Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík: Sezónní nafta existuje, ale co benzin? A víte, čím se liší?

redakce AUTO.CZ
Diskuze (14)

Před časem se Martin Vaculík v jednom z videí věnoval tématu sezónní nafty. Tentokrát zase potěší majitele aut se zážehovými motory.

Technický specialista Světa motorů v nejnovějším videu vysvětluje, jak je to se sezónním benzinem. Opravdu něco takového existuje? A jak se vlastně liší palivo zakoupené v různých měsících? Na tyto dotazy dostanete odpověď v novém díle Otázek a odpovědí. Kromě toho však Martin Vaculík přihodí i celou řádku dalších zajímavostí.

Pokud vás videa Martina Vaculíka baví a chcete společně s námi sledovat i zákulisí jejich příprav, určitě se podívejte na náš instagramový profil @auto.cz.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (14)

Doporučujeme

18. 7. 2021 22:50
Re: Technický specialista Martin Vaculik
K pneumatikám máte samozřejmě pravdu, co je zapsáno v To, to je rozhodující. Já ale poukazoval na něco jiného. Pan ptal záměnu pneumatik, ktere si byly rozměrem velmi blízko. Průměrem byly snad jen o palec větší, širší, ale s menším profilovým číslem.
Výsledný rozdíl v průměru kol byl v průměru pouhý JEDEN CM!
Na to technický specialista odpověděl, že zde hrozí rapidní zhoršení jízdních vlastností vozidla, poté že při průjezdu kolem policejní hlídky si ta hned na pohled všimne, že tam pan má větší kola, než má mít a ihned se za ním rozjede, aby ho zkontrolovala a dala mu pokutu.
Na tyto skutečnosti tento "TECHNICKÝ EXPERT" poukazoval v první řadě. By mne dost zajímalo, jak k těmto závěrům tento "EXPERT" dospěl.
K rozhýbání tlumičů asi takto.
Starý pán (cca 65 let) si "EXPERTOVI" stěžoval, že si koupil Kamiqa a zvažuje jeho prodej, protože je po operaci páteře a podvozek jeho vozu mu přijde na jeho operována záda moc tvrdý.
Řada "EXPARTA" byla taková, že musí rozhýbat tlumiče, aby podvozek změkl. To je první blud nejvyššího kalibru.
Druhá řada zněla, že má vzít vozidlo na zatackovitou okresku, kterou má projet takovým způsobem, že půjdou tlumiče vozidla na doraz. Jakým způsobem by tento pán do nějaké zatáčky musel vjet, aby šli tlumiče na doraz???!!!
To by to vozidlo muselo v té zatáčce jet po dvou kolech a zde je nutné dodat, že ESP není všemocné. Pokud by pán vjel do zatáčky takovým způsobem, tak by se z ní velice rychle poroučel a skutečně by se i se svým Kamiqem válel hluboko v poli.
Pravdou je to, že pak by již bolavá záda netrápily, protože by byl rád, kdyby tuhle projížďku vůbec přežil.
A za tuhle radu bych tohoto "EXPERTA" nakopal do UST!!!
Avatar - lamal
15. 7. 2021 17:45
Re: Technický specialista Martin Vaculik
:D
Avatar - lamal
15. 7. 2021 17:43
Re: Trošku
ECU neovplyvni odpar benzinu ani ho neskoriguje... teda by musela rozoznavat mieru odparu paliva aby ho vedela kompenzovat upravou zmesi.

Zaujimalo by ma ci aj pod tymto videom bude niekto nadavat mr. Vacu kvoli rackovaniu ? Vidno ako sa snazi a ide mu to. Pre neho to musi byt velmi namahave to korigovat v kazdom slove s R.
Avatar - Stejsn
15. 7. 2021 09:11
Re: Vadí řepka, ne léto zima
Do aut, o kterých vím, že budou delší dobu stát, tankuju zásadně 98ku. Jednou jsme takhle po roce vytlačili z garáže auto, který mělo v nádrži N95 a nešlo nastartovat. Rozebrali jsme karburátor a byl plný bílého šlemu. Benzín jsme z nádrže odčerpali, trochu ho vylili na beton a zkusili zapálit. NEHOŘEL!!! Po vyčištění palivové soustavy auto zase funguje, ale N95 v něm už dlouhodobě nenecháváme.
Avatar - Stejsn
15. 7. 2021 09:08
Re: Technický specialista Martin Vaculik
Já přestal sledovat jeho videa v okamžiku, kdy začal radit, jak se auta mají startovat zásadně bez spojky a všichni, kdo to tak nedělají, jsou podle něj "internetoví pindalové". A že většina nových aut s manuálem bez vyšlápnuté spojky nastartovat nejde, to mu už jaksi nedošlo. Brouk Pytlík :no: