Pan Vaculík je takový specialista, že jsem si kuli němu přestal kupovat Svět motorů.
Jednou jsem viděl video, jak radil starému pánovi, jak má rozhýbat tlumiče na Škodě Kamiq.
Nejlepší řada byla, že má pořádně projet zatáčky a to takovým způsobem, az půjdou tlumiče na doraz. To už by se starý pán se svým Kamiqem nejspíše válel někde v poli. Za tuhle radu by zasloužil tak akorát pěsti.
Další jeho řada ohledně záměny pneumatik. Pán chtěl vědět, zda může zaměnit jeden rozměr za jiný. Rozdíl v průměru jeden 1 cm. V okamžiku kdy bude menší nová a větší sjeta, budou v průměru úplně stejná. Pan Vaculík to okomentoval, že by větší nedával, protože kdyby ho spatřila policejní hlídka, tak by si hned na první pohled všimla, že má pan na autě mnohem větší pneumatiky než má mít a dostal by pokutu.
Pan Vaculík je takový technický specialista, že byl měl jít raději péct housky, tam toho snad tolik nezku*vil!!!
Dnešní auta mají ESP, takze na suchém asfaltu je skoro nemožné je poslat přes střechu do pole. Ale je pravda, že pan Vaculík měl raději doporučit projet auto po zvlněné D1 v Ostravě, tam lze snadno dostat tlumiče nadoraz, aniž by bylo potřeba točit volantem.
Co se týče rozměru pneumatik, tak má naprostou pravdu. Je jedno, že rozměr X má podobný poloměr (obvod) jako rozměr Y. Rozhodující je to, co je povoleno v TP. Pokud povoleno není, je auto nezpůsobilé k provozu na veřejných komunikacích.
Ale v tom prípade by si mal mať rovnaké znalosti alebo lepšie ako on, aby si rozoznal, kedy radí dobre, a kedy valí. Tým pádom mi jeho videá prídu zbytočné a popravde ich sledujem už len zo zvyku.
K pneumatikám máte samozřejmě pravdu, co je zapsáno v To, to je rozhodující. Já ale poukazoval na něco jiného. Pan ptal záměnu pneumatik, ktere si byly rozměrem velmi blízko. Průměrem byly snad jen o palec větší, širší, ale s menším profilovým číslem.
Výsledný rozdíl v průměru kol byl v průměru pouhý JEDEN CM!
Na to technický specialista odpověděl, že zde hrozí rapidní zhoršení jízdních vlastností vozidla, poté že při průjezdu kolem policejní hlídky si ta hned na pohled všimne, že tam pan má větší kola, než má mít a ihned se za ním rozjede, aby ho zkontrolovala a dala mu pokutu.
Na tyto skutečnosti tento "TECHNICKÝ EXPERT" poukazoval v první řadě. By mne dost zajímalo, jak k těmto závěrům tento "EXPERT" dospěl.
K rozhýbání tlumičů asi takto.
Starý pán (cca 65 let) si "EXPERTOVI" stěžoval, že si koupil Kamiqa a zvažuje jeho prodej, protože je po operaci páteře a podvozek jeho vozu mu přijde na jeho operována záda moc tvrdý.
Řada "EXPARTA" byla taková, že musí rozhýbat tlumiče, aby podvozek změkl. To je první blud nejvyššího kalibru.
Druhá řada zněla, že má vzít vozidlo na zatackovitou okresku, kterou má projet takovým způsobem, že půjdou tlumiče vozidla na doraz. Jakým způsobem by tento pán do nějaké zatáčky musel vjet, aby šli tlumiče na doraz???!!!
To by to vozidlo muselo v té zatáčce jet po dvou kolech a zde je nutné dodat, že ESP není všemocné. Pokud by pán vjel do zatáčky takovým způsobem, tak by se z ní velice rychle poroučel a skutečně by se i se svým Kamiqem válel hluboko v poli.
Pravdou je to, že pak by již bolavá záda netrápily, protože by byl rád, kdyby tuhle projížďku vůbec přežil.
A za tuhle radu bych tohoto "EXPERTA" nakopal do UST!!!
ECU neovplyvni odpar benzinu ani ho neskoriguje... teda by musela rozoznavat mieru odparu paliva aby ho vedela kompenzovat upravou zmesi.
Zaujimalo by ma ci aj pod tymto videom bude niekto nadavat mr. Vacu kvoli rackovaniu ? Vidno ako sa snazi a ide mu to. Pre neho to musi byt velmi namahave to korigovat v kazdom slove s R.
Do aut, o kterých vím, že budou delší dobu stát, tankuju zásadně 98ku. Jednou jsme takhle po roce vytlačili z garáže auto, který mělo v nádrži N95 a nešlo nastartovat. Rozebrali jsme karburátor a byl plný bílého šlemu. Benzín jsme z nádrže odčerpali, trochu ho vylili na beton a zkusili zapálit. NEHOŘEL!!! Po vyčištění palivové soustavy auto zase funguje, ale N95 v něm už dlouhodobě nenecháváme.
Já přestal sledovat jeho videa v okamžiku, kdy začal radit, jak se auta mají startovat zásadně bez spojky a všichni, kdo to tak nedělají, jsou podle něj "internetoví pindalové". A že většina nových aut s manuálem bez vyšlápnuté spojky nastartovat nejde, to mu už jaksi nedošlo. Brouk Pytlík :no:
a ja mel za to ze primarni duvod je vetsi odolnost zimnich paliv proti zamrzani, u nafty je to zname, ale k memu prekvaleni jsem pred 10 lety rano v -20 nenastartoval Felicii 1,3 MPI, jak v ten samy den teplota stoupla na -5 tak pak uz chytla v pohode
Já jsem teď dojížděl beznín z loňského léta a dobrý, stejně jako to jelo dobře v zimě. Větší problém než letní/zimní vidím v dlouhodobém skladování paliv s biosložkou. Na čerpadle po rozebrání je "med" a na starších autech to leptá membrány. Nejstarší benzín mám ve sklepě v průhledných lahvích od okurek kde je 5 let. Ten s VIFkou výrazně ztmavl, jakoby lehce do hněda. Bez VIFky je stále mírně zelený. (čekal bych to naopak). Jinak k oddělení jednotlivých vrstev nedošlo a benzín tvoří po 5 letech minimálně opticky stále homogenní směs. Jinak literaturu doporučuji František Vlk, má toho víc od dynamiky motorových vozidel, přes typy podvozků, spalovací motory atd.