Novinky
Zpět na článek
Pamatujete si, kolik stála první Škoda Fabia? A co všechno (ne)měla v základní výbavě?
41 komentářů
msifa
5
Jo 1,4 MPI to byl super motor - byl to líný, hlučný a s vysokou spotřebou - to ale nevadí byl to přeci čtyřválec! Dnešní TSI je točivé, má vysoký točivý moment v širokém spektru otáček, spotřebu velice dobrou a je i tiché - ale je to jen tříválec, takže je to fuj motor. :D
Přejít do diskuze
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
msifa
V roce 2004 jsem dostal ve firmě budget na služební auto. Budget byl dle mzdy, kterou jsem měl nadprůměrnou, ale byl jsem pouze řadový pracovník, takže jsem si nesměl objednat octavii. Takže nakonec jsem si nakonfiguroval fabii kombi s motorem 2.0 MPI. Optikou tehdejšího pohledu to byla neskutečně povedené auto se super motorem. To auto jelo 60 km/h až 200 km/h na pětku. Na dálnicích v německu s průměrem kolem 150 km/h si řeklo o solidních 9l/100 km. Ve městě a při pojížďkách si to sice řeklo o 11 l/100 km (ale to mne netrápilo). Najel jsem s ní bez větších problémů 220 tis. km a kolega co jí podědil pak dalších 150 tis. km.
topten
dnes trojnasobek.
poridit si novy auto 10 roku od padu komousu si moc lidi dovolit nemohlo.
poridit si novy auto 10 roku od padu komousu si moc lidi dovolit nemohlo.
Motorář
Kdo to proboha psal vdýť je to chyba na chybu!
Copak při uvedení na trh v listopadu 1999 byla v prodeji 1.0 v classiku ( byla pouze uvažovaná varianta, ale nikdy na ni nedošlo ), nebo SDI v Eleganci také nebylo stejně jako MPI a TDI mělo premieru až na podzim v combi.
Classik byl vždy na 14 a Elegance na 15 kolech. Posilovač řízení od 47 kw to je také síla to jako 1,4. 44kw od léta 2000 neměla jako servo? Kůže a navigace nešla také z kraje objednat a třeba navigace šla z kraje pouze do combi.
Copak při uvedení na trh v listopadu 1999 byla v prodeji 1.0 v classiku ( byla pouze uvažovaná varianta, ale nikdy na ni nedošlo ), nebo SDI v Eleganci také nebylo stejně jako MPI a TDI mělo premieru až na podzim v combi.
Classik byl vždy na 14 a Elegance na 15 kolech. Posilovač řízení od 47 kw to je také síla to jako 1,4. 44kw od léta 2000 neměla jako servo? Kůže a navigace nešla také z kraje objednat a třeba navigace šla z kraje pouze do combi.
palix
V roku 1993 kúpil známy Mazdu 626. Za jej cenu mohol mať vtedy 3 domy a "n" bytov. Mazda je už zrejme dávno zošrotovaná... Tie byty, prípadne domy by dnes stáli nekresťanské peniaze :-!
V 90-tých rokoch to bolo ale všetko tak nejako naopak. Veci, ktoré sú dnes za "babku" (elektronika...) vtedy stáli neskutočné peniaze vzhľadom k platom, aj autá boli neskutočne drahé... Bývanie bolo celkom "dostupné".
V 90-tých rokoch to bolo ale všetko tak nejako naopak. Veci, ktoré sú dnes za "babku" (elektronika...) vtedy stáli neskutočné peniaze vzhľadom k platom, aj autá boli neskutočne drahé... Bývanie bolo celkom "dostupné".
PowerHouse
také podle toho vypadá zdejší diskuze.
Ale zato byty šly nahoru alespoň v Brně 5x.
Dnes za starou komunistickou garsonku v Brně koupíte 10x novou Fabii, Tehdy to byly 2 Fabie.
Ale zato byty šly nahoru alespoň v Brně 5x.
Dnes za starou komunistickou garsonku v Brně koupíte 10x novou Fabii, Tehdy to byly 2 Fabie.
gil54
A měla ve všech verzích 4 válce.
(Tříválce já osobně nemám rád žádné. Ani v motorce mi nesedí i když to je něco trochu jiného.)
No, asi ve všem ostatním je IV. lepší. Za mě i hezčí jak ex- tak i in- -teriér.
(Tříválce já osobně nemám rád žádné. Ani v motorce mi nesedí i když to je něco trochu jiného.)
No, asi ve všem ostatním je IV. lepší. Za mě i hezčí jak ex- tak i in- -teriér.
Mikesus
Pro lidi co si nic nepamatují a brečí, že auta zdražují.
V r.2006 jsme kupovali fabii 1.4TDI 59kw combi. Nějaký základní stupeň výbavy, jen s elektrickými předními okny a posilovačem, na 14"kolech a metalíza. Z elektroniky jen ABS, ASR myslím taky. To je všechno co to auto mělo, jinak klasika škodovka, 4kola a volant (tehdy ještě 4 ramena ). I rádio se dokupovalo. A stalo to 450tis. Dnes za to dostaneme mnohem vybavenejsi C segment
V r.2006 jsme kupovali fabii 1.4TDI 59kw combi. Nějaký základní stupeň výbavy, jen s elektrickými předními okny a posilovačem, na 14"kolech a metalíza. Z elektroniky jen ABS, ASR myslím taky. To je všechno co to auto mělo, jinak klasika škodovka, 4kola a volant (tehdy ještě 4 ramena ). I rádio se dokupovalo. A stalo to 450tis. Dnes za to dostaneme mnohem vybavenejsi C segment
gil54
Sypu si popel na hlavu, máš pravdu, od roku 2002 tam už byly také 3 válce 1.2.
twistedTSD
Nekoupí si nic. A starší auto by podle Hamuny měl stát zakázat, takže z ČR bude něco na způsob KLDR.
mustafa
Já si to tehdá tak přestavěl na 1,8T a dodnes na tu Fabii vzpomínám hodně rád. 🙂
Centralni-Mozek-Lidstva
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
wakantanka
Kamoš má od nova Juniorku s 1,4, takže sa to určite vyrábalo a predávalo 🙂
Hendly
Sorry, ale nerozumím tvému příspěvku.
Realita je taková, že dnes si za stejnou hodnotu peněz jako sis před 20 lety koupil fábii koupíš EV našlapané výbavou o které ta fábia ani nesnila.
Realita je taková, že dnes si za stejnou hodnotu peněz jako sis před 20 lety koupil fábii koupíš EV našlapané výbavou o které ta fábia ani nesnila.
Tycoon
Na to spodní pásmo otáček s okamžitou reakcí na plynový pedál vzpomínám dodnes. Nahoře se to trápilo tak, že jsem ani nikdy nevyzkoušel omezovač.
Pokud by byl ve Fabii na výběr i motor 1.8 20V Turbo, tak to by byla naprostá perla a dnes velmi ceněný youngtimer.
Pokud by byl ve Fabii na výběr i motor 1.8 20V Turbo, tak to by byla naprostá perla a dnes velmi ceněný youngtimer.
Hendly
Zajímavý příspěvek pod článkem o tom, že cena aut před 20 lety takřka stejná jako dnes.
ryccardo
To byl ovšem příšernej motor. Dunění, vibrace a nesmyslně dlouhá převodovka. Jediný pozitivum nízká spotřeba.
JanFrk
Dobrá volba. Ten 2.0 MPI udělal z té Fabie úplně jiné auto oproti těm HTP a 1,4. Do oktavky byla lepší volba 1,8 20v turbo.
JanFrk
Ten 2.0 MPI šel odspodu fakt neskutečně. Do nějakých 1500 otáček jel líp i než 1,8 20V turbo. Bohužel nahoře už to taková sláva nebyla...
JanFrk
Fabia 1 mohla mít i motor 2.0 MPI 85kW nebo 1.9 TDI 74kW. Ano základem byly tříválce HTP, ale kdo chtěl mohl v té Fabii mít klidně dvoulitr.
Tycoon
S těmi koly se to mohlo lišit podle cílového trhu, modelového roku apod. Oficiální český ceník prvního modelového roku jsem nikdy neviděl, takže možná, že jo.
Co se týče zástaveb motorů, tak Škodovka neuváděla v oficiálních cenících všechny dostupné varianty. Například motor HTP 40 kW dle oficiálního ceníku nebyl dostupný pro karoserii Combi. Ale dal se u prodejců Škody objednat do výroby a takové auto jsme pak jako ojeté měli v rodině. Podobný případ je asi i ten Junior 1.4 44kW, takové kusy skutečně existují, viz odkazy od diskutéra tesnav, ale jsou velmi vzácné, stejně jako kombíky se 40 kW HTP.
Co se týče zástaveb motorů, tak Škodovka neuváděla v oficiálních cenících všechny dostupné varianty. Například motor HTP 40 kW dle oficiálního ceníku nebyl dostupný pro karoserii Combi. Ale dal se u prodejců Škody objednat do výroby a takové auto jsme pak jako ojeté měli v rodině. Podobný případ je asi i ten Junior 1.4 44kW, takové kusy skutečně existují, viz odkazy od diskutéra tesnav, ale jsou velmi vzácné, stejně jako kombíky se 40 kW HTP.
tesnav
A tohle je tedy co?
https://moje.auto.cz/…ik/juniorek.html
https://dominiccars.sk/…-junior-1-4-mpi/
A klidně se koukni do jakéhokoliv ceníku Fabie z prvních let, 14 je u Elegance standard, 15 za příplatek.
https://moje.auto.cz/…ik/juniorek.html
https://dominiccars.sk/…-junior-1-4-mpi/
A klidně se koukni do jakéhokoliv ceníku Fabie z prvních let, 14 je u Elegance standard, 15 za příplatek.
tesnav
Tady máš ceník platný od 1.8.2000. Co tam vidíš u SDi?
https://www.auto.cz/…emer-pul-milionu?…
A zde odkaz na kola: Elegance 14 jako standard, za příplatek 15.
https://www.auto.cz/…emer-pul-milionu?…
A zde ceník z 06/2000
TDi nabízen v krátké, měsíce před uvedením kombíku ...
https://forum.skodahome.cz/…42ca0a6df75a.jpg
A 1.4 44kW servo měla "většinou", protože Junior s tímhle motorem jej neměl.
https://www.auto.cz/…emer-pul-milionu?…
A zde odkaz na kola: Elegance 14 jako standard, za příplatek 15.
https://www.auto.cz/…emer-pul-milionu?…
A zde ceník z 06/2000
TDi nabízen v krátké, měsíce před uvedením kombíku ...
https://forum.skodahome.cz/…42ca0a6df75a.jpg
A 1.4 44kW servo měla "většinou", protože Junior s tímhle motorem jej neměl.
BigFoot007
Pamatam si, ze otec kupoval jednu z prvych Fabiek na Slovensku (bol to tusim april 2000). Vtedy za 1.4 MPi Comfort dal 369t SK.
V roku 2017 som si kupil predvadzacku Kiu Ceed 1.4 MPi vo fullke, a stala 340t KC (kupoval som v CR, nakolko bola lepsia cena aj vdaka kurzu). Ak to preratam na eura, Ceed vo fullke ma stal +- tie iste peniaze ako Fabia mojho otca pred 21 rokmi.
Ja som dostal o triedu vacsie auto, o niekolko tried lepsie vybavene auto (Fabia v Comforte nemala ani len klimu v standarde v tom case, ale je pravdou ze sa pisal rok 2000).
Aj keby mala fabia stat cca 450t (lepsie vybaveny kus aj s automatom), tak to vo finale nie je zla ponuka). Je jasne, ze niekde sa setrit muselo (tvrde plasty kam sa pozries), ale uprimne, vyzera to auto ako nejaky holobyt? Podla mna nie. V kombajne to moze byt celkom dobry deal.
V roku 2017 som si kupil predvadzacku Kiu Ceed 1.4 MPi vo fullke, a stala 340t KC (kupoval som v CR, nakolko bola lepsia cena aj vdaka kurzu). Ak to preratam na eura, Ceed vo fullke ma stal +- tie iste peniaze ako Fabia mojho otca pred 21 rokmi.
Ja som dostal o triedu vacsie auto, o niekolko tried lepsie vybavene auto (Fabia v Comforte nemala ani len klimu v standarde v tom case, ale je pravdou ze sa pisal rok 2000).
Aj keby mala fabia stat cca 450t (lepsie vybaveny kus aj s automatom), tak to vo finale nie je zla ponuka). Je jasne, ze niekde sa setrit muselo (tvrde plasty kam sa pozries), ale uprimne, vyzera to auto ako nejaky holobyt? Podla mna nie. V kombajne to moze byt celkom dobry deal.
Xylo
Myslím si, že jsme už zvyklí na to, že se píšou nepřesnosti a je fajn, když to někdo koriguje v diskuzi :yes:
Motorář
Elegance dostala 14 kola až jako modelový rok 2003 jinak před tím od začátku měla 15 kola.
Junior měl od začátku 1.0 37 kw a posléze 1.2HTP 40kw o 1.4MPI 44 kw se pouze uvažovalo, ale do výroby se nikdy nedostal. Jiný agregát se nikdy do juniora nedával.
Junior měl od začátku 1.0 37 kw a posléze 1.2HTP 40kw o 1.4MPI 44 kw se pouze uvažovalo, ale do výroby se nikdy nedostal. Jiný agregát se nikdy do juniora nedával.
Tycoon
Pokud je mi známo, tak Elegance mělo 14" litá kola.
15" kola měl ve standardu jen dvoulitr s většími předními brzdami (v Ambienete plechová, v Elegance litá).
Posilovač řízení neměly oholené verze Junior s menšími brzdami a malými 13" kolečky s uzoučkými pneumatikami, kde se pod kapotou objevily motory 1.0 37 kW, 1.4 44kW a 1.2 HTP 40 kW. Juniory s 44 kW motory jsou velmi vzácné.
Standardní Fabie (tzn. Classic, případně úplně základní výbabavový stupeň bez označení, který se krátkou dobu taky vyráběl) posilovač měly.
15" kola měl ve standardu jen dvoulitr s většími předními brzdami (v Ambienete plechová, v Elegance litá).
Posilovač řízení neměly oholené verze Junior s menšími brzdami a malými 13" kolečky s uzoučkými pneumatikami, kde se pod kapotou objevily motory 1.0 37 kW, 1.4 44kW a 1.2 HTP 40 kW. Juniory s 44 kW motory jsou velmi vzácné.
Standardní Fabie (tzn. Classic, případně úplně základní výbabavový stupeň bez označení, který se krátkou dobu taky vyráběl) posilovač měly.
Tycoon
Na pětku to bez vibrací jelo v pohodě i 50 km/h.
Jednou jsem se omylem rozjížděl na trojku místo na jedničku ("sakra, co s tím je, dneska to vůbec nechce jet ... aha "), přičemž svůj omyl jsem zjistil až uprostřed křižovatky, tak už nemělo smysl podřazovat :-)
Jednou jsem se omylem rozjížděl na trojku místo na jedničku ("sakra, co s tím je, dneska to vůbec nechce jet ... aha "), přičemž svůj omyl jsem zjistil až uprostřed křižovatky, tak už nemělo smysl podřazovat :-)
Motorář
Ale píše se tam "Ceny první generace Škody Fabia při uvedení na český trh".
V tom odkazu jsou jsou samozřejmě chyby to byl pouze návrh tehdy od fabriky.
V roce 1999, 2000, 2001 SDI do Elegance nešlo a 1.4 MPi 44kw servo měla.
Pan redaktor to prostě slepě pouze opsal z této tiskové zprávy, kterou škodovka vydala po Frankfurtu, ale že pak bylo vše jinak to už neví...
V tom odkazu jsou jsou samozřejmě chyby to byl pouze návrh tehdy od fabriky.
V roce 1999, 2000, 2001 SDI do Elegance nešlo a 1.4 MPi 44kw servo měla.
Pan redaktor to prostě slepě pouze opsal z této tiskové zprávy, kterou škodovka vydala po Frankfurtu, ale že pak bylo vše jinak to už neví...
Arese
Až na to, že už Fabia I. nabízela i mnohem modernější čtyřválec 1.4/16V. :-)
tesnav
Ale tam se nikde nepíše, že ty motorizace a výbavy byly dostupné všechny hned při uvedení Fabie na trh. 1.0 byla uváděna jako motorizace Fabie za uvedenou cenu už před jejím uvedením na trh, reálné se trh dostala až později, tuším 2001.
https://web.archive.org/…skoda-fabia.html
MPI 50kw se nabízela jako jeden z pouhých 3 motoru hned od začátku prodeje, časem ho doplnila slabší 44kW verze. Podobné VW motory, začli hned se silnější 74kW verzi, pak doplnili 55kW. SDI Elegance - zhruba od léta 2000.
1.4 44kW sériove servo neměla, byl to jeden z mála příplatku, co si kolega ještě v roce 2002 do Fabie připlatil, dalo nám celkem práci ho "zlomit".
https://web.archive.org/…skoda-fabia.html
MPI 50kw se nabízela jako jeden z pouhých 3 motoru hned od začátku prodeje, časem ho doplnila slabší 44kW verze. Podobné VW motory, začli hned se silnější 74kW verzi, pak doplnili 55kW. SDI Elegance - zhruba od léta 2000.
1.4 44kW sériove servo neměla, byl to jeden z mála příplatku, co si kolega ještě v roce 2002 do Fabie připlatil, dalo nám celkem práci ho "zlomit".
gil54
To se vůbec nedivím, do Brna chce každý, zejména každý Pražák. :-)
Edit: ...... ještě před minutou to bylo 6x ;-)
Edit: ...... ještě před minutou to bylo 6x ;-)