Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ceny oprav automobilů kvůli složitější technice rostou, meziročně asi o 10 %

Náklady na opravy nových či starších automobilů rostou. Ceny oproti loňsku stouply přibližně o deset procent. Důvodem jsou především nové a složitější technologie, a tím i dražší náhradní díly. Vyplývá to z údajů pojišťoven.
Zpět na článek
14. 5. 2021 13:05
Re: Skvela sprava
Nelži. Autorizáky stojí za prd i během záruky. Jen to člověk neplatí.
Avatar - lamal
14. 5. 2021 15:11
Re: Skvela sprava
Po takych skusenostiach sa ti nedivim, ale vsebecne malo kto si pochvaluje odbornost a pomer cena vykon asi kdekolvek... zopar nevedomych, alebo takych co chodia menit len olej a brzdy :-)
Avatar - lamal
14. 5. 2021 13:54
Re: autorizovaný vs. neautorizovaný
Jo to je des, najhorsie je, ze ani v autorizaku sa nedovolas prava... sami ti neponuknu a schvalne vyblokuju preberaci protokol, takze si zakaznik, ale ziadne zaruky ani prava. Ze ti poskrabu lak ? Dokaz... Vsetko mozes uhrat len na pekne slovo, ale jedneho nastvaneho zakaznika preziju...
Avatar - Barrichello
14. 5. 2021 13:29
Sám
co jde si dělám sám. výměny olejů, žárovek, renovace interiérů, různé upgrady a vylepšení, ošetření podvozku, výměny mechanismu stěračů, výměny kol atd

Co nejde nebo na to není vybavení dávám dlouholetému kámošovi, kam si vozím vlastní díly. A pohoda.
Avatar - lamal
14. 5. 2021 12:59
Skvela sprava
akoby nestacilo, ze najst normalneho mechanika, ktory sa neciti byt svojimi cenami mechanikom premiovej znacky je takmer nemozne, nehovoriac o mizernej kvalite autorizaku po zaruke.
Avatar - KANKUNEN
14. 5. 2021 17:11
Re: Sám
Jsi hrozný debil, ale nakonec děláš to nejlepší.
14. 5. 2021 15:01
Re: Skvela sprava
V jejich zájmu je udělat kšeft. Moje zkušenosti (VW, Škoda) jsou takové, že jsou ochotní (platí automobilka, takže se tomu můžou věnovat a nebude hádání se se zákazníkem), ale ví prd, navoněná bída. Neznají ani vlastní TPI, fakt trapárna jim to tam ukazovat vytištěné z netu když mi trvdí, že na to nic není. Nejsou si schopni ani pořídit plastová páčidla na sundání tapecírunku a jedou to šroubovákem, prasata. Nemění ani zlámané plastové klipy. Louda se hrozně zkazil, Tukas VW byl bída snad vždycky. Tukas Praha 10 pro Škodovku je ok, přijímací technik není namachrovanej blb. Podbabská pro VW je jak houpačka.
Avatar - eLzyx
14. 5. 2021 13:49
Re: autorizovaný vs. neautorizovaný
měl jsem tu poblíž kvalitní neautorizovaný multiznačkový servis, kde jsem měl určitá privilegia v podobně "jo Volvo, no, tak to musíte počkat 14 dní, až budeme mít volného Pepu, ne že by kolegové byli špatní, ale Pepa je pečlivější, tak pro jistotu". Co měl provést, to provedl, vždycky správně, když našel další závady, tak volal, když byla potřeba dalších dílů, tak se automaticky ptal - originál, nebo jiná značka? A když jsem si poručil Mahle, bylo tam Mahle, když Lemförder, tak Lemförder. Nezpochybňoval moji volbu. Bylo vidět, že používá momentové klíče, bylo vidět, že používá PC na zjištění hodnot, bylo vidět, že má dostupnou správnou chemii (lepidla, maziva, barvy atp.), bylo vidět, že má krabičku s různými cuplíky, sponami, takže když mu něco při demontáži prasklo, tak to nahradil. (ano, naúčtoval, ale ... proč ne)
Jenže si založil vlastní servis ale na druhé straně republiky, kam se přiženil.
Zbyli tam takoví patlalové. Praskla při demontáži spona? Plandá nyní někde kus plastového krytu? Tak se to vymezí krabičkou od cigaret a je klid, ne?
Tak jsem pátral dál a dostal tip na človíčka s vlastní dílnou, kdy přes den maká v autorizáku a po večerech a víkendech maká "na svém". Přivezl jsem mu tam auto, značkové díly, servisní postupy, aby je nemusel hledat. Výsledek? Špatně smontované tlumiče, pootočené pružiny nesedící v lůžcích, co mělo být na lepidlo na závity bylo máznuté vazelínou ... a na tu geometrii, co jste chtěl, tak na tu nemám čas. Později jsem ještě přišel na to, že některé díly poškodil neodbornou montáží, následnou demontáží a opětovnou montáží - dokonce uřezal i kus závitu na nových tyčkách stabilizátoru. Nikdy víc.
Avatar - lamal
14. 5. 2021 13:21
Re: Skvela sprava
Nelži ? Asi nechapem, je v ich zaujme aby auto fungovalo ked je v zaruke, takze sa isto snazia viacej... to ze vseobecne kvalita remesla je slaba to urcite suhlasim.
14. 5. 2021 13:22
Re: Skvela sprava
Jak který. Já za posledních 17 let měl zkušenosti jak s autorizovanými (Škoda, Renault, KIA), tak i neautorizovanými servisy. Závěr:
- autorizovaný servisy Škoda (2x): v prvním případě 2 závady krátce po servisu, v druhém případe nebyli schopni vyřešit problém, tragédie
- neautorizovaný servis Škoda (2x): cena stejně vysoká jako v autorizáku, zato ještě horší služby, totální amatérismus.
- autorizované servisy Renault (2x): ceny rozumné, služby v pohodě
- autorizovaný servis KIA (9x): ceny servisu rozumné, reklamace v rámci záruky bez problémů, auto vždy umyté, vyluxované. Originální díly mimo běžný servis ultra vysoké, ale nabídli neoriginální díl
- neuatorizovaný servis KIA (2x): ceny stejné jako v autorizovaném, ale levnější neoriginální díly, rychlejší, operativnější
Avatar - karoque
17. 5. 2021 16:39
kapři si svůj rybník nevypustí
Ono se totiž u některých aut ani tak nevydělává na prodeji nových vozů, jako spíše na servisu popř prodeji dílů. ;-)
Avatar - Barrichello
15. 5. 2021 23:47
Re: Sám
Na Smartu sem akorát měnil olej, měnil sem tam rádio a instaloval Brabus budíky (hodiny a otáčkoměr). Kluci dělali výměnu spojky a výměnu pružin tlumičů. A mercedes kalibraci převodovky. Jinak se na tom nic nedělalo.
15. 5. 2021 17:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 5. 2021 17:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Beefcake
15. 5. 2021 17:03
.......
Akoze mi napriklad na brzdach pribudaju senzory a preto budem o rok platit za vymenu viac ? :)
15. 5. 2021 08:37
Re: autorizovaný vs. neautorizovaný
Stalo se mi něco podobného, nechal jsem tenkrát dělat rozvody (ty fakt nezvládnu) a při té příležitosti jsem nechal vyměnit i olej. Pak jsem auto přivezl domů, že zkontroluji hladinu oleje a zjistil jsem, že celý ten oranžový plastový trychtýř, ve kterém je vedená měrka oleje (Škoda Octavia 1.8 20V Turbo) je popraskaný a rozlámaný a měrka jen volně ložená. Ano, tyhle plasty po letech zkřehnou a jsou náchylné, ale když to mechanik rozláme čekal bych, že to vymění. Asi se toho bál... Koupil jsem si tedy nový trychtýř a vyměnil ho. Samozřejmě kousky plastů napadaly do olejové vany, takže se sundavala olejová vana a čistil se sací koš, na kterém byly kousky oranžového plastu. Takže se pak navíc dával znovu nový olej i nový olejový filtr.
Avatar - Beefcake
15. 5. 2021 17:01
Re: Skvela sprava
Mam bohuzial podobne skusenosti.
14. 5. 2021 14:00
Re: Sám
Mám to stejně, aspoň vím co tam je a na koho mám nadávat. Dělal jsi něco osobně na Smartu? Ad chybějící benzín v USA - vím že to po Internetu bylo, ale překvapilo mě, že na ČT ani necekli (aspoň jsem to nezachytil).
Avatar - lamal
14. 5. 2021 13:37
Re: autorizovaný vs. neautorizovaný
Neoatorizaci su bohuzial casto amatersky uzernici, vsade boli a vsetko vedia a za neoriginal diely tam das tolko co v autorizaku za original a este ti daju aj bez papiera :D
Avatar - eLzyx
14. 5. 2021 13:22
autorizovaný vs. neautorizovaný
vždycky jsem víc fandil neautorizovaným servisům, ale po těch letech, kdy mi ty neautorizované servisy auto spíše poškodili, než aby jej opravili jsem to vzdal a i 21 leté auto vozím do autorizáku. Tedy jen na ty úkony, které si nedovedu udělat sám, nebo na to nemám prostory, přípravky ...
Světe div se, i přes vyšší hodinovou sazbu a vyšší cenu originálního dílu to vychází levněji jak ten neautorizák. Někdy ne hned, ale když se to rozpočítá na kilometry, tak zcela určitě.
Avatar - lamal
14. 5. 2021 13:35
Re: Skvela sprava
Poradis dobre Renault servisy ?