Produkční verze konceptu BMW i Hydrogen NEXT se dočká omezené sériové produkce. Na další vodíkové modely z Mnichova si však nejspíš budeme muset chvíli počkat.
místo přímé spotřeby ropy, plynu nebo uhlí přejdeme na energeticky zcela katastrofální výrobu vodíku z těchto komodit (protože jinak rozumně vodík lidstvo vyrobit neumí) a těžařská loby si opět namastí kapsy.
....a celý ten kolotoč jen aby se dalo rychleji natankovat vodík než dlouze nabíjet akumulátor. Ale zatím není moc kde....Nicméně prostor na odstraňování potíží tu zbývá velký.
Ano, výroba vodíku elektrolýzou je úplně ten nejhorší známý způsob o jakém lze uvažovat, přímým nabíjením té elektřiny do baterkových aut se ujedou násobky vzdálenosti než autem s vodíkovým palivovým článkem.
Spíš "zasírací" manévr, spotřeba ropy/plynu na výrobu vodíku na ujetí stejné vzdálenosti ve vodíkovém autě je vyšší než přímá spotřeba ropy/plynu v autě na benzín/diesel/CNG a to se vyplatí. Tedy Shellům, OMV, BP, Totalům, Unipetrolům a dalším určitě.
Sympatické snahy BMW a Toyoty. Výroba vodíku je síce energeticky náročná, ale prebieha intenzívny výskum s reálnymi výsledkami.
Držím palce, každá alternatíva dobrá. Mám obavy, že súčasná honba za EV môže Zemi dosť uškodiť (ťažba surovín na batérie z morského dna, a podobné nápady na uspokojenie dopytu), … rozumiem, že treba ekológiu, len neviem či to dobre premysleli.
Trochu podazřívám redakci, že Hamunu sami kontaktovali, aby se vrátil, protože jim klesal počet pšíspěvků v diskuzích. A sám Hamuna má průměr 1/3 - 1/2 všech příspěvků pod každou diskuzí :D
Nikdo rozumný by to neměl chtít zavádět. Jde o mizernou účinnost přeměny energií v celém řetězci. Hlavně tady při výrobě vodíku. To už by bylo lepší oprášit parní stroj.
Už aby byl průmysl světa na vodík = v Německu je teď asi 150 čerpacích stanic a každý týden/14 dní nová
Přes ODPOR majitele našeho státu k čemukoliv z čeho nemá byznys (proto jsme tak tragikomičtí odpůrci EV https://fdrive.cz/…ektromobily-6946 ) bude první vodíková veřejná čerpací stanice = po MNOHA odkladech = snad konečně letos v létě = v Praze na Barrandově :yes:
Nechci Ti brát iluze, ale touto "diskusí" jenom ztrácíš čas. Ha, muňka, sakra je psychicky nemocná osoba - a o červeném čtverečku bude stále tvrdit, že je to modré kolečko :D
Bohuže, jedinci s aspergerovým syndromem https://cs.wikipedia.org/…r%C5%AFv_syndrom to tak prostě mají
A je asi jedno, zda "klasické " motory nebo palivové články, to by asi mohla být cestou do budoucnosti, byť samozřejmě stále zůstávají 3 podstatné problémy
- jak vodík vyrobit (rozumným způsobem, v rozumném množství a rozumné ceně)
- jak jej uskladnit (přece jen, molekula vodíku je docela malá, takže většina materiálů pro nádrž bude mít problém s "prosakováním")
- a samozřejmě, chybející tankovací infrastruktura
Ale to jsou všechno věci, které by za určitých okolností mohly a měly být technicky rešitelné
Jj dotování nafty JE čistý zlo! SPRÁVNĚ = že to máš furt dál v hlavě = i když asi blbě uložený ;-) Babiš protože pro firmu co nevlastní a proto jí může posílat 2 miliardy ročně = to dotování u nás dál zhoršil ještě víc pokřivil PROTOŽE to je výhodný pro NĚJ
Ale CO s pár lidma udělal fakt o rozsahu pokřivení trhu a poznatek, že v reálu nic jako konkurence vznětový zážehový motory u osobních aut NEEXISTUJE = to bylo zajímavý
Včetně toho že jízdou stejným autem s motorem TDI máš VĚTŠÍ SPOTŘEBU ropy než TSI = tohle si dal? :-!
Re: Ha, muňka, sakrááááááá - opakování příspěvku od 02.05.20
Mě spíš příjde jako Martin Sýkora https://www.mall.tv/udalosti-ludka-stanka/milos-zeman-a-marie-benesova-dvojka-co-si-hezky-rusky-ladi-ale-trha-usi-je-poslouchat tak odjinud https://www.e15.cz/…slouchat-1380206:-)
Nejhorší na tom je, že sice nevidím co píše, ale zobrazují se mi tu prázdné příspěvky s jeho jménem a avatarem pomalu pod každým příspěvkem. Ono na něj většina lidí nereaguje, protože předpokládám, že drží v rekord v počtu zápisů na balcklist, ale snahu má, smutné je, že mu to nedojde.
Pokud si firma výzkum a vývoj zafinancuje sama a nebude na to sosat a prožírat "veřejné" peníze, proč ne. Jestliže se jim to podaří, nechť si klidně i svůj motor patentují (a věci okolo) - a nechť se ukážou v konkurenčním boji
Výroba "mimo dosah" státních orgánů asi probém nebude, ale jakmile tu (soukromě) vyrobenou elektřinu pustíš třeba do elektromobilu...
Jak velký technický problém je, aby elektromobil, který již nyní komunikuje s nabíječkou, si někde uschoval data o jednotlivých nabíjeních? A tato data pak, jednou za čas, odeslal na příslušný "dozorový orgán", který ti tu "nabíjecí" elektřinu patřičným způsobem zdaní?
Ještě by asi bylo dobré k tomu uvést, že načerpání vodíku by se dalo velmi dobře zdanit. Elektřina se dá vyrobit/distribuovat i mimo dosah státních orgánů.