Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Alkohol či drogy za volantem už mají letos na svědomí přes 1000 nehod

Jen za první čtvrtletí způsobili řidiči pod vlivem alkoholu či drog 1.112 dopravních nehod, které si vyžádaly celkem devět lidských životů.
Zpět na článek
23. 5. 2021 11:14
Re: nechci zpochybnovat vliv chlastu
"pořádek na cestách nedělá výše pokuty, ale policajti na cestách." Tak to je perla. Neměl by spíš každej začít u sebe??? Pak by ani ti policajti nebyli potřeba... Vy dva jste se hledali. Já bych byl teda pro, aby mohli chlastat i piloti dopravních letadel, dyk na nebi je volno, žádný zácpy. :-D
23. 5. 2021 12:05
Re: nechci zpochybnovat vliv chlastu
Nyní - a historicky velmi dlouho - se chlastat, před jízdou a během ní, nesmí nic. Přesto se chlastá a přistižení se vymlouvají na toleranci 0,2 , na nepřesnost měření, na nezkalibrovaný aparát, na kapky proti kašli, na švestkový kompot, na směs v ostřikovačích, na astma, na ...... .
Dovedu si představit tu džungli, možná až anarchii, pokud by bylo povoleno jedno pivo.

Jedno pivo zásadně nezhorší reakce a rozhodovací procesy řidiče. Ale jen zlomek lidí je zodpovědných a poctivých jako třeba ty.

Většina lidí (odhaduji tak 80 %) jsou však nevzdělaní, mnohdy nezodpovědní a laxní (ani nebudu psát, co jsou), kteří by jen povolenou hranici dál "posouvali" a zneužívali.

Příkladem budiž situace po revoluci, kdy jezdila vožralá pomalu celá republika, protože nic pořádně nefungovalo, zejména tehdy VB potažmo policie. A o vzdělanosti a zodpovědnosti národa v dlouhodobém měřítku vypovídají pravidelně i výsledky voleb, myslím těch svobodných, to před tím bych volbami ani nenazýval.

Také bych si rád dal po vepřové beztrestně jedno pivo, ale raději ne.
Edit : jak píše KANKUNEN - utopie.
23. 5. 2021 13:28
Re: Re: nechci zpochybnovat vliv chlastu
"Naopak třást se hrůzou, když si dám pivo k obědu, jestli mě za 2 hodiny nechytí s 0,08 promile, je úchylný" je čistá demagogie.

Obecně všichni zde ví, že za 0,2 a méně se nikomu nic nestane, pokud se nepřizná.

Německo je vzor dokonalosti ? Historicky jsou a vždy byli Němci stejní jako Češi ? Pokud se týká dodržování zákonů, pokud se týká "charakteru národa" a nevím čeho ještě ?
23. 5. 2021 14:15
Re: nechci zpochybnovat vliv chlastu
Ne, nechci kandidovat na nic. :-)

Sousloví "nevzdělaní, mnohdy nezodpovědní a laxní" nemá však stejný význam jako nevzdělanci a pitomci, zejména v použitém kontextu.

Myslím, že není nutné do této diskuze vkládat další, velmi kontraverzní, téma související s osobou, zastávající nyní funkci našeho prezidenta.

Ale pokud mi chceš konstruktivně oponovat, jsem ochoten k tématu i dál diskutovat.
23. 5. 2021 12:58
Re: nechci zpochybnovat vliv chlastu
Tak isto budú uvažovať potom - jedno sa môže, a druhé zas tak veľa nie je, čo sa môže stať... Nič by to neprinieslo a ak, tak skôr k horšiemu.
23. 5. 2021 12:42
Re: nechci zpochybnovat vliv chlastu
Možná jedno pivo k armagedonu nepovede, jak jsem psal, ale vsadil bych, že by k jistému zhoršení došlo, mýlit se však mohu.

Nepovažuji za vhodné, vzhledem k morálce a vzdělanosti národa, začínat se zodpovědností, jako pokusem nebo testovacím balónkem, právě v silniční dopravě. To už bych zkusil raději u těch vodáků, ale jen s pádly, ne s motorem nebo u cyklistů, zde však jen mimo silnice s motorovými vozidly.
23. 5. 2021 13:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 5. 2021 15:12
Re: Re: nechci zpochybnovat vliv chlastu
A na to si ako prišiel?
23. 5. 2021 12:57
Re: nechci zpochybnovat vliv chlastu
Význam této věty, jako reakce na můj příspěvek, mi jaksi uniká.
23. 5. 2021 12:59
Re: nechci zpochybnovat vliv chlastu
To je individuálne. Čo je najlepšie pre teba, nie je najlepšie pre každého.
Avatar - KANKUNEN
23. 5. 2021 10:56
Re: nechci zpochybnovat vliv chlastu
Toptene, napsal si to přesně a už tě někdo zmínusoval. Degenerace sílí. Pak tu máme další problém, pořádek na cestách nedělá výše pokuty, ale policajti na cestách. Takže zatáčku můžeš ve městě jet 80, rovinka s usekovým je za 50 a za čarou můžeš jak chceš, protože kde je úsekové tam je bezpečno a není policajt.
23. 5. 2021 13:51
Re: Re: nechci zpochybnovat vliv chlastu
mame urcite bliz k rakusakum nez k nemcum, to jsou podobni vidlaci jako my, ale rakusaci maj taky povolenejch 0.5 promile a nezda se, ze by to tam bylo divocejsi nez u nas. naopak
23. 5. 2021 12:28
Re: nechci zpochybnovat vliv chlastu
vyse pokut dela poradek mozna u tech co maj hluboko do kapsy, coz z nich dela vydesence, striktni dodrzovace a brzdice provozu, kdy na padesatce jedou radsi jen ctyricet, ale prinejmensim od "nizsi stredni" vyse pokuty nehraje zasadni roli, tam to je spis moralka a pritomnost policajtu v oznacenych policajtsky autech. ne v tech tajnejch zakoupenych z prostredku pojistoven urcenych na prevenci co s prevenci nema nic spolecnyho, ktery meri prekroceni rychlosti na konci obce mimo zastavbu o 5km/h
23. 5. 2021 12:23
Re: nechci zpochybnovat vliv chlastu
situace je dnes takova, ze kdyz si dam maly pivo a policajti me namerej 0.2, tak kdyz ho priznam tak mam problem a mozna papiry v cistirne, ale kdyz ho nepriznam, tak se mi nic nedeje. takze soucasnej system vede k tomu, ze uci lidi lhat, no a pak vidime jak to vypada v nejvyssich patrech...

nemyslim si, ze povoleni "jednoho piva" povede k armagedonu jak mnozi predvidaji. ozralci a fetky ridi i ted pri nulove toleranci.
a jednou se s tou vlastni zodpovednosti zacit musi. prece neni normalni predepisopvat kazdej nesmysl a tvrde to vyzadovat. pak to vede k takovej nesmyslum jako ze sem si na lodicce nemoh jako zadak a velitel plavidla dat ani hlt piva bez hrozby postihu, zatimco hacek a porcelan mohli byt ozrali na srot a nic jim nehrozilo ...

PS: ja si to maly k obedu standardne davam i kdyz ridim a to s vedomim, ze kdyz budu policajtum lhat, tak se mi nic nestane. a to sem z tech, co v 99.9% prizna i neprijemnou pravdu
23. 5. 2021 10:10
nechci zpochybnovat vliv chlastu
ale kolik tech nehod a mrtvych ma na svedomi jedno jediny pivo k vepru-knedlu-zelu, tedy nejakych 0.3 promile, ktery nam nesmyslne zakazuji?
vloni bylo evidovano neco pres 90tis nehod a zemrelo 460 lidi, tedy za prvni ctvrtleti cca 22tis nehod a 110 mrtvych, pricemz naprostou vetsinu nehod a umrti zpusobili strizlivi ridici, tedy se ani neda rict, ze k nehodam zpusobenym pod vlivem by nedoslo, kdyby ridici byli strizlivi.
kdy fanaticti odmitaci jediny kapky alkoholu zakazou ridit strizlivym, kteri maji na svedomi radove vic nehod i mrtvych nez lidi pod vlivem alkoholu, z nichz ty nehody a mrtvi pripadaji spis na ty co ridili ozrali na srot nez na ty, co si dali k obedu jedno pivo?

je to podobny jako s epidemii cinskyho viru.
soucasny denni pocet nakazenych stejnej jako kdyz StBak babis v zari tvrdil, ze jsme first in covid, a radove mensi nez kdyz poslance vyzyval at neresi kovid ale zahradkarsky zakon, ale ted se musim strourat v nose kdyz chci na pivo na zahradku, do hospody me nepusti vubec a do kramu pro pivo a rum musim s hadrem na hube. pritom tretina lidi cinskej virus prodelala, tretina zejmena tech rizikovych je naockovana, a teplo a leto znamena prirozeny pokles kazdy takovyhle epidemie.

je to odezdi ke zdi jak s chlastem, tak s cinskym virem

proc v clanku neni celkovy pocet nehod a mrtvych za 1. ctvrtleti, ale jen ty zpusobeny fetkama a pod vlivem, a proc tam neni pocet nehod a mrtvych "po jednom pivu"??
asi by se to tak nevyjimalo...
23. 5. 2021 18:46
Re: A pak že jsme západní Evropa
Myslím, že statistika by byla stejná. Pořád by se jednalo o nehodu pod vlivem. Je jedno, jestli je povolená nějaká hranice. To by mohlo mít vliv maximálně na výši postihu. To, že by byl povolen limit neznamená, že by na řidiče bylo nahlíženo jako na zcela střízlivého.

Nevím to jistě, ale mám pocit, že i když je v zahraničí povolen limit na alkohol, který se při kontrole netrestá, tak při způsobené nehodě se k trestu přičte i ten alkohol v limitu.
Avatar - KANKUNEN
23. 5. 2021 17:36
Re: Re: Re: nechci zpochybnovat vliv chlastu
Nevím proč se my češi podceňujeme, jsme celkem vyspělý národ a takové blbosti zvládneme.
23. 5. 2021 17:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 5. 2021 18:15
Re: A pak že jsme západní Evropa
Článek hovoří pouze o nehodách, zaviněných řidič pod vlivem alkoholu. Zaviněná dopravní nehoda není OK nikde na světě.
23. 5. 2021 15:31
Re: nechci zpochybnovat vliv chlastu
Tak nabíjačkou sa obvykle myslí nabíjacie zariadenie, ktoré niekam prinesieš, položíš a strčíš šteker do zásuvky. Proste niečo prenosné. Kúpiš za pár stovák (€).
Wallbox je špecifický typ nabíjačky určený k montáži na stenu a stálemu pripojeniu k sieti. Stojí obvykle cez tisíc Eur a viac.
Chápeš to nejak inak? ;-)
23. 5. 2021 18:32
Re: A pak že jsme západní Evropa
S tím samozřejmě souhlasím. Nicméně kdyby u nás byla tolerance 0,5 tak by v této statistice bylo nehod míň
23. 5. 2021 17:50
A pak že jsme západní Evropa
Všude mají limit 0,5 - 0,8 a jen u nás je 0,00.
Docela by mě zajímalo, kolik těch "ožralů" mělo pod 0,5, což je jinde OK
Avatar - KANKUNEN
23. 5. 2021 12:57
Re: nechci zpochybnovat vliv chlastu
Taky to tak dělám, jednu malou Plzeň, protože má málo alkoholu. Jak dokázali udělat tu chuť při tak málo alkoholu je zázrak. A Plzeň nefiltr je nejlepší pivo na světě. Na to nemají ani ty nejlepší malé pivovárky.
Avatar - KANKUNEN
23. 5. 2021 12:01
Re: nechci zpochybnovat vliv chlastu
Asi si vůbec nic nepochopil. Jedno pivo a stop, drogy nula. Tak by to mělo fungovat. Ty myslíš, že by všichni byli tak uvědomělí, že by policajti nebyli potřeba, to je ale pitomá utopie.
23. 5. 2021 13:49
Re: nechci zpochybnovat vliv chlastu
gile, kdyz tvrdis, ze 80% lidi jsou nevzdelanci a pitomci, tak mas jeste extremnejsi nazor nez prasedent zeman, kterej tvrdi, ze "Třetina obyvatel této země je slabá duchem. Každý sedmý občan je debilní nebo dementní nebo alkoholik. " ...
nebudes kandidovat na presidenta ???
Avatar - JohnyRnR
25. 5. 2021 11:32
Re: Alkohol
To je snad naprosto v pořádku, ne?
Avatar - Ozzman
24. 5. 2021 08:54
Re: Alkohol
Zajímavé je, že tolerance je jen na západ od nás, kde jsou řidiči převážně tolerantnejsi, a ukaznenejsi, kdežto od nás ná východ je alkohol bez tolerance ... to není náhoda. Napiji se rád, ale ridit po tom nemám potřebu, když už nemám odvoz, sednu na MHD , vyuziju Uber či taxík a nebo nepiju...
24. 5. 2021 07:45
Re: Alkohol
V okolních zemí mají sice toleranci ale když budou mít bouračku a nadýchají/odběr tak jsou též v průseru.
Avatar - Ozzman
24. 5. 2021 06:18
Re: nechci zpochybnovat vliv chlastu
Ze sve zkusenosti a z pozice celkem pravidelneho konzumenta alkoholu musim roct, ze i poniernom pivu se da lehce otupet, staci kdyz pred tim dlouho nejis a jsi trochu vycerpany. Osobne jsem parkrat takto ridil v mistech, kde je to legalni a radsi si v takoge situaci priste dam nealko.
23. 5. 2021 19:54
Re: nechci zpochybnovat vliv chlastu
A? Zdalo sa Ti, že tvrdím niečo iné? Popravde inak vlastne neviem, prečo sa na to pýtaš.
Avatar - KANKUNEN
23. 5. 2021 17:34
Re: nechci zpochybnovat vliv chlastu
Ano, to může být tak celý rozdíl.
Avatar - Mikesus
24. 5. 2021 07:00
Alkohol
Kdo si stěžuje, že je hranice nula, je jen alkoholik, který není schopen půl dne vydržet bez kapky alkoholu. Kdyz vím, že budu řídit, tak prostě nepiju. Pokud stejne si dám, ze to nějak projde, už je to ukázka závislosti.
Nula je správně, už tak jezdi na silnici opilych blbecku, I těch co tvrdí, že do 0.5 to na ne nemá vliv a od nehody pak radši utíkají.
Avatar - KANKUNEN
23. 5. 2021 14:17
Re: nechci zpochybnovat vliv chlastu
Jak si to včera myslel, jaký je rozdíl mezi nabíječkou a wallboxem? Kde se zapojuje wallbox, no schválně.
Avatar - KANKUNEN
23. 5. 2021 12:52
Re: nechci zpochybnovat vliv chlastu
Někdo by to zneužil a někdo uvažuje, že když jsem si dal jedno a to se nesmí, tak druhým už nic nepokazím.