Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Další elektronástraha. Auta jako úložiště elektřiny. Vysají nám energii?

124 komentářů

Martin Smolka
Smutné je maximálně to, že to někdo považuje za pravdivé :-(
Martin Smolka
Tak si pomalu říkám jestli by ty dezinfomace, modně nazývané fake News od pana Macka už neměli být trestné? Proč se furt vyptáváte na elektroniku někoho kdo dělá do spalovacích motorů? Proč se nezeptáte někoho z fakulty elektrotechniky? Třeba ing. Kazdy z VUT???
Hendly
aneb jak udělat z nejvetší výhody a ohromného potenciálu nevýhodu na základě vyvolání strachu z neznalosti:)
Kdo by přece chtěl za víkend nabít z vlastní FVE auto na celý týden plus na spotřebu domu..
A nebo kdo by chtěl prodávat energii ve špičce za špičkové ceny...

Tohle je totiž budoucnost a z té má někdo strach:)
Martin Smolka
Já o něm s nikým nemluvil, ale když pak člověk slyší říkat druhého profesora z ČVUT akorád z fakulty elektrotechniky, či ing. Kazdu z VUT pravý opak co pan Macek, je to docela alarmující ;-\ :-!
Bojkas
Zatím s každým, s kým jsem mluvil o panu Mackovi, ohledně EV, ať už byl z jakéhokoliv oboru, od elektrotechniky, po informované uživatele, případně studentů této školy, tak mi všichni jen potvrdili, že je pan Macek akorát ostuda, bez reálného vhledu do problematiky.
Martin Smolka
Baterie vydrží i 900 000 km, bo je zcela jasné že kastle do 500 000km shnije, proč těch 400 000km výhodně nespeněžit???
Martin Smolka
Tak zajisté o bateriich nic nevíte, tak musíte jít na věc přes gramatiku ;-). A víte co? Mě to nevadí a já se klidně přiznám, že jsem měl z čestiny za 4 a z diktátů za 5! A co jako? Lidi mi romí, Word mi podstatný texty opravy a z práce mě za to vyhodit nechcou :-P.

A co jste měl Vy z matematiky když si nedokážete vypočítat tak primitivní věc jako je počet nabíjecích cyklů x dojezd? Myslíte, že jen proto, že tomu číslu nechcete věřit, tak fyzika přestane fungovat?
PKP_
Hlupáci s Temelínem mě už fakt nebaví, proč se pořád ohání někdo náhodně vygenerovaným číslem o potřebné energii, když se to snadno vyvrátí s kalkulačkou v ruce? Asi na to jiní hlupáci pořád slyší :-(
Xylo
Tento článek je podle mého názoru pouze snůškou dalších nevýhod/ohrožení ze strany uživatelů elektrovozů. Nikdo nic nikomu nenutí a každý má svůj rozum, aby věděl čím chce jezdit. Chápu, že se majitelé/akcionáři a zaměstnanci automobilek bojí o svůj zisk/svou mzdu, ale za to těch pár (opravdu) prodaných EV v ČR nemůže.
O možnosti využít připojených EV k síti pro stabilizaci mluvil Musk už před rokem - viz https://www.theverge.com/…ry-day-elon-musk
Bojkas
Nevidím žádný důvod k tomu, aby to tak nebylo. Je to ten stejný trh. Baterie toho teď vydrží opravdu hodně, dle posledních informací zvládnou tisíce plných cyklů, tedy půl milionu km a více, no může být chyba ve výrobě, autonehody, atd. Už teď se dají takto zajistit baterie za zlomek ceníkové ceny. Třeba takové BMW i3, kde se baterie mění naprosto běžně, dávají se větší, 64Ah se dá sehnat pod 100t Kč. Ona by byla škoda recyklovat baterii, která má třeba 90%, když může sloužit další dlouhé roky v autě, pak k FVE a pod 40-50% z ní vytěžit suroviny.
Další velmi důležitý fakt je to, že v autě není monočlánek, ale baterie sestavená z modulů a samotných článků. Pokud je někde problém, nikdy to není v celé baterii, ale v jednotlivých článcích, je tedy nutné vyměnit tak maximálně modul, který je zase zlomkem celé baterie a to jsme na začátku. Stejně jako se dnes mění celý chladič klimatizace kvůli ventilátoru, lze za zlomek ceny vyměnit jen ten ventilátor, časem se tedy budou měnit i samotné články, třeba takové BMW má prismatické články, které mohou být vyměněny. https://cdn.motor1.com/…-pushevs-com.jpg
Bojkas
Takže tomu rozumím tak, že si o tom nic nebudeš číst, protože jsi již tak vyzrálý, že už víš všechno? Ok, to se nedá nic dělat. Toyota byla dobrá, revoluční na svou dobu, před patnácti lety s hybridem, dnes už je to překonaná technologie, to tě tak štve Romane? Že jsi byl součástí auto revoluce, ale stává se z tebe zarputilý obhájce Nokie?
Jde vidět, že nemáš o dnešních elektromobilech a o jejich údržbě nejmenší ponětí a budeš dupat, stejně jako Macek a tvrdit si tu svou, ale jsou jen data, vyhnaná do extrému, jako "bude potřeba sedm Temelínů, protože se budou všechny elektromobily nabíjet nejvyšším výkonem ve stejnou minutu z nuly do 100% a jinak to být nemůže". To můžu říct i o spalovácích, pokud budou všichni tankovat plnou nádrž každý den na všech 5000 čerpačkách, všech 6M aut, vznikne ti při 5 minutách tankování a placení taková kolona, která za jediný den vyčerpá veškéré zásoby v republice, navíc si v té koloně budeš muset počkat dva dny, nedejbože v zimě, kdy budeš muset topit, tedy se spotřebou okolo 1l paliva. Takže natankuješ a můžeš si rovnou zajet zase na konec, aby ti to vyšlo. Blbost? No ano, úplně stejná, jako mele Macek, je to situace, která prostě nenastane.
DonVito
Heled, ja te neminusuju.

Ale obchodovat s energii svyho vozu, kdyz pominu, ze v CR to zatim neni realny, muze byt vyhodny byznys, ktery ke vsemu bude stabilizovat energetickou sit.
:yes: :yes: :yes:

PS Tvy auto je OK a pravdepobne o neco ekologictejsi nez to my. :yes:
Ale nazyvat ho dnes "etalonem eko vozu" :D:D:D je mimo, promin. Mozna pred deseti lety. ;-)
Wake up dude.
Martin Smolka
Jediná chyba na téhle fatazii je, že tu baterku v reálu nikdo potřebovat nebude! Každý si po 8 letech až bude záruka fuč nechá viměnit maximálně vadný modul za zlomek ceny!.

Nicméně i kdyby si někdo nechal vyměnit celou baterii za ten milion (ha ještě před měsícem to bylo ~ 1 100 000 a včul už najdnou ~ 1 600 000 :-D:-D), tak mu ta stará baterie zbyde a tu jistě napohodu za statísíce prodá do úložiště!

Patrně záměrně se v článku opomněli zmínit, že výměna baterie do Tesly stojí 300 000 kč! A víte proč, protože si tu starou baterku nechají a použijí ji do úložiště!
DonVito
Automobilky vi naprosto presne jaky je pro me idealni vuz.

Jen na autoforech si mysli, ze fsichni budou furt jezdit fosilem.
:D

PS Arese - vcera neni dnes.
A dnes neni zitra. ;-)
DonVito
Aaaa, paaan si mysli, ze baterie uz se nevyviji.
:D
Uz jsou za zenitem.
Ceny materialu uz budou jen stoupat.
A vubec jezdit na baterky je nesmysl a nikdo to nechce.
Staci si precist dva clanky na autoforech a mas jasno, kamo.

Toyota predstavi SSB letos.
Staci?

https://asia.nikkei.com/…ate-battery-race
DonVito
No vidis, ty pises bez chyby.

Bohuzel jen co se tyce pravopisu. :D

Co tu budes psat, az prijde Toyota s SSB?
Bojkas
Cena 3l V6 motoru Renaultu, jako náhradního dílu byla cca 500t Kč, převodovka stovky tisíc, Lagunu s tímto motorem jste koupil za 700, tříletou za 300, osmiletou za 150. Cena motoru pořád stejná.
Do Dácie se základním motorem za 200t Kč stojí motor kolem 160t, to jen tak k těm cenám.
traveldrive
Už ten odpad nečítaj, blbneš z toho.
Bojkas
Komunisty rád nemám, odsuzuji jejich činy za celou dobu jejich existence. :) To jsou přesně ty řeči fandů Volného, fuj, komunisti, správná cesta je Rusko a Čína. :D
Tak mě prosím odkaž na tvou kalkulaci spotřeby elektřiny a o jejím naprostém nedostatku. To, že ČEZ i EON tvrdí něco úplně jiného je jedna věc. To, že na čisté přebytky 14TWh by mohlo v ČR jezdit 6,5M aut s průměrným nájezdem s průměrnou spotřebou a i se ztrátami. To, že máme instalovanou kapacitu sítě přes 20GW, ale běžně jede na 9-12 GW. Věděl si, že teď zrovna posíláme do sítě 10,6GW a dnes ve 2h ráno to bylo 7,2GW? Věděl si třeba to, že jen dnešním rozdílem mezi klidem a standardní výrobou 12GW by se v jednu chvíli mohlo nabíjet přes cca 2,5M elektromobilů ze zásuvky 230V 10A a za 3,5h by se dobilo na běžný denní nájezd? Věděl si, že v drtivé většině stojí auto cca 23h nekde pohozené, tedy obří potenciál k nabíjení?
Bojkas
Víš co se stane? Nevíš? Tak já ti to řeknu. :*) Článek se bude balancovat na stejné napětí, jako ty ostatní. No, sice z nového článku nedostaneš úplný potenciál, jen jej přizpůsobíš ostatním, ale pořád lepší, než mít jeden článek mrtvý. Baterie neodchází jen tak a najednou, něco si o tom přečti Romane, zkus vynechat sputnikforum, ale zaměř se na odbornější literaturu.
Ono je spousta druhů havárií, kdy i ťukanec končí na vrakovišti, náraz na předek/zadek, kdy většinu energie zachytí deformační zóny, převrácení (ne kotrmelce), atd.
taranrazr
Zajímavé že majitelé hybatele ekonomického kolotoče nejsou schopni prolobovat že je to celé nesmysl a jsou poraženi hlučnou menšinou pseudoekodebilů... asi je vážně neco špatně
Xylo
No právě a dá se vyčíst kolik cyklů má baterka za sebou. Jinak máš pravdu s tím odcházením článků - vyměníš jeden a za chvíli jedou další. Tuhle zkušenost mám z golfových vozíků. Tam jsou tedy velmi jednoduché baterie, ale přesně tak to tam funguje - jak odejde jeden článek, půjde během chvíle celá baterie.
gil54
Z tvého odkazu plyne, že i termín 2025 je nejistý, hovoří tam o tom, že "technické překážky jsou stále vysoké" i o termínu 2030. Tam nevím, nevím s tím koncem roku......
Urážky si, prosím, ponech pro ty své kámy.
Bojkas
Áááá, SPĎák se svým sputnikforem je tady. :D Dobrý večer, dnes nemáš noční u šroubků do spalovacích motorů? :D:D:D Hele, že ti není trapně, opravdu, argumentovat webem, který je až nezdravě zaměřený proti EV, až opravdu iracionálně. Tak mě napadá, nejsi Petr Poklopec? Víš o tom, že ten web nevydal ŽÁDNÝ skutečný vlastní test od roku 2017? :D:D:D:D:D :-! :D:D
Renoo
Čili kterak odvařit baterii ještě rychleji...
hobit
Já bych to spíš nazval snůškou nesmyslů a lži.
A dají tam odkaz na člověka z ČVUT aby to dobře znělo.
Ale je to jako kdyby se zeptali zloděje jestli ten obraz ukradl. Taky by odpověděl že určitě ne.
Ten prof Macek deka celý svůj život na spalování motorech různé vymýšlí zlepšováky a podíly se na jejich výzkumu, tak určitě zahodí celý svůj život aby vychvaloval elektromotory.
Vždyť by popřel všechno na čem dělal 40 let!

Auto.cz se odebrali do žumpy českého internetu hned vedle autofora....
Xylo
Jaké dotace - koupil jsem si EV, ale žádnou dotaci jsem nedostal. Můžu jezdit bez známky po dálnici a ušetřil jsem 800 Kč za registrační poplatek. Jaké znevýhodňování konvenčních automobilů? Asi myslíte Německo, ale tam byly emisní zóny už dávno. Plány na ukončení - nedávno tu byl článek s vyjádřením pana Toyody, že budou vyrábět všechno o co bude zájem. Ve strategii Škoda 2030 není ani slovo o ukončení výroby spalovacích motorů. Jaké tedy (reálné) vynucování osobně pociťujete?
DonVito
Jeste jeden.
Jeste jeden.
Hendly
Cena náhradního dílu nemá nic společného se skutečnou výrobní cenou dílu.
Mig_35
Takže budem těžit uhlí do konce věků aby mohli havíři fárat :-):-):-)
ryccardo
Realne ceny na vrakaci zlomek cen co pises. Myslis ze baterky taky pujdou kupovat za zlomek ceny?
Hendly
Tak je jisté, že zatrollení diskuze tu má nastarost nejspíš jeden člověk s x nicky.

A důvod? Prostě znemožnit normální debatu a odradit ostatní od debatování. Pak už je prostor na výkřiky trollů proti tomu co mají v zadání.

Jak prosté.
Avatar - KretencizeK
KretencizeK
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
gil54
Ááá, oblíbené SSB, dlouho tu nebyly. Až přijde, až přijde.....Tak kdy?
Bojkas
Víš o tom, jaký je mezi námi rozdíl? Ty trolíš pro to, že ti to přijde legrační, nerozumíš tomu, moc počítat neumíš a odmitáš moderní věci, jsi nespokojený se sv životem, pravděpodobně i prací a za patnáct let budeš pořád kňučet, jak je to nefér. My ostatní víme, že automobilky mají naplánováno na deset let dopředu a Ores s tím nic neudělá, ani tvůj milovaný Volný tělocvikář. Já jsem schopen se přizpůsobit, pro mě je EV jen win-win. Je smutné, že člověk, který si myslí, že má to mít nebude, neustále plive na něco, čemu nerozumí a musí si to nějak zdůvodnit.
Xylo
Doufám, že dojde k podobnému vývoji jako u baterií do elektroniky nebo spotřebního zboží. Nová baterie je vždycky dost drahá vzhledem k ceně třeba vrtačky/mobilu, ale dá se vybrat od výrobce vrtačky/mobilu nebo od dodavatele baterií. Už dneska jsou na youtube videa s domácí výměnou baterie do EV. Většinou jde o použitou baterii, tedy asi stejný postup jakým se nahrazují motory (spalovací) u ojetých aut (po záruce).
traveldrive
Človeče, sorry, to som o tebe nevedel...
Xylo
Díky za informace, už je mi to jasnější. Prof. Jan Macek z ČVUT je jeden z odborníků, kteří jsou sdruženi v IASTEC (viz články Elektromobily nejsou podle odborníků tak ekologické jak se předpokládalo). Za ČR je tam ještě dr.Oldřich Vítek (taky ČVUT) z katedry "Department of Automotive, Combustion Engine and Railway Engineering", z VUT Brno je tam prof. Josef Štětina (Ústav automobilního a dopravního inženýrství, ředitel ústavu) a prof. Pištěk (ÚADI-odbor pohonných jednotek, vedoucí odboru)
Xylo
Pane Arese. Jaký zločin? Copak si soukromá firma nemůže rozhodnout co a pro koho bude vyrábět? Vždyť jste četl vyjádření pana Toyody. Tady je poměrně uměřený článek o EV, problém jsou zatím nesmyslné ceny - https://www.garaz.cz - Elektromobily jsou drahé, ale umí také peníze ušetřit. Vy zatím v klidu můžete jezdit svými auty se spalovacím motorem, u nás ani ten "zlý" Babiš ničím nevyhrožuje, spíše brání zájmy Škody.
MrBeranek
Jasně, takže ty budeš rozhodovat o tom, kolik si můžeme koupit benzínu? Ona je ta ropa tvoje, že budeš rozhodovat o tom, kolik si jí můžu spálit v motoru? Tohle levicové uvažování typu "vím, co je pro tebe lepší", to je neskutečně patologický mor. Kdo ti dal právo o tom rozhodovat?
Lubo
Zaujímavé informácie o cene batérií ako náhradných dieloch. Máte niekto reálnu skúsenosť, prípadne niekto vo Vašom okolí?
Matej Babjak
A práve toto je podľa mňa primárnym cieľom. Na rovinu - súčasný počet áut (v BA vraj 600 na 1000 obyvateľov) je neúnosný z pohľadu kapacity infraštruktúry - ako dynamickej (zápchy), tak aj statickej (parkovanie). Zadanie je teda jasné - individuálnu mobilitu predražiť a znechutiť tak, aby tento počet výrazne poklesol.

Túto motiváciu chápem, ale nesúhlasím s ňou.
gil54
Ty invektivy jsou zbytečné, stačilo napsat letos. A nejsem tvůj káma. Na Silvestra si to povíme, třeba budeš mít pravdu.
Arese
Automobilky těží uhlí, ty zelený "chytráku"? :-)
Arese
Přesně tak. Přitom automobilky a na ně navazující subdodavatelé dávají obživu milionům lidí, takže mají na šílené levičácké politiky velice silné páky!
Mig_35
Hybatelé ekonomického kolotoče jsou především jedinci, uvažující nad svým vlastním prospěchem. Nepochybuji o tom, že jsou i chytřejší jedinci, kteří přemýšlejí nad životním prostředím a i za cenu vyšších nákladů. Většina ale zatím argumentuje takovými nesmysly jako svoboda spálit tolik fosilního paliva, kolik chci apod.
Viz Covid. Rozhovor s Jankem Ledeckým - nesmíme koncertovat, kultura trpí, jsou potlačovány naše svobody! A v dalším odstavci - víte o kolik jsem přišel miliónů? :-):-):-)
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Autismus, to je to, oč tu běží.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Že máš v každém příspěvku nejméně jednu pravopisnou chybu, je úplná maličkost. Proti tomu jaké nesmysly píšeš. Tvůj mozek takhle funguje pořád?
MrBeranek
Bohužel. Lidi jsou stále stejní. Vlastního názoru nemaje, musí se vždy k něčemu přidat a s tím identifikovat. A protože tím zakrývají svou existenciální úzkost z toho, že "nejsou ničím", s o to větší zuřivostí reagují na každou snahu jejich identifikaci zpochybnit. Snadno takové lidi lze poznat tím, že zpochybníš to, co říkají. Čím větší hněv, tím větší strach. Čím větší strach, tím větší fanatismus a méně pochyb. Čím větší fanatismus a zaslepenost, tím horší následky a hrůzyplnější nápady. Jak v těch 50. letech...

Však je to dobře poznat z jejich příspěvků, jak se jen třepou na to, aby mohli o druhých rozhodovat, protože jiný názor prostě nesnesou. Svět je pro ně černobílý a pravda je jen ta jejich.
Bojkas
Nepamatuju, nemám upozornění a nehlídám moc staré diskuze. Jinak tady plácáš jen výkřiky a úderná hesla, jako pravý komunista z volného bloku, nic víc. Já ti tady dávám reálná čísla, která si mi v žádné diskuzi nijak nerozporoval, jako nesmyslná, protože buď neumíš počítat, nebo se k tomu nechceš vracet. Já dávám pouze reálná data, dohledatelná, občas dám i nějaký ověřený zdroj s daty, která si lze ověřit.
Avatar - KretencizeK
KretencizeK
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - KretencizeK
KretencizeK
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Adamantium
Nikdo nikomu nic nenutí? To jste spadl z Marsu? Elektromobilita se tady politicky nutí ve velkém měřítku. Dotace na EV, znevýhodňování konvenčních automobilů a plány na ukončení jejich produkce.. Jestli toto není vynucování, tak pak už teda nevím..
JosefBrofsky
Upřímně, jestli se EU novobolševikům opravdu podaří protlačit bateriovou elektromobilitu, auto už mít nebudu.
traveldrive
Samozrejme, že to vedia. Inak by to mohli rovno zabaliť.
Martin Smolka
Přesně tak!
Arese
Prý jsou zkratomobily "pokrok"! Tak ten byl dobrej! :-[]
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Ale je vás takových hodně tak si to užijte. Kdybych já měl EV tak si z něj nikdo nevezme ani Joule. To mi věřte.
No a největší pr - ča je, že mě minusuji eko poblblici, kteří čmoudí ve čmoudech, zatímco já jezdím etalonem eko vozů.
Hendly
Škoda tedy, že na jeho argumenty nereaguješ.

Proč?
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Bojkas
A je to rozhodně finančně bezpečnější, než koupit z vrakáče motor, nebo třeba automatickou převodovku. Baterii si můžeš změřit, no motor a převodovku musíš kompletně rozdělat, aby si zjistil, jestli je ok.
Hendly
Baterie lze jednoduše diagnostikovat.
Stále mám pocit, že vycházíš z předpokladu, že spalovací auta nemají fatální závady. Opak je ale pravdou. Spalovací motory trpíš na obrovské množství problémů které mnohdy znamenají konec auta z důvodu případné nákladné opravy.
Arese
Až ho pocítíme, už bude pozdě. Některé západoevropské vlády zákazem prodeje normálních spalovacích aut vyhrožují už nyní a dokonce stanovují roky, kdy tento bezprecedentní zločin hodlají spáchat! :-O :no: :no: :no:
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
U spalovacích motorů můžou být běžně obrovské rozdíly v opotřebení mezi stejně starými motory se stejným nájezdem. U baterií je prakticky 100 procentní korelace mezi počtem nabíjecích cyklů a opotřebením.
Avatar - _EQS_
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
jirik_kirij
Takový Jan Staněk aka Electrodad na youtube je o tom přesvědčen. I když u něho nevím, zda se jedná o naivitu nebo přímo problém na duši.
MrBeranek
Můžeš předstírat erudici, jakou chceš, ale vždycky, vždycky to totálně zazdíš zpolitizováním celého tématu. Nebo snad "odpůrci elektromobility" brání jejich zastáncům, aby si elektroauta koupili? Vůbec ne. Naopak to ale zřejmě neplatí, že?

Samozřejmě ledaže souhlasíš s tím, že každý si má a může koupit auto, jaké chce a politika (tj. nařizování, dotace, zákazy apod.) v tom nemá místo. Elektroauta mi blízká srdci nejsou, ale nikomu neupírám právo si ho koupit a provozovat. Očekávám ale recipročně totéž. Každý, ať si koupí, co chce. Ale bez dotací z veřejných peněz, bez omezení, bez zákazů a bez všech těch nesmyslů, kterých jsme svědky.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Martin Smolka
Ty voe porovnávat energii v benzínu, kde 70% vyhodíte jako teplo s energii v elektrice, kde vyhodíte cca 10%, to chce koule :-D.
Avatar - KretencizeK
KretencizeK
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - KretencizeK
KretencizeK
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Bojkas
Ale to na takové lidi platí, potřebujete přepočítávat na přehrady, fotbalové stadióny, temelíny, fábie. :) Jasný, přemění se zpět, namísto odčerpání toku Vltavy na několik hodin ročně, tak se přesune na asfalt na silnici, ideální v zimě na dálnici.
Bojkas
Hele, tady máš i rozhovor s autorizovaným prodejcem Nissanu, co se týče servisu a výměny baterií.
https://www.youtube.com/watch?…
jirik_kirij
A který z nich patří KretencizeK?
Avatar - lyon667
lyon667
Teda, že jsou politici, co rádi rozhodují o tom, co je pro jaké stádo dobré, jsme si už zvykli. Ale že jsou jedinci, co se uvědoměle tím stádem dobrovolně stanou a ještě se tím chlubí, to je jiný level. Původně jsem se domníval, že váš druh ve zdejších končinách vyhynul už koncem padesátých let s odezněním nejtvrdší formy stalinismu, ale zjevně jsem se mýlil...
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Všimnul sis, že on vůbec nepochopil, že já argumentuji za dostatek elektřiny, zatímco on taky? Ani ty jsi to zřejmě nepochopil.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
S tím , co píšeš o spalovacích motorech naprosto souhlasím, to je realita a nemůže to být jinak. To nic nemění na tom, že baterie trpí úplně stejnými problémy (stárnutí všech komponent), které nelze snadno měřením diagnostikovat. Pochopitelně, můžeš změřit vnitřní odpor, napětí a proudy tam, kde má baterie měřicí sensory. To ale rozhodně není na každém článku. Co nezjistíš měřením je: Zanešené ventilační/chladicí okruhy, praskliny v nosných částech, oxidace vnitřní kabeláže, poškození izolace vnitřní kabeláže atd.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Stačilo napsat. že ukládání energie do vodíku má malou účinnost. Netřeba hloupě argumentovat přehradami. Hádej, co se v tom palivovém článku s tím vyrobeným vodíkem stane? Správně, přemění se zase zpátky na vodu.
Bojkas
I já fandím truckům na vodík, i když je to celkem blbost, no baterie to tam mít lehké nebudou. Třeba pro 1kg vodíku je potřeba 9l vody (pro ČR spotřeba několika přehrad ročně jen pro osobáky), 60kWh energie a na to ujede maximálně tak 100km, na stejných 60kWh ujede průměrný elektromobil 400km. Pokud tedy chce být ČR soběstačná, netahat vodík ze zahraničí, bude opravdu potřeba velké množství energie, tedy 4x víc, než pro provoz elektromobilů v osobní dopravě. Ale nejsem SSAresák, neodmítám automaticky všechny technologie, je možné, že se prosadí vodík i v osobní dopravě, no pro mě a pro 50% populace jsou čerpací stanice na elektřinu už hotové, druhá polovina se musí vybudovat.
DonVito
Jasne ze nejsi muj kamo, s takovyma pitomyma nazorama. :D
Resp. upenlivym pranim, aby se zadny pokrok nekonal... Ale treba jsi insider a vis vic. Bohuzel tak nepusobis. :-)

Promin. Dnes takhle (kamo) oslovujou jutuberi siroky spektrum divaku, ktery to neurazi. Ty jsou ale zrejme mladsi (alespon duchem) nez ty.
;-)

Preju hezky fosilni vecer
jirik_kirij
Nepotřebuji nic zakládat, věrozvěstů dobra je tam spousta. Jinak máš ale pravdu, mele tam žvásty. A bohužel ve své naivitě čím dál tím více.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Pochopil jsi, že ti budou brzo jeden po druhém odcházet další články ty Sputniku? Asi ne, ale čemu se divím. Nejdřív si kup elektromobil, nebo aspoň hybrid, a potom piš. Takhle jen plácáš nesmysly načtené v komunistických plátcích. Co mě nejvíc na dnešní době fascinuje, je ta fascinace mladé generace komunismem.
Bojkas
Pokud nejezdíš benzínovým autem, jsi jen pokrytec, který se vozí za veřejné peníze. Plynová auta neplatí skoro žádnou spotřební daň a to jich je stovky tisíc. Diesel pro změnu platí jen dvoutřetinové daně, jsou jich ke třem milionum, mají nižší spotřebu, tedy ve skutečnosti platí polovinu spotřební daně, než klasický benzín.
Arese
A kolikrát víc je na světě aut se spalovacími motory, :-[] než EV? A ty jsi nečetl, že po šíleném požáru garáží způsobeným téměř neuhasitelným EV už do nich v Bavorsku mají zakázaný vjezd?
Arese
Pane Xylo, spadl jste právě z Měsíce, nebo co? Pokud kolem sebe již několik let všude necítíte tu otřesnou ideologickou nenávistnou kampaň proti normálním autům, musíte být hluchý a slepý. A většina šéfů automobilek se prostě bojí vystoupit proti tomuto levičáckému běsnění, a na to,co jejich zákazníci skutečně chtějí, už dávno rezignovali... :-( :no:
MrBeranek
Aha, tak teď už jsme "hloupý děcka", kterým je potřeba říct, co je správné a co správné není, jo? Ty jedeš teda bomby.

A ten další argument, že já tě mám o něčem přesvědčovat, ten je taky pěknej. Zvlášť v té negativní rovině ve stylu "přesvědč mne o tom, že něco neexistuje". Ty teda jedeš špičkový demagogický argumenty. Víš, my právníci tohle nazýváme "negativní důkazní teorie" a víš co z ní plyne? Že ten kdo tvrdí, ten dokazuje. Ne obráceně. Uvědomuješ si totiž, že když něco není, tak to nelze dokázat? Uvědomuješ?! Ale asi ne, protože jinak bys takový nesmysly neříkal, ale holt to jsou pravidla formální logiky, i když se ti to nehodí.

Já tě tedy nemusím přesvědčovat o ničem. To ty si osobuješ právo rozhodovat o tom, kolik benzínu budu lít do svého auta a motorky, takže to ty v právním státě potřebuješ mít vyfutrovanou argumentaci, proč je takový zásah oprávněný a odůvodněný. Slyšel jsi někdy o kusu papíru, co se jmenuje Ústava ČR, že jo? Tak si přečti čl. 2, odst. 3. Ten je totiž přesně o tom. Ale chápu, že progresivista jako ty se s takovými detaily nebude obtěžovat. Ty máš přece pravdu a co je víc, viď? Svatá prostoto; uvažování 50. let, jak když vyšije.
ericn
Jen nikomu nedochází, že se jich bude se vzrůstající cenou vyrábět míň a miň, jelikož lidi na ty elektrohračky nebudou mít peníze. Tím se roztočí kolotoč propouštění z fabrik a hlavně z výrob dodavatelů. Elektromobil není a nebude levné zboží. Jakmile začne chybět spotřební daň z benzinu a nafty, půjde se po elektrice zcela logicky = bude to opravdu jen pro bohaté... :no:
Arese
Tesat do kamene! :yes:
Mig_35
Ale kde jsi přišel na to, že já si něco osvojuju:)
Selskym rozumem používat jako palivo a pohon s účinnosti 20% (80% vyhazuješ do hajzlu) je totální nonsens a ani příjemné vedlejší účinky jako zábavnost nebo zvuk to nedokážou ospravedlnit…
Dyt nemáme a nemůžeme mít žádné právo spotřebovat energetické zdroje za jedno století, zplundrovat přírodu a těm co přijdou po nás říct: smůla, my jsme měli právo to rozfofrovat…

Hlavně ne já, ale EU, životní prostředí už ale resi většina vyspělých zemí - a je to v poradku
Mig_35
A predtim byly auta pro všechny ?
jirik_kirij
Nic ve zlém, ale co sis šlehnul? Baby?
Martin Smolka
Kolikpak asi vznikne zkratů u ICE, když jich 2000 ročně shoří a kolik u EV, když neshořelo ještě ani jedno??? :-D
Hendly
Diagnostika baterií a její historie je velice propracovaná.
DonVito
Pises o fanatickych odpurcich elektromobility?
Z prispevku zdejsich odpurcu je skutecne citit strach z budoucnosti, strach z neznameho.

Ti maji cernobily, resp. fosilni, svet.

Bohuzel ja kdyz se bavim s typickym odpurcem EV, tak vetsinou zjistuju, jak malo o dane problematice vi...
Já Prvni_1
A ja s tim zaverem vlastne i souhlasim.
Ale jako cestu vidim nahrazeni dvoutunovych monster malymi auty, rozhodne do 4 metru.
V praxi vyzkouseno, ze staci i 3.6

;-)
Avatar - KretencizeK
KretencizeK
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Zatím se zdá, že takové přepočty rajcují jenom tebe.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Ty potřebuješ upozornění na něco, co jsi sám napsal? To je s tebou hochu hodně zlý. Navíc si myslíš, že ty dáváš reálná data, zatímco jediná reálná data vidíš ode mne. Dělej se sebou něco, sic bude pozdě. Myslím to s tebou dobře.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Měřením poznáš stejný kulový, jako u toho motoru. Ale škoda ti to vysvětlovat, ideálně kdyby sis konečně nějakou takovou proměřenou baterku za těžké peníze koupil a pak napsal, jak jsi spokojený.
JosefBrofsky
Spíš jen de-bil ... trochu do zelena.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Re: Už je načaseEnergetický ekvivalent energie získané z PHM prodaných za rok 2020 vyrobí elektrárny v ČR za 1000 hodin. Rok má přes 8000 hodin.
Koukám, že jsi na to dokoce reagoval, pochopitelně s použitím veškeré své mozkové kapacity. Jinak bys to přece nebyl ty. Příznačné je, že si to nepamatuješ.
https://www.auto.cz/diskuse/80911/1
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Víš proč mě tak irituješ? Protože když jsem byl mladý jako ty tak jsem byl blbý jako ty. Plácáš nesmysly. Něco si přečti. Třeba to, jak píšu o kalkulaci spotřeby elektřiny pro EV a o jejím naprostém dostatku. Až bude tvůj rozhled větší, než něco mezi Macek a Sputnik a až budeš vědět, že komunismus není cesta (tedy v tom jsem měl já jasno už jako dítě), můžeme podiskutovat.
Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Máš baterii dejme tomu 68 stejně opotřebovaných článků. V určitém okamžiku ti jeden odejde mimo meze tolerance. Přemýšlej, co se stane, když vyměníš ten jeden? Co ti zůstane? Ano, správně, bude to rozbalancovaná baterie z jednoho nového článku a 67 těch starých, z kterých každou chvíli odejde další. Tak si tam můžeš dát třeba bouchnutou baterii z bouračky. Super pocit, jako bys do 4. reaktoru v Černobylu zase nacpal palivo a spustil ho.
Avatar - _EQS_
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - KINGofBINGO
KINGofBINGO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mig_35
Teď si můžeš spálit kolik chceš. Dokonce i bez katalyzátoru. Stejně jako někteří experti jezdí s vykuchaným filtrem pevných částic. Chápou to podobne jako ty, stačí jim říct, aby nejezdili po tvojí ulici a hned toho nechají! Však jsme lidi ne, nějak se domluvíme ;-)
Ale časem se třeba dočkáme toho, že takové auta hned sešrotujou, seberou jim značky nebo něco podobného. Pes se v Číně vyse.. jednou a majitel to nesklidí a podruhé už jde proste na porážku.
MrBeranek
Jezdím benzínem i naftou, ale kde mi na naftě kdo co dotuje? Nechceš doufám říct, že nižší spotřební daň je forma dotace, že ne? Pokud ano, tak to pojmově nesouhlasím. Dotace je, že něco dostaneš. Nižší daň je, že ti méně seberou.
MrBeranek
Napsal jsi "A" v podobě "Většina ale zatím argumentuje takovými nesmysly jako svoboda spálit tolik fosilního paliva, kolik chci apod."

Takže mi chceš říct, že za tím není to "B" ve stylu "svobodu pálit tolik fosilního paliva, kolik chceš, nemáš, takže ti už brzo řeknu, kolik ho můžeš spálit."? Není? Jen se přiznej, je. A tady si osobuješ právo rozhodovat o tom, kolik ho můžu spálit, tak to nezakrývej.

Ale samozřejmě pokud tvrdíš, že si ho můžu spálit, kolik chci, tak se ti omlouvám.
Arese
Téměř ano, aspoň na ojetinu dnes dosáhne naprostá většina Čechů! :-) :yes:
MrBeranek
Neřekl jsem, že nemusí existovat vůbec žádné hranice. Řekl jsem ale, že jejich stanovení musí být náležitě vyfutrováno. zdůvodněno a podloženo. A to se rozhodně o New Green Dealu a podobných aktivitách, o jejichž důsledcích v podobě protěžovaných elektroaut a honech na spalovací motor se tady bavíme, říct nedá. Stejně jako se to nedá říct bez výjimky o emisních normách.

Jo, motku mám dekatovanou a netrápí mne to. Hezký zní a pěkně voní. Tak oni jsou o něčem naprosto jednoznačné důkazy? Ty máš ten svět ale pěkně jednoduchej a snadno nalajnovanej. Určitě jsi každou takovou studii zrevidoval svým přísným okem a její závěry ověřil.

Tím nechci říct, že ohleduplnost není důležitá. Jasně, že nechci nikomu nad míru přiměřenou poměrů smrdět a hulákat pod oknem. Jenže tohle není o ohleduplnosti, ale o politice a v tu chvíli je to už úplně jiná debata, protože ty neříkáš "byl bys tak hodnej a ztlumil to?", ale "já mám právo ti říct, jak to bude" a v tu chvílí je jedno, kde je ta správní míra, protože takový právo prostě nemáš a nikdo ti ho nedal. Osobuješ si ho, jistě, ale moc není právo.
Lubo
Ťažko povedať. Štatistiky registrácií sú jedna vec. Na druhej strane leasingové spoločnosti sídlia v BA, rovnako centrály firiem (pracoval som v spoločnosti kde sme mali cca 250 áut s BA značkou, ale z toho sa na centrále v BA točilo 40). Fakt neviem.
Arese
Ubožáci jako ty mě fakt nemůžou urazit! A svůj EV si strč někam, nikdy si takovou levičáckou úchylárnu nekoupím! :-)
DonVito
Myslel jsem, ze uz to tu bylo probrano x-krat.

Jedna se o relativni zvyhodneni (subvenci) dieselu oproti benzinu.

Nejhorsi na tom je, ze to zvyhodnene v nasi ceske stk realite, je vyrazne spinavejsi, smradlavejsi, jedovatejsi a rakovinotvornejsi (opet pri porovnani s typickym zastupcem benzinoveho auta, napr. EU4).
gil54
...a tady hnedle čtyři busíky najednou....
https://www.youtube.com/watch?…
tady dáš káru na nabíječku, jdeš si dát kávu a za 10 minut.....
https://www.youtube.com/watch?…
tady sem tam nějaká ta Tesla
https://www.youtube.com/watch?…
Mig_35
https://zpravy.aktualne.cz/…f15ac1f6b220ee8/

Poláci chtějí pálit uhlí, je to jejich svoboda ne? Ty chceš jezdit s motorkou bez katalyzátoru, že ti z výfuku lezou karcinogenní látky je ti jedno, mas právo zakotvené v ústavě - jsou naprosto jednoznačné důkazy o tom, že to tak je, ale to je fuk, ne? Budou to dýchat ti druzí, tak vo co de?
Mig_35
Když hloupý děcka zdědí balík, určí se jim někdo, kdo se o ty peníze postará do doby, než budou mít dost rozumu na to, aby s těmi prostředky nákladali rozumne.

Jestli mas doktorát z klimatologie, presvedc me o tom, že nemáme žádný vliv na životní prostředí. Strávil jsem nad tím několik večerů a naprostá většina kapacit se shoduje v tomhle tématu.

Mám známého, masivní obezita, léky na cholesterol, “já na to se.., nikdo mi nebude určovat co mám a nemám”, před půl rokem operace srdce, v nepříliš pokročilém věku kvalita života významně snížena… je mi líto, pro hlupačky je lepší, když je někdo řídí…

Spousta lidí si to uvědomí až je pozdě, ale jen tak na zamyšlení - jsme tu dejme tomu 2000 let a za cca sto jsme dokázali spotřebovat to, co se v zemi tvořilo tisíce let? Přijde ti to hospodárné ?

Jsem na stejné lodi jako ty, bavi mě jezdit na motorce - ale nebudu přece tvrdit, že je to moje svoboda a právo, když to tak není…
Xylo
Tak to má být. Je potřeba na všem vidět to pozitivní ;-)
Bojkas
:D Jasný, ty si to tady nacpal daty, že to teď musím přehazovat. :D:D:D Napsal si jen ten nesmysl s benzínem a jak se tak koukám, tak jsem ti na to zase zareagoval dalšími čísly, na což si mi vůbec nereagoval zpět, možná zapomínáš ty? Jako, jsem až v šoku, reálná data od tebe. :D
Hele, fakt to je potřeba zkusit, zkus použít kalkulačku. Vážně tě nechci urážet.
Hele, zkus vypočítat průměrnou denní ujetou vzdálenost (30km) * 0,2 (průměrná spotřeba 20kWh i se ztrátami při nabíjení) * 6M automobilů * 365 dní, výsledek pak miliardě (převod kWh na TWh). Vyjde ti teoretická potřeba pro všechna osobní auta v TWh. Pak si zadej do vyhledávače "čistý vývoz elektřiny". Až budeš mít výsledek, tak se vrať a budeme to řešit dál, ano?
Mig_35
kontrolní otázka soudruzi. když nová Tesla stojí 2 M a po roce stojí 1,3 M, kolik bude stát za deset let? nepřipomíná ti to vývoj ceny běžného automobilu? ano, až bude elektromobilita povinná, i ty dosáhneš na ojetý elektromobil...
nic se nezmění, všechno bude stejně, i ty zůstaneš pořád hloupý...
Já Prvni_1
Pro nas, co udrzime v provozu auta se spalovacim motorem, bude na silnicich mnohem vic mista!
Jasne, v centrech velkych mest ne. Tam nemam problem jet tramwaji.

Ja jsem vlastne prukopnik techto reseni!
Na svem Ducatu jtd mam instalovany menic a normalni 240V zasuvku.
Dokaze pokryt nekolik dni basalni spotreby elektriky z jedne nadrze!
:-)
Mig_35
Automobilky budou především vyrábět automobily i nadále, protože spousta součástí a dílů bude stejných, budou fungovat i ti subdodavatelé.