Automobilový designér Frank Stephenson, který je podepsaný pod vzhledem řady důležitých a známých vozů, přichází se seznamem sedmi aktuálně relativně dostupných aut, z nichž by se v budoucnu mohly stát ceněné klasiky.
Ten clanok klasicky postrada akykolvek naznak kvality, vacsina tychto zbytocnych clankov je iba clickbait. Tato platforma drzi vyvazeny pomer clickbaitov aby neklesala navstevnost a mohli dolovat osobne data a cookies.
Tych aut je samozrejme vela a asi ziaden clanok nespomenie vsetky, ktore stoja za to a ich cena porastie. Potesi, ze tam boli aspon nejake ludovky aka Opel. :-)
Kdyby Breta měla motor od Alfy tak to bylo super auto ale 6 válec Opel-GM je nepovedená katastrofa. Protáhl jsem ji Praha Brno a jízda sportovní luxus paráda,výkon katastrofa spotřeba? Po ujetí 216 km natankováno 68 l. Podle mě super auto bez motoru
Auto není obraz, od kterého nikdo nečeká, že by dělal něco jiného než visel na zdi. Auto by mělo jezdit a pokud je na fosilní paliva, základní předpoklad je a) aby jeho provoz byl legální, b) aby bylo palivo k dispozici. V současné době nikdo neví, jak dlouho tyto dvě podmínky budou ještě splněny. 50 let? Nebo taky třeba jenom 20? Auto, co může jen stát v muzeu, nepřestane být hezké, ale zároveň je z něj mrtvý exponát. Už po několikáté na toto téma doporučuju povídku "Sally" od Isaaca Asimova.
Jakkoliv třeba já F. Stephensona pokládám za jednoho z velmi úspěšných designerů aut, tak nemá patent na to, určovat nebo jen komentovat, která auta se stanou ceněnými klasiky. To dopředu asi neumí nikdo, zpravidla o tom rozhodne až čas.
Nikdo v dobách aktivního života a výroby tehdy nepředpokládal, že třeba Ford T, kachna, mini nebo brouk budou patřit k ceněným klasikům. To ze skupiny socek. Potom je zde kategorie drahých, v malých sériích vyráběných aut a ani zde se zdaleka všechna nezařadila do kategorie ceněných nebo výrazně ceněných klasiků. Abychom posoudili, jestli je článek k něčemu dobrý, - nebo alespoň já - už nemáme dost času. :-)
Ono nie je veľké umenie povedať, ktoré autá majú potenciál klasiky, sú to väčšinou športové či športovo ladené autá, kupé, ktorých karoséria je nadčasovejšia a už vo svojej dobe boli oceňované, prípadne exotické superšporty. Takže ak poviem v zásade akékoľvek športové Porsche, či už 911 alebo Cayman, nemôžem trafiť vedľa, ich ceny klesajú len veľmi pomaly, resp. skôr rastú. Napr. minulý Cayman so šesťvalcom, ideálne GT4. Alebo stávky na istotu ako McLaren F1, Jaguar XJ220 a pod. Alebo z bežných áut legendy ako Focus I RS.
No a spôsobom zárobku či aspoň udržania hodnoty bola kúpa výkonnejšieho auta pred Euro 6d, tak 5 rokov dozadu, keď ceny boli na minimách, dali sa veľké zľavy, 280k hotheč sa dal kúpiť pod 25t. Dnes, po 5 rokoch by sa pri malom opotrebení možno predal za rovnakú sumu.