Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Porsche 911 GT3 Touring je tu. Puristická verze pro silnice má manuál

David Bureš
Diskuze (14)

Paket Touring se v minulé generaci Porsche 911 GT3 ukázal jako populární. A tak ho automobilka nabídne i pro současnou 911 GT3.

Porsche 911 léta patří mezi velice univerzální sportovní automobily, a to hlavně díky pestré nabídce derivátů cílících na odlišný typ klientely. Tři karosářské varianty (kupé, cabrio a targa) doplňují různé výkonnostní stupně včetně vrcholného Turba S výkonově soupeřícího se supersporty nebo třeba okruhově zaměřená verze GT3. A právě ta je nově dostupná s paketem Touring.

Ten automobilka nabídla od roku 2017 již u minulé generace 911 GT3, u níž se ukázal jako velice populární, a tak tento balíček je nově dostupný také pro aktuální 911 GT3. Konkrétně cílí na zákazníky, kteří milují atmosférický motor 911 GT3, ale rádi by auto více zaměřené na běžné silnice.

Video se připravuje ...

Prvky balíčku přitom přímo navazují na předchůdce. To znamená, že poznávacím znakem verze Touring je automaticky výsuvný spoiler vzadu, který nahrazuje pevné křídlo výchozí GT3. To si vyžádalo i další stylistické úpravy zádě, v podobě třeba hliníkových lišt kolem oken nebo nápisu Touring na zádi.

Motor z GT3 v podobě čtyřlitrového atmosférického šestiválce boxer o výkonu 375 kW je pak opět možné párovat s šestistupňovým manuálem, což je další klíčový prvek provedení Touring. Na rozdíl od minulé generace však pro tento paket bude možné objednávat také sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK.

Interiér pak podle Porsche navozuje atmosféru klasického sporťáku. Konkrétně 911 GT3 Touring využívá detailů z černé kůže a obložení z broušeného tmavého hliníku.

K dispozici je také prakticky všechna příplatková výbava jako u výchozí 911 GT3. Nechybí bohatá nabídka laků karoserie, různé asistenční systémy, dynamické LED světlomety, keramické brzdy nebo třeba zvedání přední nápravy.

Balíček Touring pak zákazníky nejenže zaujme svým purismem, ale také faktem, že se dodává na přání, bez dodatečného příplatku. Ceny výchozí 911 GT3 na českém trhu startují na částce 4.606.000 Kč.

Označení Touring přitom není v nabídce Porsche 911 novinkou posledních generací. Už v modelovém roce 1973 firma nabídla jako výbavový stupeň pro 911 Carrera RS.

David Bureš
Diskuze (14)

Doporučujeme

17. 6. 2021 18:18
Re: Absence velkého křídla na zádi
To jo, ostatne tohle uz jsem nekde slysel - protoze ma 911 vic hmotnosti v zadu, z podstaty veci lepe brzdi, protoze diky tomu pri brzdeni zustavaji zadni kola vice zatizena a maji navic siroke pneu, tedy jeste vetsi plochu.

Ale s tou plochou pneumatiky vzhledem k jeji sirce bych byl opatrny, co jsem slysel tak sirsi pneu nemusi nutne znamenat vetsi stycnou plochu (zalezi na pneumatice, jejim nahusteni, jak se deformije pod zatizenim, jak je nastavena geometrie atd)

PS: 385kg pri maximalce je u nezavodniho auta vazne extrem!
Avatar - Ham.
17. 6. 2021 09:31
Re: Absence velkého křídla na zádi
V podkladech Porsche je, že pevné křídlo GT3 generuje až 385 kg při max. rychlosti. U touring paketu s výsuvným křídlem bych to odhadoval tak na polovinu (podle údajů jiných 911 s výsuvným křídlem). To je samozřejmě znát v rychle projížděných zatáčkách a při brzdění z vysokých rychlostí, kdy dodatečné dva metráky přítlaku udělají rozdíl jak na brzdách, tak v oblouku. 911ctky dobře brzdí z podstaty věci i bez křídel, protože díky větší hmotě na zadku více odolávají klopnému efektu (veškerá hmotnost právě u nich nejde jenom dopředu), který u aut s motorem vpředu způsobuje odlehčení zadních kol a brzdí převážně jenom předkem, kdežto 911 brzdí "na všechny čtyři" nicméně dodatečné 2 metráky jsou při brzdění znát (samozřejmě při brzdění ze 100 km/h ten efekt křídla bude malý, s rychlostí ale bude rychle stoupat).
17. 6. 2021 03:30
Re: Absence velkého křídla na zádi
Docela by me zajimalo, kolik pritlaku dela samotne kridlo a kolik podvozek / difuzor.
Pokud vim, vetsinu pritlaku dela prave samotna aerodynamika “pod autem” a samotne zadni kridlo jen pridava na zadni naprave pri vyssich rychlostech. Vzhledem k tomu, ze kridlo je vzadu, nema na pritlak vepredu skoro zadny vliv a pri brzdeni jde stejne hmotnost dopredu a zadek se odlehcuje. Kridlo vzadu tomu prilis nepomuze, mozna bude auto brzdeni z rychlosti 200+ stabilnejsi?

Ani velke kridlo vzadu nebude mit vyrazny dopad na podtlak pod autem. A nebude mit tudiz prilis velky vliv na predek.

Neco jineho je pak aktivni kridlo vzadu, ktere se potom pri brzdeni z vysoke ryvhlosti otoci/vysune “temer kolmo” proti vzduchu a pusobi jako airbrake (brzdi odporem vzduchu), ovsem to u GT3 neni.
16. 6. 2021 15:53
Re: Autíčko parádní...
Jj, je to přesně jako s tím "vyrovnáváním" ceny spalovacích aut a EV! :-[]
Avatar - white label
16. 6. 2021 15:25
Re: Autíčko parádní...
...a tohle rozhodně není obyčejná/normální 911ka.