Konečně přichází tolik očekávaný nástupce minulé S-klasse nebo-li mamuta na kolech. Dokonce i v Německu mělo minulé esko řadu odpůrců pro svůj neomalený design, přílišnou velikost a hmotnost.
Tu uz prvykrat zacal kusok aj ten prezvejkany dizajn medu bedu ... jednoznacne za mna "najslabsie" S ko dodnes ... bez ohladu na tie kdejake super technologie ktore uz malo...
W140 mamut bol a je Mercedes s veľkým M jeho nástupca W220 bolo a je auto ktoré ohurovalo svojimi technológiami (ako každé nové S) ale kvalita a dlhovekosť išli rapídne do úzadia to znamená do (|). Kde sú tie časy kedy MB bol etalónom spoľahlivosti. Posledný skutočný MB je W124 !
K dokonalosti mu chybělo jen pár stupňů v převodovce. Ve srovnání s tím co se vyrábí dneska je to kvalitativně jiný vesmír. Kurvítkovský kapitalismus nepustí :-( .
Trochu mě překvapuje nevyjádřená nespokojenost s motorem tohoto konkrétního kusu a taky udávané zrychlení z nuly na sto. Měl jsem tento motor (320 benzín) v E (W211 cca 2003) a i v menším autě to byl dost "čaj". Když mi kdosi (na Chodově) půjčil 320 CDI, tak jsem konečně pochopil k čemu je diesel (tedy mimo náklaďáků a traktorů).
Vůbec se nedivím, že v Moskvě protestovali u dealerů, že chtejí zpátky mamuta, místo tohodle rozteklýho slimáka, kterýmu tady říkají motýl. Proti w140 to byl šok, snad nejhnusnější S class ever, a ukázka jak Daimler začal upadat. Ty dveře intergorvané do rámu střechy to je taky klasický ojeb analog Fiat Tipo I, Opel Vectra apod, u této kategorie na konci 90s už fakt hodně velká bída. Teda W221 a lemované blatníky analog fortd focus, to je taky dobrej humáč
Ale je to normální, resp. v té době bylo, protože ty morotizace, atmo benzín a turbodiesel, stály v nabídce přímo proti sobě za velmi podobné peníze. Tehdy nastával soumrak benz. šestiválců jako standardního pohonu modelů vyšších tříd, protože šestiválcové turbodýzly s těmi relat. těžkými auty jely prostě líp.
Sedmikvalt reálně v autech až od 2004, se šestiválci ještě později. Ten pětikvalt byl v roce 1998 špička, na něj se lenost auta svádět nedá, jak píšeš, základní 320ka byla prostě lenoch, to byl motor max. pro céčko.
Tak zrovna w220 není žádným etalonem kvality, nefunkční airmatic po pár letech, rez po třech čtyřech, to sklasse předtím neznalo, závady elektroniky, přední zavěšení na výměnu po sto tis. atp., jinými slovy, nástupce i předchůdce na tom byli z hlediska kvality lépe.