Elektromobilita
_EQS_
Dojezd, dostupnost nabíjecí infrastruktury, bezpečnost baterie a další problémy, které motoristy brzy přestanou znepokojovat.
Pandemie nemohla významně změnit automobilový průmysl - společnosti stále sní o přechodu na elektřinu a vyvíjejí nové platformy s povinným zaměřením na elektromotory. Proč chce automobilový průmysl sundat jehlu oleje a jak přesně se to stane v blízké budoucnosti, pokusím se vám to vysvětlit dále.
1. Proč se všichni rozhodli, že budoucnost patří elektromobilům?
Výrobci automobilů věří v budoucnost s nulovými nehodami, nulovými emisemi a nulovým přetížením. Všechny usilují o úplnou elektrickou budoucnost, protože změna klimatu je skutečná. Ve světě samozřejmě existují trhy, které v současné době nejsou plně připraveny na přechod k elektrickým vozidlům, a to jak z hlediska infrastruktury, tak z hlediska spotřebitelského myšlení, ale obecné trendy naznačují, že se nakonec všechny trhy budou ubírat tímto směrem. ... V polovině tohoto desetiletí očekáváme, že poptávka po elektrických vozidlech překročí 1 milion vozidel ročně.
2. Co dělat s hlavním problémem elektromobilu - rezervou chodu?
Adekvátní dojezd je jedním z hlavních úkolů a nyní mohou mít vozidla při plném nabití odhadovaný dojezd až 600 km nebo více. Tyto vozy dokáží zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhé 3 sekundy (již teď má Tesla Model S Plaid+ zrychlení na stovku za neskutečné 1,99 sekundy), mají baterie s kapacitou od 50 do více než 200 kWh, mají možnosti předního, zadního a všech kol a mohou se pohybovat od 235 do 1000 koní. Zdroj? Technologie již umožňuje vyrábět novou generaci automobilů s výdrží baterie milión kilometru.
3. Kde získat dostatečný počet nabíjecích stanic pro všechny?
Se všemi našimi gadgety jsme již propojeni s prodejnami, takže stojí za to začít změnou myšlení. Jednoduše změníme benzínovou stanici automobilu na nabíjení doma stejným způsobem, jako to děláme s našimi chytrými telefony. Výzkum ukazuje, že 92% doby nabíjení vozidla probíhá buď doma, nebo na stanicích poblíž pracoviště. Jsme zvyklí zastavovat u čerpacích stanic a je to pro nás pohodlné, ale lidé nemají doma benzínové pumpy. Když přejdete na elektřinu, nemusíte znovu stavět každou čerpací stanici, protože ji již doma nebo v práci máte.
4. Jsou baterie obecně bezpečné?
Zákazníci musí mít jistotu v bezpečí svého vozidla, zejména v případě nehody. Výrobci mají celé týmy pro bezpečnost vysokonapěťových baterií, který také provádí nárazové testy baterie stejným způsobem, jakým jsme v minulosti prováděli bezpečnost palivového systému. Baterie jsou součástí konstrukce těla a jsou vybaveny funkcemi pro vypnutí a izolaci elektrického systému v případě nehody nebo povodně. A právě tato skutečnost by měla zvýšit míru adopce elektrických vozidel společností.
5. Co když nerad řídím elektromobil?
Řízení elektrického automobilu je obrovským potěšením, protože je to tiché auto s vynikající dynamikou. Rychlá odezva a vysoký točivý moment motoru umožňují realisticky odhadnout zrychlení. Obzvláště pozoruhodná je prostornost, kterou v elektrickém autě získáte. To vše dohromady způsobí, že lidé budou elektromobily opravdu milovat.
6. Pohodlné elektrické auto je velmi drahé. Jsou lidé ochotni platit?
Na trh EV vstupují výrobci prostřednictvím portfoliového přístupu, což znamená přítomnost v různých segmentech a různé modely v různých řadách různých značek. Zatímco GM má v současnosti ve svém portfoliu 555 různých pohonných jednotek, budoucí řada EV bude založena na 19 kombinacích. Z jedné modulární architektury budou moci vyrábět automobily různých segmentů - od crossoverů po nákladní vozy v plné velikosti.
7. Nákladní automobil a auto na stejné platformě? Vážně?
Jako příklad, společnost GM vyvinula flexibilní systém Ultium, který umožňuje sestavit téměř jakýkoli design ze společných komponent. Klíčovými prvky jsou vysokoenergetické buňky, které jsou sestaveny do bloků-modulů a z nich jsou vytvořeny pakety. Existuje celá řada formátů buněk, které lze později změnit, jakmile budou k dispozici nové technologie. Moduly lze použít k výrobě baterií jakéhokoli tvaru, v závislosti na potřebách. Totéž platí pro motory se sdílenými a škálovatelnými částmi. Díky tomu můžou z jedné rodiny motorů vyrobit auto jakéhokoli výkonu.
8. Levný nebo levný elektromobil - je vůbec skutečný?
Elektromobily by neměly stát víc jen proto, že jsou inovativní. Pokud chtějí masového spotřebitele upozornit na segment elektrických vozidel, budou muset automobilky vypracovat cenový návrh na úrovni vozidel se standardními spalovacími motory. Budoucnost automobilového průmyslu považují za plně elektrickou, a proto potřebujeme širokou škálu elektrických vozidel: v každém segmentu, pro každý typ karoserie a ve všech cenových kategoriích. Jedná se o systematický přístup, který vám umožní pokrýt vše najednou.
Pandemie nemohla významně změnit automobilový průmysl - společnosti stále sní o přechodu na elektřinu a vyvíjejí nové platformy s povinným zaměřením na elektromotory. Proč chce automobilový průmysl sundat jehlu oleje a jak přesně se to stane v blízké budoucnosti, pokusím se vám to vysvětlit dále.
1. Proč se všichni rozhodli, že budoucnost patří elektromobilům?
Výrobci automobilů věří v budoucnost s nulovými nehodami, nulovými emisemi a nulovým přetížením. Všechny usilují o úplnou elektrickou budoucnost, protože změna klimatu je skutečná. Ve světě samozřejmě existují trhy, které v současné době nejsou plně připraveny na přechod k elektrickým vozidlům, a to jak z hlediska infrastruktury, tak z hlediska spotřebitelského myšlení, ale obecné trendy naznačují, že se nakonec všechny trhy budou ubírat tímto směrem. ... V polovině tohoto desetiletí očekáváme, že poptávka po elektrických vozidlech překročí 1 milion vozidel ročně.
2. Co dělat s hlavním problémem elektromobilu - rezervou chodu?
Adekvátní dojezd je jedním z hlavních úkolů a nyní mohou mít vozidla při plném nabití odhadovaný dojezd až 600 km nebo více. Tyto vozy dokáží zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhé 3 sekundy (již teď má Tesla Model S Plaid+ zrychlení na stovku za neskutečné 1,99 sekundy), mají baterie s kapacitou od 50 do více než 200 kWh, mají možnosti předního, zadního a všech kol a mohou se pohybovat od 235 do 1000 koní. Zdroj? Technologie již umožňuje vyrábět novou generaci automobilů s výdrží baterie milión kilometru.
3. Kde získat dostatečný počet nabíjecích stanic pro všechny?
Se všemi našimi gadgety jsme již propojeni s prodejnami, takže stojí za to začít změnou myšlení. Jednoduše změníme benzínovou stanici automobilu na nabíjení doma stejným způsobem, jako to děláme s našimi chytrými telefony. Výzkum ukazuje, že 92% doby nabíjení vozidla probíhá buď doma, nebo na stanicích poblíž pracoviště. Jsme zvyklí zastavovat u čerpacích stanic a je to pro nás pohodlné, ale lidé nemají doma benzínové pumpy. Když přejdete na elektřinu, nemusíte znovu stavět každou čerpací stanici, protože ji již doma nebo v práci máte.
4. Jsou baterie obecně bezpečné?
Zákazníci musí mít jistotu v bezpečí svého vozidla, zejména v případě nehody. Výrobci mají celé týmy pro bezpečnost vysokonapěťových baterií, který také provádí nárazové testy baterie stejným způsobem, jakým jsme v minulosti prováděli bezpečnost palivového systému. Baterie jsou součástí konstrukce těla a jsou vybaveny funkcemi pro vypnutí a izolaci elektrického systému v případě nehody nebo povodně. A právě tato skutečnost by měla zvýšit míru adopce elektrických vozidel společností.
5. Co když nerad řídím elektromobil?
Řízení elektrického automobilu je obrovským potěšením, protože je to tiché auto s vynikající dynamikou. Rychlá odezva a vysoký točivý moment motoru umožňují realisticky odhadnout zrychlení. Obzvláště pozoruhodná je prostornost, kterou v elektrickém autě získáte. To vše dohromady způsobí, že lidé budou elektromobily opravdu milovat.
6. Pohodlné elektrické auto je velmi drahé. Jsou lidé ochotni platit?
Na trh EV vstupují výrobci prostřednictvím portfoliového přístupu, což znamená přítomnost v různých segmentech a různé modely v různých řadách různých značek. Zatímco GM má v současnosti ve svém portfoliu 555 různých pohonných jednotek, budoucí řada EV bude založena na 19 kombinacích. Z jedné modulární architektury budou moci vyrábět automobily různých segmentů - od crossoverů po nákladní vozy v plné velikosti.
7. Nákladní automobil a auto na stejné platformě? Vážně?
Jako příklad, společnost GM vyvinula flexibilní systém Ultium, který umožňuje sestavit téměř jakýkoli design ze společných komponent. Klíčovými prvky jsou vysokoenergetické buňky, které jsou sestaveny do bloků-modulů a z nich jsou vytvořeny pakety. Existuje celá řada formátů buněk, které lze později změnit, jakmile budou k dispozici nové technologie. Moduly lze použít k výrobě baterií jakéhokoli tvaru, v závislosti na potřebách. Totéž platí pro motory se sdílenými a škálovatelnými částmi. Díky tomu můžou z jedné rodiny motorů vyrobit auto jakéhokoli výkonu.
8. Levný nebo levný elektromobil - je vůbec skutečný?
Elektromobily by neměly stát víc jen proto, že jsou inovativní. Pokud chtějí masového spotřebitele upozornit na segment elektrických vozidel, budou muset automobilky vypracovat cenový návrh na úrovni vozidel se standardními spalovacími motory. Budoucnost automobilového průmyslu považují za plně elektrickou, a proto potřebujeme širokou škálu elektrických vozidel: v každém segmentu, pro každý typ karoserie a ve všech cenových kategoriích. Jedná se o systematický přístup, který vám umožní pokrýt vše najednou.
"Technologie již umožňuje vyrábět novou generaci automobilů s výdrží baterie milión kilometru." Můžeš dát podrobnější informaci ?
"92% doby nabíjení vozidla probíhá buď doma, nebo na stanicích poblíž pracoviště." Protože ten, kdo tu možnost nemá, tak si jen těžko bude EV kupovat.
Máš k dispozici data kolik % majitelů registrovaných soukromých automobilů má k dispozici možnost domácího nabíjení ?
Máš k dispozici data o kolik se navýší potřeba výroby elektrické energie při nahrazení ICE aut elektrickými v jednotlivých případech při 10 % EV až po 100 % EV ? A jak bude řešena tato zvýšená spotřeba ?
"Jak a kdy budeme převedeni na elektrická vozidla" budeme převedeni - zní to jako budeme odsunuti, bude zplynováni - a není to vůbec hezká perspektiva a ani to nezní dobře. Zručný manipulátor by měl zvolit uvážlivěji název tak "zásadního dokumentu", který se ani nevejde na jeden šťouch.. Pokud proklamujeme - i celosvětově - demokracii a svobodu, mělo by znít jak a kdy přejdeme na.....
Kdy se to stane se z těch mnoha, mnoha slov však nedozvíme ani rámcově. A jak ? To taky moc ne.
"92% doby nabíjení vozidla probíhá buď doma, nebo na stanicích poblíž pracoviště." Protože ten, kdo tu možnost nemá, tak si jen těžko bude EV kupovat.
Máš k dispozici data kolik % majitelů registrovaných soukromých automobilů má k dispozici možnost domácího nabíjení ?
Máš k dispozici data o kolik se navýší potřeba výroby elektrické energie při nahrazení ICE aut elektrickými v jednotlivých případech při 10 % EV až po 100 % EV ? A jak bude řešena tato zvýšená spotřeba ?
"Jak a kdy budeme převedeni na elektrická vozidla" budeme převedeni - zní to jako budeme odsunuti, bude zplynováni - a není to vůbec hezká perspektiva a ani to nezní dobře. Zručný manipulátor by měl zvolit uvážlivěji název tak "zásadního dokumentu", který se ani nevejde na jeden šťouch.. Pokud proklamujeme - i celosvětově - demokracii a svobodu, mělo by znít jak a kdy přejdeme na.....
Kdy se to stane se z těch mnoha, mnoha slov však nedozvíme ani rámcově. A jak ? To taky moc ne.
Tady mas odkaz na 2 miliony km.
https😐/www.bbc.com/…hnology-52966178
100% elektrickych aut v CR by pokryl jen nas energeticky e😜ort.
https😐/www.bbc.com/…hnology-52966178
100% elektrickych aut v CR by pokryl jen nas energeticky e😜ort.
I když tebe jsem se neptal, budiž.
Myslíš ten odkaz, ve kterém se pouze píše, že "Čínský výrobce autobaterií prohlásil, že je připraven vyrábět produkt schopný pohánět vozidlo po dobu 16 let po dobu dvou milionů kilometrů" ? A kde se píše, že současné maximální záruky jsou max. 240 000 km a 8 let ? A kde se také píše, že "Firma uvedla, že Catlovo tvrzení bylo „významné, ale těžko ověřitelné“". ?
Chápu dobře, že se ten produkt tedy ještě nevyrábí ?
Můžeš mi tedy, prosím, sdělit, kolik je alespoň v ČR registrováno vozidel, jaký mají průměrný denní nájezd km a kolik by činily tedy jejich denní nároky na energii, pokud by byly nahrazeny EV ?
Můžeš porovnat tento nárok v doložitelných číslech s naším energetickým e😜ortem, když se k tomuto tématu s takovým přehledem vyjadřuješ ?
Nebude potom ten e😜ort někde chybět ?
Stačí mi zatím ČR i když EQS to pojal celosvětově.
Myslíš ten odkaz, ve kterém se pouze píše, že "Čínský výrobce autobaterií prohlásil, že je připraven vyrábět produkt schopný pohánět vozidlo po dobu 16 let po dobu dvou milionů kilometrů" ? A kde se píše, že současné maximální záruky jsou max. 240 000 km a 8 let ? A kde se také píše, že "Firma uvedla, že Catlovo tvrzení bylo „významné, ale těžko ověřitelné“". ?
Chápu dobře, že se ten produkt tedy ještě nevyrábí ?
Můžeš mi tedy, prosím, sdělit, kolik je alespoň v ČR registrováno vozidel, jaký mají průměrný denní nájezd km a kolik by činily tedy jejich denní nároky na energii, pokud by byly nahrazeny EV ?
Můžeš porovnat tento nárok v doložitelných číslech s naším energetickým e😜ortem, když se k tomuto tématu s takovým přehledem vyjadřuješ ?
Nebude potom ten e😜ort někde chybět ?
Stačí mi zatím ČR i když EQS to pojal celosvětově.
Problematika potřeby elektrické energie pro EV je řešena a rozbory jsou snadno k dohledání.
Tohle opravdu není problém. S nárůstem OZE nejsou vyjímkou dny kdy se cena ele energie pohybuje v záporných číslech z důvodu přebytků. To vše můžou EV vstřebat.
Tohle opravdu není problém. S nárůstem OZE nejsou vyjímkou dny kdy se cena ele energie pohybuje v záporných číslech z důvodu přebytků. To vše můžou EV vstřebat.
Automobilky byly donuceny zelenými bolševiky v EU, Británii a USA 😄 😄 Kteří chtěj zachrnovat planetu, což se jim nikdy nemůže povést, pokud se proto to samé nerozhodně asie, rusko, jižní amerika a afrika a arábie 😄 😄 😄
A ti se nerozhodnou, neb na to nemaj, maj zdravý rozum a maj zdroje fosilních paliv 😄
A ti se nerozhodnou, neb na to nemaj, maj zdravý rozum a maj zdroje fosilních paliv 😄
_EQS_
9. Říkají, že elektromobil mění kulturu řízení. Co to znamená?
Elektrická vozidla jsou součástí celkové vize světa s nulovými nehodami, nulovými emisemi a nulovým dopravním přetížením. To vše společně a samostatně může změnit kulturu řízení. Život s elektromobilem se stává jednoduchým, efektivním a vstřícným k zákazníkům. Vytváření elektrických vozidel s možností autopilotu navíc přináší obrovské sociální výhody. Potenciál elektromobilů s vlastním pohonem spočívá v tom, že mohou zachránit miliony životů, přetvářet města a snižovat emise.
10. Dobře, ale co s tím má Česká republika společného?
Na světě existuje několik trhů, které nejsou zcela připravené, pokud jde o infrastrukturu nebo vnímání spotřebitelů (vysoké náklady na nový produkt, strach z nového, stereotyp či banální závist) a každý chápe, že se v tomto směru budou pohybovat všechny trhy. Vzhledem k tomu, že zákazníci mají zkušenosti s řízením, dynamikou a dojezdem, trhy se stále více otevírají elektromobilům. A lze dodat, že všechny nové EV jsou připraveny tak, aby vyhovovaly každému trhu, zvykům a klimatu.
Váš ekohujer, ekobolševik, ekoterorista, ekofašista, ekobudhista a ezkrat EQS.
Přeji všem krásný energetický den 👋🏾
Elektrická vozidla jsou součástí celkové vize světa s nulovými nehodami, nulovými emisemi a nulovým dopravním přetížením. To vše společně a samostatně může změnit kulturu řízení. Život s elektromobilem se stává jednoduchým, efektivním a vstřícným k zákazníkům. Vytváření elektrických vozidel s možností autopilotu navíc přináší obrovské sociální výhody. Potenciál elektromobilů s vlastním pohonem spočívá v tom, že mohou zachránit miliony životů, přetvářet města a snižovat emise.
10. Dobře, ale co s tím má Česká republika společného?
Na světě existuje několik trhů, které nejsou zcela připravené, pokud jde o infrastrukturu nebo vnímání spotřebitelů (vysoké náklady na nový produkt, strach z nového, stereotyp či banální závist) a každý chápe, že se v tomto směru budou pohybovat všechny trhy. Vzhledem k tomu, že zákazníci mají zkušenosti s řízením, dynamikou a dojezdem, trhy se stále více otevírají elektromobilům. A lze dodat, že všechny nové EV jsou připraveny tak, aby vyhovovaly každému trhu, zvykům a klimatu.
Váš ekohujer, ekobolševik, ekoterorista, ekofašista, ekobudhista a ezkrat EQS.
Přeji všem krásný energetický den 👋🏾
Tak odporný progresivisticko-marxistický pamflet jsem snad ještě nečetl - tolik koncentrovaných lží, pololží a ekoteroristické nabubřelosti na jedné obrovské hromadě! Je moc dobře, že tyto zeleno-rudé odpornosti zde byly publikovány. Všichni si tak mohou uvědomit, o jak nebezpečné a zhoubné sociální inženýrství se jedná. Má totiž za cíl postupnou likvidaci široce cenově dostupné individuální mobility obyčejných lidí a také udělat z potěšení řídit normální spalovací auto něco nemravného, neetického a odsouzeníhodného! 😲 :no:
Off topic😒br />
IMHO se už stáváš figurkou opakující stále dokola ty samé vystrašené výkřiky.
Tohle auto má mít pořádný a hlasitý motor !! 😄
Súhlas. Ale v tom prípade už nepatrí na cestu, patrí do múzea.
Btw zrovna Mustang se v 80. - 90. letech prodával i se čtyřválcem s výkonem 66 kW. To už mi přijde výkonný elektromustang jako alternativa k V8 jako menší zrada. 😁
ono si staci precist i reakce nekterych majitelu beznych Mustangu kteri se s Mach E svezli a spousta z nich to auto povazuje za super
jako majitel Mach 1 rocnik 1969 se na svezeni s Mach E tesim, elektricka verze da i mnohem vetsi prostor pro zajimave edice Mustangu se spalovacimi motory v pristich letech