Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Škoda Octavia Combi 1,8 20V Turbo

137 komentářů

Avatar - SKAY
SKAY
Tenkrát to bylo fajn svezení ( pak kamarádovi shořela)
A dnes tydle výkony běžně mají lidé v B segmentu.
JanFrk
A které vozy B segmentu mají běžně 110kW?
Avantime
Nová Fabia, Kamiq, Scala, Ibiza, Arona, 2008.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tady jde o to, co znamená bezne. Ano, jako vrcholná motorizace je nabízená, ale zas tak běžná v těch autech nebude. To uz můžu rovnou vytáhnout yaris GR a další podobná auta.
scadar
Pro tu oktavku to byla taky vrcholna motorizace. Beznej byl tak leda 66kW turbochrocht nebo 74kW benzin…
a bezny litrovy TSI ve fabii vytre podlahu s obema
nope
Fajn svezeni 😁 Tyhle pekace nemely ani blbou loketni operku, nic. V ty dobe jsem jezdil Saab 9-5 Aero s 220kW. TO bylo fajn svezeni.
JanFrk
Já tam loketní opěrku měl, automatickou klimatizaci, vyhřívané sedačky, tempomat, parkovací senzory. Osobně jsem neviděl 1.8T která by neměla slušnou výbavu.
Avatar - SKAY
SKAY
A kolik stál 2x tolik kW .
Avatar - CRASH_TEST_DUMMY
CRASH_TEST_DUMMY
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
JanFrk
I když v testu byl ještě předfacelift a tam ten interiér skutečně nebyl nic moc. Já měl už facelift. Je tedy možné, že v předfaceliftu loketní opěrka skutečně nebyla...
JanFrk
V dnešní době je to takový sleeper. Od prastaré klasické (ne RS) jedničkové Oktávky prostě nikdo nečeká, že pojede. Většina jich je 66kW TDI a 75kW MPI.

Tenkrát si můj známý pořídil zánovní Kodiaqa 4x4 TDI 140kW v plné palbě, černé barvě, jezdil s tím ostře a arogantně (tak jak majitelé velkých SUV často jezdí). Pak se strašně vztekal, když jsem na dálnici na výjezdu z tunelu do stoupání u mé obyčejné prastaré jedničkové Oktávky 1.8T 110kW vrazil trojku a on se vzdaloval.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Zrovna kodiaq není nic extra rychlého. Obzvlast na ty dalnici. Toho s přehledem predjedu i s hybridní corollou, ačkoliv se snaží zrychlovat.
JanFrk
Jezdil jsem s šéfovo Kodiaqem 110KW TDI 4x4 v manuálu a to bylo fakt líné na můj vkus, čekal jsem že vrcholná 140KW verze na tom bude lépe.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Pokud chceš kodiaq, který aspoň trochu jede, je potřeba RS. Zbytek je na tu váhu a krabicoidní karoserii málo, resp spis takové linejsi.
JanFrk
Já nechci Kodiaq pokud možno žádný...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Vůbec se ti nedivím.
nope
Sleeper 😁 Tak urcite. Kolikrat zasnu, s cim vsim jsou lidi tyhle pekace spojovat, fakt.
Avatar - Mikesus
Mikesus
To víš. Sleeper. Slapnes na plyn a usneš než se to rozjede. 😒]
Pro nechápavé😒br />https😐/cs.m.wikipedia.org/…ola_(literatura)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Sleeper muze byt cokoliv, od ceho necekas vykon i kdyz ho nemusi mit moc.
Martin Tomek
Jo na dnešní dobu to jede slušně. Jen tím srovnáním s Kodiaqem si nejsem jistý. Pominu-li tu generalizaci jak jsou všichni majitelé velkých SUV arogantní, tak máme zrychlení po výjezdu z tunelu. To znamená zrychlení z 80 (s velkou pravděpodobností).
To je disicplína, kterou za nás už někdo změřil. viz https😐/zeperfs.com/…duel564-6500.htm
ze srovnání vyplívá, že Octavie má proti zmíněnému Kodiqu na vrch hlavně ve vyšších rychlostech. Nicméně v pružném zrychlení 80 - 120 (například ten tunel) je o 0,8 sekundy rychlejší.
Nechci aby to znělo nějak špatně. Jo to auto v přímce jede hezky. Dynamicky je dostatečné. Asi by pro mě nebylo ani překvapivé, že ve vyšších rychlostech je Octavia rychlejší. I když ji na zeperfs naměřili nižší maximálku než zmiňovanému kodiaqu.
JanFrk
Nemám důvod cokoliv zkreslovat...

V tunelu byla stovka omezení a za tunelem se zrychlovalo na nějakých 150, což byla naše cestovní rychlost.

Je možné, že na těch 80-120 by byl ten kodiaq rychlejší. Na trojku byl právě nejlepší tah mezi 100-160 km/h, což odpovídalo vytočení ze 4000 na 6000 otáček. V 80 měla trojka jen kolem 3000 otáček (převody byly fakt hodně těžké). Otázkou by bylo jestli bych tam v těch 80 nevrazil dvojku :-!.

To byl turbomotor ze staré školy. To nebylo jako dnešní 1.8 TSI / 2.0 TSI, které táhnou jako prase už od 1500 ot.. Muselo se to točit. Do 2000 ot. byla turbodíra, pořádný tah začínal kolem 3000 a to nejlepší bylo mezi 4000-6000.
Martin Tomek
jj taky si pamatuju, když měl kamarád v první generaci superbu jeho 132 kw verzi (či kolik to mělo - nejsem si teď z hlavy jistý). Pořád se mu zdálo, že to nejdede, než mu bratr poradil, aby podřadil 😊.
Já jsem právě přítel lineárních zátahů moderních turbomotorů.
tesnav
Tak on byl tenhle motor v kontextu doby vcelku cíleně "podladěný", šlo o základní nejslabší verzi, vždyť o pár let později byla vrcholem verze se 176kW.

Někdy v roce 2004 jsem si nechal upravit SW tohodle základního motoru u Motordesign v Mníšku a výsledek byl na tehdejší dobu a toho, co se pohybovalo po našich cestách, bomba - 148kW//295Nm, přitom dlouhodobá spotřeba pod osm litrů. Stačilo mít vždy aspoň 2.200 ot., dát plný a držet do omezovače. 110 na dvojku, 165 na trojku. Velmi příjemný a tichý motor.
frite
Aneb jak jsem porazil toho kdo ani nevěděl že s ním závodím..
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kdyz tyhle drag race jsou mnohdy nesrovnatelne s merenim. NIKDY neslapnete na plyn stejne a kdyz se nejaky ten honic chce chytit na jine auto, musis pocitat s prodlevou, od te doby kdy se rozhodne slapnout na plyn, auto musi preradit ( nebo ridic) a motor se musi dostat do otacek a to je klidne otazka 2-3s a i slabsi auto dostane naskok a na nejake rychle chyceni a predjeti potrebujes obrovsky rozdil ve vykonu v tvuj prospech. Zkratka kdyz slapnu na plyn o par vterin drive i v te 110kw turboofci, 140kw kodiaq bude mit velky problem mne chytit a dojede mne az v mnohem vyssi rychlosti.... chapeme ?
JanFrk
Já spíš myslím, že to kodiaq projel kvůli 400 kg nadváze a horší aerodynamice... Šlápnout na plyn jsme museli až na konci tunelu. V tunelu jsou radary, které hlídají rychlost...
Martin Tomek
Přesně tam jsem směřoval. byl jste rychlejší 😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
A přesně s tímhle to měření nepočítá. S prodlevou. Prostě se měří, až to začne zrychlovat. Ale to že několik vteřin předtím už by mělo, ale auto se stále rozhoduje, to už se do výsledků nedostane.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ono to neni jen o aute, ale i o ridici, ktery zareaguje, nebo se spis rozhodne toho dalsiho chytit, ujet atp...
Avatar - Mikesus
Mikesus
A já si myslel, že člověk s manuálem ma bleskurychle reakce, jak tu někteří píší. Tím to přeci být nemůže 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, vím, že to myslíš s nadsázkou, ale i to rozhodnutí řidiče, že na to šlápne chvíli trvá....třeba já to tak mám, protože si říkám, svezu se, nebo to bude zase stát 2 stovky, když šlápnu jednou na plyn 😁
Avatar - palix
palix
No pokiaľ vychádzali z tunela, tak zrejme vedeli, že budú zrýchľovať... Ak by som to chcel spraviť čo najrýchlejšie, tak už pred koncom tunela by som preradil na 3-ku a vyrazil 😉. V danom prípade to nie je náhla akcia, ktorá by potrebovala extrémne rýchlu reakciu.
Avantime
Pamätám si, keď si sused v 2003 spravil radosť a kúpil si novú striebornú Octaviu liftback s týmto motorom. Veľmi sa tešil, že konečne si môže kúpiť svoju obľúbenú značku a zároveň pôsobiť reprezentatívne. Má ju dodnes, garážovanú a donedávna len na víkendové jazdenie na výlety či za rodinou. Pamätám si, keď bolo auto nové a išli sme s ním do Tatier a za rekordne krátky čas. Na cestách ešte staré škodovky, žiguláky, tak faceliftovaná Octavka medzi nimi ešte celkom svietila.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Bez debat, O1 byla obrovský skok kupředu oproti tomu, co tu běžně jezdilo
ryccardo
Krasna doba kdy jeste svet nesilel kvuli CO2 a auta se nedelala za jedinym ucelem - co nejnizsi emise. Tenhle motor byl vyborny. Idelni k nacipovani na 132 kW a to je slusny na jezdeni i dnes. Kdejaky 100kW hybrid to smazne jako nic 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak ještě aby ne, když srovnavas 132kw vs 100kw. To je jedno co to bude za pohon. 32% vyssi vykon je znát. A přesto nám ty hybridy ukázaly, že i s tím nižším výkonem jsou v městský rychlostech dynamičtější než ty 132kw motory.
To je jako rict, ze se ta O1nechyta na PHEV rav4, která má 300koni.
ryccardo
Kdyz ja covece ve meste nezavodim, takze me dynamika motoru v mestskym provozu nijak netrapi. Vetsinou jezdim tak na ctvrt plynu
Avatar - Mikesus
Mikesus
No vidíš. Já taky jezdim ve městě na čtvrt plynu. Město není o závodění, ale o to bezpečné vyjet z vedlejší a dostat se na rychlost aut na hlavní. A tam na ten hybrid fakt nemají. Pak něco takového udělají s klasickým ICE a nehoda je na světě protože se to prostě nerozjede.
JanFrk
Zrovna na to někam rychle vjet a připojit se byla 1.8T dobrá. Měla totiž hodně dlouhou jedničku, ta šla až někam k 70 km/h když bylo zapotřebí, takže tě nezdržovalo řazení, jako u nafťáků... Samozřejmě muselo být sucho, na mokru ji to prokluzovalo...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo to byla dřív výhoda. Dnes už jsou často hodne krátké.
Nicméně ten hybrid ma vykon pořád, nemusí se roztacet turbo, dostávat se do otáček nebo prokluzovat spojka v záběru. Prostě dostaneš hned plnej vykon a máš ho tam dokud nepustiš plyn.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :yes: :yes:
ryccardo
Presne tak. Dlouha jednicka te vypalila krasne kupredu :yes: Me jede auto mezi 50-60. Zrychleni ve meste tudiz bleskurychly.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Škoda, že na letišti to nebylo poznat, že ti to vystřelí vpřed. Ale beru, že bylo hodně vody.
ryccardo
Videl si ty plesaty pneumatiky co jsem mel vepredu? Ja nevedel ze tam budete chtit vy posuci zavodit 😁 nicmene prijde ti stovka pod 10 sekund jako nedostatecny zrychleni do mesta?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jak to že si to nevěděl https😐/www.auto.cz/…y-edition-128296 ?
ryccardo
Ty si tam pro jistotu ani neprijel, takze ty mlc 😁 Nevedel. Bylo to sraz, tak jsem se tam jel podivat, abych trochu zmenil klima emisema z myho auta 😁 Neresil sem co se tam bude dit. Chtel jsem pokoukat a pokecat s jinyma automobilovyma nadsencema 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A co s tím vědět/nevědět má že JÁ tam nebyl? Viz odkaz = o tom to bylo (poprvé i podruhé = kdy to bohužel totálně zazdil déšť

Ta část že ses jel pokoukat pokecat je ok = ta část že si nevěděl.. je jako že nevíš viz já 14:25 = začalo to NEŽ ses vůbec narodil a skončí to AŽ POtom co tu nebudeš(-me 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ono nejde o stovku, ale o 0-50. No mokro bylo fakt dost, to i mne na tech zimních to bralo ASR ještě kolem stovky
Avatar - Ozzman
Ozzman
Muj archaicky diesel jim to natrel a taky jim to natrel (i mne) jeste starsi hybrid 😁 Proste nejrychlejsi je Hamuna... az po trojkovem Yarisu 😁
ryccardo
S tim jsem nikdy nemel problem snad u zadnyho auta. Jo kdyz jsem byl mladej tak jeste na Pionyru. Pro nej bylo 50 uz zavratna rychlost. Ale s autem vyjet rychle z vedlejsi a zrychlit na 50-60. To umi kazdy auto verim ze ten hybrid taky. U auta jsi limitovany adhezi gum nez nedostatkem vykonu motoru. 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
No tak toho si tedy moc neprojel asi. Ozzman mne jednou takhle chtěl asi zabít, kdyz vyjizdel z vedlejší a ten Outlander prostě nejel. Na ty hlavní měl co dělat, aby to uhradil. A další z vlastni zkušenosti, kdyz najednou po rozjetí a sepnutí spojky je to mrtvé a sbírá se to neochotně. Já radši tedy bezpečně najedu bez jakéhokoliv omezením než věřit tomu co jsem měl dát přednost, ze začne brzdit.
ryccardo
Ono se taky bezne autum na hlavni dava prednost ne ze se tam za kazdou cenu cpu. To bude asi hlavni problem 😁 Kdyz premyslim nad nejakym chciplym autem z posledni doby ve kterym jsem jel tak asi Toyota Yaris 1.3 benzin. To je smutnej pribeh. Jak asi jede litr. Radsi nemyslet 😁 Outlandet nevim. V tom jsem nejel.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Yaris 1.3, která gen? Ozzman ho má a neřekl bych, že to je nějaké line. Jen to ma hrozne tvrdou spojku.
ryccardo
2009. Jestli to má tvrdou spojku, tak to má možná u toho konkrétního auta to nejlepší za sebou. To mi ani nepřijde, že by to mělo tuhou spojku, ale chybí tomu zátah turba. Než se to probudí a rozhýbe a je úplně jedno jestli podřadíš a dřeš motor do omezovače. Nějak mě to čoveče nenadchlo. Ono to je možná tím, že to má nesmyslně dlouhý převody a motor je neutáhne. To je teď móda dělat dlouhý kvalty kvůli emisím i ke slabým motorům a ono to pak nechce jet. To je ode zdi ke zdi. Před tím byla zase móda dělat nesmyslně krátký převody, takže ti auto už ve 140 točilo 5000 otáček a při 160 jsi byl skoro v omezovači. Takový Focus 1,6 74 kW například nebo Renault Megane 1,6. Teď zase dávají do aut převodovky, kdy ti dvojka jede skoro 100 a trojka 140 akorát na to motor nemá absolutně sílu. Možná ten Yaris nejede z toho důvodu, že má dementně poskládanou převodovku. Jiný ročníky to můžou mít zase jinak.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
ryccardo
Nemám kde bych ho zkoušel. Neznám nikoho s novým Yarisem a hlavně nemám proč bych ho chtěl zkoušet. Nechci si to auto kupovat. Ani netvrdím, že ten motor není povedenej. Jen mě prostě výkonově nenadchnul. Věřím, že pro ženskou na ježdění po městě je to super motorizace, která vydrží jezdit bez závady roky.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No já taky neznám nikoho s Yarisem = půjčí ti ho normální prodejce

I v tý pradávný generaci z před 16ti let byla slušná verze Yaris 158kW 270Nm

V tý následující už jen 11 let starý (od 2010) pak přišel (doslova) vynikající R4 1.5 = s tím se jezdí = tak nějak přesně OPAČNĚ než popisuješ ten prastarej yarísek
Avatar - Ozzman
Ozzman
Počkej počkej, první či dvojkový Yaris s 158kw?!! Kde? To chci zkusit, dohledal sem jen verze s 1.8vvti a něco pod 100kw
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Čekám čekám https😐/www.theparking.eu/used-cars-detail/toyota-yaris-grmn/7-5l-100km-komb-241-g-co2-km-komb/CC1F8SWL.html až podáš zprávu 😄

Je to 1.8 kompresor https😐/www.carforyou.ch/fr/aut👋cabriolet/toyota/yaris/18-ts-bemani-kompressor-1920070 starší verze https😐/www.autorevue.cz/…s-ze-stare-skoly

Zvuk vypadá nadějně https😐/www.youtube.com/watch?… :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hele, to si ale pleteš generace, tohle je Yaris 3 a né ten 16 let starej 😁 To je ta samá genrace, kde byl první hybrid či ta tvoje oblíbená 1.5R4 s MT
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale ten MOTOR je furt stejnej 😄

Ty ACZ blokovaný odkazy (proč?) jsou 2kový Yarisy 158kW video se zvukem motoru..
Avatar - Ozzman
Ozzman
No jestli myslíš původní 1.8VVTi, co měla i Corolla či Yaris Verso a asi kdoví co, tak to jo, ale ten v Yarisu 2 přeci neměl 158kw, to je až Yaris 3 s kompresorem a GRMN verzi, nebo mi něco uniká a někde se vyráběla už v druhé generaci nějaká taková ostřejší verze ?

Já znám Yaris 2 TS jen takový

http😐/www.sauto.cz/…a/yaris/19032156?…
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ano viz ty 2 odkazy a text viz já 9:42
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ty si napsal, že ten 16 let starý Yaris má 158kw, takže ne 😁 prostě si se spletl, ten 16 let starý měl jen 98kw.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ne pleteš se ty = viz odkazY 😄
Co tu nefungují = musíš si holt vyťukst = poděkuj machi(avelli)mu :-!

2. generace která se začala prodávat před 16ti lety = už v tý je motorizace 158kW 270 Nm

Kterou znáš pak v další generaci jako GRMN
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ok, prosím pošli mi odkaz na článek, inzerát či cokoliv, kde je popsána motorizace 158kw 270NM v Yarisu 2. generace, o to tě pořád prosím, to co si poslal za video, je TSport s 1.8 98kw atmosférou 😊

Nikde jsem toto nenašel.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty odkazy tu máš DVA celou dobu 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
A na obouch je Yaris 3. generace..... ptám se, kde je ten 2. generace s motorem 158kw ? Chápeme se ? Ten 16 let starý... ten co si dával je z roku 2018.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nechci vám kazit zábavu.
Druhá generace yarisu (😜90) měla nejvýkonnější 1.8 v ti 97kw
https😐/en.m.wikipedia.org/…wiki/Toyota_Vitz
Až třetí generace ( 😜150 ) dostala ve verzi GRMN 156kw
https😐/en.m.wikipedia.org/…wiki/Toyota_Vitz#GRMN
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, to se snažím celou dobu Hamunovi vysvětlit, ale čekal sem, že třeba někdy v USA či JAP byla nějaká verze Yarisu 2, kterou v Evropě neznáme, ale pořád mi posílá Yarise 3 GRMN 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
No byla, tuším jmenovala se Vitz RS a měla 1.8 vvti 97kw.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Evropa 2. generace Yaris 158kW 270Nm = sorry jako :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Bavíme se tedy o generaci 😜90? Jen abychom mluvili o tom samém?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pokud je to 16 let starý Yaris, to se začala vyrábět 2. generace, tudíž 😜90 a tudíž se buď a) Hamuna splet, nebo za b) ví o nějaké speciální verzi, která se v EU neprodávala, ale myslím, že a je správně, jen to nechce přiznat 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
a) hamuna se většinou neplete 😁
b) hamuna má koule = klidně se přizná když občas něco splete = má VELKÝ koule a VELKÝHO :-!
c) https😐/www.carforyou.ch/fr/aut👋cabriolet/toyota/yaris/18-ts-bemani-kompressor-1920070 tady rok výroby 2009 https😐/www.theparking.eu/used-cars-detail/toyota-yaris/toyota-yaris-1-8-ts-bemani-kompressor/8UA0DWJ4.html
Avatar - Ozzman
Ozzman
Super, to jsem chtěl slyšet, ten odkaz, trvalo ti to dost dlouho , ale technicky se jedná o aftermarket tunning, tudíž neprodukční auto Toyoty... stejně bych sem mohl hodit třeba načipovanou Oktávku :-! 😒] Ale je fajn, že se to montovalo i do staryho Yarisu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pošli odkaz, to co si poslal jsou GRMN a to je generace třetí, viz Mikesus
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ok už jsme to našel.
Toyota Yaris 1.8 TS Bemani
Limitka upravena Švýcarskou firmou Bemani. 50ks upraveno.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Takže neofiko aftermarket 😊
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Asi jako https😐/www.auto.cz/…dinny-tuning-648 u dealera s plnou zárukou

Stejnej motor jako ty znáš pak v další generaci jako GRMN 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je stejnej případ 😊 Na to mrknu, to sem neznal....
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To byla neskutečná verze = takový křesla nemám ani doma 😁
Tady se ta C5 neprodávala v německu normálně u dealera
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já mám takhle 90s sen Safrana Biturbo Baccara 😊 taková konkurenční limuzína
ryccardo
Tak jste se hoši koukám po delším výslechu dobrali konce. Takže zjevně to bylo za A. Ačkoliv myslím, že se ten jednokulčák stejně nepřizná, že to bylo jinak než prezentuje 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jako vždy = ryccardo sám o sobě :yes:

Nebo si už našel KOULE = se omluvit za https😐/oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit ? A je to (bez přehánění) mnoho SET vulgarit = jen k tomuhle jedinýmu tématu (který si teď nedávno KONEČNĚ pochopil ?

edit = a nejdávej furt :yes: sám sobě = je to takový RYCCARDOvský 😉

Takže v 3. generaci 400 kusová limitka pro celej svět = stejnej motor. V 2. generaci 50 kusová jen v Evropě
ryccardo
50 kusová limitka ovšem nevyráběla je Toyota. Jo stačí napsat, že se v druhý generaci dělal nejvýkonnější motor ten 1,8 97 kW a ty ses prostě spletl nemusíš se tolik rozepisovat 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo a pak se to v další generaci celosvětově rozrostlo na 400 ks https😐/www.auto.cz/…usu-elise-108533
Avatar - Ozzman
Ozzman
No jenže, tohle už je postavený přímo Tyotou, to je trochu rozdíl, ale budiž 😊
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No spíš je to jako Alpina a BMW = kde taky občas něco zkusí = a pak je to použitý jako ofiko Toyota v další generaci

Prostě to samý v 2. generaci 50 ks a pak v 3tí 400 ks

A teď bez limitu mikesusův R4 2.0 s odříznutým válcem https😐/www.auto.cz/…-to-jinak-137842 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ten můj s odriznutym válcem je 1.5 hybrid. Tohle je jinej motor ne? Vždyť to je 1.6
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Myslím že ne = že základ je furt stejný
ryccardo
No to o tom má cenu vyloženě psát. To je teda masovka 400 kusů na celý svět 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ale aspoň přímo z továrny Toyoty.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo má cenu psát o výjimečných věcech https😐/www.hifi-voice.com/…uzlo-tri-ampingu

Četl si někdy nějaký hifi test? Zkus tenhle https😐/www.hifi-voice.com/…io-sl-103-sm-103

Furt dokola mluvíš o autech pro zábavu = no tak TOHLE sou auta pro zábavu (stejně jako můj hatchback s nižším těžištěm než tvůj autobus, s lepším rozložením hmotnosti mezi nápravy než tvůj autobus, s menšími převisy karoserie než tvůj autobus, se sofistikovanějším zavěšením kol než leVWné řešen v tvém autobusu 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Yaris grmn mne napadá. Ale to asi není 16 let.

Edit:už to tam hamuna psal.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No GRMN to nebylo, já jsem googlil a ve 2. generaci byl jen 1.8Tsport 98kw, žádné 158kw ne. Pokud vím, tak jen Cellica měla nějaký 1.8 VVTi s cca 140kw, popřípadě Corolla měla 1.8 kompresor 141kw.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Googli dál :😉

A hlavně se podívej na ty odkazy 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
GRMN je jen (známější) pokračování v další generaci
Avatar - Mikesus
Mikesus
Zatím každý yaris, I ten nový co jsem mohl jet s manuálem, měl neskutečně tvrdou spojku. Tím to nebude, tak to mají prostě nastavený. Jel jsem 4 různé yarisy, I generacne, a u všech to tak bylo. Zátah turba to nemá, ale to neznamená, že je nějak pomalejší.
JanFrk
Největší problémy mi dělají vždy automaty. Tam kolikrát jsem šlápnul na plyn a auto se hnulo až za 1,5 vteřiny a dočkal jsem se vyblikání.
ryccardo
Automat v kombinaci se slabym motorem to je radost 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo. Některé automaty reaguji s velkým spozdenim.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No zalezi jakej automat, vetsinou to delaji hydromenice, ale kdyz das vic plynu umi taky vystrelit
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :yes:
Šimpanz
Že smaže 100kW hybrid není až tak zajímavé, zajímavé je, že smaže stejně výkonný a o více 20 let mladší hybrid.
https😐/zeperfs.com/…duel359-7902.htm
Avatar - Mikesus
Mikesus
To je ta stránka, kde naměřili hybridní Camry zrychlení na 200, i když na omezovač na 180 a dvoulitrove corolle na 100 za 9, I když všude jinde to změří za 8? Jako orientační to je dobré, ale na tu corollu, z vlastni zkusenosti nemá. Jedna taková O1 RS se za mne povesila, na dalnici do Plzně. Stačilo pár kamionů, rozjezd z 85 na na dalnicni rychlost a než se na ni dostal, už mu tam najel další a já byl pryč. Takze při tom rozjezdu tolik ztrácí, ze se udělá místo na kamion, který může v klidu začít ptedjizdet. Ale jinak ano, kdyz se udělalo volno, prolitnul okolo rychlosti, za kterou by byl na několik let bez řidičáku.
Šimpanz
To je ta stránka, kde nic nenaměřili, to je stránka kde se shromažďují výsledky dynamických testů z AutoBildu, AutoHebdo, AutoJournal, AMuS, AutoPlus, Auto Zeitung, AutoCar, Autopista, Echappement, Le Moniteur Automobile, Quattroroute, Revue Automobile Suisse, Sport Auto, Action Auto Moto, Auto a dalších. Tam kde je od jednoho modelů víc výsledků od více redakcí se pak do tabulek zapisuje průměrná hodnota ze všech měření.
Takže třeba 0-100 za 8,7 u té Corolly je průměr z měření 8 redakcí a třeba pružné zrychlení z 80 na 120 za 5,2 je průměr měření 4 redakcí.

V každém případě je OI RS rychlejší v každém režimu, v zrychlení je na všech průběžných rychlostech dříve a ještě více dominuje v pružném zrychlení lhostejno jestli je to 80-120 nebo 40-140 nebo 80-180. Samozřejmě to platí pro nová nebo zánovní auta. Jestli ty jsi závodil s OI RS, tak není jednak jasné jestli i ta Octa závodila s tebou a za druhé závodil jsi v každém případě s autem o více než 20 let starším a nejspíše s nájezdem 200-300 tkm nebo i více a patřičně unaveným. Se zánovní OI RS bys nestíhal v žádném režimu, to je zcela evidentní, stopky nelžou.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ok. Tak mi vysvětli, jak změřili Camry 0-200?
https😐/zeperfs.com/…y-2-5-hybrid.htm
Ještě bych rád věděl, z jakých redakci to berou. Ať kouknu kdekoliv na YT, hodnota podle jejich měření se shoduje s udavanymi.
Rád bych tedy potkal na živo tu O1RS, která je rychlejší. Ta na dalnici byla tedy nějaká zdechlina. Zkus někdy praxi misto teorie.
JanFrk
Tenkrát si soused pořídil taky Oktávku 1.8T a říká mi to jede jako prase... Měl jsem ji taky, tak říkám no jo... Pak jsem ho vezl někam svoji a on mi říká - máš v pr.... turbo píská ti, to v mojí není ani slyšet... Přitom jsem měl turbo pár tisíc po repasi a bylo tiché, byl slyšet jen svist jak má být... Tak jsem sednul do jeho a říkám mu nejede to, tak jak má - má to jet úplně jinak. Napichnul jsem mu tam diagnostiku a turbo mu tlačilo jen 0,3 bar. (správně má být kolem 0,7 bar.) A pak mu v servisu zjistili, že má prasklou podtlakovou hadici, kde mu utíkal tlak turba. Ale jelo to podle něj jak prase i s děravou hadicí a 0,3 bar...
JanFrk
Podle mě to byla nejlepší volba do Oktávky. Dobře to jelo. Spotřeba nebyla velká, dalo se s tím jezdit i celkem úsporně na okreskách. A navíc ten motor uměl vydržet to samé co to legendární TDI. 500 000 km nebyl problém, pokud se o to člověk staral. Odcházeli na tom vždy jen samé blbosti, hadičky, čidla, ale motor jako takový byl odolný. Samozřejmě spojka a turbo vydrželo podstatně méně než na TDI, pokud se výkon využíval... Ale to bylo jednoduché malinké obtokové turbo za pár korun.
ryccardo
Chces vypravet o prodrenych hrnickovych hydrostelech na tom legendarnim TDI? Kazdy motor umi zlobit a i nespolehlivy motory se spravnou peci umi fungovat. Chce to tomu motoru jen dat to co potrebuje a spravne s nim zachazet. Nicmene tyhle 1.8 turbo byly vykonny a skutecne celkem trvanlivy. TSI motorum trvalo nekolik let nez se z nich stala dustojna nahrada neprimovstrikovych predchudcu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To auto melo fajn motor, ale ten podvozek ho brutalne nestihal 😁
ryccardo
Myslíš jedničková Oktávka všeobecně? Hele vyřešil jsem to sportovníma pružinama a tlumičema. Přestalo se to pak tak nesmyslně naklánět a výrazně líp to kroužilo zatáčky. Plus z toho musíš samozřejmě slíknout ty příšerný 15 palcový kola a dát tam aspoň 16ky. Zázrak to ale samozřejmě nikdy nebyl. TDI byl sice fajn motor, ale taky jsem na něm řešil dost závad. 2x prodřený hydroštely a následná rozborka hlavy, pak prasklá hlava a začalo to žrát vodu a k tomu běžná kratochvíle - každý dva roky vyndat turbo a rozhýbat regulaci, aby to nepadalo do nouzáku. Celkem jsem si s tím taky užil. Trošku bych ten motor konstrukčně předělal. Nepovažuju ho úplně za dokonalej. Myslím, že dost věcí VW mohlo udělat líp.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, s TDI to je katastrofa, těžký předek a ta 1.8T byla trochu lepší, ale pořád to bylo neochotné do zatáček a nevěřím moc, že by tomu hodně úprav pomohlo tak, aby to zatáčelo jako jiná auta, která mají od začátku ten podvozek stavěný na zatáčky. Nejlépe asi jezdily dvojkové Ofce, sice to nebyla žádná řidičská nirvána, ale takové nenadchne, ale neurazí. Ještě na komfort nebyla tak hrozna O3 Scout, na rozdíl od verzí s tyčí vzadu...
JanFrk
1.8T je celkem těžký motor. V servisu mi bylo tenkrát řečeno, že 1.8T má vepředu jiné tlumiče a pružiny (tužší), než 1.6i.
ryccardo
Hodně těžký. Problém je že s tou tuhou nápravou vzadu stejně zázraky neuděláš. Sporťák z toho nikdy nebude. Ale zase to díky tomu těžkýmu motoru jezdí dobře v zimě. Trakci na předku máš úžasnou 😉 Já myslím, že jestli má někdo sportovní ambice, tak v Oktávce žádný zázraky nezažije. Šel bych k jiný značce.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No a tady se přes odkazy a opakovaný vysvětlování = krutě pleteš

Tehdy svět už šílel jen ty si to nevnímal (nevěděl) to je celý. Ty procesy běží celej tvůj život = ale to teď už VÍŠ. Tak neopakuj to samý z dob kdy si to nevěděl. Nejde o tvý pocity ale realitu = už tehdy svět po tvým šílel = snažil se snižovat emise, jen si to tehdy nechápal. A auta se dělala se stejným účelem jako dnes = jinak viz mikesus 11:09

Je to kontinuální proces = začal než se narodil. A samozřejmě probíhal i v době = o který píšeš (svý chybný představy). Skončí nakonec autama s nulovými emisemi. Je to proces na délku lidského života (i delší = celoplanetárně to bude spíš na 2 😊 takže tobě přijde PŘILIŠ RYCHLÝ :-!

Dneska je fakt krásná doba na auta https😐/www.autoforum.cz/…h-doslova-boura/ a lepší nebyla (škoda že díky komunistům jsme dobu dostupnosti větších motorů...
JanFrk
Znal jsem člověka, co žil v domění, že 1.8 20V turbo je pětiválec.
moan78
Ved logicke. 20/4=5 :-!
frite
Tak to byl pěkný pitomec, vždyť z té zkratky je naprosto jasné že se jedná o dvacetiválec do V.
Avatar - Mikesus
Mikesus
to mi teď pripomnělo, jak jsem na parkovišti potkal Hyundai Kona a na bocích měl "hrdě" vylepené ( už z výroby ) 48V.
Avatar - Anonym
Anonym
Každá doba má něco svého. Před 20 lety to bylo uvádění počtu ventilů a počet červených písmenek na znaku TDI. Dokonce i u znaku HTP mohlo být písmenko P stříbrné, nebo červené. Podobně směšné jako uvádět napětí hybridního systému.
Avatar - Stejsn
Stejsn
kesumb
Ja ji mel kolem roku 2003 a mel jsem ji moc rad. Zadny provozni naklady a melo to roztomilej turboefekt. Pak jsem roky jezdil v 110,125 a 130kw tdi a vzpominal.. Jasne, podvozek, poddimenzovany brzdy.. Ale jelo to.
frite
Zajímavé že i přes skokové zdražení které nastalo za poslední rok je i dnes po 23 letech Octavia je 110 kw, lepší bezpečnostní, výbavou, dynamikou, spotřebou a plnící daleko přísnější emise levnější o 90 tis.
A radši ani nehledám jaká byla v roce 98 průměrná mzda... Tolik asi k místnímu koloritu brečením nad cenami nových aut a házení to na EU...
(Octavia 3 110kw byla oproti octavce v testu levnější o nějakých 155 tis.)
JanFrk
Dnes se totiž prioritně nevydělává na prodeji aut, ale na servisu, náhradních dílech atd.
frite
Ze strany dealerství ano.
Nicméně i o pětileté záruce za v ceně nebo za pár šupů si tenkrát taky mohli kupující jenom nechat zdát...
Avatar - Anonym
Anonym
Třeba telefony za tu dobu zlevnily. Prostě všeobecný pokrok.
Na bedra EU se hází spíše omezená dostupnost levných aut. Třeba Dacia u nás minulý rok nemohla prodat cca 2 tisíce svých aut, aby splnila emisní cíle EU. A do budoucna to bude jen horší.
frite
Taková sýčkávání že auta budou nedostupná slýchávám už 15 let.
Dacia si třeba letos už může pomoci prodejem svého čínského EV. Jiné automobilky plní v pohodě a prodeje brzdit nemusí.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Zítra se musím podívat do garáže, zda tam to 20 let staré auto s 500.000 km na krku stále stojí.
Asi dostane plnou nádrž premiového paliva k těm kulatinám. Nicméně Verva 100 se nově nabízí s 10% biosložky...fujtajbl.
frite
Ve Verva 100 byla bioslozka vždycky, šlo právě o to aditivum které zvyšovalo oktanové číslo
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ale v té Vervě to je ETBE. To zlepšuje vlastnosti benzinu narozdil od řepky.
frite
Zvyšuje to oktanové číslo ale to biolíh taky.
A produkty z řepky se do benzínu nedávají a nedávaly.