Novinky
Nové BMW 4 Gran Coupé oficiálně: Elektromobil doplňují konvenční verze, s výkonem až 275 kW
42 komentářů
del42sa
0
všechny ty motory musí vypouštět strašné množství emisí a není možné aby splňovaly poslední Euro normy, když PSA a Renault mají jen 1,6l a menší, nebo ? 😉
iudex
3
Nebo je správne. 😉
WinDiesel
3
BMW má motory, PSA a RSA mají pohonné jednotky. 😒]
topten
0
:yes:
Zásadná otázka: čo to je, teda aký typ karosérie? Je to sedan, alebo liftback?
Minulá generácia bola 5-dverový liftback, teraz sa v texte píše o "štvordverovom kupé", ale bez bližšieho vysvetlenia. Logika hovorí, že nástupcom liftbacku bude zase liftback. Ale logika nie vždy funguje, aj 2 Gran Coupé je sedan, rovnako tak 8 Gran coupé.
Pritom odpoveď na túto zásadnú otázku ovplyvňuje zmysel tohto modelu v portfóliu: ak to bude päťdverový liftback ako predchodca, potom to výborne zapadá do portfólia popri štvordverovom sedane a dvojdverovom kupé. Ak z toho ale spravili len štvordverák (ako 2GC a 8GC), tak je to len zbytočne duplicitný sedan, ktorý vedľa 3er nemá zmysel.
Minulá generácia bola 5-dverový liftback, teraz sa v texte píše o "štvordverovom kupé", ale bez bližšieho vysvetlenia. Logika hovorí, že nástupcom liftbacku bude zase liftback. Ale logika nie vždy funguje, aj 2 Gran Coupé je sedan, rovnako tak 8 Gran coupé.
Pritom odpoveď na túto zásadnú otázku ovplyvňuje zmysel tohto modelu v portfóliu: ak to bude päťdverový liftback ako predchodca, potom to výborne zapadá do portfólia popri štvordverovom sedane a dvojdverovom kupé. Ak z toho ale spravili len štvordverák (ako 2GC a 8GC), tak je to len zbytočne duplicitný sedan, ktorý vedľa 3er nemá zmysel.
tak jsem ještě jednou pídil v tiskové zprávě a našel dvě trochu protichůdné informace. Cituji: "Čtyři dveře, pět plnohodnotných sedadel, velká a vysoko otevíratelná zadní výklopná stěna a univerzální zavazadlový prostor" Takže podle všeho zůstává "liftbackem"
Ano, je to liftback.
Jo, nakoniec som našiel dôkaz, na tomto (jedinom) obrázku tá malá fotka v strede dolu ukazuje pohľad do kufra cez otvorené piate dvere: https😐/www.auto.cz/…ykonem-az-275-kw?…
Já jsem se ztratil v označování řad, modelů, karosářských variant a motorizací u BMW už dávno. 😄 Časy, kdy platilo 3, 5, 7 jsou pryč.
Pokud se týká mého pohledu na vzhled téhle 4 GC nemám s ním zásadní problém. Nesedí mi jen tři detaily - partie zadního nárazníku v oblasti černého plastu kolem odrazky, svislé nádechy vzduchu na krajích předního nárazníku (pokud jsou stříbrné) a obecně oblíbený prvek nyní u BMW napříč řadami - mřížka výdechu vzduchu za předním kolem. Tu jsem ochoten akceptovat u vrcholných variant M, CS, Competition, ale u běžného sedanu, zde tedy liftbacku, asi ne. Přiznám se, že ani nevím, jestli má funkci nebo je jen fejkovým designovým prvkem.
Pokud se týká mého pohledu na vzhled téhle 4 GC nemám s ním zásadní problém. Nesedí mi jen tři detaily - partie zadního nárazníku v oblasti černého plastu kolem odrazky, svislé nádechy vzduchu na krajích předního nárazníku (pokud jsou stříbrné) a obecně oblíbený prvek nyní u BMW napříč řadami - mřížka výdechu vzduchu za předním kolem. Tu jsem ochoten akceptovat u vrcholných variant M, CS, Competition, ale u běžného sedanu, zde tedy liftbacku, asi ne. Přiznám se, že ani nevím, jestli má funkci nebo je jen fejkovým designovým prvkem.
Možná budu v menšině, ale na mě 4GC působí vyváženějším dojmem než 4er coupé. Asi to dělají zadní dveře, které opticky rozdělují obrovskou plochu, která je u kupé.
Redakcia: sú údaje o verzii 30i správne? Pre 430i píšete výkon len 180 kW, pritom motor 30i má v ostatných modeloch (330i, 430i kupé) 190 kW.
330i a 430i jsou ještě v nabídce bez mildhybridu, ty by ho měly dostat až s novým model. rokem, tj. někdy v létě. GC už má 30i s mhev, proto jen 180kW. 😒
Podle technických údajů jsou mildhybridem u 4 Gran Coupé jen M440i 😁rive a 420d. Benzinové čtyřválce jsou zatím bez 48V systému
Síce mi to moc logiky nedáva, teda že pridám baterku (s nejakým malým výkonom, ale predsa) a výkon mi klesne, ale v 5er to bolo podobne, po prechode na mildhybrid výkon 40i klesol z 250 na 245 kW.
Inak pokles zo 190 na 180 kW je dosť blbý, ja som po predstavení 128ti, ktorý má 195 kW predpokladal, že novšie modely postupne všetky prejdú na tento výkonnejší motor. A je to presne naopak, teda namiesto očakávaných 195 kW len 180. 😒
Inak pokles zo 190 na 180 kW je dosť blbý, ja som po predstavení 128ti, ktorý má 195 kW predpokladal, že novšie modely postupne všetky prejdú na tento výkonnejší motor. A je to presne naopak, teda namiesto očakávaných 195 kW len 180. 😒
Ten udávaný výkon je výkon čistě spalovacího motoru, u 540i udávají k 245 kW ještě 11 kW el. generátoru, tj. celkově to je o pár kW navíc, jenže taky 160 kg navíc, takže o ničem. U 30i to bude podobné, 180 kW plus nějaké kW el. motoru/generátoru.
To nepoteší. Začínal som zvažovať, či v 3er nepostačí 30i, ako ten výkon medzigeneračne narástol zo 185 na 190 a dúfal som, že po facelifte to bude 195 kW (zo 128ti) a ono sa to vráti na 180 kW. Ako nebude to dramatický rozdiel, ale v spojení s ťažším mildhybridom sa to iste prejaví na dynamike (430i udáva 6,2s na stovku v porovnaní s 330i, ktorá má 5,9s).
Ešte k dizajnu: nevyzerá to zle, asi som si na veľké obličky už zvykol z M3/M4, naviac sa mi javí, že pri väčšom štvordveráku to pôsobí vyváženejšie než na 4er kupé.
Proporčne sa ale nemôžem zbaviť pocitu, že to pôsobí o chlp viac ťažkopádne, menej ľahko, ako by mohlo (a pri značnom zväčšení dĺžky malo). Najmä porovnanie s predchodcom ukazuje, že ten nárast výšky o 5 cm sa prejavil v mohutnejšom pontóne a tej masy je vzadu viac, ako by bolo ideálne. Bočný pohľad najlepšie ukazuje, že predchodca napriek podstatne menšej dĺžke pôsobí štíhlejšie a v zadnej časti ľahšie😒br />https😐/img.auto.cz/…pbWc/7034611.jpg?…
https😐/cdn.carbuzz.com/…0/900/395962.jpg
Ak to ale bude liftback s väčším a praktickejším kufrom a väčším priestorom vzadu ako sedan, tak to je akceptovateľná daň.
Proporčne sa ale nemôžem zbaviť pocitu, že to pôsobí o chlp viac ťažkopádne, menej ľahko, ako by mohlo (a pri značnom zväčšení dĺžky malo). Najmä porovnanie s predchodcom ukazuje, že ten nárast výšky o 5 cm sa prejavil v mohutnejšom pontóne a tej masy je vzadu viac, ako by bolo ideálne. Bočný pohľad najlepšie ukazuje, že predchodca napriek podstatne menšej dĺžke pôsobí štíhlejšie a v zadnej časti ľahšie😒br />https😐/img.auto.cz/…pbWc/7034611.jpg?…
https😐/cdn.carbuzz.com/…0/900/395962.jpg
Ak to ale bude liftback s väčším a praktickejším kufrom a väčším priestorom vzadu ako sedan, tak to je akceptovateľná daň.
Je to liftback, ale souhlasím s tebou, první, co mě při pohledu na fotky napadlo, tohle je nějaké těžkopádné. Je to vyšší než předchůdce, a to hlavně dělá ten dojem. Plus zavalitost předku, velký převis, ty óbr ledviny, prostě nevypadá to vůbec lehkonoze a přitom našlapaně, jako většina klasických řad bmw, a také předchozí 4GC. I ta elektrická verze mi přijde nějak subtilnější, jakkoliv by to mělo být tvarově to samé. Nejspíš ta celk. výška to dělá.
Mne na tom autě vadí jen ty divné ledvinky, z boku je to pecka.... prostě taková mnohem lepší Oktávka, naložíš i kočárek a přitom jedeš v elegantním autě a je to pořád BMW 😊
Už i stávající 4er GC se mi líbí a vlastně se mi líbí i 3ka GT...
Už i stávající 4er GC se mi líbí a vlastně se mi líbí i 3ka GT...
Tak ja stále považujem doterajšie 4GC za najkrajší 5dv. iftback, aký kedy bol. Ani toto nie je zlé, stále je to jeden z krajších LB, ale v priamom porovnaní s predchodcom stráca, ako píšem vyššie, pôsobí tak ťažkopádnejšie a mohutnejšie.
Na druhej strane si viem predstaviť, že sa to prejaví v značnom zväčšení vnútorného priestoru oproti predchodcovi a teda to bude použiteľný rodinný liftback (ako píšeš, taká prémiová luxusná Octavia), ktorý možno nahradí obtlstlé 3GT (ktoré na rozdiel od Teba nemôžem stráviť, je to už taký crossover).
Na druhej strane si viem predstaviť, že sa to prejaví v značnom zväčšení vnútorného priestoru oproti predchodcovi a teda to bude použiteľný rodinný liftback (ako píšeš, taká prémiová luxusná Octavia), ktorý možno nahradí obtlstlé 3GT (ktoré na rozdiel od Teba nemôžem stráviť, je to už taký crossover).
To 3GT je strašně závislé na barvě a výbavě, některé se mi líbí, ale na eleganci 4GC nemá, toto z fotek, které si vypíchl v tvém příspěvku na mne spíš působí dynamicky a ani né tak těžkopádně. Mne na něm fakt nesedí jen ty "bobří zuby" to je taková škoda 😐 Ale třeba si zvyknu.
Třeba tohle 3GT by mne vubec neurazilo
http😐/www.sauto.cz/…/rada-3/19162761?…
Třeba tohle 3GT by mne vubec neurazilo
http😐/www.sauto.cz/…/rada-3/19162761?…
No tohle je aspon auto pro tatinka - pekne s trilitrovym benzinem… :-!
Samozrejme jako druhe auto.
Samozrejme jako druhe auto.
Mel sem GC jako rodinný auto s miminkem a i týden v Rakousku pohoda.
Jo stacilo by uplne v pohode i jako hlavni auto, ale pak to v tehle motorizaci trochu zbytecne polyka benzin … :-!
Jako druhy auto by to ale pro me nebyl problem, pocitam za dva tri roky to u me bude aktualni otazka, tohle bude horky kandidat.
Protoze nemam rad auta co maji malo dveri, jinak je to samozrejme coupe, ktere vypada lip. Pokud coupe tak 911 nebo Mustang co me se tyka, nechat si to dva tri roky pro zabavu a pak zase zahodit. Ale to chce penizky, protoze to uz jsou auta, se kterymi asi chces obcas na trat atd. a to pak ta udrzba neco stoji.
Jako druhy auto by to ale pro me nebyl problem, pocitam za dva tri roky to u me bude aktualni otazka, tohle bude horky kandidat.
Protoze nemam rad auta co maji malo dveri, jinak je to samozrejme coupe, ktere vypada lip. Pokud coupe tak 911 nebo Mustang co me se tyka, nechat si to dva tri roky pro zabavu a pak zase zahodit. Ale to chce penizky, protoze to uz jsou auta, se kterymi asi chces obcas na trat atd. a to pak ta udrzba neco stoji.
...v téhle motorizaci....je otázka, jakou máš na mysli. V článku se píše o verzích 420i, 430i, M440i 😁rive, 420d. A ano, všechny polykají benzín nebo naftu. Od 5,1 do 8 litrů benzínu nebo 4,8 nafty.
Pokud tyto spotřeby pro tebe neodpovídají pro hlavní auto, potom se poněkud pozastavuji nad tvou úvahou o Porsche nebo Mustangu pro zábavu. Porsche asi ne, je to jenom B6, protože je to pár dnů, co jsi uvažoval o V8 Mustangu 5.0 na rok, na dva - " Nicmene dokud to jde, mozna bych si poridil poradnej osmivalec a dal tam nejaky brutalni laufy, at to kazdy vi, ze jedu."
Máš to těžký, zvlášť, když uvažuješ o druhém autě i o jízdách na okruhu. 😄
Pokud tyto spotřeby pro tebe neodpovídají pro hlavní auto, potom se poněkud pozastavuji nad tvou úvahou o Porsche nebo Mustangu pro zábavu. Porsche asi ne, je to jenom B6, protože je to pár dnů, co jsi uvažoval o V8 Mustangu 5.0 na rok, na dva - " Nicmene dokud to jde, mozna bych si poridil poradnej osmivalec a dal tam nejaky brutalni laufy, at to kazdy vi, ze jedu."
Máš to těžký, zvlášť, když uvažuješ o druhém autě i o jízdách na okruhu. 😄
Asi kríza stredného veku? 😅
Jeste ne.
Chci si poridit nejaky sviznejsi auto, vzdycky jsem si to pral. Ale ja nejsem clovek, co bude servisovat desetileta auta, ikdyz jsou mozna jeste lepsi nez ta soucasna (hmotnost, velikost).
Jen tak na dva tri roky a uzit si to. Proste si kouopit zbytecny auto, pobavit se, zas to zahodit a proste na tom budes trratit nejake penize, to je zivot. Uzit si v zivote i trochu zabavy.
V tomto pripade by to byl trilitrovy benzin, to je jasne. A protoze si to chci uzit a bude to druhe auto, nezalezi prilis na spotrebe. Pro me je 9 hodne a 12 jeste vic, ale financne me to dva tri roky trapit nebude, ikdybych s tim jezdil 15 tisic rocne.
Ale s hlavnim autem jezdim 20-40 tisic km rocne, byly dokonce silnejsi roky, to uz je poradny balik, kdyz tam lejes 12 na sto, kupujes drahy pneu, mas drahy autorizovany servis (servisy premie proste neco stoji) a hlavne s tim nejezdis na spotrebu - pod 10 se nedostanes atd. … nejaky penize za to vyhodim, ale zas rozhazovat je kolem sebe jen tak nebudu 😄
Chci si poridit nejaky sviznejsi auto, vzdycky jsem si to pral. Ale ja nejsem clovek, co bude servisovat desetileta auta, ikdyz jsou mozna jeste lepsi nez ta soucasna (hmotnost, velikost).
Jen tak na dva tri roky a uzit si to. Proste si kouopit zbytecny auto, pobavit se, zas to zahodit a proste na tom budes trratit nejake penize, to je zivot. Uzit si v zivote i trochu zabavy.
V tomto pripade by to byl trilitrovy benzin, to je jasne. A protoze si to chci uzit a bude to druhe auto, nezalezi prilis na spotrebe. Pro me je 9 hodne a 12 jeste vic, ale financne me to dva tri roky trapit nebude, ikdybych s tim jezdil 15 tisic rocne.
Ale s hlavnim autem jezdim 20-40 tisic km rocne, byly dokonce silnejsi roky, to uz je poradny balik, kdyz tam lejes 12 na sto, kupujes drahy pneu, mas drahy autorizovany servis (servisy premie proste neco stoji) a hlavne s tim nejezdis na spotrebu - pod 10 se nedostanes atd. … nejaky penize za to vyhodim, ale zas rozhazovat je kolem sebe jen tak nebudu 😄
Sice jsi to popsal ne příliš obratně, ale snad chápu, co jsi chtěl říct.
V první řadě je třeba si to srovnat v hlavě a v peněžence. Je však vždy lepší zvolit i "zbytečný" auto, tedy pro zábavu, tak, aby si člověk i při následném prodeji nepřipadal, že ho vyhazuje, jak píšeš. Pokud nejsi úplně za vodou a to mám pocit, že zatím asi nejsi.
V první řadě je třeba si to srovnat v hlavě a v peněžence. Je však vždy lepší zvolit i "zbytečný" auto, tedy pro zábavu, tak, aby si člověk i při následném prodeji nepřipadal, že ho vyhazuje, jak píšeš. Pokud nejsi úplně za vodou a to mám pocit, že zatím asi nejsi.
Na nemeckom webe je už aj konfigurátor, vrátane nejakých nových farieb: https😐/configure.bmw.de/…08R9,S08TF,S09QX?…
Tá Sanremo green nevyzerá zle: https😐/twitter.com/…70768131/phot👋3
Tá Sanremo green nevyzerá zle: https😐/twitter.com/…70768131/phot👋3
Jak to ma ted BMW u 3er s podvozky?
1) Obyc vs. 2) M sport vs 3) adaptivni vs. 4) adaptivni M sport(?) - pokud tedy je neco takove
Je z toho neco cemu se kazdou cenu vyhnout nebo to vsechno funguje "jako kdysi", resp jak clovek z nazvu ceka?
Treba neadaptivni M podvozek, udelali z toho vrazdu co se cloveku na vetsich kolech vymsti nebo je to furt rozumnej kompromis? Ptam se bo jedina zkusenost zatim u me jen s nehybridnima trojkama kde bylo kdovi co za zelezo a uprimne se tech +150-200kg bojim prave ve vztahu co udelaji s nastavenim podvozku.
1) Obyc vs. 2) M sport vs 3) adaptivni vs. 4) adaptivni M sport(?) - pokud tedy je neco takove
Je z toho neco cemu se kazdou cenu vyhnout nebo to vsechno funguje "jako kdysi", resp jak clovek z nazvu ceka?
Treba neadaptivni M podvozek, udelali z toho vrazdu co se cloveku na vetsich kolech vymsti nebo je to furt rozumnej kompromis? Ptam se bo jedina zkusenost zatim u me jen s nehybridnima trojkama kde bylo kdovi co za zelezo a uprimne se tech +150-200kg bojim prave ve vztahu co udelaji s nastavenim podvozku.