Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid – Elektrifikovaný kliďas

Třetí generace Fordu Kuga je dostupná rovnou se třemi typy elektrifikovaných pohonů, přičemž klasický hybrid představuje zlatou střední cestu.
Zpět na článek
23. 6. 2021 15:07
23. 6. 2021 16:50
23. 6. 2021 17:30
23. 6. 2021 18:52
23. 6. 2021 14:03
23. 6. 2021 14:12
23. 6. 2021 14:51
23. 6. 2021 14:58
23. 6. 2021 14:59
23. 6. 2021 15:00
23. 6. 2021 15:08
23. 6. 2021 15:17
23. 6. 2021 15:21
23. 6. 2021 13:26
je zajímavý
jaký velký maj emise CO2 ty hybridy proti moderním dieslům.
Rozbalit vlákno
42
23. 6. 2021 14:00
Re: je zajímavý
6 litru benzinu vs 6 litru nafty znamena, ze naftak ma o 10% CO2 vic alfozo
a pres vsechny pokroky od dieselgate v 2015 i mnohem vic jedu
Avatar - lamal
23. 6. 2021 14:55
Re: je zajímavý
CO2 je jedna stranka mince, diesle maju vyznamnu skodnost tuhymi casticami. Najviac sa to prejavuje casom. (vykuchane DPF, podplatene EK)
23. 6. 2021 15:07
Re: je zajímavý
Nový diesel má veľmi nízke emisie tuhých častíc.

A práve tieto nové diesele EÚ chce zakázať, aby ľudia čím dlhšie mohli chodiť na tých vykuchaných, atď.
Skutočne ekologické :)
Avatar - Mikesus
23. 6. 2021 15:12
Re: je zajímavý
První majitel je ok. Ten další i u toho moderního ten diesel často vykucha a nijak si nepomůžeme. Kdyz by to lidi nedělali, tak není jediný problém.
23. 6. 2021 15:16
Re: je zajímavý
lubo si mysli, ze dnes novy auto nebude za 10 roku starej klumpr tezko splnujici dnesni emisni normu
Avatar - Mikesus
23. 6. 2021 15:23
Re: je zajímavý
Kdyz by nikdo neprovozoval diesel starší 5 let, tak s ním i souhlasím.bohuzel i ty nové budou jednou staré a ti co je budou jezdit casto ten filtr vyndaji
23. 6. 2021 15:28
Re: je zajímavý
mozna by pro zacatek stacily povinny emise u dyzlu kazdej rok, aby se to vyndavani a nandavani filtru zneprijemnilo
Avatar - WinDiesel
23. 6. 2021 15:40
Re: je zajímavý
ha ha ha a kde budou za 10 let elektrozkraty a benzíny? Z těch se jako staré klumpry nestanou? :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
23. 6. 2021 16:19
Re: je zajímavý
zatimco zelenou eko znamku benzinak s euro 1 vyrobenej 1.1.1993 dostane, tak naftak s euro 4 vyrobenej 31.12.2010 ji nedostane.
kazdy auto bude jednou stary, jestlize neskonci na strome nebo ve skarpe.
ale zatimco benzinak ma cistou mysl (emise) i ve stari, naftak smrdi uz od narozeni
Avatar - Mikesus
23. 6. 2021 17:04
Re: je zajímavý
Jak vyndas z EV DPF?
Ja vím, myšlení ti často nejde. :-[]
25. 6. 2021 01:56
Re: je zajímavý
technicka: Ses černej, rozbijes auto, pak ti slapnou na krk....

MOJE OTAZKA: COS UDELAL SPATNE ???

MilkJesus: Měl sem 3 děti v autě :D

DOPE Biač :-!
Avatar - Mikesus
25. 6. 2021 09:04
Re: je zajímavý
Ne každej je sociální případ jako ty. Někdo ty 3 děti uživí i bez dávek.
27. 6. 2021 12:48
Re: je zajímavý
Topten to by byl na silnicích klid. :D
Avatar - WinDiesel
23. 6. 2021 15:39
Re: je zajímavý
nevyndají wole, řídící jednotka to odhalí
23. 6. 2021 16:23
Re: je zajímavý
kdyz ji reknes aby to nehlasila, tak to hlasit nebude
Avatar - Mikesus
23. 6. 2021 17:04
Re: je zajímavý
Aha a proto dnes jezdi diesely z kterých se vykuchaly filtry a i jsou firmy na to se specializující.
Zde je samozřejmě chyba v kontrolách od státu tak si to zjednoduší a prostě je postupně zakazuje. Proč by měl něco kontrolovat, kdyz závady lze eliminovat i jinak.
Avatar - Ozzman
23. 6. 2021 21:05
Re: je zajímavý
Byl jsem několikrát druhým majitelem dieslu a nikdy jsem nic nekuchal.... kreslit černé čáry na silnici výfukem to zvládlo i bez kuchání ;) Akorát to nové TDCi už nějak nechce kouřit černě :/
Avatar - lamal
24. 6. 2021 10:31
Re: je zajímavý
Ty nie si idiot predsa ;-) My sme mali v rodine 307SW 1.6 HDI FAP a tiez sme v pežote nechali 1200€ za NOVY original DPF.
Avatar - Ozzman
24. 6. 2021 10:46
Re: je zajímavý
V kolika km? Já nedávno viděl, že někdo poptával na TDCi/HDI PDF filtr, ale nevím, co to je :D :D
Avatar - Mikesus
24. 6. 2021 12:32
Re: je zajímavý
To aby ti to zobrazovalo jen PDF a žádné DOC ani JPG
Avatar - speedfred
25. 6. 2021 10:25
Re: je zajímavý
Keď som mal ešte Pugota 508gt tak som sa bavil v servise o DPF hovorili že sa už dá zohnať za 8000Kč.
Avatar - lamal
23. 6. 2021 15:39
Re: je zajímavý
´´Nový diesel má veľmi nízke emisie tuhých častíc.´´
To je hlupost, zvysujucimi sa tlakmi preplnania a vyssimi davkami paliva (vyssi vykon, downsizing) je produkcia castic rastie akurat sa zmensuju (su skodlivejsie), keby si mal pravdu ty, tak by nove diesle DPF nemali.
Avatar - WinDiesel
23. 6. 2021 15:42
Re: je zajímavý
Ty wole tys wodborník jak noha !!!
Kde si k těmto informacím bačo přišel?
Ubohý pokus o trolling, musíš se na kolibě méně wěnowat owcím a wíce studovat, ty podivné individuum
Kolik jsi vychodil tříd, 5?
Avatar - lamal
23. 6. 2021 15:47
Re: je zajímavý
Dnes mas svoj den co ? :D Chvilu tu sekas slusneho a potom dostanes kramy a diskutujes ako žumpa, stoka diskusii. Aj kvoli tomuto by ta uz mohli vybanovat, zbytocne tu flamujes a nicis diskusie v ACZ.
23. 6. 2021 16:50
Re: je zajímavý
Reálne ty si začal s tým, že ho vykuchali. Zbytočne sa to tu hrotí.

Citujem: “ze takyto blud vyde z tvojej hlavy. Tebe doma vykuchali asi nieco ine”

Potom sa nečuduj, že pritvrdí aj on v diskusii 🤷‍♂️
Avatar - lamal
23. 6. 2021 16:59
Re: je zajímavý
Samozrejme, ked ti niekto napise taky prizemny, hlupy a bez pochyb nepravdivy nacionalisticky hate, tak mu odpoviem presne takto. V ramci slusnosti som nenapisal co mu vykuchali.

Mohol by si aj k veci ohladom tvojho tvrdenia o tom, ze nove diesle maju velmi nizke emisie tuhych castic.
Aby sme sa pochopili, myslime motor ako taky bez emisneho systemu, s novymi emisnymi systemami je ich produkcia nizsia s tym suhlasim. Preto som pisal v prispevku na ktory reagujes, ze ´´ Najviac sa to prejavuje casom. (vykuchane DPF, podplatene EK)´´
23. 6. 2021 17:30
Re: je zajímavý
Tak napríklad tu je výskum, že v reálnej prevádzke mal diesel oveľa nižšie emisie pevných častíc PN ako mali benzínový a PHEV pohon.
Vyjadrujú znepokojenie, že sa berie ako samozrejmosť, že PHEV majú nízke PN emisie a preto tam nie je stanovený limit. Zdôrazňujú, že vďaka predskudkom voči dieselom sa na nich aplikujú tvrdšie pravidlá.

https://pubs.rsc.org/…21/ea/d0ea00010h

“This result is a reason for concern, because PN emissions from vehicles using the fuel injection technology (PFI, port fuel injection) investigated in this study are not limited by the current Euro 6 regulation. This underlines the need for technology- and fuel-neutral approaches to vehicle emission standards, whereby all vehicles must comply with the same emission limits for the same pollutants regardless of the technologies or fuels employed.”

Ale kľudne môžeš aj ty k veci 😉.
Avatar - lamal
23. 6. 2021 17:53
Re: je zajímavý
Este k mojmu textu, nepresne som uviedol tu informaciu ohladom vstrek. tlaku - jeho zvysovanim v diesloch sa castice zmensuju, ale aj redukuju, nad 1600 bar spolu s EGR (kvoli NOx) je ta produkcia castic celkovo nizsia.

Co sa tyka tvojho odkazu, nenapisali tam nic o ich PHEV, tie ktore vyuzivaju priamy vstrek, alebo kombinovany maju DPF, aj niektore mildhybridy s nepriamym vstrekom maju DPF myslim, ze Suzuki. Tym chcem povedat, ze ak tam mali PHEV bez DPF mohol mat vyssiu produkciu pevnych castic, avsak podla napisaneho a tych vysledkov je to len obmedzene:

´´Nonetheless, the high emissions of different pollutants during cold-start, the high PN emissions of GV and the high PN emissions of PHEV under certain operations, indicate there is still room for improvement. ´´

Takze ano, konkretne pisem, ze ani ten PHEV tam nemal konstatne vysoke emisie tuhych castic ;-)
23. 6. 2021 18:52
Re: je zajímavý
Tak hlavne si chcel nejaké fakty k nízkym emisiám dieselov a tie som uviedol.

Treba zdravý rozum, diesel aj benzín má za sebou obrovský pokrok a reálne výrobcovia zvládli obrovský tlak pretaviť v čistejšie motory. Neznamená, že niečo označím ako PHEV, alebo EV a hneď je to čistejšie.

Ja dúfam, že EV, prípadne vodík, alebo iné alternatívy budú čoskoro lepšie. Dúfam, že to bude skoro, dovtedy ostávam pri spaľováku.

Obrovský nezmyselný tlak na ukončenie spaľovacích motorov donúti nechať si dlhšie staré autá obrovské množstvo ľudí bez prístupu k nabíjaniu doma. Komu to pomôže?
Avatar - lamal
24. 6. 2021 10:29
Re: je zajímavý
Nic si neuviedol, pisal som ze diesle maju problem casom nie za novoty, precitaj si lepsie prispevok na ktory reagujes.
Skor si dostal ´´fakty´´ z vlastneho prispevku (ktory si ani poriadne neprecital) proti tvojim tvrdeniam o vysokych emisiach tuhych castic pri PHEV :D
23. 6. 2021 18:17
Re: je zajímavý
a zatimco chrocht ma DOC+EGR+DPF+SCR, tak benzinak jen TWC a hybrid TWC + EGR.
malej benzinak evidentne emise plni jen s tricestnym katalyzatorem, tak proc by tam navic davali jeste EGR+DPF+SCR a je otazka jak dlouho to v tom, dyzlu bude fungovat.
pripravovana euro7 bude podle narku vyrobcu konecnou dyzlu, tak benzinak ma evidentne jeste hranic v posouvani cistoty emisi pred sebou narozdil od dyzlu.
a jeste jednou - benzinak si pri soucasnych limitech emisi vystaci s tim co ma.
a nejvetsi problem jsou stary dyzly, i kdyz plni tehdejsi emisni limit
Avatar - _EQS_
23. 6. 2021 15:53
Re: je zajímavý
Milá redakce AUTO.CZ, toto není VŮBEC oukej!
25. 6. 2021 01:42
Re: je zajímavý
BSE = EQS bůůů
Avatar - WinDiesel
23. 6. 2021 15:38
Re: je zajímavý
možná kucháte u Vás na Slovensku :no:
Avatar - lamal
23. 6. 2021 15:41
Re: je zajímavý
Urcite, my jediny to robime a vy CZ ako jedini to nerobite. Ake nadherne, necudujem sa ze takyto blud vyde z tvojej hlavy. Tebe doma vykuchali asi nieco ine :-!
Avatar - WinDiesel
23. 6. 2021 15:43
Re: je zajímavý
Vrať se na kolibu bačo. Tady u nás už kuchají jen ti největší oslové a ubožáci, ale koukám že u Vás pod Tatrami je to norma :-[] :-[] :-[]
Podle sebe soudím tebe, wole, co?
Avatar - lamal
23. 6. 2021 15:45
Re: je zajímavý
Vyhanaj bačov mimo EU trebars v Rusku, pokial si v EU tak bud ticho. Je fajn, ze pripustas, ze aj takych mate, tym padom kuchate aj vy woe.
23. 6. 2021 16:05
Re: je zajímavý
Stal se z tebe WůlDiesel?
Avatar - KretencizeK
23. 6. 2021 16:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 6. 2021 02:03
Re: je zajímavý
já bych tě naplnil raz dva... Ha Můňo
Avatar - Mikesus
23. 6. 2021 17:07
Re: je zajímavý
Už dávno bohužel. :'-(
25. 6. 2021 01:45
Re: je zajímavý
MDKY PYČJA BOLSEVICI !!!

ZÅ°°°;; J°°°°°°°°E°°°°°°°°BAN °EE DISKUZIE... :-[]

tornádo na Vás Na vsetkých !!!

A°ni Schilerka Va;s neza;;chra;ni eko žumpo... !!!!

UD°ERKA°UVKS !!!! yb;is !!! BLYAT !!!
Avatar - Ozzman
23. 6. 2021 13:30
Zraje do kontroverze
Dovolím si malé srovnání posledních dvou generací z mého pohledu, nechť si každý udělá obrázek sám.

Před asi měsícem jsme strávili s Kugou 3 a Kugou 2FL pár hodin v přímém střetu.

Interiér je obrovský posun kupředu, sice se tu můžeme dohadovat, že je americký, ale má výdechy klimatizace na zadních sedačkách, velmi povedenou grafiku digitální přístrojovky a vůbec sedačky, volant příjemě padne do ruky, ale tím se také dostávám k jedné z prvních vad na kráse... OPĚT je překopáno ovládání na volantu! Kuga 2 to měla jinak, Kuga 2FL jinak, Kuga 3 zase jinak...

Velké zklamání byl pro mne kufr, kdy ho předchozí generace díky karoserii tvaru krabice prostě válcuje a to především tím, že se dá skládat i nad roletku až do stropu. S Kugou 2FL si umím představit s nějakým kompromisem žít jako s rodinným autem pro 3 (MAXIMÁLNĚ 4) členou rodinu, když už bych tedy nevím proč nevzal klasický Fokus či jiné kombi, tak u Kugy 3 to bude už na štíru, především pro ty, co vozí kočárek a chtějí tam dát ještě nějaké zavazadlo. Do Kugy se musí skládat korba na podvozek a když vám páté dveře svým sklem seseknou zavazadelník, je to problém.

Jízda:

Předně musím říct, že jsme měli nesrovnatelné verze, lehký 1.5EB 110kw MT FWD (Kuga 2) vs PHEV 225k FWD. Podvozek je super o tom žádná, velmi příjemné auto, které dokáže maskovat vyšší stavbu karoserie, ale v zatáčkách neskryje ty kila baterek, takže za mne je agilnější, byť slabší starší Kuga s Ecoboostem a vektoringem točivého momentu (nevím, jak to má PHEV, ale přišlo mi, že tak "nezaklekavala do zatáček).

Naopak musím pochválit sladění pohonu a fakt ostré reakce na plyn ve sportovním režimu, společně s odřazováním se dá i to eCVT (ŽÁDNÉ CVT VE FORDU NENÍ, JE TAM PLANETOVKA, JAKO V TOYOTÁCH! OPRAVTE TO) přežít a z Kugy se pak stává příjemný společník na cestování, který nenaštve tolik ekomozků, jako dieslové AWD :D

Je jen škoda, že PHEV nelze mít jako AWD, ale jsem rád, že se nabízí v případě klasického HEV. Neví někdo, jak je to dělané? Je to elektrické AWD? Tzn že vzadu je elektromotor? Protože když má stejný výkon FWD a AWD verze, znamená to, že u FWD je silnější elektromotor vepředu, než u AWD verze ?

Osobně bych se rád ještě projel v 1.5EB či 2.0TDCi pro srovnání (pro někoho, kdo jezdí dál, než kolem města)...Ford prostě auta po jízdí stránce fakt umí... jen škoda, že si plácá síly na "stylové" crossovery, za mne totiž Kuga 3 už není moc SUV v tom smyslu, jakým byly předchozí generace. Chybí tam to utility...

Kdybych tedy nutně chtěl jako rodinné auto SUV s hybridem, asi bych radši sáhl po konkurenční Ravce i přesto, že Kuga dle mne jezdí lépe.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - pradeda777
23. 6. 2021 14:07
Re: Zraje do kontroverze
Jak jezdí nemohu posoudit....ale i jako "Toyota man" musím uznat, že Kuga vypadá "o parník" lépe než Ravka.... :-!
Avatar - Ozzman
23. 6. 2021 14:10
Re: Zraje do kontroverze
Já vidím velký rozdíl právě v tom, že nová Ravka drží klasickou koncepci SUV, tudíž prostorná karoserie i s kufrem pro rodinu, kdežto Kuga nám ztransofmovala do "stylového crossoveru", alespon z mého pohledu.

Jasně, komu stačí hatchback, tomu bude Kuga stačit královsky, ale jako rodinné auto tady má mínus body.
23. 6. 2021 14:22
Re: Zraje do kontroverze
hm, ja bych fakt chtel testnut FHEV, koli smaxu.. nedari se mi sehnat
Avatar - Ozzman
23. 6. 2021 14:27
Re: Zraje do kontroverze
Nejsou :D
23. 6. 2021 14:45
Re: Zraje do kontroverze
No jako mne by stacil kuga fhev.. ale ani to nejak nejde.. ocekavam ze motor/baterie/prevodovka budu stejne v smax a stejne se inchovat jen to bude o neco lenivejsie v smaxu protoze hmotnost.. ale ani tu kugu proste nesezenu
Avatar - Ozzman
23. 6. 2021 14:50
Re: Zraje do kontroverze
Ford Kačmáček ji má, tedy před měsícem měl, zkus to tam :)
Avatar - Mikesus
23. 6. 2021 14:55
Re: Zraje do kontroverze
To byla ale phev
Avatar - Ozzman
23. 6. 2021 14:55
Re: Zraje do kontroverze
To bude podobny, jen slabší a lehčí :D
Avatar - JirkaVejrazka
23. 6. 2021 14:59
Re: Zraje do kontroverze
Jo a kdyz se pokusis ji dobit, tak si poskrabes lak za zadnimi dvermi ;-)
Avatar - JirkaVejrazka
23. 6. 2021 14:40
Re: Zraje do kontroverze
Presne kvuli tomu jsme testovali tu Kugu, protoze ma stejny motor (a podobnou vahu, myslim). Cele to spachal Mikesus (diky!) kvuli mne a Ozzmana jsme tam vzali, aby nam rekl proc je Ford lepsi nez Toyota ;-)
Avatar - Ozzman
23. 6. 2021 14:45
Re: Zraje do kontroverze
Protože je z Jů Es Ej! :D Americké výrobky doporučuje devět z deseti Bariků... ten zbytek vzhlíží k Rusku :D
Avatar - Mikesus
23. 6. 2021 14:48
Re: Zraje do kontroverze
He. Takze se zavděčim všem. Highlander je z Jů Es Ej a zároveň to je stále toyota. :-[]
Avatar - JirkaVejrazka
23. 6. 2021 14:58
Re: Zraje do kontroverze
Kde tam mas to Rusko? ;-)
Avatar - Mikesus
23. 6. 2021 15:05
Re: Zraje do kontroverze
V Rusku jich jezdi hodně :-[]
Avatar - Mikesus
23. 6. 2021 14:49
Re: Zraje do kontroverze
Hlavně jeslti to pomohlo při rozhodování. To je to nejdůležitější.
Avatar - Ozzman
23. 6. 2021 14:51
Re: Zraje do kontroverze
Přesně Jirko...

Join to the dark side... :-[] :-!

and get a free cookies !
Avatar - Mikesus
23. 6. 2021 14:53
Re: Zraje do kontroverze
Nebo taky Ford nebrat. Je to nové a uz to je okousané.
https://img.auto.cz/…pbWc/7060498.jpg?…
Tohle jsem u žádného našeho auta snad neviděl ani v náznaku.
Avatar - Ozzman
23. 6. 2021 14:56
Re: Zraje do kontroverze
To jsou ty recyklovatelné materiály, kryt motoru je jedlej :D Náhodou, kde je ten ekomagor z diskuze od Peugeotu? Tohle nemá ani EV auto :D
Avatar - Mikesus
23. 6. 2021 14:47
Re: Zraje do kontroverze
Stačí PHEV vybít a bude se ti chovat jako Smax HEV, dle informací od prodejců Fordu. Smax nikde k dispozici není a prý budou až na podzim pro první zákazníky.
23. 6. 2021 14:51
Re: Zraje do kontroverze
No budou az na zacatku 2022, to maj napsano i v ceniku… zajimave ze v nemecku jiz nejake smax hybrid maji:)
Avatar - Mikesus
23. 6. 2021 14:54
Re: Zraje do kontroverze
Tak to posunuli ještě. Je to informace z minulého měsíce. Dík za upřesnění.
Avatar - twistedTSD
23. 6. 2021 14:03
Ale jo
Slušná spotřeba, toto je smysluplná elektrifikace.
Rozbalit vlákno
1
23. 6. 2021 14:12
Re: Ale jo
teda, to muselo dat prisernou praci ...
... pritom takova blbost, co?
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - lamal
23. 6. 2021 14:51
CVT atd
´´jaký známe od dalších automobilek využívajících CVT převodovky´´ Prepokladam, ze ked sa testuje hybrid je rec o hybridoch a CVT Toyota nepouziva, ostatne sucastne hybridy uzivaju dvojspojkove prevodovky.

Celkom badatelny je naskok engine inzinieringu Toyoty, ten fordacky atkinson je velmi slaby... atkinsona nie je tak easy naladit, aby mal aj nejaky vykon.

Hybridy v Toyote s 2.5 benalom maju 130 kW (177 PS) a 221 Nm.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Mikesus
23. 6. 2021 14:58
Re: CVT atd
Ve Fordu je taky planetovka.
Avatar - Ozzman
23. 6. 2021 14:59
Re: CVT atd
Jojo, viz můj koment výše....
Avatar - lamal
23. 6. 2021 15:00
Re: CVT atd
JJ to odšvihli od Toyoty, pod tym eCVT som chapal, ze mysli planetovu prevodovku v Kuge. Akurat tam spatne dodal, ze prevodovka s plynule menitelnym prevodom... :D
Avatar - Mikesus
23. 6. 2021 15:08
Re: CVT atd
Tak ona to je prevodovka (jeslti se to dá označit za prevodovku a ne delic vykonu) s plynule menitelnym převodem.
Avatar - lamal
23. 6. 2021 15:17
Re: CVT atd
Ano, ibaze tam nema tie remene ako CVT.
Avatar - Mikesus
23. 6. 2021 15:21
Re: CVT atd
Mělo by to být jako v Toyotě.
Avatar - JirkaVejrazka
23. 6. 2021 15:16
Re: CVT atd
Jojo, chova se velmi podobne jako bezne hybridy od Toyoty, prakticky jsem nepoznal rozdil v chovani. Jen to simulovane virtualni razeni ve vetsi zatezi, ale neni moc vyrazne.
Avatar - Roman Horký
23. 6. 2021 15:25
Jako že nemusím ani Ford ani SUV nebo co je tohle
Ale
1. To auto má sympatický interiér
2. Viděl (a hlavně slyšel, tedy spíš neslyšel) jsem na parkovišti jet kolem mě jako chodce hybridné Ford
3. Technické řešení ala Toyota, dokonce možná s použitím uvolněných patentů Toyoty
Takže kdyby náhodou někdy nebyl k mání Prius, dal bych si říct.
Rozbalit vlákno
2
23. 6. 2021 16:48
Re: Jako že nemusím ani Ford ani SUV nebo co je tohle
Súhlas, sympatický výtvor
23. 6. 2021 18:00
Re: Jako že nemusím ani Ford ani SUV nebo co je tohle
Plus velka vyhoda - tieto 2,5 od Fordu maju nepriame vstrekovanie.
23. 6. 2021 20:50
Ford novinky
Ford novinky naleznete na jednom miste: http://www.fordauto.sk/
Rozbalit vlákno
0
23. 6. 2021 20:50
Hybrid Ford vs Toyota
Neví někdo, zda Ford používá úplně totožné řešení jako u Toyoty? Podle všeho to tak vypadá..?🤔

Zajímá mě to ze strany "blbuvzdornosti" a spolehlivosti. Budu kupovat nové auto (starší) a chci znovu hybrid. Auto musí být větší (3 děti) takže padla volba automaticky na Rav4. Jenže teď vážně začínám uvažovat o Mondeu hybrid.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Ozzman
23. 6. 2021 21:14
Re: Hybrid Ford vs Toyota
Ano, u Mondea je to eCVT = planetovka, jako u Toyoty + nepřímovstřiková atmosféra
23. 6. 2021 22:09
Re: Hybrid Ford vs Toyota
To jo, ten základ (ecvt + lety prověřený motor) to vím. Jde mi spíš o systém jako celek, tzn taky jsou použité 2 elektromotory v soustavě? batery management je podobný? U Toyot je baterka pořád v nějakém optimálním záběru, co vím... Tzn pořád prez ní jde nějaký ideální proud.. To je taky důvod, proč baterky v hybridech (Toyota) velmi pomalu ztrácí kapacitu..
Avatar - Ozzman
23. 6. 2021 22:14
Re: Hybrid Ford vs Toyota
To nevím :D Jezdí to fakt dobře, sice to neni turbodiesel, ale jede to dobře :D
Avatar - JirkaVejrazka
24. 6. 2021 06:47
Re: Hybrid Ford vs Toyota
Detailne to nastudovane nemam (u Fordu), ale hybrid s eCVT podobneho typu se prakticky neda udelat bez dvou elektromotoru. Fordy uz historicky delaji hybridy na stejnem principu jako Toyota (uz mnohem driv, nez se dostaly k naml).
Avatar - Ozzman
24. 6. 2021 06:51
Re: Hybrid Ford vs Toyota
Taky jedině od Toyoty či Fordu bych se hybridu nebál i jako ojetiny :)
24. 6. 2021 08:56
Re: Hybrid Ford vs Toyota
Jo, jak to teď trochu zkoumám, tak ty systémy Ford/Toyota budou stejné. Což je dobře a jak píše Ozzman - i Ford hybrid by měla být spolehlivá bazarovka👍 Navíc, mi osobně se plynule menitelny prevod líbí a neberu jen jako mínus ale jako plus.
Avatar - Mikesus
24. 6. 2021 09:20
Re: Hybrid Ford vs Toyota
Ravka ma oproti mondeu výhodu ve světle výšce. Ale to je tak vše. Rozhodně z vlastni zkusenosti ( máme ji ve firmě už skoro 5 let ) bych ji nikomu nedoporucil. Je to jedno velké zklamání. Auto na pohodu OK, spolehlivé, funkční, ale to chování podvozku. Normální člověk, obzvlášť pokud nema srovnání, si ničeho moc nevšimne. Ale houpe se a přesto je dost tvrdá, naladění ESP prazvlastni, chování pohonu 4x4 nepředvídatelné, poměrně vlazna reakce na plyn ( dáš kickdown, cca 0.5s se nic neděje, další 1s se nic neděje, jen se vytočil motor do otáček a pak teprve začne zrychlovat), neochota zatacet ( nutnost mít hodně dobre pneu, které to z části kompenzuji). Ten podvozek je obrovská slabina.
Avatar - Ozzman
24. 6. 2021 09:41
Re: Hybrid Ford vs Toyota
Ale Hamuna tu kdysi tvrdil, jak je to parádní a jak to skvele zatáčí... :D :D
Avatar - Mikesus
24. 6. 2021 10:06
Re: Hybrid Ford vs Toyota
Skvěle to zataci urcite, jen jsem na tu situaci zatím nenarazil. Ale v porovnani s rav4 v rámci motorizací, tak ten hybrid rozhodne zataci nejlépe.
23. 6. 2021 22:57
Re: Hybrid Ford vs Toyota
Tady je srovnávací test od Autožurnalu mezi Ravkou a Kugou. Možná to vysvětlí pár otázek.
https://youtu.be/NMsjy5-oN18
Je tam pěkné vysvětlen pohon obou vozů, pohled na podvozek Kugy. Test spotřeby, zrychlení a dětských sedaček.
Jinak Kuga pro AWD používá klasické mechanické spojení hřídelí, kdežto u Ravky je na zadku pomocný elektromotor, na to se myslím ptal Ozzman.
Za mě jízdně mi přijde Ravka jako takový pohodař, ale u krizových situací bych se trochu bál, co vlastně vyvede. Oni ji tam ale chválí, že je hravejsi. U Kugy zasahuje hodně stabilizace, ale třeba u Focus mám vyzkoušené, že ve sportovním režimu ti toho trochu více dovolí, u Kugy nevím.
Avatar - Ozzman
24. 6. 2021 06:55
Re: Hybrid Ford vs Toyota
Tak za mechanické spojení AWD u hybridu Fordu tleskám :yes: :yes:

Ono je to v té drtivé většině situací nepoznatelné, ale při nějakém vyjíždění do kopce či někam na nezpevněný povrch, kdy ti musí zabrat jen ten slabý elektromotor vzadu to asi poznat bude (a je, to jsem viděl u Highlanderu i u Ravky), ale to už se bavíme u situacích, kde si obě auta namaže na chleba klasický Hilux či Ranger, protože ta auta jsou na tohle stavěna.

U Kugy nejde vypnout uplně ESP? Mne to u Mondea AWD jde a to ti dovolí i jízdu bokem... někdy i když nechceš...
Avatar - Mikesus
23. 6. 2021 23:19
Re: Hybrid Ford vs Toyota
Jestli pro děcka potřebuješ sedacky, tak mondeo moc velké není. A ten samovykládací kufr je taky docela opruz a příšerné sedacky. Jinak z toho auta jsem mel dobrý pocit.
23. 6. 2021 23:39
Re: Hybrid Ford vs Toyota
Já znám mondeo 3g a už to mi přišlo dostatečně široké, tzn jsem čekal že 4g na tom bude přinejmenším stejně..? Auto bude nahrazovat citroena C5 a ten je na 3 sedačky široký dost, proto jsem čekal, že mondeo bude taky🤔 Jinak potřebuji umístit kombinaci Sedačka, podsedak a vajíčko. A ještě podotknu, že vybírám mezi Mondeem a Ravkou minule generace.

PS: dobré video, které postoval kolega výše.👍
Avatar - Mikesus
23. 6. 2021 23:52
Re: Hybrid Ford vs Toyota
Tak to si radši nejdriv vyzkoušej. Mondeo je v porovnani s ostatními ve třídě v interiéru poměrně stisnene. A ohledně minule rav4, tak tam bych byl taky opatrný. Radši nejdříve vyzkoušet. Ale za mne pokud nebude problém se sedačkami ( ani těmi předními, to jsem po jednom dni trpěl se zády další 3 dny ) tak určitě ber radši mondeo než rav4. Pořád minulou rav4 beru jako jedno z nejhorších aut, se kterými jsem mel tu čest.
24. 6. 2021 07:34
Re: Hybrid Ford vs Toyota
To je Ravka minule generace opravdu tak blbé auto? Vím, že podvozek měl problém s vyhýbácim manevrem (nebo tak něco), ale jinak jsem psal níže, jde mi vyloženě o máma mobil, který bude vozit děti (2 km do školky, 10km do města atd) prostě cesty kolem komína a podmínka je automat. Proto hybrid. Uvažoval jsem i o starším Passatu plug inu, ale tam mám strach z kombinace dsg, Elektro (spolehlivost). U systému Toyota a asi i ten ford to je ověřena spolehlivá konstrukce..
Avatar - Ozzman
24. 6. 2021 07:39
Re: Hybrid Ford vs Toyota
Mikesus má mnohem lepší zkušenost, ale za mne jo, fakt ta Ravka je divná. Interiér bych nakonec zkousnul, ale ten pohon se chová zmatečně, na jednu stranu umí brutálně zabrat z místa, ale ten přechod mezi spalovákem a elektro není plynulý, celé auto pak působí jako kdyby ho někdo svařil po bouračce :D , tak zvláštně se pohupuje a zároveň je cítit ta váha a není to měkké, celkově je to takové neochotné a odtažité řídit. Toto mi říkalo víc lidí, co s tím mělo zkušenost. Mondeo HEV je rozhodně mnohem lepším autem, než stará Ravka.
Avatar - Ozzman
24. 6. 2021 06:51
Re: Hybrid Ford vs Toyota
Tak to ber radši Mondeo, stará Ravka hybrid má ještě větší hrb v zavazadelníku (navíc je to snad po ASX nejhorší SUV, který sem kdy řídil :D), tady na ten hrb v Mondeu něco naložíš :D Jinak ano, je menší, než MK4, jestli tě zajímá prostornost, mohu ti ukázat kombík bez té baterky :D A jsou tam vzadu jen dva isofixy, to XXCho nepotěší :D

P.s. Moc mi nesedí ten výběr, protože za cenu starší Ravky máš Mondeo HEV před fl (tzn do 2019) a ty jsou jen sedany, kombík pak jako ojetina moc není a když už, tak stojí +/- jako nová Ravka :D Ale možná máš nějakou zajímavou nabídku :D

Jízdně je to ovšem dobrá volba :)
24. 6. 2021 07:15
Re: Hybrid Ford vs Toyota
Však jo, nepotřebuji Kombi jen velké a bezpečné auto, které bude plnit roli "mama mobilu". Na velké rodinné přesuny tu máme 7mistneho Kodiaqa.
Avatar - Ozzman
24. 6. 2021 07:26
Re: Hybrid Ford vs Toyota
Aha, tak to pak jo :) Mne na Mondeu HEV vadí ještě jedna věc, že nemá digitální přístrojovku a ani ji mít nemůže, tedy ještě do 2020 nemohlo. Vypadá to prostě dneska blbě, jako z roku 2010 cca..To i tehdejší MK4 a jejich Convers+ byly vymakanější :D
23. 6. 2021 23:25
V konkurenci neobstojí
RAVka i CR-V jsou za stejné peníze lepší auta. Kuga trpí v porovnání s těmito japonci malým interiérem, zejména opravdu miniaturním kufrem, a pohonné ústrojí je u obou uvedených japonců výkonnější. Kugu jsem neprojížděl, protože už při statické prohlídce jsem jí vyřadil z výběru, ale vzhledem k tomu, jak skvěle třeba to CR-V jezdí, pochybuji, že i co do jízdních vlastností by Kuga nabrala nějaké plus body.

Suma sumárům, nevidím ani jeden důvod, proč dát přednost Fordu Kuga před RAVkou nebo CR-V...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ozzman
24. 6. 2021 07:35
Re: V konkurenci neobstojí
Protože má plnohodnotné AWD a fakt dobře jezdí... to by si věděl, kdyby si to projel :) Jinak s interiérem souhlas, Ravka je o trochu větší auto.
24. 6. 2021 08:00
Rafka vs Kuga oba hybrid
Zde je pekny test......srovnavacka vyse zminovanych aut.....a kupodivu vyznelo lepe pro Ford

https://www.youtube.com/watch?…
Rozbalit vlákno
0
24. 6. 2021 13:39
Pokud můžu volit,...
...tak hybrid určitě ne! :-( :no:
Rozbalit vlákno
0
24. 6. 2021 15:27
Současná Kuga...
...už bohužel vůbec nepůsobí, jako pořádné SUV - vypadá jen jako nějaký nafouklý hatch, resp. vyměklý dámský cross-over. Minulá generace byla prostě lepší... :-(
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud