A kolik vozů, resp. modelů nabízí diesel? Těch 25%% registrovaných nových dieselů jasně ukazuje, jaký motor považují zákazníci za nejlepší. Také bych koupil nový, jenže výrobci často kombinují diesel jen s automatickou převodovkou a to je pro mne nepřijatelné.
No, naštěstí zatím mám na motoru jen 350 tisíc km, takže je někde v třetině životnosti.
V ČR to moc nevypadá, protože podíl registrovaných aut za květen s naftovým motorem je pod 25 %. Benzínové motory má 68 % a čisté elektrovozy byly registrovány v počtu 230 kusů, což je 1 % z počtu všech registrací (z toho Enyaqů je 102).
A z toho těch 102 Enyaqů si registrovali sami prodejci, aby je mohli za půl roku prodat aspoň jako předváděčky se slevou. Za 1,3 mega to nikdo kupovat nebude.
Ja si spis myslim ze si chteli nablbly ekonomove vylepsit cisla prodeju, ktery v dubnu a kvetnu byly katastrofalni, tak rozjeli vyrobu naprosto na maximum. A ted diky tomu spechu musi odstavit vyrobu a tydny cekat. Dodavatelskej retezec ma proste svoje limity. A zajimalo by me jestli budou OEM vyrobci uctovat nejaky zastaveni linek dodavatelum cipu. Tipnul bych ze sklapnou paty a zadny naklady nikomu uctovat nebudou. Vysledkem takovy arogance by mohlo byt ze nedostanou nakonec cipy zadny 😃
Každá nemožnosť uspokojiť dopyt (aj keď “na skladoch” je toho neúrekom) sa odzrkadlí v zdražení finálneho produktu. Možno to robili schválne, dúfajúc v možnosť šponovať ceny vyššie, smerom k elektromobilom, čo je veľké želanie bruselských ekoteroristov.
Nechápu proč musela výroba jet několik měsíců nad kapacitní možnosti jen kvůli tomu, aby se to teď mohlo zastavit a čekat kvůli nedostatku komponent. Plánovači a manažeři automobilek by si mohli vytáhnout hlavy z pr-delí. Je celkem zbytečný spěchat, aby se následně mohlo čekat. Přitom by stačilo vyrábět v rozumným objemu a ne vypálit z 20% v květnu 2020 na 120% v listopadu 2020, abychom mohli jet na 70-80% v květnu 2021. Nemohlo se od toho srpna, září kdy došlo k oživení trhu jet normálně a nevyžrat si kapacity výrobců čipů, oceli, plastu, gumy atd.?
To se podle mě pleteš. Prodat 100 Enyaqů za měsíc nebude problém.
Navíc nezapomeň, že Škodovka registrovala "uměle" 741 aut už loni v prosinci, takže dealeři by měli být docela saturovaní.
Tých kľúčových modelov stále dosť. Celá nižšia stredná a stredná trieda má dízel naprieč výrobcami, dokonca mám pocit, že príplatok za neho je voči benzínom asi historický najnižší. Takže ich pokles by som nespájal s nemožnosťou si ho kúpiˇˇt
Moje babička řídí motocykl, každý měsíc projezdí 1000 litrů super,
moje babička říká, že motocykl je super, opravdu cool,
používá ho v domově důchodců, jako invalidní vozík,
Moje babička, je stará ekologická ***...
Moje babička jede k lékaři v SUV, k lékaři, k lékaři
pak si jede koupit maso, protože je zlevněné a nestojí skoro nic,
moje babička je rafinovaná,
Moje babička, je stará ekologická ***...
No... může se nám to nelíbit, můžou za tím být dotace v Německu... ale evropské prodeje EV jdou nahoru. ID4 je na 7.335 a ID3 na 5.735... což vzhledem k tomu, že Golf je na 17.763 jsou už zajímavá čísla.