Novinky
vždycky jsem víc fandil neautorizovaným servisům, ale po těch letech, kdy mi ty neautorizované servisy auto spíše poškodili, než aby jej opravili jsem to vzdal a i 21 leté auto vozím do autorizáku. Tedy jen na ty úkony, které si nedovedu udělat sám, nebo na to nemám prostory, přípravky ...
Světe div se, i přes vyšší hodinovou sazbu a vyšší cenu originálního dílu to vychází levněji jak ten neautorizák. Někdy ne hned, ale když se to rozpočítá na kilometry, tak zcela určitě.
Světe div se, i přes vyšší hodinovou sazbu a vyšší cenu originálního dílu to vychází levněji jak ten neautorizák. Někdy ne hned, ale když se to rozpočítá na kilometry, tak zcela určitě.
Neoatorizaci su bohuzial casto amatersky uzernici, vsade boli a vsetko vedia a za neoriginal diely tam das tolko co v autorizaku za original a este ti daju aj bez papiera 😁
měl jsem tu poblíž kvalitní neautorizovaný multiznačkový servis, kde jsem měl určitá privilegia v podobně "jo Volvo, no, tak to musíte počkat 14 dní, až budeme mít volného Pepu, ne že by kolegové byli špatní, ale Pepa je pečlivější, tak pro jistotu". Co měl provést, to provedl, vždycky správně, když našel další závady, tak volal, když byla potřeba dalších dílů, tak se automaticky ptal - originál, nebo jiná značka? A když jsem si poručil Mahle, bylo tam Mahle, když Lemförder, tak Lemförder. Nezpochybňoval moji volbu. Bylo vidět, že používá momentové klíče, bylo vidět, že používá PC na zjištění hodnot, bylo vidět, že má dostupnou správnou chemii (lepidla, maziva, barvy atp.), bylo vidět, že má krabičku s různými cuplíky, sponami, takže když mu něco při demontáži prasklo, tak to nahradil. (ano, naúčtoval, ale ... proč ne)
Jenže si založil vlastní servis ale na druhé straně republiky, kam se přiženil.
Zbyli tam takoví patlalové. Praskla při demontáži spona? Plandá nyní někde kus plastového krytu? Tak se to vymezí krabičkou od cigaret a je klid, ne?
Tak jsem pátral dál a dostal tip na človíčka s vlastní dílnou, kdy přes den maká v autorizáku a po večerech a víkendech maká "na svém". Přivezl jsem mu tam auto, značkové díly, servisní postupy, aby je nemusel hledat. Výsledek? Špatně smontované tlumiče, pootočené pružiny nesedící v lůžcích, co mělo být na lepidlo na závity bylo máznuté vazelínou ... a na tu geometrii, co jste chtěl, tak na tu nemám čas. Později jsem ještě přišel na to, že některé díly poškodil neodbornou montáží, následnou demontáží a opětovnou montáží - dokonce uřezal i kus závitu na nových tyčkách stabilizátoru. Nikdy víc.
Jenže si založil vlastní servis ale na druhé straně republiky, kam se přiženil.
Zbyli tam takoví patlalové. Praskla při demontáži spona? Plandá nyní někde kus plastového krytu? Tak se to vymezí krabičkou od cigaret a je klid, ne?
Tak jsem pátral dál a dostal tip na človíčka s vlastní dílnou, kdy přes den maká v autorizáku a po večerech a víkendech maká "na svém". Přivezl jsem mu tam auto, značkové díly, servisní postupy, aby je nemusel hledat. Výsledek? Špatně smontované tlumiče, pootočené pružiny nesedící v lůžcích, co mělo být na lepidlo na závity bylo máznuté vazelínou ... a na tu geometrii, co jste chtěl, tak na tu nemám čas. Později jsem ještě přišel na to, že některé díly poškodil neodbornou montáží, následnou demontáží a opětovnou montáží - dokonce uřezal i kus závitu na nových tyčkách stabilizátoru. Nikdy víc.
Stalo se mi něco podobného, nechal jsem tenkrát dělat rozvody (ty fakt nezvládnu) a při té příležitosti jsem nechal vyměnit i olej. Pak jsem auto přivezl domů, že zkontroluji hladinu oleje a zjistil jsem, že celý ten oranžový plastový trychtýř, ve kterém je vedená měrka oleje (Škoda Octavia 1.8 20V Turbo) je popraskaný a rozlámaný a měrka jen volně ložená. Ano, tyhle plasty po letech zkřehnou a jsou náchylné, ale když to mechanik rozláme čekal bych, že to vymění. Asi se toho bál... Koupil jsem si tedy nový trychtýř a vyměnil ho. Samozřejmě kousky plastů napadaly do olejové vany, takže se sundavala olejová vana a čistil se sací koš, na kterém byly kousky oranžového plastu. Takže se pak navíc dával znovu nový olej i nový olejový filtr.
co jde si dělám sám. výměny olejů, žárovek, renovace interiérů, různé upgrady a vylepšení, ošetření podvozku, výměny mechanismu stěračů, výměny kol atd
Co nejde nebo na to není vybavení dávám dlouholetému kámošovi, kam si vozím vlastní díly. A pohoda.
Co nejde nebo na to není vybavení dávám dlouholetému kámošovi, kam si vozím vlastní díly. A pohoda.
Mám to stejně, aspoň vím co tam je a na koho mám nadávat. Dělal jsi něco osobně na Smartu? Ad chybějící benzín v USA - vím že to po Internetu bylo, ale překvapilo mě, že na ČT ani necekli (aspoň jsem to nezachytil).
Akoze mi napriklad na brzdach pribudaju senzory a preto budem o rok platit za vymenu viac ? 😊
Ono se totiž u některých aut ani tak nevydělává na prodeji nových vozů, jako spíše na servisu popř prodeji dílů. 😉
- neautorizovaný servis Škoda (2x): cena stejně vysoká jako v autorizáku, zato ještě horší služby, totální amatérismus.
- autorizované servisy Renault (2x): ceny rozumné, služby v pohodě
- autorizovaný servis KIA (9x): ceny servisu rozumné, reklamace v rámci záruky bez problémů, auto vždy umyté, vyluxované. Originální díly mimo běžný servis ultra vysoké, ale nabídli neoriginální díl
- neuatorizovaný servis KIA (2x): ceny stejné jako v autorizovaném, ale levnější neoriginální díly, rychlejší, operativnější