Porsche nikde netvrdí, že verze s výsuvným křídlem má stejný přítlak jako GT3 s pevným křídlem (ono není pevné, ale mechanicky nastavitelné v několika polohách, přičemž poloha s největším přítlakem se smí používat pouze na okruhu a není schválená pro provoz na pozemních komunikacích). Otázka je, čemu říkáš "dostatečný" přítlak, určitě dosažitelná gčka v oblouku jsou s pevným křídlem vyšší, ale to neznamená, že výsuvné křídlo neudrží auto na silnici. Takže ano, na okruhu budou jezdit jinak, tohle je verze určená primárně na silnice.
To jo, ostatne tohle uz jsem nekde slysel - protoze ma 911 vic hmotnosti v zadu, z podstaty veci lepe brzdi, protoze diky tomu pri brzdeni zustavaji zadni kola vice zatizena a maji navic siroke pneu, tedy jeste vetsi plochu.
Ale s tou plochou pneumatiky vzhledem k jeji sirce bych byl opatrny, co jsem slysel tak sirsi pneu nemusi nutne znamenat vetsi stycnou plochu (zalezi na pneumatice, jejim nahusteni, jak se deformije pod zatizenim, jak je nastavena geometrie atd)
PS: 385kg pri maximalce je u nezavodniho auta vazne extrem!
V podkladech Porsche je, že pevné křídlo GT3 generuje až 385 kg při max. rychlosti. U touring paketu s výsuvným křídlem bych to odhadoval tak na polovinu (podle údajů jiných 911 s výsuvným křídlem). To je samozřejmě znát v rychle projížděných zatáčkách a při brzdění z vysokých rychlostí, kdy dodatečné dva metráky přítlaku udělají rozdíl jak na brzdách, tak v oblouku. 911ctky dobře brzdí z podstaty věci i bez křídel, protože díky větší hmotě na zadku více odolávají klopnému efektu (veškerá hmotnost právě u nich nejde jenom dopředu), který u aut s motorem vpředu způsobuje odlehčení zadních kol a brzdí převážně jenom předkem, kdežto 911 brzdí "na všechny čtyři" nicméně dodatečné 2 metráky jsou při brzdění znát (samozřejmě při brzdění ze 100 km/h ten efekt křídla bude malý, s rychlostí ale bude rychle stoupat).
Docela by me zajimalo, kolik pritlaku dela samotne kridlo a kolik podvozek / difuzor.
Pokud vim, vetsinu pritlaku dela prave samotna aerodynamika “pod autem” a samotne zadni kridlo jen pridava na zadni naprave pri vyssich rychlostech. Vzhledem k tomu, ze kridlo je vzadu, nema na pritlak vepredu skoro zadny vliv a pri brzdeni jde stejne hmotnost dopredu a zadek se odlehcuje. Kridlo vzadu tomu prilis nepomuze, mozna bude auto brzdeni z rychlosti 200+ stabilnejsi?
Ani velke kridlo vzadu nebude mit vyrazny dopad na podtlak pod autem. A nebude mit tudiz prilis velky vliv na predek.
Neco jineho je pak aktivni kridlo vzadu, ktere se potom pri brzdeni z vysoke ryvhlosti otoci/vysune “temer kolmo” proti vzduchu a pusobi jako airbrake (brzdi odporem vzduchu), ovsem to u GT3 neni.
Me to zas tak hrozny neprijde... jeste kdyz se na to podivas opacnym pohledem: jeste pred par lety stala 911ka jako dum u Prahy, dneska uz je 911ka sotva jako jeden/dva pokoje. :D
Nevíte někdo, jak Porsche docílilo u verze Touring dostatečného přítlaku na zadní ale i přední nápravě (při brzdění). Mám pocit,. že obě verze na okruhu musí jezdit úplně jinak. Díky za odpovědi