Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault chce být lídrem v elektrifikaci. Počítá s vodíkem i retro-modely

Představitelé automobilky a skupiny Renault během nedávné digitální tiskové konference nastínili plány na další období.
Zpět na článek
Avatar - KANKUNEN
10. 5. 2021 21:26
Re: Vodik v osobnich autech
Toyota čekala pravděpodobně v baterkách progres, který se nekonal, solidy se do aut nehodí, nesnášejí mráz a rychlonabijeni. Furt je to ale 4x úspornější technologie než vodík. Zelenáči tleskají, realisté kroutí hlavami.
10. 5. 2021 20:54
Re: Vodik v osobnich autech
No smysl to moc nedává. problém vodíku je jeho přeprava = stlačit a zchladit.
Když pominu náročnost výroby, tak složitá přeprava a skladování tu náročnost a cenu ještě navýší. Vodík nebude nikdy levný. Pokud bude, tak elektřina bude zadáča.
Proto i v době extrémních tlaků na automobilky s CO2 stále nejsou automobily jezdící na vodík. Těch pár kousků neberu v potaz.

Zajímavou úvahu měl Carlos Tavares, který poznamenal, že vodík propagují především ti, kteří zaostávají v baterkách, což se potvrzuje u Toyoty a nebo Hondy. Hyundai mu sice věří, ale pokud se podíváme na prodeje a budoucí nabídku, tak místo "vodíkové rodiny" přišel s elektrickou rodinou Ioniq.

V Londýně sice busy na vodík jezdí, ale jezdí tam nově i elektrobusy. A jezdit jich bude víc. Pokud ne v Londýně tak všude jinde ano. V depu se může místo plnění vodíkem klidně nabít. Navíc elektrobusy vyrábí kde kdo. Dokonce i ta Škoda.
11. 5. 2021 10:57
Re: Už je načase
Upřímně, nebudu si tu hrát na někoho z mého předchozího komentu, i když, já jsem s V8 už jel, narozdíl od většiny pozérů, kteří tvrdí, že jim budou chybět. ;-) Tedy, EV nemám, protože jsem sociál a nemůžu si dovolit dát za spalovák víc než 0,4M. No, v elektromobilech mám něco naježděno, aktivně se o ně zajímám už roky a příští vůz (příští rok) bude čistý baterkáč, jelikož jsem schopen ušetřit se svým nájezdem cca 50k ročně, můžu si pořídit EV za 700k.
11. 5. 2021 09:47
Re: Ovce
Prosím, trol si někde jinde.
Děkuji
11. 5. 2021 08:01
Ovce
Cituji: "Zákazník, který má značku v oblibě a skutečně touží po jejích produktech, se totiž nesnaží smlouvat na ceně a jde si jednoduše za tím, co chce."
Z hlediska PR to vypadá, že mají vlastně pravdu - ano, takový zákazník-ovce je pro každou korporátní firmu terno. Problém je, že přesně tento typ lidí má takový blbý zvyk - pokud se "módní" trend přelije jinam, oni též. A pak v Renaultu zjistí, že nikdo jiný jim jaksi nezbyl...

Je mi to strašně líto, Renault mám moc rád (10 let jsem jimi jezdil), ale mám pocit, že Luca jen dokončuje zhoubný trend, který již před pár lety plíživě započal - preference formy nad obsah (Poslední generace Scenicu, MPV kam dozadu nedám tři autosedačky?).
A preference ovcí před skutečně věrnými zákazníky, kteří měli ta auta opravdu rádi.

Ale jo, děkuji za článek, tohle mi jen potvrdilo mé doměnky, proč jsem měl poslední 2-3 roky pocit, že se mi má oblíbená automobilka vzdaluje. Chjo.
11. 5. 2021 11:53
Re: Už je načase
Ne, zlo jsou ti, kteří neustále manipulují s 1000x vyvrácenými nesmysly. To, že je elektromobil čistější na provozu je prostě holý fakt a to i v případě, že jedeme polovinu elektřiny z uhlí a to počítám u EV i výrobu baterií, těžbu a u spalovacího jen co vyleze z výfuku auta ještě k tomu s nereálnými WLTP daty výrobce, bez těžby, rafinace, převozu, toho všeho a stejně je pořád čistší. To, že baterie nevydrž ani tři roky, i když je tam záruka 8 let. Postavení 27 temelínů a podobných hloupostí, kterým věří převážně voliči SPD a spol. Jde o to, že to jsou jen výmluvy, z důvodu, že na to prostě nemají, navíc, inteligence moc nepobrali, tím pádem věří kde jaké hlouposti, co si přečtou třeba na žumpaforu.
Představivost tady končí u další výplaty a třepání se na pivsona, vůbec si nedokáží představit, že by spalování mohlo mít vůbec nějaký vliv na přírodu, zdraví, okolí, nebo jim je to naprosto jedno. Vůbec si nedokáží představit, že se správnou podporou na výstavbu infrastruktury mohou pohodlně nabíjet i paneláci, vše se točí jen kolem dojezdu do chorvatska, kde jsou už teď po cestě desítky stanic, které jsou i v létě spíše volné. Představa končí tam "ale jak bude bambilion EV, tak tam budou 20h fronty", nedokáží si vůbec představit, že s množstvím EV roste i množství stanic, ani to, že každým rokem je výroba elektřiny ekologičtější.
Drtivá většina českých pepíků nejezdí chorvatsko ani kolem těch 10h, ale už dnes se to dá s přehledem dát i v nových elektromobilech.
https://youtu.be/EYLQzWnALE4?t=838
11. 5. 2021 10:48
Re: Už je načase
To jsou ti, kteří na to zatím prostě nemají, ale neremcají tolik okolo toho. Převážně tady jsou ty největší plačky z Evropy, jak je ten svět nefér, jak je vše špatně, ale ve skutečnosti je jediný problém cena a pro některé infrastruktura. Takže, nemám na to, nerozumím tomu, tak na to alespoň plivnu. Takový to "já potřebuju cítit alespoň V8", ale přitom jej viděl maximálně na srazu, nebo v F&F, nebo třeba "vytratí se požitek z jízdy", pak nasedne do své 66kW 1.9TDi, nebo 1.0TSi tříválce, který s požitkem jízdy nemají ABSOLUTNĚ nic společného.
Většina se v tom textu prostě pozná, ale budou to popírat co to dá.
11. 5. 2021 10:13
Re: Ovce
Není, ale u něj to bylo asi nejbrutálnější...
Stále jsou ještě automobilky, které ti nabídnou hezká, slušně jezdící auta za slušné peníze. Např FoFo 1.0 mHev 150 za bratru 500-550 v ST line...
Hyundai s novou 1.5 dtto.

BTW - na tato auta Megane RSline jízdně objektivně prostě nemá, zatímco GT by je rozcupoval.
11. 5. 2021 10:08
Re: Ovce
Nemyslím si, že to je záležitost jen Renaultu.
11. 5. 2021 09:22
Už je načase
spolknout tu hořkou pilulku a přiznat si, že Češi nemohou ovlivnit vývoj ve světě. Ten svět přechází na elektromobilitu, minulý rok prodeje EV byly k deseti procentům některých trhů a kvůli Čechům a jejich něco přes 1% vlivu v nákupech na EU trhu. Češi jsou bohužel formou evropských nepřizpůsobivých.
Je potřeba přestat sabotovat a začít tvořit, jinak nám zase ujede vlak.
11. 5. 2021 10:05
Re: Už je načase
Naprostý souhlas :yes:

EV, případně alternativě (ten vodík?) se nevyhneme a já se tomu nebráním. Akorát že teď se tak příšerně tlačí na pilu, výsledkem čehož je brutální zdražování a osekávání nabídky, že se velmi obávám, aby se celý ekonomický řetězec v automotive nerozpadl jak domeček z karet.
Fakt si někdo myslí, že když zákazník dával cca 15-25 tisíc Euro za slušného zástupce C segmentu, dá za pět let později za to samé, jen s baterkami a omezeními z toho plynoucími, 50-60? Jako chápe ten někdo, že ty lidi na to prostě nemaj, i kdyby náhodou chtěli?
Ufff, ne tohle je fakt hazard.
Avatar - WinDiesel
10. 5. 2021 20:30
To je ale keců, Renaulte
Kecy, kecy, kecy ale zákazníci Vám nějak nerozumí :-) a nějak ty Renaulmobily nekupují.
Avatar - Roman Horký
11. 5. 2021 09:55
Re: Už je načase
Už máš svůj vlastní elektromobil když tak srdceryvně píšeš? Já jezdím polo-elektrickým autem už 4 roky a jsem z jízdy na elektřinu nadšenej. Ale mít jen bateriový elektromobil a nechat se neustále omezovat? Ne, děkuji. Až ty elektromobily trošku dospějí.
11. 5. 2021 12:01
Re: Už je načase
Určitě můžu, pravděpodobně roční ID.3, Peugeot e-2008, nebo ještě dost ušetřím a vezmu dvouletý Ioniq. Ty ceny neustále klesají, navíc sílí tlak na prodeje a automobilky to budou prostě potřebovat udat, trh na auta za 1M+ není tak velký.
10. 5. 2021 20:32
Dodavatel baterií
Stejně mi nejde na rozum, proč Rencek nakupuje baterie od LG a vozí je z Polska do Francie, když jeho partner Samsung zvětšuje monstr fabriku na baterky v Budapešti a dodává pro BMW a Audi...
11. 5. 2021 09:40
Re: Ovce
Upřímě - mě je úplně jedno, jaký je ten pán borec. Co mi jedno není je, že za to, za co bych před dvěma lety koupil Megane GT s 4control, dnes nekoupím RS line 160 s vlečkou, výborné GT nekoupímvůbec. Zdražení Renaultu bylo v ČR skokové a brutální, bez jakékoli přidané hodnoty. Tohle je dnešní realita těchto PR keců.
11. 5. 2021 11:00
Re: Už je načase
"To jsou ti, kteří na to zatím prostě nemají, ale neremcají tolik okolo toho" - jako to myslíš fakt vážně, to je podle tebe těch 90% kupců na vyspělých trzích?
Máš k tomu nějaká data, průzkum? Pak prosím o link.

K smrti mě děsí lidé, kteří jsou bytostně přesvědčení o tom, že vědí co je správné. A v zájmu "vyššího" dobra se to snažíprosadit, padni komu padni. A vůbec si neuvědomují, že oni jsou zlo.
11. 5. 2021 09:46
Re: Už je načase
A těch 90% na těch "některých" trzích jsou co? Zpátečničtí blbci?
Typická ukázka, jak vyzdvihnout minoritu nad výraznou majoritu.
Hele, nedávno jsem četl pěkný článek - v Melbourne na nádraží zavedli uniWC, samozřejmě bez pánských mušlí, aby se nediskriminovaly osoby s nevyhraněným pohlavím. Super nápad, jen v praxi na to WC jaksi odmítají chodit ženy...
Kontrolní otázka - myslíš, že je to proto, že australanky jsou zpátečnické blbky?
11. 5. 2021 09:14
Re: De Meo evidentně zešílel uplně stejně, jako...
Jaaasne, zesileli vsichni krome tebe...
:D

Hlášení v rádiu:
"Upozorňujeme řidiče, že po D5 ve směru na Plzeň jede jedno osobní auto velkou rychlostí v protisměru."
V jednom z aut na dálnici řidič na spolujezdce:
"Jo, kdyby jenom jedno ..." ;-)
10. 5. 2021 21:53
De Meo evidentně zešílel uplně stejně, jako...
...jistý pan Diess! :-O :-O :-O :no: :no: :no:
10. 5. 2021 18:04
Vodik v osobnich autech
Vodik v osobnich autech je zbytecne komplikovana vec. A zcela zbytecna, kdyz neni kde ten vodik cerpat.

Naopak se vodik perfektne hodi napr. pro autobusy a nektera nakladni auta (jako rozvazka posty apod). Staci jeden stojan v depu a je to.

Ostatne tak uz to provozuji v Londyne na nekterych autobusovych linkach od roku 2006 a nebyly s tim zadne problemy. Asi polovina autobusu co mi jezdi pod okny je na vodik. Jsou tiche a bezpecne, v provozu zadny rozdil oproti normalnimu autobusu, jen jsou mnohem tissi.
11. 5. 2021 14:19
Re: Už je načase
No ID.3 má tu výhodu, že jich bude jezdit dost i po záruce, bude si držet vyšší cenu. Dneska bych si mohl koupit Ioniqa z Německa za 500k, ale byla by to ta 28kWh, což o to, je dobrá a Chorvatsko zvládne za 12h, ale těch 150km na dálnici mě trochu děsí. No 38 je už lepší, ale zase trpí na pomalejší nabíjení, než má ta 28. Osobně s Peugeotem nemám problém, ale taky jsem ho nikdy nevlastnil, uvidíme, jak na tom budou v dlouhodobých testech. Tam mě zase láká ta cena a rychle nabíjení.
11. 5. 2021 11:42
Re: Už je načase
Jen pro zajímavost - jaké EV plánuješ, můžeš-li prozradit?
Avatar - twistedTSD
10. 5. 2021 22:11
Re: Dodavatel baterií
Asi je výhodnější dojit prémii.
11. 5. 2021 12:04
Re: Už je načase
Hezké - tak držím palce ať koupě klapne a dělá radost! :yes:

BTW - co potom následný prodej (6-8 let staré auto) - máš přehled co strach ze znehodnocených baterek+jejich cena dělá s trhem těchto aut?
11. 5. 2021 09:06
Re: Vodik v osobnich autech
Wtf
Proc te musim neustale opravovat?
Nejdriv vyroba EV, pak supersporty a dnes tohle...

https://www.motortrend.com/…battery-ev-2021/

The race to develop a solid-state battery for electric vehicles is on, and if Toyota's plans to produce a running prototype in 2021 come to fruition, then we could very well be looking at the dominant automotive technology of the future :yes: within the next year.

Souhlas jen s vodikem.
11. 5. 2021 09:05
Re: Vodik v osobnich autech
Mas stare informace, Honda uz se vodikem dal nezabyva.

Tak jako Tesla, VW, Volvo atd.
11. 5. 2021 09:16
Re: Ovce
https://www.auto.cz/…-je-borec-128548

"Ne že by původem italský manažer řekl něco přelomového nebo vyloženě objevného, „jenom“ působil jako obrovský machr. V tom nejlepším slova smyslu. Takhle si představuju šéfa, skutečného leadera – sebevědomý, charismatický, výřečný a schopný naprosto přesně a srozumitelně formulovat myšlenku. Každé slovo mělo význam, žádné plácání prázdné slámy. Jak říkám, borec."
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Roman Horký
11. 5. 2021 07:08
Včera na Iděsu
byl nádherný článek o tom, jak vesele se žije s elektromobilem v Praze. Mimo Prahu to ještě trošku jde. Ta jedna olítaná Tesla a jeden olítanej Leaf nedokážou zabrat ani ty dvě nabíjecí místa u Kaufu trvale. U nás v Jablonci.
Avatar - twistedTSD
10. 5. 2021 22:08
Re: Vodik v osobnich autech
Vodíkové úsilí Toyoty a Hondy není ničím, co by bylo motivováno baterkovým šílenstvím a emisními limity. Ostatně vodík používá i Hyundai, takže od Tavarese to zní spíš jako výmluva, proč neinvestovat do ničeho než EV a PHEV, protože je to nejsnadnější.
12. 5. 2021 09:38
Re: Už je načase
Přesně. Pokud někdo chce EV vyzkoušet a nechce se mu do toho strkat moc peněz, pak je asi dobré koupit ojetinu. Smart je výběhovka, takže není jistota s dílama ani servisem, ale tříleté auto s nájezdem 15 tisíc za 215 tisíc kaček, mně osobně dává smysl, i když je to jen na cesty "okolo komína"
12. 5. 2021 07:45
Re: Už je načase
Zajimavy clanek.

To co je nevyhoda pro kupujici novyho auta, je vyhodou pro kupujici ojetin. ;-)
12. 5. 2021 06:48
Re: Už je načase
Dneska vyšel na garáži dobrý článek - https://www.garaz.cz/…roblem-21006123. Osobně s názorem pana Jánského souhlasím a myslím si, že není potřeba podporovat současné nesmyslné ceny a stroje s (už nyní) zastaralou technikou.
12. 5. 2021 02:37
Re: Vodik v osobnich autech
Seriova produkce pred r. 2025? Urcite. Ale jen ty dva nahore zmineni.
Cenove na urovni soucasnych baterii? Urcite ne. Drazsi.
Alespon 10% prodanych EV v roce 2025? Naprosto rozhodne ne. Ani nahodou.

Videl jsem nejake odhady nabehu vyroby, kdyz to prijde 2023 potom v r. 2030 bude jen 2% vsech EV na silnici pouzivat solid state a mene nez 20% novych EV bude pouzivat solid state.
Kolem r. 2030 potom lze ocekavat, ze bude mit slusnou cenu. Ale taky se ocekava, ze soucasne baterie budou mnohem levnejsi.
11. 5. 2021 21:44
Re: Vodik v osobnich autech
https://www.auto-motor-und-sport.de/…nt-und-zu-teuer/

Eine der Schlussfolgerungen der Studie lautet, dass wasserstoffbasierte Energieträger nur dort zum Einsatz kommen sollen, wo eine Elektrifizierung kaum möglich ist. Ueckerdt nennt in diesem Zusammenhang Langstrecken-Flüge, Teile von chemischen Produktionen, die Stahlindustrie und, möglicherweise, auch einige weitere industrielle Hochtemperatur-Prozesse.

Tohle je realita.
Vodik dava smysl tam, kde je nerealny pouzit baterky.
Jinymi slovy pouzivat vodik pro auta je nesmysl.
Avatar - xxc
11. 5. 2021 21:25
Re: Ovce
To je nova strategia Renaultu, predavat menej, ale drahsie a kvalitnejsie auta s vacsim ziskom. Zatial sa ukazuje, ze ludia kupovali Renault preto, ze im to vyslo ako najlacnejsie auto a nie preto, ze je to Renault.
11. 5. 2021 20:46
Re: Vodik v osobnich autech
Vývoj jde rychle, když se na tuto oblast soustředí celý svět...

Uvidíme, jestli je pravda co slibuje Nio, tak to bude před rokem 2025.

Tohle je dodavatel Nio. Nevypada to, ze by cekali na rok 2025. ;-)
http://www.solidstatelion.com/product_list-7/
Cina je mozna dal nez si myslime.
Mozna ne.

A uvidime co na to Tesla.
11. 5. 2021 20:24
Re: Vodik v osobnich autech
Kankunen ma pravu. Solid state je tezke udelat pro pokojovou teplotu. Idealni teplota beznych solid state je 80 stupnu celsia. Jsou technologie, ktere to snizuji ke 10-30 stupnum.
Vsechno jde vyresit a vsechno se resi. Jsou tady technologie, ktere slibuji i minusove teploty. Vsechno je jen otazkou casu.

Prvni budou japonci a QuantumScape.
Ocekavat nejakou hmatatelne velkou produkci solid state pred rokem 2025 je dost naivni.
11. 5. 2021 20:18
Re: Vodik v osobnich autech
Nektere zdroje vodiku jsou levne. Vodik vznika jako odpad pri mnohych chemickych procesech. Lze ho zachytavat a vyuzit. Neni to mnoho, teprve se ta technologie zavadi, ale na provoz par autobusovych linek uplne snadno.
11. 5. 2021 17:07
Re: Už je načase
Další, kdo tleská brutálnímu zadlužování.
11. 5. 2021 14:31
Re: Už je načase
Toho bych se nebál z pohledu baterie, jak jsem psal, pokud má kvalitní BMS, vydrží s velkou pravděpodobností klidně i 15-20 let, jen další a další majitelé budou mít o pár km kratší dojezd.
Víc bych se děsil toho opravdu rychlého vývoje. V roce 2012 byl za 900k iMiev s dojezdem sotva 100km, mikroauto, výbava fabia junior. Dnes za to s přehledem seženeš o tři třídy větší auto s trojnásobným dojezdem, bude pak někdo stát o auto s dojezdem 250km? U spalováku se nic moc nemění, bývají maximálně o desetinu méně žíznivé, trochu jinej design a výbava. No, teď je otázka, bude mít potenciál za 10 let koupit nový spalovák za 800k, když třeba bude za 15 let hromadný odklon? Zákaz vjezdu do center měst, EV levnější než klasika, na trhu desítky milionů aut, které jej zaplaví, takže ceny budou muset brutálně dolů.
11. 5. 2021 13:16
Re: Už je načase
No to je právě to, čeho se "laicky" bojím, ale jak v reálu netuším.

Když dnes kupuju auto za milion, tak nějak počítám s tím, že za 6-7 ho za několik stováků prodám/dám protiúčtem...
11. 5. 2021 14:14
Re: Už je načase
Děkuju, snad jo, přinejhorším to podložím až na 23, ale to už je koncové datum. Baterií se nebojím, v tu dobu bude snad už slušná edukace, baterie neumírají ze dne na den, postupně se snižuje kapacita. Pokud má dobrý BMS, což by u VW mělo být (chlazení, ohřev), no nešel bych do Leafa, který při dlouhých cestách trpí na přehřívání. Ona je výhoda oproti spalováku, že nemusíš mít ucho na odcházející motor, dvouhmotu, která vydrží třeba jen 10tKm, nemusíš řešit rozvody. Tam je alfa a omega ta baterie a s tou si skončíš na diagnostiku, kde ti řeknou, jakou má kapacitu, pokud po osmi letech pod 70%, mohla by to být komplikace a šel bych určitě dál, dnešní EV jsou po 200t km a 5-6 letech na 85-90%. Ale i s EV s takovou baterií se dá jezdit, jen to bude třeba už jen kolem komína. Už teď se dají sehnat baterie na vrakovištích, tak to lze vyměnit jen po částech. No, v naší skupině, točící se kolem EV mám množství případných zájemců, kteří by rádi koupili vysloužilou baterku ke svým FVE, tam kapacita 50% ničemu nevadí. :-)
Avatar - Roman Horký
11. 5. 2021 12:08
Re: Už je načase
Buď to stihne těsně před koncem záruky vyměnit nebo prodat. A jestli ne tak Pán Bůh s ním.
10. 5. 2021 19:03
Re: Vodik v osobnich autech
Tie autobusy vodík spaľujú, alebo používajú články?
Avatar - Roman Horký
11. 5. 2021 12:07
Re: Už je načase
Tak ID3 bych teda rozhodně vyloučil. Ioniq je nesrovnatelně odladěnější stroj. O Peugeotu snad raději nemluvím, elektrika + Peugeot = nenudíš se žádný den.