Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Elektrické Audi A6 dorazí už za dva roky. Použije zcela novou techniku

Příchod elektrické verze Audi A6 již na jaře naznačil koncept A6 e-tron. Sériová verze velkého elektromobilu je ale blíže, než si mnozí mysleli.
Zpět na článek
29. 7. 2021 18:20
Re: Velký humbuk pro nic převratného
10 - 16 % jsou ztráty při "pomalém" dobíjení např. z walboxu. Při rychlonabíjení ztráty rychle rostou, protože vzniká hodně tepla, akorát tohle propagátoři EV opomenou, zřejmě ze své skromnosti, sdělit.
29. 7. 2021 16:21
Re: Konec spalovacích motorů Audi od roku 2028
Já myslím, že bude vyvíjet i nové generace spalovacích motorů, jenom je nebude nabízet v EU. Audi prodává víc aut mimo Evropu než prodává v EU a okolní svět neorganizuje hromadné šílenství přechodu na EV a pochybuji, že by byli v Audi takoví tupci, že by si zařízli 60% prodejů.
29. 7. 2021 17:02
Velký humbuk pro nic převratného
Spíše kdyby zveřejnily, kolik Watů uloží do jednoho kila váhy baterie, pokud to bude stav současnosti, přibližně 230 W/Kg, tak baterie bude zase mít půl tuny, tedy opět těžký krám, který maximální výkon poskytne do 88 % kapacity, pak půjde hodně dolů, a nabíjet kvůli životnosti doporučí do 80 % kapacity, a vybíjet nejlépe do hranice 20 % kapacity, tedy 40 % co nelze využít, tj. při kapacitě baterie 100 kW/h, využití reálně pouze 60 kW/h. A ztráty při rychlonabíjení to bude mít také stále jak nyní 35-50 % z odebrané elektřiny? Tohle jsou podle jednoho z vedoucích unie ty moderní, ekologické a levnější vozy...,
Avatar - WinDiesel
29. 7. 2021 16:32
Re: Konec spalovacích motorů Audi od roku 2028
Jasně ale chápeš že o tom prostě nesmí mluvit, jinak by je aktivisté ukřižovali a přišli by o zaměstnání a už by žádné jiné nenašli?

Prostě se čeká až se to zhroutí, to bude tak za 3 až 4 roky.

Kamarádi, to vydržíme !!!
29. 7. 2021 14:18
Konec spalovacích motorů Audi od roku 2028
Zajímalo by mě, kde zase readkce vyhrabala takovou pi.... Audi od roku 2028 určitě nebude prodávat pouze elektromobily, akorát už nebude vyvíjet novou generaci spalovacích motorů.
Avatar - WinDiesel
29. 7. 2021 16:30
Re: EVoluce
Číst to mohou pouze digitální flagelanti.

Je zajímavé že tito pičusové ještě nepochopili že dělají elektromobilitě medvědí službu.
Avatar - _EQS_
29. 7. 2021 13:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 7. 2021 19:03
Re: Velký humbuk pro nic převratného
cim nizsi hodnoty voltaze pri nabijeni jsou, tim vetsi jsou ztraty ;-) takzvane pomale nabijeni ma tedy ztraty vesmes nejvetsi, naopak ultrarychle nabijecky maji pri nabijeni ztraty nejnizsi prave diky vysojke voltazi ;-)
29. 7. 2021 23:15
Re: Re: Tak to rozjedeme
Suhlas, hlavne elektro vetva mercedesu nazivo je masaker, to nedavam
Avatar - Roman Horký
29. 7. 2021 13:57
Re: EVoluce
Zajímalo by mě, kolik lidí tyhle tvoje litanie čte. Nechceš psát rovnou ty články?
Avatar - Mikesus
29. 7. 2021 12:36
Re: Tak to rozjedeme
Nebuď trapný. Vzdyt to vypadá docela dobře
29. 7. 2021 14:40
Re: Tak to rozjedeme
Souhlasím, je to nádherný sedan. Nikdo mě nepřesvědčí o tom, že EV jsou nejlepším řešením do budoucna, ale z hlediska vzhledu Audi ukázala záda oběma německým rivalům.
29. 7. 2021 21:09
Re: Velký humbuk pro nic převratného
Ucinnost nabijeni urcuje vic faktoru.

Neefektivni AC nabijeni je dane vetsinou predevsim vlastni spotrebou vozu.

Vyssi nez standardni napeti ma zatim jen H/K s nejnovejsimi modely a Taycan/E-GT.
Jinak co se tyce baterky samotny, cim vyssi proud (nabijeci vykon), tim vetsi ztraty.

PS Hejteri elektromobilu tak nejak opomijeji to, jak se jim vlastne palivo dostalo do nadrze...
https://fdrive.cz/…lovaci-auta-7478
Citace:
"Proti běžným benzinovým autům činí rozdíl 66 až 69 % v Evropě, 60 až 68 % v USA, 37 až 45 % v Číně a 19 až 34 % v Indii. A to jsme uprostřed velké dekarbonizace energetiky i prudkého vývoje elektromobilů samotných i jejich baterií. Proto bude v roce 2030 rozdíl ještě mnohem větší než dnes."
EV jsou vyrazne ekologictejsi - tady a ted.
:yes: :yes: :yes:
I s veskerymi nabijecimi ztratami...
Avatar - 3_diamanty
29. 7. 2021 13:02
Re: Tak to rozjedeme
Aj taka Q8 je kukatelna ...ked zvazime ake vylizane lacno posobiace prisernosti ponuka dnes medved v elektrike tak zlata audina... kto by to pritom kedysi povedal ze z D3 nakoniec ta vecne sa dotahujuca sa audina ( na bmw a mercedes ) bude dnes uz jasnou volbou... audi :yes:
29. 7. 2021 13:43
Re: Tak to rozjedeme
Romane, tady s tebou musím souhlasit. Konečně po letech pěkná Audina.
29. 7. 2021 21:04
Re: Tak to rozjedeme
Po letech? Co E-tron GT?

U Audi se mi libi jen elektricky modely.

To je nahoda.
Avatar - Roman Horký
29. 7. 2021 12:15
Tak to rozjedeme
Mě se ta přední maska líbí. Mám rád odvážné a přitom líbivě vyvážené designy. A protože jsem to já, Horkoň s Prihnusem, tak se vám teď všem bude to Audi muset povinně hnusit :-)
Avatar - Mikesus
29. 7. 2021 21:35
Re: Velký humbuk pro nic převratného
Jak to tedy je?
V odkazu co jsem dával výše tak píšou, že rychlé nabíjení je efektivnější.
Avatar - fOE
29. 7. 2021 16:31
Re: Tak to rozjedeme
A s cim od BMW nebo MB tenhle koncept porovnavas? Ja si pockam na serii a pak uvidime co z toho konceptu zbude. ;-)
PS: aktualni A6 s klidem na dusi obchazim, a neni to jen pro techniku, i vzhled je takovy, meh...
31. 7. 2021 13:46
Re: Tak to rozjedeme
:D :D

Klidne se rozepis, jaky Audi se libi tobe. ;-)
30. 7. 2021 22:01
Re: Velký humbuk pro nic převratného
Kontrolní otázka soudruhu. Pokud má AC nabíjení přes měnič ztráty kolem 5-15%, jaké budou ztráty bez měniče, tedy téměř přímo DC nabíjení do baterií?
30. 7. 2021 21:59
Re: Velký humbuk pro nic převratného
Víš proč? Protože člen dozorčí rady hytep, tedy společnost, zabývající se vodikem. https://www.hytep.cz/…izacni-struktura
30. 7. 2021 21:19
Re: Tak to rozjedeme
Ne, ani GT, ani Q4 e-tron
30. 7. 2021 09:16
Re: Velký humbuk pro nic převratného
Argumentaci se dostava daleko ZA hranu fake news...

Bud je zaplaceny nebo je o tom tak silne presvedceny, ze kvuli tomu novejsi data prehlizi - prekrucuje/lze.

Videl jsem vloni, jak mluvil o cene baterek 400€/kWh. Kdyz realita automobilek je maximalne polovicni.

To je brutalni ohybani reality - lez.
Macek je ostuda.
30. 7. 2021 09:10
Re: Velký humbuk pro nic převratného
Zajímal by mě důvod proč pan profesor Macek tak moc hledá argumenty proti ev i za cenu, že se dostává argumentaci až na hranu fake news.
30. 7. 2021 08:52
Re: Velký humbuk pro nic převratného
Presne, treba toto:

https://www.ivl.se/english/ivl/topmenu/press/news-and-press-releases/press-releases/2019-12-04-new-report-on-climate-impact-of-electric-car-batteries.html

Videl jsem jeden rozhovor s Mackem.
Z peti udaju o EV tak ctyri byly spatne.
Ten clovek nezna cenu baterii a zamerne uvadi nepriznivou studii z roku 2017 :no: :no: :no: prestoze STEJNI autori - IVL vydali aktualizaci.
Jenze kdyby ten diletant pouzil aktualizovanou studii, tak uz mu to nevyjde.

According to new calculations, the production of lithium-ion batteries on average emits somewhere between 61-106 kilos of carbon dioxide equivalents per kilowatt-hour battery capacity produced.

Current figures for climate emissions are lower than they were in the 2017 report where the average was 150-200 kilos of carbon dioxide equivalents per kWh of battery capacity.

Proc pan akademik siri zastarele informace a odkazuje se na starsi studii?
61kg a 150kg je totiz rozhodujici rozdil.
Nehlede na to, ze on jiste pouzil 200...

Dnes jsou elektromobily ve srovnani s fosily vyzname cistejsi.
Skoda ze si pan Macek uz neni schopny pecist novejsi studii, nez z roku 2017.
https://fdrive.cz/…lovaci-auta-7478
Macek je velka ostuda pro akademickou obec.
30. 7. 2021 08:35
Re: Velký humbuk pro nic převratného
Mne príde trochu trápne, ako Audi zaspalo s elektromobilmi. Je rok 2021 a mimo SUV e-tronov majú jedno GT, ktoré je tiež prezlečeným Porsche (uznávam, veľmi pekným), ale nič viac a teraz prídu so správou že "už o dva roky" príde elektrická A6. To už má Mercedes EQS a BMW i4 a už vôbec nehovoriac o Tesle. Možno sa nie je kam ponáhľať, ale vidím v tom nenaplnený potenciál.
30. 7. 2021 07:03
Re: Velký humbuk pro nic převratného
Ano, nejde o zaslepence a o to je to horší. Jde o účelné překračování použití vybraných ukazatelů tak, aby autor dokázal svou "pravdu".
Těch chyb je v článku opravdu hodně.
30. 7. 2021 06:16
Re: Velký humbuk pro nic převratného
Edit :-O
30. 7. 2021 04:44
Re: Tak to rozjedeme
Kdepak, to je obsese ;-)
30. 7. 2021 00:40
Re: Velký humbuk pro nic převratného
Zalezi na ucinnosti on-board-chargeru a ztratach auta (predevsim v zime, baterka nejde poradne nabijet, kdyz ma min nez 5°C) behem pomaleho AC nabijeni.

Jde taky o to, ze pri AC nabijeni vznikaji ztraty az v aute (takze je muze kazdej trouba vycislit), kdezto u DC nabijeni vznikaji konverzni ztraty taky, ale v rychlonabijecce mimo auto...

Co se tyce baterky, tam je to proste jasny, cim mensi proud, tim lip.
Ale je spousta dalsich faktoru, treba vytapeni baterky v zime, ktery maji na ucinnost presne opacny vliv.
Tzn. v zime, cim dyl budes nabijet (prestoze s nizsimi ztratami baterky diky nizkemu proudu), tim bude ucinnost nizsi, protoze potrebujes topit delsi dobu.

Ja bych tipoval, ze nejvyssi realna ucinnost bude pri pokojove teplote s DC nabijenim tak pri 15-30kw.
30. 7. 2021 06:15
Re: Velký humbuk pro nic převratného
Pekny clanek. 👍🏻
30. 7. 2021 04:46
Re: Velký humbuk pro nic převratného
Pečlivě si to přečti, nejde o pisálky a zaslepence ;-)

https://ekolist.cz/…-elektromobilito
Avatar - Mikesus
29. 7. 2021 18:37
Re: Velký humbuk pro nic převratného
no já ti nevím.
https://www.caranddriver.com/…charging-losses/
Tady píšou, že z wallboxu to je 12-15%, z rychlonabíječek pod 10%
"DC fast charging cuts out the AC-to-DC conversion losses and is more efficient still. According to data from our Model 3, it's averaging 99 percent efficiency at our most frequented local Supercharger, which operates at 400 volts, although it's not possible to independently verify that figure. At other fast chargers we've seen efficiency figures above 90 percent."
Můžeš hodit zdroj tvých procent?
30. 7. 2021 13:46
Re: Konec spalovacích motorů Audi od roku 2028
Co by se za 3 až 4 roky mělo hroutit? Spalovací motory?
Avatar - Mikesus
29. 7. 2021 17:31
Re: Velký humbuk pro nic převratného
Kde si vzal tech 35-50%? Pokud vím, tak nabíjení má ztráty 10-16%.
29. 7. 2021 19:22
Re: Tak to rozjedeme
Poslední A6 je hodně slabá, ale jejich koncepty jsou teď nádherné. Narozdíl od EV BMW (vyjma i4) nebo MB.