Peugeot bere elektrifikaci svých vozů vážně, plug-in hybridní nebo čistě elektrické verze už teď nabízí pro řadu svých aut. Je mezi nimi i vlajková loď značky, model 508.
ale prostě Peugeotu nikdy neodpustím
- že zabil hezké logo
- že zavraždil modelové řady 40x a 60x (ne, na 508 fakt nejsem zvědavěj)
- že neumí dosud udělat promítačku na čelní sklo (ne, na tu parodii nejsem zvědavej)
- že zamrznul u označení x08, to je faux pas
Takže asi tak, tohle je můj názor na současný Peugeot.
a ještě: ta hnusná klaviatura pod tabletem, to je moc. A jestli něco designově nestárne, tak 406ky a 605ky a možná 607ky.
A vidíš, mně se zrovna ta "nová" 508 velice líbi... Trošku extravagantní, ostře řezaná, spíše "5D kupé" nežli klasický liftback.
Za mne pět lvíčků z pěti :yes:
nebo je lidem sice "dovoleno" chtít, ale automobilkám se nastavily takové pokuty a sankce, že je raději "samy a dobrovolně" z nabídky vyřadily... :-(:-(:-(
No prave 2.0hdi ani nekupovali. Ano vela reci kade tade, ale realne cisla biedne. Narozdiel od tych co o tom nevedia, tak tu davam o tom info uz snad piaty raz a stale to akosi osadenstvo nie a nie akceptovat.
Tak na to fakt nemám co říct, možná to vysvětluje ty mizerné dubnové prodeje. 1.5 je dobrá tak pro Nizozemce, 1.6 180 je prostě průměr, který tak úplně neodpovídá stylovému fastbacku za mega, a hybrid je hybrid, to znamená drahý, těžký a vyžaduje dobíjet. Já už opravdu Peugeotu nerozumím.
Jo, to bylo slušné, to auto mělo jedinou chybu, že ten automat docela váhal, než se rozjel, ale když to pak jelo, tak to bylo fajn. Mám srovnání se stejným motorem v jiném autě a s jiným typem převodovky a ta řadila lépe při rozjezdech. Ale to je u každého automatu o zvyku.
Ten motor byl fajn. Měl pěkně plnej spodek i střed. Na normální svižnou jízdu fajn. Měl takový jakoby nadhled a zdál se silnější, než byl. Akorát krapet víc žral a nahoře už nejel. Jak dal člověk podlahu, tak ten nadhled zmizel. Nový TDI EVO 147kW žere od prvních metrů citelně míň a jede citelně víc, ale je potřeba s ním i s DSG umět. V 508 to HDI 130kW působilo víc přirozeně. A zvukově bylo HDI možná taky o fous lepší jak EVO, které dole a studené stále trochu duní a na volnoběh vibruje.
Velkou výhodou 2.0 HDi bylo, že to byla ozkoušená a spolehlivá motorizace, ale patrně to už citelně chtělo update, aby držela krok s nejmodernější technikou. Peugeot se ale zřejmě rozhodl jinak. Škoda, 508 tím bude trpět. Zejména pokud nebude 1.6 225, což je fakt nepochopitelné.
Emise, emise a zase emise... Navíc 1.6 225 byla fest přešponovaná motorizace. Jela sice pěkně, ale byla servisně náročná a docela bych se bál o životnost. Svíčky každých 20 tis... Karbon, olej... Ale třeba se pletu.
Emise jsou svinstvo. Nicméně Peugeot má spoustu EV a PHEV a jestli si nedokáže v nabídce udržet 1.6 a 2.0 naftu, tak to začíná být hodně zlé. Nicméně koncern pořád hojně prodává 2.0 TSI od 140 po 200+ kW.
Kdyby nám koncern alespoň tak hrozně nezdražoval a kdyby u těch 2.0 TSI nerušil skvělé nepřímé vstřikování a nenahrazoval ho pouze přímým vstřikem. Teď zase bude všechno zas.raný karbonem... :-( Kvůli tomu jsem si vzal radši TDI EVO.
Nevím, jestli na to 2.0 TSI trpí, ale já bych se toho nebál. Pokud si to neplánuješ koupit na dožití a nejezdíš 60 obec neobec, tak se maximálně lehce sníží výkon.
Možné to je. Ale už je pozdě :-)
Takže mi to na volnoběh trošku vrní a v tahu dole trošku duní, ale zase jezdím za 5,5/100 a rozhodně ne pomalu.
Vždy něco za něco...
Jo ten kufr u liftu je jen na notebook a nakupni tasku, proste “coupe” a do Superbu uzitokovosti daleko, ale to auto je jinak fajn. Osobne bych si ho za sve nekoupil, ale jako sluzebak bych to bral a zkousl i icockpit. Neznam testovanou motorizaci, ale 133kw hdi s automatem jezdilo prijemne a vypadalo paradne :)
Ha ha, tak ve srovnání s tím, že menší Peugeoty už nelze koupit se slušnějším motorem než s tříválcovým mrzákem 1,2 l a s tím, že jsou všechny znehodnoceny i-Cocpitem jsou tebou zmiňovaná "provinění" naprosto zanedbatelná a směšná! :-[]:-[]:-[]
este si zabudol aj na ten nestastny i cocpit ... posledne pekne pezoty boli 206, 406 406 coupe a 607.... s logom taktiez suhlas... to nove je neskutocna splacanina... .ale ludia si zvyknu na vsetko.. ved co ine im zostava... inak nepoznam inu znacku ako pezot ktora by na kazdom novom aute mala nejake ine logo... lebo co model od pezotu to inak stylizovany lev ( vid napr 206 vs 207 vs 208 a pod .. ) ... ale tentokrat to uz fakt uplne prehnali.. ten akoby plochy erb s tou hrivou mi k pezotu nijako nepasuje... z fr. znaciek mi momentalne najnormalnejsi pride renault... co je docela sila zistenie ked zvazim ako som mal kedysi pezoty rad a renaulty vobec nemusel ..... ved aky bol kedysi renault slabucky v dizajne....to bol paskvil na paskvil.. vid starucke clia ci megany alebo nejake zrudy a la modus a pod .. ale dnes je to tak.. dnes je renault z fr znaciek jednodnacne najskusnutelnejsi a da sa tu a tam od nich aj nieco uz vybrat... ... minimalne teda clio captur pripadne este nova arkana sa podla mna daju a su fajn ... bphuzial u leva uz nie je dnes co vyberat... ani motoricky ani interierovo ani exterierovo...za mna cele zle... aj ked chapem ze co zakaznik to iny nazor....
Já bych si 508 klidně vybral, i-cockpit mi nevadí, naopak se v interiérech Peugeotu cítím dobře. Škoda klimatizace v infotainmentu, ale dá se to zkousnout. Jenže s těmi motorizacemi to začíná být opravdu zlé.
Nikomu nevadí - jako mě zásadně - přímý vstřik benzínu ? Předpokládám, ač v článku ani slovo, že ho má a že nemá nepřímé dopřivstřikování. Takže ke karbonizaci už tak náchylný motor ještě podpořen hybridní technikou, která možná ještě bude svádět ke klidné a úsporné jízdě bez zbytečného vytáčení, díky hybridu ne vždy ještě zcela zahřátý + častější starty tvoří ideální podmínky pro velmi rychlou tvorbu karbonových úsad hlavně v sání a na ventilech, pak i ve spalovacím prostoru.
Jediný lék pořád ho trestat, vytáčet a furt plný plyn (což vlastně ani nejde a ani to nechceš), měnit olej v 5000 km, důsledně aditiva do benzínu, ale i tak......jen oddálení.
Vidím to podobně. Bohužel tento nešvar jde napříč značkami a i třeba moc fajn dvoulitr TSI v mnoha výkonových variantách od 140kW až po RS varianty přišel o nepřímý vstřik a už mu nevěřím. Chtěl jsem ho do Passatu a toto byl jeden z důvodů, proč jsem vzal radši TDI EVO. Nechápu proč se všechno dobré musí zlikvidovat... Přitom nepřímý vstřik je skvělý i co se emisí týče v režimu částečného zatížení.
Ja som priamy vstrek, turbo a gpf kupil zene na poskakovanie do mesta (suzuki) uvidime, aka velka sebevrazda to bola. Zena pisti blahom, ze to ide od 1200 otacok (cez 2000 sa to nepozrie jak je rok dlhy) a neplanujem jej davat ziadne instrukcie ohladom “davania cocky”. Dali na to zaruku 10 rokov, tak som celkom zvedavy. Beriem to ako experiment kolko vydrzi priamy vstrek a gpf v kombinacii s mestskou prevazdkou only. Predtym mala 10 rokov hladky benzin nepriamovstrekovy a no problem. Ani olej to nezere (a to vobec). Najhorsie scenare su, ze to pojde do kytek po 40.000 km, takze 4 roky mam pokoj:). Ale uplne nadseny z toho scenara nie som.
Záruka ?
Výrobci vozidel (např. koncern VW vydal k tomuto problému TPI (technická produktová informace)), tvrdí že problém vzniká používáním nekvalitních paliv a olejů a tento problém není kryt zárukou (!!!). Kvalitu paliv samozřejmě nikdo z nás neovlivní. A těžko se i dokazuje, že nebylo použito nekvalitní palivo nebo olej.
U motorů TDI a FSI dochází ke známému problému znehybnění swirl klapek, který se řeší výměnou sacího potrubí za cca 18 000 Kč (3.0TDI). U motoru 4.2FSI s magneziovým sacím potrubím je cena70 000 Kč. Prostě se k problému snaží otočit ....zády. U Peugeotů mám podobné zkušenosti s uplatněním záručních oprav, byť jiného charakteru.
Tak snad u Suzuki budou hodnější a třeba tě vůbec problém nepotká, no, přál bych ti to..... :-|
Mal som možnosť spraviť 1000 km s 508-kou a rád na to auto spomínam. Bol to naftový dvojliter BlueHDI s výkonom 180 koní (už medzičasom R.I.P.) a jazdilo sa s tým nádherne. Neviem, kedy naposledy vás nejaké auto dizajnom chytilo za srdce, ale u mňa to bola práva 508. Nádherné, vodič obklopený interiérom ako vo vesmírnej lodi, bezrámové okná, perfektný malý volant... a vždy, keď som na pumpe išiel naspäť k autu, jednoducho som sa kochal.
Tieto plug-iny sú cenovo mimo, ešte som pozeral, koľko chcú za tú nadupanú 360-koňovú štvorkolku PSE...65-tisíc eur. :D:D:D Ach, ľudia, nežijeme dobré časy čo sa týka áut.
Peugeot 508 je krásna rozlúčka s klasickou strednou triedou. Som veľmi rád, že toto auto vzniklo. :yes:
Tu ho máte nový, trochu odležaný a so zľavou takmer 11-tis. €, berte kým sú posledné kusy. http://www.finalcd.sk/…llure_180k_eat8/
Může to být i gumama... ale spíš myslím že ne.
Ale i pokud by to gumama bylo - tak je to prostě auto tak jak si ho koupíš a jak na něm fůra lidí bude prvních pár let jezdit.
Vím, že to není úplně relevantní srovnání pro losí test, ale to auto má fakt slušný podvozek, hlavně v kontextu starších Peugeotů. Neznám předchozí 508, ale 407 byla tragická a 406 francouzsky plavná.
Náhodou... jak předchozí 508, tak ale i ta 407 byly slušně jezdící auta.
Pokud se nepletu, měla 407 ještě dvojité lichoběžníky, s možností adaptivního podvozku... u další 508 to myslím zůstalo jen pro GT.
Někde jsem četl srovnávací test 508 a ostatních aut a právě podvozek byl označován jako nijaký. Ani extra komfortní, ani agilní. Ale asi to nebylo GT. No a když si to srovnával s MK4 (která dle pravověrných fanoušků jezdila prý nejlépe), jak to dopadlo? :D
Ani mi nemluv. Posledně když jsem jel s MKIV do Krkonoš, jsem si všiml že Superb co mě předjel, jede rychle hlavně rovně, ale do zatáček se to nějak vleče. Mám z té výměny co mě čeká, vážně obavy.
To ale dělají všechny Das Auta. Já třeba přes dlouhou vesnici do kopce jedu s Priusem pořád 50 zatáčka nezatáčka. Das Auta za mnou projíždí stejné zatáčky 30 a na rovině mě doženou. Jakpak že to dělají, aniž by porušovali Zákon? Fakt nevím. Nicméně dělají to i tam, kde je měření rychlosti. Pro mě nepochopitelná věc na palici.
No tak je to proto, že Prius daleko lépe zatáčí, než jakékoliv jiné DasAuto, třeba i než Golf R, takže je jasné, že zatímco ty drtíš zatáčku v 50ti, oni musí 30 a bojí se...Proč myslíš, že na ostřejší jízdu má koncern divizi Porsche ? Ti prý dokážou do zatáčky vletět i pětačtyřicítkou
Pokud jezdím někam s rodinou, což je často, zejména do hor... tak je priorita (a zároveň limitující faktor) komfort posádky... a ani pokud jedu sám tak nemám pokaždý chuť to drtit na limitu (ne, ani na limitu Superbu ne).
I tak jsou gumy po 30t na odpis... ale je mi jasný, že třeba Fred je za tu dobu vyměnil 2-3x :-)
Ne, ne, na limitu se přece nejezdí v běžném provozu. Něco jiného je, když tě někdo na rychlostním limitu předjede a pak když se to začne kroutit, tak zdržuje. Zvláště když vezu rodinu, tak dbám na komfort posádky, kdo by to taky pořád poslouchal ;-)
No dobře, pak je ale úplně zbytečný z toho něco usuzovat o schopnostech auta, ne? Protože ani ten co tě předjel a pak zdržuje se velmi pravděpodobně ani neblíží limitům...
Tenkrát jsem si pro sebe konstatoval, že P508 měla o něco lépe vyladěné (pro Ozzmana ještě jednou - VYLADĚNÉ, žádné vylazené neexistuje :-[] ) spojení motoru s automatem, přestože se jedná prakticky o tentýž motor i převodovku. Opravte mě, jestli se mýlím.
Na druhou stranu P508 GT jezdila sice dobře, ale Mondeo ještě o něco líp. Co si tak pamatuju (je to devět let), P508 působila o něco těžkopádněji a taky se u ní dřív projevovala nedotáčivost. Ale nechci tady vršit novinářská klišé....zkrátka pro mě bylo Mondeo z těch dvou lépe jezdícím autem.
No, já jezdil se sedanem 407 1.8atmo a to bylo prkenné auto. Osobně mi to připomíná Renaulty z té doby, ústup od plavných podvozků, tak je naladily tak, aby působily na první dojem pevněji, ale ve výsledku to tak divně odskakovalo.
Ta 508 (tato generace) jezdila víc jako Ford či Insi, fakt se mi to líbilo.
Mám dost najeto s SW 2.7HDI s adaptivem na 18"... bylo to trošku těžký na čumák a byl to automat, ale jinak to jezdilo dost dobře.
508GT měl myslím Fred.
" Hybrid je mimochodem o 300 kg těžší než varianty se spalovacím motorem. "
A pak se dozvíš, že vlastně to jede pěkně, protože "dle hamunovy poučky" má baterky dole a že vlastně nezrychluje nijak závratně (ostatně 225koní a 0-100 za 8,1 dost napovídají) , ale protože to tlačí elektromotor, tak to klame tělem a pak se dozvíš, že sice můžeš jet rychle, ale ne tak moc, protože pak tu hmotnost nezamaskuješ, ale to dle autora už se"stejně" nesmí, respektive dle jeho slov "to se už opravdu nebavíme o rozumné jízdě".
Takže se dozvíme, že to je úsporné auto, co zase tak úsporné vlastně není, že má 225 koní, co ale tak nějak zase nejedou jako 225 koní a že jezdí pěkně, protože má nízké těžiště s dobrým rozložením váhy, ale vlastn jen do určitých rychlostí, které definoval autor, protože sice to má těžisště proklatě nízko, ale těch 300 kilo navíc neokaceš.
Tohle je auto na max 3* a to jsem ještě přidal půl hvězdy za design, který se mi líbí.
To mi hlava nebere, jak tu mohou být dva stejné nicky ? Mužu se zeptat Machiho, právě mi vyreklamoval můj špatný Nick a už jsem zase Ozzman bez čísla :D
Těžko říct... většina lidí nemá pevnou IP, často zjistíš jen něco jako "UPC"... i pokud se ten člověk nesnaží ji zamaskovat. Ještě tak z firemních sítí bys něco zjistil... když ne konkrétní PCčko, tak aspoň tu firmu.
Tak VPN mne tolik netrapi. To na to moc vliv nema. spis si mel na mysli proxy, co? Ale i to se da "prostouchnout". Parkrat uz jsme to pro zakazniky delali.
Mám takový vtíravý pocit, že kdybych se připojil například přes veřejnou VPN se servery v Japonsku, tak to nedohledáš. Ledaže bys měl úplatné známé Japonce :-)
Pořád je jednodušší zůstat v anonymitě než tu anonymitu prolomit.
Když si koupím datovou předplacenku s hotspotem za pár stovek, tak maximálně zjistíš, kde jsem se pohyboval (pokud ti operátor půjde na ruku, tj. jsi Policie apod.).
Z auta na dlhé trasy a diaľnice odstrániť motor najúspornejší na dlhé trasy a diaľnice kvôli ekológii :D. Keby to nebola pravda bolo by to vtipné. Teraz nejaký chudák francúzsky obchoďák to dostane namiesto dieselu, spotreba mu porastie o 2 litre, ale EU spokojná, lebo on jazdí papierovo pod dva....
Ono se to změní až si nabijou držku. Čímž nemyslím že dojde k nějakému meganávratu dieselů. Prostě dojde k jakési rovnováze, kterou budou čas od času porušovat výstřely aktivistů a potom se to zase ustálí.
Ve starších sci-fi vidíme jak si autoři představovali ujetý swět budoucnosti a naši politici dělají vše proto, aby byl ještě ujetější.
Třeba ta mánie s roboty - dovedete si představit jak současní roboti a robotky "jedou" jako T800 nebo T1000? A ještě k tomu pálí z plazové zbraně? :-[]:-[]:-[]:-[]:-[]
508 je fakt hezká.
I když fandím jiným autům (Insi, Ma6, Superb), tak připouštím, že asi nejhezčí.
Tak hezká, že bych snad šel i zkusit ten pitomej iCockpit.
Je to trošku slim-fit, ale i kombík je pěknej a to by se asi i s rodinou dalo.
Nemyslím si, Superb se mi líbí ještě víc a on k tomu pěknému designu dovede nabídnout i obrovskou užitnou hodnotu a (na dnešní šílenou dobu) pěkné motorizace! :-):yes::yes::yes:
Souhlasím. 508 je tak hezká, že se za ní i otočím. To už se mi u té Insi, Supa nebo Magdy nestává. Ale...ten iCockpit je pro mě prostě zásadní problém. Člověk si sice zvykne i na smrt, ale já nechci. K čemu mi bude kochat se pohledem na auto zvenku, když mě to uvnitř bude s.rát ?
Zkoušel jste ten iCocpit v 508? To měříte přes 2 metry nebo naopak 150 cm? U tohohle auta se to díky nízkému posazu chová úplně jinak jako u SUV Peugeot. Já jsem si na iCocpit ani nemusel zvykat, připadá mi to jako opravdu dobré řešení a teď když přesednu do auta s klasickým zobrazením budíků, tak musím říct, že je to vyloženě proti bezpečnosti. S iCocpit je pořád vše v zorném poli.
Tak to jistě..... V zorném poli jo pokud si prohlížíte vlastní .... pupek....? Ale jinak opravdu ne. Budíky utopené pod volantem, jako ve všech obyčejných autech.
Já mám 508sw, tak můžu určitě referovat o Icocpitu více než řada kecálků tady, co v tom nikdy neseděla. Icocpit v 508 funguje úplně jinak než v jiných modelech. Nastavení sedačky a volantu mi trvalo tak 3 minuty abych viděl všechno a řízení bylo pohodlné (výška 183 cm). Stejně tak žena (160 cm) nemá s viditelností ukazatelů žádné problémy. Praktičnost toho auta je slušná, kufr je dost objemný. Dle alternativního měření se ukázalo, že Peugeot u svých kufrů nekecá, mezítím co Ford nebo VW group má neskutečně nadhodnocené měřené objemy. Určitě doporučuji tomu autu dát šanci. Škoda že už se nedělá 2.0 HDi, ale puretech 180 je za dobré peníze a je to solidní motorizace do tohohle auta.
Zase jeden chytrolín, co ví všechno nejlíp. Oni si to všichni kritizující o ergonomii i-cockpitu jen vymýšlí od počítače?
Seděl jsem na saloně ve všech pažoutech, a mám s volantem problém napříč portfoliem, včetně 508. Samozřejmě jde nastavit tak, abych přes něj viděl. Ale pak nesedím tak jak mi vyhovuje - sedadlo dole, volant nahoře. A neměřím ani 150cm, ani přes dva metry.
Tak vem zkrátka jako holý fakt, že někomu to vyhovuje a někomu ne.
myslím, že naprostá většina lidí tady si spoustu aut, aspoň staticky, zkusí. Seděl jsem v 208, 308 a projížděl 2008 a 508. Měřím neextrémních 186cm a ano, člověk by si zvyknul, ale do ideálu to mělo fakt daleko. Třeba 508 mělo pro mně super sedačky, ale právě u icockpitu jsem si u ní všimnul, že jsem rychlost už ani nekontroloval, protože jsem ji přes volant pořádně neviděl. Je mi vcelku jedno, jestli bude budík nad volantem nebo pod volantem, ale chci ho vidět.
508 mě nikdy příliš nenadchla. Ano, vnější design je pěkný, ale co je to platné, když pracoviště řidiče je naprosto nepřijatelné? A teď ještě zrušili dvoulitrový díesel, to je neuvěřitelná blbost! Navíc by mi hodně vadila i slabá nabídka prostoru na zadním sedadle i v kufru. Prostě, pokud bych si dnes šel koupit auto střední třídy, tak jako srdcovku bych volil Giulii 2.0 a jako srdcovku s racionálním podtextem nádherný Superb s 2.0 TDI nebo 2.0 TSI! :-):yes::yes::yes: