Už jsem pod testem jakéhosi Ferrari uvedl svůj pocit, že tahle auta jsou už chvíli mimo zájem plakátových nadšenců. Navrhnul bych takový výzkum s průzkumnou otázkou - "Pokud by Vám někdo nabídl výběr ze tří aut do bezplatného pronájmu na tři roky (včetně nákladů na údržbu), které byste zvolili - výběr z nějakého Ferrari (třeba nějaké obyč - F8 Tributo), dále BMW M3 a BMW X5 (3 litr diesel).
Podle mého názoru by 90 % lidí zvolilo X5, 15 % M3 a 5 % Ferrari.
Asi nejsem schopen být příliš objektivní, ale... pro X5 nevidím důvod nikdy, v podstatě ani zadarmo...no a proč si vybrat M3, když si můžu vzít Ferrari? Co mi M3 dá navíc?
Tvůj názor je už z principu irelevantní. Kdo si může reálně pořídit byť i jen na 3 roky Ferrari včetně provozních nákladů? Zato na běžné ježdění je naprosto každý schopen si pořídit něco v jeho finančních schopnostech. Nehledě, na to že tady jsi na webu o autech a předpokládá se zájem o sportovní auta, i běžný řidič by si těžko nechal ujít možnost dočasně vlastnit Ferrari. A nebo ho auta nezajímají, a pak je to jedno. A ještě jednu k tvým plakátům. Mám 3 děti: 5, 6 a 22 a aniž bych je nutil Ferrari milujou.
To jsem jen rád (že tvé děti jsou fanoušci Ferrari). Je mi jasné, že je pořád hodně fanoušků, ale podle mého názoru daleko méně než za mých mladických let (je mi 52).
První by byla nejkrásnější ženu na světě, druhá nejlepší kuchařkou a matkou dětí, třetí pak nejlepší manželkou... Znamenalo by to snad, že v případě volby poslední varianty, bude nejlepší matka horší, nebo nejkrásnější žena ošklivější? ;-)
Pokud bych měl výsledky podobného průzkumu, mohl bych pak jím dokládat mé pocity, že Ferrari už není takovou modlou jako (pro mě) bylo třeba v osmdesátkách.
Člověk soudí podle sebe a svého okolí. Možná se vydám před Géčko (nákupní centrum v ČB s Globusem) a sjedu tam vzorek. Vezmu jen chlapce samozřejmě :-[]
Ty (speedfred, Dinar a ještě pár) víte o čem všechny možnosti jsou. Osobně bych se zařadil mezi odhadem 0,4 % (tedy zaokrouhlená nula), protože bych s díky odmítl takovou možnost, jelikož mi doma stojí dvě auta, tak nevím na co bych potřebovat třetí :D . Jsem rád, že nejsem sám, jelikož pán s recenzí elektrické C4 taky píše, že nejradši chodí pěšky a jezdí na kole ((takže má (asi)auto hlavně kvůli rodině)).
To jsem ani neviděl, na okruhu pak jednou F12 a byla to nirvána ;-) Každopádně buďme rádi, že žijeme v době, kdy tato auta jsou, ať si kdo chce co chce povídá.
Reál závěr řidiče silně nadprůměrné úrovně co měl víc Ferrari včetně V12 = už těch 620 koní dneska z V8 je zcela mimo schopnosti 99% řidičů. Nic teda proti V12 :-)
Ale honba za stále vyšším výkonem = tak nějak ztratila smysl = no a proto pekelně rychlé https://www.ferrari.com/…rari-portofino-m a (bohužel) trochu souhlas s úvodním příspěkem
Já volím 156ku.
Na 3 roky přechodné bydliště Most, tykadlovité výlety na smyčku, Goodwood a tak.... Krásné 3 roky. Škoda, že je všechny ten "maranellskej Stalin" nechal sešrotovat.
A ještě by mě tady zelené autíčko jistě pochválilo - že V6 - vlastně ekologická varianta :D
Já si fakt nemyslím. Proto jsem to definoval jako bezplatný pronájem. Chápu, že kdo má třeba dobré auto, tak bere Ferrari - je jen otázka kolik v ČR je takových lidí )- já myslím, že maximálně 20 % (tedy Ferrari + M3). Kdo má jedničkovou Octávku a rodinku, tam si tipnu na X5.
Tady šlo čistě o princip takové ankety. Cest každému kdo by si na bezplatnou kompletní zápůjčku vybral X5 slovy, ze by s takovým drahým autem jako je Ferrari ani nechtěl jezdit. Stačí říct, ze je to zadarmo a vegetariáni jedí maso, abstinenti udělají výjimku a lejou drahy koňak a z milovníků horských vyslapu najednou nemají problem s petihvezdickovym resortem u moře:)
Nic osobního.
A konec výjimek.
Ještě jednou, šlo čistě o to, jak by ta anketa byla zkreslena většinovým uvažováním. Nebylo v tom nic osobního. Já bych u Ferrari nechtěl platit ani ten spotřební materiál - někde to bylo rozepsané, že ani provoz toho auta není v silách běžného smrtelníka...
Jak jsem psal výše, pokud se odhodlám sjedu to na vzorku 100 lidí a bude z toho nějaký resumé. Pokud by nám chtěl pomoci někdo z redakce auto.cz bylo by zajímavé, jak by anketa dopadla mezi návštěvníky tohoto webu :-!
Tak to ti trochu nabúram štatistiky. Mám dobre fungujúce nudné kombi, ktoré mi obslúži všetky potreby rodiny. Ak by mi niekto ponúkol auto na rok, tak by som určite bral niečo iracionálne. Ak by to bol kabriolet 2+2 tak by mi to schválili aj deti :-)
Tvoj výber by mal logiku ak by to bolo jediné auto vtedy by som musel myslieť na potreby rodiny.
Ale na zemi zije coraz viac bohacov co si realne tieto auta kupuju, takze tieto automobilky trhaju kazdy rok predaje. Druha vec je, ze plnia skor ulohu luxusneho privesku/ majitel si to moze dovolit a kvalita samotneho produktu je druhorada. Takze to vo velkych mestach stoji pred kazdou druhou bytovkou, alebo v garazi ako potencionalny buduci vynos a malokto z majitelov to vezme na okruh
Tak jsem na podporu mých domněnek kouknul na počty diskuzních příspěvků k jednotlivým mým vybraným typům (u Ferrari všech) a výsledky jsou:
Ferrari - 1999 (F355) 8 příspěvků, 2014 (California) 25 příspěvků, 2021 (812) 51 (tady už jsem rozvíjel své hypotézy)
M3 - 2007 6 příspěvků, 2014 62 příspěvků, 2017 215 příspěvků, 2021 115 příspěvků
X5 - 2014 (50d) 257 příspěvků a (40d) 175 příspěvků, 2018 (G05) 118 příspěvků, 2020 (50i) 36 příspěvků a (45e) 191
Mým závěrem je, že pozornost na značku Ferrari není velká a (má neoblíbená) značka BMW poutá o hodně větší diskuzní zájem.