Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nástupce Volva XC60 bude elektrický. Dostane baterie nové generace

Jan Zajíc
Diskuze (8)

Volvo patří mezi automobilky, které vidí budoucnost v elektrickém pohonu. Tato víra se samozřejmě projeví v koncepci příštích modelů.

Například nástupce současného Volva XC60, nejprodávanějšího vozu značky, vsadí právě na elektřinu. Součástí jeho výbavy budou také akumulátorové články nové generace, které společnost Volvo Cars bude vyrábět díky společnému podniku se švédským výrobcem akumulátorů Northvolt.

Obě firmy se kvůli vývoji a výrobě udržitelnějšího typu akumulátorů, které mají také nabídnout "dlouhý dojezd a krátkou dobu nabíjení“, dohodly na partnerství, jehož prvním výsledkem má být stavba centra pro výzkum a vývoj. 

Ve Švédsku sídlící centrum by mělo zahájit svou činnost v roce 2022. V rámci plánovaného společného podniku dojde také k založení nové evropské gigatovárny s potenciální kapacitou až 50 gigawatthodin (GWh) ročně. Továrna by měla být podle plánu napájena 100% čistou elektrickou energií, k zahájení výroby by mělo dojít v roce 2026.

Prvním vozem, který bude vybaven akumulátorovými články vyvinutými v rámci společného podniku, bude právě elektrický následník současného modelu XC60. Po něm budou následovat další modely.

V rámci svých plánů se společnost Volvo Car Group rovněž chystá od roku 2024 získávat 15 GWh akumulátorových článků ročně od stávajícího závodu na výrobu akumulátorů Northvolt Ett, který se nachází ve švédském městě Skellefteå.

Cílem automobilky Volvo přitom je, aby do poloviny současného desetiletí tvořila čistě elektrická vozidla 50 % jejího odbytu a od roku 2030 chce prodávat výhradně plně elektrická auta. Automobilka Polestar má zase ambici do roku 2030 zkonstruovat vůz, který bude "klimaticky neutrální".

Jan Zajíc
Diskuze (8)

Doporučujeme

23. 6. 2021 15:55
Re: cena baterie
Nevím jak je to u Volva, ale že jsou velké automobilky řízeny lidmi, kteří si myslí, že jejich zákazníci jsou idioti, o tom jsem přesvědčen. Jiná je pak realita trhu - Smarta s 17 kWh baterkou koupíš v ČR od 609 tisíc Kč, v Německu jako "předváděčku" máš cenu od 360 tisíc. Pokud to registruje Němec dostane zpátky až 9 tisíc Eur, tj. 234 tisíc, takže ho pořízení pidiEV stojí 126 tisíc Kč. Tříletá auta se aktuálně prodávají od 8 200 Eur, což je 213 tisíc Kč. Pokud to tedy prodá provozovatel po 3 letech sám, pak jeho výdělek po 3 letech vlastnictví je cca 87 tisíc Kč. U nás v ČR kupovat EV je podle mého názoru nesmysl (musí to koupit nadšenec) - ojetiny jsou velmi drahé (a často velmi ojeté) a ceny nových EV jsou ukrutné.
Avatar - twistedTSD
23. 6. 2021 11:58
Re: cena baterie
Zlodějina. Asi máš to PHEV za 10 let hodit ze skály, ekologie sama.
Avatar - eLzyx
23. 6. 2021 10:26
cena baterie
nemám s elektrifikací problém, pokud náhradní baterie nestojí stejně jako auto. Pak se nebojím tvrdit, že je výrobce pokrytecká společnost, co sice hlásí "eko", ale vlastně kecá a jde zase jen o "money".
Ono se stačí podívat, kolik stojí baterka do PHEV T6/T8. 11kWh za 480t Kč.
Proč by to kupujícího nového auta mělo zajímat? Protože jako ojetina to bude neprodejné, nebo s výrazným sešupem ceny.
btw - záruka 8 let je krásná věc, dokud tu baterii třeba nepoškodíte v terénu.
23. 6. 2021 07:26
Re: Čistá energie
Takže ničemu nevěříš?
A věříš udávaným emisím aut?
22. 6. 2021 20:25
Re: Čistá energie
https://www.eon.cz/…elena-elektrina/

Wine, kdo ze se nechava vysmat? :D
Nejaky argument?
Ne?

PS Je mi jasny, ze ty na certifikat neveris, tak jako na covid nebo na ockovani.... Komu myslis, ze se ta zelena energie prodava? :D

PPS Zdejsi kritika bezemisnosti EV je sama o sobe smesna. Natoz kdyz ji provadi nekdo s dieselem v nicku. :D :D :D
https://www.novinky.cz/…alupech-40026071
Diesel neni bezemisni ani lokalne, natoz globalne.