za co se kdysi muselo platit vysoko přes milion a bylo vyhrazeno jen vyšší příjmové skupině, zkrátka zlidovělo.
Je bez diskuzí, že jsou dnešní auta pro běžné užívání lepší. Jenže projeďte se zachovalou E39 (a tím myslím opravdu zachovalou, ne takovou, co se tak jen tváří) a nastane trocha fascinace. Interiér i po těch letech dokáže nadchnout zpracováním, nebo tím, jak palubní deska navazuje na výplně dveří. A ani po těch letech neztratila E39 nic ze své schopnosti konejšivě a tiše překonávat dálniční úseky a zároveň být jízdně příjemná za jakýchkoli okolností. Přistihnout se při větě "do***e, ta věc nemůže mít 20 let" je velmi jednoduché.
Mimochodem, zrovna 528i (obzvlášť ve variantě TU) uměla být i relativně úsporná a průměr 8 - 8,5 neznamenal nutně úpornou ekorally.
Súhlas, na jednej strane je pokrok citeľný a priestor, komfort či dynamiku voľakedajšej vyššej strednej dnes vie poskytnúť aj vhodne špecifikovaná nižšia stredná, a to za dramaticky nižšiu cenu.
Na druhej strane podarené kusy ako je táto 528i v zachovalom stave by nadchli aj dnes, a to nemusia mať 30 farieb podsvietenia interiéru a rozšírenú realitu v navigácii. Stačí dobre naladený podvozok, riadenie so spätnou väzbou, živý a okamžite reagujúci motor. Ja by som z tých kvalít starých áut vyzdvihol tri:
1. bezprostrednú reakciu na plyn; to, ako reagovali staré, emisnými normami nezviazané atmosféry, to dnes už žiaľ nie je; turbomotory a hlavne emisné normy vrátane filtrov pevných častíc to proste zabíjajú.
2. zvuk motora: úzko súvisí s horeuvedeným, dnes aj 375k hotsedan za 70t eur ako je M340i má horší zvuk motora ako 1er prvej generácie. Dnes človek počuje hlavne výfuk (aj ten je už od MR 2021 priškrtený) a repráky v interiéri. V minulosti to však bol čistý zvuk motora, taká 130i je zvukovo paráda, ktorú dnes neprekoná snáď ani M3.
3. Ľahkosť a ľahkonohosť. Keď ešte autá mali airbagy za príplatok a vyššia stredná vážila menej, čo dnes o dve triedy menšie auto (dnešná 128ti so štvorvalcom váži viac, ako testovaná 5er so šesťvalcom), tak sa to pozitívne prejavovalo v agilite auta; na brzdách a v zákrutách sa proste hmotnosť nedá oklamať.
Na druhej strane podarené kusy ako je táto 528i v zachovalom stave by nadchli aj dnes, a to nemusia mať 30 farieb podsvietenia interiéru a rozšírenú realitu v navigácii. Stačí dobre naladený podvozok, riadenie so spätnou väzbou, živý a okamžite reagujúci motor. Ja by som z tých kvalít starých áut vyzdvihol tri:
1. bezprostrednú reakciu na plyn; to, ako reagovali staré, emisnými normami nezviazané atmosféry, to dnes už žiaľ nie je; turbomotory a hlavne emisné normy vrátane filtrov pevných častíc to proste zabíjajú.
2. zvuk motora: úzko súvisí s horeuvedeným, dnes aj 375k hotsedan za 70t eur ako je M340i má horší zvuk motora ako 1er prvej generácie. Dnes človek počuje hlavne výfuk (aj ten je už od MR 2021 priškrtený) a repráky v interiéri. V minulosti to však bol čistý zvuk motora, taká 130i je zvukovo paráda, ktorú dnes neprekoná snáď ani M3.
3. Ľahkosť a ľahkonohosť. Keď ešte autá mali airbagy za príplatok a vyššia stredná vážila menej, čo dnes o dve triedy menšie auto (dnešná 128ti so štvorvalcom váži viac, ako testovaná 5er so šesťvalcom), tak sa to pozitívne prejavovalo v agilite auta; na brzdách a v zákrutách sa proste hmotnosť nedá oklamať.
Obecně, nejhorší na akt. modelech jsou věci svázané s moderními prvky, tj. asistenty, digitalizace, ledky. To první pod heslem bezpečnosti je velmi často kontraproduktivní, zásahy do řízení, zvukové výstrahy, dotaženo akt. do stavu, kdy tyto prvky jsou nejen otravné, ale hlavně můžou být v urč. situacích nebezpečné. Druhé dva jsou možná pokrokem pro oko, superčitelné displeje s milionem informací, podsvětlení, která umí uvnitř vozu navodit světelnou atmosféru drahého bordelu, každopádně trpí ergonomie, ovládání digi systémů je z hlediska člověka za volantem otravnější, pozornost od řízení odvádějící.
Ty další body, které zmiňuješ jsou trochu sporné. Jakkoliv jsou auta těžší, tak např. mluvíme-li konkrétně o 5er, pak G30 není, díky technol. vývoji, hůř ovladatelná nebo ubrzditelná, než E39. Je těžší, ale má lepší brzdy i podvozek, plus věci typu natáčení zadní nápravy, akt. řízení rozhodně nedělají dojem řízení většího a těžšího auta než je E39. Nemluvě o tom, že je G30 reálně výrazně větší s větším prostorem všude, ona ta E39 nabídne uvnitř to, co dnešní kompakt.
S čím souhlasím, je zvuk, mechanický pocházející hlavně od sání je u starých atmo R6 prostě nepřekonatelný, a přesto, že se i u těch turb snaží, není to v přímém srovnání ono.
A ještě poznámka k reakci motoru na plyn, zrovna E39 v tomhle nebyla úplně přeborník, nevím, jestli to bylo první bmw s el. plynem, ale reakce na sešlápnutí pedálu je u dnešní G30 (např. 540i) lepší, než u té 528i. Nejlepší byla E60 atmo, tam už to bylo vychytané.
Ty další body, které zmiňuješ jsou trochu sporné. Jakkoliv jsou auta těžší, tak např. mluvíme-li konkrétně o 5er, pak G30 není, díky technol. vývoji, hůř ovladatelná nebo ubrzditelná, než E39. Je těžší, ale má lepší brzdy i podvozek, plus věci typu natáčení zadní nápravy, akt. řízení rozhodně nedělají dojem řízení většího a těžšího auta než je E39. Nemluvě o tom, že je G30 reálně výrazně větší s větším prostorem všude, ona ta E39 nabídne uvnitř to, co dnešní kompakt.
S čím souhlasím, je zvuk, mechanický pocházející hlavně od sání je u starých atmo R6 prostě nepřekonatelný, a přesto, že se i u těch turb snaží, není to v přímém srovnání ono.
A ještě poznámka k reakci motoru na plyn, zrovna E39 v tomhle nebyla úplně přeborník, nevím, jestli to bylo první bmw s el. plynem, ale reakce na sešlápnutí pedálu je u dnešní G30 (např. 540i) lepší, než u té 528i. Nejlepší byla E60 atmo, tam už to bylo vychytané.
Co takhle zavzpomínat na tehdejší velikost a kvalitu = třeba televizorů? Nebo mobily? :D
- politici odstupovali za to, ze jim nekdo pred jmeno dal titul, dnes premier nikdy, nikdy neodstupi, i kdyz to je prokazatelny StBak ve stretu zajmu.
- za presidenta jsme meli Vaclava Havla, kteryho uznaval cely civilizovany svet, narozdil od zemana, kterymu se vysmivaj i jeho spojenci rusko a china a normalni clovek se za nej stydi.
- stale pretrvavalo nadseni a euforie po padu komunistu, dnes jen zoufalstvi z toho, co vlada a president delaji.
- do riti to slo pote, co zeman z klausem dohodli opozicni smlouvu a uplne mimo meze se to dostalo pote, co se StBak stal premierem
V roce 2011 https://www.tipcars.com/…t-stary-vuz.html pro zájemce o 15 let starou ojetinu (na specializovaném webu) budiž. Jsme o dalších DESET LET dál
O Camry ani nemluvě, po čtvrtstoletí a za pomoci elektromotoru má výkon jako stará jednotka BMW ;-)
Ve verzi s V6 samozřejmě historický model 528i překonává = no to i v té hybridní
Výkon téhle staré vyšší střední R6 = má dneska všechno. Dokonce i to R3 a podobnou dynamiku hybrid Corolla = ale o to nejde jde o ten nesmysl recyklovat desítky let starý testy
Viz já 9:43 = napsat po 15ti letech k autu na webu o ojetinách = budiž. Po dalších 10ti letech na největší jízdu na webu? Ne fakt NE
I mainstreamovej hybrid s 4válcem = má dneska vyšší výkon = teď už to chápeš?
Jinak viz já 7:40
https://www.auto.cz/…asi-chtel-132873 + https://www.auto.cz/…t-zazaril-138185 i 2litrová nafta má lepší dynamiku https://www.auto.cz/…estivalcu-134737 a samozřejmě mraky R4 dneska už i R3 = tohle je chybná nostalgie. Prostě povedený auto = ale před čtvrt stoletím
Když už tak z 90tek něco (alespoň trochu https://sk.wikipedia.org/wiki/Subaru_SVX ) VÝJÍMEČNÝHO = ne běžnou 5ku byť tehdy to bylo povedený auto.
Televizi z 90tek = bys taky nechtěl :-!
Rozhodně ne koukat a PROČ byť jen skladovat ;-)
Názorama i bez výjímky volbou jednoznačnej pravičák nesnášející co tu rus a komunista způsobil = protože (bohužel) problematice rozumím a vím že ekonomicky to nevyrovnáme ani do konce mýho života
Proč tvoje hlava vymyslela = zhruba PŘESNÝ OPAK reality? ;-)
Ty volíš DOLEVA nebo? :-)
Vtipně NARUBY od reality = napsal to PŘESNĚ OPAČNĚ (a zajímavý že to VÍŠ = a stejně... vysvětlíš to? :-)
Nehýkat DNES nadšením z 25 let starýho auta a dát (jednoznačně) přednost dnešnímu modelu (kdy stejný dynamický schopnosti má 2litr nafta) je (ve vašich hlavách) LEVICOVÝ? :-!
Zajímavý kolik realita vyvolá odporu = každej co zejtra vedle sebe vyzkouší 25 let starou 528i a novou 540i = bude souhlasit se mnou
Hochu s přesně touhle 528 jsem jel bohužel v automatu, což to auto strašně kazí. Jízdně je to ale super kočár. Ten skvělej podvozek totiž skvělým zůstane a absence novodobých elektronických nesmyslů je supr ;-)
Zpět k realitě (víš že) JÁ volím DOPRAVA
Stejně tak (víš že) TY volíš DOLEVA
Tolik k představám a FAKTŮM :-)
Hochu = proč mi říkáš co sem sám napsal? jen viz já a Dinar = dnešní ekvivalent 540i
Fakt bys od zítřka radši jezdil touhle čtvrtstoletí starou 5kou nebo viz odkazy současnou? Já teda https://www.alpina-automobiles.com/…e/b5/highlights/
Dnešní verze starý 528i je https://www.auto.cz/…ucasnosti-103922 i pája by zcela určitě jednoznačně při volbě obě za korunu vzal tu současnou a NE čtvrt století starý auto s polovičním výkonem = teda doufám :-)
Vzhledem k fakt BORDELU co máš v hlavě viz to pálení knih nevím = myslel jsem že 99 až 100% lidí co o autech a technice něco ví = radši tou Alpinou B5 nebo alespoň dnešní 540i R6 250kW
Je to fakt jako ta televize = tehdejší povedená nebo dnešní povedená? Sakra SNADNÁ volba
Hamuna bere jako hlavni cenu a pak jeste vykon, ale to jen kdyz se mu to hodi. Jinak mu staci Auris a cokoliv co jede max 130 protoze vic se na cely planete nejezdi :D
Těžiště a rozložení hmotnosti a zavěšení kol = tomu se vysmíváš a teď tohle? Nepřijdeš si docela HODNĚ ubohej?
Jo jezdim autem = co vymetá zatáčky právě protože fyzika = zásadně líp než tvoje = s tím kecama nic nenaděláš :-)
TY ses bránil že mnou dopouručený Toybaru co bys poznal nepoznanou úroveň podvozku ale i výkonu :-! ANI NÁHODOU ;-)
Proč TAK KECÁŠ?
Já bych tě chtěl vidět jak něco vymetáš. Možná tak na papíře :-D A GT86 bych se vůbec nebránil, tak nevymejšlej. Jenom jsem ti vysvětloval, že to není auto na vožení dětí a rodiny. To je auto pro 2 na zábavu. Zjevně si to do teď nepochopil. :D
A jo na 99% silnic a dálnic týhle planety = jet přes 180 km/h znamená i odebrání řidičáku. V tvým kraji to znamená přes +90 km/h nad povolený limity
Zjevně si nepochopil proč ta zmínka o Toybaru a Lexu Track Edition = to fakt NEBYLO o dětech = ale jo PRÁVĚ že o zábavě ;-)
Větší děti cpát dozadu v Toybaru je stejnej TREST jako do Okty I = s tím že je DRAMATICKÝ ROZDÍL v jízdních vlastnostech těch aut = no a O TOM to bylo :-!
Takže PROČ si napsal tu blbokravinu ve 23:11?
S ryccardem sme probírali Toybaru = trapný co PAK napíše
S tebou (https://www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 neni ti trapný co PAK napíšeš?
Že sem TĚ musel už tisíckrát opravil = to je prostě potřeba uvádět věci na pravou míru :-)
Hele UŽ ti došlo = jak je to s dotováním (zvýhodňováním) nafty? ;-)
Hele UŽ ti došlo = že si s ukončení oprav D1 (NÁHODOU těsně před volbma) zase nalít na hoax? :-|
Hele UŽ ti došlo = že D8 je fakt blbě trasovaná = s výsledkem DELŠÍ trasa ale zase DRAŽŠÍ? :-!
Hele UŽ ti došlo...?
A nostalgie není na místě = všichni chceme to lepší = současnou Alpinu B5 nebo aspoň tu 540i
Jo některý (velmi výjimečné) věci za to stojí = z běžných aut snad možná třeba to Subaru SVX = ale ani to spíš už asi ne
Tak se s tím smiř a respektuj cizí tužby.
PS: Jestli je pro někoho F-355 nebo 550 Maranello nezajímavá tak, že "za to nestojí", pak by se takový člověk asi vůbec neměl vyjadřovat k automobilové minulosti.
NErespektuju když říká že to je lepší než dnešní auta
NEbylo to o konkrétně SVX = to je příklad mainstreamovýho auta který TEHDY v 90kách bylo zajímavý = a protože nemá nástupce mít ho v tom hangáru jak píše pája BY něco do sebe mělo (i když i to je nesmysl)
Prostě DNEŠNÍ pětka = je lepší než ta stará (obě ve SVÝ době výborný). Myslim že až 100% by si po srovnání vedle sebe 25 let starý tehdy výborný 528i a dnešní verze téhož 540i = vzalo prostě to lepší (to novější ;-) ) auto
PS: to formuluješ ÚPLNĚ BLBĚ = nejde o to že tehdejší 575M V12 (měl i něco předtím, ale to už je na mě moc historie :-) co měl (ne)strejda (chtěl bych umět řídit jako on) bylo NEZAJÍMAVÝ ale že on i já ví(me) že dnešní Ferrari cabria (!) sou lepší. Nejen výkonem kdy dnešní motor 3,855 smete tehdejší V12 ale i nebo i hlavně ovládáním chováním
Prostě ta NOSTALGIE je většinou nesmysl. Dnešní modely sou přes častý kecy i profi recenzentů = lepší. Jedno jestli u Ferrari nebo v případě BMW pětadvacet let starý 528i (a nic proti ní) vs dnešní LEPŠÍ současný 540i
Bylo to DOSTATEČNĚ OSVĚTLUJÍCí? Takže v rámci nostalgie KDYŽ už tak NĚCO výjimečnýho TAK od čeho si nelze koupit dnešní lepší verzi = třeba to Subaru SVX
Dej přede mě novou F8 a F-355 a nebudu váhat ani minutu, že sáhnu po stařence. Nová Ferrari mohou být ve všech měřitelných vlastnostech objektivně lepší, budou mnohem lépe použitelná v běžném světě, ale upřímně, vůbec nevím, co bych s těmi 720 koni dělal a ani z designu nejsem odvázán. Za to s přímočarým zážitkem, nejlépe znějící italskou V8 a s otevřenou kulisou řazení, bych asi žil rači, přestože by to znamenalo servisní trápení.
No nemám vlastní praxi z portfoliem Ferrari ale to že modely z 90. let nebo pak to 575M teda jen doladěný 550Maranello se ovládá HŮŘ a jezdí se s ním HŮŘ než s dnešními cabrio Ferrari = to je realita
Porovnání F8 vs F355 bych se rád zúčastnil = to je tak všechno co k tomu můžu říct. Proč u dnešních výkonů je manuál výjimkou = to je asi jasný. To mi připomnělo že bych RÁD zkusil https://www.youtube.com/watch?… ale to je fakt výjimka výjimečná (jo asi ještě Toybaru :-! ) kdy dneska manuál
Nejde o to že 575M není jízdně.. ale o to že to je stejné jako v případě 528i vs 540i = snad dokonce VÍC
Dokonce i dnešní nebo nedávná cabria značky s "jen" V8 jsou.. líp ovladatelný lepší podvozky i dynamika. O spotřebě nemluvě ;-)
Prostě VĚTŠINOU je ta nostalgie = spíš NEracionální = s trochou nadsázky viz moje místní motto:
ZA STARÝ DOBRÝ ČASY JE ZODPOVĚDNÁ HLAVNĚ ŠPATNÁ PAMĚŤ :-)
Tak na pochopení této věty asi nemám...
Obecně je zrovna ovladatelnost, nebo nějaká čitelnost a práce s autem na limitu také tou věcí, která zpravidla bývá u starších aut velice v pořádku. A naopak existuje mnoho příkladů, kdy umí moderní auta být nečitelné kousavé *** (navzdory řečem "to je playstation, to uřídí každý")
Jen by mě zajímalo, proč s přeplňovanými benzíny nepřišly u BMW dřív, mělo je např Volvo, Volkswagen a další...