Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Nástupce Volva XC60 bude elektrický. Dostane baterie nové generace

8 komentářů

Renoo
No, sice je hezké, že to bude zelená elektrárna, ale většina energeticky náročných materiálů vzniká mimo automobilku a v případě elektromobilů to platí ještě víc. Všechno jsou subky a ty už asi těžko budou používat pouze onu čistou elektřinu...
IPace
ciste prakticky, oproti ICE je rozdil jen v baterkach a motoru, elektromotor je vyrobne mene narocny nez spalovaci a baterie zase podstatne narocnejsi nez nadrz, dulezitym faktorem tedy bude vesmes jen vyroba samotne bateri, azbytek se da rici bude +- stejny jako dosud co se tyce energeticke narocnosti a to z jakeho mixu je energie cerpana

a tak jako i jine firmy, tak i automobilky postupne po svych dodavatelich chteji certifikaty na tu a tu ekologicnost jejich vyroby, a s klesajicima cenama OZE systemu s backupem je to stale dostupnejsi moznost i pro velke vyrobni firmy, OZE ceka v tomto desetileti celosvetove neskurecne obri boom
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
S těmi certifikáty se nenech vysmát.
Nikdo nezkoumá zda jsou pravé, podložené realitou, hlavně že mají zelený papír.

Nakonec všechny EV jsou přece "bezemisní"... :no:
DonVito
https😐/www.eon.cz/…elena-elektrina/

Wine, kdo ze se nechava vysmat? 😁
Nejaky argument?
Ne?

PS Je mi jasny, ze ty na certifikat neveris, tak jako na covid nebo na ockovani.... Komu myslis, ze se ta zelena energie prodava? 😁

PPS Zdejsi kritika bezemisnosti EV je sama o sobe smesna. Natoz kdyz ji provadi nekdo s dieselem v nicku. 😁 😁 😁
https😐/www.novinky.cz/…alupech-40026071
Diesel neni bezemisni ani lokalne, natoz globalne.
Hendly
Takže ničemu nevěříš?
A věříš udávaným emisím aut?
Avatar - eLzyx
eLzyx
nemám s elektrifikací problém, pokud náhradní baterie nestojí stejně jako auto. Pak se nebojím tvrdit, že je výrobce pokrytecká společnost, co sice hlásí "eko", ale vlastně kecá a jde zase jen o "money".
Ono se stačí podívat, kolik stojí baterka do PHEV T6/T8. 11kWh za 480t Kč.
Proč by to kupujícího nového auta mělo zajímat? Protože jako ojetina to bude neprodejné, nebo s výrazným sešupem ceny.
btw - záruka 8 let je krásná věc, dokud tu baterii třeba nepoškodíte v terénu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Zlodějina. Asi máš to PHEV za 10 let hodit ze skály, ekologie sama.
Xylo
Nevím jak je to u Volva, ale že jsou velké automobilky řízeny lidmi, kteří si myslí, že jejich zákazníci jsou ***i, o tom jsem přesvědčen. Jiná je pak realita trhu - Smarta s 17 kWh baterkou koupíš v ČR od 609 tisíc Kč, v Německu jako "předváděčku" máš cenu od 360 tisíc. Pokud to registruje Němec dostane zpátky až 9 tisíc Eur, tj. 234 tisíc, takže ho pořízení pidiEV stojí 126 tisíc Kč. Tříletá auta se aktuálně prodávají od 8 200 Eur, což je 213 tisíc Kč. Pokud to tedy prodá provozovatel po 3 letech sám, pak jeho výdělek po 3 letech vlastnictví je cca 87 tisíc Kč. U nás v ČR kupovat EV je podle mého názoru nesmysl (musí to koupit nadšenec) - ojetiny jsou velmi drahé (a často velmi ojeté) a ceny nových EV jsou ukrutné.