10 - 16 % jsou ztráty při "pomalém" dobíjení např. z walboxu. Při rychlonabíjení ztráty rychle rostou, protože vzniká hodně tepla, akorát tohle propagátoři EV opomenou, zřejmě ze své skromnosti, sdělit.
Já myslím, že bude vyvíjet i nové generace spalovacích motorů, jenom je nebude nabízet v EU. Audi prodává víc aut mimo Evropu než prodává v EU a okolní svět neorganizuje hromadné šílenství přechodu na EV a pochybuji, že by byli v Audi takoví tupci, že by si zařízli 60% prodejů.
Spíše kdyby zveřejnily, kolik Watů uloží do jednoho kila váhy baterie, pokud to bude stav současnosti, přibližně 230 W/Kg, tak baterie bude zase mít půl tuny, tedy opět těžký krám, který maximální výkon poskytne do 88 % kapacity, pak půjde hodně dolů, a nabíjet kvůli životnosti doporučí do 80 % kapacity, a vybíjet nejlépe do hranice 20 % kapacity, tedy 40 % co nelze využít, tj. při kapacitě baterie 100 kW/h, využití reálně pouze 60 kW/h. A ztráty při rychlonabíjení to bude mít také stále jak nyní 35-50 % z odebrané elektřiny? Tohle jsou podle jednoho z vedoucích unie ty moderní, ekologické a levnější vozy...,
Zajímalo by mě, kde zase readkce vyhrabala takovou pi.... Audi od roku 2028 určitě nebude prodávat pouze elektromobily, akorát už nebude vyvíjet novou generaci spalovacích motorů.
cim nizsi hodnoty voltaze pri nabijeni jsou, tim vetsi jsou ztraty ;-) takzvane pomale nabijeni ma tedy ztraty vesmes nejvetsi, naopak ultrarychle nabijecky maji pri nabijeni ztraty nejnizsi prave diky vysojke voltazi ;-)
Souhlasím, je to nádherný sedan. Nikdo mě nepřesvědčí o tom, že EV jsou nejlepším řešením do budoucna, ale z hlediska vzhledu Audi ukázala záda oběma německým rivalům.
Neefektivni AC nabijeni je dane vetsinou predevsim vlastni spotrebou vozu.
Vyssi nez standardni napeti ma zatim jen H/K s nejnovejsimi modely a Taycan/E-GT.
Jinak co se tyce baterky samotny, cim vyssi proud (nabijeci vykon), tim vetsi ztraty.
PS Hejteri elektromobilu tak nejak opomijeji to, jak se jim vlastne palivo dostalo do nadrze... https://fdrive.cz/…lovaci-auta-7478
Citace:
"Proti běžným benzinovým autům činí rozdíl 66 až 69 % v Evropě, 60 až 68 % v USA, 37 až 45 % v Číně a 19 až 34 % v Indii. A to jsme uprostřed velké dekarbonizace energetiky i prudkého vývoje elektromobilů samotných i jejich baterií. Proto bude v roce 2030 rozdíl ještě mnohem větší než dnes."
EV jsou vyrazne ekologictejsi - tady a ted. :yes::yes::yes:
I s veskerymi nabijecimi ztratami...
Aj taka Q8 je kukatelna ...ked zvazime ake vylizane lacno posobiace prisernosti ponuka dnes medved v elektrike tak zlata audina... kto by to pritom kedysi povedal ze z D3 nakoniec ta vecne sa dotahujuca sa audina ( na bmw a mercedes ) bude dnes uz jasnou volbou... audi :yes:
Mě se ta přední maska líbí. Mám rád odvážné a přitom líbivě vyvážené designy. A protože jsem to já, Horkoň s Prihnusem, tak se vám teď všem bude to Audi muset povinně hnusit :-)
A s cim od BMW nebo MB tenhle koncept porovnavas? Ja si pockam na serii a pak uvidime co z toho konceptu zbude. ;-)
PS: aktualni A6 s klidem na dusi obchazim, a neni to jen pro techniku, i vzhled je takovy, meh...
Videl jsem jeden rozhovor s Mackem.
Z peti udaju o EV tak ctyri byly spatne.
Ten clovek nezna cenu baterii a zamerne uvadi nepriznivou studii z roku 2017 :no::no::no: prestoze STEJNI autori - IVL vydali aktualizaci.
Jenze kdyby ten diletant pouzil aktualizovanou studii, tak uz mu to nevyjde.
According to new calculations, the production of lithium-ion batteries on average emits somewhere between 61-106 kilos of carbon dioxide equivalents per kilowatt-hour battery capacity produced.
Current figures for climate emissions are lower than they were in the 2017 report where the average was 150-200 kilos of carbon dioxide equivalents per kWh of battery capacity.
Proc pan akademik siri zastarele informace a odkazuje se na starsi studii?
61kg a 150kg je totiz rozhodujici rozdil.
Nehlede na to, ze on jiste pouzil 200...
Dnes jsou elektromobily ve srovnani s fosily vyzname cistejsi.
Skoda ze si pan Macek uz neni schopny pecist novejsi studii, nez z roku 2017. https://fdrive.cz/…lovaci-auta-7478
Macek je velka ostuda pro akademickou obec.
Mne príde trochu trápne, ako Audi zaspalo s elektromobilmi. Je rok 2021 a mimo SUV e-tronov majú jedno GT, ktoré je tiež prezlečeným Porsche (uznávam, veľmi pekným), ale nič viac a teraz prídu so správou že "už o dva roky" príde elektrická A6. To už má Mercedes EQS a BMW i4 a už vôbec nehovoriac o Tesle. Možno sa nie je kam ponáhľať, ale vidím v tom nenaplnený potenciál.
Ano, nejde o zaslepence a o to je to horší. Jde o účelné překračování použití vybraných ukazatelů tak, aby autor dokázal svou "pravdu".
Těch chyb je v článku opravdu hodně.
Zalezi na ucinnosti on-board-chargeru a ztratach auta (predevsim v zime, baterka nejde poradne nabijet, kdyz ma min nez 5°C) behem pomaleho AC nabijeni.
Jde taky o to, ze pri AC nabijeni vznikaji ztraty az v aute (takze je muze kazdej trouba vycislit), kdezto u DC nabijeni vznikaji konverzni ztraty taky, ale v rychlonabijecce mimo auto...
Co se tyce baterky, tam je to proste jasny, cim mensi proud, tim lip.
Ale je spousta dalsich faktoru, treba vytapeni baterky v zime, ktery maji na ucinnost presne opacny vliv.
Tzn. v zime, cim dyl budes nabijet (prestoze s nizsimi ztratami baterky diky nizkemu proudu), tim bude ucinnost nizsi, protoze potrebujes topit delsi dobu.
Ja bych tipoval, ze nejvyssi realna ucinnost bude pri pokojove teplote s DC nabijenim tak pri 15-30kw.
no já ti nevím. https://www.caranddriver.com/…charging-losses/
Tady píšou, že z wallboxu to je 12-15%, z rychlonabíječek pod 10%
"DC fast charging cuts out the AC-to-DC conversion losses and is more efficient still. According to data from our Model 3, it's averaging 99 percent efficiency at our most frequented local Supercharger, which operates at 400 volts, although it's not possible to independently verify that figure. At other fast chargers we've seen efficiency figures above 90 percent."
Můžeš hodit zdroj tvých procent?