Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vodíkové BMW X5 dorazí v příštím roce, nabídnout by mělo až 375 koní

Ondřej Mára
Diskuze (67)

Produkční verze konceptu BMW i Hydrogen NEXT se dočká omezené sériové produkce. Na další vodíkové modely z Mnichova si však nejspíš budeme muset chvíli počkat.

Když mnichovská automobilka BMW představila na frankfurtském autosalonu IAA 2019 koncept vodíkového BMW X5, bylo to pro všechny velké překvapení. Od té doby už se sice o konceptu označovaném jako BMW i Hydrogen Next příliš nemluvilo, jeho vývoj se však nezastavil. Ba naopak.

Produkční verze vodíkového BMW X5, která by měla vzniknout v omezené sériové produkci, má podle nejnovějších informací dorazit v druhé polovině příštího roku. A prozatím známé parametry nevypadají vůbec marně.

Vodíkové BMW X5 bude osazeno dvojicí nádrží vyrobených z vyztuženého karbonu, každá přitom nabídne kapacitu až 6 kg vodíku při tlaku až 700 barů. BMW sice dosud neprozradilo konkrétní dojezd na jedno natankování, údajně by se však měl pohybovat na úrovni modelů s benzínovým motorem.

Video se připravuje ...

Vodík je poté použit k výrobě elektřiny, která roztáčí u zadní nápravy umístěný elektromotor o výkonu až 275 kW (374 k). Součástí systému by však měly být i dvě vysokonapěťové baterie, které zajistí okamžitý dostatek energie například pro předjíždění nebo rychlou akceleraci. Výraznou výhodou vodíkové X5 oproti bateriovým elektromobilům pak bude rychlost tankování.

Navzdory působivým parametrům vodíkové X5 a jasným výhodám oproti klasickým bateriovým elektromobilům se však proslýchá, že BMW zatím nehodlá nabízet vodíkové modely ve větším množství. Hlavním důvodem by přitom měla být chybějící vodíková infrastruktura a nedostatečná produkce „ekologického“ vodíku v dostatečném množství a za konkurenceschopné ceny.

Podle mnichovské automobilky je ale zřejmé, že si Německo i EU začínají všímat významu ekologicky získaného vodíku pro energetické systémy budoucnosti. Rostoucí zájem o vodík a budování potřebné infrastruktury by navíc měl být patrný také na klíčových automobilových trzích v Asii, jako je Čína, Japonsko a Jižní Korea.

Popularita vodíkových automobilů pouze v určitých částech světa tak automobilkám prozatím brání ve velkém investovat do jejich vývoje a výroby, BMW však v minulosti naznačilo, že v druhé polovině tohoto desetiletí bychom se mohli dočkat dalších novinek s vodíkovými palivovými články z dílen BMW Group.

Ondřej Mára
Diskuze (67)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2021 08:16
Re: Vodík je super
Rakouský (ne)strejda říká (ein) BISSCHEN BI SCHADET NIE = tak sorry to já NE ne Ne a NE :-!
Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2021 08:07
Re: Re: Hamunááááá
My víme Jerry https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit + https://www.electrive.net/2018/02/14/auswertung-der-these-diesel-subventionen-muessen-weg/

Nižší míra zdanění = je zelená nafta. Že se to nazývá dotace = bude vědět i IQ jerry.gunman NEBO? https://www.zemedelec.cz/…a-pohonne-hmoty/

Klidně tomu všemu říkej ZVÝHODŇOVÁNÍ = ale zkus neplkat o věcech o kterých nic nevíš. Vím že to bude těžký
Avatar - Jerry.Gunman
4. 5. 2021 23:30
Re: Těžařská loby tlačí a stát inkasuje
Výroba "mimo dosah" státních orgánů asi probém nebude, ale jakmile tu (soukromě) vyrobenou elektřinu pustíš třeba do elektromobilu...
Jak velký technický problém je, aby elektromobil, který již nyní komunikuje s nabíječkou, si někde uschoval data o jednotlivých nabíjeních? A tato data pak, jednou za čas, odeslal na příslušný "dozorový orgán", který ti tu "nabíjecí" elektřinu patřičným způsobem zdaní?
Avatar - Jerry.Gunman
4. 5. 2021 23:23
Re: Re: Hamunááááá
To zcela určitě.
Stejně tak každý příčetný člověk chápe ostrý a markantní rozdíl mezi různou výší zdanění - a dotací
4. 5. 2021 19:27
Re: Re: Hamunááááá
Že je nafta daňově zvýhodněná, snad není sporu.